Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Onv95 »

Wellé skrev: man nov 21, 2022 9:27 am Tenker vi å ha en egen januartråd for overganger denne gangen. Er jo god mulighet for at det blir en del action fra klubbens side mtp posisjonen vi er i, samt at jeg fort kommer til å interessere meg ekstra for overganger ettersom jeg boikotter VM :P Mulig det kan bli litt mye i denne tråden da
Your wish is my demand. Overgangstråd ligger klar.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Saliba på benk for France.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Amerikanske eiere trekker seg nå ut av PL, ref Pool og ManUtd. Antar de vurderer PL har nådd en topp og vil få mest mulig ut av investeringen. Hva gjør Kroenke nå, og hva synes vi om et eventuelt salg?

For 2 år siden ville jeg jublet over et salg, men er ikke like sikker nå. Vi vet hva vi har men ikke hva vi får.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: ons nov 23, 2022 11:50 am Amerikanske eiere trekker seg nå ut av PL, ref Pool og ManUtd. Antar de vurderer PL har nådd en topp og vil få mest mulig ut av investeringen. Hva gjør Kroenke nå, og hva synes vi om et eventuelt salg?

For 2 år siden ville jeg jublet over et salg, men er ikke like sikker nå. Vi vet hva vi har men ikke hva vi får.
Enig, jeg synes Kroenkes har gjort mye riktig de siste årene.
Det jeg definitivt ikke vil ha, er en ny eier med røtter i Midt-Østen, Russland, eller i det hele tatt en eier som ser på klubben som et leketøy for egen vinning. Da vil jeg mye heller ha Kroenke.

Jeg er med på reisen til Kroenke videre, etter hva som er investert i klubben de siste årene, og hva vi har fått til. Det er lov å endre holdning, kanskje Josh har hatt en positiv effekt på sin far.
Sist redigert av DennisB den ons nov 23, 2022 12:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ons nov 23, 2022 11:56 am
Onv95 skrev: ons nov 23, 2022 11:50 am Amerikanske eiere trekker seg nå ut av PL, ref Pool og ManUtd. Antar de vurderer PL har nådd en topp og vil få mest mulig ut av investeringen. Hva gjør Kroenke nå, og hva synes vi om et eventuelt salg?

For 2 år siden ville jeg jublet over et salg, men er ikke like sikker nå. Vi vet hva vi har men ikke hva vi får.
Det skal sies at jeg synes Kroenkes har gjort mye riktig de siste årene.
Det jeg definitivt ikke vil ha, er en ny eier med røtter i Midt-Østen, Russland, eller i det hele tatt en eier som ser på klubben som et leketøy for egen vinning. Da vil jeg mye heller ha Kroenke.

Jeg er med på reisen til Kroenke videre, etter hva som er investert i klubben de siste årene, og hva vi har fått til. Det er lov å endre holdning, kanskje Josh har hatt en positiv effekt på sin far.
Problemet er vel hva som er alternativet ja. Hvilke kjøpere finnes egentlig der ute per idag?

Jeg har vært sterkt Kroenke ut hvis mulig. Men spørsmålet er jo om han faktisk satser nå som Usmanov er ute. Det har i hvert fall i noe grad sett sånn ut hittil (jeg argumenterte mot dette på et tidspunkt, men jeg er i ferd med å snu i det spørsmålet, basert på at jeg observerer ting over tid).

Et eierskifte er ikke alltid lett. Bare se på Chelsea nå. Så lenge ting faktisk funker som det gjør akkurat nå, så er det alltid en risiko å rugge på båten.

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men akkurat nå tror jeg det er bedre at Kroenke fortsetter å eie klubben, enn det motsatte.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: ons nov 23, 2022 12:00 pm
DennisB skrev: ons nov 23, 2022 11:56 am
Onv95 skrev: ons nov 23, 2022 11:50 am Amerikanske eiere trekker seg nå ut av PL, ref Pool og ManUtd. Antar de vurderer PL har nådd en topp og vil få mest mulig ut av investeringen. Hva gjør Kroenke nå, og hva synes vi om et eventuelt salg?

For 2 år siden ville jeg jublet over et salg, men er ikke like sikker nå. Vi vet hva vi har men ikke hva vi får.
Det skal sies at jeg synes Kroenkes har gjort mye riktig de siste årene.
Det jeg definitivt ikke vil ha, er en ny eier med røtter i Midt-Østen, Russland, eller i det hele tatt en eier som ser på klubben som et leketøy for egen vinning. Da vil jeg mye heller ha Kroenke.

Jeg er med på reisen til Kroenke videre, etter hva som er investert i klubben de siste årene, og hva vi har fått til. Det er lov å endre holdning, kanskje Josh har hatt en positiv effekt på sin far.
Problemet er vel hva som er alternativet ja. Hvilke kjøpere finnes egentlig der ute per idag?

Jeg har vært sterkt Kroenke ut hvis mulig. Men spørsmålet er jo om han faktisk satser nå som Usmanov er ute. Det har i hvert fall i noe grad sett sånn ut hittil (jeg argumenterte mot dette på et tidspunkt, men jeg er i ferd med å snu i det spørsmålet, basert på at jeg observerer ting over tid).

Et eierskifte er ikke alltid lett. Bare se på Chelsea nå. Så lenge ting faktisk funker som det gjør akkurat nå, så er det alltid en risiko å rugge på båten.

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men akkurat nå tror jeg det er bedre at Kroenke fortsetter å eie klubben, enn det motsatte.
Godt å høre ;)

Uansett er dette selvsagt ikke aktuelt for Kroenke pr. dags dato. Han er i ferd med å få igjen for sine investeringer, og mens andre har nedturer, har vi vår opptur. Kroenke teller nok fortsatt penger, som han alltid har gjort, men nå med et stort smil om munnen. Jeg tror faktisk ikke han så for seg Arsenal i tittelkampen så tidlig. Også som eier må dette være fantastisk moro.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Tomi på benken fra start. Da er han nok ikke 100% fit fra smellen ennå. Godt med en landslagsmanager som tar hensyn og ikke rusher ham tilbake.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: ons nov 23, 2022 1:37 pm Tomi på benken fra start. Da er han nok ikke 100% fit fra smellen ennå. Godt med en landslagsmanager som tar hensyn og ikke rusher ham tilbake.
Ja, og bra er det. Etter alle solemerker skal han være bankers på laget her. Men han kan kanskje komme innpå etter hvert.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm
Enzino skrev: ons nov 23, 2022 1:37 pm Tomi på benken fra start. Da er han nok ikke 100% fit fra smellen ennå. Godt med en landslagsmanager som tar hensyn og ikke rusher ham tilbake.
Ja, og bra er det. Etter alle solemerker skal han være bankers på laget her. Men han kan kanskje komme innpå etter hvert.
Hvis Japan har 4 forsvarsspillere som er bedre enn Tomi bør Edu ta seg en tur til Japan. :lol:

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Tomi spilte vel 2 omgang. Noen som fulgte med om han hadde Gnabry i lomma?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Og Asano som avgjorde, var vel hos oss for noen år siden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: ons nov 23, 2022 3:33 pm
DennisB skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm
Enzino skrev: ons nov 23, 2022 1:37 pm Tomi på benken fra start. Da er han nok ikke 100% fit fra smellen ennå. Godt med en landslagsmanager som tar hensyn og ikke rusher ham tilbake.
Ja, og bra er det. Etter alle solemerker skal han være bankers på laget her. Men han kan kanskje komme innpå etter hvert.
Hvis Japan har 4 forsvarsspillere som er bedre enn Tomi bør Edu ta seg en tur til Japan. :lol:
Om ikke annet så kan det være at han finner en eller annen franskmann i boblejakke som kan ta over for Arteta når Arteta tar over Real Madrid.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 5:45 pm
Enzino skrev: ons nov 23, 2022 3:33 pm
DennisB skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm
Ja, og bra er det. Etter alle solemerker skal han være bankers på laget her. Men han kan kanskje komme innpå etter hvert.
Hvis Japan har 4 forsvarsspillere som er bedre enn Tomi bør Edu ta seg en tur til Japan. :lol:
Om ikke annet så kan det være at han finner en eller annen franskmann i boblejakke som kan ta over for Arteta når Arteta tar over Real Madrid.
Arsene WHO? :lol:

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: ons nov 23, 2022 5:43 pm Og Asano som avgjorde, var vel hos oss for noen år siden.
Det var han, men ble lånt ut med en gang fordi han ikke oppfylte kriteriene for arbeidstillatelse i England. Siden har han spilt seg ganske god i Tyskland, men er nok ingen oppgradering for oss.

Jeg husker godt: Asano for liten, Asano for stor :D

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jesus og Martinelli med innhopp i går i en andre omgang som var en maktdemonstrasjon.

Jesus synes jeg ikke fikk markert seg så mye.

Men Martinelli var veldig frisk i de minuttene han fikk. Hadde flere løp mot back hvor han kom seg fordi eller fikk slått videre til medspiller. Han blir nok aldri en starter i løpet av VM med mindre det dukker opp noen skader og/eller suspensjoner. Men veldig fint at han får noen spilleminutter, både for å få litt VM-erfaring og ikke være helt iskald når han kommer tilbake. Martinelli tror jeg er en fast starter for Selecâo i løpet av 2-3 år. Kanskje før. Men da må han antakelig spille på høyre kant for landslaget, siden det antakelig blir vanskelig å slå ut Vini jr.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Saka starter for England mot USA og fortsetter jakten på toppscorer-tittelen i VM.

Turner i kasse for yankeene.

Rams og White som forventet nok en gang på benken.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Solid kamp av Turner.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: fre nov 25, 2022 9:55 pm Solid kamp av Turner.
Han var bunnsolid.

Men jeg fikk litt hjertet i halsen da han driblet seg ut på 30 meter før han slo fra seg ballen på slutten. Haha...

Saka var som store deler av England-laget, relativt svak i dag.

DennisB

Legg inn av DennisB »

LeCoq skrev: fre nov 25, 2022 9:55 pm Solid kamp av Turner.
Han har vært bunnsolid i Arsenal-drakta også.
Jeg mener vi har funnet en meget god reservekeeper. Trenger absolutt ikke å forsterke der.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: fre nov 25, 2022 10:03 pm
LeCoq skrev: fre nov 25, 2022 9:55 pm Solid kamp av Turner.
Han har vært bunnsolid i Arsenal-drakta også.
Jeg mener vi har funnet en meget god reservekeeper. Trenger absolutt ikke å forsterke der.
I Arsenal-drakta har han spilt flertallet av kampene sine mot norsk eliteserielag eller lik/dårligere kvalitet (Zurich).

Jeg må se ham i PL før jeg konkluderer. Og jeg håper virkerlig at vi slipper å konkludere det, denne sesongen. Haha...

Men at han står så bra i en kamp mot et lag bestående av bedre PL spillere, er selvsagt veldig lovende, selv om det blir i tynneste laget å trekke noen konklusjoner på imo.

Du som ser så mye fotball, har du sett ham før han kom til Arsenal?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: fre nov 25, 2022 10:10 pm
DennisB skrev: fre nov 25, 2022 10:03 pm
LeCoq skrev: fre nov 25, 2022 9:55 pm Solid kamp av Turner.
Han har vært bunnsolid i Arsenal-drakta også.
Jeg mener vi har funnet en meget god reservekeeper. Trenger absolutt ikke å forsterke der.
I Arsenal-drakta har han spilt flertallet av kampene sine mot norsk eliteserielag eller lik/dårligere kvalitet (Zurich).

Jeg må se ham i PL før jeg konkluderer. Og jeg håper virkerlig at vi slipper å konkludere det, denne sesongen. Haha...

Men at han står så bra i en kamp mot et lag bestående av bedre PL spillere, er selvsagt veldig lovende, selv om det blir i tynneste laget å trekke noen konklusjoner på imo.

Du som ser så mye fotball, har du sett ham før han kom til Arsenal?
Har sett en del MLS-kamper, og trolig også Turner, men aldri bitt meg merke i han. Har sett mange klipp og oppsummeringer her og der da, men det er som oftest scoringer, og de favoriserer sjelden keepere.. :D

Så grunnlaget mitt (og hans) er nok litt tynt ja, men jeg mener at vi har fått en god keeper. Det jeg vet er at Turner er valgt på landslaget foran en del decent andre keepere i USA, og det er det jo en grunn til. Og jeg synes han har vært trygg og god når han har fått sjansen hos oss. Selv om motstanden har vært så som så, så har han jo vært mye involvert, siden vi har vært relativt svake i EL så langt.

Jeg håper som deg at vi ikke trenger å bruke han noe særlig i PL ut sesongen, men om vi må gjøre det, så er nok jeg blant de som er minst bekymret for den plassen.
Sist redigert av DennisB den fre nov 25, 2022 10:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: fre nov 25, 2022 10:17 pm
Jeg håper som deg at vi ikke trenger å bruke han noe særlig i PL ut sesongen, men om vi må gjøre det, så er nok jeg blant de som er minst bekymret for den plassen.
Jeg vet ikke det. Jeg synes det virker som om jeg er ganske alene om den bekymringen.

Jeg håper jo han er så god som det ser ut som. Men har virkelig ikke lyst til å se ham måtte stå 10-15 kamper i PL på rad, for det er da jeg tror det kan komme en del feilvurderinger.

Som shot-stopper har jeg blitt trygg på ham. Og en enkelt-kamp hvor Rams er ute med noe minor, er jeg ikke veldig bekymret (så lenge det ikke er City eller type Liverpool på Anfield).

Skal jo sies at Ramsdale definitivt ikke er feilfri når det gjelder en del taktiske valg, særlig når det gjelder spill med beina.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: fre nov 25, 2022 10:20 pm
DennisB skrev: fre nov 25, 2022 10:17 pm
Jeg håper som deg at vi ikke trenger å bruke han noe særlig i PL ut sesongen, men om vi må gjøre det, så er nok jeg blant de som er minst bekymret for den plassen.
Jeg vet ikke det. Jeg synes det virker som om jeg er ganske alene om den bekymringen.

Jeg håper jo han er så god som det ser ut som. Men har virkelig ikke lyst til å se ham måtte stå 10-15 kamper i PL på rad, for det er da jeg tror det kan komme en del feilvurderinger.

Som shot-stopper har jeg blitt trygg på ham. Og en enkelt-kamp hvor Rams er ute med noe minor, er jeg ikke veldig bekymret (så lenge det ikke er City eller type Liverpool på Anfield).

Skal jo sies at Ramsdale definitivt ikke er feilfri når det gjelder en del taktiske valg, særlig når det gjelder spill med beina.
Ramsdale er god, men ja, også Rams har hatt sine svakere dager. Så jeg er ikke sikker på at forskjellen dem i mellom er så himla stor, så det er vel derfor jeg ikke lar meg bekymre.

Turner har fått plenty å gjøre i de kampene han har spilt for oss, så et visst grunnlag for å mene noe, har vi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg er enig i at Turner er en flott reserve å ha. Jeg har ingenting negativt å si angående han (i motsetning til karer som Mat Ryan og Robert Sánchez). Og jeg stiller meg bak at forskjellen på Ramsdale og Turner nok ikke er nevneverdig per idag. Kan til og med være at hvis Ramsdale blir skadet så hadde konsensus vært at Turner spilte bedre - selv om jeg tror at fremtiden er med Ramsdale (som jeg liker bedre enn Leno).

I landslagssammenheng så er han statistisk i verdensklasse, men jeg tror Slonina står i neste VM ettersom at han per idag virker å muligens ende opp med å bli USAs svar på keepere som Buffon, Casillas og Lloris - altså en keeper som ender opp med å ta rekorden i flest landslagskamper (jada, jeg vet at Lloris ikke har blitt det enda, og jeg vet at Ramos i ettertid har gått forbi Casillas.)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: fre nov 25, 2022 11:28 pm Jeg er enig i at Turner er en flott reserve å ha. Jeg har ingenting negativt å si angående han (i motsetning til karer som Mat Ryan og Robert Sánchez). Og jeg stiller meg bak at forskjellen på Ramsdale og Turner nok ikke er nevneverdig per idag. Kan til og med være at hvis Ramsdale blir skadet så hadde konsensus vært at Turner spilte bedre - selv om jeg tror at fremtiden er med Ramsdale (som jeg liker bedre enn Leno).

I landslagssammenheng så er han statistisk i verdensklasse, men jeg tror Slonina står i neste VM ettersom at han per idag virker å muligens ende opp med å bli USAs svar på keepere som Buffon, Casillas og Lloris - altså en keeper som ender opp med å ta rekorden i flest landslagskamper (jada, jeg vet at Lloris ikke har blitt det enda, og jeg vet at Ramos i ettertid har gått forbi Casillas.)
Jeg ser det som betryggende at en som ser og kan så mye fotball som deg, og som har null klubbriller støtter synet.

Jeg har ennå til gode å se Turner gjøre noe som helst i feltarbeidet. Det er vel der jeg kunne sett for meg at han kan være svakere og ha noen feilvurderinger når nivået blir høyt. Men jeg uroer meg nok unødvendig. Han voker på meg jo mer jeg ser ham. Veldig god shot stopper i hvert fall.

manoon

Legg inn av manoon »

Mye prat om Turner, men denne fra fredagen er noe for seg selv.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

1 måned igjen til neste kamp.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jokkemedkniven skrev: søn nov 27, 2022 11:43 pm 1 måned igjen til neste kamp.
Vi har to kamper i miniturneringen 8. og 13. desember, mot Lyon og Milan, og kamp mot Juventus 17.desember, alle ifb. med treningsleiren i Dubai.

Uten VM-farerne våre antar jeg, om ikke de som blir slått ut etter gruppespillet, skulle joine. Er jo ikke langt til Dubai, så det er vel mulig.

England (Rams, Saka og White), Brasil (Martinelli og Jesus) og Frankrike (Saliba) går trolig langt, så derfra ser vi nok ingen. Xhaka (Sveits) og Partey (Ghana) kanskje? Turner (USA)? Japan ryker trolig i neste kamp, men hva er egentlig ståa med Tomiyasu? Han har jo ikke spilt så langt.
Sist redigert av DennisB den man nov 28, 2022 10:09 am, redigert 11 ganger totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

manoon skrev: søn nov 27, 2022 11:50 am Mye prat om Turner, men denne fra fredagen er noe for seg selv.
Gutsy move det der ;)

Limpar91

Legg inn av Limpar91 »

MentalM skrev: tir nov 15, 2022 9:40 am Lov med tynn stall. Liverpool var ekstremt heldige med skader den sesongen de vant ligaen.

Stort spørsmål: Hvorfor rater dere Koscielny så høyt? Alt jeg husker av han var at ga bort straffespark hele tiden. Var han så god?

OG: har dere mulighet til å hente noe særlig i januar? Er ikke dere rimelig presset mtp FFP før CL er sikret?
Welle svarer godt, men jeg vil legge til at jeg alltid sa: "iIngen stoppere kommer på Årets Lag om de spiller bak midtbanen til Arsenal, og selv Terry virket jo avskiltet når han sto høyt i Villas-Bojas' system, før han ble Årets spiller." Koscielny kom vel faktisk på Årets Lag også, mener jeg å ha fått med meg ... (uten at jeg fulgte med på sånt.)

Det var langt fra gode arbeidsforhold bak Arsenals midtbane, hvor vi jevnlig hadde "holding players" som trodde de var offensive driblevinger (Song), og ellers var det vel bare Denilson som hadde disiplin til å holde seg og sende korte pasninger uten fare imens de andre 'bombet' fremover og skulle ha mål. Jeg husker Ramsey kostet oss en 3-0-ledelse mot Anderlecht fordi han var så ivrig på å score og ikke bare kunne vært disiplinert og kontrollere inn 3 poeng.

Koscielny reddet mye pga farten sin, fikk etter hvert litt tyngde (og kapteinsbind) som gjorde at disiplinen fremover på banen ble litt bedre, og jammen meg scoret han ikke en del viktige mål for oss også (bl.a. 1-0 mot Newcastle slik at Fulham-supporterne kunne synge "1-nil to The Arsenal" i kampen sin mot Tottene...)

Jævlig synd det gikk som det gikk, men jeg synes også han hadde rett i å ville forlate klubben, for jeg er sikker på at han hadde spilt altfor lenge og uforsvarlig med den akillesskaden som revnet mot Atleticó Madríd, og gjort det for klubbens del. Kostet ham vel fort ett mesterskap for Frankrike også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»