Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
startelver

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av startelver »

Blir laks her med bakte potet/grønnsaker.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Første søndag i advent betyr baking av julekake (med og uten sukat), og serinakaker. Derfor blir det enkel middag i dag - smashburger m/fries.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Første julerett for sesongen; julepølse og makaroni med ketsjup. + litt pizza fra gårsdagen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Napolitansk pizza i kveld, 72-timers deig laget på lørdag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Taco i stand&stuff

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kyllinggryte med grønnsaker, ris og fløte blandet med sweet chilisaus.

Someone

Legg inn av Someone »

I går var det skikkelig streetfood i Jalan Alor gata i Kuala Lumpur. Vi var såpass mange så ble bare bestilt ymse retter av lokal valør og alt var godt. Drikke i form av klassiske murere (0,66l) med Tiger øl

Dessuten var det durian sesong så fikk omsiden smakt, visstnok ikke helt lurt å spise med øl til, så gikk å rapet durian i flere timer etterpå, selv om jeg bare tok 3 biter av styggedommen. Da har jeg smakt det, og trenger ikke gjøre det igjen

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big One m/kylling.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: ons nov 30, 2022 2:52 am I går var det skikkelig streetfood i Jalan Alor gata i Kuala Lumpur. Vi var såpass mange så ble bare bestilt ymse retter av lokal valør og alt var godt. Drikke i form av klassiske murere (0,66l) med Tiger øl

Dessuten var det durian sesong så fikk omsiden smakt, visstnok ikke helt lurt å spise med øl til, så gikk å rapet durian i flere timer etterpå, selv om jeg bare tok 3 biter av styggedommen. Da har jeg smakt det, og trenger ikke gjøre det igjen
Durian og alkohol skal visstnok kunne gi noe ubehag, ja.
Det er veldig lett å velge bort en av dem.
Det finnes noe som er om mulig heftigere luktmessig, en thaigrønnsak som kona fiklet frem til frokost i dag.
Hun kalte det Chum, tror jeg. Fy Fxxx som det stinket! I hele huset!
Stående ordre fra meg : Aldri mer i mitt hus!!!!!
Jeg skal gi tilbake, siden hun liker Stinkfood. Surstrømming skal hun få i julegave.

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: ons nov 30, 2022 3:27 pm
Durian og alkohol skal visstnok kunne gi noe ubehag, ja.
Det er veldig lett å velge bort en av dem.
Trengte å drikke med til mot...dessuten var det nesten verre for kollegaen som satt ved siden av meg senere, og som ikke hadde spist durian :lol:

Someone

Legg inn av Someone »

I dag ble det ymse varianten av "roast duck" og "roast pork", inkludert både crispy duck og noe som minnet om asiatisk krydret ribbe

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: ons nov 30, 2022 4:37 pm
fargerik skrev: ons nov 30, 2022 3:27 pm
Durian og alkohol skal visstnok kunne gi noe ubehag, ja.
Det er veldig lett å velge bort en av dem.
Trengte å drikke med til mot...dessuten var det nesten verre for kollegaen som satt ved siden av meg senere, og som ikke hadde spist durian :lol:
Det er seriøse greier. Jeg har mer enn en gang lest om fly som har måttet nødlande på grunn av at en einstein har tatt med seg durian inn i flyet.
Kona liker det, men har stående ordre om å spise det utendørs.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Durian stinker 😩

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble pasta med kebabkjøtt, rødløk, mais og soltørkede tomater her.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ble en slags gryterett i dag. Stekte sjampinjong, løk, hvitløk, tomater, paprika, gulrot og brokkoli. Hadde over ris, reker og kokosmelk og lot det surre litt.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Blir 2x8 Maki og 4x2 nigiri til kampen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Orka ikke lage noe greier i dag - bra start på jobbdagen, men ble ødelagt av lite kollegiale kolleger og i mye annet rusk i jobbbmaskineriet... Så ble en titt i Fjordland-hylla på Coopen, som hadde 25 prosent avslag på "julemiddag", så kikka jeg noe annet, og så viste det seg at julemiddagene stod sammen med andre juleting, ikke sammen med Fjordland. En pakke igjen av kalklunbryst i fløtesaus - pris: 34 kroner! Ser at rabatten er satt til 11 proner, så prosenten er jo relativt riktig, men prisen må da være heeeeeeeeeeelt feil. Men uansett - greit med noe lettvint innimellom.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Blir enkelt i dag etter lang reisedag til Vesterålen. En Toro gryterett med hvitløksbaguette.
Men i morgen er det ut og kjøpe fisk!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

KingKongHalvor skrev: tor des 01, 2022 6:09 pm Toro
Bedre blir det ikke! 😉

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

LeSorcier skrev: tor des 01, 2022 6:12 pm
KingKongHalvor skrev: tor des 01, 2022 6:09 pm Toro
Bedre blir det ikke! 😉
Hehe, det kan det så absolutt bli, men i dag har jeg lyst til å legge så liten innsats som mulig på matlaging, og da duger det.

startelver

Legg inn av startelver »

Det ble kjøttkaker med surkål og poteter i dag faktisk.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Restetorsdag! Gryterett med reker, ørretfilet, kokosmelk, fløte, sweet chilisaus, ris og en drøss med grønnsaker. Det smakte faktisk ganske godt selv om det høres ille ut;)

morrisey

Legg inn av morrisey »

Her ble det ganske enkelt en filet av ishavsrøye, grillet i ovnen, med salt og pepper på. En enkel tomatsalat til.

Someone

Legg inn av Someone »

Endte på en japansk "grill-selv" restaurant her i Kuala Lumpur i dag, så ble testet ut flere typer Wagyu på grillen.

Ellers kom jeg over både Nøgne Ø og Lervig produkter på en lokal ølbar her

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Blir en hvit pizza med med reker i dag, tenker jeg. Har noen osterester og en boks Creme Fraiche som kan brukes. Dessuten har jeg lyst på en varm pizza og et glass hvitvin. Kurant fredagsmat det. Kan ikke spise bare rakfisk og lutefisk på denne tiden...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fant en pakke grillpølser i fryseren, antagelig gjenglemt fra noe grilling i sommer.
Grillpølser, potetsalat....kanskje noe grønt....kanskje noen maiskorn og noe hvitt brød i kveld.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blir pinnekjøtt i kveld, det gledes🤤🤤🤤

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Kjøpte sylfersk hysefilet i dag, så det blir fiskesuppe med det og reker. Resten av fisken blir i morgen. Får vel ta litt champagne til dette, er ferie og lenge siden sist.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Taco

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: fre des 02, 2022 5:22 pmTaco
Sjokk😂

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»