Football Manager 2021/2022

Svar
Salihovic91

Re: Football Manager 2021

Legg inn av Salihovic91 »

Jeg har handla FM22 og spilt en hel del!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lurt tips dette:


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

En rå taktikk til FM22!


JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Spilt siden CM 1992, men de siste årene har det blitt for mye jalla for min del, min favoritt er den dag i dag cm 01/02 som jeg fortsatt spiller på, man får også oppdaterte lag og spillere på denne utgaven. Har spilt med det meste av lag verden rundt med unntak av noen få av de store som jeg ikke liker overhode! og vunnet det som går å vinne med det meste, liker best å starte langt nede i divisjonene og spille meg opp sammtidig som klubben utvikler seg og man mister de beste spillerne men har alltids et nytt talent på gang. Ofte spilt med random generering av spiller, gjør det utrolig utfordrende å finne spillere og man må gå etter skillsets per posisjon istede for å lete etter de store talentene som alle veit om. Brukt noen dager på diverse CM/FM opp igjennom årene

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jeg var også storfan av Championship Manager på 90-tallet. Det er forøvrig det kuleste navnet også. Jeg har spilt en del FM22 de siste ukene. Etter at jeg installerte pakker til ansikt, logoer og stadion så ser spillet bra ut visuelt. Men du verden så mye dill og dall det er med dagens FM. Alt dette med pressekonferanser og mediahåndtering er ufattelig kjedelig. Hva er det FM har lagt opp til er lurt å svare på de ulike tingene? Det er bare piss. I den virkelige verden er det ingen fasit på slike ting. Ulike personligheter kan få ulike strategier til å fungere. Det tar unødvendig mye tid. Og ja, jeg vet at jeg kan delegere dette her. Men likevel blir man plaget med det til en viss grad.

I et managerspill er det egentlig noen få ting jeg vil styre:
1. Kjøp og salg av spillere
2. Taktikk
3. Lede kampene.

Jeg har som noen nevnte over spilt den oppdaterte utgaven av Cm 01/02. Et mye bedre spill faktisk.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Noen som noen gang har vunnet en straffesparkkonkurranse på FM? Kan like godt kaste alle mann frem i ekstraomgangene, for man vet jo at man taper om det går til straffer. Tror faktisk aldri jeg har vunnet en og det har jo blitt en del siden jeg startet å spille FM.... Utrolig irriterende og kjedelig når man aldri kan vinne en.

Mia

Legg inn av Mia »

Thecokeman skrev: lør jun 11, 2022 1:07 am Noen som noen gang har vunnet en straffesparkkonkurranse på FM? Kan like godt kaste alle mann frem i ekstraomgangene, for man vet jo at man taper om det går til straffer. Tror faktisk aldri jeg har vunnet en og det har jo blitt en del siden jeg startet å spille FM.... Utrolig irriterende og kjedelig når man aldri kan vinne en.
Ja, har vunnet en del. Nå ikke på det nyeste.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Fritz_ skrev: man mai 02, 2022 9:09 am
I et managerspill er det egentlig noen få ting jeg vil styre:
1. Kjøp og salg av spillere
2. Taktikk
3. Lede kampene.
Om du ønsker er det alt du trenger å forholde deg til i FM også.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Thecokeman skrev: lør jun 11, 2022 1:07 am Noen som noen gang har vunnet en straffesparkkonkurranse på FM? Kan like godt kaste alle mann frem i ekstraomgangene, for man vet jo at man taper om det går til straffer. Tror faktisk aldri jeg har vunnet en og det har jo blitt en del siden jeg startet å spille FM.... Utrolig irriterende og kjedelig når man aldri kan vinne en.
I snitt tror jeg at jeg har vunnet ca 3 av fire straffesparkkonkurranser på FM.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Vant faktisk en straffekonk nylig, men det var selvfølgelig i supercup så helt uvesentlig. Ellers fortsetter spillet å imponere på andre måter. Virker umulig å vinne CL uansett hvor bra lag man har. Dominere kampene både borte og hjemme, men taper sammenlagt. Siste eksempel nå var hvor jeg vant 2-0 hjemme (som selvfølgelig burde vært mer), men taper 3-0 borte med en xG på 1,06 - 2,74. Ok, en ekstremt sjelden gang kan det skje, men her skjer det hver sesong, sist sesong var det samme, 2-0 hjemme, skaper mest borte også, men taper 4-0. Greit at jeg slipper inn mye mål, for jeg spiller ganske offensivt, men har da forsøkt kontringsfotball også, med samme resultat, dog uten å dominere kampen.

På tidligere versjoner har det vært sånn også, men da langt sjeldnere, noe som er mer sannsynlig. På denne versjonen er det jo helt håpløst. Frustrerer meg noe voldsomt, hadde det enda vært fordi motstanderen rundspilte meg....

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Rainmaker skrev: ons jun 22, 2022 3:26 pm
Fritz_ skrev: man mai 02, 2022 9:09 am
I et managerspill er det egentlig noen få ting jeg vil styre:
1. Kjøp og salg av spillere
2. Taktikk
3. Lede kampene.
Om du ønsker er det alt du trenger å forholde deg til i FM også.
Dette er jeg klar over. Men når de legger opp til alt dette styret så lønner det seg nok å gjøre det selv. Det er vel poenget? Dersom det lønner seg å delegere er det vel ingen som gidder. Syns det er en informasjonsjungel i dagens FM som gjør at det hele blir en litt kaotisk opplevelse.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Fritz_ skrev: tir jun 28, 2022 6:48 pm
Rainmaker skrev: ons jun 22, 2022 3:26 pm
Fritz_ skrev: man mai 02, 2022 9:09 am
I et managerspill er det egentlig noen få ting jeg vil styre:
1. Kjøp og salg av spillere
2. Taktikk
3. Lede kampene.
Om du ønsker er det alt du trenger å forholde deg til i FM også.
Dette er jeg klar over. Men når de legger opp til alt dette styret så lønner det seg nok å gjøre det selv. Det er vel poenget? Dersom det lønner seg å delegere er det vel ingen som gidder. Syns det er en informasjonsjungel i dagens FM som gjør at det hele blir en litt kaotisk opplevelse.
Det eneste jeg styrer i tillegg til de tre punktene du nevner er det å sende ut speiderne.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Noen som er interessert i en online save?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Betaen til FM 23 ble lansert i dag for de som har forhåndsbestilt.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Jeg spiller fm23 nå. Ingen andre?

Navarone73

Legg inn av Navarone73 »

Noen som vet/husker når listen over de 50 største unge talentene dukker opp på FM22? Har begynt på en ny sesong og lurer på om man må fullføre en sesong før den dukker opp.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Shabelle skrev: fre nov 11, 2022 12:31 am Jeg spiller fm23 nå. Ingen andre?
Holder meg til 21 enn så lenge.

Er ett par ting som frister med 23-utgaven, men absolutt ingenting av det frister nok til å betale fullpris for produktet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Shabelle skrev: fre nov 11, 2022 12:31 am Jeg spiller fm23 nå. Ingen andre?
Har testet det litt nå, veldig skuffet over hvordan det fungerer in-game. Så mange absurde feil og i tillegg stort sett straffespark i hver eneste kamp. Spilte ikke 22, men syns 21 var langt mer realistisk enn det her.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

GoingKronos skrev: søn nov 27, 2022 11:09 pm
Shabelle skrev: fre nov 11, 2022 12:31 am Jeg spiller fm23 nå. Ingen andre?
Har testet det litt nå, veldig skuffet over hvordan det fungerer in-game. Så mange absurde feil og i tillegg stort sett straffespark i hver eneste kamp. Spilte ikke 22, men syns 21 var langt mer realistisk enn det her.
Ja, enig. Også er det en unggutt i LSK som tjener 280 000 i uka. På fireårskontrakt… tar jo hele lønnsbudsjettet. Vet ikke hvordan man melder inn slike feil.
Husker denne feilen var på FM for mange år siden, da med Niklas Gunnarson i VIF som tjente den summen i eliteserien.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»