Lisa får ikke jobbe som vekter

Svar
Henningsen

Re: Lisa får ikke jobbe som vekter

Legg inn av Henningsen »

KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 10:45 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 10:44 pm Vet ikke om du har fakta på din side med det utsagnet.
Men ja, det skjærer i ørene når man hører om konvertitter som går fra sin frihet.
Men man vet ikke hva som ligger til grunn
Fakta? Å være sterkt religiøs er nærmest per definisjon irrasjonelt. Dermed må du være mindre intelligent.
Ja, dokumenterte fakta som underbygger den påstanden

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: ons nov 23, 2022 10:42 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 10:37 pm Vi har fortsatt religionsfrihet i Norge.
Jeg har kun sett folk støtte opp om dette. I motsetning til dere på motsatt side.
Islam er først og fremst ideologi og politikk. Men også en del religion, og jeg har ikke sett noen som ikke støtter religionsfriheten vi har. Men mulig du er en av de få som ikke tolererer kritikk mot ideologien, og dermed forveksler det med at kritikerne vil nekte utøving av de religiøse aspektene.
Zzzzzz

Jeg har til kjedsommelighet sagt at islam trenger en reformasjon.
Mye av kritikken dere kommer med er tull, løgn og piss.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 10:45 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 10:44 pm Vet ikke om du har fakta på din side med det utsagnet.
Men ja, det skjærer i ørene når man hører om konvertitter som går fra sin frihet.
Men man vet ikke hva som ligger til grunn
Fakta? Å være sterkt religiøs er nærmest per definisjon irrasjonelt. Dermed må du være mindre intelligent.
Hva om man er moderat religiøs?

Jeg spyr av folk som skal kalle andre mindre intelligente fordi de tror. Hva faen angår det deg, og hvordan går det utover deg?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 10:46 pm
KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 10:45 pm
Henningsen skrev: ons nov 23, 2022 10:44 pm Vet ikke om du har fakta på din side med det utsagnet.
Men ja, det skjærer i ørene når man hører om konvertitter som går fra sin frihet.
Men man vet ikke hva som ligger til grunn
Fakta? Å være sterkt religiøs er nærmest per definisjon irrasjonelt. Dermed må du være mindre intelligent.
Ja, dokumenterte fakta som underbygger den påstanden
Regner det så blir du våt. Behøver du kilde?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 10:52 pm
Hva om man er moderat religiøs?

Jeg spyr av folk som skal kalle andre mindre intelligente fordi de tror. Hva faen angår det deg, og hvordan går det utover deg?
Religion er per definisjon irrasjonelt. Om man skal tro, så kaster man sunn fornuft og rasjonalitet på båten. Hva i huleste er logisk eller rasjonelt med at en høyere makt først har skapt verden og deretter laget så mange leveregler som spesielt finnes i de semittiske religionen. Det er så fette jævla dumt.

Og jeg spyr av religion, overtro og annet lignende i alle mulige former. Jævla idioter!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 10:50 pm Zzzzzz

Mye av kritikken dere kommer med er tull, løgn og piss.
Da sier jeg hjertelig takk for en fin understreking av poengene mine. Dette ble nesten for enkelt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 10:54 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 10:52 pm
Hva om man er moderat religiøs?

Jeg spyr av folk som skal kalle andre mindre intelligente fordi de tror. Hva faen angår det deg, og hvordan går det utover deg?
Religion er per definisjon irrasjonelt. Om man skal tro, så kaster man sunn fornuft og rasjonalitet på båten. Hva i huleste er logisk eller rasjonelt med at en høyere makt først har skapt verden og deretter laget så mange leveregler som spesielt finnes i de semittiske religionen. Det er så fette jævla dumt.

Og jeg spyr av religion, overtro og annet lignende i alle mulige former. Jævla idioter!
Forskere ved Case Western Reserve University og Babson College har undersøkt menneskets spesielle forhold til religion, og resultatene de har funnet frem til er mildt sagt overraskende.

Her kommer sjokkpåstandene på rekke og rad:

* Religiøse mennesker er statistisk sett mindre intelligente

* Religiøse mennesker styres av følelser

* Ateister har mest til felles med psykopater.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 10:58 pm Forskere ved Case Western Reserve University og Babson College har undersøkt menneskets spesielle forhold til religion, og resultatene de har funnet frem til er mildt sagt overraskende.

Her kommer sjokkpåstandene på rekke og rad:

* Religiøse mennesker er statistisk sett mindre intelligente

* Religiøse mennesker styres av følelser

* Ateister har mest til felles med psykopater.
Jaha, og hva så? Jeg er fullstendig rasjonell, det er ikke sterkt religiøse personer.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: ons nov 23, 2022 10:54 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 10:50 pm Zzzzzz

Mye av kritikken dere kommer med er tull, løgn og piss.
Da sier jeg hjertelig takk for en fin understreking av poengene mine. Dette ble nesten for enkelt.
Hva da, at mye av kritikken deres er BS? Dere messer på og messer på. Jeg har utallige ganger tilbakevist mye av pisset deres med vers fra koranen.
Og dere klarer sjelden å hoste opp noe som beviser de tåpelige påstandene deres.

Da tyr man som regel til pedo Muhammed og det nivået.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Muslimer er skumle og ikke til å stole på. Slik har det vært siden de kristne måtte starte opp korstogene for å svare på årevis med terror. Og disse fæle marokanerne som drev med slave tokt helt opp til Island.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 11:00 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 10:58 pm Forskere ved Case Western Reserve University og Babson College har undersøkt menneskets spesielle forhold til religion, og resultatene de har funnet frem til er mildt sagt overraskende.

Her kommer sjokkpåstandene på rekke og rad:

* Religiøse mennesker er statistisk sett mindre intelligente

* Religiøse mennesker styres av følelser

* Ateister har mest til felles med psykopater.
Jaha, og hva så? Jeg er fullstendig rasjonell, det er ikke sterkt religiøse personer.
Påstår du. Som spytter om deg med nedsettende ord om folk kun fordi de har en tro. Helt sjukt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:02 pm Påstår du. Som spytter om deg med nedsettende ord om folk kun fordi de har en tro. Helt sjukt.
Ja, for det er SÅ rasjonelt å la 1000+ år gamle skrifter fastsette leveregler for hvordan man skal leve i dag. Helt logisk!!

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Kongemannen skrev: ons nov 23, 2022 11:01 pm Muslimer er skumle og ikke til å stole på. Slik har det vært siden de kristne måtte starte opp korstogene for å svare på årevis med terror. Og disse fæle marokanerne som drev med slave tokt helt opp til Island.
Jeg lærte på skolen at disse korstogene var så fæle og umoralske. Det er det selvsagt mye sannhet i. Men det de ikke sa noe om var hva som ledet opp til de...
Sist redigert av Ka9nen den ons nov 23, 2022 11:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 11:04 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:02 pm Påstår du. Som spytter om deg med nedsettende ord om folk kun fordi de har en tro. Helt sjukt.
Ja, for det er SÅ rasjonelt å la 1000+ år gamle skrifter fastsette leveregler for hvordan man skal leve i dag. Helt logisk!!
Vi har da skrifter i dette landet som ble nedtegnet i 1814 som vi i stor grad følger. Når er best før datoen?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:07 pm Vi har da skrifter i dette landet som ble nedtegnet i 1814 som vi i stor grad følger. Når er best før datoen?
Grunnloven legger kun ganske generelle rammer. Norges lover gir langt mer detaljer.

Og de styrer likevel ikke livet i så stor grad som de 10 bud i kristendommen eller de 5 søylene i islam.

I tillegg kommer det irrasjonelle i selve essensen av religion. Nemlig å underkaste deg en såkalt høyere makt, noe du ikke har snøring om eksisterer eller ikke, og det ikke finnes det minste fnugg av bevis for. Og slikt vrøvl styrer livet til skremmende mange mennesker selv i den moderne vesten. Det er ganske absurd.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:01 pm Jeg har utallige ganger tilbakevist mye av pisset deres med vers fra koranen.
Ja, for vers i koranen din er jo troverdigheten selv. Den beviser jo til fulle at alt det som skjer i allahs navn egentlig ikke skjer. Litt av en type, du...

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 11:10 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:07 pm Vi har da skrifter i dette landet som ble nedtegnet i 1814 som vi i stor grad følger. Når er best før datoen?
Grunnloven legger kun ganske generelle rammer. Norges lover gir langt mer detaljer.

Og de styrer likevel ikke livet i så stor grad som de 10 bud i kristendommen eller de 5 søylene i islam.

I tillegg kommer det irrasjonelle i selve essensen av religion. Nemlig å underkaste deg en såkalt høyere makt, noe du ikke har snøring om eksisterer eller ikke, og det ikke finnes det minste fnugg av bevis for. Og slikt vrøvl styrer livet til skremmende mange mennesker selv i den moderne vesten. Det er ganske absurd.
Det finnes smartere mennesker enn deg og meg som sier noe annet. Det finnes flere vitenskapsfolk som tror på Gud, på tross av vitenskap.
Vitenskapen kan verken bevise eller motbevise eksistensen av en skaper.

Men i alle tider mennesker har levd, så har de alltid trodd på noe. ALLTID

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: ons nov 23, 2022 11:12 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:01 pm Jeg har utallige ganger tilbakevist mye av pisset deres med vers fra koranen.
Ja, for vers i koranen din er jo troverdigheten selv. Den beviser jo til fulle at alt det som skjer i allahs navn egentlig ikke skjer. Litt av en type, du...
Koranen min... :lol:

Patetisk debattskikk.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:22 pm Koranen min...

Patetisk debattskikk.
Er det patetisk å få inntrykk av at du har din egen koran som du slenger ut vers med? Er ikke det en smule rasistisk, eller i det minste diskriminerende? Akkurat som om du synes det er galt å eie sin egen koran.

Uansett. Vers derfra hjelper ikke ditt forsvar det grann...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:21 pm Det finnes smartere mennesker enn deg og meg som sier noe annet. Det finnes flere vitenskapsfolk som tror på Gud, på tross av vitenskap.
Vitenskapen kan verken bevise eller motbevise eksistensen av en skaper.

Men i alle tider mennesker har levd, så har de alltid trodd på noe. ALLTID
Hadde det vært kun skapelsen som var poenget, så kunne man hatt dette livssynet:

https://no.wikipedia.org/wiki/Deisme

Men det gir ikke rom for leveregler og ikke minst makt til styre andre menneskes liv.

Som sagt; religion er i sin essens irrasjonelt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: ons nov 23, 2022 11:31 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:22 pm Koranen min...

Patetisk debattskikk.
Er det patetisk å få inntrykk av at du har din egen koran som du slenger ut vers med? Er ikke det en smule rasistisk, eller i det minste diskriminerende? Akkurat som om du synes det er galt å eie sin egen koran.

Uansett. Vers derfra hjelper ikke ditt forsvar det grann...
Når dere baserer mye av kritikken på disse versene, så betyr det såvisst et grann.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Neptun skrev: ons nov 23, 2022 12:28 pm Hva i he....te feiler det henne..?
En norsk jente som underkaster seg en totaltær og menneskefiendtlig ideologi som undertrykker kvinner på det aller groveste.
Hun kan ikke være mye normal. Et trist syn :twisted:

Flott avgjørelse.
Utrolig hva de unge finner på nå for tida for å få oppmerksomhet. Jeg synes hun kunne bruke en nisselue nå som vi nærmer oss jul :)
Lurer på hva den godeste Lisa hadde tenkt om det. En vekter som bruker nisselue.. :)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:33 pm Når dere baserer mye av kritikken på disse versene, så betyr det såvisst et grann.
Mange gjør det, ja. Hvorfor skal akkurat din tolkning (som selvsagt samstemmer med mange muslimers) være den riktige? For min del baserer jeg kritikken av den praksisen vi ser verden rundt, samt ideologiens natur.

Men også det er jo ifølge deg "islamofobi", rasisme og nazisme.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Enkelte påstår jo at det er helt frivillig å gå med hijab for muslimer. Vel, isåfall burde det jo ikke være noe problem å ta av hijaben mellom 8 til 4

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: ons nov 23, 2022 5:07 pm
William_S skrev: ons nov 23, 2022 4:51 pm Tja har du noe tall på at over 50 prosent er skeptiske? Veldig lett å slenge ut et tall uten å vise til noe grunnlag for det.
Jeg ser at 45% av befolkningen er skeptiske til muslimer. Fant ikke artikkelen der det sto at over 50% er skeptiske til ideologien deres, men det er jo nærliggende å tro at folk er mer skeptisk til ideologien enn tilhengerne, da det ikke er like stuerent å si høyt at man er skeptisk til muslimer.

"I underkant av halvparten av befolkningen (45 prosent) svarer at de er skeptiske til personer med muslimsk tro"

"Først er det klart størst skepsis til å få en svigerdatter/-sønn med muslimsk bakgrunn. Godt over halvparten (56 prosent) av befolkningen ville sett på dette som negativt."


Fra integreringsbarometeret 2020. https://www.imdi.no/contentassets/549ca ... t-2020.pdf Folk flest er fornuftige.
2022-utgivelsen
https://www.imdi.no/contentassets/dc454 ... t-2022.pdf

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: ons nov 23, 2022 11:48 pm Enkelte påstår jo at det er helt frivillig å gå med hijab for muslimer. Vel, isåfall burde det jo ikke være noe problem å ta av hijaben mellom 8 til 4
Står ingenting i Koranen om hijab.
Det største problemet til islam er at det er radikale kjøtthuer som er i føringen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: ons nov 23, 2022 11:38 pm
greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:33 pm Når dere baserer mye av kritikken på disse versene, så betyr det såvisst et grann.
Mange gjør det, ja. Hvorfor skal akkurat din tolkning (som selvsagt samstemmer med mange muslimers) være den riktige? For min del baserer jeg kritikken av den praksisen vi ser verden rundt, samt ideologiens natur.

Men også det er jo ifølge deg "islamofobi", rasisme og nazisme.
Kom med ett eneste sted jeg har skrevet noe om nazisme, rasisme eller islamofobi...

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:51 pm
Det største problemet til islam er at det er radikale kjøtthuer som er i føringen.
Absolutt

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:52 pm Kom med ett eneste sted jeg har skrevet noe om nazisme, rasisme eller islamofobi...
Da må vi over på VGD. Kan ikke huske at du har skrevet noe av dette her på FD. Kanskje du ikke er like radikal lengre...

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 11:51 pm
Ka9nen skrev: ons nov 23, 2022 11:48 pm Enkelte påstår jo at det er helt frivillig å gå med hijab for muslimer. Vel, isåfall burde det jo ikke være noe problem å ta av hijaben mellom 8 til 4
Står ingenting i Koranen om hijab.
Det største problemet til islam er at det er radikale kjøtthuer som er i føringen.
Nettopp, og de som er frie til å få seg det yrket de vil i Norge, må godta at en uniform er en uniform, ellers får de velge seg et yrke uten uniform.
Tullete sak i utgangspunktet

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»