Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Lezah

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Lezah »

Kampen i dag gikk i all fall heeeelt fint å droppe, blir nok fort verre.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Dag 1 uten fotball -VM gikk overraskende bra. Det ville vært verre om VM gikk til normal tid om sommeren . Kampen fra Qatar ble erstattet med rugbykamp mellom Italia og Springboks.
Gruppekampene skal gå fint å klare seg uten (trur eg) , men etter å ha kikket litt på hvem som eventuelt kan møtes fra kvartfinalen og utover kan Infantinofilteret bli satt på prøve

trønderen

Legg inn av trønderen »

Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm
Machine_Head skrev: søn nov 20, 2022 7:19 pm Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.
Jeg har begynt på et lengre innlegg om hvorfor jeg boikotter, men jeg kjenner at jeg ikke orker å skrive det ferdig nå. Men hovedargumentet mitt er altså det du skriver her. Det er viktig å huske på at dette ikke kun er en boikott mot Qatar. Det er like mye . om ikke mer - en boikott mot FIFA.

lund

Legg inn av lund »

Lezah skrev: søn nov 20, 2022 8:05 pm Kampen i dag gikk i all fall heeeelt fint å droppe, blir nok fort verre.
Man trenger da heller ikke å boikotte absolutt alle kamper. Det viktigste er å boikotte såpass mange av kampene at det merkes for FIFA.

trønderen

Legg inn av trønderen »

CrazyHorse skrev: søn nov 20, 2022 8:06 pm Dag 1 uten fotball -VM gikk overraskende bra. Det ville vært verre om VM gikk til normal tid om sommeren . Kampen fra Qatar ble erstattet med rugbykamp mellom Italia og Springboks.
Gruppekampene skal gå fint å klare seg uten (trur eg) , men etter å ha kikket litt på hvem som eventuelt kan møtes fra kvartfinalen og utover kan Infantinofilteret bli satt på prøve
Vi får støtte hverandre når man kjenner på at det blir vanskelig. Det er i alle fall målet mitt med denne tråden.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jeg kommer aldrintil å forstå alle de som kommer inn her for å messe om ditten og datten. Vi boikotter fotball-VM. Grunnene er åpenbare og FIFA og Qatar er "skyldig" på alle punkter.

Skal vi boikotte alt som har minst en promille av en promille av et fnugg av korrupsjon eller brudd på menneskerettigheter så er det ikke mulig å spise, drikke, se på TV, ha internett, reise. Da kan man jo like gjerne dø.

Det er det de vil, de vil at vi skal dø, slik at de kan nyte sportsarrangement verden over i fred med plettfri samvittighet.

Alle som jamrer over at folk boikotter VM er med på å legitimere og sportsvaske dritten.

Reddington

Legg inn av Reddington »

lund skrev: søn nov 20, 2022 8:08 pm
Lezah skrev: søn nov 20, 2022 8:05 pm Kampen i dag gikk i all fall heeeelt fint å droppe, blir nok fort verre.
Man trenger da heller ikke å boikotte absolutt alle kamper. Det viktigste er å boikotte såpass mange av kampene at det merkes for FIFA.
Det er vel akkurat de kampene det er "vanskeligst" å boikotte.

William_S

Legg inn av William_S »

PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 7:55 pm Jeg tenker at de som føler for å boikotte må kunne få ha denne tråden uten at vi som ser på VM blander oss opp i valget de har tatt.

De fleste av de som boikotter lar være å messe om sitt syn i kamptråden i dag, og da må de bli møtt med samme respekt.

Hvis ikke ender vi opp med en suppe som vil føre til at Mod’ene må inn med rød skrift og det blir langt mer styr enn nødvendig.
Dette er jo er diskusjonsforum for å kunne diskutere ulike synspunkt, ikke et ekkokammer for det ene eller det andre

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 8:25 pm
PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 7:55 pm Jeg tenker at de som føler for å boikotte må kunne få ha denne tråden uten at vi som ser på VM blander oss opp i valget de har tatt.

De fleste av de som boikotter lar være å messe om sitt syn i kamptråden i dag, og da må de bli møtt med samme respekt.

Hvis ikke ender vi opp med en suppe som vil føre til at Mod’ene må inn med rød skrift og det blir langt mer styr enn nødvendig.
Dette er jo er diskusjonsforum for å kunne diskutere ulike synspunkt, ikke et ekkokammer for det ene eller det andre
Det er jo hundre tråder som tar opp dette temaet. Hvordan går det under som ett ekkokammer?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 8:25 pm
PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 7:55 pm Jeg tenker at de som føler for å boikotte må kunne få ha denne tråden uten at vi som ser på VM blander oss opp i valget de har tatt.

De fleste av de som boikotter lar være å messe om sitt syn i kamptråden i dag, og da må de bli møtt med samme respekt.

Hvis ikke ender vi opp med en suppe som vil føre til at Mod’ene må inn med rød skrift og det blir langt mer styr enn nødvendig.
Dette er jo er diskusjonsforum for å kunne diskutere ulike synspunkt, ikke et ekkokammer for det ene eller det andre
Det er et diskusjonsforum ja, men det er likevel lov å bruke sunn fornuft.

Om de som boikotter fyller alle kamptråder med boikott-innlegg er det ikke noe særlig. Og om de da ønsker å ha en tråd der de kan diskutere seg i mellom ser jeg ikke noe poeng i at man skal blande seg.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Fotball-VM er bare blitt et så absurd teater at jeg vil verken se på eller diskutere det.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

CrazyHorse skrev: søn nov 20, 2022 8:06 pm Kampen fra Qatar ble erstattet med rugbykamp mellom Italia og Springboks.
Hvordan endte kampen? Har hørt at Springboks er gode i år.

Edit: Googlet italia og rugy nå, for å se hvem de egentlig hadde spilt mot, da jeg regnet med at du hadde blitt utsatt for en merkelig autocorrect. Men jeg kan tydeligvis ingenting om rugby, hehe.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?
Ser på NHL, er daglig kamper der. Så jeg får sett på sport, håper det stiler savnet etter fotballen, dog er jeg mest interessert i norsk fotball og de har vinterferie uansett. Dette er heller ikke et normalt tidspunkt på året der man savner et fotball-VM.

Champis

Legg inn av Champis »

greyserpent skrev: søn nov 20, 2022 7:48 pm
kytec skrev: søn nov 20, 2022 7:44 pm
Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Dobbeltmoralister som boikotter VM, men elsker PL der altså.

Stå fram syndere, stå fram!
Har PL blitt tildelt pga korrupsjon? Dauer det folk som fluer i div klubber? Er homofili forbudt? osv, osv.

Hvor er dobbeltmoralen?

Hva er din definisjon på at det "dauer folk som fluer"?

Champis

Legg inn av Champis »

Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm
Machine_Head skrev: søn nov 20, 2022 7:19 pm Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.

Det er en stor moralsk forskjell på å stemme ved valg og boikotte VM. Og det er en stor forskjell i konsekvensene av valgene. Det er ingen nedsider ved å stemme, men er man fotballinteressert, så er det en stor nedside å boikotte.

Champis

Legg inn av Champis »

TylerDurdenNorway skrev: søn nov 20, 2022 7:54 pm Det hadde vært verre hvis VM ble spilt om sommeren ang å sniktitte. Men nå om vinteren så føles det ikke rett med fotball og VM.

Nettopp, og dette er helt legitime grunner mange har for å ikke se på VM i det hele tatt eller hvert fall i liten grad. Og det virker som det da er lett for en del å slenge på at man boikotter VM, for da gjør man liksom noe moralsk ut av det i tillegg. For hadde det vært en reell boikott, så hadde det ikke vært noe vits å legge til grunner som handler om tidspunkt for mesterskapet e.l.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Champis skrev: man nov 21, 2022 2:21 am Det er en stor moralsk forskjell på å stemme ved valg og boikotte VM. Og det er en stor forskjell i konsekvensene av valgene. Det er ingen nedsider ved å stemme, men er man fotballinteressert, så er det en stor nedside å boikotte.
Her misforstod du sammenligningen helt.

Brukeravatar
Brian
Innlegg: 45

Legg inn av Brian »

Kan sitere mitt eget svar i en tråd fra mars på Kvinneguiden der man spør om man gleder seg til årets VM:

Hvis man skal ha fotball-VM i Quatar, kan man like gjerne arrangere ishockey-VM i Sahara, spille sandvolleyball på Sydpolen, og opprette en strippebar med fri sprit i Kabul.

Poenget er at utgangspunktet i fotball er et artig, levende spill der 22 spillere og en ball er involvert, ikke bestikkelser, hvitvasking av penger, skittent spill og utallige dødsfall; når det som en gang var en idrett, ikke lenger er det, kan man spørre seg hva som egentlig er hensikten med det hele.

Boikott har jeg ingen problemer med - ettersom også OL er blitt en farse, har jeg lenge boikottet alt av OL; idrett skal handle om konkurranse og glede, ikke doping og korrupsjon, og det burde ikke være noen grunn til at IOC eller FIFA skal ha makten de har idag. På samme vis som styrtrike eiere i PSG eller Manchester City ødelegger hele konkurranseaspektet; det er et uendelig langt sprang fra gleden av å ha laget vinnermålet i kampen på løkka eller fotballspillerne som tok en øl på puben etter kampen i England i gamle dager til parodien toppfotball er blitt.

Fjerner man tilgangen på penger, svekker man også posisjonen til FIFA, og begynner man å boikotte ikke bare TV-sendinger, men også produsenter som står for reklamen, er det kanskje fortsatt håp også for fotballen - er det noe VM i Qatar ikke handler om, så er det faktisk fotball.

Spillere med hjertet under drakten som Tom Lund, som ikke vendte ryggen til klubben sin selv om noen skulle lokke med et sjekkhefte med altfor mange tall, er dessverre en udøende rase, men det eneste dagens grådighetskultur i fotball fører til, er å ta knekken på gleden som var utgangspunktet for oppstarten av den moderne fotballen på 1800-tallet - uten glede sitter man igjen med et meningsløst, tomt skall; skyggen av noe som en gang var.

Fuck FIFA; lenge leve fotballgleden.

I stedet for å følge med på Qatar-parodien, finnes det atskillige opptak av eldre fotballkamper som er en fryd å se på hvis man ønsker å se god fotball - for eksempel Brasil i VM i 1982.

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

Jeg kommer nok ikke til å boikotte mesterskapet, men jeg regner med at jeg kommer til å droppe langt flere av kampene i gruppespillet enn jeg vanligvis gjør, spesielt de som kolliderer med jobb eller annet. Hittil har jeg droppet 100% av kampene, men jeg må innrømme at jeg fristes av Senegal-Nederland i kveld, og helt klart av Spania-Tyskland søndag.

Det er selvsagt et klart eksempel på whataboutism å trekke frem OL i Kina, OL i Brasil, VM i Russland, VM i Brasil eller VM i Sør-Afrika i denne tråden, men FIFA og IOC har stått bak grumsete arrangementer mange ganger før. Jeg har ikke sett tall på hvor mange som døde under konstruksjon av anleggene i disse landene, men det var sikkert en god del over null. Forholdene når det gjelder menneskerettigheter i disse landene har også vært variable, og Russland burde jo blitt fratatt mesterskapet i 2018 da de invaderte Krim like etter OL i Sochi i 2014. Et annet grelt eksempel var jo VM i Argentina i 1978, som ble arrangert av et brutalt militærdiktatur, og kanskje burde vært flyttet derfra etter militærkuppet.

Man kan jo stille spørsmålet om bare demokratier bør tildeles disse store arrangementene, og i hvert fall ikke de verste diktaturene, men det åpner også for beskyldninger om at man snarere har rasistiske eller islamofobiske motiver. Samtidig har kostnadene rundt VM og OL økt så drastisk de siste årtiene at det bare er de største eller sterkeste økonomiene som har råd til å ta på seg et slikt bonanza. Vinterstormakten Sverige har aldri arrangert Vinter-OL, og jeg tror kanskje ikke det vil være mulig for dem å få det til i fremtiden, selv om Sverige er et rikt land som har råd, fordi folkeviljen kommer til å steile både overfor prislappen og de kravene IOC stiller.

FIFA, IOC og mange av de andre internasjonale idrettsorganisasjonene er korrupte og udemokratiske, paradoksalt på grunn av at de har en veldig demokratisk struktur. I FIFA har alle de 211 medlemsorganisasjonene en stemme, noe som virker rettferdig, før man tenker over konsekvensene av at St. Lucia har like mange stemmer som Brasil, at San Marino har like mange som Italia, eller at Komorene har like mange som Nigeria. De fleste av lederne for fotballforbundene i Karibien har liten interesse av fotball-VM for sin egen del, men de har forlengst oppdaget at de kan nyte godt av de enorme pengestrømmene som er i omløp.

Kanskje burde antall stemmer vektes basert på antallet registrerte medlemmer i assosiasjonene, slik at land som Brasil, Japan, Nigeria eller Tyskland, med hundrevis av klubber og millioner av spillere, faktisk hadde mer å si rundt tildeling av VM enn Cayman-øyene eller Kiribati? Dette ville jo ikke i seg selv være en garanti mot stemmehandel og penger under bordet, siden det finnes mange store land med mye korrupsjon, men det ville nok vært et skritt i riktig retning.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg kommer også til å boikotte VM. Usikker på hvor vanskelig det blir. Akkurat nå kjenner jeg ikke på noe som helst abstinenser, men det blir kanskje verre når det drar seg til. Prøver å unngå å lese om VM også siden det gjør det "lettere å glemme" at det pågår et VM.

Man kan sikkert argumentere for at man burde ha boikottet andre VM og OL, og sikkert ha et meget godt argument. For min del så handler det ikke utelukkende om Qatar, men også FIFA. De tildelte dette VM-et så åpnebart gjennom korrupsjon og det er lagt på et tidspunkt som gjør at det også bli enda mer on the nose at dette VM-et aldri burde blitt tildelt Qatar. Jeg har også personlig blitt mer bevisst hva jeg aksepterer og ikke aksepterer når det kommer til tingene rundt fotball og totalpakken rundt VM er for meg forbi denne meget uklare streken. Også skal det sies at jeg gir 100% beng i om folk syns det er dobbeltmoralsk eller ikke. Det er et personlig valg og ikke noe jeg prøver å pushe på andre.

Forhåpentligvis så avslutter Arsenal også sin avtale med Fly Emirates snart. Jeg håper at dette VM-et skaper et stort nok spark i ræva til både supportere og ledere i klubben til å faktisk skape en motstand mot at man blir sponset av et statseid selskap man ikke vil assosieres med. Dessverre er nok det bare et fånyttes håp ettersom klubben la treningsleiren under VM til Dubai...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Hva en enkelt person gjør har egentlig null innvirkning, men om ingen gjør noe som helst så blir det i hvert fall ingen endring. Det er helt sikkert.

Har man nok enkeltindivider som tenker at dette nytter, så vil det ha en effekt.
Jeg kan bare begynne med meg selv.

lund

Legg inn av lund »

Champis skrev: man nov 21, 2022 2:21 am
Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm
Machine_Head skrev: søn nov 20, 2022 7:19 pm Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.

Det er en stor moralsk forskjell på å stemme ved valg og boikotte VM. Og det er en stor forskjell i konsekvensene av valgene. Det er ingen nedsider ved å stemme, men er man fotballinteressert, så er det en stor nedside å boikotte.
Det kan være (og er) en stor nedside ved å la være å stemme dog, som man like gjerne kan sammenligne det med. Så har du rett i at det har en nedside å boikotte, men gevinsten hvis mange nok gjør det vil jo også være desto større. Fotball er for veldig mange en litt større greie enn bare de 90 minuttene en kamp varer. Det er så mye mer enn som så.

Champis

Legg inn av Champis »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 4:52 am
Champis skrev: man nov 21, 2022 2:21 am Det er en stor moralsk forskjell på å stemme ved valg og boikotte VM. Og det er en stor forskjell i konsekvensene av valgene. Det er ingen nedsider ved å stemme, men er man fotballinteressert, så er det en stor nedside å boikotte.
Her misforstod du sammenligningen helt.

Hva misforstod jeg?

Champis

Legg inn av Champis »

lund skrev: man nov 21, 2022 1:10 pm
Champis skrev: man nov 21, 2022 2:21 am
Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm

Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.

Det er en stor moralsk forskjell på å stemme ved valg og boikotte VM. Og det er en stor forskjell i konsekvensene av valgene. Det er ingen nedsider ved å stemme, men er man fotballinteressert, så er det en stor nedside å boikotte.
Det kan være (og er) en stor nedside ved å la være å stemme dog, som man like gjerne kan sammenligne det med. Så har du rett i at det har en nedside å boikotte, men gevinsten hvis mange nok gjør det vil jo også være desto større. Fotball er for veldig mange en litt større greie enn bare de 90 minuttene en kamp varer. Det er så mye mer enn som så.

Helt enig, det er mye større enn som så. Derfor er det ingen grunn til å ikke følge med på fotballen som spilles for min del. Så kan jeg fronte mitt standpunkt rundt dette på andre måter. Og det kommer til å bli store endringer innen fotballen i løpet av noen år, jeg har allerede sagt i flere år at det vil tvinge seg fram etter hvert. FIFA skyter bare seg selv i foten ved måten de opptrer på uansett, og det har vært en gryende misnøye fra medlemslandene over mange år nå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dumt at ikke de syner bløffen til FIFA, skulle likt å se de faktisk gi gult kort til alle kapteinene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

lund skrev: man nov 21, 2022 1:10 pm
Champis skrev: man nov 21, 2022 2:21 am
Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm

Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.

Det er en stor moralsk forskjell på å stemme ved valg og boikotte VM. Og det er en stor forskjell i konsekvensene av valgene. Det er ingen nedsider ved å stemme, men er man fotballinteressert, så er det en stor nedside å boikotte.
Det kan være (og er) en stor nedside ved å la være å stemme dog, som man like gjerne kan sammenligne det med. Så har du rett i at det har en nedside å boikotte, men gevinsten hvis mange nok gjør det vil jo også være desto større. Fotball er for veldig mange en litt større greie enn bare de 90 minuttene en kamp varer. Det er så mye mer enn som så.
Yep og det soleklart beste her vil være å boikotte, him em where it hurts.
Det vil få sponsorene på banen når seertallene er lavere enn vanlig, da det er spyttet inn mangfoldige milliarder i dette noe som igjen vil ha en direkte påvirkning på FIFA senere.

lund

Legg inn av lund »

peraleks skrev: man nov 21, 2022 1:43 pm
lund skrev: man nov 21, 2022 1:10 pm
Champis skrev: man nov 21, 2022 2:21 am


Det er en stor moralsk forskjell på å stemme ved valg og boikotte VM. Og det er en stor forskjell i konsekvensene av valgene. Det er ingen nedsider ved å stemme, men er man fotballinteressert, så er det en stor nedside å boikotte.
Det kan være (og er) en stor nedside ved å la være å stemme dog, som man like gjerne kan sammenligne det med. Så har du rett i at det har en nedside å boikotte, men gevinsten hvis mange nok gjør det vil jo også være desto større. Fotball er for veldig mange en litt større greie enn bare de 90 minuttene en kamp varer. Det er så mye mer enn som så.
Yep og det soleklart beste her vil være å boikotte, him em where it hurts.
Det vil få sponsorene på banen når seertallene er lavere enn vanlig, da det er spyttet inn mangfoldige milliarder i dette noe som igjen vil ha en direkte påvirkning på FIFA senere.
Jepp, that`s the idea. Virkemidler i andre kanaler vil ha langt mindre effekt hvis seertallene forblir de samme. Money talks.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 9:15 pm
CrazyHorse skrev: søn nov 20, 2022 8:06 pm Kampen fra Qatar ble erstattet med rugbykamp mellom Italia og Springboks.
Hvordan endte kampen? Har hørt at Springboks er gode i år.

Edit: Googlet italia og rugy nå, for å se hvem de egentlig hadde spilt mot, da jeg regnet med at du hadde blitt utsatt for en merkelig autocorrect. Men jeg kan tydeligvis ingenting om rugby, hehe.
Wales gikk og på et sjokknederlag mot Georgia.

peraleks

Legg inn av peraleks »

lund skrev: man nov 21, 2022 1:45 pm
peraleks skrev: man nov 21, 2022 1:43 pm
lund skrev: man nov 21, 2022 1:10 pm

Det kan være (og er) en stor nedside ved å la være å stemme dog, som man like gjerne kan sammenligne det med. Så har du rett i at det har en nedside å boikotte, men gevinsten hvis mange nok gjør det vil jo også være desto større. Fotball er for veldig mange en litt større greie enn bare de 90 minuttene en kamp varer. Det er så mye mer enn som så.
Yep og det soleklart beste her vil være å boikotte, him em where it hurts.
Det vil få sponsorene på banen når seertallene er lavere enn vanlig, da det er spyttet inn mangfoldige milliarder i dette noe som igjen vil ha en direkte påvirkning på FIFA senere.
Jepp, that`s the idea. Virkemidler i andre kanaler vil ha langt mindre effekt hvis seertallene forblir de samme. Money talks.
Og i særpreg for FIFA, jeg anser det ellers som omtrent helt umulig å skulle påvirke den organisasjonen der på noen annen form for måte.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Brann ❤️


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»