VM i fotball 2022

Svar
Bohemis

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av Bohemis »

Landet Ecuador skrives altså med C, ikke Q. Til informasjon.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Saturn skrev: tir nov 22, 2022 1:28 am
DuncanE skrev: tir nov 22, 2022 1:15 am
trønderen skrev: man nov 21, 2022 2:16 pm Jeg leser på VG at de iranske spillerne protesterte mot eget regime ved å ikke synge nasjonalsangen. De har i det minste noen baller som f. eks Danmark eller England ikke har.
Det spørs om de beholder de ballene ved hjemkomst.
De fleste i startelleveren holder jo til i europeiske klubber.
Okej ;) Men spørs nok om regimet da evtl kan sørge for å la familien i hjemlandet lide. Poenget er vel at disse Iranske spillerne faktisk står for noe, i motsetning til spillerne og fotballforbundene ellers rundt om som valgte å la kapteinsbind-gate død under litt stakkarslig press.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tyskland ønsker å ta FIFA til CAS for en hurtigavgjørelse innen 48 timer.

Heia, heia!

https://www.vg.no/sport/i/zEOd2b/tyskla ... bue-nekten

jrza59

Legg inn av jrza59 »


Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

At det blir flere land representert fra Asia er jo det absolutt minste problemet med utvidelsen av VM. Ser ikke det helt store problemet om f.eks Uzbekistan eller Irak kommer seg til VM.

Problemet med utvidelsen er at den skaper disse håpløse gruppespillene med "beste treer" videre o.l, men først og fremst at den gjør VM enda dyrere og vanskeligere å arrangere. Da blir det etter hvert bare store land eller land som Qatar som kan arrangere hvis man ikke sprer det veldig utover. Da kan man nesten bare glemme VM i f.eks Afrika.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Vuvuzelaen skrev: tir nov 22, 2022 5:09 pm At det blir flere land representert fra Asia er jo det absolutt minste problemet med utvidelsen av VM. Ser ikke det helt store problemet om f.eks Uzbekistan eller Irak kommer seg til VM.

Problemet med utvidelsen er at den skaper disse håpløse gruppespillene med "beste treer" videre o.l, men først og fremst at den gjør VM enda dyrere og vanskeligere å arrangere. Da blir det etter hvert bare store land eller land som Qatar som kan arrangere hvis man ikke sprer det veldig utover. Da kan man nesten bare glemme VM i f.eks Afrika.
Tror FIFA har bestemt at det skal deles inn i 16 grupper med 3 nasjoner i hver gruppe. Som i praksis vil bety 1 europeisk nasjon i hver gruppe tenker jeg. Er bare en liten utfordring med en slik løsning. Det skal gå 2 nasjoner videre fra hver gruppe og da kan de 2 nasjonene som er involvert i siste kamp i gruppen spille på et resultat som kan sende begge 2 nasjonene videre. En slik løsning vil uansett skape spekulasjoner.

startelver

Legg inn av startelver »

Det beste for Norge i fremtiden er å havne i grupper med lag utenfor Europa så går det kanskje an å kvalifisere seg.

Sniper

Legg inn av Sniper »

Skuffet over Danmark. Har egentlig ikke så veldig stor tro på de i VM, men hadde vært gøy om overrasket. Dessverre skjedde ikke det i dag.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Vi kan utvide VM med like mange land som Europa som sier takk for seg i 2023.
Eneste måten å stoppe denne galskapen på er en kollektiv "nei takk, dette gidder vi ikke" fra topp 10-15 i Europa.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Belzone skrev: tir nov 22, 2022 8:13 pm Vi kan utvide VM med like mange land som Europa som sier takk for seg i 2023.
Eneste måten å stoppe denne galskapen på er en kollektiv "nei takk, dette gidder vi ikke" fra topp 10-15 i Europa.
Vet ikke om det er mer tullete med 48 lag i VM, enn 24 lag i EM..

trønderen

Legg inn av trønderen »

16 lag i EM og 32 i VM mener jeg er det beste.
Men jeg mener Oseania burde fått 1 plass i VM, ikke 0,5 som det er i dag.
Det er vel den eneste fordelen jeg ser med at det blir utvidet. Da får vi et VM der garantert alle verdensdeler er representert (tenker ikke da på Australia, som representerer det asiatiske fotballforbundet).

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Her er en oversikt hvor mange nasjoner fra hver føderasjon man får når VM utvides til 48 nasjoner. Tallene er inklusiv verter. I parentes står nåværende tall som er eksklusiv verter.
AFC: 8(4,5)
CAF: 9(5)
CONCACAF: 6(3,5)
CONMEBOL: 6(4,5)
OFC: 1(0,5)
UEFA: 16(13)
Tilsammen 46 nasjoner. De 2 siste går til en internasjonal playoff. 1 nasjon fra de 5 øverste føderasjonene og 1 nasjon fra 1 av de 5 føderasjonene. UEFA får ikke noen ekstra her.
Skal jeg gjette hvordan de 16 nasjonene fra Europa kommer seg til VM så tenker jeg at de 10 puljevinnerne går direkte til VM. De 10 nasjonene som ender på 2.plass går til playoff sammen med 2 nasjoner fra Nations League til en playoff. Hvor 6 av de skal til VM.

Belzone

Legg inn av Belzone »

32 land som aksepteres og lever opp til samt aksepterer våre verdslige verdier bør finne sin vei til neste vm

4200570

Legg inn av 4200570 »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Qatar skal visstnok angre på hele VM-greia. De kommer ut av dette helt uten noen positiv effekt.

FIFA og Infantino er under press siden Tyskland og nå sannsynligvis Danmark går til sak.

Det neste skrittet nå er at lagene bruker det armbåndet. Får de gult kort hadde jeg oversett det gule kortet. Hadde man fått et til hadde hele laget forlatt banen om det endre med rødt.

Det ER forbundene og spillerne som har makta. De kan tyne Infantino noe så grønnjævlig om de bare står sammen og gjør det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Belzone skrev: ons nov 23, 2022 12:05 am 32 land som aksepteres og lever opp til samt aksepterer våre verdslige verdier bør finne sin vei til neste vm
Ironi?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Flott av Martine Østenstad. Damene i fotballverdenen viser at de har større baller enn "herrene".

https://www.bt.no/fotball/i/0Qp6a0/bran ... ondt-aa-se


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: ons nov 23, 2022 11:30 am Qatar skal visstnok angre på hele VM-greia. De kommer ut av dette helt uten noen positiv effekt.

FIFA og Infantino er under press siden Tyskland og nå sannsynligvis Danmark går til sak.

Det neste skrittet nå er at lagene bruker det armbåndet. Får de gult kort hadde jeg oversett det gule kortet. Hadde man fått et til hadde hele laget forlatt banen om det endre med rødt.

Det ER forbundene og spillerne som har makta. De kan tyne Infantino noe så grønnjævlig om de bare står sammen og gjør det.
Leste litt om dette i går, hysterisk lesning.

Qatar hadde jo i mange år klart å bygge velstand uten å egentlig ha noen form for oppmerksomhet, og ofte havnet i skyggen av Saudi-Arabia.

Så velger de bestikke til seg VM, og nå er stemningen bare «we have used 200 billions on this, and we’re getting nothing back».

Skal jo sies at dette kun går under rykter foreløpig, men «gøy» hvis Qatar har klart å bruke så mye penger kun på oute seg selv som den nasjonen de er, der de trodde at fotballen skulle overskygge alle de mørke sidene så fort fotballen rullet i gang.

Everenga

Legg inn av Everenga »

netrebske skrev: tir nov 22, 2022 8:56 pm
Belzone skrev: tir nov 22, 2022 8:13 pm Vi kan utvide VM med like mange land som Europa som sier takk for seg i 2023.
Eneste måten å stoppe denne galskapen på er en kollektiv "nei takk, dette gidder vi ikke" fra topp 10-15 i Europa.
Vet ikke om det er mer tullete med 48 lag i VM, enn 24 lag i EM..
Begge deler er like idiotisk. 32 i VM og 16 i EM er helt perfekt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

64-lags turneringspill 6 kamper på Finale lag hadde vært ok

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Mr.Meep skrev: ons nov 23, 2022 12:52 pm 64-lags turneringspill 6 kamper på Finale lag hadde vært ok
Mener du skulle vært ren cup med 64 lag? Det stemmer jeg mer i mot enn VM med 48 lag og 7 kamper for finalelagene,

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

netrebske skrev: ons nov 23, 2022 1:27 pm
Mr.Meep skrev: ons nov 23, 2022 12:52 pm 64-lags turneringspill 6 kamper på Finale lag hadde vært ok
Mener du skulle vært ren cup med 64 lag? Det stemmer jeg mer i mot enn VM med 48 lag og 7 kamper for finalelagene,
Ren cup store utslag da!

guru

Legg inn av guru »

GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 12:10 pm Flott av Martine Østenstad. Damene i fotballverdenen viser at de har større baller enn "herrene".

https://www.bt.no/fotball/i/0Qp6a0/bran ... ondt-aa-se

Stor applaus til henne for dette. Synes likevel ikke sammenligningen med gutta er noe særlig. Tviler på at hun hadde markert om det stod om å få spille en VM-finale. Ikke sikkert hun hadde tatt et frivillig gult kort om det betød at hun måtte stå over en evt. VM-finale.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Mr.Meep skrev: ons nov 23, 2022 12:52 pm 64-lags turneringspill 6 kamper på Finale lag hadde vært ok
Jeg liker faktisk den ideen, den er kommersielt håpløs så det vil ikke skje men du verden så mye morsommere Europacupen var enn Champions League. Gruppespill er egentlig dritkjedelig.

Faktisk kan man ta den enda lenger og si 128 lag, maks 7 kamper på et lag dvs det samme som i dag. Dette vil si at omtrent alle land er representert. Det ville selvfølgelig bli noen heidundrandes sifre i åpningsrunden men det er da gøy med tosifra noen ganger også. :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Everenga skrev: ons nov 23, 2022 1:41 pm
Mr.Meep skrev: ons nov 23, 2022 12:52 pm 64-lags turneringspill 6 kamper på Finale lag hadde vært ok
Jeg liker faktisk den ideen, den er kommersielt håpløs så det vil ikke skje men du verden så mye morsommere Europacupen var enn Champions League. Gruppespill er egentlig dritkjedelig.

Faktisk kan man ta den enda lenger og si 128 lag, maks 7 kamper på et lag dvs det samme som i dag. Dette vil si at omtrent alle land er representert. Det ville selvfølgelig bli noen heidundrandes sifre i åpningsrunden men det er da gøy med tosifra noen ganger også. :D
Brasil vs Salomonøyene?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

guru skrev: ons nov 23, 2022 1:33 pm
GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 12:10 pm Flott av Martine Østenstad. Damene i fotballverdenen viser at de har større baller enn "herrene".

https://www.bt.no/fotball/i/0Qp6a0/bran ... ondt-aa-se

Stor applaus til henne for dette. Synes likevel ikke sammenligningen med gutta er noe særlig. Tviler på at hun hadde markert om det stod om å få spille en VM-finale. Ikke sikkert hun hadde tatt et frivillig gult kort om det betød at hun måtte stå over en evt. VM-finale.
Skjønner ikke helt hva det er hun gjør her som er så modig. Hun har da ingenting å tape på å skrive dette?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

PapaSmurf skrev: ons nov 23, 2022 11:30 am Qatar skal visstnok angre på hele VM-greia. De kommer ut av dette helt uten noen positiv effekt.
Har du noen kilde til denne påstanden?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Korgutt skrev: ons nov 23, 2022 1:46 pm
Everenga skrev: ons nov 23, 2022 1:41 pm
Mr.Meep skrev: ons nov 23, 2022 12:52 pm 64-lags turneringspill 6 kamper på Finale lag hadde vært ok
Jeg liker faktisk den ideen, den er kommersielt håpløs så det vil ikke skje men du verden så mye morsommere Europacupen var enn Champions League. Gruppespill er egentlig dritkjedelig.

Faktisk kan man ta den enda lenger og si 128 lag, maks 7 kamper på et lag dvs det samme som i dag. Dette vil si at omtrent alle land er representert. Det ville selvfølgelig bli noen heidundrandes sifre i åpningsrunden men det er da gøy med tosifra noen ganger også. :D
Brasil vs Salomonøyene?
Skal love deg jeg hadde benket meg for den. Drikkelek og fotballkamp i en pakke.

startelver

Legg inn av startelver »

oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 1:52 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 23, 2022 11:30 am Qatar skal visstnok angre på hele VM-greia. De kommer ut av dette helt uten noen positiv effekt.
Har du noen kilde til denne påstanden?
Er vel noe Sosiale media rykter igjen.

Tror kongen av Qatar, Tamim ben Hamad Al Thani fortsatt er kjempehappy over å ha fått VM .

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 1:52 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 23, 2022 11:30 am Qatar skal visstnok angre på hele VM-greia. De kommer ut av dette helt uten noen positiv effekt.
Har du noen kilde til denne påstanden?
https://uk.news.yahoo.com/its-all-gone- ... B7pKOkhwjb

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»