Treningskamper og Cuper for kvinnelandslaget

Svar
One Tree Hill go

Treningskamper og Cuper for kvinnelandslaget

Legg inn av One Tree Hill go »

Algarve Cup:
Norge møter Portugal i første kamp i Algarve Cup:
Det er altså klart for A-landslagets første kamp i Algarve Cup og det er Portugal som er motstander:
Norge vs Portugal
Sted: Algarve
Tundering: Algarve Cup, kvinner 2022
Dag: Onsdag
Dato: 16/02-22
Klokkeslett: 19:00
Kanal: (Litt usikker her)

Det er altså Portugal som blir Norges første motstander i Algarve Cup 2022, og det er jo en nasjon som har blitt bedre de også, selv om de ikke er den beste nasjonen på kvinnesiden og Norge bør ikke ha noen problemer med Portugal sånn på papiret i hvert fall, men når det er sagt bør vi og skal vi vinne. Men det er ingen tvil om at vi må være på vårt beste om det skal bli en godkjent kamp fra våre jenter.

De de 3 siste oppgjørene mot Portugal har endt slik:
Algarve Cup 2018: Portugal 2 vs Norge 0
VM Kvalik 2015: Portugal 0 vs Norge 2
Vm Kvalik 2015: Norge 2 vs Portugal 0
Det betyr at Norge har 2 seiere mot Portugal, mens Portugal har 1 seier og har den hittil seneste seieren mot Norge.

Norges 5 siste kamper:
Kosovo 0 vs Norge 3
Polen 0 vs Norge 0
Norge 4 vs Belgia 0
Albania 0 vs Norge 7
Armenia 0 vs Norge 10

Portugals 5 siste kamper:
Israel 0 vs Portugal 4
Portugal 2 vs Serbia 1
Bulgaria 0 vs Portugal 5
Portugal 4 vs Israel 0
Portugal 1 vs Tyskland 3

Oddsen i kampen mellom Norge og Portugal ser slik ut:
H: 1.55
U: 4.80
B: 4.60

Det er ingen tvil om at Norge er favoritter også ifølge oddsen og jeg må si at jeg har trua på Norge i denne kampen.
Forresten i skrivende stund spiller Danmark mot Italia og stillingen er 0-0 etter 34 minutter spilt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Ser at kampen sendes på DIREKTESPORT, kampstart om 10 minutter nå.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Det ble for tøft mot Portugal for Norge i Algarve Cup:
Portugal var på papiret borte lag, men var egentlig hjemme lag i Algarve Cup, noe de tok og utnyttet:
Norge 0 vs Portugal 2

Mål Portugal: Tatiana Pinto 22 min
Carolina Mendes 94 min

Norge prøvde å få til noe, men ble dessverre sjanseløs til slutt og Portugal vinner nok fortjent 2-0 i den første kampen av Algarve Cupen 2022. Et indirekte frispark etter 22 minutters spill havner ballen hos Torisdottir, men hun slurver og ballen havner til slutt hos Tatiana Pinto som takker og bukker og setter ballen i mål fra 12 meter. Det så lenge ut til at det skulle bli 1-0, men 4 minutter på overtid av ordinærtid setter Portugal og Carolina Mendes ballen i mål og dermed 2-0 til Portugal som blir sluttresultatet. Norge hadde 3 skudd på mål, mens Portugal hadde 4 skudd på mål og det var dermed Portugal som var mest effektive foran mål. Norges neste motstander i Algarve Cupen er Italia på søndag, mens Portugal skal møte Sverige på søndag.
Det ble spilt en kamp til i Algarve Cupen i dag, der møttes Danmark og Italia, den kampen endte slik.
Danmark 0 vs Italia 1
Mål Italia: Barbara Bonansea
Italia spiller altså mot Norge på søndag, mens Danmark skal i likhet med Portugal møte Sverige, Danmark spiller mot Sverige på fredag og som sagt Portugal spiller mot Sverige på søndag.

chatin

Legg inn av chatin »

Skremmende utvikling for landslaget, meget svak kamp mot et lag 17 plasser bak oss på FIFA rankingen. Føyer seg inn i rekken av svake resultater. Lover veldig dårlig før sommerens EM. At Sjögren fortsatt får lede dette laget er uforståelig.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Kampen mellom Sverige og Danmark i dag er utsatt eller avlyst pga. smitte i den danske troppen på torsdag kveld og de har trukke seg fra cupen/turneringen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tap for Norge i den andre kampen i Algarve Cup:
Det ble dessverre tap for Norge mot Italia i går (søndag 20/02-22), her er etter kamp rapporten:
Italia 2 vs Norge 1

Mål Italia: Valentina Giacinti 10 min

Arianna Caruso 28 min
Mål Norge: Celin Bizet Ildhusøy 45*3 min

Det ble et 2-1 tap og med alle målene i førsteomgang, da Italia ble forsterke mot Norge i går. Det hadde bare blitt spilt 10 minutter av kampen da Italia skåret kampens første mål ved Valentina Giacinti, det går 18 minutter før neste skåring når Italia går opp til 2-0 etter 28 minutters spill ved Arianna Caruso, før Norge reduserer på overtid i førsteomgangen ved Celin Bizet Il førsteomgang. Flere mål blir det ikke i denne kampen.

Jeg beklager at det ikke kom noen før kamp rapport i går, det var en kombinasjon av at jeg hadde annet å gjøre og at jeg glemte det.

Forøvrig vant Sverige 4-0 over hjemme nasjonen Portugal i går.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Algarve Cupen 2022:
Det ble tredjeplass til Norge i Algarve Cupen 2022:
Det ble altså tredjeplass til Norge i Algarve Cupen i bronsefinalen mot Portugal, dermed ble det både tap og seier mot Portugal for Norge. Jeg beklager at det ikke kom noen før kamp rapport denne gangen heller, men jeg hadde glemt det litt, men her er i hvert fall etter kamp rapporten for kampen mellom Portugal og Norge:
Portugal 0 vs Norge 2
Mål Norge: Elisabeth Terland 20 min
Celin Bizet Ildhusøy 78 min

Det ble altså revansje for Norge mot Portugal i bronsefinale i Algarve Cupen 2022. Det var en kamp som var preget av mye rot i spillet fra begge lag kanskje mest Norge i perioder, det ble enkle ball tap og sånt, men Norge hadde også ganske så full kontroll på kampen og vant til slutt fortjent 2-0, de gikk opp i 1-0 etter 20 minutters pill ved Elisabeth Terland og det sto 1-0 helt til det var 12 minutter igjen av ordinærtid da doblet Norge ledelsen til 2-0 ved Celin Bizet Ildhusøy, flere mål blir det ikke, da er det bare for meg og gratulere Norge med tredjeplass i Algarve Cupen 2022.
Kan også nevne at Sverige vant finalen og vant dermed Algarve Cupen 2002. I finalen møtte de Italia, det var Italia som ledet 1-0 , men Sverige utlignet og det sto 1-1 etter ordinærtid og dermed var det duket for straffesparkkonkurranse, der vant Sverige 6-5 til slutt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

chatin skrev: ons feb 16, 2022 11:16 pm Skremmende utvikling for landslaget, meget svak kamp mot et lag 17 plasser bak oss på FIFA rankingen. Føyer seg inn i rekken av svake resultater. Lover veldig dårlig før sommerens EM. At Sjögren fortsatt får lede dette laget er uforståelig.
Det et bare med å undetstreke den elendige satsingen på kvinner både i fotballen og øvrig idrett i Norge.

chatin

Legg inn av chatin »

netrebske skrev: ons feb 23, 2022 10:41 pm
chatin skrev: ons feb 16, 2022 11:16 pm Skremmende utvikling for landslaget, meget svak kamp mot et lag 17 plasser bak oss på FIFA rankingen. Føyer seg inn i rekken av svake resultater. Lover veldig dårlig før sommerens EM. At Sjögren fortsatt får lede dette laget er uforståelig.
Det et bare med å undetstreke den elendige satsingen på kvinner både i fotballen og øvrig idrett i Norge.
Absolutt, og vil i tillegg rette en dose kritikk til media. Hadde aldri vært så stille om det norske herrelandslaget hadde hatt den formkurven som kvinnelandslaget har hatt siste halvannet året. TV 2 hadde én artikkel denne uken hvor man satte litt fokus på det, ellers har det vært fullstendig tyst over hele linja. NFF får fortsette å holde på og om så kjøre hele norsk kvinnefotball på dynga uten at media retter kritikk eller setter spørsmålstegn. Aldri i verden om det hadde skjedd på herresiden.

Andy

Legg inn av Andy »

chatin skrev: tor feb 24, 2022 12:42 am
netrebske skrev: ons feb 23, 2022 10:41 pm
chatin skrev: ons feb 16, 2022 11:16 pm Skremmende utvikling for landslaget, meget svak kamp mot et lag 17 plasser bak oss på FIFA rankingen. Føyer seg inn i rekken av svake resultater. Lover veldig dårlig før sommerens EM. At Sjögren fortsatt får lede dette laget er uforståelig.
Det et bare med å undetstreke den elendige satsingen på kvinner både i fotballen og øvrig idrett i Norge.
Absolutt, og vil i tillegg rette en dose kritikk til media. Hadde aldri vært så stille om det norske herrelandslaget hadde hatt den formkurven som kvinnelandslaget har hatt siste halvannet året. TV 2 hadde én artikkel denne uken hvor man satte litt fokus på det, ellers har det vært fullstendig tyst over hele linja. NFF får fortsette å holde på og om så kjøre hele norsk kvinnefotball på dynga uten at media retter kritikk eller setter spørsmålstegn. Aldri i verden om det hadde skjedd på herresiden.
Ada Hegerberg er den eneste som virkelig har satt fokus på inkompetansen rundt kvinnelandslaget. Som takk blir hun fryst ut, mens NFF og Sjögren kjører kvinnelandslaget stadig lenger ut i grøfta.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge håper på publikumsrekord for landskamp når New Zealand kommer på besøk:

Norge vs New Zealand
Sted: Ullevaal stadion
Turnering: privatlandskamp
Dag: lørdag
Dato: 25/06-22
Dommer: Frederikke Søkjær (DAN)
Ass.dommer 1: Sidsel Dall (DAN)
Ass.dommer 2: Line-Maria Rasmussen (DAN)
4. dommer: Frida Klarlund (DAN)
Klokkeslett: 17:00
Kanal. NRK 1, NRK 2 og nrk.no


Værmelding for kampen mellom Norge og New Zealand finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion

Norge håper på at publikum kjenner sin besøkelsestid og at det blir publikumsrekord når New Zealand kommer på besøk, dette er en av de to siste testene før EM og jeg tror Norge både bår og skal vinne denne kampen.

Norge og New Zealandssiste møter:
New Zealand (0) vs Norge (1) (OL 2008)
New Zealand (1) vs Norge (0) (privatlandskamp 2019)
New Zeland (1) vs Norge (2) (Algarve cup 2020)


Norges 5 siste kamper:
Norge 0 - 2 Portugal
Italia 2 - 1 Norge
Portugal 0 - 2 Norge
Norge 5 - 1 Kosovo
Norge 2 - 1 Polen

New Zealands 5 siste kamper:
Canada 1 - 0 New Zealand
Sør-Korea 2 - 1 New Zealand
Sør-Korea 0 - 2 New Zealand
Australia 2 - 1 New Zealand
Australia 3 - 1 New Zealand

Oddsen i kampen mellom Norge og New Zealand ser slik ut:
H. 1.25
U: 4.60
B: 9.80

Ingen tvil om at Norge er favoritter ifølge oddsen også, men kampen skal som vanlig spilles.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

One Tree Hill go skrev: fre jun 24, 2022 7:54 pm Norge håper på publikumsrekord for landskamp når New Zealand kommer på besøk:

Norge vs New Zealand
Sted: Ullevaal stadion
Turnering: privatlandskamp
Dag: lørdag
Dato: 25/06-22
Dommer: Frederikke Søkjær (DAN)
Ass.dommer 1: Sidsel Dall (DAN)
Ass.dommer 2: Line-Maria Rasmussen (DAN)
4. dommer: Frida Klarlund (DAN)
Klokkeslett: 17:00
Kanal. NRK 1, NRK 2 og nrk.no


Værmelding for kampen mellom Norge og New Zealand finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion

Norge håper på at publikum kjenner sin besøkelsestid og at det blir publikumsrekord når New Zealand kommer på besøk, dette er en av de to siste testene før EM og jeg tror Norge både bår og skal vinne denne kampen.
TV2 var helt fra seg av begeistring rundt dette uten å nevne noe om omstendighetene rundt. Den dyreste billetten som ikke er VIP-billett koster 95 kr og alle under 15 år kommer inn gratis. I tillegg er nok veldig mange billetter gått ut til klubber (som vanlig). Er du DnB-kunde så koster billetten 50 kr. Det er så gjennomsponset at det faktisk skal litt til å ikke klare å samle såpass en helg der det er såpass mange i Oslo. Vel og bra at kvinnefotballen får litt mer oppslutning, men media må prøve å være litt mer "sannferdige" av seg i promoteringen av kvinnefotballen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge vant foran 12.657 tilskuere på Ullevaal:

Norge spilte sin siste hjemmekamp før EM begynner, de tok imot New Zealand på Ullevaal:


Norge (2) vs New Zealand (0)


Mål Norge: Ada Martine Stolsmo Hegerberg 34 min
Guro Bergsvand 90 min


Det ble kanskje ikke akkurat en overraskende seier til Norge hjemme på Ullevaal i den siste hjemmekampen før Norge vender nesen først til Danmark og Viborg før turen går til England og Southampton og sommerens EM der. Kampens første mål kom etter 34 spilte minutter da sender Ada Martine Stolsmo Hegerberg Norge i 1-0, det blir pauseresultatet også, og det ser lenge ut til at det skal bli 1-0 til Norge, men etter 90 spilte minutter dobler Norge ledelsen til 2-0 ved Guro Bergsvand. Det virker som om Norge er klare nok for EM nå, men selv om de fleste som er i EM-troppen er mer eller mindre skadefrie, så må Norges EM dessverre gå uten Brannspiller Lisa Naalsund som måtte ut med en strekkskade og er ute i 6-8 uker, inn i EM-troppen kommer Thea Bjelde fra Vålerenga. Norge møter som sagt Danmark på onsdag i en privatlandskamp, dette blir siste prøvelse for Norge og Danmark før EM brakker løs 6.juli og varer til 31.juli.


Andre resultater i privatlandskamper som ble spilt på lørdag er:
Portugal (1) vs Hellas (0)
Frankrike (4) vs Kamerun (0)
Spania (7) vs Australia (0)

Norges U19 landslag spiller mot England akkurat nå i U19-EM, England leder 1-0.

Før kamp rapport for kampen borte mot Danmark kommer i morgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norges og Danmarks siste test før EM braker løs 6.juli:

Norge tar en liten stopp innom Danmark for å spille privatlandskamp mot Danmark:

Danmark vs Norge
Sted: Energi Viborg Arena (Viborg)
Turnering: privatlandskamp
Dag: onsdag
Dato: 29/06-22
Hvem som er dommere, er jeg usikker på.
Klokkeslett: 18:00
Kanal: NRK 1, NRK 2 og nrk.no

Værmelding for kampen mellom Danmark og Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... org/Viborg


Dette er altså siste prøvelse og test for både Danmark og Norge før EM i England starter 6.juli, dette kan fort bli en jevn og spennende kamp, med et godt dansk lag og et godt norsk lag. Men jeg tror kanskje at Norge vil vinne så vidt det er, det får vi i hvert fall håpe på at de gjør.

Danmark og Norge har møttes 10 ganger før og slik har de endt:
Danmark (2) vs Norge (0) (Algarve 2009)
Danmark (2) vs Norge (1) (Algarve 2010)
Norge (0) vs Danmark (0) (Algarve 2011)
Norge (0) vs Danmark (1) (Algarve 2012)
Norge (0) vs Danmark (0) (Algarve 2013)
Norge (1) vs Danmark (1) (EM kvinner 2013)
Norge (5) vs Danmark (2) (Algarve 2015)
Norge (0) vs Danmark (1) (EM kvinner 2017)
Norge (2) vs Danmark (1) (Algarve 2019)
Danmark (1) vs Norge (2) (Algarve 2020)


Danmarks 5 siste kamper:
Sverige (3) vs Danmark (0)
Malta (0) vs Danmark (2)
Danmark (2) vs Aserbajdsjan (0)
Østerrike (1) vs Danmark (2)
Danmark (2) vs Brasil (1)

Norges 5 siste kamper ser slik ut:
Italia (2) vs Norge (1)
Portugal (0) vs Norge (2)
Norge ( 5) vs Kosovo (1)
Norge (2) vs Polen (1)
Norge (2) New Zealand (0)


Oddsen for kampen mellom Danmark og Norge ser slik ut:
H: 2.55
U: 3.20
B: 2.40


Det er en veldig jevn kamp også ifølge oddsen også, selv om Norge er litt mer favoritter enn Danmark, men ikke mye, men så skal også kampen spilles da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Burde ikke dette egentlig ligget på fotball - norsk? En nøytral tråd om EM hadde vært mer logisk her.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: ons jun 29, 2022 10:05 pm Burde ikke dette egentlig ligget på fotball - norsk? En nøytral tråd om EM hadde vært mer logisk her.
For så vidt sant det, men nå ligger det her nå da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norsk seier i siste test før Em borte mot Danmark:

Det ble norsk seier borte mot Danmark i det som var den siste testen for både Danmark og Norge før EM:


Danmark (1) vs Norge (2)


Mål Danmark: Signe Bruun 1 min

Mål Norge: Guro Reiten 39 min
Guro reiten 52 min


Det ble altså seier til Norge i den siste teste før EM, men det var motstanderne og hjemmelaget Danmark som kom best i gang i Viborg, for etter bare ett minutts spill sender Signe Bruun Danmark i ledelsen 1-0, før Guro Reiten utligner for Norge etter 39 spilte minutter til 1-1 altså, det er også pauseresultatet, før Guro Reiten sender Norge opp i ledelsen -21 etter 52 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen og Norge kan reise til England med en god følelse etter kampen i Viborg.


Det ble spilt noen andre privatlandskamper også i går i tillegg til Danmark mot Norge møttes følgende:


Chile (1) vs Venezuela (3)
USA (2) vs Colombia (0)
Polen (1) vs Island (3)
Botswana (1) vs Togo (1)


Jeg skal som sagt prøve å legge ut ting under EM, men pga. at jeg er bortreist store deler av mesterskapet kan jeg ikke love noen ting, håper dere skjønner det, og at dere bidrar litt i stedet, med det ønsker jeg i hvert fall alle en riktig god sommer.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge møter Brasil på Ullevaal stadion i kveld:

Det er klart for en Privatlandskamp på Ullevaal stadion i kveld, Norges Kvinne landslag tar imot
Brasil til dyst:

Norge vs Brasil
Sted: Ullevaal stadion
Type kamp: Privatlandskamp
Dag: fredag
Dato: 07/10-22
Klokkeslett: 19:00
Kanal: NRK 2 og nrk.no/tv


Værmelding for kampen mellom Norge og Brasil finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... 20stadion


Det er altså klart for en privatlandskamp på Ullevaal stadion for Norges kvinnelandslag, når Brasil kommer på besøk. Dette er en kamp som ikke er tellende på noen som helst målte, men Norge vil få det tøft mot Brasil, Brasil har i hvert fall statistikken på sin side.


Norge og Brasil har møttes 3 ganger før slik har de endt:
Norge (1) vs Brasil (4) (VM 2003)
Brasil (2) vs Norge (1) (OL 2008)
Brasil (3) vs Norge (0) (Vm 2011)


Norges 5 siste kamper ser slik ut:
Norge (4) vs Nord-Irland (1)
England (8) vs Norge (0)
Østerrike (1) vs Norge (0)
Belgia (0) vs Norge (1)
Norge (5) vs Albania (0)


Brasils 5 siste kamper ser slik ut:
Brasil (3) vs Ungarn (1)
Danmark (2) vs Brasil (1)
Sverige (3) vs Brasil (1)
Sør-Afrika (0) vs Brasil (3)
Sør-Afrika (0) vs Brasil (6)



Oddsen for kampen mellom Norge og Brasil ser slik ut:
H: 3.65
U: 3.60
B: 1.80

Det er ingen tvil om at gjestene Brasil er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kam pen skal jo spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norges landslagsuttak for kvinnene i kampene mot Brasil og Nederland ser slik ut:
Sunniva Skoglund Keeper Stabæk Fotball
Selma Panengstuen Keeper Kolbotn IL
Aurora Mikalsen Keeper SK Brann Kvinner
Tuva Hansen Forsvar SK Brann Kvinner
Maren Nævdal Mjelde Forsvar Chelsea FC Women
Anja Sønstevold Forsvar FC Inter Milan
Marit Bratberg Lund Forsvar SK Brann Kvinner
Sara Iren Lindbak Hørte Forsvar Rosenborg BK Kvinner
Kristine Bjørdal Leine Rosenborg BK Kvinner
Mathilde Hauge Harviken Forsvar Rosenborg BK Kvinner
Guro Reiten Midtbane Chelsea FC Women
Thea Bjelde Vålerenga Fotball
Frida Leonhardsen Maanum Midtbane Arsenal Women FC
Lisa Fjeldstad Naalsund Midtbane SK Brann Kvinner
Ingrid Syrstad Engen Midtbane FC Barcelona
Julie Blakstad Angrep Manchester City Women FC
Anna Langås Jøsendal Angrep Rosenborg BK Kvinner
Elisabeth Terland Midtbane Brighton & Hove Albion Women FC
Amalie Vevle Eikeland Midtbane Reading Women FC
Sophie Roman Haug Angrep Roma SPA
Celin Bizet Ildhusøy Angrep Tottenham Hotspur LFC

Cesilie Andreassen og Guro Bergsvand ble tatt ut, men er sendt hjem pga. av muskulære skader.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge kom til kort mot Brasil:

På fredag som var spilte Norge og Brasil privatlandskamp på Ullevaal stadion:

Norge (1) vs Brasil (4)

Mål Norge: Celin Bizet Ildhusøy 50 min

Mål Brasil: Adriana Leal da Silva 43 min
Beatriz Zaneratto 47 min
Beatriz Zaneratto 52 min
Jaqueline Ribeiro dos Santos 73 min

Norge får den verst tenkelige starten da Kristine Leine går ned for telling etter 18 minutters spill, og må bytte med en gang for det som ser ut som en korsbåndsskade. Men Norge klarer å holde ut nulle til det er spilt 43 minutter da setter Brasil og Adriana Leal da Silva inn 1-0 det er pauseresultatet også. Men rett etter hvilen er Brasil på farten igjen og dobler ledelsen til 2-0 etter 47 minutters spill ved Beatriz Zaneratto, før Norge og Celin Bizet Ildhusøy reduserer til 2-1 etter 50 spilte minutter, 2 minutter sener setter Brasil i 3-1 ved Beatriz Zaneratto, før Jaqueline Ribeiro dos Santos fast setter resultatet til 4-1 etter 73 minutters spill, flere mål blir det ikke i denne kampen, Norge skal møte Nederland i morgen, mens Brasil møter Italia i Italia allerede i dag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge møter Nederland i Nederland i morgen:


Da er det klart for privatlandskamp mellom Nederland og Norge:



Nederland vs Norge
Sted: Cars Jeans Stadium (Den Haag/ Haag, Nederland)
Type kamp: Privatlandskamp
Dag: tirsdag
Dato: 11/10-22
Klokkeslett: 20:00
Kanal: NRK 1 og nrk.no/tv



Værmelding for kampen mellom Nederland og Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... hage/Haag


Det er altså Nederland som tar imot Norge til dyst i nok en privatlandskamp, det er nok hjemmelaget Nederland som er de største favorittene i denne kampen, men vi får håpe på en litt bedre forestilling av Norge, enn mot Brasil eller forrige oppgjør mot Nederland.


Nederland og Norge har møttes 10 ganger før:

Norge (3) vs Nederland (0) (VM-kvalifisering 2011)
Nederland (2) vs Norge (2) (VM-kvalifisering 2011)
Norge (1) vs Nederland (0) (EM 2013)
Nederland (1) vs Norge (2) (VM-kvalifisering 2015)
Norge (0) vs Nederland (2) (VM-kvalifisering 2015)
Norge (4) vs Nederland (1) (UEFA Olympic Qualifications, Women 2016)
Nederland (1) vs Norge (0) (EM 2017)
Nederland (1) vs Norge (0) (VM-kvalifisering 2019)
Norge (2) vs Nederland (1) (VM-kvalifisering 2019)
Nederland (7) vs Norge (0) (privatlandskamp 2021)




Nederlands 5 siste kamper:
Nederland (3) vs Portugal (2)
Sveits (1) vs Nederland (4)
Frankrike (1) vs Nederland (0)
Nederland (2) vs Skottland (1)
Nederland (1) vs Island (0)


Norges 5 siste kamper:
England (8) vs Norge (0)
Østerrike (1) vs Norge (0)
Belgia (0) vs Norge (1)
Norge (5) vs Albania (0)
Norge (1) vs Brasil (4)



Oddsen for kampen mellom Nederland og Norge finner dere evt. her:
https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge vant borte mot Nederland:

Det ble en deilig og fin 2-0 seier i Nederland for Norge i privatlandskamp:

Nederland (0) vs Norge (2)

Mål Norge: Sophie Roman Haug 63 min
Sherida Spitse (selvmål) 74 min

Det ble en bra kamp og 2-0 seier for Norge mot Nederland, men det tok litt tid før det første målet kom, men etter 63 spilte minutter setter Sophie Roman Haug inn 1-0 for Norge, etter 74 spilte minutter er den tidligere LSK Kvinner og Vålerenga spilleren Sherida Spitse uheldig og setter ballen i eget mål og dermed 2-0 til Norge, flere mål blir det altså ikke i denne kampen. Nå har spillere vendt tilbake igjen til sine klubber, og til helge er det sluttspill i Toppserien igjen.

I morgen kommer før kamp rapportene før helgens sluttspillkamper.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er troppen til kampene mot Frankrike og England:
Guro Pettersen Keeper Vålerenga
Sunniva Skoglund Keeper Stabæk
Aurora Mikalsen Keeper Brann
Guro Bergsvand Forsvar Brann
Tuva Hansen Forsvar Brann
Emilie Bragstad Forsvar Bayern München
Anja Sønstevold Forsvar FC Inter Milan
Marit Bratberg Lund Forsvar Brann
Sara Iren Lindbak Hørte Forsvar Rosenborg
Mathilde Hauge Harviken Forsvar Rosenborg
Maria Thorisdottir Forsvar Manchester United FC
Guro Reiten Midtbane Chelsea FC Women
Thea Bjelde Vålerenga
Frida Leonhardsen Maanum Midtbane Arsenal Women FC
Lisa Fjeldstad Naalsund Midtbane Brann
Ingrid Syrstad Engen Midtbane FC Barcelona
Vilde Bøe Risa Midtbane Manchester United Women FC
Julie Blakstad Angrep Manchester City Women FC
Anna Langås Jøsendal Angrep Rosenborg
Elisabeth Terland Midtbane Brighton & Hove Albion Women FC
Celin Bizet Ildhusøy Angrep Tottenham Hotspur LFC
Sophie Roman Haug Angrep Roma SPA
Amalie Vevle Eikeland Midtbane Reading Woman FC
Emilie Bosshard Haavi AS Roma
Karina Sævik Angrep Vålerenga


Kampene spilles 11/11-22 og 15/11-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Beklager, men jeg glemte helt å skrive om Frankrike-kampen her, den kom fortere enn jeg trodde, beklager veldig

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamp rapport kan jeg skrive, den Jan jeg begynne på i dag å få den ut i morgen

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tap for Norge mot Frankrike i Spania:

Det ble altså 2-1 til Frankrike i går da Norge og Frankrike møttes til privatlandskamp i Alicante i Spania:

Norge (1) vs Frankrike (2)

Mål Norge: Sophie Roman Haug 31 min

Mål Frankrike: Kadidiatou Diani 22 min
Viviane Asseyi 83 min


Det ble altså seier til Frankrike i en privatlandskamp mot Norge i Alicante i Spania, kampens første mål kom etter 22 spilte minutter da satte Frankrike og Kadidiatou Diani inn 1-0, før Norge og Sophie Roman Haug utlignet til 1-1 etter 31 spilte minutter, det var pauseresultatet, og det så lenge ut til å skulle ende 1-1, men etter 83 spilte minutter legger Frankrike til 2-1 ved Viviane Asseyi, flere mål blir det ikke i denne kampen, Norge skal spille mot England tirsdag 15/11-22, som blir foreløpig siste test før VM til sommeren.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge møter EM vinnene til dyst i Spania:

Det er altså EM vinnene England som står på motsatt banehalvdel når Norge fortsetter å møtte gode motstandere i privatlandskamp:

England vs Norge
Sted: Pinatar Arena (Spania)
Turnering: privatlandskamp
Dag: tirsdag
Dato: 15/11-22
Klokkeslett 20:00
Kanal: NRK1, NRK2 og nrk.no/tv



Værmelding for kampen mellom England og Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... cia/Murcia

Norge fortsetter å spille privatlandskamper mot nasjoner som er bedre enn Norge selv, og neste utfordring er nasjonen som ikke bare slo Norge 8-0 i EM i England, men som vant hele mesterskapet til slutt. Det kommer selvsagt til å bli en tøff kamp for Norge, men vi får håpe at det ikke blir for mange baklengs mål også. Men jeg tror dessverre at England også denne gangen nok kan bli for sterke mot Norge, men vi får bare vente å se.

Norge og England har møttes 4 ganger i morderne tid siden 2015, slik har de oppgjørene endt:

Norge (1) vs England (2) (VM 2015)
Norge (0) vs England (3) (VM 2019)
Norge (2) vs England (1) (privatlandskamp 2019)
England (8) vs Norge (EM 2022)


Englands 5 siste kamper ser slik ut:
Østerrike (0) vs England (2)
England (10) vs Luxembourg (0)
England (2) vs USA (1)
England (0) vs Tsjekkia (0)
England (4) vs Japan (0)


Norges 5 siste kamper ser slik ut:
Belgia (0) vs Norge (1)
Norge (5) vs Albania (0)
Norge (1) vs Brasil (4)
Nederland (0) vs Norge (2)
Norge (1) vs Frankrike (2)


Oddsen for kampen mellom England og Norge ser slik ut:
H: 1.33
U: 4.60
B: 6.70



Det er ingen tvil om at England er favoritter også ifølge oddsen i denne kampen, men som vanlig så skal jo kampen spilles først også da.

Etter kamp rapporten for denne kampen kommer nok ikke får på fredag ettermiddag/kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort i Spania mellom Europamesterne England og Norge:



På tirsdag møttes Englend og Norge til dyst:


England (1) vs Norge (1)


Mål England: Rachel Daly 33 min

Mål Norge: Frida Leonhardsen Maanum 80 min


Rødt kort Norge: Anja Sønstevold (to gule, et gult etter 66 min, og et etter 72 min)


Det ente 1-1 og uavgjort mellom Em-mesterne England og Norge i en privatlandskamp som ble spilt på tirsdag, kampens første mål kom etter 33 spilte minutter ved Rachel Daly og 1-0 til England, det så lenge ut til at det skulle bli 1-0 seier til England, og spesielt når Norges Anja Sønstevold først får gult kot etter 66 minutter får så å bli utvist med sitt andre gule kort etter 72 minutter, men en keepertabbe av Ellie Roebuck gjorde at Norge og Frida Leonhardsen Maanum får utligningen sin likevel, Dermed er landslagssamlingen over for denne gang.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Keepere:
Aurora Mikalsen Keeper Brann, SK
Guro Pettersen Keeper Vålerenga Fotball
Sunniva Skoglund Keeper Stabæk Fotball

Forsvar:

Tuva Hansen Forsvar Bayern München
Sara Iren Lindbak Hørte Forsvar Rosenborg BK
Mathilde Hauge Harviken Forsvar Rosenborg BK
Guro Bergsvand Forsvar Brighton & Hove Albion Women FC
Maren Nævdal Mjelde Forsvar Chelsea FC Women
Maria Thorisdottir Forsvar Manchester United Women FC
Malin Johnsen Brenn Forsvar FC Como Women
Marit Bratberg Lund Forsvar Brann, SK
Thea Helene Gammelgaard Sørbo Forsvar Hammarby IF FF

Midtbane/Angrep:
Anna Langås Jøsendal Angrep Rosenborg BK
Emilie Marie Joramo Midtbane Rosenborg BK
Thea Bjelde Vålerenga Fotball
Vilde Bøe Risa Midtbane Manchester United Women FC
Frida Leonhardsen Maanum Midtbane Arsenal Women FC
Emma Stølen Godø Midtbane LSK Kvinner
Amalie Vevle Eikeland Midtbane Reading Women FC
Guro Reiten Midtbane Chelsea FC Women
Julie Blakstad Angrep Manchester City Women FC
Karina Sævik Angrep Vålerenga Fotball
Emilie Bosshard Haavi AS Roma
Emilie Nautnes Rosenborg BK
Celin Bizet Ildhusøy Angrep Tottenham Hotspur LFC

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: man feb 06, 2023 1:41 pm Keepere:
Aurora Mikalsen Keeper Brann, SK
Guro Pettersen Keeper Vålerenga Fotball
Sunniva Skoglund Keeper Stabæk Fotball

Forsvar:

Tuva Hansen Forsvar Bayern München
Sara Iren Lindbak Hørte Forsvar Rosenborg BK
Mathilde Hauge Harviken Forsvar Rosenborg BK
Guro Bergsvand Forsvar Brighton & Hove Albion Women FC
Maren Nævdal Mjelde Forsvar Chelsea FC Women
Maria Thorisdottir Forsvar Manchester United Women FC
Malin Johnsen Brenn Forsvar FC Como Women
Marit Bratberg Lund Forsvar Brann, SK
Thea Helene Gammelgaard Sørbo Forsvar Hammarby IF FF

Midtbane/Angrep:
Anna Langås Jøsendal Angrep Rosenborg BK
Emilie Marie Joramo Midtbane Rosenborg BK
Thea Bjelde Vålerenga Fotball
Vilde Bøe Risa Midtbane Manchester United Women FC
Frida Leonhardsen Maanum Midtbane Arsenal Women FC
Emma Stølen Godø Midtbane LSK Kvinner
Amalie Vevle Eikeland Midtbane Reading Women FC
Guro Reiten Midtbane Chelsea FC Women
Julie Blakstad Angrep Manchester City Women FC
Karina Sævik Angrep Vålerenga Fotball
Emilie Bosshard Haavi AS Roma
Emilie Nautnes Rosenborg BK
Celin Bizet Ildhusøy Angrep Tottenham Hotspur LFC
Dette er troppen ti turneringen i Frankrike som starter til uken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»