Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
TheBaseline

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av TheBaseline »

Elite sesong 6. Drittdårlig. Verste sesongen hittil. 2/10.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Har startet på s2 av Gangs of London. Den første episoden... Fy flate for en måte å starte sesongen på.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Gangs of London er kvalitet fra øverste hylle.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: lør nov 19, 2022 8:26 pm Elite sesong 6. Drittdårlig. Verste sesongen hittil. 2/10.
Oj såpass. Da venter jeg litt med den. Synd, for forrige sesong var virkelig bra og på høyde med sesong 1.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

kibby skrev: søn nov 20, 2022 2:22 pm
TheBaseline skrev: lør nov 19, 2022 8:26 pm Elite sesong 6. Drittdårlig. Verste sesongen hittil. 2/10.
Oj såpass. Da venter jeg litt med den. Synd, for forrige sesong var virkelig bra og på høyde med sesong 1.
Jeg vet. Sesong 5 var veldig bra. Derfor denne sesongen var skuffende.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Da forsøker jeg meg på 1899 frem til finalen i håndball.

Cyril

Legg inn av Cyril »

Kærlighed skrev: lør nov 19, 2022 10:14 pm Har startet på s2 av Gangs of London. Den første episoden... Fy flate for en måte å starte sesongen på.
Ah, så den lå ute nå. Deilig at Tv2 Play ikke henger altfor langt etter torrents 😅

trønderen

Legg inn av trønderen »

Da har jeg faktisk sett ferdig The Walking Dead. Jeg er nok en av ytterst få som holdt ut det hele.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 9:21 pm Da har jeg faktisk sett ferdig The Walking Dead. Jeg er nok en av ytterst få som holdt ut det hele.
:lol:
Er med i den klubben der. Føles rett og slett som å være ferdig med en oppgave som MÅ gjøres. Uansett, denne sesongen gir jeg en 6/10. Og hele serien får 7/10. De gode sesongene klarte ikke å veie opp for de dårlige imo.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Glycinello skrev: man nov 21, 2022 10:47 pm
trønderen skrev: man nov 21, 2022 9:21 pm Da har jeg faktisk sett ferdig The Walking Dead. Jeg er nok en av ytterst få som holdt ut det hele.
:lol:
Er med i den klubben der. Føles rett og slett som å være ferdig med en oppgave som MÅ gjøres. Uansett, denne sesongen gir jeg en 6/10. Og hele serien får 7/10. De gode sesongene klarte ikke å veie opp for de dårlige imo.
Haha, korrekt. Jeg måtte bare bli ferdig. Jeg regner med at du ikke ser/skal se noen av spin-offene?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 10:48 pm
Glycinello skrev: man nov 21, 2022 10:47 pm
trønderen skrev: man nov 21, 2022 9:21 pm Da har jeg faktisk sett ferdig The Walking Dead. Jeg er nok en av ytterst få som holdt ut det hele.
:lol:
Er med i den klubben der. Føles rett og slett som å være ferdig med en oppgave som MÅ gjøres. Uansett, denne sesongen gir jeg en 6/10. Og hele serien får 7/10. De gode sesongene klarte ikke å veie opp for de dårlige imo.
Haha, korrekt. Jeg måtte bare bli ferdig. Jeg regner med at du ikke ser/skal se noen av spin-offene?
Begynte på Fear the Walking Dead, men den gav jeg opp. Er fint ferdig med dette universet kjenner jeg.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Glycinello skrev: man nov 21, 2022 10:55 pm
trønderen skrev: man nov 21, 2022 10:48 pm
Glycinello skrev: man nov 21, 2022 10:47 pm

:lol:
Er med i den klubben der. Føles rett og slett som å være ferdig med en oppgave som MÅ gjøres. Uansett, denne sesongen gir jeg en 6/10. Og hele serien får 7/10. De gode sesongene klarte ikke å veie opp for de dårlige imo.
Haha, korrekt. Jeg måtte bare bli ferdig. Jeg regner med at du ikke ser/skal se noen av spin-offene?
Begynte på Fear the Walking Dead, men den gav jeg opp. Er fint ferdig med dette universet kjenner jeg.
Er akkurat det jeg også tenker. Det frister ikke veldig å se noe mer nå. Likevel var det litt vemodig å se siste episode. Jeg har glemt absolutt alt fra de første sesongene, da jeg aldri har sett en episode mer enn 1 gang, men det føles likevel som om jeg kjenner universet såpass godt etter 10-11 år.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 11:03 pm
Glycinello skrev: man nov 21, 2022 10:55 pm
trønderen skrev: man nov 21, 2022 10:48 pm
Haha, korrekt. Jeg måtte bare bli ferdig. Jeg regner med at du ikke ser/skal se noen av spin-offene?
Begynte på Fear the Walking Dead, men den gav jeg opp. Er fint ferdig med dette universet kjenner jeg.
Er akkurat det jeg også tenker. Det frister ikke veldig å se noe mer nå. Likevel var det litt vemodig å se siste episode. Jeg har glemt absolutt alt fra de første sesongene, da jeg aldri har sett en episode mer enn 1 gang, men det føles likevel som om jeg kjenner universet såpass godt etter 10-11 år.
Jeg hadde nok failet på en quiz om de første sesongene selv ;) Men husker jo at jeg syntes det var good shit. Var jo en grunn til at vi gadd å henge med så lenge.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Sett ferdig to serien denne uken. The Serpent Queen på Viaplay og Andor på Disney+.
TSQ hadde jeg null forventninger til og fungerte greit som tidtrøyte uten at jeg ble nevneverdig imponert. 6,7/10.
Andor derimot... Se den! 8,7/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Glycinello skrev: fre nov 25, 2022 11:20 pm Sett ferdig to serien denne uken. The Serpent Queen på Viaplay og Andor på Disney+.
TSQ hadde jeg null forventninger til og fungerte greit som tidtrøyte uten at jeg ble nevneverdig imponert. 6,7/10.
Andor derimot... Se den! 8,7/10
Er på femte episode av Andor, og den er jo skikkelig bra! Det er et ordentlig kvalitetstegn at jeg liker den, for jeg har vært drittlei alt med Star Wars i lang tid og syntes at alt de har laget siden den nye trilogien har vært elendig. Meget kult rett og slett!
► Show Spoiler

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

1899

Ikke helt på nivå med sesong 1 av Dark (men det er jo vanskelig), men absolutt en underholdende serie. Ser frem til sesong 2. Håper de har en god plan videre her, noe som kan være vanskelig med slike serier, men synes de dro i land Dark på en god måte, så krysser fingrene for det her også.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

ElGuaje skrev: lør nov 26, 2022 12:03 am 1899

Ikke helt på nivå med sesong 1 av Dark (men det er jo vanskelig), men absolutt en underholdende serie. Ser frem til sesong 2. Håper de har en god plan videre her, noe som kan være vanskelig med slike serier, men synes de dro i land Dark på en god måte
Siste sesong av Dark var jo bare vas og svada, med mest fokus på stirrekonkurransem til hovedkarakteren. Alt av spenning og mystikk forsvant i løpet av den sesongen.

kibby

Legg inn av kibby »

The Flight Attendant (sesong 1) (HBO Max)

Flyvertinnen Cassie flørter med 3C på en flight til Bangkok, og blir med han på suiten. Neste morgen finner hun han drept ved siden av henne i sengen. And then the drama begins.

Kaley Cuoco (Penny fra TBBT) imponerer som Cassie. Bonus at også selveste "George O'Malley" har en birolle som Cassies storebror Davey, mens "Shoshanna" fra Girls spiller bestevenninnen Annie.

Denne likte jeg - virkelig en annerledes serie med mange plot twists underveis. Nå gleder jeg meg til sesong 2.

8.5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

kibby skrev: lør nov 26, 2022 6:53 pm The Flight Attendant (sesong 1) (HBO Max)

Flyvertinnen Cassie flørter med 3C på en flight til Bangkok, og blir med han på suiten. Neste morgen finner hun han drept ved siden av henne i sengen. And then the drama begins.

Kaley Cuoco (Penny fra TBBT) imponerer som Cassie. Bonus at også selveste "George O'Malley" har en birolle som Cassies storebror Davey, mens "Shoshanna" fra Girls spiller bestevenninnen Annie.

Denne likte jeg - virkelig en annerledes serie med mange plot twists underveis. Nå gleder jeg meg til sesong 2.

8.5/10
Da blir du nok skuffet, S02 er en markant nedtur emm. Klarte ikke engang å fullføre den.

kibby

Legg inn av kibby »

SirJames skrev: lør nov 26, 2022 8:14 pm
kibby skrev: lør nov 26, 2022 6:53 pm The Flight Attendant (sesong 1) (HBO Max)

Flyvertinnen Cassie flørter med 3C på en flight til Bangkok, og blir med han på suiten. Neste morgen finner hun han drept ved siden av henne i sengen. And then the drama begins.

Kaley Cuoco (Penny fra TBBT) imponerer som Cassie. Bonus at også selveste "George O'Malley" har en birolle som Cassies storebror Davey, mens "Shoshanna" fra Girls spiller bestevenninnen Annie.

Denne likte jeg - virkelig en annerledes serie med mange plot twists underveis. Nå gleder jeg meg til sesong 2.

8.5/10
Da blir du nok skuffet, S02 er en markant nedtur emm. Klarte ikke engang å fullføre den.
😱😭

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Rogue Heroes (Hbo Max). Eneste jeg har å utsette på serien er at den bare har 6 episoder. 8,6/10.

startelver

Legg inn av startelver »

kibby skrev: lør nov 26, 2022 6:53 pm The Flight Attendant (sesong 1) (HBO Max)

Flyvertinnen Cassie flørter med 3C på en flight til Bangkok, og blir med han på suiten. Neste morgen finner hun han drept ved siden av henne i sengen. And then the drama begins.

Kaley Cuoco (Penny fra TBBT) imponerer som Cassie. Bonus at også selveste "George O'Malley" har en birolle som Cassies storebror Davey, mens "Shoshanna" fra Girls spiller bestevenninnen Annie.

Denne likte jeg - virkelig en annerledes serie med mange plot twists underveis. Nå gleder jeg meg til sesong 2.

8.5/10
Så den for lenge siden, synes esong 2 også var bra jeg, hvis det er noen trøst. Crazy handling.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

1899
1. sesong hadde den "hva er virkelig, og hva er fake?" logikken som er voldsomt populær for tida. For meg er det en risikabel formel. Brukes det ikke med omhu blir det bare kjedelig og slitsomt siden vi stadig feilinformeres og den ene tvisten avløser den andre til vi ikke lengre stoler på noe som helst. Vet ikke helt hva jeg synes. Skulle egentlig ønske det hadde vært et simpelt havsmysterium om en skipsforsvinning i 1899. På papiret foregår forresten historien samtidig med Jens Bjørneboes Haiene. En crossover hadde vært gitt terningkast sju (selv om jeg tror skutene befinner seg på ulike verdenshav)!

Wednesday
Følte jeg var nødt til å gjøre meg opp en mening om denne siden halve verden har bestemt seg for at Jenna Ortega er det største som har skjedd på film siden Asta Nielsen. Selv er jeg bare måtelig tilfreds. Det er definitivt noe av det beste Tim Burton har gjort på ca. et kvart århundre, men jeg fikk stadig følelsen av at jeg ikke tilhørte målgruppen. Har ikke noe forhold til verken Ortega eller Adams Family og dette ble litt for mye Frøken Detektiv for min del.

Chucky sesong 2
Enda bedre enn forrige sesong. Det er fortsatt narrative omveier og en del slitsomt tenåringsdrama her, men nå våger man endelig være så idiotiske som man burde. Episode 4 er noe av det mest geniale i TV-historien, og en metakontekstuell triumf når man trekker inn galskapen fra Seed of Chucky (Wachowskis Bound får en massiv shout-out ved å la Gina Gershon og Joe Pantoliano spille seg selv!). Og jaggu topper man ikke meta-hysteriet i 5. episode med sesongens største avsløring. Er det noen i verden som er i stand til å ta Jennifer Tilly alvorlig lengre etter dette? Ubetalelig!

Sammen med Evil Dead er dette skrekkfilm-franchisen som mestret overgangen til TV-format.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Neste Sommer

Utmerket serie som har tapt seg, men nå kom endelig en sesong fruen og jeg ville se rett gjennom. Savner ennå de minneverdige seansene med alle tilstede, nå føles alt fragmentert og litt som forskjellige serier. Anbefales!

MrPets

Legg inn av MrPets »

Ale skrev: man nov 28, 2022 8:07 am Serien mistet all sjarm etter at Pia Tjelta ga seg. Hun var limet.
Helt klart en viktig komponent for den deilige gryten vi fikk servert i begynnelsen

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

1899

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Starter på Tulsa king nå (Sky Showtime)

Sylvester Stallone. Mafia.

8.4 på IMDB.

https://m.imdb.com/title/tt16358384/?ref_=nv_sr_srsg_0

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Glycinello skrev: tir nov 22, 2022 8:50 am
trønderen skrev: man nov 21, 2022 11:03 pm
Glycinello skrev: man nov 21, 2022 10:55 pm

Begynte på Fear the Walking Dead, men den gav jeg opp. Er fint ferdig med dette universet kjenner jeg.
Er akkurat det jeg også tenker. Det frister ikke veldig å se noe mer nå. Likevel var det litt vemodig å se siste episode. Jeg har glemt absolutt alt fra de første sesongene, da jeg aldri har sett en episode mer enn 1 gang, men det føles likevel som om jeg kjenner universet såpass godt etter 10-11 år.
Jeg hadde nok failet på en quiz om de første sesongene selv ;) Men husker jo at jeg syntes det var good shit. Var jo en grunn til at vi gadd å henge med så lenge.
Synes avslutningen var fin etter 12 års følge. Er mye ymse ved avslutninger, men denne var bra, de brukte tid på å leggge ting ned. Det var også spesielt å følge med et talkshow etter en serie. Talking Dead med Chris Hardwick sendte live rett etter hver episode der de diskuterte episoden med skuespillerne, og hadde klipp fra denne. Det var en artig vri som dessverre forsvant når FOX tv la ned i Norge.

Spinnoff lar jeg som regel få en sjanse, noen bra men mange er dårlige (uansett aldri bedre enn originalen). Fear of the Walking Dead synes jeg faktisk er av de bedre og den har jeg sett alle episodene av.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 10:55 am Starter på Tulsa king nå (Sky Showtime)

Sylvester Stallone. Mafia.

8.4 på IMDB.

https://m.imdb.com/title/tt16358384/?ref_=nv_sr_srsg_0
1 episode sett og jeg må innrømme at jeg digger den allerede.

SirJames

Legg inn av SirJames »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 10:55 am Starter på Tulsa king nå (Sky Showtime)

Sylvester Stallone. Mafia.

8.4 på IMDB.

https://m.imdb.com/title/tt16358384/?ref_=nv_sr_srsg_0
Jesus...plutselig er det 5 serier jeg har på ventelista...kan noen utvide døgnet med 5-6 timer, please?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»