Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Hesja

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Hesja »

Bør ikke Nato og USA snart kjenne sin besøkelsestid,eller skal en bare se på at Ukraina blir bombet i filler?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Hesja skrev: tor nov 24, 2022 2:47 pm Bør ikke Nato og USA snart kjenne sin besøkelsestid,eller skal en bare se på at Ukraina blir bombet i filler?
Jeg sitter bare trygt i soffan og har det varmt og godt og mener ting og lar hatet vokse.
Jeg syns snart noen med makt og evner bør slå ut hele strømnettet i hele mordor. (russland)
(sukk)
Det er så jævlig lett å sitte foran skjermen og løse saken.
Måtte bare nevne det.

Norges bistandsbudsjett er røffly førti milliarder pr. år.
Bruk pengene på å redde tilværelsen til ofrene for den russiske terroren i Ukraina.
La de andre vente.
Legg til førti milliarder til og kjøp ballistiske missiler som kan gruse kreml og moskva.

Hesja

Legg inn av Hesja »

fargerik skrev: tor nov 24, 2022 3:15 pm
Hesja skrev: tor nov 24, 2022 2:47 pm Bør ikke Nato og USA snart kjenne sin besøkelsestid,eller skal en bare se på at Ukraina blir bombet i filler?
Jeg sitter bare trygt i soffan og har det varmt og godt og mener ting og lar hatet vokse.
Jeg syns snart noen med makt og evner bør slå ut hele strømnettet i hele mordor. (russland)
(sukk)
Det er så jævlig lett å sitte foran skjermen og løse saken.
Måtte bare nevne det.

Norges bistandsbudsjett er røffly førti milliarder pr. år.
Bruk pengene på å redde tilværelsen til ofrene for den russiske terroren i Ukraina.
La de andre vente.
Legg til førti milliarder til og kjøp ballistiske missiler som kan gruse kreml og moskva.
Skjønner det,men klarer de det alene med de styrkene de disponerer?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

fargerik skrev: tor nov 24, 2022 10:34 am
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 9:26 am
fargerik skrev: tor nov 24, 2022 6:03 am
Ingen avtaler med russland har noen som helst verdi.
Russland TAR de som viser svakhet.
Russland respekterer intet, bortsett fra de som er sterkere.
De som anses som svakere, vil bli angrepet.
Nå må folk ta til vettet her, og slutte å kjøpe kinesiske varer.
Kina nekter å ta ansvar, det må de straffes for.
Skal du ha julegaver? Pass på, sjekk opprinnelsesland. Ikke kjøp varer fra putlers venner.
Der ser du hvor selektive vi er i vår fordømmelse og boikott. Vi skal slutte å kjøpe kinesiske varer fordi Kina ikke vil fordømme og isolere Putin og Russland. At vi skal slutte å kjøpe kinesiske varer og at vi skal fordømme og isolere Kina fordi Kina okkuperer Tibet og Xingjian og brutalt undertrykker tibetanere og uigurer, ofrer vi ikke en tanke. Vi handler med Kina uten å bry oss om tibetanere og uigurer.

Vi ser og bryr oss om det som er rett utenfor vår egen stuedør, mens vi ikke enser det som foregår i en avkrok i Asia, Afrika og Latin-Amerika. Da kan vi ikke vente og kreve at land i Asia, Afrika og Latin-Amerika skal bry seg om det som foregår i en avkrok i Europa. De er som oss: de ser og bryr seg bare om det som foregår utenfor deres egen stuedør og de tenker på sine egne interesser.
Du kan ta selektiviteten din og stappe den opp et visst sted.
Denne tråden har som tema at russland har gått til krig, ikke om andre ting.
Denne tråden har som tema de russiske overgrepene.
Denne tråden har som tema russisk terrorbombing.
Vil du ta opp all annen jævelskap verden rundt, har du full frihet til å opprette tråder for å diskutere det.
Ro deg nå litt ned, ingen grunn til å hisse seg opp.

Som du helt korrekt skriver, har denne tråden som tema at Russland har gått til angrep.

Dette er dine egne ord:

"Denne tråden har som tema at russland har gått til krig, ikke om andre ting.
Denne tråden har som tema de russiske overgrepene.
Denne tråden har som tema russisk terrorbombing."

Men du skrev om Kina og jeg svarte deg om Kina. Når du selv skriver et innlegg om Kina, kan du ikke be meg opprette en ny tråd for å svare på ditt innlegg om Kina.

Tojuling

Legg inn av Tojuling »

MacanT skrev: ons nov 23, 2022 7:05 pm
Karatel skrev: ons nov 23, 2022 4:32 pm
MacanT skrev: ons nov 23, 2022 3:01 pm
Forstår ikke helt hvorfor Krim-halvøya er så sabla viktig for russerne, de klarte seg fint uten Krim helt frem til 2014.

Det at de mister kontroll over sjøveiene over Svartehavet stemmer heller ikke. De vil fremdeles ha over 30 mil kyststripe mot Svartehavet, der de kan bygge så mange flåtebaser de bare vil.

I tilfelle eventuelle vestlige blokader vil de uansett være fucked.
Etter Sovjetunionens sammenbrudd inngikk Russland og Ukraina en avtale om at Russland fremdeles skulle få bruke Sevastopol som base for sin svartehavsflåte fram til 2017, senere inngikk de en avtale om at Russland skulle få bruke basen i Sevastopol i enda 25 år. Da er det ikke riktig at Russland klarte seg fint uten Krim før 2014.

Russiske flåtebaser på den russiske kysten innenfor Krim er ikke det samme, ett blikk på kartet er nok til å se at Krim ligger som en propp som lett kan stenge igjen den østlige delen av Svartehavet.

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Black_Sea_map.png

Som ikke fagmilitær har jeg selv litt problemer med å forstå hvorfor Svartehavet er så livsviktig. Svartehavet er et forholdsvis lite innhav der NATO-landet Tyrkia kontrollerer stredene slik at russiske og ukrainske marinefartøyer i en krigssituasjon uansett ikke kommer seg ut på åpent hav. Svartehavet er viktig bare i en lokal konflikt.
Jeg skrev over 30 mil kyststripe mot Svartehavet, altså ikke Azovhavet. Der kan de bygge flåtebaser hvis de ikke stoler på en avtale med Ukraina hva gjelder tilgang til Azovhavet.

Men det spiller som sagt liten rolle så lenge NATO kontrollerer Bosporosstredet, da blir de uansett innestengt i Svartehavet i tilfelle direkte konflikt med vesten.

Stemmer dette og de eneste som har plugget igjen adgangen til Azovhavet er russerne, da de stengte ukrainske skips muligheter til å nå havner i Ukraina og fengslet ukrainske sjøfolk i kystvakten.

Og Russland hadde lange avtaler om flåtebasene på Krim, så det var aldri noen trusler mot å bli kastet ut av de.

Men når man er så opptatt av hva nazistene både gamle og nye mente hva som er rett for dem i forhold til land og eierskap til okkuperte områder og såret stolthet, så skjønner jeg jo at man mener at russerne og putler må få beholde litt.

P. S.
Beklager at jeg skrev nazister, det skulle selvsagt være Russlands ledelse og deres soldater jeg mente her.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

kytec skrev: ons nov 23, 2022 10:59 pm 5000 ord per innlegg folka har ankommet. God natt.
Jeg tillater meg å parafrasere Jesu ord i Matteus 5:37.

Deres tale skal være russersvin, russersvin, jeg hater Russland, jeg hater Russland. Det som er mer enn dette, er av det onde.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Karatel skrev: tor nov 24, 2022 4:33 pm
kytec skrev: ons nov 23, 2022 10:59 pm 5000 ord per innlegg folka har ankommet. God natt.
Jeg tillater meg å parafrasere Jesu ord i Matteus 5:37.

Deres tale skal være russersvin, russersvin, jeg hater Russland, jeg hater Russland. Det som er mer enn dette, er av det onde.
så patetisk at man prøver å ta på seg offerrollen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

MacanT skrev: tor nov 24, 2022 1:42 pm
Samtidig sier talsperson for det russiske forsvarsdepartementet Igor Konashenkov at angrepet mot Ukrainas infrastruktur onsdag var en stor suksess, og at de oppnådde sine mål.

Ja, ingen tvil om at de oppnådde sine mål. Ble kvalm, trist og forbannet når jeg så innslag på gårdagens nyhetssendinger. Sivile mennesker lå døde på gatene i Europeiske storbyer som et resultat av rene terrorangrep.
Russerne har gått seg ville i egne løgner (noe av problemet med å lyve i utgangspunktet). Sa de ikke også at rakettene var var andre stater eller Ukraina?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: tor nov 24, 2022 4:00 pm
fargerik skrev: tor nov 24, 2022 10:34 am
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 9:26 am
Ro deg nå litt ned, ingen grunn til å hisse seg opp.

Men du skrev om Kina og jeg svarte deg om Kina. Når du selv skriver et innlegg om Kina, kan du ikke be meg opprette en ny tråd for å svare på ditt innlegg om Kina.
Det er korrekt. Det er mange som gir deg anledning til å avspore og de sjansene utnytter du alltid og begjærlig, noen ganger titalls innlegg med hundrevis av ord i hvert.

Alt for å ta fokus vekk fra russlands grusomheter mot nabolandet. Du gjør en god jobb.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

oddvar_kjempebra skrev: tor nov 24, 2022 10:02 am
Karatel skrev: ons nov 23, 2022 11:09 pm
Jolla skrev: ons nov 23, 2022 10:34 pm Jeg synes at politikken til de allierte etter første verdenskrig ovenfor Tyskland, hvor idéen var å uskadeliggjøre nasjonen, og sørge for at "krigshisseren" Tyskland aldri igjen skulle ha mulighet til å reise seg opp eller true verdensfreden var feilslått.
Jeg synes at politikken til de allierte ovenfor vest-Tyskland etter andre verdenskrig, hvor idéen var at Tyskland skulle bli endel av verdenssamfunnet og bli tett bundet opp til resten av den vestlige verdens politiske verdier, og ha positive assosiasjoner til mennesker fra andre nasjoner gjennom at de fikk mange økonomiske støttepakker til å bygge opp sitt raserte land var genial.
Jeg er helt enig med deg, men her vil jeg tilføye at den allierte politikken overfor Vest-Tyskland også, og kanskje først og fremst, var en del av den kalde krigen. Et økonomisk sterkt, rikt og vellykket og velfungerende Vest-Tyskland skulle være et motstykke til det nedkjørte og ødelagte Øst-Tyskland og vise at den vestlige kapitalismen med markedsøkonomi var kommunismen og planøkonomien overlegen.
Hvilket jo den var. Enormt overlegen.
Det er helt riktig. Også Sovjetunionen fikk tilbud om Marshallhjelp, men sa nei siden de da måtte ha skrotet planøkonomien og gått over til en kapitalistisk markedsøkonomi, noe de på grunn av sin ideologiske forblindelse ikke kunne tenke seg. De østeuropeiske vasallstatene fikk heller ikke ta imot Marshallhjelp.

Hvis de alle hadde sagt ja, kunne kanskje Russland, Ukraina og resten av Øst-Europa nå i dag vært velstående, velfungerende og utviklede demokratier, og det ville ikke vært noen krig i Ukraina.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

kytec skrev: tor nov 24, 2022 4:40 pm
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 4:00 pm
fargerik skrev: tor nov 24, 2022 10:34 am
Ro deg nå litt ned, ingen grunn til å hisse seg opp.

Men du skrev om Kina og jeg svarte deg om Kina. Når du selv skriver et innlegg om Kina, kan du ikke be meg opprette en ny tråd for å svare på ditt innlegg om Kina.
Det er korrekt. Det er mange som gir deg anledning til å avspore og de sjansene utnytter du alltid og begjærlig, noen ganger titalls innlegg med hundrevis av ord i hvert.

Alt for å ta fokus vekk fra russlands grusomheter mot nabolandet. Du gjør en god jobb.
Men ellers har du det bra?

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

👏👏👏


fargerik

Legg inn av fargerik »

Det meldes i nyhetene i radioen her at Ungarn v/ Orban har erklært at de skal si ja til svensk og finsk medlemsskap i NATO.
Hører du, Erdogan? Få ut fingeren.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Disse cyber angrepene fra Russland har vi vel slitt med i en årrekke? Selv når man var "venner" med terrorstaten.
Dette kan ikke tolereres mer.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

greyserpent skrev: tor nov 24, 2022 5:08 pm Disse cyber angrepene fra Russland har vi vel slitt med i en årrekke? Selv når man var "venner" med terrorstaten.
Dette kan ikke tolereres mer.
På tid å slippe løs ulvene. De amerikanske og europeiske cybersabotørene klør helt sikkert etter å gå løs etter de russiske cybersabotørene som kan spores ned og tilintetgjøres der de er.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Det ser massivt ut når man får dronevideoer som dette. Skal være filmet i Biryuchi i Belgorod-regionen.

Ukrainian Leleka-100 surveillance drone filmed hundreds of burned-out combat vehicles at the Russian army facility located near the Ukrainian border.

Drone footage shows hundreds of main battle tanks, self-propelled howitzers, infantry fighting vehicles and even air defense systems which were damaged in the war in Ukraine.

According to Military, the Russian Army created this facility to refit and refurbish broken combat vehicles. The base is located in the Belgorod region in the city of Biryuch. It is 7 kilometers from the border with the Kharkiv region.




https://defence-blog.com/ukrainian-dron ... in-russia/

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

fargerik skrev: tor nov 24, 2022 5:05 pm Det meldes i nyhetene i radioen her at Ungarn v/ Orban har erklært at de skal si ja til svensk og finsk medlemsskap i NATO.
Hører du, Erdogan? Få ut fingeren.
Denne er ikke så borte.

https://www.nrk.no/nyheter/ungarn-gir-m ... 1.16193635

I motsetning til Ungarn/Orban har Tyrkia/Erdogan egne interesser som de mener er mye viktigere enn svensk og finsk medlemskap i NATO.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Troygirl skrev: tor nov 24, 2022 5:34 pm Det ser massivt ut når man får dronevideoer som dette. Skal være filmet i Biryuchi i Belgorod-regionen.

Ukrainian Leleka-100 surveillance drone filmed hundreds of burned-out combat vehicles at the Russian army facility located near the Ukrainian border.

Drone footage shows hundreds of main battle tanks, self-propelled howitzers, infantry fighting vehicles and even air defense systems which were damaged in the war in Ukraine.

According to Military, the Russian Army created this facility to refit and refurbish broken combat vehicles. The base is located in the Belgorod region in the city of Biryuch. It is 7 kilometers from the border with the Kharkiv region.




https://defence-blog.com/ukrainian-dron ... in-russia/
Dette er etter trærne å dømme filmet om sommeren. Grønne trær

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Varulv2468 skrev: tor nov 24, 2022 5:22 pm De amerikanske og europeiske cybersabotørene klør helt sikkert etter å gå løs etter de russiske cybersabotørene som kan spores ned og tilintetgjøres der de er.
Du får det til å høres ut som a walk in the park. Hvorfor er isåfall ikke det gjort for lenge siden?

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Crazy Horse skrev: tor nov 24, 2022 5:45 pm
Troygirl skrev: tor nov 24, 2022 5:34 pm Det ser massivt ut når man får dronevideoer som dette. Skal være filmet i Biryuchi i Belgorod-regionen.

Ukrainian Leleka-100 surveillance drone filmed hundreds of burned-out combat vehicles at the Russian army facility located near the Ukrainian border.

Drone footage shows hundreds of main battle tanks, self-propelled howitzers, infantry fighting vehicles and even air defense systems which were damaged in the war in Ukraine.

According to Military, the Russian Army created this facility to refit and refurbish broken combat vehicles. The base is located in the Belgorod region in the city of Biryuch. It is 7 kilometers from the border with the Kharkiv region.




https://defence-blog.com/ukrainian-dron ... in-russia/
Dette er etter trærne å dømme filmet om sommeren. Grønne trær
Det står 9. september på videoen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Russerne skryter av at de klarer å bombe i stykker det ukrainske strømnettet. Ukrainerne lar seg ikke knekke. De kommer aldri til å la seg knekke.

Bilde

Bilde

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm
DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Det vil aldri bli fred. Den siste terrorbombingen og disse erklæringer hvor man åpent vil terrorisere et land til å gi etter på russiske betingelser som ikke kan aksepteres etter internasjonal lov, gjør det klart at en usynlig grense HAR BLITT KRYSSET. Dette kunne sees verden rundt - spesielt av Xi i Kina, som kan ha innsett at det ikke lenge er mulig å la Putin fortsette, ettersom det er strenge uskrevne regler blant maktene over hele verden siden 1945.

Putin er dødsdømt. Likedan Kreml. Russerne har blitt så ufattelig kortsiktig underlagt en så sta og innbilsk mann at de maktet ikke å se de usynlige grensene og ikke heller maktet å tenke mer enn få dager framover, det virker som at de har rett og slett gått fra forstand, ettersom nærmeste hele verden med få unntak har innsett at russernes handlinger er ikke lenge mulig å ignorere. Amerikanerne holder tilbake for øyeblikket, men i det samme øyeblikket som Biden ber Secret Service fører Sullivan ut - vil de slutte seg til EU. I Paris og Berlin har man fått nok.

Selv flere av russerne innser nå at en grense har blitt krysset, mens mange flere andre har helt mistet det og blitt besatt av å tro at deres rett er viktigere selv på disses bekostning som et sivilisert folk. Fremtidige angrep mot strømnett kommer til å føre til at Russland vil bli permanent utstengt fra resten av Europa. En grense har blitt nådd, nå innser mange i Vesten at det simpelt går ikke mer, for hver angrep og for hver destruktiv handling Putins menn gjør for å bringe krigen til en slutt uten å ville erkjenne deres mangel på rett, vil sinnet stige mer og mer.

Over tretti millioner pines. Mange militære i Vesten innser nå at fremtidige krig med Russland vil være total uten barmhjertighet og nåde for å stanse noe som mer og mer ansees som et monster.

For det er hva russerne gjør, fører en TOTAL KRIG. Det er denne som er den usynlige grensen som har blitt krenket i normene mellom statene internasjonalt sett. Russerne mer og mer fjerner seg fra resten av menneskeheten i et eurosentrisk perspektiv.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm
DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Tror han virkelig på dette selv? At Ukraina kan opphøre å eksistere om de ikke "gir seg" nå, og innfrir alle Russlands krav?
Har han i det hele tatt en eneste føler på hva som faktisk skjer i krigen?
Han virker jo like hjernevasket som russerne.
Sist redigert av DennisB den tor nov 24, 2022 6:39 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Varulv2468 skrev: tor nov 24, 2022 6:25 pm
Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm
DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Det vil aldri bli fred. Den siste terrorbombingen og disse erklæringer hvor man åpent vil terrorisere et land til å gi etter på russiske betingelser som ikke kan aksepteres etter internasjonal lov, gjør det klart at en usynlig grense HAR BLITT KRYSSET. Dette kunne sees verden rundt - spesielt av Xi i Kina, som kan ha innsett at det ikke lenge er mulig å la Putin fortsette, ettersom det er strenge uskrevne regler blant maktene over hele verden siden 1945.

Putin er dødsdømt. Likedan Kreml. Russerne har blitt så ufattelig kortsiktig underlagt en så sta og innbilsk mann at de maktet ikke å se de usynlige grensene og ikke heller maktet å tenke mer enn få dager framover, det virker som at de har rett og slett gått fra forstand, ettersom nærmeste hele verden med få unntak har innsett at russernes handlinger er ikke lenge mulig å ignorere. Amerikanerne holder tilbake for øyeblikket, men i det samme øyeblikket som Biden ber Secret Service fører Sullivan ut - vil de slutte seg til EU. I Paris og Berlin har man fått nok.

Selv flere av russerne innser nå at en grense har blitt krysset, mens mange flere andre har helt mistet det og blitt besatt av å tro at deres rett er viktigere selv på disses bekostning som et sivilisert folk. Fremtidige angrep mot strømnett kommer til å føre til at Russland vil bli permanent utstengt fra resten av Europa. En grense har blitt nådd, nå innser mange i Vesten at det simpelt går ikke mer, for hver angrep og for hver destruktiv handling Putins menn gjør for å bringe krigen til en slutt uten å ville erkjenne deres mangel på rett, vil sinnet stige mer og mer.

Over tretti millioner pines. Mange militære i Vesten innser nå at fremtidige krig med Russland vil være total uten barmhjertighet og nåde for å stanse noe som mer og mer ansees som et monster.

For det er hva russerne gjør, fører en TOTAL KRIG. Det er denne som er den usynlige grensen som har blitt krenket i normene mellom statene internasjonalt sett. Russerne mer og mer fjerner seg fra resten av menneskeheten i et eurosentrisk perspektiv.
Tror du det er mulig å stanse Putin og Russland uten at Vesten og NATO går til full krig for å nedkjempe Russland militært?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

DennisB skrev: tor nov 24, 2022 6:37 pm
Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm
DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Tror han virkelig på dette selv? At Ukraina kan opphøre å eksistere om de ikke "gir seg" nå?
Har han i det hele tatt en eneste føler på hva som faktisk skjer i krigen?
Han virker like hjernevasket som de altfor mange russerne er.
Den neste måneden vil nok bli preget av massiv propaganda, cyberaktivitet og flere grusomme angrep på Ukraina. Kreml og putin vil ikke la oss gå inn i en rolig og fredelig juletid. De vet at julen betyr noe ekstra for oss. Vi ønsker oss fred.
Dette vil bli benyttet for det det er verdt. Førjulen og julen vil bli tøff for Ukraina. Og vi i vest vil bli overøst med skremmsels propaganda.
Vi må ikke la oss skremme av det som kommer. Ukrainerne blir ikke skremt av bombingen. Tvert imot så gir det økt hat og mer moral til å utkjempe russerne.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »


Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Falcon skrev: tor nov 24, 2022 6:48 pm
Mindre kjøretøy produksjon?
Betyr det at de som mister sine nærmeste i krigen ikke får Lada nå lenger?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 6:49 pm
Falcon skrev: tor nov 24, 2022 6:48 pm
Mindre kjøretøy produksjon?
Betyr det at de som mister sine nærmeste i krigen ikke får Lada nå lenger?
De har sikkert noen gamle Moskvitch på lager.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 6:49 pm
Mindre kjøretøy produksjon?
Betyr det at de som mister sine nærmeste i krigen ikke får Lada nå lenger?
Problemet nå er for mye Lada heller enn for lite Lada :lol: For de som kan ta seg råd til å kjøpe bil i det hele tatt..

Det meldes at utenlandske merkene er savnet, bortsett fra et kinesisk ett eller noe?
Sist redigert av Ka9nen den tor nov 24, 2022 6:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»