Norge mot VM i New Zealand (2023)

Svar
Fazam

Re: Norge mot VM i New Zealand (2023)

Legg inn av Fazam »

Englands tropp inneholder 16 (av 23) spillere fra EM.
Blant de som mangler er kapteinen Leah Williamson (skadet).

KEEPERE:
Mary Earps (29) [Man Utd]
Ellie Roebuck (23) [Man City]
Sandy MacIver (24) [Man City]

FORSVAR:
Lucy Bronze (31) [Barcelona]
Millie Bright (29) [Chelsea]
Alex Greenwood (29) [Man City]
Rachel Daly (30) [Aston Villa]
Lotte Wubben-Moy (23) [Arsenal]
Niamh Charles (23) [Chelsea]
Esme Morgan (22) [Man City]
Maya Le Tissier (20) [Man Utd]

MIDTBANE:
Georgia Stanway (23) [Bayern München]
Keira Walsh (25) [Barcelona]
Fran Kirby (29) [Chelsea]
Ella Toone (23) [Man Utd]
Katie Zelem (26) [Man Utd]
Jordan Nobbs (29) [Arsenal]

ANGREP:
Beth Mead (27) [Arsenal]
Lauren Hemp (22) [Man City]
Chloe Kelly (24) [Man City]
Nikita Parris (28) [Man Utd]
Alessia Russo (23) [Man Utd]
Lauren James (21) [Chelsea]
Katie Robinson (20) [Brighton]
Ebony Salmon (21) [Houston Dash]

Fazam

Legg inn av Fazam »

Frankrikes tropp:

KEEPERE:
Pauline Peyraud-Magnin (30) [Juventus]
Mylène Chavas (24) [Bordeaux]
Justine Lerond (22) [Bordeaux]

FORSVAR:
Wendie Renard (32) [Lyon]
Sakina Karchaoui (26) [PSG]
Marion Torrent (30) [Montpellier]
Ève Périsset (27) [Chelsea]
Hawa Cissoko (25) [West Ham]
Julie Thibaud (24) [Bordeaux]

MIDTBANE:
Grace Geyoro (25) [PSG]
Kenza Dali (31) [Aston Villa]
Sandie Toletti (27) [Real Madrid]
Clara Matéo (24) [Paris FC]
Ella Palis (23) [Bordeaux]

ANGREP:
Kadidiatou Diani (27) [PSG]
Viviane Asseyi (28) [West Ham]
Delphine Cascarino (25) [Lyon]
Melvine Malard (22) [Lyon]
Kessya Bussy (21) [Reims]
Lindsey Thomas (27) [AC Milan]
Mathilde Bourdieu (23) [Paris FC]
Maëlle Garbino (26) [Bordeaux]

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.nrk.no/sport/norges-kvinnel ... 1.16176856

Som i VM ble det tap 1-2. Norges VM-motstander Sveits tapte fredag med samme sifre for Danmark. England knuste Japan 4-0.

Forøvrig; er det ikke flere som irriterer seg over kommentatoren Olav Traaen? Han har dessverre samme rolle på radio når herrelaget spiller.

Ikke nok med at han har munndiaré; det som kommer ut er sjelden annet enn selvfølgeligheter og gjentakelser. Hans trang til å referere til hvem som liksom er stjernespillere er et annet irritasjonsmoment.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Norge slo England på La Manga i 2017; foran det elendige europamesterskapet samme år. Sist de slo dem var på Brann stadion i etterkant av kvartfinaletapet i VM 2019.

https://tv.nrk.no/serie/fotball-privatl ... O30801019/

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

To fotball-VM på rappen som spilles om vinteren. Rart.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Jolla skrev: man nov 14, 2022 5:15 pm To fotball-VM på rappen som spilles om vinteren. Rart.
Enda rarere med folk som ikke kan lese, men som likevel klarer å lire av seg svada. Mesterskapet spilles da på sommeren, selv om det er en annen årstid der nede.
Sist redigert av Fazam den man nov 14, 2022 5:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fazam skrev: man nov 14, 2022 5:24 pm
Jolla skrev: man nov 14, 2022 5:15 pm To fotball-VM på rappen som spilles om vinteren. Rart.
Enda rarere med folk som ikke kan lese, men som likevel klarer å lire av seg svada.
Enig. Det har vært endel tull fra enkelte i denne tråden.

Trist egentlig at kvinnefotballen ikke får den respekten den burde fått.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fazam skrev: man nov 14, 2022 5:24 pm
Mesterskapet spilles da på sommeren, selv om det er en annen årstid der nede.
I 2022 så blir det avholdt herre-VM i Qatar mens det er vinter i Qatar. I 2023 så blir det avholdt kvinne-VM i ANZ mens det er vinter i ANZ.

To VM som spilles om vinteren på rappen. Det sagt så er det ikke så kaldt på nordøya. Hadde vært verre hvis Norge skulle ha spilt i eksempelvis Invercargill eller Ruapehu og det hadde vært snø på banen.

Wellington kan være kald om vinteren, men i likhet med kyststrøkene i Rogaland så er det lite snø grunnet fuktig vær og havstrømmer som holder temperaturen rett over 0 selv når det er kaldt.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jolla skrev: man nov 14, 2022 5:15 pm To fotball-VM på rappen som spilles om vinteren. Rart.
På herresiden er vel VM på vinteren vært normalen de siste mesterskapene (10, 14 og 22). På kvinnesiden må vi vel tilbake til 91 for at det kan snakkes om vinter. Høsten var det noen ganger.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Rart var nok feil ord - selv om akkurat når det kommer til land som Brasil, Ecuador, Kongo og Indonesia så synes jeg ikke at det er noe særlig til årstider å snakke om (men det er jo hakket mer ukomfortabelt i São Paulo i januar enn i juli.)

Jeg burde kanskje brukt et ord som snodig eller sagt rart å tenke på. Jeg synes det er en kul liten finurlighet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fazam skrev: man nov 14, 2022 5:24 pm
Enda rarere med folk som ikke kan lese, men som likevel klarer å lire av seg svada.
Jeg forstod nå at denne var rettet mot meg.

Jeg beklager hvis det jeg skrev var støtende på noen måte. Min intensjon var på ingen måte å være stygg mot deg eller tråden. Jeg synes du gjør en flott jobb her inne.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Jolla skrev: man nov 14, 2022 5:47 pm Jeg forstod nå at denne var rettet mot meg.
En liten misforståelse. Jeg redigerte da innlegget til å inkludere årstider.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jolla skrev: man nov 14, 2022 5:44 pm Rart var nok feil ord - selv om akkurat når det kommer til land som Brasil, Ecuador, Kongo og Indonesia så synes jeg ikke at det er noe særlig til årstider å snakke om (men det er jo hakket mer ukomfortabelt i São Paulo i januar enn i juli.)

Jeg burde kanskje brukt et ord som snodig eller sagt rart å tenke på. Jeg synes det er en kul liten finurlighet.
En kompis av meg var utsatt for snøstorm i Ecuador. Så ikke helt uten vinter der. Skal visstnok være en liten mulighet for å stå på ski både i Brasil og Sør Afrika. Qatar er det verre med.

Vurderer å ta med ski til New Zealand under VM. Evt. leie.

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.fotball.no/landslag/norge-a ... t-england/

Ingrid Syrstad Engen gleder seg til å møte England igjen.
Sannsynligvis vil Norge spille med 5 bak.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: tir nov 15, 2022 8:59 am https://www.fotball.no/landslag/norge-a ... t-england/

Ingrid Syrstad Engen gleder seg til å møte England igjen.
Sannsynligvis vil Norge spille med 5 bak.
Litt bedre resultat enn i VM, og greit å få prøvd seg med 10 spillere.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: tir nov 15, 2022 9:52 pm Litt bedre resultat enn i VM, og greit å få prøvd seg med 10 spillere.
Litt? 8-)
Maanum fortsetter sin gode form; etter å ha kommet inn som innbytter og utlignet for Norge etter en keepertabbe. Kampen ender 1-1.

Traaen kom med et av sine sedvanlige merkelige utbrudd. Etter utvisningen skulle England liksom plutselig øke med tre mål på et drøyt kvarter. Til tross for en mindre, var det ikke tegn på en slik utvikling. Uforståelig at hans tidligere partner Karl Petter Løken virkelig savnet å kommentere kamper sammen med han.

En annen ting er at Traaen ikke hadde fått med seg at det er Nations League som vil fungere som OL-kvalifisering, og ikke VM-sluttspillet (som tidligere). På tide å finne en annen kommentator.

Hege Riise er på vei til å bygge opp et bedre lag.

https://www.nrk.no/sport/norge-reddet-u ... 1.16181368

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Sara Eggesvik ble forøvrig vist ut(to gule) i Filippinenes kamp mot Chile. Chile vant 1-0. Eggesvik fikk også gult kort da lagene møttes noen dager før. New Zealand med uavgjort og tap hjemme mot Sør Korea er ikke imponerende. Ser ikke ut som Sveits har spilt kamp.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: ons nov 16, 2022 6:31 pm New Zealand med uavgjort og tap hjemme mot Sør Korea er ikke imponerende. Ser ikke ut som Sveits har spilt kamp.
Frankrike spilte vel også kun en kamp. Sør Korea er da ranket høyere enn NZ. Norge hadde problemer med SK i forrige VM (selv om de vant).

Fazam

Legg inn av Fazam »

I følge Traaen skulle Norge spille en 4-nasjoners turnering i Frankrike i februar. Hvilke nasjoner skal vi i så fall møte der?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:35 am I følge Traaen skulle Norge spille en 4-nasjoners turnering i Frankrike i februar. Hvilke nasjoner skal vi i så fall møte der?
Frankrike, Nederland og Brasil har vært med både i 2020 og i 2022. I 2020 så var Canada med, mens i 2022 så var Finland invitert.

Det skal nevnes at i 2021 så var Norge, Island og Sveits de tre landene som Frankrike inviterte, men da ble det ingen turnering grunnet COVID.

Så annet enn Frankrike så vet jeg ikke, men disse seks landene er nok hete kandidater. Kanskje det blir Frankrike, Nederland, Norge og Sveits?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jolla skrev: fre nov 18, 2022 4:49 pm
Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:35 am I følge Traaen skulle Norge spille en 4-nasjoners turnering i Frankrike i februar. Hvilke nasjoner skal vi i så fall møte der?
Frankrike, Nederland og Brasil har vært med både i 2020 og i 2022. I 2020 så var Canada med, mens i 2022 så var Finland invitert.

Det skal nevnes at i 2021 så var Norge, Island og Sveits de tre landene som Frankrike inviterte, men da ble det ingen turnering grunnet COVID.

Så annet enn Frankrike så vet jeg ikke, men disse seks landene er nok hete kandidater. Kanskje det blir Frankrike, Nederland, Norge og Sveits?
Vil det ikke være litt uvanlig å møte Sveits i forkant av Verdensmesterskapet?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Jolla skrev: fre nov 18, 2022 4:49 pm Kanskje det blir Frankrike, Nederland, Norge og Sveits?
Tviler vel på at Sveits vil være aktuell, når Norge møter dem i VM.
Må det kun være med lag som er kvalifisert for mesterskapet? Hvis ikke ville et revansjeoppgjør mot Østerrike vært greit.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Merryl Abrahamsen ser ut til å bli ennå et norsk innslag på våre VM- motstandere Filippinene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: fre nov 18, 2022 8:03 pm Merryl Abrahamsen ser ut til å bli ennå et norsk innslag på våre VM- motstandere Filippinene.
Hun spiller i det minste i den øverste divisjonen i Norge, og har U-kamper i tillegg.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:19 pm
sexxes skrev: fre nov 18, 2022 8:03 pm Merryl Abrahamsen ser ut til å bli ennå et norsk innslag på våre VM- motstandere Filippinene.
Hun spiller i det minste i den øverste divisjonen i Norge, og har U-kamper i tillegg.
Ja, var vel sett på som en fremtidig spiller for Norge også, men har vel slitt med skader, og mistet sesongoppkjøringen samt nesten hele denne sesongen. Nå tror jeg Eggesvik kunne vært i troppen til de fleste Toppserielag om hun hadde ønsket det. Hun har jo både U19 og U23-kamper for Norge.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Hvorfor har ikke Andrine Hegerberg fått sjansen?
Hun spiller da i en bedre liga enn i Norge, og tok sølv med Häcken i år.
Hun er nå aktuell som gjest i NRKs herre-VM sendinger.

https://www.nrk.no/sport/hegerberg-ring ... 1.16176154

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: ons nov 23, 2022 11:21 am Hvorfor har ikke Andrine Hegerberg fått sjansen?
Hun spiller da i en bedre liga enn i Norge, og tok sølv med Häcken i år.
Hun er nå aktuell som gjest i NRKs herre-VM sendinger.

https://www.nrk.no/sport/hegerberg-ring ... 1.16176154
Hun har kun 24 minutters spilletid siden 5. juni, så sånt sett har det vel ikke vært så aktuelt. Skader? Spilte mange kamper før det, men aldri 90 minutter.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Beklager. Trodde kampene sto i kronologisk rekkefølge. Andrine Hegerberg har spilt i høst, men kun en gang mer enn en omgang.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: søn nov 27, 2022 3:50 pm Andrine Hegerberg har spilt i høst, men kun en gang mer enn en omgang.
Regner med at det er stor konkurranse om plassene der. Kanskje hun burde ta en overgang til Rosenborg for å bli sett av Hege Riise?
Den forrige landslagstreneren lot henne heller ikke få sjansen igjen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: tir nov 29, 2022 11:33 am
sexxes skrev: søn nov 27, 2022 3:50 pm Andrine Hegerberg har spilt i høst, men kun en gang mer enn en omgang.
Regner med at det er stor konkurranse om plassene der. Kanskje hun burde ta en overgang til Rosenborg for å bli sett av Hege Riise?
Den forrige landslagstreneren lot henne heller ikke få sjansen igjen.
Hadde nok vært greit å kommet seg et sted hvor hun fikk spilletid. Må tilbake til 2015 for å finne en sesong hun var fast I startelleveren. Skader, samt litt overambisiøse klubbvalg er nok deler av skylden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»