Hvilken film så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av SirJames »

Barbarian (2022)

WTF did I just watch..?? WTF, azza!

That's one creepy, disturbing, sickening and batshit crazy motherfucker of a movie....to say the least..

just...wtf..

7.7/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Terrifier 2 (2022)

Er det denne som fikk en anmelder til å avlevere en teskje i boxershortsen?

Gory stuff, javel, men de fleste av oss har vel sett nok splatterfilmer til å kunne fordøye denne filmen uten å få panikk.

Filmen er nok i lengste laget, men et par humre-øyeblikk bøter på det.

6/10

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

2 ganske rolige filmer på meg i helgen uten noe mer fuzz og buzz..greit det synes jeg
----
Really Love (2020)

en kjærlighets historie fra kunstnermiljø
ikke noe å rope hurra for,men syntes den var grei,rart om ikke
disse 2 skuespillerne falt for hverandre i virkeligheten

6/10
-
The Fundamentals of Caring (2016)

Denne derimot heller mer i drama komedie som ender i en road movie
mellom en handikappet og en mann som jobber for ett firma som går under navnet ALOHA for å hjelpe
artig film må jeg si,som jeg storkoste meg med..og særlig siste sekvens

7,5/10

The Kwames

trønderen

Legg inn av trønderen »

SirJames skrev: søn nov 13, 2022 7:14 pm Terrifier 2 (2022)

Er det denne som fikk en anmelder til å avlevere en teskje i boxershortsen?

Gory stuff, javel, men de fleste av oss har vel sett nok splatterfilmer til å kunne fordøye denne filmen uten å få panikk.

Filmen er nok i lengste laget, men et par humre-øyeblikk bøter på det.

6/10
Er det ikke det at denne har dratt det enda lengre enn de aller fleste splatterfilmer som er greia?

en som vet
Innlegg: 37

Legg inn av en som vet »

Enemy below 4/6 , ww2 drama med Mitchum , Jurgens & Hedison (to siste kjent fra 007)

Ålreit film det :)

trivia :

The anti-Nazi U-boat captain was portrayed by actor Curd Jürgens, who had been an actual critic of Nazism in his native Germany. In 1944, after filming Wiener Mädeln, he got into an argument with Robert Kaltenbrunner (brother of high-ranking Austrian SS official Ernst Kaltenbrunner), SS-Obersturmbannführer Otto Skorzeny and a member of Baldur von Schirach's staff in a Viennese bar without knowing who they were. Jürgens was arrested and sent to a labor camp for the "politically unreliable" in Hungary. After a few weeks he managed to escape and went into hiding.[3][4][5] Jürgens became an Austrian citizen after the war.

SirJames

Legg inn av SirJames »

trønderen skrev: søn nov 13, 2022 10:07 pm
SirJames skrev: søn nov 13, 2022 7:14 pm Terrifier 2 (2022)

Er det denne som fikk en anmelder til å avlevere en teskje i boxershortsen?

Gory stuff, javel, men de fleste av oss har vel sett nok splatterfilmer til å kunne fordøye denne filmen uten å få panikk.

Filmen er nok i lengste laget, men et par humre-øyeblikk bøter på det.

6/10
Er det ikke det at denne har dratt det enda lengre enn de aller fleste splatterfilmer som er greia?
Joa, det kan man vel kanskje påstå, selv om akkurat det ikke er spesielt imponerende. Filmen er egentlig en 5.5/10 film, men får et halvt ekstrapoeng fordi utseendet til Art the Clown er skikkelig nasty. Det gjelder også hans lille sidekick, btw.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirJames skrev: lør nov 12, 2022 10:45 pm Barbarian (2022)

WTF did I just watch..?? WTF, azza!

That's one creepy, disturbing, sickening and batshit crazy motherfucker of a movie....to say the least..

just...wtf..

7.7/10
:lol:

Tror det er reaksjonen hos de fleste som har sett den

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Frank.N.Steen skrev: tor nov 10, 2022 6:54 pm
De Blå Ulvene (1993) av Morten Kolstad
De blå ulvene har jeg aldri likt. Tror ikke noe på de karakterene, og syns at Pelle særlig har mistet noe av den uskylden han hadde. Proffen er bra. Proffen er strålende. Det er Pelle som ødelegger.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: man nov 14, 2022 5:35 pm
SirJames skrev: lør nov 12, 2022 10:45 pm Barbarian (2022)

WTF did I just watch..?? WTF, azza!

That's one creepy, disturbing, sickening and batshit crazy motherfucker of a movie....to say the least..

just...wtf..

7.7/10
:lol:

Tror det er reaksjonen hos de fleste som har sett den
Haha, forundrer meg ikke 8-)

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

The Fallout(2021)

En liten men stor film om ett tema som Amerikanerne sliter med
Karakteren til Jenna Ortega og skuespillet er en pris verdig.(mener jeg så henne i filmen X og)
Megan Park skrevet og regissert i debuten..flott film
Driver og ser igjennom endel filmer som er usett,så litt tid vil det ta,så er litt forsjellige sjangere
av filmer ikke sett...akkurat som de som nevner Barbarian

7,5/10

The Kwames

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

King Richard (HBO) - rating 6/10.
Underholdt den, men altfor lang spilletid (2.5 time) for en film om tennis og Serena/Venus Williams.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Winnowill skrev: man nov 14, 2022 10:10 pm King Richard (HBO) - rating 6/10.
Underholdt den, men altfor lang spilletid (2.5 time) for en film om tennis og Serena/Venus Williams.
Den har jeg tenkt å se helt siden Oscar-utdelingen, får sjekke den ut en kveld

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Barbarian - 8/10

Begynner å bli noen år siden jeg ble skremt av en film. Den her var faktisk ordentlig creepy.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Emily The Criminal (2022)

Syntes jeg var heldig med valget i dag av usette filmer
her en grei røverhistorie/svindel osv
lot meg underholde av denne,så karakter

7/10

The Kwames

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Monster (2003)

Tok et gjensyn med denne, Charlize spiller glimrende. Godt hjulpet av "kost og mask"
Jeg kjenner historien godt gjennom diverse dokumentarer og podcaster.

Uendret karakter 8/10

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Crash (1996)

Bilde

I rollene: James Spader, Deborah Kara Unger, Holly Hunter, Elias Koteas og Rosanne Arquette Regi: David Cronenberg

Gjensyn med kultklassikeren som Ingeborg Moræus Hansen nektet å sette opp på kino i hovedstaden. Jeg derimot fikk sett den på kino og husker at jeg og følge mitt synes den var rar, - veldig rar. Vel å bli kåt av trafikkulykker og ødelagte kropper er ganske weird for å si det forsiktig. Deborah Kara Unger er smoking hot i denne og James Spader spiller bra som vanlig.
Kanskje litt billig produksjon? Ser at den hadde 9 millioner i budsjett og kun tjente inn 2 millioner (worldwide) Uansett en film verdt å se, den skiller seg definitivt ut. Er nå tilgjengelig på HBO Max

Karakteren blir en noe svak 7/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons nov 16, 2022 8:02 am Crash (1996)

Bilde

I rollene: James Spader, Deborah Kara Unger, Holly Hunter, Elias Koteas og Rosanne Arquette Regi: David Cronenberg

Gjensyn med kultklassikeren som Ingeborg Moræus Hansen nektet å sette opp på kino i hovedstaden. Jeg derimot fikk sett den på kino og husker at jeg og følge mitt synes den var rar, - veldig rar. Vel å bli kåt av trafikkulykker og ødelagte kropper er ganske weird for å si det forsiktig. Deborah Kara Unger er smoking hot i denne og James Spader spiller bra som vanlig.
Kanskje litt billig produksjon? Ser at den hadde 9 millioner i budsjett og kun tjente inn 2 millioner (worldwide) Uansett en film verdt å se, den skiller seg definitivt ut. Er nå tilgjengelig på HBO Max

Karakteren blir en noe svak 7/10
En av de første Cronenberg filmene man så, som nattfilm på en eller annen norsk/svensk tv-kanal, uforglemmelig, der huskes best grunnet Roseanna Arquette og hennes deformerte ben, som hadde et arr/sår der minnet veldig om et kvinnelig kjønnsorgan, og ja, rimelig heavy å se som 13-14 åring.
Tror jeg er også innafor 6,5/10 - 7/10 på ratingen, men er blitt noen år siden forrige besøk.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ghostbusters: Afterlife (2021)

Hatt liggende på vent en stund, men tja, 2 timer med forglemmelig barnefilm eventyr, karakterer jeg ikke brydde meg om. Reddes fra en svakere rating, av ei litt smårørende cameo fra mesteparten av originalbesetningen, men nei, fikk i grunn veldig lite ut av forsøkene på nostalgi, og synes ikke denne var så veldig mye "bedre" enn den fæle 2016 filmen. Om det blir lagd flere filmer, så nei, tror jeg stopper her, og holder meg til de to første filmene, kanskje prøver meg på den animerte tegneserien, som en lenge har hatt til vurdering for innkjøp.

4/10

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Frank.N.Steen skrev: ons nov 16, 2022 12:47 pm Ghostbusters: Afterlife (2021)

Hatt liggende på vent en stund, men tja, 2 timer med forglemmelig barnefilm eventyr, karakterer jeg ikke brydde meg om. Reddes fra en svakere rating, av ei litt smårørende cameo fra mesteparten av originalbesetningen, men nei, fikk i grunn veldig lite ut av forsøkene på nostalgi, og synes ikke denne var så veldig mye "bedre" enn den fæle 2016 filmen. Om det blir lagd flere filmer, så nei, tror jeg stopper her, og holder meg til de to første filmene, kanskje prøver meg på den animerte tegneserien, som en lenge har hatt til vurdering for innkjøp.

4/10
Ja, det ble noe pliktarbeid aktig over denne. Mesteparten av skrytet kom nok fordi man sammenliknet med den massivt upopulære Melissa McCharty-versjonen.


Bilde

Barbarian

Umulig å ikke bli skuffet med tanke på all forhåndshypen, men filmen er god. Jeg hadde bare ønsket den var fantastisk.

Det beste med denne var at den minnet meg om noe Dean Koontz kunne skrevet på sine mest inspirerte dager, for han hadde virkelig sansen for boliger med skjulte hemmeligheter - Dark Rivers of the Heart innehar fremdeles den styggeste "hemmelig kjeller" overraskelsen i historien. Første halvdel av Barbarian er mesterlig i å bygge trykket stemning fordi alt starter så uskyldig før faenskapen eskalerer i takt med at karakterene beveger seg dypere inn i boligen. Så snart du ser den trappa forsvinne ned i mørket vet du at det er grimme greier på gang.

Andre halvdel er ikke på langt nær like engasjerende med Justin Long som en irriterende Hollywood-dust som fortjener å flås levende. Ikke så mye å si på alt skumleriet og den ekle bakgrunnshistorien for filmens egentlige skurk, men klimaks lever ikke helt opp til hvor fantastisk man orkestrerte situasjonen i første halvdel.

7/10



Bilde

Terrifier 2

Altfor lang selvsagt (slasherfilm bør aldri overstige 90 minutter), men av en eller annen grunn føltes det ikke som jeg kastet bort tida. Kanskje fordi det ikke var så mye dødtid. Med så lang spilletid burde man endog firedoblet bodycounten.

Likevel imponert over hvor langt man kom med 250.000 $. Den fremstår langt mer vital en de fleste av dagens grøssere (som overforbruker blåfilteret), og fargebruken er sublim, særlig når alt sprøytes ned av blod. Tipper mesteparten av pengene gikk til praktiske effekter. Det er noe tegneserieaktig over all mutilasjonen, men det har en kvasi-realisme som forsvinner så snart man tyr til CG-blod. Folk som besvimer og kaster opp til denne må være svært melodramatisk anlagt, men slike salgstriks har eksistert i mange tiår, med utdeling av spyposer, la ambulanser stå i vent utenfor kinolokalene, garantere at folk kom til å dø av skrekk, etc.

Art er overraskende interessant til å aldri uttale ett pip. Kanskje fordi vi ikke vet stort om han. De overdrevne manerene hans, i tillegg til de usedvanlige evnene og den syke entusiasmen gjør ham langt mer karismatisk enn de fleste killer-klovner (med unntak av Stitches). Bare Victor Crowley fra Hatchet filmene har den samme kreativiteten når det kommer til kvestelser.

De fleste snakker om Lauren LaVera som heltinnen Sienna, men jeg må gi kredit til Casey Harnett som spilte bestevenninnen Allie. Undrer meg stadig på hvordan man forbereder skuespillere på den typen scener. Utvilsomt filmens høydepunkt - det var noe grindhouse-aktig over det hele, som en brutal voldtektsscene fra en Death Wish film.

8/10

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

No Exit (2022)

Trudde filmen skulle være i grøsser sjangeren slik som det begynte
men det var det ikke,thriller for å si det slikt
hold meg passe i spenn ja

6,5/10

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

The Banker (2020)

Går litt unna her på filmer som ikke er sett,og denne var svært intressant
om 2 afro amerikanere på 60-tallet som kjøper seg opp i hus og leiligheter
og ikke nok med det t.o.m bank i Texas på den tia under segresjon
basert på en sann historie,som er artigt med slike fortellinger som kommer frem i lyset
2 timer går unna her,kjedet meg ikke ett minutt

7,5 iallefall av 10

The Kwames

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Blitt lite film siste tiden, men fikk nå sett The Batman (2022) og den var slettes ikke så fæl som fryktet. Likte Pattinson som Batman, men som Bruce Wayne, nei, det funka dessverre fint lite. Ble raskt påminnet Tobey Maguire i Spiderman 3, med sin deppehår skill hengende nedover halve ansiktet, som om det var limt fast i perioder, og håper han får seg en skikkelig hårklipp, om det blir noe mer film fremover.

Lite å si som sikkert ikke allerede er nevnt før, men av kostymer og drakter var det ja, ikke akkurat for mye å juble over, samme kan vel sies om den forglemmelige Batman bilen. Men Batman, stemningen og nei, alt i alt, 3 timer fløy kanskje ikke av sted, men en satt nå heller aldri å kjedet seg for mye, så mulig noe man har liggende på vent, se igjen og heller prøver å komme tilbake med ei fyldigere omtale da.

6,5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Emily the Criminal (2022)

Har sett verre, og har sett mye bedre.

6/10

trønderen

Legg inn av trønderen »

Intet nytt fra vestfronten (2022)
Jeg har verken lest boken eller sett de to filmene som er laget tidligere så jeg kan ikke sammenligne med dem. Men herregud for en grusom filmopplevelse dette var, ment på en bra måte. Jeg har sett mange filmer som viser krigs brutalitet og grusomhet, men dette er nok en av de beste jeg har sett. Klippingen er fantastisk, der man går fra soldatenes kamp mot fienden, sin egen psyke og skyttergravens helvette i kulden og gjørmen, til generalenes bekvemmeligheter med vin, overflod av mat og varme. Disse kontrastene bare forsterker hvor jævlig det var. Lydbildet er også fantastisk, det samme er skuespillet (de snakker tysk og fransk, noe som bare hever opplevelsen). Krigsscenene er nydelig filmet, og det som spisser det hele er at de drar ut scenene, slik at grusomheten og fortvilelsen virkelig kan synke inn i deg. Det traff i alle fall meg som en knyttneve.
Den når ikke helt oppe på toppscore for meg, da det var et lite midtparti som jeg ble litt for langdrygt, men det er lenge siden jeg har sett en så bra krigsfilm.
9/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Red Planet (2000) for tredje og forhåpentligvis siste gangen. Greid å kjøpe den inn 1 gang på VHS, 2 ganger på DVD (men de blir sjeldent værende for lenge i samlingen) og alltids glemt mesteparten av handlingen, utenom Kilmer og Carrie Anne Moss, samt den morderboten og at den var en av flere sci-fi storfilmer fra tidlig 00-tallet, der tok ferden mot Mars. Dessverre ei meget langdrøy og lite givende affære, null kjemi mellom skuespillerne og stemningen er fullstendig livløs. Smått utrolig at denne kosta oppunder 100 millioner dollar å lage, men regner med at mye av pengene gikk til stjernenavna samt effektene, og roboten AMEE der virker å ha noen kung-fu moves på lager, men ville nok ha passet bedre inn i ei Transformers film.

Ingen forandring siden tidligere besøk, Carrie Anne Moss er eneste grunn til at den ikke går lavere i scoren, og blir så stående på:

4/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Så igjen The Edge (1997) i natt, og glad man omsider kjøpte den inn igjen, ettersom forrige besøk må ha gitt et helt annet inntrykk, og ser fra den gang at man kun endte opp med ei svak 4/10. Men ja, to ulike menn (Hopkins og Baldwin) havner midt oppi en desperat kamp for overlevelse, når flyet de reiser med, styrter uti villmarka, og bedre blir det ikke når en mannevond kjempebjørn får ferten av menneskeblod.

Klart, synes Hopkins blir litt for dominerende og belærende, og spesielt mot han fra tv-serien OZ og ikke rart han havna i rullestolen, etter et slikt ublidt møte med ei gedigen Kodiak bamse.
Sulle ønske filmen også gikk litt ondere til verks, men ingen tvil om at dens store stjerne var Bart the Bear, som burde jo fått ei Oscar statuett for innsatsen.

6,5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Smile (2022)

Neste gang noen smiler til meg, kommer jeg til å løpe for livet.

Må slutte å se slike creepy-as-fuck filmer så sent på kvelden :shock:

7.5/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Escape Plan 2: Hades (2018) av Steven C. Miller

2017 og 2018 var ingen spesielt bra år for de to actionlegendene Sly og Arnie, der maktet å forsøke å toppe hverandre nok en gang, men ikke i det å jobbe mot å levere beste actionfilm, men "beste" cameo i hver sin bedritne møkkafilm, og kan knapt huske noe av Killing Gunther (2017), men tror faktisk den var hakket verre enn Escaple Plan 2, uten at det sier for mye.

"Handlingen" Åpnes med "spesial effekter" der minner om hva som foregikk i Steven Seagals DTV/Made in Romania utgivelser for nesten 20 år siden, men de inneholdt nå en viss dose med ufrivillig komedie, noe dessverre svært få av dagen rett på video, eller streaming sjeldent makter å komme med, og blir mest generisk og utvannet action, der ser mest ut som noe en gjeng amatører har mekka i hop, på en helg med mye drikking innabords.
Uansett, vi blir så kasta inn i et toppsikkert high-tech futuristisk fengsel, og hvor en etter en av Breslins (Stallone) teammedlemmer havner bakom lås og slå, og må finne ut hvordan de kan komme seg ut igjen, som ikke blir for lett, da fengselet virker å forandre på rutinene og omgivelsene, hver bidige dag.

Førstefilmen var kanskje ingen klassiker, men gjensynet med de to actionheltene jobbe sammen i litt mer enn kun noen få sekunder (som i Expendables serien), bidro nok i at man var godt fornøyd i 2013, men denne fullstendig unødvendige fortsettelsen, som Arnie tidlig ut backet vekk fra, burde jo være nok til å hinte om at dette kanskje ikke var en film som man burde forvente for mye av, og ja, sjefen sjøl gikk vel ikke lenge etter ut, og omtalte den som en av hans verste. Senere når tredjefilmen ankom, sa han vel også rett ut, at 3ern egentlig var film nummer 2, så ingen god promotering.

Stallone er knapt nok med, selv om alle DVD og Blu-ray har hans navn og ansikt tungt prydet i hop med Dave Bautista, men til sammen er de begge kanskje med, totalt oppunder 10-12 minutter, og selv da føler en at tung kutting og redigering lurer deg til å tro at de med såpass lenge.
Bautista er den som kommer "best" ut, og viser seg som en mann med mange talenter, og viser mer følelser og innsats, enn samtlige av hans medskuespillere, eller "roboter", som kun har stilt opp for 1 dags arbeid, og innsett at de måtte henge med i noen dager til, og det synes godt, for nei, kun for die hard fansen av Stallone.

Måtte ha to kvelder på meg, for å fullføre, så mer kjedelig og søvndyssende, enn "tidenes verste", men kjedelig og dårlig er ei giftig kombinasjon, og kollapsa fredagskvelden, etter ca: halvtimen, og fikk fullført siste timen i natt, og ja, og fullt mulig den aller verste filmen man har sett fra Sylvester Stallone, hver fall til nå.

3/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Olympus has fallen - 6/10.
Godt driv.

The Guardians of the galaxy holiday special (Disney+) - 5/10.
Helt grei, humoren er ikke like god som de andre Guardians filmene.

Disenchanted (Disney+) - 5/10.
Helt grei, men dårligere enn den første filmen.

The Family (Prime) - 5/10.
Helt grei.

The way way back (Prime) - gjensyn og oppgradert fra 7 til 8/10.
En av de virkelig gode coming of age filmene, elsker Sam Rockwell i rollen sin her.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Winnowill skrev: søn nov 27, 2022 9:31 pm

The way way back (Prime) - gjensyn og oppgradert fra 7 til 8/10.
En av de virkelig gode coming of age filmene, elsker Sam Rockwell i rollen sin her.
Denne fant jeg litt tilfeldig og ser jeg har gitt den 7/10. Kanskje på tide med et gjensyn her også

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»