Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Tjaaah »

Champis skrev: tir nov 22, 2022 1:16 am Ser den, men var det så mange tomme seter på den kampen da?
Vet ikke, har faktisk ikke sett et eneste bilde fra VM, så langt. Men det var åpenbart dette kommentarene gikk på.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Tjaaah skrev: tir nov 22, 2022 3:11 pm
Champis skrev: tir nov 22, 2022 1:16 am Ser den, men var det så mange tomme seter på den kampen da?
Vet ikke, har faktisk ikke sett et eneste bilde fra VM, så langt. Men det var åpenbart dette kommentarene gikk på.
Vel, det hender jo faktisk at VG har et og annet bilde på sine sider. Jeg har ikke klart å unngå disse. ;)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

greyserpent skrev: tir nov 22, 2022 3:21 pm Vel, det hender jo faktisk at VG har et og annet bilde på sine sider. Jeg har ikke klart å unngå disse. ;)
Ja, på den måten har jeg jo også sett bilder. Men kan faktisk ikke si jeg har bitt meg merke i noe spesifikt jeg har snublet over.

Er heldigvis fortsatt fullstendig uinteressert i selve fotballdelen av VM, som jo uansett bare er en fotnote i forhold til alle skandalene.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Tjaaah skrev: tir nov 22, 2022 3:25 pm
greyserpent skrev: tir nov 22, 2022 3:21 pm Vel, det hender jo faktisk at VG har et og annet bilde på sine sider. Jeg har ikke klart å unngå disse. ;)
Ja, på den måten har jeg jo også sett bilder. Men kan faktisk ikke si jeg har bitt meg merke i noe spesifikt jeg har snublet over.

Er heldigvis fortsatt fullstendig uinteressert i selve fotballdelen av VM, som jo uansett bare er en fotnote i forhold til alle skandalene.
Enig... har vært overraskende enkelt.

Klang

Legg inn av Klang »

DoktorS skrev: tir nov 22, 2022 9:15 am
Klang skrev: tir nov 22, 2022 4:07 am Skandaløst at folk følger med på dette som om det var et vanlig VM. Egoismen i samfunnet bare øker, man gir blaffen i levevilkårene i andre verdenshjørner. "Meg, meg, meg. Jeg vil se fotball, mennesker gir jeg generelt blaffen i".
For en vanvittig påstand. Man kan gjerne snu det på helt på hodet - det er de som "boikotter" som pleier sitt eget ego, ved å fremstå som bedre enn andre. Politisk korrekte... Om du vil. Man kan også utmerket velge å glede seg over at VM endelig er lagt til en denne delen av verden, som gjerne stort sett blir uglesett og rakket ned på av den vestlige verden - så lenge det passer seg.

Kan minne om at Norge har milliardinvesteringer der - og du, gjennom Oljefondet. Har aldri sett noen har tatt til orde for at det er umoralsk å la pengene yngle i Qatar. Eller hva med det norske våpensalget til landet....

For øvrig synes jeg det er trist at man har innført selvsensur i Norge - at de flotte fotballstadionene og byene som arrangementet foregår ikke blir vist av NRK. Det er helt bevisst sensur. Samtidig kritiseres Iran fordi deres nasjonale kringkasting ikke viste nærbilder av spillerne som ikke sang med på nasjonalsangen.

Det er veldig mange av arbeiderne som har bygget disse stadionene og byene som faktisk er veldig stolte over hva de har gjort.

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/na- ... /15282301/

Han gleder seg til VM - og vil nok synes det er trist at folk i ekstremt velstående og selvgode Norge ikke vil se på, av hensyn til hvem da?
Helt feil, har ingenting med å pleie eget ego å gjøre, men å gjøre det eneste riktige. Araberne tenker nok "endelig oss", men samtidig har kritikken mot Qatar og den arabiske verden vært massiv. Mange har nok et dårligere inntrykk av Qatar nå enn før de ble tildelt mesterskapet.

Det er helt riktig å sensurere, vise minst mulig av det Qatar ønsker å vise fram, og sette søkelyset på alt som er problematisk der borte, og det er nok å ta av for å si det sånn. Dette er nok tidenes mest skandaløse VM

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Tyskland tar FIFA til retten, på bakgrunn av kapteinsbindene.

Håper Tyskland vinner VM!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Klang skrev: tir nov 22, 2022 3:42 pm Helt feil, har ingenting med å pleie eget ego å gjøre, men å gjøre det eneste riktige. Araberne tenker nok "endelig oss", men samtidig har kritikken mot Qatar og den arabiske verden vært massiv. Mange har nok et dårligere inntrykk av Qatar nå enn før de ble tildelt mesterskapet.

Det er helt riktig å sensurere, vise minst mulig av det Qatar ønsker å vise fram, og sette søkelyset på alt som er problematisk der borte, og det er nok å ta av for å si det sånn. Dette er nok tidenes mest skandaløse VM
Det virker også som om denne tråden tidvis renner over av folk som enten skal rettferdiggjøre seg selv, eller fortelle oss hvorfor vi burde avlyse boikotten.

Skjer det motsatte i kamptrådene? Eller går dette bare en vei?

Moist

Legg inn av Moist »

Champis skrev: tir nov 22, 2022 11:01 am
Moist skrev: tir nov 22, 2022 9:59 am
Farmer skrev: tir nov 22, 2022 9:04 am Det er foreløpig relativt lett å boikotte. FIFA finner jo på daglige sprell som øker motivasjonen for boikott. Spent på hva som kommer fra dem eller vertslandet i dag.
Utrolig lett å boikotte, da det faktisk er ufattelig lite interessante oppgjør så langt

Hvordan vet man det, hvis man ikke har sett på?
Man sjekker hvilke land som møtes enkelt og greit, er vel ikke noe spennende før søndagen

Champis

Legg inn av Champis »

Tjaaah skrev: tir nov 22, 2022 3:11 pm
Champis skrev: tir nov 22, 2022 1:16 am Ser den, men var det så mange tomme seter på den kampen da?
Vet ikke, har faktisk ikke sett et eneste bilde fra VM, så langt. Men det var åpenbart dette kommentarene gikk på.

Kommentaren kom fra GatlinGun, som vel heller ikke ser kampene.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Champis skrev: tir nov 22, 2022 3:49 pm Kommentaren kom fra GatlinGun, som vel heller ikke ser kampene.
Da får du ta det opp videre med ham. Jeg kan ikke svare på om han har sett bilder fra kampen, eller ikke.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Generelt:
Kommentarene utarter og trådens tema kommer nå i bakgrunnen.
Skjerpings...!

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Nå begynner sponsorer og trekke seg, noe som fører til at Tyskland vil føre sak mot FIFA i CAS. Alt dette fordi opinionen har stått opp mot dette VM-et, med f.eks. boikott. Det er en del debattanter her inne som nok muligens ikke står på rett side av historien. Jeg tenker da på de som hele tiden har argumentert for status quo.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HNilsen skrev: tir nov 22, 2022 4:08 pm Nå begynner sponsorer og trekke seg, noe som fører til at Tyskland vil føre sak mot FIFA i CAS. Alt dette fordi opinionen har stått opp mot dette VM-et, med f.eks. boikott. Det er en del debattanter her inne som nok muligens ikke står på rett side av historien. Jeg tenker da på de som hele tiden har argumentert for status quo.
Hvem trekker seg?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Tjaaah skrev: tir nov 22, 2022 4:15 pm
HNilsen skrev: tir nov 22, 2022 4:08 pm Nå begynner sponsorer og trekke seg, noe som fører til at Tyskland vil føre sak mot FIFA i CAS. Alt dette fordi opinionen har stått opp mot dette VM-et, med f.eks. boikott. Det er en del debattanter her inne som nok muligens ikke står på rett side av historien. Jeg tenker da på de som hele tiden har argumentert for status quo.
Hvem trekker seg?
Wene trakk seg fra sponsoravtalen med det tyske fotballforbundet.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 4:18 pm Wene trakk seg fra sponsoravtalen med det tyske fotballforbundet.
Må innrømme at jeg ikke aner hva det er for noe.

Men flott.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: tir nov 22, 2022 3:47 pm
Klang skrev: tir nov 22, 2022 3:42 pm Helt feil, har ingenting med å pleie eget ego å gjøre, men å gjøre det eneste riktige. Araberne tenker nok "endelig oss", men samtidig har kritikken mot Qatar og den arabiske verden vært massiv. Mange har nok et dårligere inntrykk av Qatar nå enn før de ble tildelt mesterskapet.

Det er helt riktig å sensurere, vise minst mulig av det Qatar ønsker å vise fram, og sette søkelyset på alt som er problematisk der borte, og det er nok å ta av for å si det sånn. Dette er nok tidenes mest skandaløse VM

Skjer det motsatte i kamptrådene? Eller går dette bare en vei?
Det går kun en vei.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Tjaaah skrev: tir nov 22, 2022 3:47 pm
Klang skrev: tir nov 22, 2022 3:42 pm Helt feil, har ingenting med å pleie eget ego å gjøre, men å gjøre det eneste riktige. Araberne tenker nok "endelig oss", men samtidig har kritikken mot Qatar og den arabiske verden vært massiv. Mange har nok et dårligere inntrykk av Qatar nå enn før de ble tildelt mesterskapet.

Det er helt riktig å sensurere, vise minst mulig av det Qatar ønsker å vise fram, og sette søkelyset på alt som er problematisk der borte, og det er nok å ta av for å si det sånn. Dette er nok tidenes mest skandaløse VM
Det virker også som om denne tråden tidvis renner over av folk som enten skal rettferdiggjøre seg selv, eller fortelle oss hvorfor vi burde avlyse boikotten.

Skjer det motsatte i kamptrådene? Eller går dette bare en vei?
En vei, er så tarvelig som man kan få det.

Champis

Legg inn av Champis »

HNilsen skrev: tir nov 22, 2022 4:08 pm Nå begynner sponsorer og trekke seg, noe som fører til at Tyskland vil føre sak mot FIFA i CAS. Alt dette fordi opinionen har stått opp mot dette VM-et, med f.eks. boikott. Det er en del debattanter her inne som nok muligens ikke står på rett side av historien. Jeg tenker da på de som hele tiden har argumentert for status quo.

Hvem har argumentert for status quo og hva menes i så fall med det?

Jeg tror de aller fleste (99,9%?) synes det var feil at Qatar fikk VM - av mange grunner. Jeg tror de aller fleste (99,9%?) er lei av FIFA og ønsker endringer der. Men så er det en forskjell i hvilke virkemidler man har tro på og ikke. Å se på kampene fra VM i Qatar har ingenting med å være på feil siden av historien å gjøre. Og alt som skjer nå rundt mesterskapet i Qatar, skjer pga. en gryende misnøye over lang tid, ikke pga. at. noen boikotter å se på VM akkurat nå.

Brukeravatar
Brian
Innlegg: 45

Legg inn av Brian »

HNilsen skrev: tir nov 22, 2022 4:08 pm Nå begynner sponsorer og trekke seg, noe som fører til at Tyskland vil føre sak mot FIFA i CAS. Alt dette fordi opinionen har stått opp mot dette VM-et, med f.eks. boikott. Det er en del debattanter her inne som nok muligens ikke står på rett side av historien. Jeg tenker da på de som hele tiden har argumentert for status quo.
Hvis man tror det å boikotte Fotball-VM er et stort offer, burde man lese om hvordan Navalnyj har det - der han sitter isolert i en knøttliten celle på 3 x 3,5 meter:
Putin strammer grepet om Navalnyj

Han kunne idag ha sittet trygt i et land i Vesten, men valgte likevel å dra tilbake til tross for konsekvensene han visste det ville få; tror man faktisk på noe, kan man rett og slett ikke velge den enkleste utveien, og dersom man er glad i fotball, er det lett å innse at FIFA-s totalitære styremåte er ødeleggende for idretten; man oppnår ingenting ved å stikke hendene i lommen, og tro at det gagner fotballen å være passiv i forhold til denne utviklingen.

Kort sagt - fortsetter man å danse etter FIFA-s pipe uten å si at "nå får det jammen være nok", bidrar man også til at fotballen blir enda mer pengestyrt, enda mer korrupt; og VM blir rene parodien i forhold til folkefesten årets mesterskap kunne ha vært dersom det hadde blitt arrangert i et annet land.

Flott at det begynner å skje noe og at tyskerne ikke lar seg kue med tanke på armbindene - å forholde seg passiv og la seg overkjøre av FIFA, er det dummeste man kan gjøre nå om man setter pris på fotball, og jeg er skuffet over de andre landenes passivitet i forhold til dette.
Sist redigert av Brian den tir nov 22, 2022 4:39 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

greyserpent skrev: tir nov 22, 2022 3:44 pm Tyskland tar FIFA til retten, på bakgrunn av kapteinsbindene.

Håper Tyskland vinner VM!
Hadde vært enda kulere om Neuer faktisk spilte med dette One Love-kapteinsbindet i morgen, og med det pekt nese til hele arrangementet, og ikke minst FIFA. Som eneste land, siden alle andre land feiger ut.
DET hadde vært kult det.
Sist redigert av DennisB den tir nov 22, 2022 4:40 pm, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Tjaaah skrev: tir nov 22, 2022 4:20 pm
MentalM skrev: tir nov 22, 2022 4:18 pm Wene trakk seg fra sponsoravtalen med det tyske fotballforbundet.
Må innrømme at jeg ikke aner hva det er for noe.

Men flott.
Rewe*

Nest største dagligvarebedriften i Tyskland

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Champis skrev: tir nov 22, 2022 4:34 pm
HNilsen skrev: tir nov 22, 2022 4:08 pm Nå begynner sponsorer og trekke seg, noe som fører til at Tyskland vil føre sak mot FIFA i CAS. Alt dette fordi opinionen har stått opp mot dette VM-et, med f.eks. boikott. Det er en del debattanter her inne som nok muligens ikke står på rett side av historien. Jeg tenker da på de som hele tiden har argumentert for status quo.

Hvem har argumentert for status quo og hva menes i så fall med det?

Jeg tror de aller fleste (99,9%?) synes det var feil at Qatar fikk VM - av mange grunner. Jeg tror de aller fleste (99,9%?) er lei av FIFA og ønsker endringer der. Men så er det en forskjell i hvilke virkemidler man har tro på og ikke. Å se på kampene fra VM i Qatar har ingenting med å være på feil siden av historien å gjøre. Og alt som skjer nå rundt mesterskapet i Qatar, skjer pga. en gryende misnøye over lang tid, ikke pga. at. noen boikotter å se på VM akkurat nå.
Ganske mange har også argumentert for at det er hyklerisk å kritisere dette VM-et, fordi VM i Russland var verre etc. Og at det er tåpelig å kritisere VM, rent generelt, fordi vi angivelig må anerkjenne at nasjoner er forskjellige. Disse er på feil side av historien. Og disse er ikke få.

startelver

Legg inn av startelver »

Interessant hvis Tyskland lykkes, FIFA kan måtte endre reglene underveis i VM.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Brian skrev: tir nov 22, 2022 2:09 pm
Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 1:21 pm Å gå glipp av en av tidenes sensasjoner i VM, er litt mer enn "noe".
Jeg fikk heller ikke med meg slaget ved Waterloo eller starten på 1. verdenskrig, men føler ikke at jeg gikk glipp av noe.

Sender en varm takk til dem som er på jobb og holder Norge i gang i stedet for å følge med hva som blir resultatet i Saudi-Arabias kamper, spilt på et tidspunkt som for en normal fotballtilhenger kan betegnes som klin kokos; kan man ikke spille Fotball-VM om sommeren, legger man dette til et land der man faktisk kan det.

Hvis man skal spille Fotball-VM i november, kan man like gjerne flytte juleaften til august og 17.mai-toget til januar.
Det er vel litt vanskelig å få med seg ting som skjedde før du ble født, så den sammenligner halter på de fleste plan.
Jeg var også på jobb uten å se kampen, men sendte kun en melding til startelver om at dette var en spesiell kamp i VM-historien.
Burde nok tenkt at slike kommentarer ikke passer inn i den moralske høyborgen her.
Min feil.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Sånn går no dagan

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 5:00 pm
Brian skrev: tir nov 22, 2022 2:09 pm
Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 1:21 pm Å gå glipp av en av tidenes sensasjoner i VM, er litt mer enn "noe".
Jeg fikk heller ikke med meg slaget ved Waterloo eller starten på 1. verdenskrig, men føler ikke at jeg gikk glipp av noe.

Sender en varm takk til dem som er på jobb og holder Norge i gang i stedet for å følge med hva som blir resultatet i Saudi-Arabias kamper, spilt på et tidspunkt som for en normal fotballtilhenger kan betegnes som klin kokos; kan man ikke spille Fotball-VM om sommeren, legger man dette til et land der man faktisk kan det.

Hvis man skal spille Fotball-VM i november, kan man like gjerne flytte juleaften til august og 17.mai-toget til januar.
den moralske høyborgen her.
Min feil.
Dropp moralpreknen din. Det hører ikke hjemme her.
Men å ha respekt for at folk har tatt et standpunkt er kanskje ikke din greie

Queenie

Legg inn av Queenie »

VM vil gå så gang, ser ikke helt behovet for at Quatar må bli en nasjon med menn som står i gullhotpants, sminke, langt hår og svinger på pikken sin, men ja, de har en vei å gå de også.

Ser frem til finalerundene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Digger folk som kommer inn her for å si "..men hva med de som ikke plukker opp hundebæsj da??".

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

GoingKronos skrev: tir nov 22, 2022 6:03 pm
Takker. Delt i nyhetsfeeden min på fjaseboken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»