Alternativer til VM i Qatar

Svar
TrondLFC
Innlegg: 2690

Re: Alternativer til VM i Qatar

Legg inn av TrondLFC »

Går for det meste i NHL og Autumn Nations League her.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Gleder meg til Championship begynner igjen.
Men inntil da er det heldigvis mye annet enn fotball jeg kan finne på.

Personlig hadde jeg heller sett på gamle klipp av "Smil til det skjulte kamera" hvis tulle-VM i Qatar hadde vært alternativet.

arknath

Legg inn av arknath »

Sett litt på serier og twitch. Blitt null fotball for meg og jeg kan ikke si at det har fristet å kikke innom. Føler ikke det er et stort "offer" til nå i allefall. Når det gjelder PL blir det nok bare gratiskamper for meg fremover. Har ikke lyst å betale prisene som forlanges når man vet hva pengene går til.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Corvus skrev: fre nov 18, 2022 9:01 pm
GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:19 am
Premiership og Championship (Skottland)

Søndag 18.desember:

Serie B
Serie C
Championship: Luton- Millwall
Segunda Division
Regionalliga
Er selvsagt ingen fan av det islamistiske skrekkregimet Qatar, men skal selvsagt se de fleste storkampene. Den skrotlista du kom med var jo i det minste morsom og gjennomarbeidet, men kan tenke meg 1000 andre ting å gjøre enn å se på det rælet der.
Jeg skjønner at Serie B og C ikke frister alle, men Championship?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Koffer skrev: fre nov 18, 2022 5:59 pm De som sier de skal boikotte, kommer til å se etter hvert de også.
Jeg vedder 1 milliard på at jeg ikke skal se.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

greyserpent skrev: tir nov 22, 2022 11:45 pm
Koffer skrev: fre nov 18, 2022 5:59 pm De som sier de skal boikotte, kommer til å se etter hvert de også.
Jeg vedder 1 milliard på at jeg ikke skal se.
Ingen som hverken kan eller vil vedde imot det der, hadde jeg fått en milliard for ikke å se VM hadde unga kunne drite en lang mars i å få se det, de hadde blitt rikelig belønnet etterpå

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

TrondLFC skrev: tor nov 17, 2022 7:50 pm
Tullekoppen skrev: tor nov 17, 2022 7:31 pm Dersom Norge hadde greid å karre seg dit; hadde dere boikottet da?
Ja.
Blir fint å boikotte når CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U går i Doha eller Dubai om noen år.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 12:12 am
TrondLFC skrev: tor nov 17, 2022 7:50 pm
Tullekoppen skrev: tor nov 17, 2022 7:31 pm Dersom Norge hadde greid å karre seg dit; hadde dere boikottet da?
Ja.
Blir fint å boikotte når CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U går i Doha eller Dubai om noen år.
Ok

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fotball langt ned på rangstigen fenger meg ikke. Skal se på fotball, men da amerikansk fotball. Sammen med NHL får jeg nok av sport. Skal jo se på andre ting på tv også. Og alt mulig annet man kan finne på.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TommyCowan2 skrev: tir nov 22, 2022 11:19 pm
Corvus skrev: fre nov 18, 2022 9:01 pm
GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:19 am
Premiership og Championship (Skottland)

Søndag 18.desember:

Serie B
Serie C
Championship: Luton- Millwall
Segunda Division
Regionalliga
Er selvsagt ingen fan av det islamistiske skrekkregimet Qatar, men skal selvsagt se de fleste storkampene. Den skrotlista du kom med var jo i det minste morsom og gjennomarbeidet, men kan tenke meg 1000 andre ting å gjøre enn å se på det rælet der.
Jeg skjønner at Serie B og C ikke frister alle, men Championship?
Fotballinteressen stikker kanskje ikke så dypt hos alle. Mange er ikke interessert i så mye annet enn plastikken i toppen av pyramiden. Og når en liga med Brereton Diaz, Kompany, Carrick, Bilic, Jon Dahl Tommasson, Joao Pedro, Troost-Ekong, Berge, Johansen, Aarons, Krul, Cantwell, Pukki, Allen, Swift, Diangana, Cullen, Brownhill og lag som Norwich, Burnley, Sunderland, Middlesbrough, QPR, Coventry, Blackburn, Sheffield United, Swansea, Birmingham, Stoke, WBA etc ikke appellerer nok så er man kanskje ikke så fotballinteressert i utgangspunktet. "Liker å se på Messi spille mot Salah og sånn da."

Championship er jo nærmest som PL var for 20-25 år siden med tanke på hvor mye penger som er der. Da Ross McCormack plutselig var involvert i flere overganger over 10 mill pund for noen år siden så gikk det i alle fall opp for meg at ting hadde endret seg vesentlig. Temmelig langt sprang fra da Scheie plundret seg gjennom gul ball, Peschisolido, Horsfield, Lee Hughes, Wallwork, Claridge, Ndlovu, Shipperley, Neil Clement, Jordao, Edghill, Dele Adebola, Scimeca, Hjelde etc på lørdager da NRK hadde sitt siste forsøk med engelsk fotball. Men ligaen var kanskje mer sjarmerende da.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

GiPazzini_85 skrev: ons nov 23, 2022 5:42 am
TommyCowan2 skrev: tir nov 22, 2022 11:19 pm
Corvus skrev: fre nov 18, 2022 9:01 pm

Er selvsagt ingen fan av det islamistiske skrekkregimet Qatar, men skal selvsagt se de fleste storkampene. Den skrotlista du kom med var jo i det minste morsom og gjennomarbeidet, men kan tenke meg 1000 andre ting å gjøre enn å se på det rælet der.
Jeg skjønner at Serie B og C ikke frister alle, men Championship?
Fotballinteressen stikker kanskje ikke så dypt hos alle. Mange er ikke interessert i så mye annet enn plastikken i toppen av pyramiden. Og når en liga med Brereton Diaz, Kompany, Carrick, Bilic, Jon Dahl Tommasson, Joao Pedro, Troost-Ekong, Berge, Johansen, Aarons, Krul, Cantwell, Pukki, Allen, Swift, Diangana, Cullen, Brownhill og lag som Norwich, Burnley, Sunderland, Middlesbrough, QPR, Coventry, Blackburn, Sheffield United, Swansea, Birmingham, Stoke, WBA etc ikke appellerer nok så er man kanskje ikke så fotballinteressert i utgangspunktet. "Liker å se på Messi spille mot Salah og sånn da."

Championship er jo nærmest som PL var for 20-25 år siden med tanke på hvor mye penger som er der. Da Ross McCormack plutselig var involvert i flere overganger over 10 mill pund for noen år siden så gikk det i alle fall opp for meg at ting hadde endret seg vesentlig. Temmelig langt sprang fra da Scheie plundret seg gjennom gul ball, Peschisolido, Horsfield, Lee Hughes, Wallwork, Claridge, Ndlovu, Shipperley, Neil Clement, Jordao, Edghill, Dele Adebola, Scimeca, Hjelde etc på lørdager da NRK hadde sitt siste forsøk med engelsk fotball. Men ligaen var kanskje mer sjarmerende da.
Folk liker å se på fotball som er tilgjengelig og der de har en felles interesse i lag med mange andre fotball-interesserte. Da blir det stort sett til å følge de lagene som det snakkes mest om og som vises oftest på TV.

Følger man f.eks. kun Cardiff eller Watford, så er det ikke mye fellesskap å få i et land som Norge. Hadde man bodd i London eller i Cardiff så hadde det selvsagt vært mye enklere å tilegne seg et godt fellesskap.

Finnes det en grei oversikt over kanaler som viser kamper fra lavere nivåer? Jeg vet at Vsport viser en del Championship og League One, men tenkte ellers. F.eks. 2. Bundesliga?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 8:17 am
GiPazzini_85 skrev: ons nov 23, 2022 5:42 am
TommyCowan2 skrev: tir nov 22, 2022 11:19 pm
Jeg skjønner at Serie B og C ikke frister alle, men Championship?
Fotballinteressen stikker kanskje ikke så dypt hos alle. Mange er ikke interessert i så mye annet enn plastikken i toppen av pyramiden. Og når en liga med Brereton Diaz, Kompany, Carrick, Bilic, Jon Dahl Tommasson, Joao Pedro, Troost-Ekong, Berge, Johansen, Aarons, Krul, Cantwell, Pukki, Allen, Swift, Diangana, Cullen, Brownhill og lag som Norwich, Burnley, Sunderland, Middlesbrough, QPR, Coventry, Blackburn, Sheffield United, Swansea, Birmingham, Stoke, WBA etc ikke appellerer nok så er man kanskje ikke så fotballinteressert i utgangspunktet. "Liker å se på Messi spille mot Salah og sånn da."

Championship er jo nærmest som PL var for 20-25 år siden med tanke på hvor mye penger som er der. Da Ross McCormack plutselig var involvert i flere overganger over 10 mill pund for noen år siden så gikk det i alle fall opp for meg at ting hadde endret seg vesentlig. Temmelig langt sprang fra da Scheie plundret seg gjennom gul ball, Peschisolido, Horsfield, Lee Hughes, Wallwork, Claridge, Ndlovu, Shipperley, Neil Clement, Jordao, Edghill, Dele Adebola, Scimeca, Hjelde etc på lørdager da NRK hadde sitt siste forsøk med engelsk fotball. Men ligaen var kanskje mer sjarmerende da.
Folk liker å se på fotball som er tilgjengelig og der de har en felles interesse i lag med mange andre fotball-interesserte. Da blir det stort sett til å følge de lagene som det snakkes mest om og som vises oftest på TV.

Følger man f.eks. kun Cardiff eller Watford, så er det ikke mye fellesskap å få i et land som Norge. Hadde man bodd i London eller i Cardiff så hadde det selvsagt vært mye enklere å tilegne seg et godt fellesskap.

Finnes det en grei oversikt over kanaler som viser kamper fra lavere nivåer? Jeg vet at Vsport viser en del Championship og League One, men tenkte ellers. F.eks. 2. Bundesliga?
Er jo mange som følger engelske lag under EPL-nivå her i Norge da.

Denne er vel nokså kjent: https://www.tvkampen.com/

Vsport har jo 2.Bundesliga, men der er det vinterpause nå. League 2 har også fri nå. Det er i Italia, England og Spania det spilles fotball på andrenivå under VM.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jeg har absolutt null abstinenser for fotball nå. VM kunne ikke falle meg inn å se på. Det er så kunstig og tilgjort, og fra den kommende helgen er det vel fulle runder med alt av vintersport, som er mer riktig i forhold til årstiden vi har
Jeg skal kose meg med det i stedet, og vil jeg ha litt mer stemning så kan jeg ta turen bort til jordal og se en hockeykamp.
Kommer ikke til å savne vm i fotball ett sekund.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Chelseas damer møter Real Madrids damer i CL ikveld.

Guro Reiten 💙

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 12:03 pm Jeg har absolutt null abstinenser for fotball nå. VM kunne ikke falle meg inn å se på. Det er så kunstig og tilgjort, og fra den kommende helgen er det vel fulle runder med alt av vintersport, som er mer riktig i forhold til årstiden vi har
Jeg skal kose meg med det i stedet, og vil jeg ha litt mer stemning så kan jeg ta turen bort til jordal og se en hockeykamp.
Kommer ikke til å savne vm i fotball ett sekund.
Mye bra til helgen av både vintersport og noen NHL kamper om det skulle være av interesse. Kan og nevne at det sendes noen rugby kamper i Autumn Nations League på viasat/play, i tillegg til FA cup. Så det er litt av hvert for oss og :)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ellers kunne man jo ta seg en tur ut i vakker norsk natur. Koke kakao på termos, fyre opp bål, grille pølser på spidd og steike vafler når man kommer hjem...

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 12:15 pm Ellers kunne man jo ta seg en tur ut i vakker norsk natur. Koke kakao på termos, fyre opp bål, grille pølser på spidd og steike vafler når man kommer hjem...
Planlegger noen fine turer med min Golden i helgen :D

MentalM

Legg inn av MentalM »

Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 12:15 pm Ellers kunne man jo ta seg en tur ut i vakker norsk natur. Koke kakao på termos, fyre opp bål, grille pølser på spidd og steike vafler når man kommer hjem...
Aldri fortsatt den greia. Mulig det er pga jeg ikke har barn enda

Kaste tennisball med hund er jeg derimot helt med på :D

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

MentalM skrev: ons nov 23, 2022 12:20 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 12:15 pm Ellers kunne man jo ta seg en tur ut i vakker norsk natur. Koke kakao på termos, fyre opp bål, grille pølser på spidd og steike vafler når man kommer hjem...
Aldri fortsatt den greia. Mulig det er pga jeg ikke har barn enda

Kaste tennisball med hund er jeg derimot helt med på :D
Smaken er som baken! Jeg er ingen hundeperson, men...Jeg synes tiden ute er den beste jeg har. Ogbjeg skjønner meg på hundeeiere som alltid har en 'kompis' med på tur.
Aller helst med fluestang i hånda.
Mulig jeg rigger opp ei stang i helgen, og ser om det er noe fart i sjøørreten.
Kle seg godt, termos med noe varmt og finne et sted i le når man tar pauser og kikke utover sjøen. Herlig!
Sist redigert av Henningsen den ons nov 23, 2022 12:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 12:03 pm Jeg har absolutt null abstinenser for fotball nå.
Samme her. Begynner generelt å få avsmak for toppfotballen med så mye penger i omløp og fjas på sosiale medier.

Syntes det var en ok balanse for 15-20 år siden, men nå har det tatt helt av.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 12:18 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 12:15 pm Ellers kunne man jo ta seg en tur ut i vakker norsk natur. Koke kakao på termos, fyre opp bål, grille pølser på spidd og steike vafler når man kommer hjem...
Planlegger noen fine turer med min Golden i helgen :D
Du får vente til etter at han er ferdig med nytt-på-nytt.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 12:20 am
Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 12:12 am
TrondLFC skrev: tor nov 17, 2022 7:50 pm

Ja.
Blir fint å boikotte når CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U går i Doha eller Dubai om noen år.
Ok
Ser at den kunne misforstås siden det ikke ble et direkte spørsmål til deg.
Kan ta den til alle Pool- og MU-fans.

Vil dere boikotte CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U hvis den går i Doha eller Dubai om noen år?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 1:05 pm
TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 12:20 am
Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 12:12 am

Blir fint å boikotte når CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U går i Doha eller Dubai om noen år.
Ok
Ser at den kunne misforstås siden det ikke ble et direkte spørsmål til deg.
Kan ta den til alle Pool- og MU-fans.

Vil dere boikotte CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U hvis den går i Doha eller Dubai om noen år?
Kan du ikke ta det i en tråd som diskuterer den tematikken?

lund

Legg inn av lund »

Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 1:05 pm
TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 12:20 am
Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 12:12 am

Blir fint å boikotte når CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U går i Doha eller Dubai om noen år.
Ok
Ser at den kunne misforstås siden det ikke ble et direkte spørsmål til deg.
Kan ta den til alle Pool- og MU-fans.

Vil dere boikotte CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U hvis den går i Doha eller Dubai om noen år?
Hvorfor skulle den europeiske fotballturneringen CL gå i land som ikke er med i europeiske kvalifiseringsgrupper til mesterskap egentlig?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 1:05 pm
TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 12:20 am
Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 12:12 am

Blir fint å boikotte når CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U går i Doha eller Dubai om noen år.
Ok
Ser at den kunne misforstås siden det ikke ble et direkte spørsmål til deg.
Kan ta den til alle Pool- og MU-fans.

Vil dere boikotte CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U hvis den går i Doha eller Dubai om noen år?
Ja, den kampen ville gått uten min oppmerksomhet. Irriterer meg grønn på at de absolutt må legge disse forbanna treningsoppholdene til Dubai, null selvinnsikt.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

lund skrev: ons nov 23, 2022 1:09 pm
Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 1:05 pm
TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 12:20 am
Ok
Ser at den kunne misforstås siden det ikke ble et direkte spørsmål til deg.
Kan ta den til alle Pool- og MU-fans.

Vil dere boikotte CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U hvis den går i Doha eller Dubai om noen år?
Hvorfor skulle den europeiske fotballturneringen CL gå i land som ikke er med i europeiske kvalifiseringsgrupper til mesterskap egentlig?
Fotballverden utvider seg ( om mulig ) stadig og det skulle ikke forundre meg at dette kan komme til å skje.
Vi ser jo lignende i NHL for eksempel.

lund

Legg inn av lund »

TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 1:36 pm
lund skrev: ons nov 23, 2022 1:09 pm
Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 1:05 pm

Ser at den kunne misforstås siden det ikke ble et direkte spørsmål til deg.
Kan ta den til alle Pool- og MU-fans.

Vil dere boikotte CL-finalen mellom Liverpool og Manchester U hvis den går i Doha eller Dubai om noen år?
Hvorfor skulle den europeiske fotballturneringen CL gå i land som ikke er med i europeiske kvalifiseringsgrupper til mesterskap egentlig?
Fotballverden utvider seg ( om mulig ) stadig og det skulle ikke forundre meg at dette kan komme til å skje.
Vi ser jo lignende i NHL for eksempel.
Joda, men noe litt annet med CL-finalen. Tror ikke det hadde blitt superpopulært om man la CL-finalen til Australia f.eks.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

lund skrev: ons nov 23, 2022 1:59 pm
TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 1:36 pm
lund skrev: ons nov 23, 2022 1:09 pm

Hvorfor skulle den europeiske fotballturneringen CL gå i land som ikke er med i europeiske kvalifiseringsgrupper til mesterskap egentlig?
Fotballverden utvider seg ( om mulig ) stadig og det skulle ikke forundre meg at dette kan komme til å skje.
Vi ser jo lignende i NHL for eksempel.
Joda, men noe litt annet med CL-finalen. Tror ikke det hadde blitt superpopulært om man la CL-finalen til Australia f.eks.
Ganske logisk når de to klubbene og andre klubber sannsynligvis får deleiere fra den regionen og UEFA smøres med penger.
Pengene som styrer det meste i dag.
Australia er alt for langt borte og ingen betalingsvilje.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kverulanten skrev: ons nov 23, 2022 4:51 pm
lund skrev: ons nov 23, 2022 1:59 pm
TrondLFC skrev: ons nov 23, 2022 1:36 pm
Fotballverden utvider seg ( om mulig ) stadig og det skulle ikke forundre meg at dette kan komme til å skje.
Vi ser jo lignende i NHL for eksempel.
Joda, men noe litt annet med CL-finalen. Tror ikke det hadde blitt superpopulært om man la CL-finalen til Australia f.eks.
Ganske logisk når de to klubbene og andre klubber sannsynligvis får deleiere fra den regionen og UEFA smøres med penger.
Pengene som styrer det meste i dag.
Australia er alt for langt borte og ingen betalingsvilje.
Så lenge UEFA drives som under Ceferin og forgjengerne så vil araberstatene ha relativt få problemer med å få en CL-finale, EL-finale eller en supercup dit.Når det faktisk måtte en krig til for å gjerne Gazprom som sponsor for CL så kan det meste gå an.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»