VM i fotball 2022

Svar
Chromeback

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av Chromeback »

328.000.

Det er altsÄ tallet pÄ den mest sette kampen sÄ langt i Är, i oppgjÞret mellom Frankrike og Australia.

Åpningskampen mellom Qatar og Equador er kampen med nest flest tv-seere, med 235.000.

Folkefest altsÄ.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: ↑tor nov 24, 2022 9:57 am Jeg er enig at folk bĂžr fĂ„ kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbĂ„nd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om Ă„ prĂžve Ă„ selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.

Et armbÄnd med en svastika pÄ hadde jeg heller ikke hatt et problem med, men kunne muligens vÊrt problematisk i enkelte land.
Hvorfor skal det settes likhetstegn mellom "folk mÄ fÄ lov til Ä elske hvem de vil" og "pedofili er ok" eller "nazismen er flott"? OneLove-kampanjen er helt i henhold med FIFAs egne verdier, de andre eksemplene dine er ikke.

Diskusjonen trenger ikke vĂŠre "ingen politiske statement" eller "alle politiske statement".

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Dette er jo sykt hÄrsÄrt. Livredd for homofile og for Ä bli pÄminnet hendelser som skjedde for Þrten hundre Är siden.

Vikinghjelmer ulovlig i England snart.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: ↑fre nov 25, 2022 8:30 am 328.000.

Det er altsÄ tallet pÄ den mest sette kampen sÄ langt i Är, i oppgjÞret mellom Frankrike og Australia.

Åpningskampen mellom Qatar og Equador er kampen med nest flest tv-seere, med 235.000.

Folkefest altsÄ.
Man merker da ikke hvor mange andre som ser pÄ i sin egen stue. SÄ det pÄvirker jo ikke VM-stemningen.

lund

Legg inn av lund »

k9b skrev: ↑fre nov 25, 2022 8:51 am
Jolla skrev: ↑tor nov 24, 2022 9:57 am Jeg er enig at folk bĂžr fĂ„ kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbĂ„nd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om Ă„ prĂžve Ă„ selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.

Et armbÄnd med en svastika pÄ hadde jeg heller ikke hatt et problem med, men kunne muligens vÊrt problematisk i enkelte land.
Hvorfor skal det settes likhetstegn mellom "folk mÄ fÄ lov til Ä elske hvem de vil" og "pedofili er ok" eller "nazismen er flott"? OneLove-kampanjen er helt i henhold med FIFAs egne verdier, de andre eksemplene dine er ikke.

Diskusjonen trenger ikke vĂŠre "ingen politiske statement" eller "alle politiske statement".
Morsomt nok sÄ slo ikke FIFA ned pÄ engelskmennenes kneling fÞr kampen mot Iran. Om det er noe FIFA ikke er, sÄ er det vel konsekvente.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

lund skrev: ↑fre nov 25, 2022 11:08 am
k9b skrev: ↑fre nov 25, 2022 8:51 am
Jolla skrev: ↑tor nov 24, 2022 9:57 am Jeg er enig at folk bĂžr fĂ„ kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbĂ„nd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om Ă„ prĂžve Ă„ selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.

Et armbÄnd med en svastika pÄ hadde jeg heller ikke hatt et problem med, men kunne muligens vÊrt problematisk i enkelte land.
Hvorfor skal det settes likhetstegn mellom "folk mÄ fÄ lov til Ä elske hvem de vil" og "pedofili er ok" eller "nazismen er flott"? OneLove-kampanjen er helt i henhold med FIFAs egne verdier, de andre eksemplene dine er ikke.

Diskusjonen trenger ikke vĂŠre "ingen politiske statement" eller "alle politiske statement".
Morsomt nok sÄ slo ikke FIFA ned pÄ engelskmennenes kneling fÞr kampen mot Iran. Om det er noe FIFA ikke er, sÄ er det vel konsekvente.
Mulig de tolker det som uttĂžyingsĂžvelser.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: ↑fre nov 25, 2022 11:04 am
Chromeback skrev: ↑fre nov 25, 2022 8:30 am 328.000.

Det er altsÄ tallet pÄ den mest sette kampen sÄ langt i Är, i oppgjÞret mellom Frankrike og Australia.

Åpningskampen mellom Qatar og Equador er kampen med nest flest tv-seere, med 235.000.

Folkefest altsÄ.
Man merker da ikke hvor mange andre som ser pÄ i sin egen stue. SÄ det pÄvirker jo ikke VM-stemningen.
Vanligvis pleier jeg ikke Ä se VM i stuen, sÄ det er jo noe helt nytt, mÄ innrÞmme det :D

Men hva som er VM-stemning blir jo veldig individuelt. For meg er VM sommer, sol, Þl og KontraskjÊret. Kan fÄ enkelte Þyeblikk av fÞlelser, men det blir ikke det samme med kamp pÄ (hjemme)kontor eller i stua.

Og nÄr man ser pÄ seertallene sÄ er de jo litt som forventet her til lands, for sÄ vidt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Everenga skrev: ↑tor nov 24, 2022 2:39 pm
lund skrev: ↑tor nov 24, 2022 2:27 pm

Jeg tror heller det for mange er en kombinasjon av to ting. Den ene er at nok er nok og at Qatar bare er drÄpen som fikk begeret til Ä renne over. Qatar er nok ikke verre enn Russland eller Kina pÄ menneskerettighetsbrudd (spesielt ikke Russland per i dag), men i Russland var det i det minste sportslig gode grunner til Ä legge mesterskapet der. Der hadde man en infrastruktur og en tradisjon og gode muligheter for gjenbruk og denslags. Qatar har ingenting rett og slett. Derimot har de veldig mye penger, sÄ det er ikke helt uproblematisk Ä legge seg ut med dem heller.
AltsÄ Russland er en fotballnasjon og helt klart et bedre valg logistikkmessig og gjenbruk og hele greia men det er jo ikke det kritikken mot Qatar gÄr pÄ. Den kjÞrtes i utgangspunktet pÄ forholdene til arbeiderne og har nÄ blitt en homorettighetsgreie. Helt legitime grunner til Ä mislike Qatar men jeg stÄr fortsatt pÄ at det mÄ vÊre en konsekvent linje her. Fra Ä ikke ha sagt en dritt til arrangÞrene i Russland og Kina sÄ stÄr nÄ politikere og fotballkorifeer i kÞ for Ä fordÞmme Qatar.
Det ble sagt og skrevet for lite om dette da Russland arrangerte VM, derfor bÞr det holdes kjeft nÄ. Jeg gjorde feil i gÄr, derfor er jeg nÞdt til Ä gjÞre feil ogsÄ i dag - det er en forferdelig dum mÄte Ä leve livet sitt pÄ, bÄde for mennesker og organisasjoner. En eller annen gang mÄ, eller i hvert fall bÞr, man begynne Ä gjÞre det som er rett, selv om drittsekkene som er de fÞrste til Ä merke de nye holdningene kanskje blir stÞtt av at det nettopp der de som er de fÞrste til Ä bli utsatt for den riktige tilnÊrmingen.

startelver

Legg inn av startelver »

"It's coming home" , Englands VM-lÄt fra 1998 er kommet i en ny utgave. Sikkert mange som husker denne. Veldig catchy.

It's coming home for Christmas.


Sist redigert av startelver den fre nov 25, 2022 12:29 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:02 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre nov 25, 2022 11:04 am
Chromeback skrev: ↑fre nov 25, 2022 8:30 am 328.000.

Det er altsÄ tallet pÄ den mest sette kampen sÄ langt i Är, i oppgjÞret mellom Frankrike og Australia.

Åpningskampen mellom Qatar og Equador er kampen med nest flest tv-seere, med 235.000.

Folkefest altsÄ.
Man merker da ikke hvor mange andre som ser pÄ i sin egen stue. SÄ det pÄvirker jo ikke VM-stemningen.
Vanligvis pleier jeg ikke Ä se VM i stuen, sÄ det er jo noe helt nytt, mÄ innrÞmme det :D

Men hva som er VM-stemning blir jo veldig individuelt. For meg er VM sommer, sol, Þl og KontraskjÊret. Kan fÄ enkelte Þyeblikk av fÞlelser, men det blir ikke det samme med kamp pÄ (hjemme)kontor eller i stua.

Og nÄr man ser pÄ seertallene sÄ er de jo litt som forventet her til lands, for sÄ vidt.
Er ikke mye kontraskjĂŠr i Molde.

Men at VM er en sommergreie er jeg enig i.

Men jeg er sÄ glad i Ä se pÄ VM at jeg glemmer alt rundt og koser meg med TV

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Brezjnev skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:22 pm
Everenga skrev: ↑tor nov 24, 2022 2:39 pm
lund skrev: ↑tor nov 24, 2022 2:27 pm

Jeg tror heller det for mange er en kombinasjon av to ting. Den ene er at nok er nok og at Qatar bare er drÄpen som fikk begeret til Ä renne over. Qatar er nok ikke verre enn Russland eller Kina pÄ menneskerettighetsbrudd (spesielt ikke Russland per i dag), men i Russland var det i det minste sportslig gode grunner til Ä legge mesterskapet der. Der hadde man en infrastruktur og en tradisjon og gode muligheter for gjenbruk og denslags. Qatar har ingenting rett og slett. Derimot har de veldig mye penger, sÄ det er ikke helt uproblematisk Ä legge seg ut med dem heller.
AltsÄ Russland er en fotballnasjon og helt klart et bedre valg logistikkmessig og gjenbruk og hele greia men det er jo ikke det kritikken mot Qatar gÄr pÄ. Den kjÞrtes i utgangspunktet pÄ forholdene til arbeiderne og har nÄ blitt en homorettighetsgreie. Helt legitime grunner til Ä mislike Qatar men jeg stÄr fortsatt pÄ at det mÄ vÊre en konsekvent linje her. Fra Ä ikke ha sagt en dritt til arrangÞrene i Russland og Kina sÄ stÄr nÄ politikere og fotballkorifeer i kÞ for Ä fordÞmme Qatar.
Det ble sagt og skrevet for lite om dette da Russland arrangerte VM, derfor bÞr det holdes kjeft nÄ. Jeg gjorde feil i gÄr, derfor er jeg nÞdt til Ä gjÞre feil ogsÄ i dag - det er en forferdelig dum mÄte Ä leve livet sitt pÄ, bÄde for mennesker og organisasjoner. En eller annen gang mÄ, eller i hvert fall bÞr, man begynne Ä gjÞre det som er rett, selv om drittsekkene som er de fÞrste til Ä merke de nye holdningene kanskje blir stÞtt av at det nettopp der de som er de fÞrste til Ä bli utsatt for den riktige tilnÊrmingen.
Jeg er enig i at gÄrsdagens feil ikke skal ha presedens for fremtiden. Hvis ikke vil man aldri oppleve utvikling.

Men samtidig er det noe som skurrer. NÄr mediene rapporterte fra Russland glattet de over, nÄ blÄser de opp den minste bagatell som kan sverte Qatar.

SÄ selv om jeg stÞtter kritikken mot Qatar og i sÊrdeleshet FIFA er det noe falskt over medienes hÄndtering. Jeg hadde helst sett at de vÄget Ä grave skikkelig i fundamentene mer enn at de pÞser ut saker som «Israelsk mann fikk stygt blikk fra politimann i Doha» (Den siste fant jeg pÄ sjÞl).

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

PapaSmurf skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:34 pm
Brezjnev skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:22 pm
Everenga skrev: ↑tor nov 24, 2022 2:39 pm

AltsÄ Russland er en fotballnasjon og helt klart et bedre valg logistikkmessig og gjenbruk og hele greia men det er jo ikke det kritikken mot Qatar gÄr pÄ. Den kjÞrtes i utgangspunktet pÄ forholdene til arbeiderne og har nÄ blitt en homorettighetsgreie. Helt legitime grunner til Ä mislike Qatar men jeg stÄr fortsatt pÄ at det mÄ vÊre en konsekvent linje her. Fra Ä ikke ha sagt en dritt til arrangÞrene i Russland og Kina sÄ stÄr nÄ politikere og fotballkorifeer i kÞ for Ä fordÞmme Qatar.
Det ble sagt og skrevet for lite om dette da Russland arrangerte VM, derfor bÞr det holdes kjeft nÄ. Jeg gjorde feil i gÄr, derfor er jeg nÞdt til Ä gjÞre feil ogsÄ i dag - det er en forferdelig dum mÄte Ä leve livet sitt pÄ, bÄde for mennesker og organisasjoner. En eller annen gang mÄ, eller i hvert fall bÞr, man begynne Ä gjÞre det som er rett, selv om drittsekkene som er de fÞrste til Ä merke de nye holdningene kanskje blir stÞtt av at det nettopp der de som er de fÞrste til Ä bli utsatt for den riktige tilnÊrmingen.
Jeg er enig i at gÄrsdagens feil ikke skal ha presedens for fremtiden. Hvis ikke vil man aldri oppleve utvikling.

Men samtidig er det noe som skurrer. NÄr mediene rapporterte fra Russland glattet de over, nÄ blÄser de opp den minste bagatell som kan sverte Qatar.

SÄ selv om jeg stÞtter kritikken mot Qatar og i sÊrdeleshet FIFA er det noe falskt over medienes hÄndtering. Jeg hadde helst sett at de vÄget Ä grave skikkelig i fundamentene mer enn at de pÞser ut saker som «Israelsk mann fikk stygt blikk fra politimann i Doha» (Den siste fant jeg pÄ sjÞl).
NÄr du mÄ finne pÄ saker for Ä understreke ditt poeng om at mediene er fulle av "de minste bagateller [som blÄses opp] for Ä sverte Qatar" sÄ var kanskje ikke poenget sÄ godt i utgangspunktet. Det sagt sÄ er det klart at med dagens Þyne sÄ ser ikke dekningen av Russland-VM sÄ bra ut, men det er altsÄ denne det var noe galt med. Ikke dagens dekning av VM i Qatar, heldigvis har det skjedd en del i holdningene til slikt pÄ bare 4 Är. Det kan Qatar og deres nyttige idioter rundt om i verden like eller ikke like, men det er virkeligheten de mÄ forholde seg til.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Brezjnev skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:47 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:34 pm
Brezjnev skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:22 pm

Det ble sagt og skrevet for lite om dette da Russland arrangerte VM, derfor bÞr det holdes kjeft nÄ. Jeg gjorde feil i gÄr, derfor er jeg nÞdt til Ä gjÞre feil ogsÄ i dag - det er en forferdelig dum mÄte Ä leve livet sitt pÄ, bÄde for mennesker og organisasjoner. En eller annen gang mÄ, eller i hvert fall bÞr, man begynne Ä gjÞre det som er rett, selv om drittsekkene som er de fÞrste til Ä merke de nye holdningene kanskje blir stÞtt av at det nettopp der de som er de fÞrste til Ä bli utsatt for den riktige tilnÊrmingen.
Jeg er enig i at gÄrsdagens feil ikke skal ha presedens for fremtiden. Hvis ikke vil man aldri oppleve utvikling.

Men samtidig er det noe som skurrer. NÄr mediene rapporterte fra Russland glattet de over, nÄ blÄser de opp den minste bagatell som kan sverte Qatar.

SÄ selv om jeg stÞtter kritikken mot Qatar og i sÊrdeleshet FIFA er det noe falskt over medienes hÄndtering. Jeg hadde helst sett at de vÄget Ä grave skikkelig i fundamentene mer enn at de pÞser ut saker som «Israelsk mann fikk stygt blikk fra politimann i Doha» (Den siste fant jeg pÄ sjÞl).
NÄr du mÄ finne pÄ saker for Ä understreke ditt poeng om at mediene er fulle av "de minste bagateller [som blÄses opp] for Ä sverte Qatar" sÄ var kanskje ikke poenget sÄ godt i utgangspunktet. Det sagt sÄ er det klart at med dagens Þyne sÄ ser ikke dekningen av Russland-VM sÄ bra ut, men det er altsÄ denne det var noe galt med. Ikke dagens dekning av VM i Qatar, heldigvis har det skjedd en del i holdningene til slikt pÄ bare 4 Är. Det kan Qatar og deres nyttige idioter rundt om i verden like eller ikke like, men det er virkeligheten de mÄ forholde seg til.
Jeg mÄtte selvsagt ikke dikte opp en sak, men jeg orket bare ikke Äpne en nettavis for Ä finne en av de mange fillesakene som ikke har substans. Kall det gjerne latskap.

Jeg setter derimot stor pris pÄ de mer dyptgÄende artiklene som gÄr i strupen pÄ Infantino og FIFA. Det gleder meg ogsÄ at Europas forbund setter ned foten. 10 Är for seint, men Bedre seint enn aldri.

Dessverre er Europa i denne sammenhengen forsvinnende smÄ. Siden alle forbund stiller likt er det ikke rare prosentandelen som steiler.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ha rman sluttet Ă„ tracke distanse spillere/lag lĂžper under kamper i VM? Finner det ikke noen steder.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

PapaSmurf skrev: ↑fre nov 25, 2022 1:45 pm
Brezjnev skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:47 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre nov 25, 2022 12:34 pm

Jeg er enig i at gÄrsdagens feil ikke skal ha presedens for fremtiden. Hvis ikke vil man aldri oppleve utvikling.

Men samtidig er det noe som skurrer. NÄr mediene rapporterte fra Russland glattet de over, nÄ blÄser de opp den minste bagatell som kan sverte Qatar.

SÄ selv om jeg stÞtter kritikken mot Qatar og i sÊrdeleshet FIFA er det noe falskt over medienes hÄndtering. Jeg hadde helst sett at de vÄget Ä grave skikkelig i fundamentene mer enn at de pÞser ut saker som «Israelsk mann fikk stygt blikk fra politimann i Doha» (Den siste fant jeg pÄ sjÞl).
NÄr du mÄ finne pÄ saker for Ä understreke ditt poeng om at mediene er fulle av "de minste bagateller [som blÄses opp] for Ä sverte Qatar" sÄ var kanskje ikke poenget sÄ godt i utgangspunktet. Det sagt sÄ er det klart at med dagens Þyne sÄ ser ikke dekningen av Russland-VM sÄ bra ut, men det er altsÄ denne det var noe galt med. Ikke dagens dekning av VM i Qatar, heldigvis har det skjedd en del i holdningene til slikt pÄ bare 4 Är. Det kan Qatar og deres nyttige idioter rundt om i verden like eller ikke like, men det er virkeligheten de mÄ forholde seg til.
Jeg mÄtte selvsagt ikke dikte opp en sak, men jeg orket bare ikke Äpne en nettavis for Ä finne en av de mange fillesakene som ikke har substans. Kall det gjerne latskap.

Jeg setter derimot stor pris pÄ de mer dyptgÄende artiklene som gÄr i strupen pÄ Infantino og FIFA. Det gleder meg ogsÄ at Europas forbund setter ned foten. 10 Är for seint, men Bedre seint enn aldri.

Dessverre er Europa i denne sammenhengen forsvinnende smÄ. Siden alle forbund stiller likt er det ikke rare prosentandelen som steiler.
Jeg synes vel det ligner mer pÄ uredelighet, men du mÄ gjerne kalle det latskap.

At dette, altsÄ menneskerettigheter, pr i dag, og realistisk sett i overskuelig vil vÊre, en europeisk greie gjÞr behovet for Ä aksjonere utenom FIFA bare desto stÞrre. Det er mange FIFA-medlemmer hvor menneskerettighetssituasjonen er enda betydelig verre enn i Qatar, disse vil selvsagt aldri presse pÄ for Ä endre dette. Andre forbund er sÄ smÄ at de knapt nok kan kalles miniputter, og vil uansett heie pÄ det som gir dem mest penger i lommen.

Samtidig sÄ var det ikke for Ä sportsvaske ryktet sitt i Sudan, Liberia, Seychellene og St Lucia at Qatar kjÞpte VM. Det er ikke der de store TV- og sponsorpengene er, det er i den delen av verden vi bor. I den sammenhengen, den Þkonomiske sammenhengen, den sammenhengen som til syvende og sist er den FIFA bryr seg om, der er ikke Europa forsvinnende smÄ. Der ligger det en enorm makt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

https://www.nrk.no/sport/iran-song-nasj ... 1.16194835

Det qatarske vektere blander seg altsÄ inn og fratar folk det de mener er en protest mot det iranske regimet. For Ä si det sÄnn, det har qatarske vektere ingenting med.

Juventus

Legg inn av Juventus »

FĂžrste seieren til Afrika i mesterskapet.

SÄ langt er poeng pr kamp for de forskjellige omrÄdene slik:
Europa: 1,79
SĂžr Amerika: 1,75
Asia: 1,25
Afrika 0,84
N/M Amerika: 0,5

De asiatiske lagene har fÄtt en del kritikk, men klarer seg ganske bra sÄ langt. Australia sitt tap teller med siden de er med i Asia sin kvalifisering.

Som forventet er Europa og SÞr Amerika pÄ topp. Overraskende nok ble det tap pÄ Argentina i fÞrste runde.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Ser denne rundens markering i VM fra FIFA pÄ armbÄndene er "save the planet"
https://www.fifa.com/social-impact/camp ... fifa-world

Samtidig viser denne oversikten at Qatar er klimaversting i verden pÄ en soleklar 1.plass https://www.nrk.no/urix/oljenasjonen-de ... 1.16182224

Det var dette med ord og handling. Dette understreker vel bare, nok en gang, at FIFA er en mĂžkkaorganisasjon og at dette VM er en skandale.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Solid innslag av Erik Thorstvedt pÄ Toern nÄ. Meget solid!

jrza59

Legg inn av jrza59 »

SĂ„ viser det seg at mange som stilte opp som regime-supportere under Iran - Wales var fremmedarbeidere Iran hadde betalt 😅 syntes de var veldig mĂžrke for Ă„ vĂŠre iranere. Dette mesterskapet er virkelig absurd!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MÄ le. TV2 kjÞrer 60 sekunders oppsumering mellom omgangene, men jeg klager ikke sÄ lenge de ikke har reklame i kampen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

đŸ‡«đŸ‡· - đŸ‡©đŸ‡°: VMs fĂžrste hel-europeiske duell i morgen.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Synes David Beckham ligner mer og mer pÄ Jan Thomas. FÄr ta og pusse brillene litt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

JODDEMM skrev: ↑lĂžr nov 26, 2022 1:54 am đŸ‡«đŸ‡· - đŸ‡©đŸ‡°: VMs fĂžrste hel-europeiske duell i morgen.
En skikkelig godbit av en gruppespillskamp. Danskene slo jo Frankrike i NL for ikke lenge siden ogsÄ. Men basert pÄ fÞrste kamp, ser det ut som om Frankrike blir i sterkeste laget. FÄr hÄpe danskene kan mobilisere til en skikkelig kamp her.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Dette er overraskende. Hadde forventet dette fra serbere som bĂžyer seg ned for Putin, ikke fra Kamerun.
https://www.dagbladet.no/sport/vekker-avsky/77870528

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Enzino skrev: ↑lþr nov 26, 2022 11:42 am
JODDEMM skrev: ↑lĂžr nov 26, 2022 1:54 am đŸ‡«đŸ‡· - đŸ‡©đŸ‡°: VMs fĂžrste hel-europeiske duell i morgen.
En skikkelig godbit av en gruppespillskamp. Danskene slo jo Frankrike i NL for ikke lenge siden ogsÄ. Men basert pÄ fÞrste kamp, ser det ut som om Frankrike blir i sterkeste laget. FÄr hÄpe danskene kan mobilisere til en skikkelig kamp her.
Blir en bra fotballkveld nÄr Argentina kan risikere Ä bli sendt hjem av Mexico, eller slÄr Messi & Co. tilbake?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kverulanten skrev: ↑lþr nov 26, 2022 12:23 pm
Enzino skrev: ↑lþr nov 26, 2022 11:42 am
JODDEMM skrev: ↑lĂžr nov 26, 2022 1:54 am đŸ‡«đŸ‡· - đŸ‡©đŸ‡°: VMs fĂžrste hel-europeiske duell i morgen.
En skikkelig godbit av en gruppespillskamp. Danskene slo jo Frankrike i NL for ikke lenge siden ogsÄ. Men basert pÄ fÞrste kamp, ser det ut som om Frankrike blir i sterkeste laget. FÄr hÄpe danskene kan mobilisere til en skikkelig kamp her.
Blir en bra fotballkveld nÄr Argentina kan risikere Ä bli sendt hjem av Mexico, eller slÄr Messi & Co. tilbake?
Ja, nÄ begynner VM for fullt. NÄ er det lag som har kniven pÄ strupen.

anbessa

Legg inn av anbessa »

TheBaseline skrev: ↑lþr nov 26, 2022 12:14 pm Dette er overraskende. Hadde forventet dette fra serbere som bþyer seg ned for Putin, ikke fra Kamerun.
NĂ„ er det ikke slik at det MÅ vĂŠre en politisk markering fordi han har et russisk flagg pĂ„ skoen. Dobbelt statsborgerskap og sier Russland er hans hjem. Kanskje man skal la "tvilen komme tiltalte til gode"? Om han har sterke bĂ„nd til Russland sĂ„ synes jeg nĂ„ han skal fĂ„ spille med deres flagg diskret plassert pĂ„ skoen, det kan han for sĂ„ vidt ogsĂ„ om det er en politisk markering, men da er han enten dum eller et rasshĂžl eller begge deler :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kverulanten skrev: ↑lþr nov 26, 2022 12:23 pm
Enzino skrev: ↑lþr nov 26, 2022 11:42 am
JODDEMM skrev: ↑lĂžr nov 26, 2022 1:54 am đŸ‡«đŸ‡· - đŸ‡©đŸ‡°: VMs fĂžrste hel-europeiske duell i morgen.
En skikkelig godbit av en gruppespillskamp. Danskene slo jo Frankrike i NL for ikke lenge siden ogsÄ. Men basert pÄ fÞrste kamp, ser det ut som om Frankrike blir i sterkeste laget. FÄr hÄpe danskene kan mobilisere til en skikkelig kamp her.
Blir en bra fotballkveld nÄr Argentina kan risikere Ä bli sendt hjem av Mexico, eller slÄr Messi & Co. tilbake?
Blir en av de beste og mest spennede hittil i VM. Dessverre fÄr jeg ikke sett noe sÊrlig av det, siden jeg skal pÄ julebord. Haha..

Jeg tror Argentina slÄr tilbake. Men Mexico er ingen lett nÞtt Ä knekke. SÄ jeg tipper de mÄ slite skikkelig for det i dag. 1-0 eller 2-1 sliteseier tipper jeg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ekte fotballglede - vakkert!


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»