En høyst aktuell potensiell profeti?

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

En høyst aktuell potensiell profeti?

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Det er tid for en oppdatering av min potensielle profeti, som jeg publiserte i tre ulike diskusjonsforum. VGD 21. januar 2022, Kristendating.no, også datert slutten av jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:

1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
2. Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
3. En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselererer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.
Teksten bare kom til meg, men jeg vet ikke hvem som skapte den eller hvor den kom fra. Det var en tanke som kom ut av ingenting. Om det er en sann profeti for tiden vise, men kanskje må vi innse at det går mot slutten av menneskehetens dominans på denne kloden. Vi har ødelagt for oss selv med vår ubegrensede egoisme. Hva skjer med oss når døden sveiper over kloden og dreper alt liv?
Profetien min forutsa at Russland ville angripe Ukraina, noe som alle fryktet, men som få trodde ville skje. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut, at Kina okkuperer Taiwan, at pandemien går ut av kontroll og at en stor naturkatastrofe vil inntreffe. Jeg har fått mye pes i diskusjonsforumene hvor jeg publiserte de potensielle profetiene og også i sosiale medier (facebook). Kritikken går hovedsaklig ut på at jeg fremstår som en egendefinert dommedagsprofet uten troverdighet, men det var i så tilfelle før de potensielle profetiene begynte å bli oppfylt. For teksten som sier at Russland angriper Ukraina publiserte jeg tre uker før angrepet, og dermed er den delen av teksten oppfylt i punkt 1. Hvis alle tre punktene blir oppfylt er jeg i min fulle rett til å kalle meg en dommedagsprofet, for teksten omhandler et mulig dommedagsscenario.



Det ovenstående faktum understreker kanskje noe jeg opplevde noe uventet for en tid tilbake da jeg oppdaget at e-posten min; armag-aa@online.no (som er bygget på mitt dåps navn) er mistenkelig lik en mytisk benevnelse i Joh. Åp. 16:16; armageddon, dommedagsbenevnelsen. Hvis jeg reiser krøllen i @ så får jeg d, og da blir e-posten min seende slik ut; armag-aadonline.no Pussig, ikke sant?

La oss se hva en oppdatering av de potensielle profetiene i dag fredag 11.11.2022 bærer med seg og la oss se på den første.
1.
Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. NATO, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
Den profetiske teksten min om at Russland skulle angripe Ukraina ble publisert tre uker før angrepet var en realitet og på det tidspunktet var det få som trodde at Putin var gal nok til å sette i gang angrep på Ukraina. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. La oss se litt på hva som kan utløse en verdenskrig.
Pr. i dag er Russland på retrett og militære analytikere anser Putins krig på bakken som tapt og at det bare er snakk om tid før til og med Krimhalvøya er frigjort av Ukrainske styrker, men det kan ta lang tid og mye tyder på at verdenskrigen bryter ut før det har skjedd. Amerikanske militær analytikere anser at over hundre tusen russere er enten drept eller såret og dette faktum har ført til at opposisjonen i Russland mot krigen har økt betraktelig. Dette har igjen resultert i en desperat gjeng i Kreml som lar det hagle med missiler mot Ukrainas infrastruktur i håp om at befolkningen skal be om nåde og at regjeringen i Ukraina skal gi opp. Men der ser det ut til at de russiske militære nok en gang har beregnet feil, for den ukrainske motstandsviljen bare øker i takt med missiler og droner som rammer dem dødelig.
Hva er da det mest sannsynlige at Russlands neste strategi vil bestå av. Putin har raslet med atomsablene siden dag en av denne krig, men han vet godt at det er nasjonalt selvmord om han velger å bruke atomvåpen i Ukraina, for Natos gjengjeldelse vil bli utslettende for Russland, men det er noe som heter russisk rulett og hvis Putin velger det spillet, ja da vet man aldri hva hvor patronen som ligger i tønnerevolveren kommer fram til avfyringskammeret.
Det er min hellige overbevisning at det er på dette området at den tredje verdenskrig vil utløses, men den potensielle profetien sier at Kina vil okkupere Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina. Kinas president Xi Jinping, ble i oktober gjenvalgt som generalsekretær i kinesiske kommunistpartiet og dermed sikret han seg en tredje femårsperiode ved makten. Nylig vedtok partikongressen enstemmig at Taiwan aldri kan bli uavhengig, så spørsmålet er ikke lenger om Kina vil okkupere Taiwan, men når. Så Taiwan har all grunn til bekymring i så måte.
Nå vet vi at Putin og Xi Jinping er ”bestevenner.” Kina har ennå ikke kritisert Russlands angrep på Ukraina og de to landene holder felles militærøvinger. Jeg tror at Kina venter med å angripe Taiwan til verdenskrigen er et faktum, for da vil USA, som har lovet Taiwan militær støtte hvis Kina angriper, være opptatt med krigen mot Russland og vil være svekket i forhold til å forsvare Taiwan samtidig.
Det amerikanske forsvaret må være forberedt på å svare på en mulig kinesisk invasjon av Taiwan. Kanskje allerede i år, mener lederen for USAs marine.
NTB

Så til den andre teksten.
2.
Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
Pr. i dag fredag 11.11.2022 kan vi konstantere at helseministeren i Norge, om relativ kort tid, vil informere om det skal settes i verk tiltak mot en ny, omfattende coronabølge som nå truer.
Anne Lise Stranden i Forskning.no skriver følgende: Ny omikron-variant tåler antistoffer bedre. Antistoffer i blodet fra vaksine eller gjennomgått covid-19 beskytter vanligvis godt mot ny smitte, men nå har en ny, mutert variant av omikron begynt å bre seg, som er langt mer motstandsdyktig mot antistoffer. Det har svenske forskere ved Karolinska Institutet funnet ut.
Den muterte omikron-varianten ble oppdaget tidligere i høst og har spredt seg til flere land. Men fortsatt utgjør varianten BA.2.75.2 et mindretall av registrerte covid-19-tilfeller.
Bare en sjettedel så effektiv
Antistoffer er bare en sjettedel så effektive mot den nye undervarianten, sammenlignet med den vanligste omikronvarianten.
Det går frem av en studie som er gjort på 75 tilfeldig utvalgte blodgivere i Stockholm, skriver Karolinska Institutet i en pressemelding.
Antistoffene i blodserumet var betydelig dårligere til å nøytralisere BA.2.75.2 enn de andre virusvariantene som ble testet, skriver forskerne i studien.
Kan vente oss økt antall smittede
Varianten er bare en av flere nye varianter av lignende mutasjoner av viruset, som vil dominere i nær fremtid.
– Det innebærer at vi kan forvente oss at antallet infeksjoner kommer til å øke i vinter, sier Ben Murrell ved institutt for mikrobiologi, svulst- og cellebiologi ved Karolinska Institutet i pressemeldingen.

Så til den tredje og siste potensielle profetiske teksten.
3.
En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselererer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.
Pr. i dag 11.11.2022 tegnet FNs generalsekretær Antònio Guterres, ved åpningen av klimatoppmøtet i Sharm el-Sheik COP27 i Egypt mandag, et dystert bilde av kampen mot klimakrisen.
Han sa: ”Vi er på full fart mot klimahelvete. Menneskeheten har et valg: samarbeide eller gå til grunne. Dette er vårt livs kamp, og vi taper.”
Til slutt.
Uten den psykologiske faktoren i evolusjonen; egoismen, ville menneskeheten slik den framstår i dag sannsynligvis aldri ha kommet i gang med utviklingen sin. Det paradoksale er at vi pr. i dag truer oss selv med utslettelse gjennom klimakatastrofer og atomkrig som følge av overdreven egoisme. Hva skal til for å snu denne utviklingen? Min sunne fornuft sier meg at hvis vi kommer over den krisen menneskeheten står ovenfor i dag, da er det kun en snuoperasjon som burde gjelde; nedbygging av egoisme og oppbygging av altruisme.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»