Den store brustråden

Svar
Queenie

Den store brustråden

Legg inn av Queenie »

Vi trenger en egen brustråd på FD da enkeltposter om dette forsvinner i et eget sammensurium i mattråder osv.

Her kan vi trille terninger og dele opplevelser av nyheter og gamle kjenninger.

Nå som julen står for tur er julebrus selvfølgelig aktuelt, er det noen som har testet Solo sin nye julebrus? https://dinside.dagbladet.no/fritid/rin ... s/77272484

Selv har jeg vokst opp med Eventyrbrus, vi får se om Solo klarer å hamle opp med den. Er det forresten noen som har fått tak i Fanta Berry (blåbær) i Norge?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Den beste julebrusen noen sinne var en med pasjonsfruktsmak fra Oskar Sylte. Antar at den kom rundt 1980 en gang, om den varte en eller flere sesonger vet jeg ikke. Men den passet perfekt i julen, med sin friske og syrlige smak. Men fargen var jo så klart feil. Gul julebrus.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Mozell er favoritten.

Den smakte aller best fra denne glassflasken: https://holgerhistorier.wordpress.com/p ... assflaske/

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ringnes sin kommunikasjonsdirektør Bruusgaard 😁

Den va’kke dum!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg likte brus den gang jeg var barn, men forbruket har gått ned, ned som årene har gått.
Nå liker jeg ikke brus lengre og drikker det aldri.
Jepp....gledesdreper som sikkert vil få beskjed om å forlate tråden ;-)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

fargerik skrev: man okt 17, 2022 12:25 pm Jeg likte brus den gang jeg var barn, men forbruket har gått ned, ned som årene har gått.
Nå liker jeg ikke brus lengre og drikker det aldri.
Jepp....gledesdreper som sikkert vil få beskjed om å forlate tråden ;-)
Jepp, hit the road, Jack! :lol:

Det sagt, jeg drikker kun Pepsi Max og det er ikke så ofte det heller.
Innimellom slår jeg til med Champagnebrus, eller Mozell.
Disse store og vanlige brusene; Cola, Fanta, Sprite og deres variasjoner takler jeg derimot ikke.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fringegirl skrev: man okt 17, 2022 12:38 pm
fargerik skrev: man okt 17, 2022 12:25 pm Jeg likte brus den gang jeg var barn, men forbruket har gått ned, ned som årene har gått.
Nå liker jeg ikke brus lengre og drikker det aldri.
Jepp....gledesdreper som sikkert vil få beskjed om å forlate tråden ;-)
Jepp, hit the road, Jack! :lol:

Det sagt, jeg drikker kun Pepsi Max og det er ikke så ofte det heller.
Innimellom slår jeg til med Champagnebrus, eller Mozell.
Disse store og vanlige brusene; Cola, Fanta, Sprite og deres variasjoner takler jeg derimot ikke.
Opp til hver og en. Kona liker heller ikke brus.
Men vi har alltid en del forskjellig brus på lur, det hender jo vi får besøk av folk som liker brus.
Prøver å passe på å drikke passe med vann fra springen, da. Som regel startes dagen med et glass vann før det er kaffe og noe mat.
I varmen er vann best.
Skal jeg drikke noe godt, er øl bedre.
Jeg vil ikke moralisere. Folk drikker det de selv vil, opp til hver og en.
I kjøleskapet står en julebrus som ble kjøpt inn til forrige jul.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Solo Super - Rød julebrus (utviklet med brusblogger Linnea Myhre). Litt ubestemmelig og nøytral smak, ikke helt ulik diverse fantaer man får i utlandet. For anonym til å bli en slager hos meg (som vokste opp med Eventyrbrus til jul).

En snill 4/6

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Solo Super vs Fanta uten sukker. Kjøpte Fanta til en forandring, fordi jeg ville ha noe frisker/lettere nå under en litt kraftig forkjølelse og noen dagers sykefravær...

Og det stemmer - Fanta fremstår som "tynnere" og med mindre appelsin, kanskje mer et snev av sitron. Fanta har 7 prosent appelsinjuice i sin, mens Solo har 8. Så ingen stor forskjell - men Fanta har en ganske annen smak.

De er såpass ulike at de fyller litt ulike behov. Solo Super synes jeg er godt, men passer kanskje best alene. Fanta kan gjerne drikke til snacks og mat.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Queenie skrev: ons okt 12, 2022 6:39 pm Selv har jeg vokst opp med Eventyrbrus
Var du noe fan av jubelbrusen som kom ut litt senere?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Dessverre ser det ikke ut til at Urge kommer med sin Holiday Flavor i år. Den var fantastisk god.

Someone

Legg inn av Someone »

Tror det jeg drikker av brus, som er ganske moderate mengder, er 99% Coca Cola og Solo. Alt originalene med sukker

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Testet i går - skriver det her. Solo Super - Julebrus. Skeptisk - spesielt til at de har hentet inn en influenser her, men hun har visst greie på brus... Dessuten er hun ikke av de dummeste.

Hadde litt tiltro til at eierne av varemerket Solo ikke ville dumme seg ut her. Og - det gjorde de heller ikke. Synes smaken var ren og pen, uten noe uønskede fremmedsmaker. Smaker veldig lett av bringebær. Det er 5 prosent eplejuice og 1 prosent bringebær i denne Solo-varianten, og det er kanskje det som bidrar til at den smaker hakket bedre enn rød julebrus jeg har smakt.

Mener den ikke har fått så god mottakelse, men jeg likte denne veldig godt. Terningkast 5, i hvert fall.

lund

Legg inn av lund »

Smakte den også. Var absolutt god, men rart de kaller den for julebrus for særlig smak av julebrus syntes jeg ikke det var.

jakral

Legg inn av jakral »

Jeg liker svensk julmust bedre enn norsk julebrus og vurderer Zeunerts som den klart beste av julmustene. Bedre enn Apotekarnes som ofte dominerer med store paller i butikkene i Sverige. Zeunerts kommer som regel i glassflasker 6-pack (0,5l). Har aldri sett dem i store flasker.

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Er jeg den eneste som synes julebrus rett og slett smaker mer vondt enn godt?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Solo sin julebrus var veldig god synes jeg.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg drikker mest sukkerfri brus, Coca Cola, 7-Up Free og Solo Super.
En gang i uka unner jeg meg en boks med Coca Cola med sukker. En sjelden gang kjøper jeg en halvliter Pepsi eller Fanta.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Favoritten er voksenbrus!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fra spøk til alvor... går mest i fanta og sprite.
Har hatt en runde som coca coliker for maange år siden, men gikk lei selv om en iskal glasscola ikke er helt feil. Men det har blitt lenge siden nå...
Brus skal være med sukker!

Kunstig søtning, da lar jeg heller vær, får en ekkel følelse i kroppen av det.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Brus er litt som gammen i fryd og gammen. Det er der, men jeg vet ikke hva det er eller hvilken funksjon den har.
Var ikke det en passe alright analogi? Sånn midt på treet, i det minste?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LANISTA skrev: ons nov 09, 2022 1:32 pm Brus er litt som gammen i fryd og gammen. Det er der, men jeg vet ikke hva det er eller hvilken funksjon den har.
Var ikke det en passe alright analogi? Sånn midt på treet, i det minste?
Knapt nok midt på treet engang. Du klarer bedre 😋
Det er for øvrig en sukkerlake med smakstilsetning og bobler. Laget for å drikkes, faktisk.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Someone skrev: tir nov 08, 2022 9:21 pm Er jeg den eneste som synes julebrus rett og slett smaker mer vondt enn godt?
Julebrus er som å drikke sukkertøy. Fælt. Da foretrekker jeg heller sintbrus.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Her går det stort sett i Cola Zero, som legges i fryseren nesten til frysepunktet. Zingo sitronbrus funker også, men all brus må bli hentet opp fra fryseren etter en viss tid før den drikkes.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Henningsen skrev: ons nov 09, 2022 1:35 pm
LANISTA skrev: ons nov 09, 2022 1:32 pm Brus er litt som gammen i fryd og gammen. Det er der, men jeg vet ikke hva det er eller hvilken funksjon den har.
Var ikke det en passe alright analogi? Sånn midt på treet, i det minste?
Knapt nok midt på treet engang. Du klarer bedre 😋
Det er for øvrig en sukkerlake med smakstilsetning og bobler. Laget for å drikkes, faktisk.
Jeg kastet nettopp mer av mitt litterære genitalent over Woke-tråden. Trill terningkast.
Sukkerlake var det. Stemmer det. Fortsatt bare gammen, da. Skjønner ikke hva vi skal med det. Fire uker uten og 12 av 14 vil glemme at det fantes.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

DoktorS skrev: tir nov 08, 2022 6:08 pm Det er 5 prosent eplejuice og 1 prosent bringebær i denne Solo-varianten
Faktisk så må alle Solo-produkter ha minst 6% fruktjuice for å blir brandet som Solo.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

lok1 skrev: tor nov 10, 2022 2:29 am
DoktorS skrev: tir nov 08, 2022 6:08 pm Det er 5 prosent eplejuice og 1 prosent bringebær i denne Solo-varianten
Faktisk så må alle Solo-produkter ha minst 6% fruktjuice for å blir brandet som Solo.
Aha - tenkte jeg det ikke. Det er bra. Takk for info.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

jakral skrev: tir nov 08, 2022 6:37 pm Jeg liker svensk julmust bedre enn norsk julebrus og vurderer Zeunerts som den klart beste av julmustene. Bedre enn Apotekarnes som ofte dominerer med store paller i butikkene i Sverige. Zeunerts kommer som regel i glassflasker 6-pack (0,5l). Har aldri sett dem i store flasker.

Bilde
Enig angående julmust.Alltid synes dette var bedre helt fra jeg var liten, selv om ingen andre i familien likte det. Det startet med at de prøvde en kasse julmust fra Sverige ved en tilfeldighet, bare 5-åringen drakk den 😅😅

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»