Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Svar
Kalle73

Re: Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Legg inn av Kalle73 »

Zanick skrev: ons nov 09, 2022 11:40 am Helland legger opp https://www.vg.no/sport/fotball/i/Xbjyv ... ig-vemodig

Hadde et par-tre gode sesonger i RBK, etter det ble det skader og atter skader. Fornuftig å gi seg, har vært trist å se på Helland de siste årene. Fryktelig langt fra toppnivået han hadde.
Fin fyr, og fornuftig å gi seg før man er helt vrak fysisk sett.
Godt at han tenker på at det kommer et liv etter fotballen også.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Flott fyr og en underholdene mann å ha i toppfotballen alle disse årene men milevis unna toppnivå i ESN per dags dato. Det tekniske skorter det ikke så mye på men har rett og slett ikke lenger fysikken til å spille i Eliteserien. Så bra for alle parter at han gir seg nå.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Alltid hatt sans for Helland, både som spiller og som spilloppmaker. Eliteserien trenger slike personligheter.

Laban

Legg inn av Laban »

Sesongen 2022 er over og det ble nok en 4 plass. Muligens får vi e-cup neste år, men det avhenger av hvem som vinner cupen. Flere spillere forlater klubben, som Helland, Matthew, Fridjonson og Pettterson (mulig svensken blir, men har kontrakt kun ut året). Det er også Usikkert hva som skjer med Knudsen og Simsir. Det kan jo selvsagt komme noen salg, men det tror jeg er heller tvilsomt. Blir spennende å se hvordan de setter sammen stallen fremover

aderyn

Legg inn av aderyn »

Simsir har vel kun kontrakt ut året, så drar han tilbake til Danmark. Helland og Fridjonsson også ferdig. Mathew tror jeg nok dessverre finner en annen klubb ute på kontinentet. Har hatt en for bra sesong til at utenlandske klubber ikke viser interesse for en kontraktsløs spiller av hans kvalitet. Pettersson tror jeg nok er ganske 50/50 fortsatt. Han er 32, vært skadet en stund og har familie/kone i Lillestrøm. Så tror nok det må noe bra på bordet for at han forsvinner. Håper vi kan han beholde han en sesong til.

aderyn

Legg inn av aderyn »

4 plass må for øvrig si å være bra for Lillestrøm. De klubbene over oss har større ressurser til å konkurrere. Så kan ikke forvente fryktelig mye bedre resultater. Selv om høsten har vært under pari. Fortsatt litt frustrerende at topp 3 røk.

Men litt skuffet over utviklingen av spillet. Synes vi stort sett så bedre ut i fjor, og at vi ikke har utviklet spillet noe særlig. Dog har vi i år kontra i fjor hatt langt større skadeproblemer. Så har nok hatt litt å si. Men trenger en del forsterkninger i denne troppen i vinter, ser heldigvis ut som det er noen midler man kan bruke.

Deila

Legg inn av Deila »

Helland er fin da:


aderyn

Legg inn av aderyn »

Ønskeliste for vinteren

2x Stoppere - Mulig 3 om Pettersson også forsvinner
Høyre vingback
Kantspiller - Av god kvalitet som har kreativitet

Keeper, sentral midt og spissplass har vi allerede god kvalitet og bredde. Venstre vingback har vi kvalitet, men ikke bredde.

Forsterke stopperplass blir desidert det viktigste. Pettersson sannsynligvis ut. Rösler og Slørdahl ikke gode nok til å starte. Da har vi kun Ogbu og Garnås igjen, synes også vi bør finne en bedre startspiller enn Garnås. Kurucay gratis hadde vært glimrende men ser ut til at han forsvinner til en enda større klubb. Kanskje vi fortsatt prøver oss på han Sloveneren vi nesten fikk i sommer. Bør kunne være ok kvalitetsmessig.

Høyrekant har vært en av våre svakeste posisjoner med Ranger, nå som Edh har vært mye skadet. Håper vi kvitter oss med Ranger og henter en god høyre vingback som kan utfordre og konkurrere med Edh om den plassen.

Så må vi også ha inn noe nytt på kanten. Åsen ikke hatt en veldig god høst. Svendsen sin situasjon fortsatt usikker. Ibrahimaj har sine øyeblikk men er ikke en stabil toppspiller i ESN. Heintz og Ofkir inn her hadde vært noe. En av de er kanskje mer realistisk. Men Kurucay, Karničnik, Ofkir, Heintz og en ny høyre back/midt hadde vært et fint vindu.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

aderyn skrev: tir nov 15, 2022 1:52 am Ønskeliste for vinteren

2x Stoppere - Mulig 3 om Pettersson også forsvinner
Høyre vingback
Kantspiller - Av god kvalitet som har kreativitet

Keeper, sentral midt og spissplass har vi allerede god kvalitet og bredde. Venstre vingback har vi kvalitet, men ikke bredde.

Forsterke stopperplass blir desidert det viktigste. Pettersson sannsynligvis ut. Rösler og Slørdahl ikke gode nok til å starte. Da har vi kun Ogbu og Garnås igjen, synes også vi bør finne en bedre startspiller enn Garnås. Kurucay gratis hadde vært glimrende men ser ut til at han forsvinner til en enda større klubb. Kanskje vi fortsatt prøver oss på han Sloveneren vi nesten fikk i sommer. Bør kunne være ok kvalitetsmessig.

Høyrekant har vært en av våre svakeste posisjoner med Ranger, nå som Edh har vært mye skadet. Håper vi kvitter oss med Ranger og henter en god høyre vingback som kan utfordre og konkurrere med Edh om den plassen.

Så må vi også ha inn noe nytt på kanten. Åsen ikke hatt en veldig god høst. Svendsen sin situasjon fortsatt usikker. Ibrahimaj har sine øyeblikk men er ikke en stabil toppspiller i ESN. Heintz og Ofkir inn her hadde vært noe. En av de er kanskje mer realistisk. Men Kurucay, Karničnik, Ofkir, Heintz og en ny høyre back/midt hadde vært et fint vindu.
Absolutt gode spillere du foreslår. Samtidig er Ofkir og Heintz begge potensielle urokråker. Vært mye syting fra dem begge tidligere. Vi så jo hvordan Simsir kom inn i sommer og ifølge rapportene var mer forstyrrende for troppen enn noe annet. Vi skal være forsiktige med å hente «feil typer» i vinter, for det er lenge siden vi har hatt en så god kompisgjeng samlet på Vigernesjordet.

Men klart, vanskelig å være skuffa om vi skulle få inn nummer 4 og 5 på G+A-statistikken… Ibra og Åsen har levert godt med hhv. 13 og 10 målpoeng, men vi trenger alternativer der framme.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Linselusa skrev: tir nov 15, 2022 6:43 am
aderyn skrev: tir nov 15, 2022 1:52 am Ønskeliste for vinteren

2x Stoppere - Mulig 3 om Pettersson også forsvinner
Høyre vingback
Kantspiller - Av god kvalitet som har kreativitet

Keeper, sentral midt og spissplass har vi allerede god kvalitet og bredde. Venstre vingback har vi kvalitet, men ikke bredde.

Forsterke stopperplass blir desidert det viktigste. Pettersson sannsynligvis ut. Rösler og Slørdahl ikke gode nok til å starte. Da har vi kun Ogbu og Garnås igjen, synes også vi bør finne en bedre startspiller enn Garnås. Kurucay gratis hadde vært glimrende men ser ut til at han forsvinner til en enda større klubb. Kanskje vi fortsatt prøver oss på han Sloveneren vi nesten fikk i sommer. Bør kunne være ok kvalitetsmessig.

Høyrekant har vært en av våre svakeste posisjoner med Ranger, nå som Edh har vært mye skadet. Håper vi kvitter oss med Ranger og henter en god høyre vingback som kan utfordre og konkurrere med Edh om den plassen.

Så må vi også ha inn noe nytt på kanten. Åsen ikke hatt en veldig god høst. Svendsen sin situasjon fortsatt usikker. Ibrahimaj har sine øyeblikk men er ikke en stabil toppspiller i ESN. Heintz og Ofkir inn her hadde vært noe. En av de er kanskje mer realistisk. Men Kurucay, Karničnik, Ofkir, Heintz og en ny høyre back/midt hadde vært et fint vindu.
Absolutt gode spillere du foreslår. Samtidig er Ofkir og Heintz begge potensielle urokråker. Vært mye syting fra dem begge tidligere. Vi så jo hvordan Simsir kom inn i sommer og ifølge rapportene var mer forstyrrende for troppen enn noe annet. Vi skal være forsiktige med å hente «feil typer» i vinter, for det er lenge siden vi har hatt en så god kompisgjeng samlet på Vigernesjordet.

Men klart, vanskelig å være skuffa om vi skulle få inn nummer 4 og 5 på G+A-statistikken… Ibra og Åsen har levert godt med hhv. 13 og 10 målpoeng, men vi trenger alternativer der framme.
Sant det du sier men har vel vært noen år siden man har hørt noe negativt om holdningene til disse gutta, kan være lov å håpe de har vokst det av seg med alderen. De har jo kommet litt oppi 20 åra begge to nå. Tatt inn en av de kunne vært en mulighet. Lysten på en ving som er minst like god eller bedre enn de vi har nå, så vi får ordentlig konkurranse. Sånn jeg ser det har resten av vingalternativene vært for langt unna Ibra og Åsen. Som vist ved at knapt noen av de har fått noe spilletid.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Pettersson ferdig ja. Den er kjip. Hørtes ut som på instagram meldingen at han ville bli men kontraktsforslaget ikke var godt nok. Som er litt skuffende for en som har vært såpass god for oss. Nå må vi nok ha 3 stoppere inn.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Da bør det komme noe meget solid inn ja, når de ikke kommer til enighet. Men alder og skadehistorikk spilte nok inn.

Satser på han Kamma-stoppern da.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

lsklars skrev: ons nov 16, 2022 6:52 pm Da bør det komme noe meget solid inn ja, når de ikke kommer til enighet. Men alder og skadehistorikk spilte nok inn.

Satser på han Kamma-stoppern da.
Har jo henta Lundemo som visstnok kunne spille stopper!

Laban

Legg inn av Laban »

Kjip melding å få. Pettersson har vært svært viktig. Må opp på øverste hylle for å erstatte han. Bare å ringe Hamar med en gang

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Laban skrev: ons nov 16, 2022 9:35 pm Bare å ringe Hamar med en gang
Hallo, det er hos Norsk Tipping?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Endelig har vi fått på plass en fast ansatt scout. Har vel så vidt jeg vet ikke hatt dette før, eller hvert fall på mange år. Har ønsket meg dette i lang tid. Scouting er et område jeg mener Norge har ligget langt bak resten av Europa (Også Sverige & Danmark) i mange år. Så veldig bra at vi har ansatt en. Ser ut til at de skal ansette en data-scout i tillegg. Skal ikke treffe på veldig mye før en speider har betalt sin egen lønn ganger X. Helt klart en smart investering av klubben.


aderyn

Legg inn av aderyn »

Bud på Kairinen, ukjent sum og klubb. Egentlig ikke i mot å selge her hvis budet er godt nok. Kaan ikke hatt den beste sesongen, og er snart 24, så ikke et purungt talent lenger. Men bør være over 10 mill et sted for en finsk landslagsspiller. Mindre enn det er det ikke verdt å selge for.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Mathew og Kairinen ut, da begynner det å bli bra tynt på midten.

aderyn

Legg inn av aderyn »

lsklars skrev: tor nov 24, 2022 4:11 pm Mathew og Kairinen ut, da begynner det å bli bra tynt på midten.
Kommer jo folk inn hvis Kairinen blir solgt.

Per nå har vi Kairinen, Knudsen(til sommeren), Holst, Lundemo og Charles for å dekke 2 midtbaneplasser. Vet ikke hvilke forfatning Charles er i, og om han er god nok for ESN pdd men ser i utgangspunktet greit ut akkurat nå. Så hvis Kairinen ryker så henter vi nok bare inn en direkte erstatter.

Lov å håpe på Saletros? Tror nok han forsvinner til utlandet men brukt Kairinen pengene på lønn til han hadde ikke vært dumt, bedre spiller og han kan hentes gratis.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Myhre er i tenkeboksen om fremtiden på Åråsen ser jeg. Står mellom jobb i Tv2 eller LSK. Naturligvis verre å kombinere de to jobbene når Tv2 skal satse knallhardt på ES.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Vi er visstok i forhandlinger med Sogndal om Roseth, noen som vet noe om denne spilleren annet enn at han var i Molde for noen år siden.

Champis

Legg inn av Champis »

aderyn skrev: tor nov 24, 2022 11:55 pm Vi er visstok i forhandlinger med Sogndal om Roseth, noen som vet noe om denne spilleren annet enn at han var i Molde for noen år siden.

Har alle kvaliteter som skal til for å bli en topp ES-stopper. Stor fart, god med ballen, fin venstrefot, meget solid fysikk, bra forståelse. Grunnen til at han ikke har blitt plukket opp av en toppklubb tidligere er en blanding av at han har vært skadeutsatt og at man er noe usikker på mentaliteten hans når det brenner litt. I tillegg har han litt å gå på i hvordan han opptrer i egen boks, men han har alle forutsetninger for å kunne bli god der også.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Roseth klar

Laban

Legg inn av Laban »

Sikkert god, men kjenner jeg er litt skeptisk : « Hamstring-skader

Roseth har slitt noe med skader i sin karriere. Denne sesongen spilte han bare 11 kamper fra start.

– Jeg har vært en del skadeplaget, men det er noe både klubben og jeg har tro på at vi skal få orden på. Det siste året har vært spesiell for min del. Da fikk jeg en kraftig strekk i hamstringen, og den holdt meg egentlig ute store deler av sesongen.»

aderyn

Legg inn av aderyn »

Champis skrev: fre nov 25, 2022 1:51 am
aderyn skrev: tor nov 24, 2022 11:55 pm Vi er visstok i forhandlinger med Sogndal om Roseth, noen som vet noe om denne spilleren annet enn at han var i Molde for noen år siden.

Har alle kvaliteter som skal til for å bli en topp ES-stopper. Stor fart, god med ballen, fin venstrefot, meget solid fysikk, bra forståelse. Grunnen til at han ikke har blitt plukket opp av en toppklubb tidligere er en blanding av at han har vært skadeutsatt og at man er noe usikker på mentaliteten hans når det brenner litt. I tillegg har han litt å gå på i hvordan han opptrer i egen boks, men han har alle forutsetninger for å kunne bli god der også.
Høres lovende ut, fint at han er venstrefot, noe vi trenger nå som Pettersson stikker. Eneste bekymringen er skadeproblemene, orker ikke en ny Helland. Får håpe han klarer å holde seg frisk.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Laban skrev: fre nov 25, 2022 3:26 pm – Jeg har vært en del skadeplaget, men det er noe både klubben og jeg har tro på at vi skal få orden på.
Uff, den har vi hørt noen ganger før. Her legges det til rette for RB-artikler om hvor god sesongoppkjøringen hans har vært i mars, før han blir langtidsskadet i mai.

Ser ut som en balltrygg midtstopper fra det lille som ligger på youtube.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Lundemo, Solberg, Roseth. Kåsene har litt å jobbe med i vinter.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Alle som har mulighet, husk å delta på ekstraordinært årsmøte på onsdag og stem NEI til sammenslåing. Har dessverre ikke mulighet selv, bor i en annen del av landet men håper at nok folk tar turen til at dette ikke går igjennom. Er viktig at alle som kan går.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

aderyn skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm Alle som har mulighet, husk å delta på ekstraordinært årsmøte på onsdag og stem NEI til sammenslåing. Har dessverre ikke mulighet selv, bor i en annen del av landet men håper at nok folk tar turen til at dette ikke går igjennom. Er viktig at alle som kan går.
Kan jeg spørre hvorfor du er i mot en sammenslåing? Har ikke satt meg inn i situasjonen hos LSK, men sammenslåing virker å være den veien de fleste klubber går nå.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 11:40 am
aderyn skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm Alle som har mulighet, husk å delta på ekstraordinært årsmøte på onsdag og stem NEI til sammenslåing. Har dessverre ikke mulighet selv, bor i en annen del av landet men håper at nok folk tar turen til at dette ikke går igjennom. Er viktig at alle som kan går.
Kan jeg spørre hvorfor du er i mot en sammenslåing? Har ikke satt meg inn i situasjonen hos LSK, men sammenslåing virker å være den veien de fleste klubber går nå.
Økonomi, marked og de har heller ikke vist noe som tyder på at det er veldig mange oppsider med å stemme ja.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»