Wales🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 vs Iran 🇮🇷 11:00

Svar
TWU

Re: Wales🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 vs Iran 🇮🇷 11:00

Legg inn av TWU »

Ok, Iran -USA må jo nesten sees.

startelver

Legg inn av startelver »

Stor nedtur for den gamle Spurslegenden Gareth Bale.

Trøsten er at det finnes mange gode golfbaner i Doha når Wales tar ferie.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Iran-USA. En klassiker det.
En annen ting. Lurer på hva som skjer med de utslåtte lagene i siste runde når de ikke kan gå videre.
Er det da markeringene kommer.

Covidiot

Legg inn av Covidiot »

Iran-USA blir fort kampen om 2. plassen, for ett oppgjør det blir på flere måter

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

MacanT skrev: fre nov 25, 2022 1:03 pm Hva er det med kommentatorene, hyler og skriker så man skulle tro Norge hadde scora mot Brasil, minst :roll:
Kanskje de er glade for å slippe å bare kommentere damefotball.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Men det betyr vel også at England vinner gruppa allerede med seier i kveld?

For det er vel innbyrdes foran målforskjell? Ikke at det spiller noen praktisk rolle, for England får nok best målforskjell uansett med 6-2 i første kamp.

Da kan jo England rullere på laget mot Wales, og hvile spillere samt få igang flere spillere i stallen.

Wales har faktisk fortsatt en teoretisk mulighet (gitt engelsk seier i kveld). Hvis USA slår Iran og Wales slår England med 2 flere mål i siste runde. Syltynt selvsagt, så i praksis er de ute.

Champis

Legg inn av Champis »

Deilig at Wales fort ryker, de spiller så ufattelig traust fotball.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Det er vel innbyrdes oppgjør som teller før målforskjell ved poenglikhet her?

TWU

Legg inn av TWU »

Enzino skrev: fre nov 25, 2022 1:08 pm Men det betyr vel også at England vinner gruppa allerede med seier i kveld?

For det er vel innbyrdes foran målforskjell? Ikke at det spiller noen praktisk rolle, for England får nok best målforskjell uansett med 6-2 i første kamp.
Mener FIFA opererer med målforskjell foran innbyrdes

jrza59

Legg inn av jrza59 »

Islamistiske agenter (kledd ut som supportere) går rundt på og utenfor stadion og filmer regime-motstandere. Problemet for dem er at også de blir filmet 😅

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Feil tråd

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TWU skrev: fre nov 25, 2022 1:17 pm
Enzino skrev: fre nov 25, 2022 1:08 pm Men det betyr vel også at England vinner gruppa allerede med seier i kveld?

For det er vel innbyrdes foran målforskjell? Ikke at det spiller noen praktisk rolle, for England får nok best målforskjell uansett med 6-2 i første kamp.
Mener FIFA opererer med målforskjell foran innbyrdes
OK, dette burde man finne ut sikkert før 3. rundekampene. Blir forvirrende når UEFA og FIFA kjører ulik policy.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

jrza59 skrev: fre nov 25, 2022 11:29 am Æsj! Tydelig at regimet har sendt basij-milits ned til Qatar for å støtte landet. Veldig lett å spotte dem på tribunene...
Møkkaregime!

jrza59

Legg inn av jrza59 »

MacanT skrev: fre nov 25, 2022 1:29 pm
jrza59 skrev: fre nov 25, 2022 11:29 am Æsj! Tydelig at regimet har sendt basij-milits ned til Qatar for å støtte landet. Veldig lett å spotte dem på tribunene...
Møkkaregime!
Spesielt han skalla jævelen som hylgrein foran kamera. Det gjør inntrykk på europeere, men alle iranere forstår hva han holder på med og hvem han støtter. Det er helt vanlig med overdreven fake gråting i diverse sammenhenger i Iran, spesielt begravelser og religiøse feiringer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

https://www.dagbladet.no/sport/vms-vers ... k/77861636

"Disse VM-stjernene er livredde på banen, mens politiet rydder tribunen for regime-motstandere."

Bra disse fjernes, utrolig slitsomt for folk som prøver å kose seg med fotball at politikk blandes inn. Hvis jeg har forstått ting rett :)

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Enzino skrev: fre nov 25, 2022 1:08 pm Men det betyr vel også at England vinner gruppa allerede med seier i kveld?

For det er vel innbyrdes foran målforskjell? Ikke at det spiller noen praktisk rolle, for England får nok best målforskjell uansett med 6-2 i første kamp.

Da kan jo England rullere på laget mot Wales, og hvile spillere samt få igang flere spillere i stallen.

Wales har faktisk fortsatt en teoretisk mulighet (gitt engelsk seier i kveld). Hvis USA slår Iran og Wales slår England med 2 flere mål i siste runde. Syltynt selvsagt, så i praksis er de ute.
Dessverre ja. Heier normalt på England men etter de har valgt å bruke starten på hver kamp på å hylle en rasistisk, voldelig organisasjon ledet av kjeltringer så nei takk. De kan knele seg hjem igjen med resten av the knight who say Knee.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Jeg synes UEFAs praksis med innbyrdes framfor målforskjell i et 'round robin'-konsept er totalt malpassert. Slik sett har FIFA forstått hva som er riktig, så at den blinde høna kan finne kønn er innafor å hevde på dette punktet etter min arme mening. Når var det forresten UEFA startet med å la innbyrdes avgjøre ved poenglikhet? Og hvorfor?
Sist redigert av mikemodano den fre nov 25, 2022 2:20 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

oddvar_kjempebra skrev: fre nov 25, 2022 1:01 pm Der ser du. Med en gang de synger nasjonalsangen så vinner de. Burde være en lærepenge.
Ja, dette var en seier for de flotte tradisjonelle verdiene i hjemlandet.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

For de av oss som jobber på dagtid, hvor lenge fortsetter de med kamper kl 1100 og 1400 ? Til det innledende seriespillet er over ?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

mikemodano skrev: fre nov 25, 2022 2:17 pm
Og hvorfor?
Jeg synes det er greit at å slå et annet jevnt lag, teller mer enn masse mål mot et svakere lag. Det synes jeg er logisk.

Problemet med innbyrdes er at det blir veldig "kuk i computeren" når det gjelder mer enn to lag.

Husker Arsenal spilte gruppespill 2 i CL og hadde havnet i den situasjonen at de kunne vinne siste kamp og ryke ut, og tape siste kamp og gå videre. Det påpekte Wenger - med rette - at var en ganske absurd situasjon.

startelver

Legg inn av startelver »

Crazy Horse skrev: fre nov 25, 2022 2:28 pm For de av oss som jobber på dagtid, hvor lenge fortsetter de med kamper kl 1100 og 1400 ? Til det innledende seriespillet er over ?
Til gruppespillet er over ja.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Crazy Horse skrev: fre nov 25, 2022 2:28 pm For de av oss som jobber på dagtid, hvor lenge fortsetter de med kamper kl 1100 og 1400 ? Til det innledende seriespillet er over ?
Gruppespillrunde 2 som vi nå er inne i er siste med kl.1100 og 1400.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Enzino skrev: fre nov 25, 2022 2:35 pm Jeg synes det er greit at å slå et annet jevnt lag, teller mer enn masse mål mot et svakere lag. Det synes jeg er logisk.
Jeg ser ikke logikken. Det er seriespill der alle møter alle. Alle har like muligheter til å bøtte inn mot svakere motstand. At innbyrdesmetode skal trumfe i et seriespill vil for meg alltid framstå som urimelig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

mikemodano skrev: fre nov 25, 2022 2:44 pm
Enzino skrev: fre nov 25, 2022 2:35 pm Jeg synes det er greit at å slå et annet jevnt lag, teller mer enn masse mål mot et svakere lag. Det synes jeg er logisk.
Jeg ser ikke logikken. Det er seriespill der alle møter alle. Alle har like muligheter til å bøtte inn mot svakere motstand. At innbyrdesmetode skal trumfe i et seriespill vil for meg alltid framstå som urimelig.
Jeg ser gode argumenter begge veier. Særlig i et så lite seriespill med så få kamper. Hvis alle lagene i VM hadde møtt hverandre i full serie (ikke gjennomførbart i praksis, så veldig hypotetisk), så synes jeg argumentene for målforskjell er bedre enn ved mini-serier på 3 eller 6 kamper.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

For øvrig en nydelig andreomgang fra Iran, som burde hatt poengene 'wrapped up' i god tid før tilleggstiden. Nå er England av et noe annet kaliber enn Wales, men jeg mistenker at kollapsen der tross alt hadde noe med Beiranvands grufulle smell å gjøre. Joda, England dominerte allerede før han forsvant ut, men et vanligvis såpass solid lag defensivt som Iran slipper sjelden inn tre mål i løpet av ti minutter, slik de gjorde på tampen av den omgangen. Mot waliserne var man mentalt nullstilt, og plutselig var det langt mer lovende takter fra perserne, selv om motstanden var heller begredelig. Jeg fryktet etter alle byttene at Iran hadde gjort seg svakere, men så fant man ny giv på tampen likevel, og det var ikke så rent lite fortjent da 1-0-scoringen kom. Det er sjelden jeg blir opprømt over scoringer i internasjonal fotball i disse dager, men her måtte jeg sannelig utbryte et aldri så lite "YES!"

Siden det kun er usannsynlig teori som kan frata England en plass i cupspillet, gidder jeg ikke late som om jeg håper på Iran og Wales videre. Greier imidlertid Iran poeng mot amerikanerne skal andreplassen være rimelig trygg, og da skal jeg si meg tilfreds.

jrza59

Legg inn av jrza59 »

mikemodano skrev: lør nov 26, 2022 10:20 am For øvrig en nydelig andreomgang fra Iran, som burde hatt poengene 'wrapped up' i god tid før tilleggstiden. Nå er England av et noe annet kaliber enn Wales, men jeg mistenker at kollapsen der tross alt hadde noe med Beiranvands grufulle smell å gjøre. Joda, England dominerte allerede før han forsvant ut, men et vanligvis såpass solid lag defensivt som Iran slipper sjelden inn tre mål i løpet av ti minutter, slik de gjorde på tampen av den omgangen. Mot waliserne var man mentalt nullstilt, og plutselig var det langt mer lovende takter fra perserne, selv om motstanden var heller begredelig. Jeg fryktet etter alle byttene at Iran hadde gjort seg svakere, men så fant man ny giv på tampen likevel, og det var ikke så rent lite fortjent da 1-0-scoringen kom. Det er sjelden jeg blir opprømt over scoringer i internasjonal fotball i disse dager, men her måtte jeg sannelig utbryte et aldri så lite "YES!"

Siden det kun er usannsynlig teori som kan frata England en plass i cupspillet, gidder jeg ikke late som om jeg håper på Iran og Wales videre. Greier imidlertid Iran poeng mot amerikanerne skal andreplassen være rimelig trygg, og da skal jeg si meg tilfreds.
Til info. Det er veldig få persere på laget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»