Sportsvasking i PL (og fotball)

Svar
Funkhouser

Re: Sportsvasking i PL (og fotball)

Legg inn av Funkhouser »

GatlingGun skrev: fre nov 18, 2022 9:52 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 7:02 am
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:41 pm

Bla bla bla. Ingen tar deg seriøst.
Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?
Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.
Bakteppet med Roman er at han har bygd formuen sin på bekostning av det russiske folket og er en ekstremt kynisk person som har brukt Chelsea som et sportsvaskende leketøy i nesten to ti-år. Du har kost deg med det hele veien, men det er fint du er glad dere er kvitt han nå. Fyren har aldri vist noen form for moralske prinsipper eller integritet som tilsier at han i dette tilfellet står på den rette siden, men allikevel er enkelte av dere raskt ute å lar tvilen komme han til gode. Som om han har noen interesse av å kjempe for de rette verdiene her, når hele livet hans er bygd på det stikk motsatte. Nesten så man skulle tro sportsvasking fungerer.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Funkhouser skrev: lør nov 19, 2022 3:34 pm
GatlingGun skrev: fre nov 18, 2022 9:52 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 7:02 am

Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?
Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.
Bakteppet med Roman er at han har bygd formuen sin på bekostning av det russiske folket og er en ekstremt kynisk person som har brukt Chelsea som et sportsvaskende leketøy i nesten to ti-år. Du har kost deg med det hele veien, men det er fint du er glad dere er kvitt han nå. Fyren har aldri vist noen form for moralske prinsipper eller integritet som tilsier at han i dette tilfellet står på den rette siden, men allikevel er enkelte av dere raskt ute å lar tvilen komme han til gode. Som om han har noen interesse av å kjempe for de rette verdiene her, når hele livet hans er bygd på det stikk motsatte. Nesten så man skulle tro sportsvasking fungerer.
Ok. La oss si du har rett. På hvilken måte har Roman hjuøpet til med å legitimere regimet Russland? Hvordan går det med Russland nå egentlig, lenge siden jeg har sjekket!

taknina

Legg inn av taknina »

Moralske prinsipper og integritet passer godt og godt ikke inn i samme setning som pengefolk så det er ikke der en kan ta en Roman og andre pengefolk på noe.

Alt koker ned til rettsprinsipper.

https://jusleksikon.no/wiki/Uskyldspresumsjonen

MentalM

Legg inn av MentalM »

taknina skrev: lør nov 19, 2022 6:42 pm Moralske prinsipper og integritet passer godt og godt ikke inn i samme setning som pengefolk så det er ikke der en kan ta en Roman og andre pengefolk på noe.

Alt koker ned til rettsprinsipper.

https://jusleksikon.no/wiki/Uskyldspresumsjonen
Nei, og dette er tullete å dra inn i en diskusjon om sportsvasking.

taknina

Legg inn av taknina »

Det som er tullete er at du skal prøve å sette premissene for en diskusjon der jeg i dette tilfelle svarte Funkhousen uten å sitere ham men du kan vel å lese regner jeg med å legge sammen to pluss to?

Helloween

Legg inn av Helloween »

En ting jeg ikke fatter.

Hvorfor endrer man ikke navn på stadionene på folkemunne og får journalistene med på å bruke kallenavnet, Etihad høres beyond retarded ut, rent fonetisk ikke i nærheten av noe europeisk språk.

Number4

Legg inn av Number4 »

Helloween skrev: søn nov 20, 2022 5:37 am En ting jeg ikke fatter.

Hvorfor endrer man ikke navn på stadionene på folkemunne og får journalistene med på å bruke kallenavnet, Etihad høres beyond retarded ut, rent fonetisk ikke i nærheten av noe europeisk språk.
Kanskje Arsenal-gjengen kan svare deg!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Number4 skrev: søn nov 20, 2022 5:54 am
Helloween skrev: søn nov 20, 2022 5:37 am En ting jeg ikke fatter.

Hvorfor endrer man ikke navn på stadionene på folkemunne og får journalistene med på å bruke kallenavnet, Etihad høres beyond retarded ut, rent fonetisk ikke i nærheten av noe europeisk språk.
Kanskje Arsenal-gjengen kan svare deg!
Ja, når skal de begynne å kalle den for sitt egentlige navn, Ashburton Grove?

@Enzino ?

Edit: fant ut av det...Håpet til Emirates er vel at folk skal bli så vant til å kalle det for Emirates at de glemmer eller gir blanke i å endre til det egentlige navnet.

https://web.archive.org/web/20121126085 ... tesnewdeal

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Infantino, det er gutten sin, det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Enda verre enn stadionnavn er at "FA cupen" nå heter "Emirates FA Cup". De har til og med endret logoen (!). Se her:

https://www.thefa.com/competitions/thefacup

Hele renommeet til FA cupen var knyttet til at den var så "historisk". Vel, da var det dumt at de nedla den. Den nye cupen ("Emirates FA cup") er ikke historisk og jeg likestiller den med ligacupen rennomemessig (dvs. lavt).

MentalM

Legg inn av MentalM »

Orakelet skrev: søn nov 20, 2022 11:15 am Enda verre enn stadionnavn er at "FA cupen" nå heter "Emirates FA Cup". De har til og med endret logoen (!). Se her:

https://www.thefa.com/competitions/thefacup

Hele renommeet til FA cupen var knyttet til at den var så "historisk". Vel, da var det dumt at de nedla den. Den nye cupen ("Emirates FA cup") er ikke historisk og jeg likestiller den med ligacupen rennomemessig (dvs. lavt).
Tror du bør lese deg litt opp på FA cupen.

Siden 1994 har de facto hatt andre navn enn kun FA Cupen

The FA Cup sponsored by Littlewoods
The AXA sponsored FA Cup
The FA Cup sponsored by AXA
The FA Cup sponsored by E.ON
The FA Cup with Budweiser

Har alle vært navn siden det.

Det blir å gripe etter halmstrå. Man kan derimot diskutere om man synes Emirates er riktig sponsor for cupen!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

GatlingGun skrev: søn nov 20, 2022 10:25 am
Number4 skrev: søn nov 20, 2022 5:54 am
Helloween skrev: søn nov 20, 2022 5:37 am En ting jeg ikke fatter.

Hvorfor endrer man ikke navn på stadionene på folkemunne og får journalistene med på å bruke kallenavnet, Etihad høres beyond retarded ut, rent fonetisk ikke i nærheten av noe europeisk språk.
Kanskje Arsenal-gjengen kan svare deg!
Ja, når skal de begynne å kalle den for sitt egentlige navn, Ashburton Grove?

@Enzino ?

Edit: fant ut av det...Håpet til Emirates er vel at folk skal bli så vant til å kalle det for Emirates at de glemmer eller gir blanke i å endre til det egentlige navnet.

https://web.archive.org/web/20121126085 ... tesnewdeal
Denne trenden er såvidt i gangher på forumet, men jeg kan ikke ta æren for det. Det er @Wellé som har startet den.

Så får vi se om det slår an. For min del hadde jeg likt bedre å kalle den Highbury II. For meg er Highbury og Arsenal fortsatt så tett sammenknyttet at det ville vært mer naturlig.

Og heller City Ground enn Ethiad.

Number4

Legg inn av Number4 »

Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:15 pm
GatlingGun skrev: søn nov 20, 2022 10:25 am
Number4 skrev: søn nov 20, 2022 5:54 am

Kanskje Arsenal-gjengen kan svare deg!
Ja, når skal de begynne å kalle den for sitt egentlige navn, Ashburton Grove?

@Enzino ?

Edit: fant ut av det...Håpet til Emirates er vel at folk skal bli så vant til å kalle det for Emirates at de glemmer eller gir blanke i å endre til det egentlige navnet.

https://web.archive.org/web/20121126085 ... tesnewdeal
Denne trenden er såvidt i gangher på forumet, men jeg kan ikke ta æren for det. Det er @Wellé som har startet den.

Så får vi se om det slår an. For min del hadde jeg likt bedre å kalle den Highbury II. For meg er Highbury og Arsenal fortsatt så tett sammenknyttet at det ville vært mer naturlig.

Og heller City Ground enn Ethiad.
Hvorfor blander du Forest oppi det her?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Number4 skrev: søn nov 20, 2022 12:20 pm
Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:15 pm
GatlingGun skrev: søn nov 20, 2022 10:25 am

Ja, når skal de begynne å kalle den for sitt egentlige navn, Ashburton Grove?

@Enzino ?

Edit: fant ut av det...Håpet til Emirates er vel at folk skal bli så vant til å kalle det for Emirates at de glemmer eller gir blanke i å endre til det egentlige navnet.

https://web.archive.org/web/20121126085 ... tesnewdeal
Denne trenden er såvidt i gangher på forumet, men jeg kan ikke ta æren for det. Det er @Wellé som har startet den.

Så får vi se om det slår an. For min del hadde jeg likt bedre å kalle den Highbury II. For meg er Highbury og Arsenal fortsatt så tett sammenknyttet at det ville vært mer naturlig.

Og heller City Ground enn Ethiad.
Hvorfor blander du Forest oppi det her?
Fordi jeg rører. Marine Road mente jeg selvsagt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:21 pm
Number4 skrev: søn nov 20, 2022 12:20 pm
Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:15 pm

Denne trenden er såvidt i gangher på forumet, men jeg kan ikke ta æren for det. Det er @Wellé som har startet den.

Så får vi se om det slår an. For min del hadde jeg likt bedre å kalle den Highbury II. For meg er Highbury og Arsenal fortsatt så tett sammenknyttet at det ville vært mer naturlig.

Og heller City Ground enn Ethiad.
Hvorfor blander du Forest oppi det her?
Fordi jeg rører. Marine Road mente jeg selvsagt.
Eller Maine Road, som noen også velger å kalle den ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn nov 20, 2022 12:55 pm
Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:21 pm
Number4 skrev: søn nov 20, 2022 12:20 pm

Hvorfor blander du Forest oppi det her?
Fordi jeg rører. Marine Road mente jeg selvsagt.
Eller Maine Road, som noen også velger å kalle den ;)
I dag er jeg sterk. Denne var faktisk på autcocorrect.

The guy who invented autocorrect can burn in Hello!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:58 pm
DennisB skrev: søn nov 20, 2022 12:55 pm
Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:21 pm

Fordi jeg rører. Marine Road mente jeg selvsagt.
Eller Maine Road, som noen også velger å kalle den ;)
I dag er jeg sterk. Denne var faktisk på autcocorrect.

The guy who invented autocorrect can burn in Hello!
Lol. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har banna den fyren opp og ned. Han sitter sikkert der i sin hemmelige drakt og bare venter på å føkke opp setningene våre :D

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DennisB skrev: søn nov 20, 2022 1:12 pm
Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:58 pm
DennisB skrev: søn nov 20, 2022 12:55 pm
Eller Maine Road, som noen også velger å kalle den ;)
I dag er jeg sterk. Denne var faktisk på autcocorrect.

The guy who invented autocorrect can burn in Hello!
Lol. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har banna den fyren opp og ned. Han sitter sikkert der i sin hemmelige drakt og bare venter på å føkke opp setningene våre :D
Auto correct is my worst enema!

taknina

Legg inn av taknina »

I dag har denne tråden tatt nye steg.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

taknina skrev: søn nov 20, 2022 1:53 pm I dag har denne tråden tatt nye steg.
Føler at mine sterke bidrag her har vært viktige for disse stegene.

taknina

Legg inn av taknina »

Enzino skrev: søn nov 20, 2022 4:16 pm
taknina skrev: søn nov 20, 2022 1:53 pm I dag har denne tråden tatt nye steg.
Føler at mine sterke bidrag her har vært viktige for disse stegene.


Er jo litt befriende med litt annet enn Clint Eastwood og Trumplogikk i annethvert innlegg minst i disse to sportsvaskingstrådene da.

Er du ikke hundre prosent med meg så er du mot meg og har stillt deg på feil side av seksløperen min.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

MentalM skrev: søn nov 20, 2022 12:10 pm
Orakelet skrev: søn nov 20, 2022 11:15 am Enda verre enn stadionnavn er at "FA cupen" nå heter "Emirates FA Cup". De har til og med endret logoen (!). Se her:

https://www.thefa.com/competitions/thefacup

Hele renommeet til FA cupen var knyttet til at den var så "historisk". Vel, da var det dumt at de nedla den. Den nye cupen ("Emirates FA cup") er ikke historisk og jeg likestiller den med ligacupen rennomemessig (dvs. lavt).
Tror du bør lese deg litt opp på FA cupen.

Siden 1994 har de facto hatt andre navn enn kun FA Cupen

The FA Cup sponsored by Littlewoods
The AXA sponsored FA Cup
The FA Cup sponsored by AXA
The FA Cup sponsored by E.ON
The FA Cup with Budweiser

Har alle vært navn siden det.

Det blir å gripe etter halmstrå. Man kan derimot diskutere om man synes Emirates er riktig sponsor for cupen!
Tror du bør lese listen din nøyere. Dette er "sponsored by..." eller "with..". Dette er mye mildere enn "Emirates FA Cup". Det høres ut som en cup som spilles i Emiratene og den forvekslingsfaren er ikke et uhell. Det har de betalt ekstra for. Samme med logoen. Eller pokaler som ser ut som en personlig gave fra sjeiken.

Mon tro hvor mye penger man kan få for å endre "Premier League" til "Emirates League". Tipper det er så mye at det er umulig å si nei...

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: lør nov 19, 2022 5:07 pm
Funkhouser skrev: lør nov 19, 2022 3:34 pm
GatlingGun skrev: fre nov 18, 2022 9:52 am

Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.
Bakteppet med Roman er at han har bygd formuen sin på bekostning av det russiske folket og er en ekstremt kynisk person som har brukt Chelsea som et sportsvaskende leketøy i nesten to ti-år. Du har kost deg med det hele veien, men det er fint du er glad dere er kvitt han nå. Fyren har aldri vist noen form for moralske prinsipper eller integritet som tilsier at han i dette tilfellet står på den rette siden, men allikevel er enkelte av dere raskt ute å lar tvilen komme han til gode. Som om han har noen interesse av å kjempe for de rette verdiene her, når hele livet hans er bygd på det stikk motsatte. Nesten så man skulle tro sportsvasking fungerer.
Ok. La oss si du har rett. På hvilken måte har Roman hjuøpet til med å legitimere regimet Russland? Hvordan går det med Russland nå egentlig, lenge siden jeg har sjekket!
Er dette et reelt spørsmål?
Hvor mange oligarker fulgte Roman inn i vesten? Hvor mye av London eide disse oligarkene til slutt? Hvilken påvirkning har de hatt på britisk politikk?
Å se et slikt spørsmål fra en som kun har beundring for Roman er temmelig spesielt.
Først bidrar Abramovich og Berezovsky til at bortimot ukjente Putin får makta etter Jeltsin. Berezovsky og Putin ryker uklar. Abramovich får hjelp av Putin til å bli kvitt Berezovsky som medeier av Sibneft. Som så Abramovich selger til Russland (Gazprom). Vips $100 mill(Wiki: The fast-rising value of the company led many observers, in hindsight, to suggest that the real cost of the company should have been in the billions of dollars (it was worth US$2.7 billion at that time). Abramovich later admitted in court that he paid billions of dollars of bribes to government officials and gangsters to acquire and protect his assets.)var plutselig $13,1 mrd. Kort fortalt. Båndene mellom Putin og Abramovich er mange og tette.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Orakelet skrev: søn nov 20, 2022 9:17 pm
MentalM skrev: søn nov 20, 2022 12:10 pm
Orakelet skrev: søn nov 20, 2022 11:15 am Enda verre enn stadionnavn er at "FA cupen" nå heter "Emirates FA Cup". De har til og med endret logoen (!). Se her:

https://www.thefa.com/competitions/thefacup

Hele renommeet til FA cupen var knyttet til at den var så "historisk". Vel, da var det dumt at de nedla den. Den nye cupen ("Emirates FA cup") er ikke historisk og jeg likestiller den med ligacupen rennomemessig (dvs. lavt).
Tror du bør lese deg litt opp på FA cupen.

Siden 1994 har de facto hatt andre navn enn kun FA Cupen

The FA Cup sponsored by Littlewoods
The AXA sponsored FA Cup
The FA Cup sponsored by AXA
The FA Cup sponsored by E.ON
The FA Cup with Budweiser

Har alle vært navn siden det.

Det blir å gripe etter halmstrå. Man kan derimot diskutere om man synes Emirates er riktig sponsor for cupen!
Tror du bør lese listen din nøyere. Dette er "sponsored by..." eller "with..". Dette er mye mildere enn "Emirates FA Cup". Det høres ut som en cup som spilles i Emiratene og den forvekslingsfaren er ikke et uhell. Det har de betalt ekstra for. Samme med logoen. Eller pokaler som ser ut som en personlig gave fra sjeiken.

Mon tro hvor mye penger man kan få for å endre "Premier League" til "Emirates League". Tipper det er så mye at det er umulig å si nei...
For min del er det ingen forskjell.

Er ingen som kaller det noe annet enn FA cupen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: søn nov 20, 2022 12:15 pm Denne trenden er såvidt i gangher på forumet, men jeg kan ikke ta æren for det. Det er @Wellé som har startet den.

Så får vi se om det slår an. For min del hadde jeg likt bedre å kalle den Highbury II. For meg er Highbury og Arsenal fortsatt så tett sammenknyttet at det ville vært mer naturlig.

Og heller City Ground enn Ethiad.
Jeg vet ikke om vi kan kalle det en trend enda :P Er vel kun jeg som bruker det?

Men det er en liten trend lokalt har jeg fått inntrykk av. Vi har jo supportergruppen Ashburton Army som har fått mye av æren for den gode stemningen på tribunen i fjor og i år. I tillegg så ser jeg at det blir brukt sporadisk på Twitter.

Selvom jeg hater at VM spilles i Qatar, både fra et moralsk perspektiv og fordi det totalt kødder til terminlisten, så håper jeg at det i det minste vekker en liten faen i oss supportere, og at vi står mer opp mot sportsvaskingen generelt i fotballen, og spesielt i egne klubber. For vår del så gjelder det spesielt avtalen vår med Fly Emirates, og i mindre grad Visit Rwanda. Jeg kan ikke nok om Rwanda til å si om det er bra at vi er sponset av de. Noen steder leser man at de er den raskest voksende økonomien i Afrika og at levestandarden er på vei oppover i landet, mens på den andre siden så er det også et tilnærmet diktatur som i seg selv selfølgelig ikke er bra.

Aller helst ønsker jeg at vi ikke skal være støttet av statseide selskaper som Fly Emirates, Visit Rwanda, Equinor, osv. Akkurat nå så tror jeg Arsenal er et av de mest verdifulle brandsene innenfor fotball. Up and coming, med med allerede en solid supporterbase, som spiller veldig underholdende fotball med PLs yngste startellever. Da burde man kunne leverage det til både mer etiske sammarbeidspartnere samtidig som at man øker de kommersielle inntektene.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Landslaga feiger altså ut, i frykt for et gult kort. Istedenfor at landa stod samlet og viste styrke, så tørr det ikke markere. Det er så feigt at jeg har ikke ord. Når ikke landa/spillerne tørr å ta kampen, ja så skjønner man hvilken problemer fotballen står ovenfor. FIFA får det som dem vil, og dem lykkes enkelt med et så enkelt grep. Godt jeg ikke skal bruke et sekund på dette råtne mesterskapet, der pampene soler seg i glansen og landa opptrer som en gjeng underkua høns.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Johnny47 skrev: man nov 21, 2022 11:22 am Landslaga feiger altså ut, i frykt for et gult kort. Istedenfor at landa stod samlet og viste styrke, så tørr det ikke markere. Det er så feigt at jeg har ikke ord. Når ikke landa/spillerne tørr å ta kampen, ja så skjønner man hvilken problemer fotballen står ovenfor. FIFA får det som dem vil, og dem lykkes enkelt med et så enkelt grep. Godt jeg ikke skal bruke et sekund på dette råtne mesterskapet, der pampene soler seg i glansen og landa opptrer som en gjeng underkua høns.
Patetisk fra de diverse fotballforbundene. Ledelsen burde gå på dagen.

England hadde også en perfekt måte å løse dette på. Ettersom Southgate uansett starter med Maguire så kunne de gitt bindet til han og så hadde de kommet styrket ut av det hvis han ble bortvist...

guru

Legg inn av guru »

Johnny47 skrev: man nov 21, 2022 11:22 am Landslaga feiger altså ut, i frykt for et gult kort. Istedenfor at landa stod samlet og viste styrke, så tørr det ikke markere. Det er så feigt at jeg har ikke ord. Når ikke landa/spillerne tørr å ta kampen, ja så skjønner man hvilken problemer fotballen står ovenfor. FIFA får det som dem vil, og dem lykkes enkelt med et så enkelt grep. Godt jeg ikke skal bruke et sekund på dette råtne mesterskapet, der pampene soler seg i glansen og landa opptrer som en gjeng underkua høns.
Lett for oss å sitte i sofaen og si at de er feige. For de fleste av disse spillerne så handler det om å spille VM for sitt land, og er faktisk noe av det største som er for en fotballspiller. Ved automatisk gult kort for alle som markerer, så ryker de fort på karantener utover i mesterskapet.

Synes fortsatt det blir feil å ansvarliggjøre enkeltspillere. Dessunte har jo Kane m.fl. tydelig vist sitt standpunkt i forkant ved å uttrykke sterkt ønske om å markere.

MentalM

Legg inn av MentalM »

De kunne bare alle sagt "fuck you" til FIFA og gjort det. Hadde ALLE lagene som hadde planer om det gjort det ville det gått helt fint.

Wellé

Legg inn av Wellé »

guru skrev: man nov 21, 2022 11:25 am
Johnny47 skrev: man nov 21, 2022 11:22 am Landslaga feiger altså ut, i frykt for et gult kort. Istedenfor at landa stod samlet og viste styrke, så tørr det ikke markere. Det er så feigt at jeg har ikke ord. Når ikke landa/spillerne tørr å ta kampen, ja så skjønner man hvilken problemer fotballen står ovenfor. FIFA får det som dem vil, og dem lykkes enkelt med et så enkelt grep. Godt jeg ikke skal bruke et sekund på dette råtne mesterskapet, der pampene soler seg i glansen og landa opptrer som en gjeng underkua høns.
Lett for oss å sitte i sofaen og si at de er feige. For de fleste av disse spillerne så handler det om å spille VM for sitt land, og er faktisk noe av det største som er for en fotballspiller. Ved automatisk gult kort for alle som markerer, så ryker de fort på karantener utover i mesterskapet.

Synes fortsatt det blir feil å ansvarliggjøre enkeltspillere. Dessunte har jo Kane m.fl. tydelig vist sitt standpunkt i forkant ved å uttrykke sterkt ønske om å markere.
Det er jo ikke verre enn å rullere på kapteinsbindet, evt gi det til "mindre" viktige spillere. Tydeligvis stakk ikke dette dypere enn at man tålte et gult kort per kamp. Mildt sagt ekstremt skuffet over at man cavet ved første mulighet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»