Viking FK

Svar
Strider

Re: Viking FK

Legg inn av Strider »

Wiggum skrev: man nov 14, 2022 9:40 am
TylerDurdenNorway skrev: søn nov 13, 2022 9:01 pm
AllElite skrev: søn nov 13, 2022 8:12 pm Lykke til med å få folk til å tro på dette prosjektet igjen. Hvor skal en egentlig begynne?
Viking har vært avhengig av litt flaks og loyalitet de siste årene.
Eks Tripic spille i 1.div samt heldig med Thorstvedt ble så god.Cupgull
Heldig med at Berisha valgte Viking og presterte så bra lenge. Bronse

Har vanskeligheter med å se noen som kan heve laget nå. Blir nok en del kjøp men neppe noe suksess av det.

Sannsynligvis blir det en del magre år nå men fotball snur fort men akkurat nå ser det ganske dårlig ut.
Brann kommer opp med entusiasme og det er ikke mange dårlige lag i eliteserien så Viking skal nok få kjørt seg med denne stallen kommende sesong.
Flaks og heldig at de hentet Tripic og Berisha? Flaks at de tok sjansen på en vraket unggutt fra Stabæk og hjalp han til å utvikle seg til landslagsspiller? Man kan kritisere ting når det går skeis, men da må man jammen meg rose når ting gjøres bra også. De siste årene har Viking gjort veldig mye bra og riktig både på og utenfor banen. Det siste halvåret har de definitivt ikke det.
Hvis Viking er så dyktige hvorfor har det vært så lite medaljer og cupgull siste 20 år?
Jeg mener at man de siste årene har hatt en del flaks å fått tak i spillere som man vanligvis ikke får tak i ala Tripic og Berisha.
Hvor ofte klarer man å utvikle spillere som Thorstvedt som når landslagsklasse? Hvert 5-10.år?

Mye klaffet og timing var ofte perfekt siste årene.

Nå er man tilbake til hverdagen. Alle kan ha et par gode år men få klubber er stabile i toppen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man nov 14, 2022 6:26 pm Irriterer meg når folk ikke klarer å kreditere godt arbeid. BBs lagbygge i 2018 var overhode ikke flaks. Det var kløkt og systematikk på høyt nivå. Det var en mening med alt som ble gjort, og plutselig hadde vi et LAG. Tilsvarende hadde ikke Viggen eller for den saks skyld Nevland uflaks med sine lagbygger. Dette var ren udyktighet.

En annen side er jo hvordan noen hele tiden skal forklare spilleres formdupp med at disse plutselig er helt ubrukelige og at man må ut på markedet og kjøpe kjøpe kjøpe. Kanskje man først burde nøste opp i hvorfor spillere er blitt ubrukelige, før man konkluderer bastant at de ikke holder mål lenger?

Når det gjelder årets lag kan man gjerne si at mange har sviktet, og at de bør sendes på dør. Problemet er bare at ALLE har sviktet, og det er således vanskelig å vite hva som faktisk bor i de enkelte spillerne. Bør man ikke først finne ut hva man vil bruke dem til før de evt. sendes på dør? Sandberg, Svendsen, Bjørshol osv ER ikke så dårlige som de har vist i år, og om de to førstnevnte ikke holder mål, hvorfor ble de hentet da?

Enten er det de som hentet dem som har et ansvar, eller så er det de som har det daglige sportslige ansvaret som har skyld her. Dette kan de ikke løpe fra uten å måtte forklare hva de her har gjort og hva som gikk galt.
Helt enig. Jeg vil påstå det er historieløst å si at dette har vært flaks og at de vi har er ubrukelige.

Omtrent alle vi har, har vist at de duger på et topplag. Noen få unntak som ikke var med eller som ennå er i utviklings sonen.
Fra 2021 har vi mistet Bell, Veton og Sebulonsen. De 2 førstnevnte blant de 3-4 beste i Eliteserien 2021. Bell antakelig beste spiller i 2021 for hele Eliteserien. Han hadde bedre statistikker enn Patrik Berg i Glimt.

Man bygger lag på ulike måter. Noen begynner bakerst og bygger seg oppover i banen. Andre har en sentrallinje og bygger rundt de. Prahl var sentral linje type. Ei god sentral linje er uvurderlig i fotball. Sjef i forsvar, sjef på midten og sjef framme. Det er sentrallinja som er borte i Viking. For resten av laget er omtrent helt likt.

Vi har Gunnarsson-Brekalo i sentral linja. Men Bell er borte og Solbakken har ikke tatt stafettpinnen videre. Framme mangler vi en topp spiss. Men flere med potensial der. Jeg vil si vi først og fremst mangler en sjef på defensiv midtbane. Alle gode lag bruker ressurser på en sjef der. Den spilleren styrer det defensive og det offensive fra midtbaneposisjon. Enormt viktig rolle i laget. Hadde vi hatt en spiller av Bell kaliber så kan spissene utvikles. Jeg tror det er viktigere å få en sjef på midten enn ny spiss. En ny spiss er bra det og, men først og fremst må lagmaskineriet sitte og det er det midtbanespilleren som fikser.

De aller fleste vi har er mer enn gode nok hvis trenerne får til det kollektive igjen og bruker styrkene til spillerne.
Leste en fin setning på twitter idag. Ifjor i 4-3-3 hadde vi Torsteinbø som potetet. Nå i 3-5-2 er alle poteter. Veldig treffende og mye av grunnen til elendigheten. Det går an å få de fleste av spillerne tilbake til topp Eliteserienivå. Vi må ikke bytte ut hele gjengen selv om Nevland og co har ymtet frampå om at spillere må vise at de vil være her. De må også få bruke styrkene sine og ikke bli satt i posisjoner de ikke behersker og gjøre ting de ikke er like gode på. Det går begge veier dette. Lett å skylde på spillerne, men får de arbeidsvilkårene for å prestere på sitt beste? Jeg vil si nei.

Venstreback, defensiv midtbane og indreløper er de 3 viktigste plassene å forsterke med defensiv midtbane som den viktigste. Setter vi et lag igjen så tror jeg ikke veien opp til medalje er veldig lang.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: man nov 14, 2022 7:59 pm Jeg mener at man de siste årene har hatt en del flaks å fått tak i spillere som man vanligvis ikke får tak i ala Tripic og Berisha.
Hvor ofte klarer man å utvikle spillere som Thorstvedt som når landslagsklasse? Hvert 5-10.år?
Viking har fått tak i plenty av spillere i klassen Berisha og Tripic i den dårlige perioden fra 2008 til 2017, uten at det hjalp det spor. Ingelsten, Nevland, Jarstein, Stokholm, Gaarde, Ijeh, Ødegaard og Fillo er bare et lite kobbel av spillere som var i klassen til nevnte duo. Senere kan man også legge til Bell på denne lista. At de ikke lyktes i like stor grad er greit nok, men minst like høythengende frukt var de.

Det skal her sies at Berisha kom fra Brann, hvor han ikke lyktes, og heller ikke før Brann-tida var han en kanonsuksess. I Hammarby framstår han til nå heller som en flopp. Tripic på sin side har heller aldri vært en kjempestor stjerne ute i den store verden. Dette var en vesentlig grunn til at Viking fikk ham i første omgang.

Uansett blir det noe rart å få halleluja-stemning når spillere lykkes, og nærmest tro at det er umulig å få tilsvarende spillere igjen, all den tid det faktisk ikke skal så mye til. De er gode ja, men hva er argumentet for at de er SÅ gode? Deres karrierer forteller vel det motsatte, selv om de har lyktes bedre i Viking enn andre steder (i motsetning til hva tilfellet er for mange andre).

Og på spørsmålet om hvor ofte man klarer å utvikle spillere som Thorstvedt, som når landslagsklasse, er svaret på dette ganske ofte egentlig. Viking har da hatt plenty av unge spillere de senere årene som i likhet med Thorstvedt har kommet og blitt solgt. Jeg kan her nevne Ryerson, Pereira, Sebulonsen og Heggheim de senere årene. Thorstvedt har til nå hatt en bedre karriere, men de ble vel solgt for omtrent det samme (+/-), og alle viste vel omtrent like mye i den korte tida de var i klubben.

Uansett håper jeg ikke det er dømt til å være en normalsituasjon at gode spillere i Viking skal floppe, slik at de som unntaksvis lykkes blir omtalt som "flakseobjekter".

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Artikkelen til Aftenbladet
https://www.aftenbladet.no/sport/i/rlln ... kosesongen

Jeg er enig i alt. De er kanskje for snille med trenerne.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: man nov 14, 2022 8:33 pm
TylerDurdenNorway skrev: man nov 14, 2022 7:59 pm Jeg mener at man de siste årene har hatt en del flaks å fått tak i spillere som man vanligvis ikke får tak i ala Tripic og Berisha.
Hvor ofte klarer man å utvikle spillere som Thorstvedt som når landslagsklasse? Hvert 5-10.år?
Viking har fått tak i plenty av spillere i klassen Berisha og Tripic i den dårlige perioden fra 2008 til 2017, uten at det hjalp det spor. Ingelsten, Nevland, Jarstein, Stokholm, Gaarde, Ijeh, Ødegaard og Fillo er bare et lite kobbel av spillere som var i klassen til nevnte duo. Senere kan man også legge til Bell på denne lista. At de ikke lyktes i like stor grad er greit nok, men minst like høythengende frukt var de.

Det skal her sies at Berisha kom fra Brann, hvor han ikke lyktes, og heller ikke før Brann-tida var han en kanonsuksess. I Hammarby framstår han til nå heller som en flopp. Tripic på sin side har heller aldri vært en kjempestor stjerne ute i den store verden. Dette var en vesentlig grunn til at Viking fikk ham i første omgang.

Uansett blir det noe rart å få halleluja-stemning når spillere lykkes, og nærmest tro at det er umulig å få tilsvarende spillere igjen, all den tid det faktisk ikke skal så mye til. De er gode ja, men hva er argumentet for at de er SÅ gode? Deres karrierer forteller vel det motsatte, selv om de har lyktes bedre i Viking enn andre steder (i motsetning til hva tilfellet er for mange andre).

Og på spørsmålet om hvor ofte man klarer å utvikle spillere som Thorstvedt, som når landslagsklasse, er svaret på dette ganske ofte egentlig. Viking har da hatt plenty av unge spillere de senere årene som i likhet med Thorstvedt har kommet og blitt solgt. Jeg kan her nevne Ryerson, Pereira, Sebulonsen og Heggheim de senere årene. Thorstvedt har til nå hatt en bedre karriere, men de ble vel solgt for omtrent det samme (+/-), og alle viste vel omtrent like mye i den korte tida de var i klubben.

Uansett håper jeg ikke det er dømt til å være en normalsituasjon at gode spillere i Viking skal floppe, slik at de som unntaksvis lykkes blir omtalt som "flakseobjekter".
Du sammenligner Fillo som var en flopp med Tripic og Berisha som bar viking i 2019 og 2021.

Periera og Seb er ingenting i forhold til Thorstvedt. Ryerson er god så ja da har man 2 landslagspillere selv om jeg mener Thorstvedt er bedre overall. Andre?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: man nov 14, 2022 9:07 pm Du sammenligner Fillo som var en flopp med Tripic og Berisha som bar viking i 2019 og 2021.

Periera og Seb er ingenting i forhold til Thorstvedt. Ryerson er god så ja da har man 2 landslagspillere selv om jeg mener Thorstvedt er bedre overall. Andre?
Fillo kostet mer i 2008 enn de andre to kostet til sammen mange år senere. At Fillo var en flopp og Berisha og Tripic var suksesser handler ikke mest om flaks og uflaks, men om dyktighet og udyktighet. Betalte man så mye som man gjorde for Fillo burde det vært regelen snarere enn det motsatte at man fikk en virkelig god spiller. I Viking har man svært mange flopper for hver Berisha og Tripic man får fram, og således blir det rart å nærmest kalle det usannsynlig flaks når det først skjer. I en normalfordeling skal slike fulltreffere oppstå med jevne mellomrom, men Viking har ikke klart dette før de siste årene.

Ellers var ikke poenget at de andre unge var like gode som Thorstvedt. Poenget er at de i utgangspunktet KUNNE være det. Rundt omkring i Norge er det klubber som får gavepakker i form av det som er unike talenter og som var mindre bra andre steder. Myggen var innom Bryne, før han ved ren slump havnet i Start. Stefan Johansen var i Glimt, før han slo til i Godset. Birger Meling slo til i Stabæk, men hadde hele oppveksten i en annen klubb som jeg i farten ikke husker navnet på. Poenget er at det er naturlig at Viking får mer ut av enkelte spillere enn det man skulle tro i utgangspunktet var mulig. Dette er bra, spesielt fordi at de fleste tross alt ikke blir stjerner, og da er det greit at noen veier litt opp for dette.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: man nov 14, 2022 8:46 pm Artikkelen til Aftenbladet
https://www.aftenbladet.no/sport/i/rlln ... kosesongen

Jeg er enig i alt. De er kanskje for snille med trenerne.
To tanker:

1) Det er påfallende at Aftenbladet mener at alle i sportslig ledelse og de fleste spillerne skal få en ny sjanse. Hvis ikke utskiftninger skal gjøres etter denne katastrofesesongen, når skal det da gjøres? Trenerne skal altså få fornyet tillitt etter å vist klart og tydelig at de ikke evner å snu motgangen på ca et halvt år. Er det en kamp med ryggen mot veggen neste år som er målet? Går det skeis innledningsvis så handler sannsynligvis resten av sesongen om å redde stumpene, altså den går rett i dass. Hva vil dette ha å si for entusiasmen som klubben har bygget opp? Vi tåler kanskje EN sesong som denne, men vi tåler ikke en ny periode som vi hadde før nedrykket. Og Nevland må i følge artikkelen lykkes med sine transaksjoner neste sesong. Har man regnet på hva det koster om han IKKE gjør det? Hvorfor lyktes han ikke i år, og hva tilsier at han skal lykkes bedre neste år?

Slettet tekst
Sist redigert av CliffC den man nov 14, 2022 10:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CliffC skrev: man nov 14, 2022 10:21 pm
TAdams6 skrev: man nov 14, 2022 8:46 pm Artikkelen til Aftenbladet
https://www.aftenbladet.no/sport/i/rlln ... kosesongen

Jeg er enig i alt. De er kanskje for snille med trenerne.
To tanker:

1) Det er påfallende at Aftenbladet mener at alle i sportslig ledelse og de fleste spillerne skal få en ny sjanse. Hvis ikke utskiftninger skal gjøres etter denne katastrofesesongen, når skal det da gjøres? Trenerne skal altså få fornyet tillitt etter å vist klart og tydelig at de ikke evner å snu motgangen på ca et halvt år. Er det en kamp med ryggen mot veggen neste år som er målet? Går det skeis innledningsvis så handler sannsynligvis resten av sesongen om å redde stumpene, altså den går rett i dass. Hva vil dette ha å si for entusiasmen som klubben har bygget opp? Vi tåler kanskje EN sesong som denne, men vi tåler ikke en ny periode som vi hadde før nedrykket. Og Nevland må i følge artikkelen lykkes med sine transaksjoner neste sesong. Har man regnet på hva det koster om han IKKE gjør det? Hvorfor lyktes han ikke i år, og hva tilsier at han skal lykkes bedre neste år?

2) Bjørnø er intet mindre i kommentarfeltet til artikkelen og retter kritikk mot Aftenbladet fordi at de skrev om Gunnarssons juks med målstolpene, og insinuerer at dette var med på å snu stemningen. Dette er intet annet enn graverende, og et patetisk forsøk på å bortforklare klubbens udugelighet. Ikke bare havnet klubben langt nede på tabellen, men de måtte til og med jukse. Uansett er det direkte barnslig av Bjørnø, og det viser at mine og andres bange anelser om at manglende rutine i nøkkelposisjoner over hele linja kunne bli klubbens fall ser ut til å slå til i fullt monn.
Nå var vel navnet på han som kommenterte i Aftenbladet Eirik Bjørlo. Ville vært en fadese om Eirik Bjørnø kommenterte der.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Gorgi skrev: man nov 14, 2022 10:43 pm Nå var vel navnet på han som kommenterte i Aftenbladet Eirik Bjørlo. Ville vært en fadese om Eirik Bjørnø kommenterte der.
Såpass ja. Jeg kan bare beklage.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CliffC skrev: man nov 14, 2022 10:48 pm
Gorgi skrev: man nov 14, 2022 10:43 pm Nå var vel navnet på han som kommenterte i Aftenbladet Eirik Bjørlo. Ville vært en fadese om Eirik Bjørnø kommenterte der.
Såpass ja. Jeg kan bare beklage.
Selv den beste kan lese feil.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Gorgi skrev: man nov 14, 2022 10:50 pm Selv den beste kan lese feil.
Skal absolutt ikke skje å beskylde en person for å gjøre en slik feilvurdering på uriktig grunnlag. Navnene var dog like.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man nov 14, 2022 10:21 pm
TAdams6 skrev: man nov 14, 2022 8:46 pm Artikkelen til Aftenbladet
https://www.aftenbladet.no/sport/i/rlln ... kosesongen

Jeg er enig i alt. De er kanskje for snille med trenerne.
To tanker:

1) Det er påfallende at Aftenbladet mener at alle i sportslig ledelse og de fleste spillerne skal få en ny sjanse. Hvis ikke utskiftninger skal gjøres etter denne katastrofesesongen, når skal det da gjøres? Trenerne skal altså få fornyet tillitt etter å vist klart og tydelig at de ikke evner å snu motgangen på ca et halvt år. Er det en kamp med ryggen mot veggen neste år som er målet? Går det skeis innledningsvis så handler sannsynligvis resten av sesongen om å redde stumpene, altså den går rett i dass. Hva vil dette ha å si for entusiasmen som klubben har bygget opp? Vi tåler kanskje EN sesong som denne, men vi tåler ikke en ny periode som vi hadde før nedrykket. Og Nevland må i følge artikkelen lykkes med sine transaksjoner neste sesong. Har man regnet på hva det koster om han IKKE gjør det? Hvorfor lyktes han ikke i år, og hva tilsier at han skal lykkes bedre neste år?

Slettet tekst
Det ble ikke så sterk kost som jeg trodde fra Aftenbladet. Men de vet nok også hva som vil skje. De skriver jo egentlig det samme som vi her inne har skrevet. At de får våren på seg til å snu dette.

De kunne skreket om endringer, men alle er nok inneforstått med at de kommer til å få et halvt år til på å snu skuta.

Men ja, Aftenbladet var veldig snille med Jensen, Aarsheim og Nevland.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: man nov 14, 2022 11:50 pm
CliffC skrev: man nov 14, 2022 10:21 pm
TAdams6 skrev: man nov 14, 2022 8:46 pm Artikkelen til Aftenbladet
https://www.aftenbladet.no/sport/i/rlln ... kosesongen

Jeg er enig i alt. De er kanskje for snille med trenerne.
To tanker:

1) Det er påfallende at Aftenbladet mener at alle i sportslig ledelse og de fleste spillerne skal få en ny sjanse. Hvis ikke utskiftninger skal gjøres etter denne katastrofesesongen, når skal det da gjøres? Trenerne skal altså få fornyet tillitt etter å vist klart og tydelig at de ikke evner å snu motgangen på ca et halvt år. Er det en kamp med ryggen mot veggen neste år som er målet? Går det skeis innledningsvis så handler sannsynligvis resten av sesongen om å redde stumpene, altså den går rett i dass. Hva vil dette ha å si for entusiasmen som klubben har bygget opp? Vi tåler kanskje EN sesong som denne, men vi tåler ikke en ny periode som vi hadde før nedrykket. Og Nevland må i følge artikkelen lykkes med sine transaksjoner neste sesong. Har man regnet på hva det koster om han IKKE gjør det? Hvorfor lyktes han ikke i år, og hva tilsier at han skal lykkes bedre neste år?

Slettet tekst
Det ble ikke så sterk kost som jeg trodde fra Aftenbladet. Men de vet nok også hva som vil skje. De skriver jo egentlig det samme som vi her inne har skrevet. At de får våren på seg til å snu dette.

De kunne skreket om endringer, men alle er nok inneforstått med at de kommer til å få et halvt år til på å snu skuta.

Men ja, Aftenbladet var veldig snille med Jensen, Aarsheim og Nevland.
Virker som de er småredde for dårlig stemning med klubben. Nevland får aaaaalt for lite kritikk.

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Det oser mangel på baller av Aftenbladets artikkel da de eneste som det bør kvittes med i følge SA er to ikke-norsktalende unggutter i Pattynama og Skyttä. Førstnevnte her har ikke vært noe svakere enn sin kollega på motsatt back, Bjørshol, som ble belønnet med forlengelse og 4-årskontrakt (!).
Gutteklubben på sitt beste.

"La oss for all del ikke skape enda dårligere stemning" av en artikkel. Legg bort silkehanskene og kall en spade for en spade! Spesielt Flygind fløy høyt og lanserte seriegull som aktuelt i mai, etter den tid forsvant han med halen mellom beina og vi har knapt sett han på stadion etter Europa-fiaskoen.

Objektivt sett bør minst én i trenerduoen bort, sammen med Nevland som har bommet på omtrent alt av inn/ut. Disse tre har gjennom et helt halvt år vist at de ikke duger; OBOS-resultater, kjedelig fotball, forsvarte seg med 11 mann på 35m fra eget mål mot Odd som heller ikke hadde noe å spille for. Bruker energi og spillere feil; feks brukt Zlatko som venstreback o.l. tullball, og omtrent alle spillere har blitt poteter.

Det handler ikke så mye om 3-5-2 eller om 4-3-3 isolert sett, problemene er inkompetansen til trioen samlet, samt Bjørnø over de igjen som heller ikke har verken handle- eller gjennomføringskraft. Perfekt illustrert v/ Svendsen og siste-liten panikkjøp, passer ikke inn og saftige 5mill kastet bort. Motsatt vei har en også gått glipp av flere mill inn ved spillersalg av nok en trio, Seb, Bell og Veton.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Evalueringen til Aftenbladet er selvfølgelig sammensatt av at vi før 17.mai så helt uslåelige ut, og at vi i løpet av sommerferien og utover høsten har sett ditto hjelpesløse ut. Jeg er veldig enig at Aftenbladets evaluering bærer preg av selvfølgeligheter og kanskje til og med litt hastverk. Jeg forventet meg i alle fall mer enn ett par linjer om hver spiller, og at alle skal få nye sjanser.


Wiggum

Legg inn av Wiggum »

TylerDurdenNorway skrev: man nov 14, 2022 7:59 pm
Wiggum skrev: man nov 14, 2022 9:40 am
TylerDurdenNorway skrev: søn nov 13, 2022 9:01 pm

Viking har vært avhengig av litt flaks og loyalitet de siste årene.
Eks Tripic spille i 1.div samt heldig med Thorstvedt ble så god.Cupgull
Heldig med at Berisha valgte Viking og presterte så bra lenge. Bronse

Har vanskeligheter med å se noen som kan heve laget nå. Blir nok en del kjøp men neppe noe suksess av det.

Sannsynligvis blir det en del magre år nå men fotball snur fort men akkurat nå ser det ganske dårlig ut.
Brann kommer opp med entusiasme og det er ikke mange dårlige lag i eliteserien så Viking skal nok få kjørt seg med denne stallen kommende sesong.
Flaks og heldig at de hentet Tripic og Berisha? Flaks at de tok sjansen på en vraket unggutt fra Stabæk og hjalp han til å utvikle seg til landslagsspiller? Man kan kritisere ting når det går skeis, men da må man jammen meg rose når ting gjøres bra også. De siste årene har Viking gjort veldig mye bra og riktig både på og utenfor banen. Det siste halvåret har de definitivt ikke det.
Hvis Viking er så dyktige hvorfor har det vært så lite medaljer og cupgull siste 20 år?
Jeg mener at man de siste årene har hatt en del flaks å fått tak i spillere som man vanligvis ikke får tak i ala Tripic og Berisha.
Hvor ofte klarer man å utvikle spillere som Thorstvedt som når landslagsklasse? Hvert 5-10.år?

Mye klaffet og timing var ofte perfekt siste årene.

Nå er man tilbake til hverdagen. Alle kan ha et par gode år men få klubber er stabile i toppen.
Jeg mener Viking var dyktige etter nedrykket. Det endte med opprykk, cupgull og medalje i serier på de neste fire sesongene. Hvorfor mener du dette er flaks? De har i denne perioden hentet blant annetTripic, Ibrahimaj, Bjørshol, Vevatne, Thorstvedt, Furdal, Løkberg, Bell, Berisha, Brekalo, Stensness og Gunnarsson. Unggutter som Pereira, Heggeheim og Sebulonsen tok steget. Laget presterte og klubben skapte stor entusiasme både på og utenfor banen. Mener du virkelig at dette bare var flaks? Timing og flyt er selvfølgelig en viktig del av fotballen, men det går begge veier.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Evertonion skrev: tir nov 15, 2022 12:30 pm https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... Tn3FBtZXiM

Nesselquist ferdig...
Takk til Nesselquist for bidraget, hva enn det var....

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Ser at han vurderer rolle innenfor spillerlogistikk. Er det ok med iPad der?

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Fygaren skrev: tir nov 15, 2022 12:51 pm Ser at han vurderer rolle innenfor spillerlogistikk. Er det ok med iPad der?
Regner med at du tar i bruk humor her, men tenk at det sitter fans både her inne og på Twitter og nærmest tror at teknologiske hjelpemidler og analyseverktøy i Viking ble innført av Nesselquist og nå forsvinner med han.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ja nå ryker iPaden - så skal vi se at det løsner ;)

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Wiggum skrev: tir nov 15, 2022 1:08 pm
Fygaren skrev: tir nov 15, 2022 12:51 pm Ser at han vurderer rolle innenfor spillerlogistikk. Er det ok med iPad der?
Regner med at du tar i bruk humor her, men tenk at det sitter fans både her inne og på Twitter og nærmest tror at teknologiske hjelpemidler og analyseverktøy i Viking ble innført av Nesselquist og nå forsvinner med han.
Tenker meg at det først og fremst er de som foretrekker Samsung-nettbrett som har reagert. Harde fronter, tross alt. Apples produkter er ikke for alle.

Det jeg uansett har tro på er Allan Gaarde som konsulent. Det er gode greier.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fygaren skrev: tir nov 15, 2022 1:26 pm
Wiggum skrev: tir nov 15, 2022 1:08 pm
Fygaren skrev: tir nov 15, 2022 12:51 pm Ser at han vurderer rolle innenfor spillerlogistikk. Er det ok med iPad der?
Regner med at du tar i bruk humor her, men tenk at det sitter fans både her inne og på Twitter og nærmest tror at teknologiske hjelpemidler og analyseverktøy i Viking ble innført av Nesselquist og nå forsvinner med han.
Tenker meg at det først og fremst er de som foretrekker Samsung-nettbrett som har reagert. Harde fronter, tross alt. Apples produkter er ikke for alle.

Det jeg uansett har tro på er Allan Gaarde som konsulent. Det er gode greier.
Allan Gasrde burde fått jobben til Nevland. Når set ikke skjer er dette en god løsning. Gaarde har peiling.

Liker at Bjørnø sier at Viking skal være et fremoverrettet lag. Det har ikke Jensen og Aarsheim fått til i år.

At ingen hoder ruller utenom Nesselquist var forventet.

Ser mange er kritiske til at de får fortsette. Det var forventet. Men det måned helt annerledes ut helt fra 1.treningskamp. Får vi servert et defensivt feigt lag da, så holder de ikke lenge på jobben sin

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gaarde inn er en god løsning. Antar han gjorde en ok jobb i samme rolle hos Häcken, siden de endte med seriegull.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Jeg liker veldig godt både signeringen av Gaarde, men spesielt at man øker denne mentale trenerens engasjement fra 20 til 50%. Dette var oppløftende lesning.

tokk

Legg inn av tokk »

Faktisk har jeg kommet litt der at jeg vet ikke om jeg tror på trenerene eller ikke. Men jeg orker ikke å bruke energi på at alt skal være feil osv. Nå får jeg og vi bruke vinteren på å nullstille, for å så ha tro på neste sesong igjen.

Mister bare all energi å gå å alltid vøre sur

Fygaren

Legg inn av Fygaren »


CliffC

Legg inn av CliffC »

Hva hjelper det at Neselquist forsvinner når vi ikke blir kvitt den forbante ipaden?

Forøvrig er dagens avklaringer til å grine av. Positivt dog med Gaarde som har vist at han behersker det han driver med.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hehe Nesselquist har litt humor på det. Gøy det.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fin humor av Nesselquist

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»