Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Deila

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: man nov 14, 2022 11:51 am Skuffende sesong nok en gang.

Blir spennede å se hvem som blir med videre fra dagens stall.
Rossbachog Tollås Nation er bekreftet ferdige.
Zuta, Sahraoui, Børven, Thiago Holm, Emilsen og Christiensen er svært usikre.
Drammeh og Rosted virker å være på vei inn. Men også her er det skjær i sjøen.
Av rekruttene er det vel naturlig å anta at Dicko Eng, Riisnæs og El-Abdellaoui får vesentlig mer spilletid fremover. Emilsen burde vært i denne gruppa, men forsvinner nok i løpet av vinteren, dessverre.
Børven usikker? Han signerte jo nettopp..

Perkele

Legg inn av Perkele »

Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉

Deila

Legg inn av Deila »

Perkele skrev: man nov 14, 2022 12:34 pm Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉
Jeg klager ikke om Børven drar og Udahl blir fast, men da henter vel bare Fagermo en ny favoritt i stedet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?

Deila

Legg inn av Deila »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Å sparke trenere er ikke noe vi driver med i VIF. Fagermo sitter så lenge han gidder selv.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Fagermo har en veldig høy standing i klubben og hos eier.
Nå kommer snart Nornes inn som assistent også, som har jobbet med Fagermo tidligere.
Så jeg ser på det som veldig lite sannsynlig at noe skjer på trenerfronten nå.
Jeg er ambivalent til det, og det må gjøres et meget godt overgangsvindu om jeg skal få opp troen igjen før neste sesong.

Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?

Vi trenger noen skikkelige forsterkninger. Midtstopper, backer, def.midtbane og et spissalternativ. Både ellver og tropp MÅ forsterkes vesentlig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

Blir spennende å se om Max Bjurstrøm blir hentet opp da han, El-Abdellaoui og Kjellsen er faste på U-16 landslaget og de to andre er med i kamp-troppene..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: man nov 14, 2022 1:19 pm Blir spennende å se om Max Bjurstrøm blir hentet opp da han, El-Abdellaoui og Kjellsen er faste på U-16 landslaget og de to andre er med i kamp-troppene..
https://www.vif-fotball.no/nyheter/bjurstrom-forlenger

Tror de tre nevnte er up and coming. Kan bli veldig gode

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Fagermo har en veldig høy standing i klubben og hos eier.
Nå kommer snart Nornes inn som assistent også, som har jobbet med Fagermo tidligere.
Så jeg ser på det som veldig lite sannsynlig at noe skjer på trenerfronten nå.
Jeg er ambivalent til det, og det må gjøres et meget godt overgangsvindu om jeg skal få opp troen igjen før neste sesong.

Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?

Vi trenger noen skikkelige forsterkninger. Midtstopper, backer, def.midtbane og et spissalternativ. Både ellver og tropp MÅ forsterkes vesentlig.
Skulle tatt seg ut om Fagermo fikk fyken samtidig som Nornes kommer inn. I hvilken sammenheng klager han på kontinuitet? Skader? Han bruker jo de samme spillerne uke inn og uke ut uansett, og synes ikke vi har hatt unormalt med skader. Merkelig utsagn.

Lurer på hva Fagermo tenker selv om at gamleklubben hans ODD havner over laget hans på tabellen forøvrig. Når han var trener i ODD sutret han konstant om at alle andre hadde mer penger og at laget ikke hadde forutsetninger for å ligge i toppen. Når han nå er i en klubb med forutsetningene så havner han under ODD..
Sist redigert av Deila den man nov 14, 2022 1:35 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

Mathias Johnsrud Emilsen - Vålerenga inn på U-20 landslaget
Sjøeng og Jatta inn på U-21 landslaget.De var på U-20 inntil idag.

Deila

Legg inn av Deila »

Bully nærmer seg, spennende overgang dette:
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... TUmpHKDF-k

dzk

Legg inn av dzk »

Deila skrev: man nov 14, 2022 1:31 pm
Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Fagermo har en veldig høy standing i klubben og hos eier.
Nå kommer snart Nornes inn som assistent også, som har jobbet med Fagermo tidligere.
Så jeg ser på det som veldig lite sannsynlig at noe skjer på trenerfronten nå.
Jeg er ambivalent til det, og det må gjøres et meget godt overgangsvindu om jeg skal få opp troen igjen før neste sesong.

Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?

Vi trenger noen skikkelige forsterkninger. Midtstopper, backer, def.midtbane og et spissalternativ. Både ellver og tropp MÅ forsterkes vesentlig.
Skulle tatt seg ut om Fagermo fikk fyken samtidig som Nornes kommer inn.
Ja, hehe. Men desverre sparker vi ikke trenere. Er 90% sikker på at vi starter sesongen 2023 med Fagermo som hovedtrener. Tror ikke noen utenlandske klubber redder oss denne gangen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

dzk skrev: man nov 14, 2022 2:54 pm
Deila skrev: man nov 14, 2022 1:31 pm
Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm

Fagermo har en veldig høy standing i klubben og hos eier.
Nå kommer snart Nornes inn som assistent også, som har jobbet med Fagermo tidligere.
Så jeg ser på det som veldig lite sannsynlig at noe skjer på trenerfronten nå.
Jeg er ambivalent til det, og det må gjøres et meget godt overgangsvindu om jeg skal få opp troen igjen før neste sesong.

Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?

Vi trenger noen skikkelige forsterkninger. Midtstopper, backer, def.midtbane og et spissalternativ. Både ellver og tropp MÅ forsterkes vesentlig.
Skulle tatt seg ut om Fagermo fikk fyken samtidig som Nornes kommer inn.
Ja, hehe. Men desverre sparker vi ikke trenere. Er 90% sikker på at vi starter sesongen 2023 med Fagermo som hovedtrener. Tror ikke noen utenlandske klubber redder oss denne gangen.
Han sa nei til Malmø i 2015 mener jeg å huske. Kanskje de tar opp telefonen?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: man nov 14, 2022 1:31 pm
Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Fagermo har en veldig høy standing i klubben og hos eier.
Nå kommer snart Nornes inn som assistent også, som har jobbet med Fagermo tidligere.
Så jeg ser på det som veldig lite sannsynlig at noe skjer på trenerfronten nå.
Jeg er ambivalent til det, og det må gjøres et meget godt overgangsvindu om jeg skal få opp troen igjen før neste sesong.

Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?

Vi trenger noen skikkelige forsterkninger. Midtstopper, backer, def.midtbane og et spissalternativ. Både ellver og tropp MÅ forsterkes vesentlig.
Skulle tatt seg ut om Fagermo fikk fyken samtidig som Nornes kommer inn. I hvilken sammenheng klager han på kontinuitet? Skader? Han bruker jo de samme spillerne uke inn og uke ut uansett, og synes ikke vi har hatt unormalt med skader. Merkelig utsagn.

Lurer på hva Fagermo tenker selv om at gamleklubben hans ODD havner over laget hans på tabellen forøvrig. Når han var trener i ODD sutret han konstant om at alle andre hadde mer penger og at laget ikke hadde forutsetninger for å ligge i toppen. Når han nå er i en klubb med forutsetningene så havner han under ODD..
https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... ntinuitet/

Vet ikke helt om jeg kjøper den forklaringen.
Han har flyttet mange ut av posisjon og ommøblert mye. Istedenfor å bytte inn en reserve til plassen det gjelder

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: man nov 14, 2022 12:47 pm
Perkele skrev: man nov 14, 2022 12:34 pm Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉
Jeg klager ikke om Børven drar og Udahl blir fast, men da henter vel bare Fagermo en ny favoritt i stedet.
kontrakt ut 2024, men har ytret ønske om å kunne fortsette i utlandet om en mulighet åpner seg.
Skal være er par som skal ha meldt sin interesse.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: man nov 14, 2022 1:19 pm Blir spennende å se om Max Bjurstrøm blir hentet opp da han, El-Abdellaoui og Kjellsen er faste på U-16 landslaget og de to andre er med i kamp-troppene..
-han er i a-troppen allerede
https://www.vif-fotball.no/nyheter/tre-store-talenter

Deila

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: man nov 14, 2022 4:17 pm
Deila skrev: man nov 14, 2022 12:47 pm
Perkele skrev: man nov 14, 2022 12:34 pm Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉
Jeg klager ikke om Børven drar og Udahl blir fast, men da henter vel bare Fagermo en ny favoritt i stedet.
kontrakt ut 2024, men har ytret ønske om å kunne fortsette i utlandet om en mulighet åpner seg.
Skal være er par som skal ha meldt sin interesse.
Okok, takker for info. Mener jeg leste at Børven vegrer seg litt for å dra ut igjen etter flere mislykkede opphold, men kan jo være noen litt mer stabile klubber enn tyrkiske hvor det alltid er mye rot.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: man nov 14, 2022 4:49 pm
JackBlack skrev: man nov 14, 2022 4:17 pm
Deila skrev: man nov 14, 2022 12:47 pm

Jeg klager ikke om Børven drar og Udahl blir fast, men da henter vel bare Fagermo en ny favoritt i stedet.
kontrakt ut 2024, men har ytret ønske om å kunne fortsette i utlandet om en mulighet åpner seg.
Skal være er par som skal ha meldt sin interesse.
Okok, takker for info. Mener jeg leste at Børven vegrer seg litt for å dra ut igjen etter flere mislykkede opphold, men kan jo være noen litt mer stabile klubber enn tyrkiske hvor det alltid er mye rot.
Utrolig snodig at spillere fortsatt lar seg lokke til å spille der. Er vel mer norm enn uttak at det er rot med lønninger, særlig når man ikke ender i storklubbene

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: søn nov 13, 2022 7:33 pm Det var den sesongen. Begynte bra så ble det mye motgang.
Begynte bra??

3-2-8 på de første 13 kampene
10-1-1 på de neste 12
0-2-4 på de siste 6

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

JackBlack skrev: man nov 14, 2022 6:43 pm
Big George skrev: søn nov 13, 2022 7:33 pm Det var den sesongen. Begynte bra så ble det mye motgang.
Begynte bra??

3-2-8 på de første 13 kampene
10-1-1 på de neste 12
0-2-4 på de siste 6
Vi er goe
goe nok for en 7 plass neste år
om hvis dersom Fagermoe består

dzk

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: man nov 14, 2022 4:17 pm
Deila skrev: man nov 14, 2022 12:47 pm
Perkele skrev: man nov 14, 2022 12:34 pm Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉
Jeg klager ikke om Børven drar og Udahl blir fast, men da henter vel bare Fagermo en ny favoritt i stedet.
kontrakt ut 2024, men har ytret ønske om å kunne fortsette i utlandet om en mulighet åpner seg.
Skal være er par som skal ha meldt sin interesse.
Får vi et par mill for Børven så er det en bra deal for oss. Skal være lett å erstatte han med noe bedre.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Problemet til Vålerenga er hvordan det blir styrt, at sportssjefen er under trener. Når vi har samme trener neste år, vil det samme ræva resultater. Enda et år der vi surrer midt på tabellen. Kanskje ny giv og ny trener i 2024?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?
Årets dummeste uttalelse. Han sier faktisk at han selv er for dårlig i jobben, for han er personlig direkte ansvarlig for kontinuiteten, eventuelt mangel av sådan. Men hans klippekortprinsipp, må jo i seg være kontinuitet?

startelver

Legg inn av startelver »

ehall skrev: man nov 14, 2022 9:14 pm Problemet til Vålerenga er hvordan det blir styrt, at sportssjefen er under trener. Når vi har samme trener neste år, vil det samme ræva resultater. Enda et år der vi surrer midt på tabellen. Kanskje ny giv og ny trener i 2024?
Målet er vel alltid å komme topp 3. Skjer nok ikke med Fagermo.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

Man må ta tiden til hjelp. Bygge stein for stein heter det visst.
Dagens spillere under 20 år blir bedre og bedre og flere yngre kommer opp.
Husk ay Vålerengas nedslagsfelt er Oslo fotballkrets som inkluderer Asker, Bærum ;Kolbotn, Gjelleråsen og Nesodden
Det er ca 1 million mennesker eller 1 av 5 talenter i Norge
Suverent størst i dette landet.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Nå som sesongen er ferdig er det greit og prøve og spørre :)

Hva slags forandringer vil du ha i laget, tanker om spillerkjøp, eller noe annet du har på tankene?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: man nov 14, 2022 9:44 pm
Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?
Årets dummeste uttalelse. Han sier faktisk at han selv er for dårlig i jobben, for han er personlig direkte ansvarlig for kontinuiteten, eventuelt mangel av sådan. Men hans klippekortprinsipp, må jo i seg være kontinuitet?
Ja, det er et veldig dårlig argument. Det føles mer som en ren unnskyldning og du skal ikke se bort i fra at de har utarbeidet en del statistikker som gjør at de klarer å bygge opp under dette.
Men jeg klarer ikke helt å kjøpe argumentet. I hvert fall ikke som hovedforklaring på både starten på sesongen og at det har raknet fullstendig på slutten.

Deila

Legg inn av Deila »


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: man nov 14, 2022 2:27 pm Bully nærmer seg, spennende overgang dette:
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... TUmpHKDF-k
Naturlig at dere får ham, men kjedelig. Kjempegod, og både VIF og Fagermo har god track record med å få frem talenter.

Tipper dere fort kan få en god sum for ham, om noen år.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Ikke hørt om, men alltid koselig med nye ansikter, og bra ord her inne :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»