Aston Villa - Klubbtråd

Svar
VillaForever

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av VillaForever »

Snodig lag, men sykdom på Watkins og Bailey i følge Twitter info.
Ikke helt det laget jeg så for meg, men fint å se Kamara inn i 11eren.

Brighton har et godt lag altså, og er i flyt. Ville derfor være ok med poengdeling. Håper likevel vi kan snappe en seier mot slutten, Bailey og Archer inn som matchvinnere. Vi kan håpe.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Mulig det er en 4-3-3 med Ramsey ings og buendia på topp?

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: søn nov 13, 2022 2:54 pm Mulig det er en 4-3-3 med Ramsey ings og buendia på topp?
Kanskje, men Emery bruker jo egentlig ikke 4-3-3

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:00 pm
MentalM skrev: søn nov 13, 2022 2:54 pm Mulig det er en 4-3-3 med Ramsey ings og buendia på topp?
Kanskje, men Emery bruker jo egentlig ikke 4-3-3
Sant, kan og være 4-2-3-1 det brukte han sammen 4-4-2 i Villarreal.

Eneste jeg er sikker på er at Luiz og Kamara er sentralt 😁

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Jeg får nok ikke sett mye av kampen. Hadde vært flott med oppdatering underveis 👌

MentalM

Legg inn av MentalM »

1-0 etter 50 sek...

Forferdelig av Martinez som sentrer til Luiz som går i bakken i duell med Macallister...

MentalM

Legg inn av MentalM »

1-1

Straffe fra Ings

Mcginn blir felt av Dunk etter en nydelig stikker fra Buendia på det godt tima løpet mellom de to stopperne fra skotten

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Spille oss ut under press er ok, men må da være grenser

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:25 pm Spille oss ut under press er ok, men må da være grenser
Ser du på eller ikke? 🤣

Driver med beskrivende oppdateringer her 😁

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: søn nov 13, 2022 3:26 pm
Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:25 pm Spille oss ut under press er ok, men må da være grenser
Ser du på eller ikke? 🤣

Driver med beskrivende oppdateringer her 😁
Var som svar på 1-0 målet du beskrev. Jeg ser ikke på

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:28 pm
MentalM skrev: søn nov 13, 2022 3:26 pm
Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:25 pm Spille oss ut under press er ok, men må da være grenser
Ser du på eller ikke? 🤣

Driver med beskrivende oppdateringer her 😁
Var som svar på 1-0 målet du beskrev. Jeg ser ikke på
Oki da fortsetter jeg 😁

MentalM

Legg inn av MentalM »

Pause

To lag som spiller med høy risiko. Vi har nok hatt par større sjanser, men Brighton virker til å ha mer press på oss. Begge lag er meget morsomme å se på når småspillet sitter, men er litt mangel på kvalitet hos begge lag til de ambisiøse spillestilene som prøves på her...

Kanskje greit med uavgjort til pause

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Faktisk bedre å la Martinez spille langt ut, fremfor de kamikaze stuntene forsvaret der driver med. Det lange utspillet er undervurdert, jo, ofte går ballen direkte til motstander igjen, men med riktige bevegelser kan det og bli farlig mot en høyt pressende motstander som Brighton. Skape ubalanse som Drillo pleide å si. Nå skaper vi bare ubalanse for oss selv ved at Mings ikke klarer å roe ned i utspill fasen. Alternativt, spill alltid via Kamara ut. Alternativ: Få inn en bedre CB enn Mings.

McGinn har vært god i dag. Midtbanen vår er litt for veik og må jobbe tettere på Brighton spillere. Vi mangler vel noe i angreps linjen. Trenger litt fart og mer uforutsigbarhet. Fordi det er muligheter mot det her Brighton forsvaret. Så må vi bare satse på at Mings og Konsa holder på nervene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

VillaForever skrev: søn nov 13, 2022 4:00 pm Faktisk bedre å la Martinez spille langt ut, fremfor de kamikaze stuntene forsvaret der driver med. Det lange utspillet er undervurdert, jo, ofte går ballen direkte til motstander igjen, men med riktige bevegelser kan det og bli farlig mot en høyt pressende motstander som Brighton. Skape ubalanse som Drillo pleide å si. Nå skaper vi bare ubalanse for oss selv ved at Mings ikke klarer å roe ned i utspill fasen. Alternativt, spill alltid via Kamara ut. Alternativ: Få inn en bedre CB enn Mings.

McGinn har vært god i dag. Midtbanen vår er litt for veik og må jobbe tettere på Brighton spillere. Vi mangler vel noe i angreps linjen. Trenger litt fart og mer uforutsigbarhet. Fordi det er muligheter mot det her Brighton forsvaret. Så må vi bare satse på at Mings og Konsa holder på nervene.
Skal innrømme jeg selv synes det er greit vi spille kort for det meste. Det er tydelig en del av planen til Emery. det var bare både en elendig pasning og valg av mottaker fra Martinez...og Luiz sov i tillegg

Begge lag er veldig shaky i eget forsvar pga pasningsspillet trenerne ønsker. gode muligheter i andre! #utv

MentalM

Legg inn av MentalM »

Håper Archer kommer inn for mcginn etterhvert, og at vi trekker buendia ned på høyrekant. Evt bytte ut buendia direkte om han er like sliten som han ble sist ligakamp

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

MentalM skrev: søn nov 13, 2022 4:07 pm
VillaForever skrev: søn nov 13, 2022 4:00 pm Faktisk bedre å la Martinez spille langt ut, fremfor de kamikaze stuntene forsvaret der driver med. Det lange utspillet er undervurdert, jo, ofte går ballen direkte til motstander igjen, men med riktige bevegelser kan det og bli farlig mot en høyt pressende motstander som Brighton. Skape ubalanse som Drillo pleide å si. Nå skaper vi bare ubalanse for oss selv ved at Mings ikke klarer å roe ned i utspill fasen. Alternativt, spill alltid via Kamara ut. Alternativ: Få inn en bedre CB enn Mings.

McGinn har vært god i dag. Midtbanen vår er litt for veik og må jobbe tettere på Brighton spillere. Vi mangler vel noe i angreps linjen. Trenger litt fart og mer uforutsigbarhet. Fordi det er muligheter mot det her Brighton forsvaret. Så må vi bare satse på at Mings og Konsa holder på nervene.
Skal innrømme jeg selv synes det er greit vi spille kort for det meste. Det er tydelig en del av planen til Emery. det var bare både en elendig pasning og valg av mottaker fra Martinez...og Luiz sov i tillegg

Begge lag er veldig shaky i eget forsvar pga pasningsspillet trenerne ønsker. gode muligheter i andre! #utv
Jo, men det er jo seff det man helst ønsker. Ballsikre defensive spillere. Men dette er jo ikke noe nytt. Det har vært med oss siden Dean Smith tiden. Og midtforsvaret vårt er uendret siden den tiden.
Alle forsvar gjør personlige feil av og til. Men jeg ser sjeldent en Dias, Van Dijk, utstråle så mye usikkerhet som hos oss.

Anyway. UTV. Archer og Bailey inn for å skape kaos. Dendoncker inn etterhvert for å sikre.

MentalM

Legg inn av MentalM »

1-2

Ings igjen, via Colwill

Starter med raid fra Cash på høyresiden som legger inn og Buendia header i stolpen. Brighton har egentlig kontroll men Luiz vinner ballen på 16m og den detter til Ings som har en skuddfinte og fyrer et skudd via Colwill som setter ut keeper

#utv

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Nice!

Og man hører jo bare «the Villa boys from Aston» synges. Overdøver alt. Inkludert turist supportere på Old Trafford.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Young inn for Ramsey

MentalM

Legg inn av MentalM »

Der tror jeg Brighton får straffe.

Sjekkes av VAR nå

Edit: ikke straffe, der er vi heldige...

Digne bruker for lang tid for å klarer å sparker beinet til Marsch samtidig... VAR mener kanskje han traff ball og, jeg er skeptisk til det...

MentalM

Legg inn av MentalM »

5 min igjen av full tid

Vi drøyer tid og er ekle, og alle får gult kort ser det ut som i øyeblikket.

RDZ også 😅

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Koker her nå. Skal holde hardt det her.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Who f….cares.

Borteseier og Emery har stabilisert oss på tabellen igjen.

Ikke pent mot slutten. Men sånn er enkelte kamper.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Deilig å vinne.

Forstår at Brighton ble frustrerte, vi var drittsekker på slutten. Endte opp med 6 gule tror jeg, så det blir bøtelegging fra FA for det 😁

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Meget sterk borteseier!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Offisiell kampfri til 26.12 aka Boxing day mot Liverpool på Villa Park.

(er en treningskamp mot Villarreal 15.12)

Tror en pause er godt for at Emery kan få inkorporert enda mer på treningsfeltet. Synes vi allerede ser noen tegn på ønsket spillestil og taktiske planer, men det trengs tid å øves inn. Det at såpass få spillere skal til VM tror jeg gjør det enda bedre for januar, så Emery får sett hvem som ikke klarer å tilpasse seg den nye stilen.

Kun Martinez, Olsen, Augustinsson, Bednarek, Cash og Dendoncker som skal dit tror jeg?

Satser på godt treningsgrunnlag og 3 poeng mot Liverpool andre juledag, gleder meg til det! Skal ikke se på VM, så blir litt mindre fotball en liten periode nå :(

PS: Veldig glad vi er blitt drittsekker på banen slik vi var i dag, må slåss for 3 poeng.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Sett høydepunkter.
1-0 er jævlig unødvendig, men jeg syns også det er frispark. Luiz har ball og Brighton-spilleren tar kun Luiz.
Ser mer og mer kombinasjonsspill og bevegelser. Emery coacher fra sidelinjen. Peker og skriker. Nydelig!
Klar straffe til oss og 1-2 målet var bra spill og bra gjenvinning av Luiz.
Ikke sett straffa som Brighton ikke fikk, men who cares.
Enig med MentalM, det er så deilig at vi endelig klarer å være drittsekker mot slutten. Være kyniske og bruke tid. Faen meg på tide. Så får vi tåle noen gule kort.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Moro at Emery virker å få kjapt sving på sakene hos dere. Stallen deres tilsa at dere skulle være et mye bedre lag enn dere var og Emery er på ingen måte en dårlig coach. Emery ble nok sviktet av både ledelsen og spillerne. Det var en pill råtten stall og spillergruppe han tok over, og han er ikke treneren som passer til å endre kulturen og å rive opp hele stallen, slik som Arteta har måttet gjøre hos oss.

Forhåpentligvis lykkes han bedre hos dere! Unner spesielt MentalM det :)

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: man nov 14, 2022 9:57 am Sett høydepunkter.
1-0 er jævlig unødvendig, men jeg syns også det er frispark. Luiz har ball og Brighton-spilleren tar kun Luiz.
Ser mer og mer kombinasjonsspill og bevegelser. Emery coacher fra sidelinjen. Peker og skriker. Nydelig!
Klar straffe til oss og 1-2 målet var bra spill og bra gjenvinning av Luiz.
Ikke sett straffa som Brighton ikke fikk, men who cares.
Enig med MentalM, det er så deilig at vi endelig klarer å være drittsekker mot slutten. Være kyniske og bruke tid. Faen meg på tide. Så får vi tåle noen gule kort.
Skal innrømme jeg selv ikke synes det er frispark på 1-0. Det er 90% elendig av Martinez, og 10% av Luiz. Macallister går bare kroppen på Luiz, og ikke voldsomt hardt.

Deilig at rollene er snudd og Luiz vinner ballen fra Macallister på 2-1 :D

Vet ikke om du så i høydepunktene Buendia som chipper til Ings som legger igjen til Ramsey? Skuddet ble blokkert, men det var deilig fotball

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: man nov 14, 2022 10:16 am Moro at Emery virker å få kjapt sving på sakene hos dere. Stallen deres tilsa at dere skulle være et mye bedre lag enn dere var og Emery er på ingen måte en dårlig coach. Emery ble nok sviktet av både ledelsen og spillerne. Det var en pill råtten stall og spillergruppe han tok over, og han er ikke treneren som passer til å endre kulturen og å rive opp hele stallen, slik som Arteta har måttet gjøre hos oss.

Forhåpentligvis lykkes han bedre hos dere! Unner spesielt MentalM det :)
BESTE MANAGEREN I PL SA JEG JO!!! 100% winrate 8-)

Takk for trivelig tanke og hyggelige ord ❤

Dere gjør det så bra for tiden at det er godt dere kan dele gleden!

#uptheteamsbeginningwithA

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»