Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
vadefugl

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av vadefugl »

Kjæresten min melder seg inn. Hun er egentlig fotballgal og ville vanligvis ha sett på, hadde det ikke vært brudd på menneskerettighetene

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

HNilsen skrev: ons nov 23, 2022 5:43 pm
kytec skrev: ons nov 23, 2022 4:54 pm
HNilsen skrev: ons nov 23, 2022 4:21 pm

Hæ???
Hva overrasker deg mest?
-At det er gratisreklame eller at han er homofil?
Tror du faktisk dette, eller gjør du deg bare dum?
Har ikke mor din lært deg at du aldri skal svare på et spørsmål med et spørsmål?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

kytec skrev: ons nov 23, 2022 5:50 pm
HNilsen skrev: ons nov 23, 2022 5:43 pm
kytec skrev: ons nov 23, 2022 4:54 pm

Hva overrasker deg mest?
-At det er gratisreklame eller at han er homofil?
Tror du faktisk dette, eller gjør du deg bare dum?
Har ikke mor din lært deg at du aldri skal svare på et spørsmål med et spørsmål?
Det var vel egentlig ikke noe ordentlig spørsmål, mer et retorisk spørsmål.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

GoingKronos skrev: ons nov 23, 2022 5:44 pm
lund skrev: ons nov 23, 2022 5:26 pm
GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 5:24 pm Zappet kjapt over på NRK ved en tilfeldighet nå og ser at det er haugevis av ledige seter.

Nå har jeg skiftet kanal igjen.
Apropos det der. Gjorde samme feil med TV2 i går. Jeg lurer på om man blir registrert som seer når man gjør det? Er litt redd for det.
Her er hvordan det måles, så folk som ikke har dette er helt trygge.
Godt å vite at jeg er trygg. Ringer de fra Opinion så lyver jeg selvsagt som en talsmann fra kreml.

"Ja, klart jeg boikotter dette forferdelige mesterskapet".

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 5:43 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 5:23 pm Se der ja! Om det er tilsvarende i resten av europa så vil dette ha en merkbar effekt.
Boikott nytter når mange nok enkeltidivider gjør det!
Vil vel tippe at boikottallene er høyere i land som ikke har eget landslag med. Men om andre dropper alle kamper bortsett fra sine egne, så vil jo det gi god effekt også.

Ser imidlertid for meg at disse sakene gjerne er viktigere i Nord-Vest Europa, enn resten.
All woke territory.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: ons nov 23, 2022 5:54 pm
Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 5:43 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 5:23 pm Se der ja! Om det er tilsvarende i resten av europa så vil dette ha en merkbar effekt.
Boikott nytter når mange nok enkeltidivider gjør det!
Vil vel tippe at boikottallene er høyere i land som ikke har eget landslag med. Men om andre dropper alle kamper bortsett fra sine egne, så vil jo det gi god effekt også.

Ser imidlertid for meg at disse sakene gjerne er viktigere i Nord-Vest Europa, enn resten.
All woke territory.
Har boikott av VM noe med woke å gjøre?

Saturn

Legg inn av Saturn »

#Klaveness4President

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Saturn skrev: ons nov 23, 2022 6:05 pm #Klaveness4President
Har hun gjort/sagt noe nytt i dag? Eller bare generelt?

Uansett enig.

lund

Legg inn av lund »

Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 6:18 pm
Saturn skrev: ons nov 23, 2022 6:05 pm #Klaveness4President
Har hun gjort/sagt noe nytt i dag? Eller bare generelt?

Uansett enig.
MDG vil ha henne til å stille til valg som FIFA-president. Men fristen gikk visst ut forrige uke slik jeg forstår det. Hadde uansett ikke hatt en sjanse i havet selvsagt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

vadefugl skrev: ons nov 23, 2022 5:48 pm Kjæresten min melder seg inn. Hun er egentlig fotballgal og ville vanligvis ha sett på, hadde det ikke vært brudd på menneskerettighetene
Gi henne en high five fra meg/oss!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

lund skrev: ons nov 23, 2022 6:28 pm MDG vil ha henne til å stille til valg som FIFA-president. Men fristen gikk visst ut forrige uke slik jeg forstår det. Hadde uansett ikke hatt en sjanse i havet selvsagt.
Litt flåsete av MDG, all den tid fristen har gått ut. Men hun hadde selvsagt ikke hatt sjanse.

Morsomt hadde det uansett vært, da.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Fin gest av Tyskerne, det svei nok for Fifa pampene tenker jeg. Egentlig skulle de delt seg opp i grupper på 3. Der en tysker holdt seg for ørene, en som holdt seg for munnen og en tysker som holdt seg for øynene.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

VM til Saudi-Arabia i 2030 vil vel føre til at hele FIFA kan gå i oppløsning. Tviler på om Europeisk fotball kan bli med på det.
Bryter ut og evnt. eget VM!!??

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

VivaLV skrev: ons nov 23, 2022 7:08 pm VM til Saudi-Arabia i 2030 vil vel føre til at hele FIFA kan gå i oppløsning. Tviler på om Europeisk fotball kan bli med på det.
Bryter ut og evnt. eget VM!!??
Det viktigste er vel at Infantino får betalt under bordet. Resten får gå som det går...

startelver

Legg inn av startelver »

Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 5:23 pm
Taururu skrev: ons nov 23, 2022 5:15 pm https://www.nrk.no/nordland/jacob-boiko ... 1.16191077

Seertallene fra Qatar stuper sammenlignet med 2018-VM
Se der ja! Om det er tilsvarende i resten av europa så vil dette ha en merkbar effekt.
Boikott nytter når mange nok enkeltidivider gjør det!
Det er tvilsomt at seertallene i Japan går nedover etter dagens innsats. Når det gjelder resten av Europa er nok seertallene lavere, men i land som Frankrike, Belgia, England og Spania der fotballen står sterkt tviler jeg på det får en stor effekt.

taknina

Legg inn av taknina »

Hvorfor skriver VG en hel masse om Spanias seier mot lilleputter men gjemmer vekk die mannschafts fiasko langt nede på siden?

lund

Legg inn av lund »

startelver skrev: ons nov 23, 2022 7:09 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 5:23 pm
Taururu skrev: ons nov 23, 2022 5:15 pm https://www.nrk.no/nordland/jacob-boiko ... 1.16191077

Seertallene fra Qatar stuper sammenlignet med 2018-VM
Se der ja! Om det er tilsvarende i resten av europa så vil dette ha en merkbar effekt.
Boikott nytter når mange nok enkeltidivider gjør det!
Det er tvilsomt at seertallene i Japan går nedover etter dagens innsats. Når det gjelder resten av Europa er nok seertallene lavere, men i land som Frankrike, Belgia, England og Spania der fotballen står sterkt tviler jeg på det får en stor effekt.
Og fotballen står ikke sterkt i Tyskland?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Generelt tilsvar og hvorfor skriver en rekke debattanter om noe som ikke angår trådens tema i det hele tatt...?! :roll:

"Støttetråden for oss som boikotter VM"
Sist redigert av InsVerderben den ons nov 23, 2022 7:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

InsVerderben skrev: ons nov 23, 2022 7:22 pm Tja, hvorfor skriver en rekke debattanter om noe som ikke angår trådens tema i det hele tatt...?!
"Støttetråden for oss som boikotter VM"
Kanskje de leser feil, og tror det er "Støtetråden for oss som boikotter VM"?

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

VivaLV skrev: ons nov 23, 2022 7:08 pm VM til Saudi-Arabia i 2030 vil vel føre til at hele FIFA kan gå i oppløsning. Tviler på om Europeisk fotball kan bli med på det.
Bryter ut og evnt. eget VM!!??
VM i 2030 til Saudi-Arabia kommer ikke til å skje, og det er litt preg av hysteri at folk nå tror at det er mulig. Jada, Saudi-Arabia har hintet til at de vil søke, men VM i 2030 kommer for tett på Qatar 2022 til at de kan det. Dessuten ligger alt til rette for at 100-årsjubileumet for VM legges til Uruguay, Argentina, Chile og Paraguay med 100-årskamp på Estadio Centenario i Montevideo. Så lenge ikke de driter seg ut og tar en Athen 1996, så får de VM. Blir det ikke Sør-Amerika, så er det strengt tatt Afrikas tur.

Dessuten ville et VM i 2030 til Saudi-Arabia ikke bare provosert Europa, men også Sør-Amerika og Afrika som hadde blitt forbigått.

Saudi-Arabia kan helt sikkert arrangere VM en gang i framtiden, men i 2030 vil det ikke skje.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

missChance skrev: ons nov 23, 2022 5:44 pm
KingKongHalvor skrev: tir nov 22, 2022 11:15 pm
ehall skrev: tir nov 22, 2022 11:10 pm

Tror du må starte en ny tråd. De som vil diskutere VM har kuppet tråden med avsporing, og mod har gitt opp.
Men hvorfor trenger man støtte i et diskusjonsforum for å boikotte VM? Det blir jo bare å kaste bensin på bålet. Hvis man vil boikotte er det bare å styre unna kamper på TV og diskusjoner i sosiale medier, verre er det ikke.
Men jeg ser ingen grunn til at de som ønsker en slik tråd, ikke skal få ha den. Ingen tvinger andre til å forholde seg til den.
Selvfølgelig ikke, tråden må de gjerne ha og bruke. Men å tro at man ikke skal få noen som helst form for kritikk eller svar på tiltale, det er naivt og urealistisk.

Spm var bare hvorfor man ønsket støtte. Sjøl boikotter jeg alt av kjendisstoff i mediene og programmer med kjendiser på tv. Det gjør jeg fint ved ikke å se på eller klikke inn, og ikke minst ved IKKE å diskutere dette/disse feks her på FD, eller andre sosiale medier.

Alle er ikke som meg, så jeg spurte bare for om mulig å få en forståelse av hvorfor man vil ha støtte.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Vuvuzelaen skrev: ons nov 23, 2022 7:25 pm
VivaLV skrev: ons nov 23, 2022 7:08 pm VM til Saudi-Arabia i 2030 vil vel føre til at hele FIFA kan gå i oppløsning. Tviler på om Europeisk fotball kan bli med på det.
Bryter ut og evnt. eget VM!!??
VM i 2030 til Saudi-Arabia kommer ikke til å skje, og det er litt preg av hysteri at folk nå tror at det er mulig. Jada, Saudi-Arabia har hintet til at de vil søke, men VM i 2030 kommer for tett på Qatar 2022 til at de kan det. Dessuten ligger alt til rette for at 100-årsjubileumet for VM legges til Uruguay, Argentina, Chile og Paraguay med 100-årskamp på Estadio Centenario i Montevideo. Så lenge ikke de driter seg ut og tar en Athen 1996, så får de VM. Blir det ikke Sør-Amerika, så er det strengt tatt Afrikas tur.

Dessuten ville et VM i 2030 til Saudi-Arabia ikke bare provosert Europa, men også Sør-Amerika og Afrika som hadde blitt forbigått.

Saudi-Arabia kan helt sikkert arrangere VM en gang i framtiden, men i 2030 vil det ikke skje.
Tanken er vel Saudi, Egypt og Hellas sammen om VM 2030. Så at saudiene blir med og får dette mesterskapet? Langt fra utenkelig.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 7:23 pm
InsVerderben skrev: ons nov 23, 2022 7:22 pm Tja, hvorfor skriver en rekke debattanter om noe som ikke angår trådens tema i det hele tatt...?!
"Støttetråden for oss som boikotter VM"
Kanskje de leser feil, og tror det er "Støtetråden for oss som boikotter VM"?
:lol: :lol: :lol:

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

GoingKronos skrev: ons nov 23, 2022 11:54 am
Crazy Horse skrev: ons nov 23, 2022 10:42 am

Når folk står frem på facebook og offentlig med at de skal boikotte VM samtidig som de gir blaffen i langt mer virkningsfulle boikotter som klær produsert av barn,møbler produsert av regnskapmateriell, jakker med dyreskinn fra Kina osv osv., blir det for meg skinnhellig.
Men det er jo ikke virkeligheten, det er jo bare en stråmann du setter opp. Fokus på barnearbeid er stort og kravene som stilles i EU blir stadig sterkere slik at vi som forbrukere kan føle oss trygge på at produktene vi kjøper ikke kommer fra barnearbeid. Kravene om at de som selger skal kjenne og være ansvarlig for hele produksjonskjeden har jo kommet til nettopp av at vanlige folk engasjerer seg for forhold i andre land og at vi ikke vil ha utnyttelse av mennesker uavhengig av nasjonalitet. Og det samme gjelder miljø og klimatiltak, vi har blant annet innført sertifisering for å unngå materiale fra regnskog.

Så er det ikke perfekt, og vi kan alltid bli bedre - men fremstillingen om at vi ikke gjør noe og folkelig engasjement ikke betyr noe er helt feil. Faktisk har forbrukermakt aldri vært viktigere og vi ser jo det også i dette mesterskapet. De fleste medier dekker det negative fra mesterskapet i stor grad, også de som har rettighetene til mesterskapet. Det er en stor endring fra tidligere mesterskap. Og det er jo gledelig at det ser ut til at enkelte i Qatar-regimet ikke syns dette var verd det, sportsvaskingen har rett og slett ikke fungert så bra som de så for seg.
Det vil være fullt av norske turister på italienske strender til sommeren selv om Italia alene har ansvar for at mange flyktninger dør i Middelhavet fordi de nekter flyktningebåter å legge til kai. Det reiser ned tusenvis av norske turister via Doha med Qatar Airways til Thailand i løpet av vinteren. Globaliseringen vever verden sammen rent økonomisk. Det norske Oljefondet med sine etiske organ er tungt inne i Qatar, bl a i hotellsektoren. Salg av våpen osv osv.. Hvorfor fokuseres ikke mer på dette ? Merker meg mer og mer at oppmerksomheten vris bort fra de døde gjestearbeiderne til homofile. Selvfølgelig er jeg helt i mot at Qatar forfølger og straffer homofile. At landet forbyr homofili partnerskap ved å vise til islam har vi kanskje i vesten ikke allverden med eller ?

I Dagsrevyen er Klavenes og Qatar, kritikk mot FIFA og homofile hovedoppslag. Foran Ukraina hvor et barnesykehus bombes av russerne. Nyfødte drepes. Mye av Ukraina er strømløs nå når vinteren setter inn. Rammer eldre, syke og barn. Gidder ikke å sette ord på prioriteringen. MDG foreslår Klavenes til ny FIFA president. Hun vil få et par-tre stemmer, fordi hun er i utakt med verden. Verden er mer enn nord-vest Europa.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Crazy Horse skrev: ons nov 23, 2022 7:31 pm
GoingKronos skrev: ons nov 23, 2022 11:54 am
Crazy Horse skrev: ons nov 23, 2022 10:42 am

Når folk står frem på facebook og offentlig med at de skal boikotte VM samtidig som de gir blaffen i langt mer virkningsfulle boikotter som klær produsert av barn,møbler produsert av regnskapmateriell, jakker med dyreskinn fra Kina osv osv., blir det for meg skinnhellig.
Men det er jo ikke virkeligheten, det er jo bare en stråmann du setter opp. Fokus på barnearbeid er stort og kravene som stilles i EU blir stadig sterkere slik at vi som forbrukere kan føle oss trygge på at produktene vi kjøper ikke kommer fra barnearbeid. Kravene om at de som selger skal kjenne og være ansvarlig for hele produksjonskjeden har jo kommet til nettopp av at vanlige folk engasjerer seg for forhold i andre land og at vi ikke vil ha utnyttelse av mennesker uavhengig av nasjonalitet. Og det samme gjelder miljø og klimatiltak, vi har blant annet innført sertifisering for å unngå materiale fra regnskog.

Så er det ikke perfekt, og vi kan alltid bli bedre - men fremstillingen om at vi ikke gjør noe og folkelig engasjement ikke betyr noe er helt feil. Faktisk har forbrukermakt aldri vært viktigere og vi ser jo det også i dette mesterskapet. De fleste medier dekker det negative fra mesterskapet i stor grad, også de som har rettighetene til mesterskapet. Det er en stor endring fra tidligere mesterskap. Og det er jo gledelig at det ser ut til at enkelte i Qatar-regimet ikke syns dette var verd det, sportsvaskingen har rett og slett ikke fungert så bra som de så for seg.
Det vil være fullt av norske turister på italienske strender til sommeren selv om Italia alene har ansvar for at mange flyktninger dør i Middelhavet fordi de nekter flyktningebåter å legge til kai. Det reiser ned tusenvis av norske turister via Doha med Qatar Airways til Thailand i løpet av vinteren. Globaliseringen vever verden sammen rent økonomisk. Det norske Oljefondet med sine etiske organ er tungt inne i Qatar, bl a i hotellsektoren. Salg av våpen osv osv.. Hvorfor fokuseres ikke mer på dette ? Merker meg mer og mer at oppmerksomheten vris bort fra de døde gjestearbeiderne til homofile. Selvfølgelig er jeg helt i mot at Qatar forfølger og straffer homofile. At landet forbyr homofili partnerskap ved å vise til islam har vi kanskje i vesten ikke allverden med eller ?

I Dagsrevyen er Klavenes og Qatar, kritikk mot FIFA og homofile hovedoppslag. Foran Ukraina hvor et barnesykehus bombes av russerne. Nyfødte drepes. Mye av Ukraina er strømløs nå når vinteren setter inn. Rammer eldre, syke og barn. Gidder ikke å sette ord på prioriteringen. MDG foreslår Klavenes til ny FIFA president. Hun vil få et par-tre stemmer, fordi hun er i utakt med verden. Verden er mer enn nord-vest Europa.
Et lite tips bare... Du er i feil tråd :roll:
Ikke så lett dette

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 6:18 pm
Saturn skrev: ons nov 23, 2022 6:05 pm #Klaveness4President
Har hun gjort/sagt noe nytt i dag? Eller bare generelt?

Uansett enig.
Større en Erna?
Sist redigert av kytec den ons nov 23, 2022 8:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

lund skrev: ons nov 23, 2022 6:28 pm
Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 6:18 pm
Saturn skrev: ons nov 23, 2022 6:05 pm #Klaveness4President
Har hun gjort/sagt noe nytt i dag? Eller bare generelt?

Uansett enig.
MDG vil ha henne til å stille til valg som FIFA-president. Men fristen gikk visst ut forrige uke slik jeg forstår det. Hadde uansett ikke hatt en sjanse i havet selvsagt.
75% av representantene for FIFA er fra ikke Europa. For dem er korrupsjon en forventet lønn, så totalt sjanseløs ja.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

KingKongHalvor skrev: ons nov 23, 2022 7:25 pm Selvfølgelig ikke, tråden må de gjerne ha og bruke. Men å tro at man ikke skal få noen som helst form for kritikk eller svar på tiltale, det er naivt og urealistisk.

Spm var bare hvorfor man ønsket støtte. Sjøl boikotter jeg alt av kjendisstoff i mediene og programmer med kjendiser på tv. Det gjør jeg fint ved ikke å se på eller klikke inn, og ikke minst ved IKKE å diskutere dette/disse feks her på FD, eller andre sosiale medier.

Alle er ikke som meg, så jeg spurte bare for om mulig å få en forståelse av hvorfor man vil ha støtte.
Poenget er vel at det finnes en tråd hvor nettopp valget om å se på, eller ikke ble debattert.

Dette var vel heller ment som en tråd som støtte for de som eventuelt synes det er vanskelig å ikke så på VM, når de er veldig fotballinterreserte.

Er det noen særlig grunn til å komme med kritikk i en sånn tråd? Jeg synes det er litt merkelig, og ofte bærer det preg av at den som kritiserer virker å ha et sterkt behov for å forklare egne prioriteringer.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KingKongHalvor skrev: ons nov 23, 2022 7:25 pm
missChance skrev: ons nov 23, 2022 5:44 pm
KingKongHalvor skrev: tir nov 22, 2022 11:15 pm

Men hvorfor trenger man støtte i et diskusjonsforum for å boikotte VM? Det blir jo bare å kaste bensin på bålet. Hvis man vil boikotte er det bare å styre unna kamper på TV og diskusjoner i sosiale medier, verre er det ikke.
Men jeg ser ingen grunn til at de som ønsker en slik tråd, ikke skal få ha den. Ingen tvinger andre til å forholde seg til den.
Selvfølgelig ikke, tråden må de gjerne ha og bruke. Men å tro at man ikke skal få noen som helst form for kritikk eller svar på tiltale, det er naivt og urealistisk.

Spm var bare hvorfor man ønsket støtte. Sjøl boikotter jeg alt av kjendisstoff i mediene og programmer med kjendiser på tv. Det gjør jeg fint ved ikke å se på eller klikke inn, og ikke minst ved IKKE å diskutere dette/disse feks her på FD, eller andre sosiale medier.

Alle er ikke som meg, så jeg spurte bare for om mulig å få en forståelse av hvorfor man vil ha støtte.
Hva er årsaken til at du boikotter kjendisstoff?

Ha da i bakhuet at de fleste som boikotter dette VM elsker fotball.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

taknina skrev: ons nov 23, 2022 7:17 pm Hvorfor skriver VG en hel masse om Spanias seier mot lilleputter men gjemmer vekk die mannschafts fiasko langt nede på siden?
Die shitschaft.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»