Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
trønderen

Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av trønderen »

Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?
Hva hjelper det noe som helst at du boikotter?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hoppidioten skrev: søn nov 20, 2022 7:16 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?
Hva hjelper det noe som helst at du boikotter?
Hva hjelper det om jeg ikke boikotter? Det har svææææært lite å si om en enkelt person boikotter eller ikke, men kan man likevel tenke sånn? Hva om alle tenkte sånn?

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Hoppidioten skrev: søn nov 20, 2022 7:16 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?
Hva hjelper det noe som helst at du boikotter?
Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?
Jeg foreslår at du også boikotter land som Hellas og Spania, og særlig verstingen Italia. Det dør mange afrikanere eller båtflyktninger i Middelhavet hver vinter fordi disse landene nekter å ta de i land og hjelpe båtflyktninger. For ikke å nevne USA som i 2003 skulle bombe Irak til demokrati, med den konsekvens at hundretusener døde. Mangt og meget å boikotte.

William_S

Legg inn av William_S »

Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Hoppidioten skrev: søn nov 20, 2022 7:16 pm
Hva hjelper det noe som helst at du boikotter?
Et av de viktige kriteriene for mafiaorganisasjonen er jo antall tv-seere. Så betyr selvsagt en person ingenting, men om x antall millioner gjør det rundt om i verden så vil det merkes. Men dette er nok først og fremst en vesteuropeisk ting, men samtidig så er det jo her mesteparten av pengene er når det kommer til fotball.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
For mange handler det vel ikke bare om bruddene på menneskerettighetene, men alt som kom før også.

Den åpenbare korrupsjonen, forholdene for fremmedarbeiderne, at man faktisk flytter hele tidspunktet på mesterskapet for å få det til å gå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
De fikk vel ikke mesterskapet pga korrupsjon, så det er jo en viktig forskjell. I tillegg så har man jo flyttet mesterskapet for at dette diktaturet skulle få mesterskapet, og tar dermed bort festen.

Så er det klart at fokus på menneskerettigheter og sportsvasking har kommet mye de siste årene, og vi får se hvilke land som får mesterskap fremover - Saudi Arabia har vel antydet at de også ønsker å arrangere VM i fotball.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Crazy Horse skrev: søn nov 20, 2022 7:27 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?
Jeg foreslår at du også boikotter land som Hellas og Spania, og særlig verstingen Italia. Det dør mange afrikanere eller båtflyktninger i Middelhavet hver vinter fordi disse landene nekter å ta de i land og hjelpe båtflyktninger. For ikke å nevne USA som i 2003 skulle bombe Irak til demokrati, med den konsekvens at hundretusener døde. Mangt og meget å boikotte.
Skulle tatt seg ut at Italia tok i mot alle båtflyktningene fra Afrika, eller rettere sagt, det skulle ikke tatt seg ut.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
Hva faen vet du om at de så på OL i Kina eller ikke?
Jeg boikotter VM, og så ikke et eneste minutt av OL i Kina.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
Kina er en idrettsnasjon, det er ikke Qatar i nærheten av å være.

Om begge var fullverdige demokratier, ville det vært helt greit med et vinter-OL i Kina. Et fotball-VM i Qatar er bare idiotisk på alle mulige måter.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Dobbeltmoralister som boikotter VM, men elsker PL der altså.

Stå fram syndere, stå fram!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Selvfølgelig må det komme inn idioter å breke om dobbeltmoral og annet piss...

William_S

Legg inn av William_S »

KongOlav2 skrev: søn nov 20, 2022 7:43 pm
William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
Kina er en idrettsnasjon, det er ikke Qatar i nærheten av å være.

Om begge var fullverdige demokratier, ville det vært helt greit med et vinter-OL i Kina. Et fotball-VM i Qatar er bare idiotisk på alle mulige måter.
Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett, selv om de forsåvidt har lange tradisjoner innafor andre idretter. Jeg er ikke uenig i at Qatar aldri burde hatt mesterskapet. Men det er facsinerende å se dette voldsomme trykket mot Qatar vs Kina. Når det er sagt så synes jeg ikke det er helt feil at en nasjon i Midtøsten får store mesterskap fra tid til annen. Araberne er ganske store fotballfans, feks så er Salah en gud i Egypt. Men nei det burde nok vært en annen nasjon enn Qatar når man først skulle hatt et mesterskap i den regionen. Kanskje Egypt eller Marokko som faktisk har hatt høvelig greie landslag, men heller ikke disse nasjonene er noen demokratier og har god score på menneskrettigheter.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

kytec skrev: søn nov 20, 2022 7:44 pm
Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Dobbeltmoralister som boikotter VM, men elsker PL der altså.

Stå fram syndere, stå fram!
Har PL blitt tildelt pga korrupsjon? Dauer det folk som fluer i div klubber? Er homofili forbudt? osv, osv.

Hvor er dobbeltmoralen?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:47 pm
KongOlav2 skrev: søn nov 20, 2022 7:43 pm
William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
Kina er en idrettsnasjon, det er ikke Qatar i nærheten av å være.

Om begge var fullverdige demokratier, ville det vært helt greit med et vinter-OL i Kina. Et fotball-VM i Qatar er bare idiotisk på alle mulige måter.
Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett, selv om de forsåvidt har lange tradisjoner innafor andre idretter. Jeg er ikke uenig i at Qatar aldri burde hatt mesterskapet. Men det er facsinerende å se dette voldsomme trykket mot Qatar vs Kina. Når det er sagt så synes jeg ikke det er helt feil at en nasjon i Midtøsten får store mesterskap fra tid til annen. Araberne er ganske store fotballfans, feks så er Salah en gud i Egypt. Men nei det burde nok vært en annen nasjon enn Qatar når man først skulle hatt et mesterskap i den regionen. Kanskje Egypt eller Marokko som faktisk har hatt høvelig greie landslag, men heller ikke disse nasjonene er noen demokratier og har god score på menneskrettigheter.
Egypt er vel en del av Afrika?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Det kan du si, men samtidig er det forskjeller - spesielt når det kommer til arbeidere på slavekontrakt og korrupsjon. Men det er trist at Premier League har åpnet opp for slike eiere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:47 pm Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett, selv om de forsåvidt har lange tradisjoner innafor andre idretter. Jeg er ikke uenig i at Qatar aldri burde hatt mesterskapet. Men det er facsinerende å se dette voldsomme trykket mot Qatar vs Kina. Når det er sagt så synes jeg ikke det er helt feil at en nasjon i Midtøsten får store mesterskap fra tid til annen. Araberne er ganske store fotballfans, feks så er Salah en gud i Egypt. Men nei det burde nok vært en annen nasjon enn Qatar når man først skulle hatt et mesterskap i den regionen. Kanskje Egypt eller Marokko som faktisk har hatt høvelig greie landslag, men heller ikke disse nasjonene er noen demokratier og har god score på menneskrettigheter.
Kina tok 9 gull i OL i vinter. I de 5 foregående OL-ene hadde de 2, 2, 5, 3 og 1 gull. Det er ganske mye bedre enn hva det labre Qatar-laget vil levere i eget VM.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Machine_Head skrev: søn nov 20, 2022 7:19 pm Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »


Strider

Legg inn av Strider »

Det hadde vært verre hvis VM ble spilt om sommeren ang å sniktitte. Men nå om vinteren så føles det ikke rett med fotball og VM.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GoingKronos skrev: søn nov 20, 2022 7:49 pm
Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Det kan du si, men samtidig er det forskjeller - spesielt når det kommer til arbeidere på slavekontrakt og korrupsjon. Men det er trist at Premier League har åpnet opp for slike eiere.
Ja, er ganske utrolig at en som en fyr som personlig bestiller drapet på en journalist og så henretter 18 mann på en dag bare kan gå rett inn og kjøpe en av de store klubbene. Det er absolutt ingen moralske standarder i den serien.
Sist redigert av Folk_flesk den søn nov 20, 2022 7:56 pm, redigert 2 ganger totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tenker at de som føler for å boikotte må kunne få ha denne tråden uten at vi som ser på VM blander oss opp i valget de har tatt.

De fleste av de som boikotter lar være å messe om sitt syn i kamptråden i dag, og da må de bli møtt med samme respekt.

Hvis ikke ender vi opp med en suppe som vil føre til at Mod’ene må inn med rød skrift og det blir langt mer styr enn nødvendig.

William_S

Legg inn av William_S »

Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:54 pm
GoingKronos skrev: søn nov 20, 2022 7:49 pm
Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Det kan du si, men samtidig er det forskjeller - spesielt når det kommer til arbeidere på slavekontrakt og korrupsjon. Men det er trist at Premier League har åpnet opp for slike eiere.
Ja, er ganske utrolig at en som en fyr som bestiller drapet på en journalist og henretter 18 mann på en dag bare kan gå rett inn og kjøpe en av klubbene. Det er absolutt ingen moralske standarder i den serien.
Nei akkurat der liker jeg den spanske og tyske modellen bedre. I Spania er det vel sånn at klubbene må være eid av medlemmene og i Tyskland er det særs strenge eierregler. Men det hindret fremdeles jo ikke Red Bull å omgå regelverket. Dog så er jo Red Bull som eier tusen ganger bedre enn kongefamilier som beordrer likvideringen av folk.
Sist redigert av William_S den søn nov 20, 2022 7:58 pm, redigert 1 gang totalt.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:47 pm
KongOlav2 skrev: søn nov 20, 2022 7:43 pm
William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
Kina er en idrettsnasjon, det er ikke Qatar i nærheten av å være.

Om begge var fullverdige demokratier, ville det vært helt greit med et vinter-OL i Kina. Et fotball-VM i Qatar er bare idiotisk på alle mulige måter.
Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett,
Det kommer an på hvor du legger listen for hva som er tradisjoner . Kina har 22 gull fra olympiske vinterleker , i 5 forskjellige idretter , og medaljer fra ytterligere 2 . Lite sammenliknet med Norge , men det er bedre en 0

Strider

Legg inn av Strider »

lok1 skrev: søn nov 20, 2022 7:54 pm
To be fair Russland hadde infrastruktur til å arrangere VM på alle måter. Har hatt et bra landslag før eks 2008. Var med i EM 2016.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

greyserpent skrev: søn nov 20, 2022 7:49 pm
William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:47 pm
KongOlav2 skrev: søn nov 20, 2022 7:43 pm
Kina er en idrettsnasjon, det er ikke Qatar i nærheten av å være.

Om begge var fullverdige demokratier, ville det vært helt greit med et vinter-OL i Kina. Et fotball-VM i Qatar er bare idiotisk på alle mulige måter.
Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett, selv om de forsåvidt har lange tradisjoner innafor andre idretter. Jeg er ikke uenig i at Qatar aldri burde hatt mesterskapet. Men det er facsinerende å se dette voldsomme trykket mot Qatar vs Kina. Når det er sagt så synes jeg ikke det er helt feil at en nasjon i Midtøsten får store mesterskap fra tid til annen. Araberne er ganske store fotballfans, feks så er Salah en gud i Egypt. Men nei det burde nok vært en annen nasjon enn Qatar når man først skulle hatt et mesterskap i den regionen. Kanskje Egypt eller Marokko som faktisk har hatt høvelig greie landslag, men heller ikke disse nasjonene er noen demokratier og har god score på menneskrettigheter.
Egypt er vel en del av Afrika?
Sinai-halvøya er vel regnet som en del av Midt-Østen. Selv om Egypt er et afrikansk land.

lund

Legg inn av lund »

Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm
Machine_Head skrev: søn nov 20, 2022 7:19 pm Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.
Så mye vanskeligere enn dette er det jo virkelig ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»