Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av AxelRudi »

@Kjello har vel kontroll på dette :)

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Når det ikke hadde noe å si med resultatet i siste kamp, så er det kanskje ikke så dumt at det ble tap. Det blottlegger en del defensive svakheter vi har som må fikses til neste år.

Vi er for dårlige kollektivt i forsvarsspillet både bak og på midbanen, og det er det greit at trenerne fikk belyst idag. Da slipper vi at den "oppdagelsen" kommer neste sesong.
Vi må fylle på med spillere som er gode begge veier.

Spesielt TB og Rogers har mye å gå på. Det har også de andre på midten unnatt Holse. Jensen klarer altså ikke å gå i mer enn 4 dueller på 60min idag, det er spillere med 30min som har flere i Broholm og Kristall. Sverre Nypan vinner flest av alle i denne runden, det er imponerende. Jeg trodde ikke det var der han skulle være god...

qbah

Legg inn av qbah »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/APrPn ... nger-hjelp

Fin kommentar fra Reka, men jeg liker jo ikke helt at vi mister dansken. Men nå er det jo slik at han valgte dette selv så. Rart han ikke kunne hatt virke begge plasser. Virker ikke som han har hatt 100 % stilling i RBK uten at jeg vet for sikkert.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Martin Langagergaard (mentaltreneren) sin avtale går ut etter sesongen, og han har avslått et tilbud om forlengelse og i stedet blitt hentet til landslaget av Solbakken. VG som skriver dette.

Rekdal sier også at det er aktuelt å erstatte han, men at de ikke vil ansette bare for å ansette. De er ute etter en person de er sikker på er faglig sterk nok til at de drar nytte av en slik ressurs. I utgangspunktet så tenker i de i retning av å hente inn en ny ressurs.

qbah

Legg inn av qbah »

AxelRudi skrev: søn nov 13, 2022 10:33 pm Når det ikke hadde noe å si med resultatet i siste kamp, så er det kanskje ikke så dumt at det ble tap. Det blottlegger en del defensive svakheter vi har som må fikses til neste år.

Vi er for dårlige kollektivt i forsvarsspillet både bak og på midbanen, og det er det greit at trenerne fikk belyst idag. Da slipper vi at den "oppdagelsen" kommer neste sesong.
Vi må fylle på med spillere som er gode begge veier.

Spesielt TB og Rogers har mye å gå på. Det har også de andre på midten unnatt Holse. Jensen klarer altså ikke å gå i mer enn 4 dueller på 60min idag, det er spillere med 30min som har flere i Broholm og Kristall. Sverre Nypan vinner flest av alle i denne runden, det er imponerende. Jeg trodde ikke det var der han skulle være god...

Vanskelig å være uenig. Det mest tydelige for min del var like mye at vi nok en gang ser at Renzo ikke er noe å cashe ut på. Uryddig og ufokusert i viktige situasjoner. Takk for innsatsen og god tur hjem.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

qbah skrev: søn nov 13, 2022 10:43 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/APrPn ... nger-hjelp

Fin kommentar fra Reka, men jeg liker jo ikke helt at vi mister dansken. Men nå er det jo slik at han valgte dette selv så. Rart han ikke kunne hatt virke begge plasser. Virker ikke som han har hatt 100 % stilling i RBK uten at jeg vet for sikkert.
Føler han har hatt en stor stilling denne sesongen, vært mye med i innsiden føler jeg i alle fall. Kanskje enklere å pendle i år enn i fjor mtp Covid også.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: søn nov 13, 2022 2:33 pm Betyr egentlig 2. plassen noe kontra 3. plass mtp. Europa-spill neste år?
Jeg blir konsekvent satt på plass av Kjello når jeg forsøker meg på sånt, men jeg tror det er en mulighet for at 2. plassen kan være lukrativ.

Hvis vi greier å holde 15. plassen på rankingen i Europa er det vel en viss sjanse for at 2. plass kan få CL-kvalik.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

PapaSmurf skrev: søn nov 13, 2022 10:48 pm
Champis skrev: søn nov 13, 2022 2:33 pm Betyr egentlig 2. plassen noe kontra 3. plass mtp. Europa-spill neste år?
Jeg blir konsekvent satt på plass av Kjello når jeg forsøker meg på sånt, men jeg tror det er en mulighet for at 2. plassen kan være lukrativ.

Hvis vi greier å holde 15. plassen på rankingen i Europa er det vel en viss sjanse for at 2. plass kan få CL-kvalik.
Det er neste sesong.
Om vi klarer å holde på den 15. plassen, så betyr det at 2. plassen i 2023 får spille CL-kvalik i 2024.

2. plassen i år betyr i utgangspunktet det samme som 3. plassen. Dvs 2. kvalikrunde til Conference League.
Men så har man noen forbehold. Som egentlig handler mest om Cupen.

I utgangspunktet skal cupvinneren til våren starte i 2. kvalikrunde til Conference League, som 2. og 3. plassen. Men hvis Russland forblir utestengt, så blir Cupvinneren flytta frem til 3. kvalikrunde i stedet.
Hvis da i tillegg laget som vinner Conference League i år, kvalifiserer seg til Europa League eller CL-kvalik via hjemlig serie. Så vil Cupvinneren flytta frem til 3. kvalikrunde til Europa League.

Så kommer 2. plassen inn i bildet. Hvis så PapaSmurfs Molde vinner cupen. Da går denne plassen til 2. plassen (les Glimt) i stedet. Så det at 2. plassen glapp kan ved tre hvis-er være forskjellen på 3. kvalikrunde til Europa League og 2. kvalikrunde til Conference League.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kjello skrev: søn nov 13, 2022 11:13 pm
PapaSmurf skrev: søn nov 13, 2022 10:48 pm
Champis skrev: søn nov 13, 2022 2:33 pm Betyr egentlig 2. plassen noe kontra 3. plass mtp. Europa-spill neste år?
Jeg blir konsekvent satt på plass av Kjello når jeg forsøker meg på sånt, men jeg tror det er en mulighet for at 2. plassen kan være lukrativ.

Hvis vi greier å holde 15. plassen på rankingen i Europa er det vel en viss sjanse for at 2. plass kan få CL-kvalik.
Det er neste sesong.
Om vi klarer å holde på den 15. plassen, så betyr det at 2. plassen i 2023 får spille CL-kvalik i 2024.

2. plassen i år betyr i utgangspunktet det samme som 3. plassen. Dvs 2. kvalikrunde til Conference League.
Men så har man noen forbehold. Som egentlig handler mest om Cupen.

I utgangspunktet skal cupvinneren til våren starte i 2. kvalikrunde til Conference League, som 2. og 3. plassen. Men hvis Russland forblir utestengt, så blir Cupvinneren flytta frem til 3. kvalikrunde i stedet.
Hvis da i tillegg laget som vinner Conference League i år, kvalifiserer seg til Europa League eller CL-kvalik via hjemlig serie. Så vil Cupvinneren flytta frem til 3. kvalikrunde til Europa League.

Så kommer 2. plassen inn i bildet. Hvis så PapaSmurfs Molde vinner cupen. Da går denne plassen til 2. plassen (les Glimt) i stedet. Så det at 2. plassen glapp kan ved tre hvis-er være forskjellen på 3. kvalikrunde til Europa League og 2. kvalikrunde til Conference League.
Jeg lærer aldri. Men så er det et komplekst faenskap disse UEFA-reglene og.

Men er det en ting jeg liker er det folk som har stålkontroll. Hadde jeg eller du vært dame Kjello hadde innlegget ditt blitt vurdert som borderline sexy.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Så her gjelder det altså å vinne cupen og håpe at f.eks. Lazio vinner ECL og holder plassen de har nå i Serie A :)

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rekdals plan for å være med i toppen neste år:

"vi fortsatt må ta et steg på fysisk kapasitet. Vi må ta et stort steg i måten vi forsvarer oss på, vi må bli bedre i frispilling, vi må bli bedre til å håndtere kampene og ha ballen mer. Også må vi selvfølgelig ha mer presisjon siste tredjedel, sier Rekdal."

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... seg-toppen

Må bli bedre fysisk, offensivt og defensivt der altså...

lund

Legg inn av lund »

Jeg tror faktisk en del av problemene til Rosenborg kunne vært løst med en Kurucay (eller lignende type) inn i midtforsvaret og Henriksen flyttet frem på midtbanen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

lund skrev: man nov 14, 2022 4:18 pm Jeg tror faktisk en del av problemene til Rosenborg kunne vært løst med en Kurucay (eller lignende type) inn i midtforsvaret og Henriksen flyttet frem på midtbanen.
Jeg tror vi rett og slett trenger flere toveis spillere. Det er klart en Kurucay vil hjelpe, både på sentral og venstre stopper. Men uenig i at Markus må frem, han er for seig i beina.
Det er kun Holse hos oss som er god defensivt på midten.

Hvordan er tempoet i beina til Krygård? Han er en særdeles undervurdert spiller som jeg godt kunne ha tenkt meg inn på sentral. I tillegg til en Sander Kartum på indreløper, som også har defensive kvaliteter og er fotrapp. Nypan er også ganske god der, vant faktisk flest dueller i siste runde med 10.

Til sammenligning kommer Jensen seg bare inn i 4 dueller på 60 min. Kristall og Broholm klarer 5 på under halvtimen, så problemet er nok på midten også. Forsvaret får ikke hjelp, og å spille med en spiller som Jensen som er mer 10er åpner oss helt. Ihvertfall når Børkeeiet er en annen, og ikke kommer opp i mann på grunn av tempo.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Når si snakker om talenter så sammenlignes jo Nypan med Frenkie De Jong av utenlandske speidere etter gårsdagen, og han kan bedre enn det der. Spennende å se hvilke steg han tar neste år.

Broholm har også kvaliteter. Mer spilletid på begge neste år. Magnus Holte, Jesper Sunde, og Hakon Røsten vil nok også få en del.


Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Kjetil Rekdal trekker seg om VGs VM-ekspert.

https://www.nettavisen.no/sport/trekker ... 3424332248

Kudos til Rekdal om dette var noe han kom frem til selv. mistenker dog at noen har hvisket han noen kloke ord i øret.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

newsflash skrev: man nov 14, 2022 4:12 pm Rekdals plan for å være med i toppen neste år:

"vi fortsatt må ta et steg på fysisk kapasitet. Vi må ta et stort steg i måten vi forsvarer oss på, vi må bli bedre i frispilling, vi må bli bedre til å håndtere kampene og ha ballen mer. Også må vi selvfølgelig ha mer presisjon siste tredjedel, sier Rekdal."

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... seg-toppen

Må bli bedre fysisk, offensivt og defensivt der altså...
Ja, vi må bli bedre på det meste. Selv om vi har scora endel mål i år, da.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da er Holse ferdig operert, en operasjon som han selv karakteriserer som vellykket.

Link

Krysser fingrene for at han har rett, og at han får med seg mest mulig av sesongoppkjøringen neste år.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ciljan forlenger med et år. Hadde andre tilbud som matchet RBK (og muligens litt bedre) innenlands og en del bedre tilbud utenlands visstnok. Alle kom etter det ble kjent at det var problemer i forhandlingene med Rosenborg. Ikke sikkert dette er siste sesongen som spiller eller, men avtalen om trenerrolle i akademiet blir videreført.

Albino

Legg inn av Albino »

Live-stream og intervju når Reka kjører hjem til jul:
https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... -paa-turen

For Romsdalinger:
https://www.rbnett.no/sport/i/Mo7JJo/vi ... -paa-turen

qbah

Legg inn av qbah »

God figur av både Rekdal og Stenersen her. Artig og bra tiltak av Adressa.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Enig! Selv om jeg bare er kommet til Klett ennå :)

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Har en selvstyrende bil? Flere ganger mot Melhus har han ingen hender på rattet :-D

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: fre nov 18, 2022 1:10 pm God figur av både Rekdal og Stenersen her. Artig og bra tiltak av Adressa.
Får ikke sett videoen, siden jeg selvsagt ikke abonnerer på adressa.

Det viktigste spørsmålet er selvsagt om de spiller Chris Rea sin driving home for christmas, på repeat, gjennom hele seansen?

Albino

Legg inn av Albino »

Reka kom seg helskinnet hjem, gitt. Selv om han kjørte med to hender på Cola-flaska, og ingen på rattet, under store deler av turen.

qbah

Legg inn av qbah »


MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

qbah skrev: lør nov 19, 2022 12:43 am https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... -rosenborg

Digger dette.
Det er klart at det er stort for Rosenborg å ta en tredjeplass og da strømmer folk til.

qbah

Legg inn av qbah »

MoldeMoldeMolde skrev: lør nov 19, 2022 7:47 am
qbah skrev: lør nov 19, 2022 12:43 am https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... -rosenborg

Digger dette.
Det er klart at det er stort for Rosenborg å ta en tredjeplass og da strømmer folk til.
Jepp. Fantastisk at RBK engasjerer byen og folket i stor grad. Skjønner dette er gresk nede i Molde. Der tilskuerne har blitt færre og færre jo flere kamper man vinner.

Klarer dere 2500 sesongkort til neste sesong?

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

qbah skrev: lør nov 19, 2022 4:27 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør nov 19, 2022 7:47 am
qbah skrev: lør nov 19, 2022 12:43 am https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... -rosenborg

Digger dette.
Det er klart at det er stort for Rosenborg å ta en tredjeplass og da strømmer folk til.
Jepp. Fantastisk at RBK engasjerer byen og folket i stor grad. Skjønner dette er gresk nede i Molde. Der tilskuerne har blitt færre og færre jo flere kamper man vinner.

Klarer dere 2500 sesongkort til neste sesong?
Hyggelig at dere prøver, men det kommer alltid til å være større fotballengasjement i Molde enn det er i Trondheim. Men man må selvfølgelig inneha grunnleggende kunnskaper i matematikk for å innse det.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Rart å oppleve at det har gått så langt at tilhengere av Rosenborg, klubben som dominerte norsk fotball på 90-tallet, nå hoverer over å ha flere tilskuere enn Molde. Surrealistisk.

Asen

Legg inn av Asen »

2500 sesongkort i Molde, da bør Rbk selge 18-19 tusen på bakgrunn av de er en «storby». Nå tror jeg sesongkort salget i Molde vil være på ca 4000, og det er bra for et fergeleie må jeg si.
Det var mange som ville boikotte Rbk da de ansatte Rekdal, har de snudd nå som optimismen er tilbake i Trondheim? I fjor var Rbk 15 poeng bak seriemestrene , i år ble de 22 poeng bak til info. Men også jeg tror Rbk vil bli bedre til neste sesong , så får vi se hvor det ender når den tid kommer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»