Kombinertsesongen 2022/2023

Svar
BVB1909

Re: Kombinertsesongen 2022/2023

Legg inn av BVB1909 »

newsflash skrev: lør nov 19, 2022 2:23 pm
Real-_- skrev: lør nov 19, 2022 2:14 pm Kruttsterk den "protesten" til kvinnene.
Er vel neppe det som får IOC til å snu :D

Når det er sagt, kombinertkvinnene hører hjemme i OL, er mer internasjonal bredde her enn i de utallige akeøvelsene Tyskland vinder hvert mesterskap.
Tja, er det så mye bredde? Jeg så litt kombinert for kvinner forrige vinter og synes det fremsto som en rimelig umoden idrett. Personlig synes jeg kombinert kvinner er langt unna å skulle delta i OL. Godt mulig de kommer dit etterhvert, men pr. nå føler jeg vel dette blir gjort til misforstått (ev. misbrukt) likestillingskamp.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

BVB1909 skrev: søn nov 20, 2022 10:40 pm Tja, er det så mye bredde? Jeg så litt kombinert for kvinner forrige vinter og synes det fremsto som en rimelig umoden idrett. Personlig synes jeg kombinert kvinner er langt unna å skulle delta i OL. Godt mulig de kommer dit etterhvert, men pr. nå føler jeg vel dette blir gjort til misforstått (ev. misbrukt) likestillingskamp.
Mer bredde enn i de fleste akeøvelsene.

IOC har vel vedtatt at de skal fase ut idretter der kun et kjønn er representert. Det innebærer at dersom kvinnene ikke får delta, så er det et tidsspørsmål før også herrene ryker ut. Vedtar en at kvinnene får delta fra f.eks. 2026, så vil det bidra til å øke bredden og øke modenheten.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

newsflash skrev: man nov 21, 2022 3:39 pm
BVB1909 skrev: søn nov 20, 2022 10:40 pm Tja, er det så mye bredde? Jeg så litt kombinert for kvinner forrige vinter og synes det fremsto som en rimelig umoden idrett. Personlig synes jeg kombinert kvinner er langt unna å skulle delta i OL. Godt mulig de kommer dit etterhvert, men pr. nå føler jeg vel dette blir gjort til misforstått (ev. misbrukt) likestillingskamp.
Mer bredde enn i de fleste akeøvelsene.

IOC har vel vedtatt at de skal fase ut idretter der kun et kjønn er representert. Det innebærer at dersom kvinnene ikke får delta, så er det et tidsspørsmål før også herrene ryker ut. Vedtar en at kvinnene får delta fra f.eks. 2026, så vil det bidra til å øke bredden og øke modenheten.
Tja. Både Østerrike, Latvia og Russland har gitt Tyskland god kamp dei siste årene. Også land som USA og Italia har vært å kjempet om medaljer dei siste to åra.

I kombinert for damer er Norge klart best. Med utøvere frå Japan, Tyskland, Italia og Østerrike bak. I tilleg til Tara Geraghty-Moats frå USA.

Aking har også vært ein gren som har hatt damene med i VM sidan 1955 og ol sidan 1964. Det ville vært ufatteleg om vi tok vekk ein slik øvelser for kombinert damer. Det har også vært slik at damene har vært med sidan starten

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ms_8 skrev: man nov 21, 2022 4:05 pm Tja. Både Østerrike, Latvia og Russland har gitt Tyskland god kamp dei siste årene. Også land som USA og Italia har vært å kjempet om medaljer dei siste to åra.

I kombinert for damer er Norge klart best. Med utøvere frå Japan, Tyskland, Italia og Østerrike bak. I tilleg til Tara Geraghty-Moats frå USA.

Aking har også vært ein gren som har hatt damene med i VM sidan 1955 og ol sidan 1964. Det ville vært ufatteleg om vi tok vekk ein slik øvelser for kombinert damer. Det har også vært slik at damene har vært med sidan starten
Vel, 4 av 4 gull i aking gikk til Tyskland sist. Tar en med Bob i tillegg, så gikk til sammen 7 av 8 gull til Tyskland. I 2018 gikk 6 av 8 gull til Tyskland.

Og nå argumenterer jeg egentlig ikke for at en skal fjerne Bob eller Aking, men trekker frem disse som eksempler på at det er nok av idretter som ikke akkurat er brede, og allikevel deltar i OL.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Spørsmålet er ikke hvor mange land som vinner gull, men størrelsen og nivået på idretten. Kombinert kvinner er en helt fersk idrett med en håndfull utøvere og ingen tilskuere. Helt enig i at idretten hadde vokst ved å være inkludert i OL, men det gjelder alle idretter. I ytterste konsekvens kan hvem som helst finne opp en idrett og argumentere med at den vil vokse ved å bli OL-gren.

En så fersk idrett må få tid til å modnes og utvikle seg. Bredden må bli mye større og toppen bedre.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ayay miss hopp av Riiber, tror vi må satse på J.L.Oftebro idag

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Sodajr skrev: fre nov 25, 2022 12:09 pm Ayay miss hopp av Riiber, tror vi må satse på J.L.Oftebro idag
Hmm...

Over to minutter bak, det var en skrell :/

Graabak også langt bak, men han har nok større fart i sporet.

Absolutt godkjent av J E Oftebro, virker som at han fortsetter formen fra sommerrennene.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Jaja 3.plass på Oftebro

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Var bare 5km i dag ja. Skrudde når de passerte etter 2,5 km og trodde Oftebro hadde vinnersjanser og at Riiber kunne melde seg på i kampen bak teten. Skjønte jo det var urealistisk når jeg så tyskeren gå mot mål etter runde 2.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

thewaterfall skrev: fre nov 25, 2022 4:22 pm Var bare 5km i dag ja. Skrudde når de passerte etter 2,5 km og trodde Oftebro hadde vinnersjanser og at Riiber kunne melde seg på i kampen bak teten. Skjønte jo det var urealistisk når jeg så tyskeren gå mot mål etter runde 2.
Ja disse 5 km føles litt amputert. Heldigvis stort sett 10 km resten av sesongen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hva skjedde med Jarl i går? Ikke ofte vi ser så store tabber i hoppbakken fra den kanten...

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

TheBaseline skrev: lør nov 26, 2022 10:49 am Hva skjedde med Jarl i går? Ikke ofte vi ser så store tabber i hoppbakken fra den kanten...
Regner med at det rett og slett var et arbeidsuhell. Tidlig i sesongen ennå, og har vært en del skadet i oppkjøringen, slik at stabiliteten er kanskje ikke helt på plass.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

For kort av Bjørnstad.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

OK hopp av Riiber men har sett han bedre. Men han har muligheter i sporet. Han ser et lite hakk vassere ut enn i fjor.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Riiber ikke helt på topp i hoppbakken, men betraktelig bedre enn igår

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Nydelig av Oftebro :D

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Jadda Jens!!!!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Japaneren hopper langt!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

TheBaseline skrev: lør nov 26, 2022 1:20 pm Japaneren hopper langt!
Men er dårlig i langrennssporet

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tror det blir dobbelt seier idag!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Gode muligheter for norsk seier her.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Flott utgangspunkt for Norge før hopprennet. Dette blir bra!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Bra utgangspunkt for både Riiber og Oftebro dette, bør gå veien om ikke Yamamoto har tatt store steg i løypa. Ellers så har jo Rettenegger noen bra resultater i fra junior, så kan bli en mann å se opp for dersom han fortsetter fremgangen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Synes ikke Jens virker så sterk. Han har allerede tapt en del. Tror vi må legge vår lit til Jarl i dag.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Oftebro ser sterk ut

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Jeg tror gruppa med Oftebro kommer opp, da tror jeg han er sterkest i spurten.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Riiber sier takk og farvel

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Riiber stikker på akkurat riktig tidspunkt, kan bli dobbelt norsk dette :)

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Sterkt av tyskeren i siste bakken, må vel si oss fornøyd med 1 og 3 :)

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Æsj Schmid ble for tøff for Oftebro

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»