Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
slankebrusmannen

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man nov 14, 2022 12:29 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man nov 14, 2022 12:15 pm
PapaSmurf skrev: man jul 18, 2022 11:30 am
Vi kommer ikke til å vinne 15 kamper på rad resten av sesongen
Molde: Hold my beer

*Sitat fra 18. juli etter hjemmekampen mot Haugesund
Hahahaha.

Vel, sjelden har jeg vært mer glad for å ha tatt feil.

Det var jo ikke en veldig kontroversiell påstand heller.
Jeg veddet ikke imot. Vurderte ikke å tenke tanken en gang.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

HarryH skrev: søn nov 13, 2022 9:03 pm Kommer ikke til å se VM jeg heller.
Skal bare sitte fjern i blikket med et fårete smil og tenke på denne magiske sesongen. Vanskelig å fatte at vi faktisk har vunnet 17 på rad.
Ja, altså 17 seire på rad er så drøyt at en skulle tro at bildene av en smilende Moe som injiserer Brynhildsen med en sprøyte snart lekker ut i media :D

HarryH

Legg inn av HarryH »

Forestspirit skrev: man nov 14, 2022 12:37 pm
HarryH skrev: søn nov 13, 2022 9:03 pm Kommer ikke til å se VM jeg heller.
Skal bare sitte fjern i blikket med et fårete smil og tenke på denne magiske sesongen. Vanskelig å fatte at vi faktisk har vunnet 17 på rad.
Ja, altså 17 seire på rad er så drøyt at en skulle tro at bildene av en smilende Moe som injiserer Brynhildsen med en sprøyte snart lekker ut i media :D
Ja, eller hva var det egentlig i kjøttkakene til Tante? Hvorfor slutter hun så brått? Hvorfor vokste Braut'n så fort? Hvorfor løper Linnes så langt? Hvordan kan det ha seg at Kristian Eriksen knuser Stefan Strandberg i avgjørende luftduell? Her er det mye som skurrer.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:53 pm
Forestspirit skrev: man nov 14, 2022 12:37 pm
HarryH skrev: søn nov 13, 2022 9:03 pm Kommer ikke til å se VM jeg heller.
Skal bare sitte fjern i blikket med et fårete smil og tenke på denne magiske sesongen. Vanskelig å fatte at vi faktisk har vunnet 17 på rad.
Ja, altså 17 seire på rad er så drøyt at en skulle tro at bildene av en smilende Moe som injiserer Brynhildsen med en sprøyte snart lekker ut i media :D
Ja, eller hva var det egentlig i kjøttkakene til Tante? Hvorfor slutter hun så brått? Hvorfor vokste Braut'n så fort? Hvorfor løper Linnes så langt? Hvordan kan det ha seg at Kristian Eriksen knuser Stefan Strandberg i avgjørende luftduell? Her er det mye som skurrer.
Jeg har en mistanke:
https://static.wikia.nocookie.net/smurf ... 0130230221

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Forestspirit skrev: man nov 14, 2022 1:01 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:53 pm
Forestspirit skrev: man nov 14, 2022 12:37 pm

Ja, altså 17 seire på rad er så drøyt at en skulle tro at bildene av en smilende Moe som injiserer Brynhildsen med en sprøyte snart lekker ut i media :D
Ja, eller hva var det egentlig i kjøttkakene til Tante? Hvorfor slutter hun så brått? Hvorfor vokste Braut'n så fort? Hvorfor løper Linnes så langt? Hvordan kan det ha seg at Kristian Eriksen knuser Stefan Strandberg i avgjørende luftduell? Her er det mye som skurrer.
Jeg har en mistanke:
https://static.wikia.nocookie.net/smurf ... 0130230221
Det der er deepfake.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: man nov 14, 2022 12:29 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man nov 14, 2022 12:15 pm
PapaSmurf skrev: man jul 18, 2022 11:30 am
Vi kommer ikke til å vinne 15 kamper på rad resten av sesongen
Molde: Hold my beer

*Sitat fra 18. juli etter hjemmekampen mot Haugesund
Hahahaha.

Vel, sjelden har jeg vært mer glad for å ha tatt feil.

Det var jo ikke en veldig kontroversiell påstand heller.
Om man sier at Molde hadde 60% sannsynlighet for å vinne hver av kampene, noe som hadde gitt 1.67 i odds (forenkling, noen vanskeligere og noen enklere), så er sannsynligheten for 17 strake seiere omtrent 0,01%

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

MoldeMoldeMolde skrev: man nov 14, 2022 1:28 pm
PapaSmurf skrev: man nov 14, 2022 12:29 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man nov 14, 2022 12:15 pm

Molde: Hold my beer

*Sitat fra 18. juli etter hjemmekampen mot Haugesund
Hahahaha.

Vel, sjelden har jeg vært mer glad for å ha tatt feil.

Det var jo ikke en veldig kontroversiell påstand heller.
Om man sier at Molde hadde 60% sannsynlighet for å vinne hver av kampene, noe som hadde gitt 1.67 i odds (forenkling, noen vanskeligere og noen enklere), så er sannsynligheten for 17 strake seiere omtrent 0,01%
Vel å merke før starten på rekka. Kan være greit å presisere, for 16 seire senere ville sannsynligheten for 17 seire på rad i dette tankeeksperimentet være 0,6.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Federin skrev: man nov 14, 2022 12:25 pm Klubben søker etter fysioterapeut som primært skal jobbe med skadeforebyggende tiltak. Bra de har fokus på dette!

https://www.moldefk.no/nyheter/molde-fo ... ioterapeut
De kan jo begynne med å ikke bruke spillere som støtteapparat mener ikke kan/bør spille.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Hmm skrev: man nov 14, 2022 5:39 pm
Federin skrev: man nov 14, 2022 12:25 pm Klubben søker etter fysioterapeut som primært skal jobbe med skadeforebyggende tiltak. Bra de har fokus på dette!

https://www.moldefk.no/nyheter/molde-fo ... ioterapeut
De kan jo begynne med å ikke bruke spillere som støtteapparat mener ikke kan/bør spille.
For å få til det må man ha minst dobbel dekning på hver posisjon og ikke 84% indreløpere i stallen.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Dobbel dekning på hver posisjon. Eller Erling Knudtzon som han også kalles.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

BiggusD skrev: man nov 14, 2022 8:28 pm
Hmm skrev: man nov 14, 2022 5:39 pm
Federin skrev: man nov 14, 2022 12:25 pm Klubben søker etter fysioterapeut som primært skal jobbe med skadeforebyggende tiltak. Bra de har fokus på dette!

https://www.moldefk.no/nyheter/molde-fo ... ioterapeut
De kan jo begynne med å ikke bruke spillere som støtteapparat mener ikke kan/bør spille.
For å få til det må man ha minst dobbel dekning på hver posisjon og ikke 84% indreløpere i stallen.
Det er jo mange indreløpere i stallen nå som vi spiller 352. Det er vel den eneste posisjonen vi ikke har slitt med å fylle opp med spillere i rett posisjon i år. Men tenk i begynnelsen av sesongen da. 343. En klubb med 7-8 indreløpere skulle spille uten indreløpere…

Jeg tror vi hadde satt poengrekord i år om vi hadde gått på med 352 fra runde 1.

HarryH

Legg inn av HarryH »

På en måte var det cupen som reddet serien for oss. Det var etter finalen at det for alvor gikk opp for Erling Moe at 352 var veien å gå. Jeg husker at det var noen debattanter her som tok til orde for 352 i fjor, noe jeg den gangen med skam å melde bare smilte overbærende av.

Visa

Legg inn av Visa »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 8:50 pm På en måte var det cupen som reddet serien for oss. Det var etter finalen at det for alvor gikk opp for Erling Moe at 352 var veien å gå. Jeg husker at det var noen debattanter her som tok til orde for 352 i fjor, noe jeg den gangen med skam å melde bare smilte overbærende av.
Jeg syns cupen er det som har gitt mest glede faktisk. Jeg føler alt snudde da. Både hvordan laget begynte å gi 100%, hvordan de virket mer sammensveiset, hvordan klubben fikk seg et løft, og ikke minst hvordan det på supporter siden tok seg opp i etterkant (og til finalen). Det føles nesten som at samtlige fant gnisten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: man nov 14, 2022 9:31 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 8:50 pm På en måte var det cupen som reddet serien for oss. Det var etter finalen at det for alvor gikk opp for Erling Moe at 352 var veien å gå. Jeg husker at det var noen debattanter her som tok til orde for 352 i fjor, noe jeg den gangen med skam å melde bare smilte overbærende av.
Jeg syns cupen var årets høydepunkt faktisk.
Hele cuphelga var magisk. Sitte t-skjorte og drikke utepils på søndag før cupfinalen var strålende.

Men cupfinalen må dele plass med det som skjedde på Seilet da Etzaz satte inn scoringen mot LSK. Pur, ekstatisk glede og fullt kaos. Jeg fikk en knyttneve i tinningen og så stjerner en stund, men jeg var så glad at jeg ga faen.

Visa

Legg inn av Visa »

PapaSmurf skrev: man nov 14, 2022 9:34 pm
Visa skrev: man nov 14, 2022 9:31 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 8:50 pm På en måte var det cupen som reddet serien for oss. Det var etter finalen at det for alvor gikk opp for Erling Moe at 352 var veien å gå. Jeg husker at det var noen debattanter her som tok til orde for 352 i fjor, noe jeg den gangen med skam å melde bare smilte overbærende av.
Jeg syns cupen var årets høydepunkt faktisk.
Hele cuphelga var magisk. Sitte t-skjorte og drikke utepils på søndag før cupfinalen var strålende.

Men cupfinalen må dele plass med det som skjedde på Seilet da Etzaz satte inn scoringen mot LSK. Pur, ekstatisk glede og fullt kaos. Jeg fikk en knyttneve i tinningen og så stjerner en stund, men jeg var så glad at jeg ga faen.
Jeg fikk automatisk flashback til Hoseth sin scoring i semifinalen i cupen 2013.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 8:50 pm På en måte var det cupen som reddet serien for oss. Det var etter finalen at det for alvor gikk opp for Erling Moe at 352 var veien å gå. Jeg husker at det var noen debattanter her som tok til orde for 352 i fjor, noe jeg den gangen med skam å melde bare smilte overbærende av.
352 er litt tilbake til røttene. Slutten av 80-tallet med Geir Sperre og Knut Hallvard Eikrem på kantene.

HarryH

Legg inn av HarryH »

slankebrusmannen skrev: man nov 14, 2022 9:50 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 8:50 pm På en måte var det cupen som reddet serien for oss. Det var etter finalen at det for alvor gikk opp for Erling Moe at 352 var veien å gå. Jeg husker at det var noen debattanter her som tok til orde for 352 i fjor, noe jeg den gangen med skam å melde bare smilte overbærende av.
352 er litt tilbake til røttene. Slutten av 80-tallet med Geir Sperre og Knut Hallvard Eikrem på kantene.
Geir Sperre på kanten stemmer med mitt minne, men - og det kan hende at jeg tar feil - jeg mener å huske at Eikrem var en av de tre stopperne.
Hvem spilte i så fall på den andre kanten? Hadde Laffen lagt opp?

Ole Erik Stavrum spilte i alle fall stopper. Hvem flere spilte stopper? Var dette før Kjell Rune Flos tid?

Edit:
At jeg kunne glemme Ulrich Møller...

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 9:54 pm
slankebrusmannen skrev: man nov 14, 2022 9:50 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 8:50 pm På en måte var det cupen som reddet serien for oss. Det var etter finalen at det for alvor gikk opp for Erling Moe at 352 var veien å gå. Jeg husker at det var noen debattanter her som tok til orde for 352 i fjor, noe jeg den gangen med skam å melde bare smilte overbærende av.
352 er litt tilbake til røttene. Slutten av 80-tallet med Geir Sperre og Knut Hallvard Eikrem på kantene.
Geir Sperre på kanten stemmer med mitt minne, men - og det kan hende at jeg tar feil - jeg mener å huske at Eikrem var en av de tre stopperne.
Hvem spilte i så fall på den andre kanten? Hadde Laffen lagt opp?

Ole Erik Stavrum spilte i alle fall stopper. Hvem flere spilte stopper? Var dette før Kjell Rune Flos tid?

Edit:
At jeg kunne glemme Ulrich Møller...
Kan godt hende du har rett. Mulig Tor Gunnar Hagbø kan ha figurert på kanten. Tenkte han var stopper.

Men ja. Laffen var i live og på kant. I alle fall i 87.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Saletros eller Kurucay på Bosman?
15m på Gulliksen?
10m på Hove?
5m på Gjengaar?

Er dette vinduet vårt? En stopper til? Et talent til? En spiss til?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

MoldeMoldeMolde skrev: man nov 14, 2022 10:57 pm Saletros eller Kurucay på Bosman?
15m på Gulliksen?
10m på Hove?
5m på Gjengaar?

Er dette vinduet vårt? En stopper til? Et talent til? En spiss til?
Hove er nok dessverre ferdig med ES og går til utlandet om så Bosman.

Visa

Legg inn av Visa »

Jeg har lyst på en Linnes jr.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror ikke Molde går for Kurucay. Det er en typisk RBK-handel. Jeg tror mye heller vi kommer til å gå for hans makker Halvor Opsahl. 20 år gammel og et kjempetalent.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

En liten sesongoppsummering av Eliteserien som helhet. Hva vil sesongen 2022 bli husket for?

Molde, først og fremst. RekordMolde! 25 kamper på rad uten tap, 17 seiere på rad. Vinner ligaen med 18 poeng, og det med et veldig ungt og veldig skadet lag.

Magnus Wolff Eikrem, som rørte mange fotballhjerter i år.

Kristiansunds vanvittig elendige første halvdel av sesongen, og opphentingen som mislykkes på overtid i siste serierunde på grunn av at de ville ri på et uavgjortresultat.

Vikings enda mer imponerende kollaps. De var Norges tredje dårligste lag siden i sommer, etter at de var blant de beste i starten.

Lillestrøm gjorde også en svak høstsesong, med kun 6 seiere siste 15 kamper. De var blant de aller beste frem til da.

Alt i alt en legendarisk sesong for oss Moldefans, men for alle mange er det nok en god del skuffelse ute og går.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

PapaSmurf skrev: man nov 14, 2022 11:15 pm Jeg tror ikke Molde går for Kurucay. Det er en typisk RBK-handel. Jeg tror mye heller vi kommer til å gå for hans makker Halvor Opsahl. 20 år gammel og et kjempetalent.
Lavoddser

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Intervju med vårt nye stoppertalent Børset. At vi kuppet han foran nesen på RBK er jo kjent, men jeg vil lime inn litt fra intervjuet likevel.

Den talentfulle forsvarsspilleren kommer opprinnelig fra Sveberg i Malvik kommune, et par mil øst for Trondheim. Der spilte han for Hommelvik før han etter hvert spilte en periode i Trygg/Lade. I 2019 var han også med Rosenborgs G13-lag på en turnering.

Molde hadde det mest interessante tilbudet for min utvikling. Da slo jeg til på det. Det har jeg ikke angret på. Det har gått veldig fint og alle har støttet meg, sier trønderen.


Molde er selvsagt det prefererte valget for de som har ambisjoner. Her får de den beste treningshverdagen, det beste opplegget utenfor banen, de får spille på Norges beste juniorlag, og samtidig skaffe seg internasjonal erfaring.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Virker som en temperamentsfull type på banen denne Børset. Forhåpentligvis er han akkurat passe gal til å lykkes på høyt nivå. Man må ha noe ekstra både kroppslig og mentalt for å slå gjennom.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hadde håpet at Børset skulle fått litt mer spilletid i ES etter den gode preseason, men det blir vel mer neste år. Fremdeles veldig veldig ung.

heltos

Legg inn av heltos »

MoldeMoldeMolde skrev: tir nov 15, 2022 12:49 pm Hadde håpet at Børset skulle fått litt mer spilletid i ES etter den gode preseason, men det blir vel mer neste år. Fremdeles veldig veldig ung.
Tenkt det same, var jo til tider rå i noen treningskamper.
Men Moe&co tydeligvis vet nok hva de holder på med, spesielt med innfasing av de unge inn mot a-laget.

heltos

Legg inn av heltos »

PapaSmurf skrev: tir nov 15, 2022 12:22 pm Intervju med vårt nye stoppertalent Børset. At vi kuppet han foran nesen på RBK er jo kjent, men jeg vil lime inn litt fra intervjuet likevel.

Den talentfulle forsvarsspilleren kommer opprinnelig fra Sveberg i Malvik kommune, et par mil øst for Trondheim. Der spilte han for Hommelvik før han etter hvert spilte en periode i Trygg/Lade. I 2019 var han også med Rosenborgs G13-lag på en turnering.

Molde hadde det mest interessante tilbudet for min utvikling. Da slo jeg til på det. Det har jeg ikke angret på. Det har gått veldig fint og alle har støttet meg, sier trønderen.


Molde er selvsagt det prefererte valget for de som har ambisjoner. Her får de den beste treningshverdagen, det beste opplegget utenfor banen, de får spille på Norges beste juniorlag, og samtidig skaffe seg internasjonal erfaring.
Og ta ferge….ofte om de vil

heltos

Legg inn av heltos »

stc887 skrev: man nov 14, 2022 11:00 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man nov 14, 2022 10:57 pm Saletros eller Kurucay på Bosman?
15m på Gulliksen?
10m på Hove?
5m på Gjengaar?

Er dette vinduet vårt? En stopper til? Et talent til? En spiss til?
Hove er nok dessverre ferdig med ES og går til utlandet om så Bosman.
Ja blir spennende spiller logistikken inn mot neste sesong, hvem ryk ut, hvem inn, flere yngre opp, endringer i trener/støtte apparatet.
Med en CL kvalifisering i planene blir det ekstra spennende, vil bli en balansegang mellom stor handle(utland), handle smart(Norge) og handle norsk ute i utland og ikke minst, satse i egne rekker.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»