Skulptur i bronse Oslo?

Svar
Geraldt

Skulptur i bronse Oslo?

Legg inn av Geraldt »

Jeg har et barndomsminne som sitter hardt av forskjellige grunner. Det er fra en park med skulpturer i Oslo (tror jeg) året er ca 1976 ish. Det er en bronsestatue på en sokkel, en gutt på 4 år, like stor som en levende gutt på fire år. Står naken rett opp og ned med hendene langs siden og håndflatene litt frem. Har tenkt at det var Vigelandsparken, var der i sommer men kunne ikke kjenne igjen noe. Jeg skulle gjerne sett igjen denne statuen eller visst hvor den står. Hvis den fortsatt er der da.

Noen lommekjente i hovedstaden som hører en liten bjelle i bakhodet over denne beskrivelsen?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Geraldt skrev: ons nov 23, 2022 3:35 pm Jeg har et barndomsminne som sitter hardt av forskjellige grunner. Det er fra en park med skulpturer i Oslo (tror jeg) året er ca 1976 ish. Det er en bronsestatue på en sokkel, en gutt på 4 år, like stor som en levende gutt på fire år. Står naken rett opp og ned med hendene langs siden og håndflatene litt frem. Har tenkt at det var Vigelandsparken, var der i sommer men kunne ikke kjenne igjen noe. Jeg skulle gjerne sett igjen denne statuen eller visst hvor den står. Hvis den fortsatt er der da.

Noen lommekjente i hovedstaden som hører en liten bjelle i bakhodet over denne beskrivelsen?
Denne, selv om armene og hendene ikke er som du beskriver?

https://i.pinimg.com/564x/eb/a9/fa/eba9 ... a51f88.jpg

Geraldt

Legg inn av Geraldt »

Takk for svar :) Ikke den... husker hodet var vendt rett fremover. Denne virker å vise en gutt noe yngre, 2 år? Litt plagsomt med sånne minner, de flyter sammen, er insisterende og representerer noe man prøver å gripe fatt i uten å helt lykkes.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Kunst»