Aliens

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Aliens

Legg inn av BlackEagle »

Nedenfor følger et innkopiert sitat fra https://bigthink.com/surprising-science ... gests-yes/

We found that even using the guesstimates in the literature (we took them and randomly combined the parameter estimates) one can have a situation where the mean number of civilizations in the galaxy might be fairly high—say, a hundred—and yet the probability that we are alone in the galaxy is 30%! The reason is that there is a very skew distribution of likelihood.

“If we instead try to review the scientific knowledge, things get even more extreme. This is because the probability of getting life and intelligence on a planet has an *extreme* uncertainty given what we know—we cannot rule out that it happens nearly everywhere there is the right conditions, but we cannot rule out that it is astronomically rare. This leads to an even stronger uncertainty about the number of civilizations, drawing us to conclude that there is a fairly high likelihood that we are alone. However, we *also* conclude that we shouldn’t be too surprised if we find intelligence!


Ikke at det betyr no', men det er det jeg har sagt hele tida.
Og nei, det betyr ikke at jeg betrakter det ovenstående som noen form for fasit eller sannhet så sant hjelpe oss alle guder som finnes, ikke finnes eller ikke skulle ha funnest - men det sammenfaller uansett med det jeg har sagt hele tida.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: søn jun 05, 2022 12:28 am
Ikke at det betyr no', men det er det jeg har sagt hele tida.
Og nei, det betyr ikke at jeg betrakter det ovenstående som noen form for fasit eller sannhet så sant hjelpe oss alle guder som finnes, ikke finnes eller ikke skulle ha funnest - men det sammenfaller uansett med det jeg har sagt hele tida.

Mvh

BE
Nå virker det som om de har blandet inn en salig røre med igredienser av total uvitenhet med en fullgardert tippekupong. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ta det veldig seriøst, men jeg kan sikkert ofre et par ord om det.

mvh

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir jun 07, 2022 4:51 am
BlackEagle skrev: søn jun 05, 2022 12:28 am
Ikke at det betyr no', men det er det jeg har sagt hele tida.
Og nei, det betyr ikke at jeg betrakter det ovenstående som noen form for fasit eller sannhet så sant hjelpe oss alle guder som finnes, ikke finnes eller ikke skulle ha funnest - men det sammenfaller uansett med det jeg har sagt hele tida.

Mvh

BE
Nå virker det som om de har blandet inn en salig røre med igredienser av total uvitenhet med en fullgardert tippekupong. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ta det veldig seriøst, men jeg kan sikkert ofre et par ord om det.

mvh

HB
En annen sak er jo hvordan man skal definere "intelligens". Både snegler, elefanter, sjøpinnsvin, gonokokker og svensker klarer jo stort sett å finne mat.

Mvh

BE

Jeg husker ikke hvilken vitsetegner som hadde følgende, men skitt au:
Svenske 1: "Jag är intelligent!"
Svenske 2: "Inte jag hällre!"

...hvilket understreker hvor vanskelig det er å definere!

Jack

Legg inn av Jack »

Javel.


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jack_Daniels skrev: ons jun 15, 2022 4:56 pm Javel.

Det kunne vært interessant. Det kunne også vært interessant å vite hvorfor rapporten ble trukket tilbake/fjerna.

Ikke at det har noen særlig betydning, men man kan merke seg følgende ordlyd: "... MAY have picked up...", "...which then APPEARED to have deleted...", "... the /.../ signals DIFFER from previous ones captured...", "The team detected two sets of SUSPICIOUS signals...", "...and found another SUSPICIOUS signal", og ikke minst:

"The suspicious signals could, however, also be some kind of radio interference and requires further investigation".

Dét går jeg ut fra at du allerede har gjort (dvs. merka deg ordlyden). For dem som ikke er helt der ennå, kan jeg nevne at verken "KAN ha plukket opp", "SER UT TIL å", "SKILLER SEG FRA" eller "MISTENKELIGE signaler" innvarsler noen form for sensasjonell oppdagelse.

Men - det kunne vært både interessant og morsomt om det hadde vært noe i det.

Mvh

BE

sjarlenns

Legg inn av sjarlenns »

Semjase sier noe helt annet. Vi hadde ikke eksistert uten starseeders sier hun.. Trodde en skadeskutt svart ørn var informert om det

fargerik

Legg inn av fargerik »

En annen sak er jo hvordan man skal definere "intelligens".
..............................................................................
En plausibel tese er at man må bære bevisst at man er noe, ikke bare bruke instinktene og leve på det.
Og kunne bruke verktøy.
Ingen andre skapninger på planeten er i stand til å være i nærheten av mennesket når det gjelder intelligens og utvikling.
Ja, elefantmatriarken vet hvor det er vann, og lærer opp de unge....men hun klarer ikke å bore en brønn.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

sjarlenns skrev: tor jun 30, 2022 11:11 pm Semjase sier noe helt annet. Vi hadde ikke eksistert uten starseeders sier hun.. Trodde en skadeskutt svart ørn var informert om det
Neimen sjarlenns - er du her? Jeg har da savna deg, kan du skjønne!

Mvh

BE
informert, orientert - og unngår vådeskudd og dårlig sikte fra elendige jegere

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

fargerik skrev: fre jul 01, 2022 7:58 pm En annen sak er jo hvordan man skal definere "intelligens".
..............................................................................
En plausibel tese er at man må bære bevisst at man er noe, ikke bare bruke instinktene og leve på det.
Og kunne bruke verktøy.
Ingen andre skapninger på planeten er i stand til å være i nærheten av mennesket når det gjelder intelligens og utvikling.
Ja, elefantmatriarken vet hvor det er vann, og lærer opp de unge....men hun klarer ikke å bore en brønn.
Forsiktig med hva du sier! Sjarlenns over her har visst barn med Semjase (fra Sjustjerna, så vidt jeg husker) - and you never know what can come out of it!

Mvh

BE

P. S. Til ditt innlegg: Det du sier er riktig nok, men husk at den som fant opp jordbruket - var mauren. Og den som fant opp husdyrhold - var mauren. Og mauren ha'kke engang hjerne!
:D

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

BlackEagle skrev: lør jul 02, 2022 5:25 pm
fargerik skrev: fre jul 01, 2022 7:58 pm En annen sak er jo hvordan man skal definere "intelligens".
..............................................................................
En plausibel tese er at man må bære bevisst at man er noe, ikke bare bruke instinktene og leve på det.
Og kunne bruke verktøy.
Ingen andre skapninger på planeten er i stand til å være i nærheten av mennesket når det gjelder intelligens og utvikling.
Ja, elefantmatriarken vet hvor det er vann, og lærer opp de unge....men hun klarer ikke å bore en brønn.
Forsiktig med hva du sier! Sjarlenns over her har visst barn med Semjase (fra Sjustjerna, så vidt jeg husker) - and you never know what can come out of it!

Mvh

BE

P. S. Til ditt innlegg: Det du sier er riktig nok, men husk at den som fant opp jordbruket - var mauren. Og den som fant opp husdyrhold - var mauren. Og mauren ha'kke engang hjerne!
:D
Og om evne til overlevelse (og formering) skulle være et tungtveiende(enerådende) kriterium som viser til intelligens, så er det visse mikrober, bakterier.., som ville stått øverst på lista over intelligente organismer.
Dropper vi i tillegg kravet(?) med å måtte være en organisme for å kunne utøve/inneha intelligens, og at "entiteten" bare trenger å bestå av en struktur i bevegelse, med evne til å danne større strukturer/funksjoner, med å høy "levetid", og med 'enorm/ekstrem' utbredelse så havner protonet rimelig høyt på lista.

Men såkalt levetid (funksjon, virke, restrukturerings.. -tid) er jo som kjent ikke alt, og oppfatningen av hva intelligens er (dessverre?) ofte noe som, defineres individuelt (ditto subjektivt).
Men som mennesket er med sine ord, så har de også definisjons(og bruks)retten til disse ordene, og da kanskje også en smule forståelse for ordene (i hvert fall innimellom og iblant..).

Dog, når det kommer de som har oppvokst ved Sjustjerna (i stjernehopen "Hep Stars" -?), så skal/bør nok ting & tang bare være usagt 🙄

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Zpiff skrev: lør jul 02, 2022 9:13 pm (i stjernehopen "Hep Stars" -?)
Du verden ...

:D

Number4

Legg inn av Number4 »


Number4

Legg inn av Number4 »

Store overskrifter nå i landets aviser. Noen har sett en ildkule på himmelen (meteor) og forbereder seg på nærkontakt.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 9:27 pm Noen har sett en ildkule på himmelen (meteor) og forbereder seg på nærkontakt.
Nærkontakt med en meteoritt? Kjenner en som har hatt/har nærkontakt med en meteoritt. Han kommuniserer riktignok ikke med den, den ligger bare der i samlingen hans.
Nå skal det sies at de har høy verdi.

mvh

HM

Number4

Legg inn av Number4 »

HB4596 skrev: man nov 21, 2022 11:51 pm
Number4 skrev: lør nov 19, 2022 9:27 pm Noen har sett en ildkule på himmelen (meteor) og forbereder seg på nærkontakt.
Nærkontakt med en meteoritt?

mvh

HM
Jeg har aldri skrevet det. Dog, norsk er vanskelig.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Number4 skrev: lør nov 26, 2022 11:42 pm
HB4596 skrev: man nov 21, 2022 11:51 pm
Number4 skrev: lør nov 19, 2022 9:27 pm Noen har sett en ildkule på himmelen (meteor) og forbereder seg på nærkontakt.
Nærkontakt med en meteoritt?

mvh

HM
Jeg har aldri skrevet det. Dog, norsk er vanskelig.
Ja, Norsk er vanskelig. Jeg har fått mye kjeft da jeg har en stygg tendes til å oversette en upresist skrevet setning på Norsk til et mer presist språk som engelsk, hvorav meningen blir ganske tullete. I min grønne ungdom klarte vi å bake inn en hel setning i et eneste ord, og alle skjønte hva som ble sagt. Men alle vet hva du skulle frem til, selv om humoren min etter 14 corryvreckan min insinuerte noe helt annet. Det er vel til mitt forsvar satt på et spørsmålstegn slik at det ikke skulle være noen påstand?

mvh

96

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Var Jesus en aliens? Hans far Gud befinner seg et sted der oppe ( i himmelen). Der oppe et sted skal Jesus befinne seg i dag, sammens med sin far. En dag skal Jesus "lande" på jorden, og dømme både levende og døde. ?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Ormen den lange skrev: tor mai 25, 2023 5:27 pm Var Jesus en aliens? Hans far Gud befinner seg et sted der oppe ( i himmelen). Der oppe et sted skal Jesus befinne seg i dag, sammens med sin far. En dag skal Jesus "lande" på jorden, og dømme både levende og døde. ?
Muligens en hybrid da kan man si. Men ja, om den historien innebærer riktighet, vil jeg tro det er akkurat det som er mest sannsynlig. Hva skulle han/de ellers være?

Behøver ikke by noen motsetning i det ift Bibelen og dens budskap osv av den grunn.
Når vi vet hvilken tidsperiode dette foregikk i, er det vel naturlig at folk dengang tolket det, og gjengav det de opplevde som de gjorde. De hadde jo ikke forutsetning til å se for seg aliens teknologisk sett og sånn, slik vi har i dag. Noen tenkte kanskje i den retning, men de ble neppe hørt på i såfall.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Spørsmålet er om "War of the worlds" fungerer like godt på store deler av befolkningen i dag som det gjorde i 1938? Noe sier meg at det kan det fort gjøre, antagelig enda bedre. Ihvertfall interessant å se at et som vanlig synkront msm har rapportert om mulige UFO -og aliens obeservasjoner med økt entusiasme de siste årene. Det blir vel det eller fullstedig bankkollaps? ja, selvfølgelig kan det bli en ny plandemi også, ingen vet hvor NWO-gjengen hopper og iom. at det i disse dager foregår et bilderbergermøte igjen, så koker de nok ihop noe for oss der...

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg tror på romvesener. Tror det finnes liv på andre planeter.
Er også stor sci fi fan, spesielt av Star Trek, men at det blir sånn som i ST om bare 120 år er vel heller tvilsomt.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:53 am Jeg tror på romvesener. Tror det finnes liv på andre planeter.
Er også stor sci fi fan, spesielt av Star Trek, men at det blir sånn som i ST om bare 120 år er vel heller tvilsomt.
178 år fram tidligst. Litt tvilsomt kanskje ja, med mindre vi innen da har kommet i dialog med utenomjordiske. Det har de jo i Star trek. Da kan det hende vi får tilgang på viten som gir oss noen syvmilsteg i teknologisk utvikling.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Interessert skrev: ons mai 31, 2023 2:12 am
LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:53 am Jeg tror på romvesener. Tror det finnes liv på andre planeter.
Er også stor sci fi fan, spesielt av Star Trek, men at det blir sånn som i ST om bare 120 år er vel heller tvilsomt.
178 år fram tidligst. Litt tvilsomt kanskje ja, med mindre vi innen da har kommet i dialog med utenomjordiske. Det har de jo i Star trek. Da kan det hende vi får tilgang på viten som gir oss noen syvmilsteg i teknologisk utvikling.
Det er kanskje noen der ute, men de er så langt borte at vi aldri vil kunne møte dem.
Den nærmeste stjerna er over fire lysår unna. Og der ser det ikke til å være noen planet hvor noen kan leve.
Melkeveien er over 150 000 lysår fra ende til annen, muligens dobbelt så stor. Der har de heller ikke funnet noen levelig planet.
Vi er helt alene. Lev med det.
Når vi starter atomkrigen har vi ingen sted å dra til.

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

fargerik skrev: ons mai 31, 2023 3:29 am Melkeveien er over 150 000 lysår fra ende til annen, muligens dobbelt så stor. Der har de heller ikke funnet noen levelig planet.
https://www.lydenafvidenskab.dk/episode ... ning-8sdlj
Sitat: "Gennem moderne teleskoper har astrofysikere set i lyset fra stjernerne, at der kredser jordlignende planeter omkring hver anden sollignende stjerne i universet og inden for relativ kort tid vil de kunne undersøge om nogle af planterne er beboede."

Selv om vi ikke har funnet Jorden versjon 2 enda, så kan det se ut som det nærmer seg med stormskritt,
etterhvert som vi lager bedre og bedre teleskoper.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Skulle ønske det var annerledes, men så lenge vi har null data - utover vår egen eksistens - blir alt en salig røre av hypoteser.
Vi vet mer om sorte hull enn vi vet om de nærmeste solsystemene noen steinkast unna i lysår.
Før det endrer seg så kan vi alle heller diskutere en ny og ukjent farge og hvordan den passer til sort blazer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Liv er egentlig bare kjemi.

Sannsynligvis har liv oppstått to ganger på jorden.

Med tanke på universets størrelse og det sannsynlige antall planeter som har forhold tilpasset liv som vi kjenner det er det merkelig om det kun er ett sted karbonkjemien har ført til liv.

Men dette får vi kanskje ikke svar på i vår tid. Jeg er overbevist om at det finnes masse liv der ute, både intelligent og uintelligent, men jeg tror ikke de seiler rundt i romskip og besøker oss.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 2:36 pm Liv er egentlig bare kjemi.

Sannsynligvis har liv oppstått to ganger på jorden.

Med tanke på universets størrelse og det sannsynlige antall planeter som har forhold tilpasset liv som vi kjenner det er det merkelig om det kun er ett sted karbonkjemien har ført til liv.

Men dette får vi kanskje ikke svar på i vår tid. Jeg er overbevist om at det finnes masse liv der ute, både intelligent og uintelligent, men jeg tror ikke de seiler rundt i romskip og besøker oss.
Tja. De som har drevet og sett på universet i et århundre eller så heller mer og mer til at Jorden er en abnormalitet, i motsetning til absolutt alle andre planeter som er studert hittil. Jorden er et sjeldent unntak.
Det er faktisk ikke en føkkings planet der ute som er mulig å leve på.
Vekk meg fra dødsriket den dagen noen finner "Jorden nr. 2"
Minner også om at DERSOM noe slikt finnes, vil det være for langt borte til at noen kan reise dit.
Mennesket har kun maktet å sette foten på Månen. De som reiser til Mars, vil ha en enveisbillett. De vil dø der eller på veien dit.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: ons mai 31, 2023 5:25 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 2:36 pm Liv er egentlig bare kjemi.

Sannsynligvis har liv oppstått to ganger på jorden.

Med tanke på universets størrelse og det sannsynlige antall planeter som har forhold tilpasset liv som vi kjenner det er det merkelig om det kun er ett sted karbonkjemien har ført til liv.

Men dette får vi kanskje ikke svar på i vår tid. Jeg er overbevist om at det finnes masse liv der ute, både intelligent og uintelligent, men jeg tror ikke de seiler rundt i romskip og besøker oss.
Tja. De som har drevet og sett på universet i et århundre eller så heller mer og mer til at Jorden er en abnormalitet, i motsetning til absolutt alle andre planeter som er studert hittil. Jorden er et sjeldent unntak.
Det er faktisk ikke en føkkings planet der ute som er mulig å leve på.
Vekk meg fra dødsriket den dagen noen finner "Jorden nr. 2"
Minner også om at DERSOM noe slikt finnes, vil det være for langt borte til at noen kan reise dit.
Mennesket har kun maktet å sette foten på Månen. De som reiser til Mars, vil ha en enveisbillett. De vil dø der eller på veien dit.
Nå er vi bare i astronomiens barndom foreløpig. For hvert år lærer man mer og mer om universet. Man har jo funnet ganske mange planeter etterhvert som ligger i en beboelig avstand fra sin sol. Og vi har jo ikke sett på annet enn en bitteliten flik av universet så langt.

Man har funnet ca 10.000 planeter så langt.

Bare i vår galakse estimerer man at det er 2-3 billioner planeter.

Når man da tenker på at det er rundt 200 milliarder galakser i den delen av universet vi kan observere så er det så store tall at én abnormalitet virker fryktelig usannsynlig.

Men som sagt, det er så store avstander at jeg ikke tror vi får noe bevis for liv på andre planeter på en stund.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Morsomt nok kom jeg akkurat over video av en forsker som forklarer hvor mye av det kjente universet vi har studert for å se etter liv.

Hvis universet er alt vannet på kloden har vi studert et område som tilsvarer ca 3,5 desiliter vann.

Forskeren fortsatte med følgende spørsmål: Hvis du vil finne ut om det er fisk i havet og dypper et glass ned i vannet og det ikke er fisk i det, betyr det da at det ikke er fisk i havet?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 2:45 am Morsomt nok kom jeg akkurat over video av en forsker som forklarer hvor mye av det kjente universet vi har studert for å se etter liv.

Hvis universet er alt vannet på kloden har vi studert et område som tilsvarer ca 3,5 desiliter vann.

Forskeren fortsatte med følgende spørsmål: Hvis du vil finne ut om det er fisk i havet og dypper et glass ned i vannet og det ikke er fisk i det, betyr det da at det ikke er fisk i havet?
Hva er utenfor "universet" - hvor stopper det?

- Tidspunktet hvor hodepinen melder seg inn.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Neptun skrev: lør jun 03, 2023 2:57 am
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 2:45 am Morsomt nok kom jeg akkurat over video av en forsker som forklarer hvor mye av det kjente universet vi har studert for å se etter liv.

Hvis universet er alt vannet på kloden har vi studert et område som tilsvarer ca 3,5 desiliter vann.

Forskeren fortsatte med følgende spørsmål: Hvis du vil finne ut om det er fisk i havet og dypper et glass ned i vannet og det ikke er fisk i det, betyr det da at det ikke er fisk i havet?
Hva er utenfor "universet" - hvor stopper det?

- Tidspunktet hvor hodepinen melder seg inn.
Ja du, det er vanvittig rart hele greia. Og så sitter det en Chistian Paaske i Stavanger som ikke tror, men VET at jorden er flat, og at de vi kaller stjernehimmelen, bare er en kuppel der noe juggel som lyser henger oppunder.


Vet jaggu ikke helt hva jeg skal tro lenger :?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «UFO & Konspirasjonsteorier»