Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
DoktorS

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av DoktorS »

Klang skrev: tir nov 22, 2022 4:07 am Skandaløst at folk følger med på dette som om det var et vanlig VM. Egoismen i samfunnet bare øker, man gir blaffen i levevilkårene i andre verdenshjørner. "Meg, meg, meg. Jeg vil se fotball, mennesker gir jeg generelt blaffen i".
For en vanvittig påstand. Man kan gjerne snu det på helt på hodet - det er de som "boikotter" som pleier sitt eget ego, ved å fremstå som bedre enn andre. Politisk korrekte... Om du vil. Man kan også utmerket velge å glede seg over at VM endelig er lagt til en denne delen av verden, som gjerne stort sett blir uglesett og rakket ned på av den vestlige verden - så lenge det passer seg.

Kan minne om at Norge har milliardinvesteringer der - og du, gjennom Oljefondet. Har aldri sett noen har tatt til orde for at det er umoralsk å la pengene yngle i Qatar. Eller hva med det norske våpensalget til landet....

For øvrig synes jeg det er trist at man har innført selvsensur i Norge - at de flotte fotballstadionene og byene som arrangementet foregår ikke blir vist av NRK. Det er helt bevisst sensur. Samtidig kritiseres Iran fordi deres nasjonale kringkasting ikke viste nærbilder av spillerne som ikke sang med på nasjonalsangen.

Det er veldig mange av arbeiderne som har bygget disse stadionene og byene som faktisk er veldig stolte over hva de har gjort.

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/na- ... /15282301/

Han gleder seg til VM - og vil nok synes det er trist at folk i ekstremt velstående og selvgode Norge ikke vil se på, av hensyn til hvem da?

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Her må man ha to tanker i hodet på en gang.

1. Ja, man skal kritisere og sette søkelys på Qatar, FIFA m.m. Utwn noen tvil er det en skandale at Qatar fikk VM i første omgang.

2. Nå som VM faktisk er i gang, er det kun posører som fremhever viktigheten av å boikotte sendingene. Betyr 0 i praksis.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:26 am Her må man ha to tanker i hodet på en gang.

1. Ja, man skal kritisere og sette søkelys på Qatar, FIFA m.m. Utwn noen tvil er det en skandale at Qatar fikk VM i første omgang.

2. Nå som VM faktisk er i gang, er det kun posører som fremhever viktigheten av å boikotte sendingene. Betyr 0 i praksis.
Punkt 2 er ren humor. Du er klar over hvilke pengesummer som er i sving for TV rettighetene ? Lave seertall vil selvsagt generere uanminnelige tap, ikke bare for TV selskapene, men også fifa som klart har økonomiske interesser i forhold til antall TV seere, spesielt dette mesterskapet hvor det vel er heller begrenset med folk der nede i forhold til hva et slikt mesterskap faktisk potensielt kan generere av tilstedeværelse.

lund

Legg inn av lund »

DoktorS skrev: tir nov 22, 2022 9:15 am
Klang skrev: tir nov 22, 2022 4:07 am Skandaløst at folk følger med på dette som om det var et vanlig VM. Egoismen i samfunnet bare øker, man gir blaffen i levevilkårene i andre verdenshjørner. "Meg, meg, meg. Jeg vil se fotball, mennesker gir jeg generelt blaffen i".
For en vanvittig påstand. Man kan gjerne snu det på helt på hodet - det er de som "boikotter" som pleier sitt eget ego, ved å fremstå som bedre enn andre. Politisk korrekte... Om du vil. Man kan også utmerket velge å glede seg over at VM endelig er lagt til en denne delen av verden, som gjerne stort sett blir uglesett og rakket ned på av den vestlige verden - så lenge det passer seg.

Kan minne om at Norge har milliardinvesteringer der - og du, gjennom Oljefondet. Har aldri sett noen har tatt til orde for at det er umoralsk å la pengene yngle i Qatar. Eller hva med det norske våpensalget til landet....

For øvrig synes jeg det er trist at man har innført selvsensur i Norge - at de flotte fotballstadionene og byene som arrangementet foregår ikke blir vist av NRK. Det er helt bevisst sensur. Samtidig kritiseres Iran fordi deres nasjonale kringkasting ikke viste nærbilder av spillerne som ikke sang med på nasjonalsangen.

Det er veldig mange av arbeiderne som har bygget disse stadionene og byene som faktisk er veldig stolte over hva de har gjort.

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/na- ... /15282301/

Han gleder seg til VM - og vil nok synes det er trist at folk i ekstremt velstående og selvgode Norge ikke vil se på, av hensyn til hvem da?
Nå var dette riktig nok i feil tråd (det finnes en egen tråd for dette, ikke denne), men det skal jeg fortelle deg. Av hensyn til fotballen og det den opprinnelig var og var ment å være. Og på et enda høyere plan, av hensyn til idretten generelt. Mulig du ikke synes det er et viktig nok hensyn, men vi er nok av andre som synes det.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

TrondLFC skrev: tir nov 22, 2022 9:33 am
Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:26 am Her må man ha to tanker i hodet på en gang.

1. Ja, man skal kritisere og sette søkelys på Qatar, FIFA m.m. Utwn noen tvil er det en skandale at Qatar fikk VM i første omgang.

2. Nå som VM faktisk er i gang, er det kun posører som fremhever viktigheten av å boikotte sendingene. Betyr 0 i praksis.
Punkt 2 er ren humor. Du er klar over hvilke pengesummer som er i sving for TV rettighetene ? Lave seertall vil selvsagt generere uanminnelige tap, ikke bare for TV selskapene, men også fifa som klart har økonomiske interesser i forhold til antall TV seere, spesielt dette mesterskapet hvor det vel er heller begrenset med folk der nede i forhold til hva et slikt mesterskap faktisk potensielt kan generere av tilstedeværelse.
Husk på at det store flertall i verden bryr seg ikke om diskusjonene rundt problemene med VM.
Tvert imot er det ganske mange som liker at Vesten har blitt «fratatt» et VM, og at liker at man ikke gir etter for kravene.

Moist

Legg inn av Moist »

Farmer skrev: tir nov 22, 2022 9:04 am Det er foreløpig relativt lett å boikotte. FIFA finner jo på daglige sprell som øker motivasjonen for boikott. Spent på hva som kommer fra dem eller vertslandet i dag.
Utrolig lett å boikotte, da det faktisk er ufattelig lite interessante oppgjør så langt

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:59 am Husk på at det store flertall i verden bryr seg ikke om diskusjonene rundt problemene med VM.
Tvert imot er det ganske mange som liker at Vesten har blitt «fratatt» et VM, og at liker at man ikke gir etter for kravene.
Mange som liker at absolutt alt er galt med arrangørnasjonen. Fine holdninger........

Men den vestlige verden er den rikeste og de som sitter på størst makt og midler, spesielt knyttet til sponsorer. Så om seertallene i stort sett hele Europa falt til kanskje halvparten av hva som var forventet, skal jeg love deg at FIFA vill fått tyn av de store sponsorene.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

KongOlav2 skrev: tir nov 22, 2022 10:04 am
Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:59 am Husk på at det store flertall i verden bryr seg ikke om diskusjonene rundt problemene med VM.
Tvert imot er det ganske mange som liker at Vesten har blitt «fratatt» et VM, og at liker at man ikke gir etter for kravene.
Mange som liker at absolutt alt er galt med arrangørnasjonen. Fine holdninger........

Men den vestlige verden er den rikeste og de som sitter på størst makt og midler, spesielt knyttet til sponsorer. Så om seertallene i stort sett hele Europa falt til kanskje halvparten av hva som var forventet, skal jeg love deg at FIFA vill fått tyn av de store sponsorene.
De har jo fått mange indiske fotballsupportere ser det ut til.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:59 am
TrondLFC skrev: tir nov 22, 2022 9:33 am
Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:26 am Her må man ha to tanker i hodet på en gang.

1. Ja, man skal kritisere og sette søkelys på Qatar, FIFA m.m. Utwn noen tvil er det en skandale at Qatar fikk VM i første omgang.

2. Nå som VM faktisk er i gang, er det kun posører som fremhever viktigheten av å boikotte sendingene. Betyr 0 i praksis.
Punkt 2 er ren humor. Du er klar over hvilke pengesummer som er i sving for TV rettighetene ? Lave seertall vil selvsagt generere uanminnelige tap, ikke bare for TV selskapene, men også fifa som klart har økonomiske interesser i forhold til antall TV seere, spesielt dette mesterskapet hvor det vel er heller begrenset med folk der nede i forhold til hva et slikt mesterskap faktisk potensielt kan generere av tilstedeværelse.
Husk på at det store flertall i verden bryr seg ikke om diskusjonene rundt problemene med VM.
Tvert imot er det ganske mange som liker at Vesten har blitt «fratatt» et VM, og at liker at man ikke gir etter for kravene.
Kom igjen. Dette tror du da vel ikke på selv? Det er i Vesten at inntektene ligger, og det er Vesten som er det store markedet for disse despotene som ønsker å renvaske seg gjennom fotballen. Denne "boikott er kun for posører"-holdningen er lite annet enn rasjonalisering fra de som vil kritisere, men ikke ofre noe som helst og samtidig ha sin samvittighet ren. Da forteller dere dere selv at boikott ikke betyr noe, men det er logisk sett feil.

Det er bedre å bare være ærlig med dere selv og andre. Dere kritiserer gjerne Qatar, men det er ikke så viktig at dere er villig til å ofre å se VM, for dere.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Den eneste grunnen til at jeg har lyst å se på VM er for å se om det er noen som står opp mot styggedommen. Så langt har jeg hørt og sett lite av dette.

Skuffende.

De kommer til å få mye tyn for det neste kampanje de fronter på sosiale medier, når VM er ferdig.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:59 am
TrondLFC skrev: tir nov 22, 2022 9:33 am
Rent Trav skrev: tir nov 22, 2022 9:26 am Her må man ha to tanker i hodet på en gang.

1. Ja, man skal kritisere og sette søkelys på Qatar, FIFA m.m. Utwn noen tvil er det en skandale at Qatar fikk VM i første omgang.

2. Nå som VM faktisk er i gang, er det kun posører som fremhever viktigheten av å boikotte sendingene. Betyr 0 i praksis.
Punkt 2 er ren humor. Du er klar over hvilke pengesummer som er i sving for TV rettighetene ? Lave seertall vil selvsagt generere uanminnelige tap, ikke bare for TV selskapene, men også fifa som klart har økonomiske interesser i forhold til antall TV seere, spesielt dette mesterskapet hvor det vel er heller begrenset med folk der nede i forhold til hva et slikt mesterskap faktisk potensielt kan generere av tilstedeværelse.
Husk på at det store flertall i verden bryr seg ikke om diskusjonene rundt problemene med VM.
Tvert imot er det ganske mange som liker at Vesten har blitt «fratatt» et VM, og at liker at man ikke gir etter for kravene.
Jeg tror det er flere enn både rettighetshavere og annonsører liker som lar være å se VM.

Ok, så er det kanskje flest fra Vesten som boikotter. Det er fortsatt veldig mange mennesker, og vil være et inntektstap.

Hvis det hadde vært kun oss i Norge, så hadde det vært et piss i havet.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Denne tråden er ment som en tråd om å ta tankene vekk fra VM og om evt andre ting man kan gjøre istedet? Eller er det tråden har blitt nå som er intensjonen @trønderen ?

Føler at moralske skjenneprekener den ene eller andre veien hører hjemme i andre tråder.

Til helgen er det ligacupen for damer i England. Villa møter Durham som topper tabellen i cupen (fortsatt litt usikker på reglene i denne turneringen, virker som det er nærme Papa johns trophy?)

Bone8

Legg inn av Bone8 »

GatlingGun skrev: tir nov 22, 2022 10:23 am Den eneste grunnen til at jeg har lyst å se på VM er for å se om det er noen som står opp mot styggedommen. Så langt har jeg hørt og sett lite av dette.

Skuffende.

De kommer til å få mye tyn for det neste kampanje de fronter på sosiale medier, når VM er ferdig.
Ja, det er faktisk skandaløst.

Når både forbund og spillere mangler ryggrad til å ta et oppgjør. Ekstremt skuffet over det jeg har lest av uttalelser.

Win at all cost.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 10:31 am Denne tråden er ment som en tråd om å ta tankene vekk fra VM og om evt andre ting man kan gjøre istedet? Eller er det tråden har blitt nå som er intensjonen @trønderen ?

Føler at moralske skjenneprekener den ene eller andre veien hører hjemme i andre tråder.

Til helgen er det ligacupen for damer i England. Villa møter Durham som topper tabellen i cupen (fortsatt litt usikker på reglene i denne turneringen, virker som det er nærme Papa johns trophy?)
Sorry. Jeg bidro her, men kan ta det i andre tråder :)

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 10:38 am
MentalM skrev: tir nov 22, 2022 10:31 am Denne tråden er ment som en tråd om å ta tankene vekk fra VM og om evt andre ting man kan gjøre istedet? Eller er det tråden har blitt nå som er intensjonen @trønderen ?

Føler at moralske skjenneprekener den ene eller andre veien hører hjemme i andre tråder.

Til helgen er det ligacupen for damer i England. Villa møter Durham som topper tabellen i cupen (fortsatt litt usikker på reglene i denne turneringen, virker som det er nærme Papa johns trophy?)
Sorry. Jeg bidro her, men kan ta det i andre tråder :)
Arsenals damer møter Juventus i CL på torsdag i Torino!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Norge U21 vs Tsjekkia U21 klokken 1430

Crawley Town vs Gillingham ikveld kl 2045

Imorgen:

Chelsea vs Real Madrid WCL

Champis

Legg inn av Champis »

Moist skrev: tir nov 22, 2022 9:59 am
Farmer skrev: tir nov 22, 2022 9:04 am Det er foreløpig relativt lett å boikotte. FIFA finner jo på daglige sprell som øker motivasjonen for boikott. Spent på hva som kommer fra dem eller vertslandet i dag.
Utrolig lett å boikotte, da det faktisk er ufattelig lite interessante oppgjør så langt

Hvordan vet man det, hvis man ikke har sett på?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 10:44 am
Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 10:38 am
MentalM skrev: tir nov 22, 2022 10:31 am Denne tråden er ment som en tråd om å ta tankene vekk fra VM og om evt andre ting man kan gjøre istedet? Eller er det tråden har blitt nå som er intensjonen @trønderen ?

Føler at moralske skjenneprekener den ene eller andre veien hører hjemme i andre tråder.

Til helgen er det ligacupen for damer i England. Villa møter Durham som topper tabellen i cupen (fortsatt litt usikker på reglene i denne turneringen, virker som det er nærme Papa johns trophy?)
Sorry. Jeg bidro her, men kan ta det i andre tråder :)
Arsenals damer møter Juventus i CL på torsdag i Torino!
Satser på at Frida Maanum (som også boikotter VM), Vivianne Miedema og co gjør som de gjorde med Lyon :)

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er nok lettere å boikotte for oss som har en vanlig jobb. Da går man jo automatisk glipp av halvparten av kampene uten at man prøver en gang.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tenker dette er litt som om VM hadde gått under apartheid i Sør-Afrika.


Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

GoingKronos skrev: tir nov 22, 2022 1:03 pm Tenker dette er litt som om VM hadde gått under apartheid i Sør-Afrika.

Infantino og co er fornøyde, det er vel alt som betyr noe, toleranse??

startelver

Legg inn av startelver »

Dere gikk ikke glipp av noe !

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

startelver skrev: tir nov 22, 2022 1:15 pm Dere gikk ikke glipp av noe !
Å gå glipp av en av tidenes sensasjoner i VM, er litt mer enn "noe".

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 1:21 pm
startelver skrev: tir nov 22, 2022 1:15 pm Dere gikk ikke glipp av noe !
Å gå glipp av en av tidenes sensasjoner i VM, er litt mer enn "noe".
Sensasjonen her er vel først og fremst at folk støtter denne driten, og så kommer hit i denne tråden for å rette en pekefinger mot de som faktisk har valgt å boikotte.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Synes det er rimelig dårlig smak av dere som skriver om fotballkampene i VM som foregår i en tråd hovedsakelig rettet mot de som bevisst velger å ikke se på.

Det bør dere være for gode for å gjøre.

Saturn

Legg inn av Saturn »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 1:35 pm Synes det er rimelig dårlig smak av dere som skriver om fotballkampene i VM som foregår i en tråd hovedsakelig rettet mot de som bevisst velger å ikke se på.

Det bør dere være for gode for å gjøre.
Skulle nesten trodd de blir betalt av Qatar’s PR team.

Brukeravatar
Brian
Innlegg: 45

Legg inn av Brian »

Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 1:21 pm Å gå glipp av en av tidenes sensasjoner i VM, er litt mer enn "noe".
Jeg fikk heller ikke med meg slaget ved Waterloo eller starten på 1. verdenskrig, men føler ikke at jeg gikk glipp av noe.

Sender en varm takk til dem som er på jobb og holder Norge i gang i stedet for å følge med hva som blir resultatet i Saudi-Arabias kamper, spilt på et tidspunkt som for en normal fotballtilhenger kan betegnes som klin kokos; kan man ikke spille Fotball-VM om sommeren, legger man dette til et land der man faktisk kan det.

Hvis man skal spille Fotball-VM i november, kan man like gjerne flytte juleaften til august og 17.mai-toget til januar.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Rexwiller skrev: tir nov 22, 2022 12:17 pm Er nok lettere å boikotte for oss som har en vanlig jobb.
Ja, alltid sagt det er en uting å jobbe.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

Da peiler vi tilbake tråden etter trådstarter sine premisser.
Siste nytt i boikottmotivasjon:
Jødiske organisasjoner opplyser til Jerusalem Post at Qatar ikke vil servere koshermat eller tillate jødisk bønn under VM.

Edit: Ser nå at jeg kom på etterskudd her. Men litt repetisjon er fint;-)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Brian skrev: tir nov 22, 2022 2:09 pm
Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 1:21 pm Å gå glipp av en av tidenes sensasjoner i VM, er litt mer enn "noe".

Jeg fikk heller ikke med meg slaget ved Waterloo eller starten på 1. verdenskrig, men føler ikke at jeg gikk glipp av noe
.

Sender en varm takk til dem som er på jobb og holder Norge i gang i stedet for å følge med hva som blir resultatet i Saudi-Arabias kamper, spilt på et tidspunkt som for en normal fotballtilhenger kan betegnes som klin kokos; kan man ikke spille Fotball-VM om sommeren, legger man dette til et land der man faktisk kan det.

Hvis man skal spille Fotball-VM i november, kan man like gjerne flytte juleaften til august og 17.mai-toget til januar.
:lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»