Siste gruppespillrunde

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Siste gruppespillrunde

Legg inn av Korgutt »

Fra tirsdag til fredag neste uke spilles den siste runden i gruppespillet. Da er det jo slik at begge kampene i de forskjellige gruppene går samtidig. Hvilke kamper for de som har tenkt å følge med er det som frister mest å se direkte?

Tirsdag 29.november kl.1600:

Gruppe A:
Nederland vs Qatar
Ecuador vs Senegal

Tirsdag 29.november kl.2000
Gruppe B:
Wales vs England
Iran vs USA

Onsdag 30.november kl.1600:
Gruppe D:
Tunisia vs Frankrike
Australia vs Danmark

Onsdag 30.november kl.2000:
Gruppe C:
Polen vs Argentina
Saudi-Arabia vs Mexico

Torsdag 1.desember kl.1600:
Gruppe F:
Kroatia vs Belgia
Canada vs Marokko

Torsdag 1.november kl.2000:
Gruppe E:
Japan vs Spania
Costa Rica vs Tyskland

Fredag 2.desember kl.1600:
Gruppe H:
Sør-Korea vs Portugal
Ghana vs Uruguay

Fredag 2.desember kl.2000:
Gruppe G:
Kamerun vs Brasil
Serbia vs Sveits

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Husker i 1994, da holdt de på spenningen i kampen som ble vist direkte og man kunne se den andre like etterpå i full spenning. 😊
Desverrre slutt på den tiden 😢
Blir vel en slags toskjermsløsning.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: fre nov 25, 2022 10:45 pm Husker i 1994, da holdt de på spenningen i kampen som ble vist direkte og man kunne se den andre like etterpå i full spenning. 😊
Desverrre slutt på den tiden 😢
Blir vel en slags toskjermsløsning.
Da får man vel bare med seg høydepunktene underveis? For meg blir det vel til at jeg ser første omgang på en kamp som jeg har valgt for deretter å gå inn i den andre kampen i pausen og få med seg et utdrag fra kampen før jeg hopper tilbake til den kampen jeg har bestemt meg for å følge.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Husker i 1994, da holdt de på spenningen i kampen som ble vist direkte og man kunne se den andre like etterpå i full spenning. 😊
Desverrre slutt på den tiden 😢
Hendte de ikke klarte å holde seg til det, til min store skuffelse, som da da jeg droppet å høre siste del av Polen-Norge på radio, siden dem hadde lovet å komme med et redigert opptak av kampen rett etter på NRK. Dem begynte sendingen med å gratulere Norge med VM-plass og brukte mesteparten av sendingen på jubelscener.

Blir vel en slags toskjermsløsning.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 10:49 pm
netrebske skrev: fre nov 25, 2022 10:45 pm Husker i 1994, da holdt de på spenningen i kampen som ble vist direkte og man kunne se den andre like etterpå i full spenning. 😊
Desverrre slutt på den tiden 😢
Blir vel en slags toskjermsløsning.
Da får man vel bare med seg høydepunktene underveis? For meg blir det vel til at jeg ser første omgang på en kamp som jeg har valgt for deretter å gå inn i den andre kampen i pausen og få med seg et utdrag fra kampen før jeg hopper tilbake til den kampen jeg har bestemt meg for å følge.
Fokusere på den ene og ha lyden på den andre kan funke.
Men tror nok jeg i tillegg tar opp den jeg ikke ser på tv og spoler gjennom den i pausen.
Flere kamper jeg har kjørt store deler igjennom på x4 og kun stoppet opp når de nærmer seg 16-metern. Funker greit det, når man ikke har tid til å se alt live, men vil få med seg alle kampene
I de 2 gruppene som er ferdige med runde 2 er det kanskje outsideroppgjørene Ecuador - Senegal og USA - Iran de foretrukne.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: fre nov 25, 2022 11:32 pm
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 10:49 pm
netrebske skrev: fre nov 25, 2022 10:45 pm Husker i 1994, da holdt de på spenningen i kampen som ble vist direkte og man kunne se den andre like etterpå i full spenning. 😊
Desverrre slutt på den tiden 😢
Blir vel en slags toskjermsløsning.
Da får man vel bare med seg høydepunktene underveis? For meg blir det vel til at jeg ser første omgang på en kamp som jeg har valgt for deretter å gå inn i den andre kampen i pausen og få med seg et utdrag fra kampen før jeg hopper tilbake til den kampen jeg har bestemt meg for å følge.
Fokusere på den ene og ha lyden på den andre kan funke.
Men tror nok jeg i tillegg tar opp den jeg ikke ser på tv og spoler gjennom den i pausen.
Flere kamper jeg har kjørt store deler igjennom på x4 og kun stoppet opp når de nærmer seg 16-metern. Funker greit det, når man ikke har tid til å se alt live, men vil få med seg alle kampene
I de 2 gruppene som er ferdige med runde 2 er det kanskje outsideroppgjørene Ecuador - Senegal og USA - Iran de foretrukne.
Ganske så enig med deg med tanke på hvilke kamper som er mest interessante i de 2 gruppene. Regner egentlig med at Nederland og England fikser gruppeseieren.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 11:35 pm
netrebske skrev: fre nov 25, 2022 11:32 pm
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 10:49 pm

Da får man vel bare med seg høydepunktene underveis? For meg blir det vel til at jeg ser første omgang på en kamp som jeg har valgt for deretter å gå inn i den andre kampen i pausen og få med seg et utdrag fra kampen før jeg hopper tilbake til den kampen jeg har bestemt meg for å følge.
Fokusere på den ene og ha lyden på den andre kan funke.
Men tror nok jeg i tillegg tar opp den jeg ikke ser på tv og spoler gjennom den i pausen.
Flere kamper jeg har kjørt store deler igjennom på x4 og kun stoppet opp når de nærmer seg 16-metern. Funker greit det, når man ikke har tid til å se alt live, men vil få med seg alle kampene
I de 2 gruppene som er ferdige med runde 2 er det kanskje outsideroppgjørene Ecuador - Senegal og USA - Iran de foretrukne.
Ganske så enig med deg med tanke på hvilke kamper som er mest interessante i de 2 gruppene. Regner egentlig med at Nederland og England fikser gruppeseieren.
Men tipper allikevel at det er de andre kampene som går på hovedkanalen..

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: fre nov 25, 2022 11:39 pm
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 11:35 pm
netrebske skrev: fre nov 25, 2022 11:32 pm

Fokusere på den ene og ha lyden på den andre kan funke.
Men tror nok jeg i tillegg tar opp den jeg ikke ser på tv og spoler gjennom den i pausen.
Flere kamper jeg har kjørt store deler igjennom på x4 og kun stoppet opp når de nærmer seg 16-metern. Funker greit det, når man ikke har tid til å se alt live, men vil få med seg alle kampene
I de 2 gruppene som er ferdige med runde 2 er det kanskje outsideroppgjørene Ecuador - Senegal og USA - Iran de foretrukne.
Ganske så enig med deg med tanke på hvilke kamper som er mest interessante i de 2 gruppene. Regner egentlig med at Nederland og England fikser gruppeseieren.
Men tipper allikevel at det er de andre kampene som går på hovedkanalen..
Ecuador vs Senegal går på TV2 Sport 1 og Iran vs USA går på NRK3 ja.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 11:48 pm
netrebske skrev: fre nov 25, 2022 11:39 pm
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 11:35 pm

Ganske så enig med deg med tanke på hvilke kamper som er mest interessante i de 2 gruppene. Regner egentlig med at Nederland og England fikser gruppeseieren.
Men tipper allikevel at det er de andre kampene som går på hovedkanalen..
Ecuador vs Senegal går på TV2 Sport 1 og Iran vs USA går på NRK3 ja.
Dette er vel kanskje hentet fra det ordinære tv-programmet? Hender dem bytter prioritert kamp dager før kampen går, men de gjør vel kanskje ikke det akkurat her.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: fre nov 25, 2022 11:54 pm
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 11:48 pm
netrebske skrev: fre nov 25, 2022 11:39 pm

Men tipper allikevel at det er de andre kampene som går på hovedkanalen..
Ecuador vs Senegal går på TV2 Sport 1 og Iran vs USA går på NRK3 ja.
Dette er vel kanskje hentet fra det ordinære tv-programmet? Hender dem bytter prioritert kamp dager før kampen går, men de gjør vel kanskje ikke det akkurat her.
Christian Nilssen og Nils Johan Semb er satt opp som kommentator til Wales vs England på NRK 1 mens Andreas Stabrun Smith og Carl-Erik Torp kommenterer Iran vs USA.
Morten Langli og Simen Stamsø-Møller kommenterer Nederland vs Qatar mens Endre Olav Osnes og Petter Myhre tar seg av Ecuador vs Senegal.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Osnes og Myhre kommenteret vel hjemmefra da?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 9:24 pm Tirsdag 29.november kl.1600:

Gruppe A:
Nederland vs Qatar
Ecuador vs Senegal

Tirsdag 29.november kl.2000
Gruppe B:
Wales vs England
Iran vs USA
Ecuador-Senegal blir å følge i utgangspunktet: en duell om å ta seg videre sammen med Nederland som ganske sikkert kjører over Qatar! Skulle det utrolige skje at Qatar tar ledelsen mot Nederland: da kan det bli litt interessant å gløtte over på denne også.

Iran-USA blir også en intens duell om å ta seg videre sammen med England- så det blir kampen å følge!
Den andre kampen ikke spesielt interessant med mindre Wales virkelig skulle bøtte inn mål og sette Englands avansement i fare!


De øvrige gruppene er litt vanskeligere å bedømme før mellomrundens kamper er gjennomført men:

C: Polen-Argentina kan være en interessant duell om både 1.plass i gruppen- men også om hvorvidt Argentina, eller Polen, eller kanskje begge står i fare for å ryke ut? Dessuten vet denne gruppa hvor Frankrike har plassert seg i nabogruppa mtp 8-delsfinalen

D: Håper jo på Danmark- så håper deres kamp mot Australia blir interessant mtp dansk avansement!

E: kan bli en gruppe der man svitsjer mellom kampene med mindre Japan og Spania gjør kort prosess på søndag. Spesielt utsiktene for en duell mellom Spania og Tyskland bak Japan kan sette en virkelig spiss på denne gruppefinalen!

F: Ser for meg at duellen mellom de 2 øvrige medaljørene fra forrige VM blir eneste spenningsmomentet i denne gruppa!

G: Europaduellen Serbia-Sveits kan bli den mest spennende mtp 2.plassen bak Brasil. På den andre siden ser duellen Kamerun-Brasil hakket mer eksotisk ut på papiret.

H: Sør-Korea- Portugal og muligheten for et sørkoreansk avansement kan bli spennende å følge- samtidig som at Ghana-Uruguay har en kjedelig forhistorie som også gjør denne kampen interessant!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

I de gruppene her vet vi hvordan stillingen er. Så hvilke kamper foretrekker dere å prioritere?

Tirsdag 29.november kl.1600:

Gruppe A:
Nederland vs Qatar
Ecuador vs Senegal

Tirsdag 29.november kl.2000
Gruppe B:
Wales vs England
Iran vs USA

Onsdag 30.november kl.1600:
Gruppe D:
Tunisia vs Frankrike
Australia vs Danmark

Onsdag 30.november kl.2000:
Gruppe C:
Polen vs Argentina
Saudi-Arabia vs Mexico

Torsdag 1.desember kl.1600:
Gruppe F:
Kroatia vs Belgia
Canada vs Marokko

Torsdag 1.november kl.2000:
Gruppe E:
Japan vs Spania
Costa Rica vs Tyskland

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

For meg blir det de kampene her.
Ecuador vs Senegal
Iran vs USA
Australia vs Danmark
Polen vs Argentina
Kroatia vs Belgia
Japan vs Spania

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Oppdatering:
JODDEMM skrev: lør nov 26, 2022 1:52 am C: Polen-Argentina kan være en interessant duell om både 1.plass i gruppen- men også om hvorvidt Argentina, eller Polen, eller kanskje begge står i fare for å ryke ut? Dessuten vet denne gruppa hvor Frankrike har plassert seg i nabogruppa mtp 8-delsfinalen

D: Håper jo på Danmark- så håper deres kamp mot Australia blir interessant mtp dansk avansement!
Polen-Argentina vil være den som ruller over fjernsynet mitt til å begynne med i alle fall! Er bla.a veldig spent på om Polen klarer å fravriste Argentina gruppeseieren- og så seiler den vel opp som den kvalitativt beste kampen av disse 2. Ser imidlertid ikke bort i fra litt svitsjing over til Saudi-Mexico: alt etter hvor tett kampen om avansementene blir.

Og så skal jeg følge Danmark-Australia i håp om at danskene vinner og på den måten tar seg videre i VM! Regner med en fransk håndsrekning til danskene i den andre kampen: noe annet vil være skuffende og ikke noe å se på!
JODDEMM skrev: lør nov 26, 2022 1:52 am E: kan bli en gruppe der man svitsjer mellom kampene med mindre Japan og Spania gjør kort prosess på søndag. Spesielt utsiktene for en duell mellom Spania og Tyskland bak Japan kan sette en virkelig spiss på denne gruppefinalen!

F: Ser for meg at duellen mellom de 2 øvrige medaljørene fra forrige VM blir eneste spenningsmomentet i denne gruppa!
Costa Rica-Tyskland til å begynne med i alle fall da jeg håper på tysk seier og avansement! Håper Spania avgjør ganske fort mot Japan slik at jeg ikke trenger å kikke innom denne kampen også f.eks i håp om at Spania scorer et nødvendig mål for at Tyskland skal komme seg videre! Littegrann samme følelser for denne gruppa som Danmarks gruppe :)

Gruppe F: der tok jeg så inderlig feil! Men tenker det blir duellen Kroatia-Belgia der begge laga har noe å spille for! Særlig hvis VMs største overraskelse Marokko flyter videre på medgangsbølgen og vinner greit over utslåtte Canada blir Europa-duellen en intens kamp om å ta seg videre sammen med nord-afrikanerne.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

MadBum

Legg inn av MadBum »

Leser at det er god stemning i Belgia sin tropp.

https://vglive.no/vm/siste/nyheter/?pin ... 6-f79a6264

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

MadBum skrev: tir nov 29, 2022 10:29 am Leser at det er god stemning i Belgia sin tropp.

https://vglive.no/vm/siste/nyheter/?pin ... 6-f79a6264
Belgia ryker nok!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

JODDEMM skrev: lør nov 26, 2022 1:52 am
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 9:24 pm Tirsdag 29.november kl.1600:

Gruppe A:
Nederland vs Qatar
Ecuador vs Senegal

Tirsdag 29.november kl.2000
Gruppe B:
Wales vs England
Iran vs USA
Ecuador-Senegal blir å følge i utgangspunktet: en duell om å ta seg videre sammen med Nederland som ganske sikkert kjører over Qatar! Skulle det utrolige skje at Qatar tar ledelsen mot Nederland: da kan det bli litt interessant å gløtte over på denne også.

Iran-USA blir også en intens duell om å ta seg videre sammen med England- så det blir kampen å følge!
Den andre kampen ikke spesielt interessant med mindre Wales virkelig skulle bøtte inn mål og sette Englands avansement i fare!


De øvrige gruppene er litt vanskeligere å bedømme før mellomrundens kamper er gjennomført men:

C: Polen-Argentina kan være en interessant duell om både 1.plass i gruppen- men også om hvorvidt Argentina, eller Polen, eller kanskje begge står i fare for å ryke ut? Dessuten vet denne gruppa hvor Frankrike har plassert seg i nabogruppa mtp 8-delsfinalen
Hva skjer hvis vi får følgende resultater i morgen?

Argentina-Polen 2-0
Mexico-Saudi-Arabia 2-0

Polen 3 1-1-1 2-2 4 poeng
Mexico 3 1-1-1 2-2 4 poeng

0-0 i innbyrdes. Hvem i huleste tar andreplassen?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Korgutt skrev: man nov 28, 2022 2:15 am For meg blir det de kampene her.
Ecuador vs Senegal
Iran vs USA
Australia vs Danmark
Polen vs Argentina
Kroatia vs Belgia
Japan vs Spania
Nettopp hva jeg valgte i dag også, og hva jeg kommer til å velge i morgen, så er det mulig jeg går for Tyskland i stedet for Spania, men mulig alt blir som ditt oppsett.
De andre kampene ruller på mindre skjerm på telefonen samtidig

dzk

Legg inn av dzk »

Folk_flesk skrev: tir nov 29, 2022 10:47 pm
Hva skjer hvis vi får følgende resultater i morgen?

Argentina-Polen 2-0
Mexico-Saudi-Arabia 2-0

Polen 3 1-1-1 2-2 4 poeng
Mexico 3 1-1-1 2-2 4 poeng

0-0 i innbyrdes. Hvem i huleste tar andreplassen?

7. Fair play points in all group matches (only one deduction can be applied to a player in a single match):
Yellow card: −1 point;
Indirect red card (second yellow card): −3 points;
Direct red card: −4 points;
Yellow card and direct red card: −5 points;
8. Drawing of lots.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Folk_flesk skrev: tir nov 29, 2022 10:47 pm
JODDEMM skrev: lør nov 26, 2022 1:52 am
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 9:24 pm Tirsdag 29.november kl.1600:

Gruppe A:
Nederland vs Qatar
Ecuador vs Senegal

Tirsdag 29.november kl.2000
Gruppe B:
Wales vs England
Iran vs USA
Ecuador-Senegal blir å følge i utgangspunktet: en duell om å ta seg videre sammen med Nederland som ganske sikkert kjører over Qatar! Skulle det utrolige skje at Qatar tar ledelsen mot Nederland: da kan det bli litt interessant å gløtte over på denne også.

Iran-USA blir også en intens duell om å ta seg videre sammen med England- så det blir kampen å følge!
Den andre kampen ikke spesielt interessant med mindre Wales virkelig skulle bøtte inn mål og sette Englands avansement i fare!


De øvrige gruppene er litt vanskeligere å bedømme før mellomrundens kamper er gjennomført men:

C: Polen-Argentina kan være en interessant duell om både 1.plass i gruppen- men også om hvorvidt Argentina, eller Polen, eller kanskje begge står i fare for å ryke ut? Dessuten vet denne gruppa hvor Frankrike har plassert seg i nabogruppa mtp 8-delsfinalen
Hva skjer hvis vi får følgende resultater i morgen?

Argentina-Polen 2-0
Mexico-Saudi-Arabia 2-0

Polen 3 1-1-1 2-2 4 poeng
Mexico 3 1-1-1 2-2 4 poeng

0-0 i innbyrdes. Hvem i huleste tar andreplassen?
Cornere, gule kort? Jeg vet ikke, kun forslag, interessant om noen har fasiten

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

dzk skrev: tir nov 29, 2022 10:56 pm
Folk_flesk skrev: tir nov 29, 2022 10:47 pm
Hva skjer hvis vi får følgende resultater i morgen?

Argentina-Polen 2-0
Mexico-Saudi-Arabia 2-0

Polen 3 1-1-1 2-2 4 poeng
Mexico 3 1-1-1 2-2 4 poeng

0-0 i innbyrdes. Hvem i huleste tar andreplassen?

7. Fair play points in all group matches (only one deduction can be applied to a player in a single match):
Yellow card: −1 point;
Indirect red card (second yellow card): −3 points;
Direct red card: −4 points;
Yellow card and direct red card: −5 points;
8. Drawing of lots.
Går på kort ja, og ved likhet så er det loddtrekning, hadde trodd cornere også ville telles før lodd

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

dzk skrev: tir nov 29, 2022 10:56 pm
Folk_flesk skrev: tir nov 29, 2022 10:47 pm
Hva skjer hvis vi får følgende resultater i morgen?

Argentina-Polen 2-0
Mexico-Saudi-Arabia 2-0

Polen 3 1-1-1 2-2 4 poeng
Mexico 3 1-1-1 2-2 4 poeng

0-0 i innbyrdes. Hvem i huleste tar andreplassen?

7. Fair play points in all group matches (only one deduction can be applied to a player in a single match):
Yellow card: −1 point;
Indirect red card (second yellow card): −3 points;
Direct red card: −4 points;
Yellow card and direct red card: −5 points;
8. Drawing of lots.
Ok, takk for det.

Etter en rask telling så har Mexico 6 og Polen 4 gule så langt. Så ingenting avgjort på kort om det skulle ende med de to 2-0-resultatene.

mashadar

Legg inn av mashadar »

Vi kan risikere å få en åttedelsfinale mellom Saudi Arabia og Australia, dersom Saudi slår Mexico og Polen-Argentina ender uavgjort, samt at Australia greier uavgjort mot Danmark.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Siste oppdatering:
JODDEMM skrev: lør nov 26, 2022 1:52 am G: Europaduellen Serbia-Sveits kan bli den mest spennende mtp 2.plassen bak Brasil. På den andre siden ser duellen Kamerun-Brasil hakket mer eksotisk ut på papiret.

H: Sør-Korea- Portugal og muligheten for et sørkoreansk avansement kan bli spennende å følge- samtidig som at Ghana-Uruguay har en kjedelig forhistorie som også gjør denne kampen interessant!
Sveits og mulig gruppeseier kan være artig å få med seg "live"- men et avansement til Kamerun vil jo også være artig å bivåne!
Intet av dette virker veldig sannsynlig: så i så måte vil Europa-duellen om 2.plassen se mest spennende ut.

Sør-Korea vs. Portugal med Ronaldos gjøren og laden er jo alltid en severdighet, men om Ghana i sluttminuttene er på vei til å slå ut Uruguay: det skal jeg ha med meg! Og håper på et annet resultat enn i 2010!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»