Medias dekning av Fotball-VM

Svar
Folk_flesk

Re: Medias dekning av Fotball-VM

Legg inn av Folk_flesk »

William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am
lund skrev: tor nov 17, 2022 9:08 am
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.
Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Man kan vel si det sånn at det kun er 1 av 3 som kan sies å ha en bred folkelig fotballkultur, og det er Mexico. For min del kunne de bare kjørt hele mesterskapet der og droppet "soccer" i det uinteresserte USA og hockey-nasjonen Canada.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.¨

Jeg tror det qatarske folket vil ta i mot utlendingene med åpne armer, er det tross alt en ting det er mye av i Midtøsten er det gjestfrihet. Jeg har reist litt i Midtøsten, både vært i Iran, Israel/Palestina og UAE i voksen alder., var en tur i Egypt som 11 åring med familien også. Befolkningen er ofte svært velkomne ovenfor utlendinger i disse landene. Særlig i Teheran kunne jeg ikke gå noe sted uten at folk lurte på hvor jeg var fra og om det var noe de kunne gjøre. Da jeg var litt lost på tbanen oppdaget de som jobbet på tbanen dette og fant noen som kunne engelsk og kunne guide meg dit jeg skulle. Er det et land i verden som ikke fortjener det regimet som styrer er det Iran. Jeg så mange kvinner som hadde hijaben sin så langt bak de kunne uten at moralpolitiet ville gripe inn.
Men Kina og Russland er idrettsnasjoner, Qatar er det ikke. Selv om Qatar var verdens fremste demokrati, burde de ikke vært i nærheten av å få tildelt et fotball-VM.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am
lund skrev: tor nov 17, 2022 9:08 am
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.
Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Canada er regjerende olympiske mestere i fotball.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

sexxes skrev: tor nov 17, 2022 3:17 pm
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am
lund skrev: tor nov 17, 2022 9:08 am
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.
Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Canada er regjerende olympiske mestere i fotball.
Enig i at de kunne blitt vurdert for VM i kvinnefotball, men for herrer er det en fotballnasjon på nivå med Honduras eller El Salvador.

startelver

Legg inn av startelver »

VM-låta til England er klar.


sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Folk_flesk skrev: tor nov 17, 2022 3:20 pm
sexxes skrev: tor nov 17, 2022 3:17 pm
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am

Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Canada er regjerende olympiske mestere i fotball.
Enig i at de kunne blitt vurdert for VM i kvinnefotball, men for herrer er det en fotballnasjon på nivå med Honduras eller El Salvador.
Honduras og El Salvador er jo klin gærne når det gjelder fotball. Der har man jo Fotballkrigen.
Canada hadde VM for kvinner i 2015 forresten.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mediedekningen fortsetter - til det absurde. Det skurrer for meg når folk nærmest må forsvare seg for å si VM - tør ikke å uttale seg osv...

https://www.nrk.no/sport/halve-noreg-se ... 1.16178463

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

DoktorS skrev: tor nov 17, 2022 3:51 pm Mediedekningen fortsetter - til det absurde. Det skurrer for meg når folk nærmest må forsvare seg for å si VM - tør ikke å uttale seg osv...

https://www.nrk.no/sport/halve-noreg-se ... 1.16178463
Litt komisk at nesten alle fotball-folkene må forklare det med "jobbmessige årsaker"/"faglig oppdatering". Som om de alle ville ha boikottet det hvis de ikke var trenere eller hadde andre offisielle roller i fotball-Norge.

Og de blir altså fortsatt "stilt til veggs" av journalister som ukentlig skriver kilometervis om Haaland, Manchester City og Premier League.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Folk_flesk skrev: tor nov 17, 2022 3:55 pm
DoktorS skrev: tor nov 17, 2022 3:51 pm Mediedekningen fortsetter - til det absurde. Det skurrer for meg når folk nærmest må forsvare seg for å si VM - tør ikke å uttale seg osv...

https://www.nrk.no/sport/halve-noreg-se ... 1.16178463
Litt komisk at nesten alle fotball-folkene må forklare det med "jobbmessige årsaker"/"faglig oppdatering". Som om de alle ville ha boikottet det hvis de ikke var trenere eller hadde andre offisielle roller i fotball-Norge.

Og de blir altså fortsatt "stilt til veggs" av journalister som ukentlig skriver kilometervis om Haaland, Manchester City og Premier League.
Det blir litt for dumt. Litt av hele problemet, det virkelig grunnlegende, er jo at det er usunne mengder penger i systemet... Dobbeltmoralen er åpenbar.

Godt at man har en ærlig, mann, Erling Moe i Molde, som jeg er hjertens enig og der har jeg også samme grunnholdning. Det er kanskje derfor jeg også lar meg irritere så vanvittig av denne kampanjejournalistikken...

"Ja, det skal eg. Eg har personleg langt større sansen for at vi har ein dialog i og rundt ting, og ikkje ein boikott. Slik er det på alle moglege frontar i mitt liv, så slik kjem eg til å halde på, seier Moe til NRK."

startelver

Legg inn av startelver »

Justice 97 skrev: tor nov 17, 2022 3:25 pm
startelver skrev: tor nov 17, 2022 3:22 pm VM-låta til England er klar.
► Show Spoiler
Hva skal man si, det er ingen slager ala "Football's coming home", det er sikkert. Svak låt.
Høres ut som 80-talls pop. Fantasien var ikke akkurat på topp her.

Taururu

Legg inn av Taururu »

KongOlav2 skrev: tor nov 17, 2022 3:15 pm
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.¨

Jeg tror det qatarske folket vil ta i mot utlendingene med åpne armer, er det tross alt en ting det er mye av i Midtøsten er det gjestfrihet. Jeg har reist litt i Midtøsten, både vært i Iran, Israel/Palestina og UAE i voksen alder., var en tur i Egypt som 11 åring med familien også. Befolkningen er ofte svært velkomne ovenfor utlendinger i disse landene. Særlig i Teheran kunne jeg ikke gå noe sted uten at folk lurte på hvor jeg var fra og om det var noe de kunne gjøre. Da jeg var litt lost på tbanen oppdaget de som jobbet på tbanen dette og fant noen som kunne engelsk og kunne guide meg dit jeg skulle. Er det et land i verden som ikke fortjener det regimet som styrer er det Iran. Jeg så mange kvinner som hadde hijaben sin så langt bak de kunne uten at moralpolitiet ville gripe inn.
Men Kina og Russland er idrettsnasjoner, Qatar er det ikke. Selv om Qatar var verdens fremste demokrati, burde de ikke vært i nærheten av å få tildelt et fotball-VM.
Hadde Qatar vært et demokratisk land, ville det vært som om Island skulle fått fotball-VM. Island hadde i tillegg hatt fordelen i at de faktisk kunne spilt der i juni/juli.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Taururu skrev: tor nov 17, 2022 6:15 pm
Hadde Qatar vært et demokratisk land, ville det vært som om Island skulle fått fotball-VM. Island hadde i tillegg hatt fordelen i at de faktisk kunne spilt der i juni/juli.
Ja, eller omtrent som at Norge skulle arrangert VM i rugby eller cricket. Selvfølgelig helt uaktuelt og totalt meningsløst.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »



Hvor dum tror egentlig Qatar folk er? Skammelig også av FA å gå med på dette, heller ikke en eneste spiller som nektet ser jeg for meg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Gary Lineker må understreke at han er i VM "to report, not support".

https://www.bbc.com/sport/football/63680680

Er dette noe han må gjenta hver gang han kommer i berøring med klubber som står i ledtog med de samme regimene i Premier League? Eller blir det med ett greit så lenge det finner sted på engelsk jord?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

KongOlav2 skrev: tor nov 17, 2022 6:18 pm
Taururu skrev: tor nov 17, 2022 6:15 pm
Hadde Qatar vært et demokratisk land, ville det vært som om Island skulle fått fotball-VM. Island hadde i tillegg hatt fordelen i at de faktisk kunne spilt der i juni/juli.
Ja, eller omtrent som at Norge skulle arrangert VM i rugby eller cricket. Selvfølgelig helt uaktuelt og totalt meningsløst.
Cricket VM hadde vært magisk, men er vel en uoppnåelig drøm. Må få bygget noen skikkelige arenaer. Herrelaget er vel nummer 16 i Europa (med tre kanaløyer foran) i T20. Er vel det man må satse på. ODI spiller vel ikke/sjelden Norge?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Folk_flesk skrev: lør nov 19, 2022 1:53 am Gary Lineker må understreke at han er i VM "to report, not support".

https://www.bbc.com/sport/football/63680680

Er dette noe han må gjenta hver gang han kommer i berøring med klubber som står i ledtog med de samme regimene i Premier League? Eller blir det med ett greit så lenge det finner sted på engelsk jord?
Engelskmenn har en flere hundre år gammel tradisjon med hykleri, og i fotballen er det jo grenseløst. At de skal være kritiske til dette, samtidig som de selger klubbene sine til de samme regimene blir for dumt.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

sexxes skrev: lør nov 19, 2022 7:45 am
KongOlav2 skrev: tor nov 17, 2022 6:18 pm
Taururu skrev: tor nov 17, 2022 6:15 pm
Hadde Qatar vært et demokratisk land, ville det vært som om Island skulle fått fotball-VM. Island hadde i tillegg hatt fordelen i at de faktisk kunne spilt der i juni/juli.
Ja, eller omtrent som at Norge skulle arrangert VM i rugby eller cricket. Selvfølgelig helt uaktuelt og totalt meningsløst.
Cricket VM hadde vært magisk, men er vel en uoppnåelig drøm. Må få bygget noen skikkelige arenaer. Herrelaget er vel nummer 16 i Europa (med tre kanaløyer foran) i T20. Er vel det man må satse på. ODI spiller vel ikke/sjelden Norge?
Hadde nok blitt baluba siden vi har de samme alkoholreglene som Qatar. Men cricket-fans drikker kanskje ikke noe særlig.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Må bli et litt kjedelig VM for moralistene Saltvedt, Welhaven & co dette. De er jo vant til å moralisere når det egentlig ikke er grunnlag for det, mens det i VM er så åpenbart at ALLE skal moralisere. Får håpe media gir seg selv rom til å hylle fotballen også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

anbessa skrev: lør nov 19, 2022 8:57 am Må bli et litt kjedelig VM for moralistene Saltvedt, Welhaven & co dette. De er jo vant til å moralisere når det egentlig ikke er grunnlag for det, mens det i VM er så åpenbart at ALLE skal moralisere. Får håpe media gir seg selv rom til å hylle fotballen også.
De koser seg best som under kvinne-EM i år. Hvor de kan moralisere f.eks over økonomiske forskjeller mellom kvinne- og herrefotball, samt ikke minst at det ikke fantes noen mørkhuda damer i startelleveren til England som vant EM.

TWU

Legg inn av TWU »

Nå har identitets-greiene kommet til FIFA-toppledelsen også…

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JQO2g ... en-homofil

Føler meg som en homofil sier han, men da burde han vel lagt hodet sitt på skaffoldet for å få den faktiske følelsen?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Gud bedre for en tale.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Er meget infatil mann Infantino .

Evv

Legg inn av Evv »

Denne endeløse monologen bare taper du på Infantino, pinlig. Blatter/Infantino, same shit.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Evv skrev: lør nov 19, 2022 9:49 am Denne endeløse monologen bare taper du på Infantino, pinlig. Blatter/Infantino, same shit.
Blatter er vel av det klassiske korrupte slaget, men Infantino er faktisk verre i og med at han hele tiden skal være "innovativ", dvs ødelegge fotballen fullstendig gjennom å prøve ut stadig mer idiotiske turneringsformat. Han har langt på vei greid å ødelegge neste VM allerede, uten å engang legge VM til en udemokratisk stat.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Aldri før har gal mans ralling vært mer passende

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TWU skrev: lør nov 19, 2022 9:23 am Nå har identitets-greiene kommet til FIFA-toppledelsen også…

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JQO2g ... en-homofil

Føler meg som en homofil sier han, men da burde han vel lagt hodet sitt på skaffoldet for å få den faktiske følelsen?
«Today I feel qatari. Today I feel arabic.

Today I feel gay. Today i feel like a migrant worker.»

Han er inne i en identitetskrise stakkars.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Kalkulert ralling for å tilfredsstille de han vil holde seg inne med.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Nei faen. Klaveness for president, sier jeg. Endringer må til. Ikke bare i FIFA, men for toppfotballen generelt.

Nok er nok for meg. Jeg har ikke lengre samme gleden av å se på PL, CL og andre mesterskap som jeg hadde før.

startelver

Legg inn av startelver »

FIFA president Infantino bekrefter at han er Gay og vil være det under hele mesterskapet. Han er også handicappet på samme tid. Dobbel moro altså.


Taururu

Legg inn av Taururu »

https://www.fifa.com/social-impact/camp ... gns-during

FIFA setter en effektiv stopper for de landene som var omgitt av "onelove"-kampanjen . Regnbuearmbind ble for kontroversielt tydligvis, istedet har de nå lagd sine egne kampanjer. Håper "one love"-kampanjen allikevel trosser dette og bruker regnbuearmbånd.

Fy, så forkastelig dette VM er.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»