Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Henningsen

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Henningsen »

Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 9:40 pm
Henningsen skrev: tir nov 22, 2022 5:04 pm
Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 5:00 pm

den moralske høyborgen her.
Min feil.
Dropp moralpreknen din. Det hører ikke hjemme her.
Men å ha respekt for at folk har tatt et standpunkt er kanskje ikke din greie
Nå er det ikke jeg som drar moralkortet side opp og side ned her. Det er litt vanskelig å la være å le av folk som i fullt alvor påstår at det å se på noen fotballkamper avgjør hvilken "side av historien" en havner.
Å ta standpunkt til noe er vel og bra, men det går an å ha litt perspektiver på hva som skjer rundt om i verden ellers også.
Ja holdningen om at hva en person gjør ikke har noe betydning er utbredt, og den sikre garatist for at man ikke får gjort noe som helst
Tåpelig å ikke evne å se at du kan ta dette i en annen tråd enn denne. Men det er vel bare sånn enkelte folk er :roll:

morrisey

Legg inn av morrisey »

Henningsen skrev: tir nov 22, 2022 9:54 pm
Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 9:40 pm
Henningsen skrev: tir nov 22, 2022 5:04 pm

Dropp moralpreknen din. Det hører ikke hjemme her.
Men å ha respekt for at folk har tatt et standpunkt er kanskje ikke din greie
Nå er det ikke jeg som drar moralkortet side opp og side ned her. Det er litt vanskelig å la være å le av folk som i fullt alvor påstår at det å se på noen fotballkamper avgjør hvilken "side av historien" en havner.
Å ta standpunkt til noe er vel og bra, men det går an å ha litt perspektiver på hva som skjer rundt om i verden ellers også.
Ja holdningen om at hva en person gjør ikke har noe betydning er utbredt, og den sikre garatist for at man ikke får gjort noe som helst
Tåpelig å ikke evne å se at du kan ta dette i en annen tråd enn denne. Men det er vel bare sånn enkelte folk er :roll:
Denne "Kverulanten" tror det er det han er. Sannheten er at han bare er stokk dum og har et alvorlig oppmerksomhetsbehov. Ignorer trollet, det er det enkleste.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

morrisey skrev: tir nov 22, 2022 9:56 pm
Henningsen skrev: tir nov 22, 2022 9:54 pm
Kverulanten skrev: tir nov 22, 2022 9:40 pm

Nå er det ikke jeg som drar moralkortet side opp og side ned her. Det er litt vanskelig å la være å le av folk som i fullt alvor påstår at det å se på noen fotballkamper avgjør hvilken "side av historien" en havner.
Å ta standpunkt til noe er vel og bra, men det går an å ha litt perspektiver på hva som skjer rundt om i verden ellers også.
Ja holdningen om at hva en person gjør ikke har noe betydning er utbredt, og den sikre garatist for at man ikke får gjort noe som helst
Tåpelig å ikke evne å se at du kan ta dette i en annen tråd enn denne. Men det er vel bare sånn enkelte folk er :roll:
Denne "Kverulanten" tror det er det han er. Sannheten er at han bare er stokk dum og har et alvorlig oppmerksomhetsbehov. Ignorer trollet, det er det enkleste.
Ja, det er egentlig bare dumt av meg å mate trollet. :oops:

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kommer aldri til å forstå folk hvis eneste hensikt i livet er å kverulere bare for å kverulere.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Taururu skrev: tir nov 22, 2022 9:50 pm
stc887 skrev: tir nov 22, 2022 5:03 pm Sånn går no dagan
Trodde det var et pridesymbol der ja, hjelpes. Håper alle bare begynner å gå i regnbuefarger, så får disse "ordensvaktene" det alt for travelt og gir opp. Forbanna skandale hele greia.
Om noe er en liten skandale så er det kanskje at arrogante europeere vil tre vårt verdi- og moralsyn ned over fremmede kulturer. Homofili er forbudt i Qatar, og det har vi nada med. Før var det Jesus vi ville eksportere med korstog og misjonærer. Nå er det «god moral» via fotballspillere. Vestlig åndelig imperialisme tar aldri slutt. Fra å bombe land til demokrati til ikke å akseptere at homofili er straffbart i Qatar som i Norge til 1972, dog etter en sovende bestemmelse.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hva om jeg ser på menn når Opinion ringer så sier jeg at jeg boikottet hele Fotball-VM.

Blir jeg da regnet som seer eller ikke?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

kytec skrev: tir nov 22, 2022 10:05 pm Hva om jeg ser på menn når Opinion ringer så sier jeg at jeg boikottet hele Fotball-VM.

Blir jeg da regnet som seer eller ikke?
Siden du ser på menn når de ringer så vil de sikkert anta at du boikotter pga Qatars anti-homofili-politikk.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Crazy Horse skrev: tir nov 22, 2022 10:03 pm
Taururu skrev: tir nov 22, 2022 9:50 pm
stc887 skrev: tir nov 22, 2022 5:03 pm Sånn går no dagan
Trodde det var et pridesymbol der ja, hjelpes. Håper alle bare begynner å gå i regnbuefarger, så får disse "ordensvaktene" det alt for travelt og gir opp. Forbanna skandale hele greia.
Om noe er en liten skandale så er det kanskje at arrogante europeere vil tre vårt verdi- og moralsyn ned over fremmede kulturer. Homofili er forbudt i Qatar, og det har vi nada med. Før var det Jesus vi ville eksportere med korstog og misjonærer. Nå er det «god moral» via fotballspillere. Vestlig åndelig imperialisme tar aldri slutt. Fra å bombe land til demokrati til ikke å akseptere at homofili er straffbart i Qatar som i Norge til 1972, dog etter en sovende bestemmelse.
Det er snarere tvert imot. Qatar vil tvinge et barbarisk middelaldersyn på moderne mennesker, nå i Qatar. Og når muslimske migranter kommer til Norge og Europa, så vil en god del av de ha det samme middelaldersynet i Norge og Europa også. Må aldri gi etter for slike ufyselige mørkemenn hverken i Qatar eller Europa. Folk bør bare gå med regnbueting overalt i Qatar.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 10:31 am
Til helgen er det ligacupen for damer i England. Villa møter Durham som topper tabellen i cupen (fortsatt litt usikker på reglene i denne turneringen, virker som det er nærme Papa johns trophy?)
Det blir det lett å boikotte.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Crazy Horse skrev: tir nov 22, 2022 10:03 pm
Taururu skrev: tir nov 22, 2022 9:50 pm
stc887 skrev: tir nov 22, 2022 5:03 pm Sånn går no dagan
Trodde det var et pridesymbol der ja, hjelpes. Håper alle bare begynner å gå i regnbuefarger, så får disse "ordensvaktene" det alt for travelt og gir opp. Forbanna skandale hele greia.
Om noe er en liten skandale så er det kanskje at arrogante europeere vil tre vårt verdi- og moralsyn ned over fremmede kulturer. Homofili er forbudt i Qatar, og det har vi nada med. Før var det Jesus vi ville eksportere med korstog og misjonærer. Nå er det «god moral» via fotballspillere. Vestlig åndelig imperialisme tar aldri slutt. Fra å bombe land til demokrati til ikke å akseptere at homofili er straffbart i Qatar som i Norge til 1972, dog etter en sovende bestemmelse.
Ja, det er oss europeere det er noe galt med, ikke FIFA og tildelingsprosessen som endte med VM i Qatar. Det siste er jo ingen skandale. Litt av en virkelighetsoppfatning

Corvus

Legg inn av Corvus »

kytec skrev: tir nov 22, 2022 10:05 pm Hva om jeg ser på menn når Opinion ringer så sier jeg at jeg boikottet hele Fotball-VM.

Blir jeg da regnet som seer eller ikke?
Da blir du bare en av de mange som sier de boikotter men som ser på likevel.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Crazy Horse skrev: tir nov 22, 2022 10:03 pm Om noe er en liten skandale så er det kanskje at arrogante europeere vil tre vårt verdi- og moralsyn ned over fremmede kulturer. Homofili er forbudt i Qatar, og det har vi nada med.
Jeg skrev litt lengre oppe at jeg ønsket at denne tråden skulle være fri for slike diskusjoner, men jeg klarer ikke å unngå å svare på dette.
Jeg viser til et innlegg jeg skrev i en annen tråd i går:

Det ser dessverre ut til at arabere på sosiale medier også gir en lang faen i menneskerettigheter. Det roper ut om at vi ikke respekterer deres religion og kultur. Fuck det. Jeg respekterer ingen religion, da all religion er undertrykkende i sin natur. Jeg mener man ikke skal legge seg borti andres kultur når det gjelder språk, mat, kunst o.l, men den delen av kulturen som ikke respekterer grunnleggende menneskerettigheter skal og må man kritisere og prøve å påvirke til det bedre. Jeg ser jo det er noen her inne også som påstår at man ikke skal bry seg om hva Qatar mener om kvinners og homofiles rettigheter. Det gjør meg irritert.

Det var deg jeg først og fremst tenkte på når jeg nevnte at andre her inne forfekter dette synet om at vi ikke skal bry oss om kvinners - og homofiles mangel på rettigheter i Qatar.
For meg er det helt på trynet at man ikke skal stå opp i mot slike menneskerettighetsbrudd.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Rexwiller skrev: tir nov 22, 2022 12:17 pm Er nok lettere å boikotte for oss som har en vanlig jobb. Da går man jo automatisk glipp av halvparten av kampene uten at man prøver en gang.
Ja det er nok tøffere for NAV-ere og snyltere å holde seg unna.

Dersom man i tillegg trener mye og har en familie å ta vare på så blir det uansett max 5 - 6 kamper i løpet av et VM.

Queenie

Legg inn av Queenie »

HNilsen skrev: tir nov 22, 2022 9:03 pm
Queenie skrev: tir nov 22, 2022 8:37 pm
HNilsen skrev: tir nov 22, 2022 7:57 pm

Migrantarbeidere blir behandlet på de mest groteske måter. Grunnleggende menneskerettigheter blir trampet på. Dette er altså din respons.
Det skjer i Kina også, alt for at du skal få din airfryer og IPhone.
Ja, og det handler om timing. Og akkurat nå er timingen slik at endringer kan skje. Ikke i Qatar, men i FIFA. Din respons er altså å oppretteholde status quo. Derfor er du - sammen med doktoren og en del andre her inne - på feil side av historien.
Det er bare din mening. Jeg får med meg det som skjer, enten jeg liker det eller ei. Å amerikanere alt og lage små-Trumpister av alle er for øvrig en jævlig dårlig idé.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 1:35 pm Synes det er rimelig dårlig smak av dere som skriver om fotballkampene i VM som foregår i en tråd hovedsakelig rettet mot de som bevisst velger å ikke se på.

Det bør dere være for gode for å gjøre.
Man er vel ikke redd for spoiling om en uansett ikke skal se kampene?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Full boykott fremdeles her. TV er avslått.
Har vært en tur i nabolandet og spist mat og supat øl.
Ingen TV, ikke en pøkk tema fotball.
Spola inte krøken.
Norge vant i håndball, da! Jeg satt foran skjermen når danskene tapte.
Håndball er tøft. Fotball er for pyser.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Farmer skrev: tir nov 22, 2022 2:55 pm Da peiler vi tilbake tråden etter trådstarter sine premisser.
Siste nytt i boikottmotivasjon:
Jødiske organisasjoner opplyser til Jerusalem Post at Qatar ikke vil servere koshermat eller tillate jødisk bønn under VM.

Edit: Ser nå at jeg kom på etterskudd her. Men litt repetisjon er fint;-)
Kan de ikke bare spise Halal? Det er vel mye det samme? Det viktigste for begge er at de skal pine dyrene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

fargerik skrev: tir nov 22, 2022 10:16 pm
Håndball er tøft. Fotball er for pyser.
Dette er helt korrekt 😉

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Foreslår at vi flytter denne vekk fra VM-forumet, til Fotball-Internasjonal.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

trønderen skrev: tir nov 22, 2022 10:11 pm
Crazy Horse skrev: tir nov 22, 2022 10:03 pm Om noe er en liten skandale så er det kanskje at arrogante europeere vil tre vårt verdi- og moralsyn ned over fremmede kulturer. Homofili er forbudt i Qatar, og det har vi nada med.
Jeg skrev litt lengre oppe at jeg ønsket at denne tråden skulle være fri for slike diskusjoner, men jeg klarer ikke å unngå å svare på dette.
Jeg viser til et innlegg jeg skrev i en annen tråd i går:

Det ser dessverre ut til at arabere på sosiale medier også gir en lang faen i menneskerettigheter. Det roper ut om at vi ikke respekterer deres religion og kultur. Fuck det. Jeg respekterer ingen religion, da all religion er undertrykkende i sin natur. Jeg mener man ikke skal legge seg borti andres kultur når det gjelder språk, mat, kunst o.l, men den delen av kulturen som ikke respekterer grunnleggende menneskerettigheter skal og må man kritisere og prøve å påvirke til det bedre. Jeg ser jo det er noen her inne også som påstår at man ikke skal bry seg om hva Qatar mener om kvinners og homofiles rettigheter. Det gjør meg irritert.

Det var deg jeg først og fremst tenkte på når jeg nevnte at andre her inne forfekter dette synet om at vi ikke skal bry oss om kvinners - og homofiles mangel på rettigheter i Qatar.
For meg er det helt på trynet at man ikke skal stå opp i mot slike menneskerettighetsbrudd.
Menneskerettigheter ? Hva med flyktninge- og asylkonvensjoner og det å hjelpe mennesker i nød. Jeg tenker på middelhavsland som Spania og Italia som nekter å hjelpe mennesker i nød ved å stenge sine havner for båtflyktninger på Middelhavet. Det er ikke politikk. Det er vern av det ukrenkelige menneskeliv. Det dør flyktninger på Middelhavet nesten daglig. Italia bør vel aldri få noe mesterskap ? Likestilling materialisert eller eksemplifisert fra Qatar med manglende kvinne- og jentefotball. I Norge er jentefotballen på full fremmarsj, med et unntak. De innvandrertette bydeler i Oslo med mange muslimske innvandrere. Hva med dette ?

Det er vel ingen som forsvarer det korrupte FIFA. At land i Midtøsten som Qatar får en fotballfest som VM kan bidra positivt for regionen og for arabernes selvfølelse, og det er vel ikke bare negativt ?

startelver

Legg inn av startelver »

Håper noen spillere tar på seg regnbueparykken mens de er der nede.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Henningsen skrev: tir nov 22, 2022 10:21 pm
fargerik skrev: tir nov 22, 2022 10:16 pm
Håndball er tøft. Fotball er for pyser.
Dette er helt korrekt 😉
Med slike holdninger er det vel lett å boikotte VM. Jeg har lenge hatt den teori at de mest ihuga boikottfolka ikke har noe genuint forhold til fotball, annet enn i beste fall et favorittlag i England, til nød i Norge. Håndball er hands

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hva med, hva med, hva med? Et enkelt ja eller nei spørsmål. Støtter du Qatars behandling av homofile?

Også klarer du faktisk å påstå at jeg ikke har et nært forhold til fotball også. Hvorfor tror du jeg opprettet denne tråden? Jeg synes det er tungt å ikke se VM, nettopp fordi det er noe av det morsomste jeg vet. Men jeg ofrer det, fordi jeg mener det er det riktige å gjøre.
Sist redigert av trønderen den tir nov 22, 2022 10:31 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tenk hvis det begynner å regne der nede under en av kampene, samtidig som solen titter litt frem.

Blir kampen avlyst da?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Crazy Horse skrev: tir nov 22, 2022 10:28 pm
Henningsen skrev: tir nov 22, 2022 10:21 pm
fargerik skrev: tir nov 22, 2022 10:16 pm
Håndball er tøft. Fotball er for pyser.
Dette er helt korrekt 😉
Med slike holdninger er det vel lett å boikotte VM. Jeg har lenge hatt den teori at de mest ihuga boikottfolka ikke har noe genuint forhold til fotball, annet enn i beste fall et favorittlag i England, til nød i Norge. Håndball er hands
Enkelt å boikotte uansett.
Enkelte ting er bare viktigere enn andre.

Taururu

Legg inn av Taururu »

GatlingGun skrev: tir nov 22, 2022 10:29 pm Tenk hvis det begynner å regne der nede under en av kampene, samtidig som solen titter litt frem.

Blir kampen avlyst da?
Kommer an på om Infantino føler seg gay eller ikke, den dagen

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

trønderen skrev: tir nov 22, 2022 10:28 pm Hva med, hva med, hva med? Et enkelt ja eller nei spørsmål. Støtter du Qatars behandling av homofile?

Også klarer du faktisk å påstå at jeg ikke har et nært forhold til fotball også. Hvorfor tror du jeg opprettet denne tråden? Jeg synes det er tungt å ikke se VM, nettopp fordi det er noe av det morsomste jeg vet. Men jeg ofrer det, fordi jeg mener det er det riktige å gjøre.
Jeg også var fullstendig klar for full boikott av tv-sendingene fra årets VM.
Absolutt alt er feil med det.
MEN, jeg er ikke alene i huset, barna kjørte på at ingen av vennene deres ble nektet å se VM, og jeg måtte til slutt la de få se.
Argumentet med at det kun er hvert fjerde år, og at dette var viktig for dem vant frem, selv om de også skjønte meg og grunnen til at jeg ikke ville være en del av statistikken som viste at de hadde tellende seere.
Når det først registreres at det ses på er det unaturlig at jeg går i et annet rom for personlig ikke å se på, så jeg tapte denne kampen for moralske verdier

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ivrige i tjenesten disse muhammedanerne.
stc887 skrev: tir nov 22, 2022 5:03 pm Sånn går no dagan

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Corvus skrev: tir nov 22, 2022 10:11 pm
kytec skrev: tir nov 22, 2022 10:05 pm Hva om jeg ser på menn når Opinion ringer så sier jeg at jeg boikottet hele Fotball-VM.

Blir jeg da regnet som seer eller ikke?
Da blir du bare en av de mange som sier de boikotter men som ser på likevel.
Er klar over det, men sponsorene som betaler disse meningsmålingsbyråene vil se meg som en som ikke ser kampene og blir sure. Mission accomplished.

Kommer ikke på det største (eneste meningsmålingfirmaet vi hadde for eks 20 år siden). Veldig kjent.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

trønderen skrev: tir nov 22, 2022 10:28 pm Hva med, hva med, hva med? Et enkelt ja eller nei spørsmål. Støtter du Qatars behandling av homofile?

Også klarer du faktisk å påstå at jeg ikke har et nært forhold til fotball også. Hvorfor tror du jeg opprettet denne tråden? Jeg synes det er tungt å ikke se VM, nettopp fordi det er noe av det morsomste jeg vet. Men jeg ofrer det, fordi jeg mener det er det riktige å gjøre.
Ikke vær så selvopptatt da. Jeg har ikke skrevet om din fotballinteresse, men generelt, at mange av mine «venner» på FB som vil boikotte ikke vet hva offside er. Jeg er imot at homofile i Qatar blir forfulgt og risikerer 3 års fengsel. At landet av religiøse grunner forbyr homofili har vi faktisk ikke en dritt med. Jeg reagerer langt mer på at mennesker i f eks Afghanistan piskes offentlig fordi de har sex uten å være gift, eller at utro personer steines til døde. Mange arabere og Øst-Europeere ser på europeere som dekadente. Et folk uten moral og (seksual)normer. De har rett til å mene det, men de har ingen rett til å kreve at vi skal endre vår kollektive moral. Drar du som kvinne til Iran må du dekke til håret, ikke kle deg i korte skjørt osv.. Du kan mislike det, men slik er det, og du (vi) har kanskje ikke noe med dette moral- eller kvinnesynet i en fremmed kultur ?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»