Casper Ruud

Svar
Lew_Ashby

Re: Casper Ruud

Legg inn av Lew_Ashby »

Atom Vinter skrev: man nov 21, 2022 1:12 am 0-15 i sett, 0-7 i matcher mot big 3.
Neste steget. I 2023 vinner han noe annet enn 250-turnering (la oss være grisk og si FO), slår Nadal/Djokovic, slår en topp 3-spiller og får den unisone respekten han fortjener i tennisverdenen.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Champis skrev: man nov 21, 2022 1:24 am
lok1 skrev: søn nov 20, 2022 8:10 pm
Champis skrev: søn nov 20, 2022 8:07 pm Satan til flyt på Djokovic i det gamet som avgjøre settet……
Det er slik som gjør Djokovic til Djokovic dessverre.

Det kan man godt si. Men på den første ballen beklager han seg når han vinner den. Der har han ikke kontroll. Så vinner han én ball hvor han streifer nettkanten, og det er ikke sånn at han kontrollerer den via nettkanten og over. På 30-30 går Casper opp i 40-30, men Djokovic utfordrer og ballen blir dømt ut med en millimeter - og Djokovic vinner deretter poenget. Hvis den serven er inn i stedet for ut, så vinner Casper det poenget - og det er ikke noe Djokovic kan påvirke i det tilfelle. Djokovic er en god spiller og bedre enn Casper, men man kan ikke tillegge han magiske evner heller. I det gamet hadde han ordentlig flyt.
Jo mer jeg trener jo mer flaks har jeg.

Det er et utsagn som er tillagt flere, første gang jeg hørte det var det Stenmark som var mannen bak. Det er ikke tilfeldig at de som er best har mest "flyt"; at deres baller akkurat toucher linja eller nettet, mens den litt dårligere motstanderens går en millimeter ut eller blir hengende fast.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Neste tellenede match for Casper er faktisk allerede i romjulen. Spiller mot enten Berrettini eller Monteiro i Brisbane i United Cup.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: man nov 21, 2022 9:24 am
Champis skrev: man nov 21, 2022 1:29 am
GatlingGun skrev: søn nov 20, 2022 8:26 pm Klasseforskjell. Er Ruud virkelig så langt fra de beste?

Ja, forskjellen er helt klart markant. 1,22 i odds på Djokovic før kampen. Ser mange snakket om 70/30, 60/40 og t.o.m. noen som mente nesten 50/50. Jeg mener det var minst 80-20 i favør Djokovic, kanskje opp mot 90-10. Jeg satte penger på Djokovic i to strake til 1,72 i odds, og synes det var ganske bra betalt.
Å komme med spådommer og oddstips etter en kamp er noe av det mer patetiske man kan gjøre.

Ellers er Casper Ruud generelt en av de mest undervurderte spillerne på touren, og det gjenspeiler seg på oddsen. Alle kampene han vant i ATP-finals var som underdog, og før turneringen som var han rangert sist på oddsen.

Hvis det er det mest patetiske du vet om, så er det ikke mye i verden som er patetisk :) Det må man gjerne mene. Jeg har ikke vært her inne siden fredag kveld, og skrev bare mine tanker. Så må du gjerne harselere med det, hvis du synes det er det beste.

Jeg er enig i at Casper er en undervurdert spiller, men jeg ville ansett det som en ganske stor bombe hvis han slo Djokovic i en finale, hvor han sannsynligvis ville vært topp skjerpet og konsentrert.

Champis

Legg inn av Champis »

Brezjnev skrev: man nov 21, 2022 10:08 am
Champis skrev: man nov 21, 2022 1:24 am
lok1 skrev: søn nov 20, 2022 8:10 pm
Det er slik som gjør Djokovic til Djokovic dessverre.

Det kan man godt si. Men på den første ballen beklager han seg når han vinner den. Der har han ikke kontroll. Så vinner han én ball hvor han streifer nettkanten, og det er ikke sånn at han kontrollerer den via nettkanten og over. På 30-30 går Casper opp i 40-30, men Djokovic utfordrer og ballen blir dømt ut med en millimeter - og Djokovic vinner deretter poenget. Hvis den serven er inn i stedet for ut, så vinner Casper det poenget - og det er ikke noe Djokovic kan påvirke i det tilfelle. Djokovic er en god spiller og bedre enn Casper, men man kan ikke tillegge han magiske evner heller. I det gamet hadde han ordentlig flyt.
Jo mer jeg trener jo mer flaks har jeg.

Det er et utsagn som er tillagt flere, første gang jeg hørte det var det Stenmark som var mannen bak. Det er ikke tilfeldig at de som er best har mest "flyt"; at deres baller akkurat toucher linja eller nettet, mens den litt dårligere motstanderens går en millimeter ut eller blir hengende fast.

Dette er jeg ikke uenig i. Men at det kommer flere sånne baller i løpet av ett game er selvsagt mer tilfeldig enn at det skjer med jevne mellomrom. I tillegg kunne ikke Djokovic påvirke noe som helst på om serven til Casper var 1 millimeter ute eller inne. Og den ballen var forskjelle på 40-30 og 30-40. Da går Casper plutselig fra 80-85% sjanse til å vinne gamet til 40%.

startelver

Legg inn av startelver »

Nadal spiller mot Ruud i en oppvisningskamp på onsdag visstnok. Ny mulighet til å revansjere seg.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

startelver skrev: man nov 21, 2022 6:58 pm Nadal spiller mot Ruud i en oppvisningskamp på onsdag visstnok. Ny mulighet til å revansjere seg.
Ikke bare èn match, skal spille en håndfull kamper mot Nadal rundt omkring i Sør-Amerika frem til månedskifte. Nadal tjener mangfoldige millioner på en slik oppvisningstour, drypper nok mye på Casper også.

Ruud endte for øvrig på 7 mill USD i prispenger denne sesongen, kun slått av Djokovic, Alcaraz og Nadal. Haaland eneste norske idrettsutøver som har tjent mer i år, tro?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: man nov 21, 2022 7:15 pm
startelver skrev: man nov 21, 2022 6:58 pm Nadal spiller mot Ruud i en oppvisningskamp på onsdag visstnok. Ny mulighet til å revansjere seg.
Ikke bare èn match, skal spille en håndfull kamper mot Nadal rundt omkring i Sør-Amerika frem til månedskifte. Nadal tjener mangfoldige millioner på en slik oppvisningstour, drypper nok mye på Casper også.

Ruud endte for øvrig på 7 mill USD i prispenger denne sesongen, kun slått av Djokovic, Alcaraz og Nadal. Haaland eneste norske idrettsutøver som har tjent mer i år, tro?
Kan ikke være mange andre, i hvert fall. Vet ikke hva Hovland og Ødegaard ligger på?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skraevadottir skrev: man nov 21, 2022 7:25 pm
Zanick skrev: man nov 21, 2022 7:15 pm
startelver skrev: man nov 21, 2022 6:58 pm Nadal spiller mot Ruud i en oppvisningskamp på onsdag visstnok. Ny mulighet til å revansjere seg.
Ikke bare èn match, skal spille en håndfull kamper mot Nadal rundt omkring i Sør-Amerika frem til månedskifte. Nadal tjener mangfoldige millioner på en slik oppvisningstour, drypper nok mye på Casper også.

Ruud endte for øvrig på 7 mill USD i prispenger denne sesongen, kun slått av Djokovic, Alcaraz og Nadal. Haaland eneste norske idrettsutøver som har tjent mer i år, tro?
Kan ikke være mange andre, i hvert fall. Vet ikke hva Hovland og Ødegaard ligger på?
Haaland er nok den som tjener mest

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 7:31 pm
Skraevadottir skrev: man nov 21, 2022 7:25 pm
Zanick skrev: man nov 21, 2022 7:15 pm
Ikke bare èn match, skal spille en håndfull kamper mot Nadal rundt omkring i Sør-Amerika frem til månedskifte. Nadal tjener mangfoldige millioner på en slik oppvisningstour, drypper nok mye på Casper også.

Ruud endte for øvrig på 7 mill USD i prispenger denne sesongen, kun slått av Djokovic, Alcaraz og Nadal. Haaland eneste norske idrettsutøver som har tjent mer i år, tro?
Kan ikke være mange andre, i hvert fall. Vet ikke hva Hovland og Ødegaard ligger på?
Haaland er nok den som tjener mest
Goddag mann økseskaft.

startelver

Legg inn av startelver »

Hovland tjener vel mest når han vinner , har ikke blitt så mange seire den siste tiden.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 7:31 pm
Skraevadottir skrev: man nov 21, 2022 7:25 pm
Zanick skrev: man nov 21, 2022 7:15 pm
Ikke bare èn match, skal spille en håndfull kamper mot Nadal rundt omkring i Sør-Amerika frem til månedskifte. Nadal tjener mangfoldige millioner på en slik oppvisningstour, drypper nok mye på Casper også.

Ruud endte for øvrig på 7 mill USD i prispenger denne sesongen, kun slått av Djokovic, Alcaraz og Nadal. Haaland eneste norske idrettsutøver som har tjent mer i år, tro?
Kan ikke være mange andre, i hvert fall. Vet ikke hva Hovland og Ødegaard ligger på?
Haaland er nok den som tjener mest
Jeg for min del tror at det er Haaland som tjener best.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hovland ca 5 mill i fjor

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Atom Vinter skrev: man nov 21, 2022 7:42 pm
KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 7:31 pm
Skraevadottir skrev: man nov 21, 2022 7:25 pm Kan ikke være mange andre, i hvert fall. Vet ikke hva Hovland og Ødegaard ligger på?
Haaland er nok den som tjener mest
Goddag mann økseskaft.
Hva mener du?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

GoingKronos skrev: man nov 21, 2022 7:59 pm
KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 7:31 pm
Skraevadottir skrev: man nov 21, 2022 7:25 pm Kan ikke være mange andre, i hvert fall. Vet ikke hva Hovland og Ødegaard ligger på?
Haaland er nok den som tjener mest
Jeg for min del tror at det er Haaland som tjener best.
Har lest flere steder at han tjener 11 mill i uken, hvorav ca halvparten er fra klubb. Det er da langt over Ruud og Hovland, selv fastlønn/premiepenger. De to får inn litt på spons også, men ikke i nærheten av Haaland.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: man nov 21, 2022 7:59 pm
KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 7:31 pm
Skraevadottir skrev: man nov 21, 2022 7:25 pm Kan ikke være mange andre, i hvert fall. Vet ikke hva Hovland og Ødegaard ligger på?
Haaland er nok den som tjener mest
Jeg for min del tror at det er Haaland som tjener best.
Ja, hvis det ikke er Haaland, da. Det tror jeg.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 8:21 pm
Atom Vinter skrev: man nov 21, 2022 7:42 pm
KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 7:31 pm

Haaland er nok den som tjener mest
Goddag mann økseskaft.
Hva mener du?
Les spørsmålet til Zanick en gang til.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Atom Vinter skrev: man nov 21, 2022 8:44 pm
KingKongHalvor skrev: man nov 21, 2022 8:21 pm
Atom Vinter skrev: man nov 21, 2022 7:42 pm

Goddag mann økseskaft.
Hva mener du?
Les spørsmålet til Zanick en gang til.

Mmmm, deilig å ha full kontroll og aldri misse et poeng.😘

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Casper tapte 7-6, 6-2 mot Nadal I Argentina.

startelver

Legg inn av startelver »

Snart på tide å slå Nadal. Dette er oppvisningskamper så burde ikke være så vanskelig.

Number4

Legg inn av Number4 »

Champis skrev: man nov 21, 2022 1:07 am
Number4 skrev: lør nov 19, 2022 9:39 pm
Zanick skrev: lør nov 19, 2022 9:36 pm
Ikke døm russere for noe Putin og lederne gjør.
Jo, det gjør jeg. Flertallet støtter den lille homsen fra St.Petersburg.

1. Hvordan vet du at flertallet støtter han?

2. Uansett om det skulle stemme, er det sånn at du dømmer absolutt alle uansett om de er blant flertallet eller ikke?

3. Er Putin homse? Hvor henter informasjonen din fra?

4. Hvis han hadde vært homse, mener du det er noe galt med det? Siden du måtte legge til til det i beskrivelsen?
Jeg beklager at jeg brukte ordet homse som et skjellsord i min fordømmelse av lille Putin. Tåpelig av meg, burde visst bedre.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Casper tapte 7-6, 7-5 mot Nadal i Brasil i natt. Høydepunkter her


spårt

Legg inn av spårt »

Hvor mange forsøk trenger Casper før han tar sitt første sett mot Nadal? Sa jo tidligere i år at han fremdeles ikke har klart det på trening.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

spårt skrev: søn nov 27, 2022 7:11 pm Hvor mange forsøk trenger Casper før han tar sitt første sett mot Nadal? Sa jo tidligere i år at han fremdeles ikke har klart det på trening.
Vant strake sett i natt. 6-4, 6-4.

startelver

Legg inn av startelver »

Zanick skrev: man nov 28, 2022 6:46 am
spårt skrev: søn nov 27, 2022 7:11 pm Hvor mange forsøk trenger Casper før han tar sitt første sett mot Nadal? Sa jo tidligere i år at han fremdeles ikke har klart det på trening.
Vant strake sett i natt. 6-4, 6-4.
Var under spesielle omstendigheter ,
Casper Ruud finally got a W on the board when he beat the Spaniard 6-4, 6-4 in the fourth match of their exhibition series in Quito, Ecuador, on Sunday night.

The altitude may have helped – Quito is 2,850m above sea level – and it seems Ruud even managed one serve at 240kmph (149mph), well above his usual serving speed at sea level.

Han taklet det ihvertfall bedre enn Nadal. Seier er seier. :D

https://www.tennismajors.com/others-new ... 47317.html

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Høydepunkter her, ræva kvalitet men.


UK1902

Legg inn av UK1902 »

Norge trakk Serbia i Davis Cup og har hjemmebane, så da kan vi altså få Casper mot Novak i Norge!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.tv2.no/sport/kunne-ikke-si- ... /15312402/

Blir ikke noe Golden Swings på Casper neste sesong. Skal bruke februar på sesongforberedelser.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Zanick skrev: ons nov 30, 2022 10:56 am https://www.tv2.no/sport/kunne-ikke-si- ... /15312402/

Blir ikke noe Golden Swings på Casper neste sesong. Skal bruke februar på sesongforberedelser.
Tror det er lurt av team Ruud. Så er han forhåpentligvis godt forberedt til the Sunshine Double i mars.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Nadal vs Ruud i Mexico


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»