Strømsgodset

Svar
Fitforfight

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: ons nov 16, 2022 1:15 pm Noen som kan finne årsberetningen/årsrapporten til Kåffa så vi får et svar med to streker under?
22 mill i 2019. Fra 6 mill i 2010.
https://kaaffa.no/nyheter/satsing-som-gir-resultater
Sist redigert av Fitforfight den ons nov 16, 2022 1:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Siden67

Legg inn av Siden67 »

Champis skrev: ons nov 16, 2022 1:25 pm Tallene jeg har fra mine kilder er dobbelt så høye som de som blir presentert over her. Og da snakker jeg om tallene for A-stallen - ikke klubben som helhet. Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.
En skinnhellig gjeng der altså
?

Ross

Legg inn av Ross »

Champis skrev: ons nov 16, 2022 1:25 pm Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.
Dette er helt korrekt, et merkelig behov for å prate ned pengebruken der oppe på Ekeberg.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

At det er er 3-4 mill i forskjell på Kåffa sitt A-lag og feks Sandefjord trur jeg ikke på at når SF har A-laget, G16, G19 og kvinnefotball under samme klubb og økonomi med par og tjue mill i budsjett som man kan se av siste årsberetning.
https://www.sandefjordfotball.no/nyhete ... B71%5D.pdf

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Champis skrev: ons nov 16, 2022 1:25 pm Tallene jeg har fra mine kilder er dobbelt så høye som de som blir presentert over her. Og da snakker jeg om tallene for A-stallen - ikke klubben som helhet. Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.
Pussig. Men det har tydeligvis vært vanskelig å få tak i Kåffa sine tall. Bergensavisa gjorde en sak på 1.div budsjetter for noen måneder siden, og klarte ikke få tak i KFUMs budsjett verken åpent tilgjengelig eller på forespørsel. Isnes' utspill om 9 mill. til A-laget er det man har å forholde seg til.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss), begge er uten klubb nå også. Men jeg håper vi får inn en med mer pondus. En som gutta står skolerett for når han kommer inn i rommet, en skikkelig leder med tyngde. Navn på denne personen har jeg imidlertid ikke..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:48 pm Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss),
Isnes 43 er ung og uprøvd men ikke Christian Johnsen 45? Samtidig har førstnevnte mer trenererfaring,

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

stc887 skrev: ons nov 16, 2022 3:56 pm
Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:48 pm Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss),
Isnes 43 er ung og uprøvd men ikke Christian Johnsen 45? Samtidig har førstnevnte mer trenererfaring,
Da må du lese bedre: «skal vi få for ung og uprøvd… har jeg sansen for Meland og Johnsen» jeg skriver jo rett ut at de også er i den samme kategorien. Jeg bare liker de bedre og de kommer uten ekstra kostnad

Geninteressert

Legg inn av Geninteressert »

Interessant diskusjon. Kfum har drevet ett av Norges største akademier i 10 år nå uten at de har greid å frem en eneste spiller til sitt eget a-lag. Mange av spillerne jobber deltid på akademiet. Dette holdes utenfor budsjettet da det sees på som en hvilken som helst jobb, men det er jo en mulighet/pakke de selger inn til potensielle spillere.

Rekruttering er i utg mye resirkulerte Holmliaspillere, med ungdomskamper for VIF og direkte el indirekte fra Skeid. Fine unntak har vært Kiil Olsen fra Bærum 2021 og Nosa Dahl Frigg 2022.

Verdrørende utvikling av egne spillere så er det ingen som har fått sin A-lags debuter i klubben, med unntak av noen få juniorer med korte innhopp og cupkamper mot lag fra lavere divisjoner.
Sist redigert av Geninteressert den ons nov 16, 2022 4:14 pm, redigert 1 gang totalt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:58 pm
stc887 skrev: ons nov 16, 2022 3:56 pm
Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:48 pm Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss),
Isnes 43 er ung og uprøvd men ikke Christian Johnsen 45? Samtidig har førstnevnte mer trenererfaring,
Da må du lese bedre: «skal vi få for ung og uprøvd… har jeg sansen for Meland og Johnsen» jeg skriver jo rett ut at de også er i den samme kategorien. Jeg bare liker de bedre og de kommer uten ekstra kostnad
Ok, for meg er det ganske stor forskjell på Isnes og Johnsen vs de tre andre om man skal bruke merkelappen ung og uprøvd. Tjelmeland, Kjønø og Mæland har ikke mindre trenererfaring samlet vs Johnsen og Isnes. De to sistnevnte er uprøvd men det er ikke noen unge guttunger men det blir semantikk.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Geninteressert skrev: ons nov 16, 2022 4:07 pm Mange av spillerne jobber deltid på akademiet. Dette holdes utenfor budsjettet da det sees på som en hvilken som helst jobb,
Ikke unormalt. Vet ikke hvordan Kåffa er organisert men i flere klubber er topp skilt ut av bredde eller at utviklingsavdelingen i toppfotballen har eget budsjett og om man hyrer en Portugiser eller om Robin Rasch til å trene spiller strengt tatt ingen rolle om man vurderer kandidaten god nok. Pengene går fra samme kostnadpost.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

stc887 skrev: ons nov 16, 2022 4:07 pm
Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:58 pm
stc887 skrev: ons nov 16, 2022 3:56 pm

Isnes 43 er ung og uprøvd men ikke Christian Johnsen 45? Samtidig har førstnevnte mer trenererfaring,
Da må du lese bedre: «skal vi få for ung og uprøvd… har jeg sansen for Meland og Johnsen» jeg skriver jo rett ut at de også er i den samme kategorien. Jeg bare liker de bedre og de kommer uten ekstra kostnad
Ok, for meg er det ganske stor forskjell på Isnes og Johnsen vs de tre andre om man skal bruke merkelappen ung og uprøvd. Tjelmeland, Kjønø og Mæland har ikke mindre trenererfaring samlet vs Johnsen og Isnes. De to sistnevnte er uprøvd men det er ikke noen unge guttunger men det blir semantikk.
«Uprøvd i eliteserien» ble det skrevet. Flere av de har erfaring ja, men ikke den erfaring jeg tror vi trenger.

Geninteressert

Legg inn av Geninteressert »

stc887 skrev: ons nov 16, 2022 4:15 pm
Geninteressert skrev: ons nov 16, 2022 4:07 pm Mange av spillerne jobber deltid på akademiet. Dette holdes utenfor budsjettet da det sees på som en hvilken som helst jobb,
Ikke unormalt. Vet ikke hvordan Kåffa er organisert men i flere klubber er topp skilt ut av bredde eller at utviklingsavdelingen i toppfotballen har eget budsjett og om man hyrer en Portugiser eller om Robin Rasch til å trene spiller strengt tatt ingen rolle om man vurderer kandidaten god nok. Pengene går fra samme kostnadpost.

Geninteressert

Legg inn av Geninteressert »

Var ett innspill til lønninger/budsjett som dere diskuterte over her.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Men nok Kåffa.
Hammarby er klubben som er ute etter Gulliksen melder Expressen.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Tenk at 16 % i pollen til DT stemmer på Sutre-Kåre. Grøss og gru. VH alle dager i uka da.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AlexandrsJelisejevs skrev: ons nov 16, 2022 5:19 pm Tenk at 16 % i pollen til DT stemmer på Sutre-Kåre. Grøss og gru. VH alle dager i uka da.
Grøss og gru begge deler sier jeg. Men at 16% ønsker å rykke ned med Kårever er så mørkt at jeg blir mørkeredd. Ser disse 16% kun på PL? Kan umulig følge med på norsk ball

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:48 pm Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss), begge er uten klubb nå også. Men jeg håper vi får inn en med mer pondus. En som gutta står skolerett for når han kommer inn i rommet, en skikkelig leder med tyngde. Navn på denne personen har jeg imidlertid ikke..
Jeg har veldig trua på at Isnes er den beste matchen for klubben i dag, håper virkelig vi evner å lokke han til oss.

Champis

Legg inn av Champis »

Siden67 skrev: ons nov 16, 2022 1:39 pm
Champis skrev: ons nov 16, 2022 1:25 pm Tallene jeg har fra mine kilder er dobbelt så høye som de som blir presentert over her. Og da snakker jeg om tallene for A-stallen - ikke klubben som helhet. Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.
En skinnhellig gjeng der altså
?

Sannsynligvis.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Ellers, da.

Litt ES-abstinenser allerede merker jeg.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Daniel skrev: fre nov 18, 2022 9:51 pm Ellers, da.

Litt ES-abstinenser allerede merker jeg.
Ja, og du er en av skaperne for abstinensen, når skal du intervjue Isnes?
Tre i dag, en av interesse, som ikke svarte.
Får du Isnes i tale vanker det øl

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Må kanskje møte opp på feltet :)

Ellers er det jo herlig med slike tider for fotballfans. Hvem blir trener, hvem blir assistent, hva blir spillestilen, hvem skal det satses på. Ingen svar er helt feil. Veldig spent på hvem det blir.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Daniel skrev: lør nov 19, 2022 8:24 am Må kanskje møte opp på feltet :)

Ellers er det jo herlig med slike tider for fotballfans. Hvem blir trener, hvem blir assistent, hva blir spillestilen, hvem skal det satses på. Ingen svar er helt feil. Veldig spent på hvem det blir.
Alle nyhetene burde du poste her først, Daniel! :lol: :lol: :lol:

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: lør nov 19, 2022 8:24 am Må kanskje møte opp på feltet :)

Ellers er det jo herlig med slike tider for fotballfans. Hvem blir trener, hvem blir assistent, hva blir spillestilen, hvem skal det satses på. Ingen svar er helt feil. Veldig spent på hvem det blir.
Uten å ha fotografisk hukommelse men det er vel et planverk som i strategiplan fra 2021-2025 som sier noe om hvem som er uaktuelle? LAN i AaFK hadde vel aldri vært aktuell da han spiller antifotball og vil kun bruke spillere over 26 år.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Vår fremste strategi blir vel å finne en trener vi har råd til...

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Da var ES sesongen offisielt over. Sandefjord med rolig 5-2 sammenlagt over Vinger. Hadde vel strengt tatt vært å foretrekke gutta fra skogen om vi skal se på det med supporter øyne men nytter ikke å leve på andre sin udugelighet for det har i stor grad ført oss til det vi er i dag.

Blir sikkert noen innlegg av undertegnede iløpet av VM ettersom det ikke skal fortæres 1 sekund av skammens VM og jeg trenger alternative til ting å finne på men mer om det senere.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Kan anbefale "Alt for Norge" filmen 😊

Vespa

Legg inn av Vespa »

Daniel skrev: fre nov 18, 2022 9:51 pm Ellers, da.

Litt ES-abstinenser allerede merker jeg.
Jeg var i ferd med å resignere helt, men både mediedekningen og denne tråden gjør at jeg øyner håp og vurderer sesongkort igjen. Gjennom din dekning i DT i høst har du gjort adskillig mer for å revitalisere interessen for Strømsgodset enn klubben selv. Meget godt jobbet Daniel!

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Superteale skrev: lør nov 19, 2022 6:58 pm Kan anbefale "Alt for Norge" filmen 😊
Tiltredes!

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Vespa skrev: lør nov 19, 2022 7:05 pm
Daniel skrev: fre nov 18, 2022 9:51 pm Ellers, da.

Litt ES-abstinenser allerede merker jeg.
Jeg var i ferd med å resignere helt, men både mediedekningen og denne tråden gjør at jeg øyner håp og vurderer sesongkort igjen. Gjennom din dekning i DT i høst har du gjort adskillig mer for å revitalisere interessen for Strømsgodset enn klubben selv. Meget godt jobbet Daniel!
Takk, det var hyggelig sagt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»