Været hos deg her og nå

Svar
fargerik

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av fargerik »

Det klarner nærmest opp litt i plankebyen. Det liker vi. Vi har fått nok regn for noen dager, litt opphold noen dager sier jeg ja takk til.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er forsyne meg 12 grader ute kl 07:30 (ja, jeg er blitt gammel og våkner uanstendig tidlig, også på lørdager...). Varmt i går også, vinduet stod mye oppe på stua.. Og strømmen er gratis.

startelver

Legg inn av startelver »

For en vanvittig morgen, det er 13 grader, helt vindstille og sola er på vei opp. Skal vi tippe 17 grader i dag ?

Velkommen til 12 november!

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: lør nov 12, 2022 8:17 am For en vanvittig morgen, det er 13 grader, helt vindstille og sola er på vei opp. Skal vi tippe 17 grader i dag ?

Velkommen til 12 november!
Og i dag kommer sesongstart skiskyting i TV!
Blant mine vinterfavoritter, dette!
Får håpe snøen de har hentet fra Lillehammer ikke smelter før de får kommet gjennom konkurransen, da!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fra skogbrynet utenfor plankebyen kan meldes lett yr, dønn overskyet, men vindstille og hele 7,8 varmegrader.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

10 grader. Overskyet. Regn. Blomster jeg trodde hadde tatt "høst-kvelden", spirer og blomstrer igjen.

startelver

Legg inn av startelver »

Samme været , yr og 10 grader, nesten vindstille.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det har blitt kjøligere sakte men jevnt her i Fredrikstad.
Nå er det stabilt så vidt under null, men lite vind, heldigvis.
Strømprisen litt opp, og lunk i vedovnen for å bruke lite strøm.
Når kommer kakelinna?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Minus 3 klokken 07 i dag, og det var sur vind...
Ja, kakelinna venter man på nå, men først blir det kanskje noe snø.

startelver

Legg inn av startelver »

Fryser ihjel her. 0 grader men sola skinner.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Tror straks det bikker over på pluss-siden av nullpunktet her, men litt over eller litt under null er jo hipp som happ.
Det har kommet 3 mm snø her, da! Den smelter nok raskt.
Ellers er det levelig i plankebyen. Ikke noe særlig vind.
Likevel er vi klare nå, og reiser utenlands straks. Venter på transport.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er et lite snøhelvete her, og det gir seg ikke. 30 cm på kort tid.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Så trist det er mulig å få det i slutten av november - 1,4 grader, sludd, mørkt og kjipt. En slik dag man bare skulle vært hjemme, bakt kanelboller og sett fotball på TV...

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: ons nov 23, 2022 8:10 am Så trist det er mulig å få det i slutten av november - 1,4 grader, sludd, mørkt og kjipt. En slik dag man bare skulle vært hjemme, bakt kanelboller og sett fotball på TV...
Det er ganske mørkt uten snø, ja. Men det er nok normalen i vår sone i verden.
Det var snø den gang jeg var liten.
Mørkt er det, men den mørkeste dagen er om en måned. Vintersolverv.
Inne her i bølet er det lyst, lunt og fint.
Småfyrer med ved og har 24 grader i huset.
Kjøpte kaffe i utlandet i går.
Halva Priset.
Kaffe, øl og røyk og noe annet.
Halva Priset.
Fika halva priset.
Tur med presenile gamlinger? Mye humor!

startelver

Legg inn av startelver »

Yippi!!!!!!!

All snøen har regnet bort og det er ventet 7 grader og styrtregn i kveld.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Rundt 0 grader og skyet. Det er greit, verre når det blir kaldt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

1 grad og skyet her i Porsgrunn.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

1 grad og overskyet i deilige Oslo by.

Dubia

Legg inn av Dubia »

-1 og skyfritt i Bergen, betraktelig bedre enn +7, regn og nordavind

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Dubia skrev: lør des 03, 2022 9:21 am -1 og skyfritt i Bergen, betraktelig bedre enn +7, regn og nordavind
Dere hadde jo bedre vær enn oss østlendinger i november. Vi regnet bort mens dere hadde litt sol og betydelig mindre regn enn oss.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

1,9 grader i Oslo - det er kalde grader, som i går - går jeg ut fra. Det er jo litt rart - noen ganger føles det kaldere enn andre dager. Antar at det har med at kulda setter seg. Det gjeler i alle fall innomhus. Etter mildere perioder og så 1-2 grader ute, er det de første dagene med dagens innstilling på ovn rundt 20 i stua om morgenen. Nå trekker det ned mot 18-tallet. Så nå er det på med ekstraovn fra morgen av, og i tillegg vifteovn den første halvtimen.....

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

DoktorS skrev: lør des 03, 2022 9:39 am 1,9 grader i Oslo - det er kalde grader, som i går - går jeg ut fra. Det er jo litt rart - noen ganger føles det kaldere enn andre dager. Antar at det har med at kulda setter seg. Det gjeler i alle fall innomhus. Etter mildere perioder og så 1-2 grader ute, er det de første dagene med dagens innstilling på ovn rundt 20 i stua om morgenen. Nå trekker det ned mot 18-tallet. Så nå er det på med ekstraovn fra morgen av, og i tillegg vifteovn den første halvtimen.....
Jeg er glad jeg har peis. Koser meg nå, ser på sport og sitter i varmen i stua :)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

DoktorS skrev: lør des 03, 2022 9:39 am 1,9 grader i Oslo - det er kalde grader, som i går - går jeg ut fra. Det er jo litt rart - noen ganger føles det kaldere enn andre dager. Antar at det har med at kulda setter seg. Det gjeler i alle fall innomhus. Etter mildere perioder og så 1-2 grader ute, er det de første dagene med dagens innstilling på ovn rundt 20 i stua om morgenen. Nå trekker det ned mot 18-tallet. Så nå er det på med ekstraovn fra morgen av, og i tillegg vifteovn den første halvtimen.....
Telefonen min viser 1 varmegrad, men jeg har foreløpig ikke vært utenfor døra og smakt på temperaturen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 9:41 am
DoktorS skrev: lør des 03, 2022 9:39 am 1,9 grader i Oslo - det er kalde grader, som i går - går jeg ut fra. Det er jo litt rart - noen ganger føles det kaldere enn andre dager. Antar at det har med at kulda setter seg. Det gjeler i alle fall innomhus. Etter mildere perioder og så 1-2 grader ute, er det de første dagene med dagens innstilling på ovn rundt 20 i stua om morgenen. Nå trekker det ned mot 18-tallet. Så nå er det på med ekstraovn fra morgen av, og i tillegg vifteovn den første halvtimen.....
Jeg er glad jeg har peis. Koser meg nå, ser på sport og sitter i varmen i stua :)
Peis her også, men den er veldig åpen, så veldig effektiv er den ikke, men om kvelden setter jeg gjerne fyr når det er enda litt kaldere. :-)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ale skrev: lør des 03, 2022 9:44 am Jeg liker det området rundt Oslo City.
Selv liker jeg å trekke meg litt bort fra Oslo City. Det er langt triveligere i Brugata og Storgata, spesielt utenfor inngangspartiet til Gunerius. I Storgata 39 finner du også et av byens mest trendy utesteder; Rett Inn!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ale skrev: lør des 03, 2022 10:01 am
LeSorcier skrev: lør des 03, 2022 10:00 am
Ale skrev: lør des 03, 2022 9:44 am Jeg liker det området rundt Oslo City.
Selv liker jeg å trekke meg litt bort fra Oslo City. Det er langt triveligere i Brugata og Storgata, spesielt utenfor inngangspartiet til Gunerius. I Storgata 39 finner du også et av byens mest trendy utesteder; Rett Inn!
Er det en Kiwi på Brugata der de narkomane henger?
Det stemmer. De fleste butikker som ligger i nærheten av barne- og ungdomsskoler har gjerne en maksgrense på fem elever innom på samme tid, men denne Kiwi-butikken har heller bestemt at det kun er tillatt med tre narkomane samtidig. Det er derfor du ofte kan se at det står mange der. De står i kø for å få handlet dagligvarer.

startelver

Legg inn av startelver »

-1 i natt, heldigvis ingen snø og sola skinner.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Helt fint vær i Fredrikstad. Lite vind og et par varmegrader. Med varme klær på er det bare bra.
Det er lite lys, da. Det blir sent lysning og mørket kommer tidlig.
Lite dagslys er det flere enn meg som sliter med.
Nå er klokka seks og det har vært svarte nattan i nesten to timer. Om sommeren er sola høyt på himmelen på samme tid av døgnet.
Kommer det litt snø, virker alt lysere. Værmeldingen melder ikke noe snø her, jaffal.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Minus 3,3 i morges. Vindstille og småglatt. Det skal bli kaldere utover dagen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

0,0 grader. Heldigvis ikke noe nedbør. Det behøves ikke i byen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»