VM i fotball 2022

Svar
Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av Soccermannen »

Heia den som vinner.

startelver

Legg inn av startelver »

Soccermannen skrev: lør nov 26, 2022 4:03 pm Heia den som vinner.
Buksa full av kvinner

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Er Erling den beste fotballspilleren som ikke er med i VM og som mest sannsynlig aldri får spille i et mesterskap?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

USA❤️


KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Noen som samler på Panini stickers under VM?

anbessa

Legg inn av anbessa »

NRKs studio.
Løkberg synes jeg er god.
Hegerberg er en nytelse å se på, og grei å høre på.
Men hva i all verden er greia med denne Tete? Hva er det han skal tilføre dette studioet? Jeg mistenker at han selv synes han er morsom, men det har han jo på ingen måte.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hvor dårlig er Japan som taper mot et lag som tapte med 7 mål mot Spania?

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

TheBaseline skrev: søn nov 27, 2022 1:04 pm Hvor dårlig er Japan som taper mot et lag som tapte med 7 mål mot Spania?
Tyskland bør vel tape minst 14-0 i dag?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Soccermannen skrev: søn nov 27, 2022 1:09 pm
TheBaseline skrev: søn nov 27, 2022 1:04 pm Hvor dårlig er Japan som taper mot et lag som tapte med 7 mål mot Spania?
Tyskland bør vel tape minst 14-0 i dag?
Tror faktisk Tyskland vinner. Aner ikke hvorfor, blanding av magefølelse og en dårlig match-up for Spania.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har dessuten hørt fra Gary Neville at det ikke finnes mål eller målscorere i dette spanske laget.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Jolla skrev: søn nov 27, 2022 1:15 pm Jeg har dessuten hørt fra Gary Neville at det ikke finnes mål eller målscorere i dette spanske laget.
Man finner knapt en større viktigper enn han der. Selv Carragher og Keane er bedre. Gary the Clown.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Lew_Ashby skrev: søn nov 27, 2022 3:29 am USA❤️

Når det gjelder offsideregelen er jeg enig med tvitreren. Det er ikke overflod av scoringer i fotball, og her premieres lagene som er flinkest til å sette motstander i offside.
Det gjør ikke regelen bedre at assistentdommerne gjør mer eller mindre matchavgjørende feil i hver eneste kamp. Selv med VAR blir det nødvendigvis ikke riktig, etter å ha brukt lang tid på å finne ut om kusehåret var i offside.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Kverulanten skrev: søn nov 27, 2022 6:37 pm
Lew_Ashby skrev: søn nov 27, 2022 3:29 am USA❤️

Når det gjelder offsideregelen er jeg enig med tvitreren. Det er ikke overflod av scoringer i fotball, og her premieres lagene som er flinkest til å sette motstander i offside.
Det gjør ikke regelen bedre at assistentdommerne gjør mer eller mindre matchavgjørende feil i hver eneste kamp. Selv med VAR blir det nødvendigvis ikke riktig, etter å ha brukt lang tid på å finne ut om kusehåret var i offside.
Er du seriøs nå? Eller bare troller litt?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kverulanten skrev: søn nov 27, 2022 6:37 pm
Når det gjelder offsideregelen er jeg enig med tvitreren. Det er ikke overflod av scoringer i fotball,
Enig.

Det er for få mål i herrefotballen. I kvinnefotballen så ser man ofte mer målrike oppgjør, og mange har pekt på at dette er grunnet at det er vanskelig for en kvinnelig keeper å dekke et like stort mål som det mennene på nærmere to meter gjør. En løsning er dermed at målene i herrefotballen bør øke i størrelse. Gjerne en halvmeter høyere og en meter ekstra på hver side. Hadde gitt mer mål og dermed også gjort det mer spennende for oss som hovedsaklig liker mål og ikke denne endeløse trillinga.

En annen ting jeg har tenkt på er at man kan ta lærdom fra basketballen, hvor det er forskjellige poeng(mål) ut ifra hvor på banen ballen bli satt fra. Altså at hvis det er scoring innenfor 16-meteren, så teller det som to "mål", mens scoringer fra utenfor 16-meteren gir tre "mål". Straffescoring kan gi kun ett mål.

Her er det helt klart forbedringspotensiale.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Taururu skrev: fre nov 25, 2022 5:09 pm Ser denne rundens markering i VM fra FIFA på armbåndene er "save the planet"
https://www.fifa.com/social-impact/camp ... fifa-world

Samtidig viser denne oversikten at Qatar er klimaversting i verden på en soleklar 1.plass https://www.nrk.no/urix/oljenasjonen-de ... 1.16182224

Det var dette med ord og handling. Dette understreker vel bare, nok en gang, at FIFA er en møkkaorganisasjon og at dette VM er en skandale.
Messe og messe om at VM er en skandale. Er det ikke andre tråder hvor man kan syte og klage på alt ? Nå at Qatar er en klimaversting. Ja tildelingen er beklagelig, sikkert en skandale. Personlig gleder jeg meg imidlertid mer og mer over fotballen og spenningen, som kampen som nå har pause. Taper Tyskland er de ute av VM.

Spent på hva som kommer om USA i 2026. Liten fotballtradisjon, Vietnam, Irak 2003, Libya 2011, rasisme i politiet, at landet praktiserer dødsstraff i flere delstater og henretter mentalt tilbakestående i Texas, fangeleiren på Cuba, abortlovgivningen, den liberale våpenlovgivningen, at USA er en klima og utslippsversting osv…

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

eppaen skrev: søn nov 27, 2022 6:42 pm
Kverulanten skrev: søn nov 27, 2022 6:37 pm
Lew_Ashby skrev: søn nov 27, 2022 3:29 am USA❤️

Når det gjelder offsideregelen er jeg enig med tvitreren. Det er ikke overflod av scoringer i fotball, og her premieres lagene som er flinkest til å sette motstander i offside.
Det gjør ikke regelen bedre at assistentdommerne gjør mer eller mindre matchavgjørende feil i hver eneste kamp. Selv med VAR blir det nødvendigvis ikke riktig, etter å ha brukt lang tid på å finne ut om kusehåret var i offside.
Er du seriøs nå? Eller bare troller litt?
Ser ingen fordeler med offsideregelen som er større enn ulempene. Med så få mål i fotball er det uendelig mange kamper som avgjøres av marginale offsider. Selvsagt vil dette gi betydelige endringer i det taktiske spillet, men so what. Ikke alle 150 år gamle tradisjoner som er verneverdige.
Så får heller tradisjonsbærerne irritere på seg magesår.

Champis

Legg inn av Champis »

Jolla skrev: søn nov 27, 2022 7:56 pm
Kverulanten skrev: søn nov 27, 2022 6:37 pm
Når det gjelder offsideregelen er jeg enig med tvitreren. Det er ikke overflod av scoringer i fotball,
Enig.

Det er for få mål i herrefotballen. I kvinnefotballen så ser man ofte mer målrike oppgjør, og mange har pekt på at dette er grunnet at det er vanskelig for en kvinnelig keeper å dekke et like stort mål som det mennene på nærmere to meter gjør. En løsning er dermed at målene i herrefotballen bør øke i størrelse. Gjerne en halvmeter høyere og en meter ekstra på hver side. Hadde gitt mer mål og dermed også gjort det mer spennende for oss som hovedsaklig liker mål og ikke denne endeløse trillinga.

En annen ting jeg har tenkt på er at man kan ta lærdom fra basketballen, hvor det er forskjellige poeng(mål) ut ifra hvor på banen ballen bli satt fra. Altså at hvis det er scoring innenfor 16-meteren, så teller det som to "mål", mens scoringer fra utenfor 16-meteren gir tre "mål". Straffescoring kan gi kun ett mål.

Her er det helt klart forbedringspotensiale.

Javel? Jeg synes det er bra at det ikke blir for mange mål, jeg da. Når du er inne på kvinnefotball, så synes jeg det blir for mange mål der, som fører til langt flere lite spennende og severdige kamper.

Dessuten er da målproduksjonen i toppfotballen ganske bra nå historisk sett. Man har jo hatt perioder hvor det ble langt færre mål i både de store ligaene og i mesterskap.

Champis

Legg inn av Champis »

Kverulanten skrev: søn nov 27, 2022 9:06 pm
eppaen skrev: søn nov 27, 2022 6:42 pm
Kverulanten skrev: søn nov 27, 2022 6:37 pm

Når det gjelder offsideregelen er jeg enig med tvitreren. Det er ikke overflod av scoringer i fotball, og her premieres lagene som er flinkest til å sette motstander i offside.
Det gjør ikke regelen bedre at assistentdommerne gjør mer eller mindre matchavgjørende feil i hver eneste kamp. Selv med VAR blir det nødvendigvis ikke riktig, etter å ha brukt lang tid på å finne ut om kusehåret var i offside.
Er du seriøs nå? Eller bare troller litt?
Ser ingen fordeler med offsideregelen som er større enn ulempene. Med så få mål i fotball er det uendelig mange kamper som avgjøres av marginale offsider. Selvsagt vil dette gi betydelige endringer i det taktiske spillet, men so what. Ikke alle 150 år gamle tradisjoner som er verneverdige.
Så får heller tradisjonsbærerne irritere på seg magesår.

Tenke rdu å ta bort offsiden helt? I så fall er det en helt annen idrett og ikke fotball lenger. Den regelen er fantastisk for den taktiske dimensjonen av fotball.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

28 kamper spilt, 36 igjen: men siden vi snart har 8 par med kamper som går samtidig- så er vi på en måte halvferdig med VM 🥴

Men så blir der gjerne et visst antall sluttspillkamper med ekstraomganger, så vi er nok ikke «halvveis» enda.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: man nov 28, 2022 1:52 am
Kverulanten skrev: søn nov 27, 2022 9:06 pm
eppaen skrev: søn nov 27, 2022 6:42 pm

Er du seriøs nå? Eller bare troller litt?
Ser ingen fordeler med offsideregelen som er større enn ulempene. Med så få mål i fotball er det uendelig mange kamper som avgjøres av marginale offsider. Selvsagt vil dette gi betydelige endringer i det taktiske spillet, men so what. Ikke alle 150 år gamle tradisjoner som er verneverdige.
Så får heller tradisjonsbærerne irritere på seg magesår.

Tenke rdu å ta bort offsiden helt? I så fall er det en helt annen idrett og ikke fotball lenger. Den regelen er fantastisk for den taktiske dimensjonen av fotball.
Jeg skulle gjerne sett noen kamper helt uten offsideregel rett og slett fordi det hadde vært artig å se hva følgene blir. Man vil vel da ligge igjen med en til to mann ved motstanders mål som da selvfølgelig gjør at motstander må ligge igjen med minst to mann i eget målområde. Det blir en voldsom strekk i feltet og dermed enormt med plass. Ser for meg at man fort ville fått en håndball/ basket effekt der man bare spiller rett over midtbanen fra det ene målområdet til det andre. Tror absolutt ikke dette er veien å gå men jeg har veldig lyst til å se en sommerturnering med det utgangspunktet. Den klassiske engelske targetmanen kunne fått sin renessanse :D

startelver

Legg inn av startelver »

Målstatistikken fikk ihvertfall gjort et krafti byks i dag med 11 mål hittil og 2 kamper igjen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Klokken er 16:47 den 28. november, og vi har allerede sett 11 VM-mål idag.

Det er ikke vanlig kost for en novemberdag.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 4:47 pm Klokken er 16:47 den 28. november, og vi har allerede sett 11 VM-mål idag.

Det er ikke vanlig kost for en novemberdag.
Historiske tall!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: man nov 28, 2022 4:49 pm
Jolla skrev: man nov 28, 2022 4:47 pm Klokken er 16:47 den 28. november, og vi har allerede sett 11 VM-mål idag.

Det er ikke vanlig kost for en novemberdag.
Historiske tall!
Jeg kan i hvert fall ikke huske sist dette var situasjonen på denne tiden av året.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 4:47 pm Klokken er 16:47 den 28. november, og vi har allerede sett 11 VM-mål idag.

Det er ikke vanlig kost for en novemberdag.
Best World Cup ever!!

anbessa

Legg inn av anbessa »

Grei kok på fremmearbeidernes fanzone-arena! Må være en herlig fristund fra mye hardt arbeid, og slikt vet man å sette pris på når man jobber på gølvet i "den tredje verden".
Men det mest pussige - TV2s reporter trasker rundt med trillekofferten sin. Merkelig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Forbanna udugelige journalister finner man over hele verden, og de som driver propaganda for et statsapparat er særlig ufyselig. Adams heldigvis en oppegående fyr.


VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Noen som har funnet noe interessant på den nye statistikken de har begynt med under dette VM. Antall berøringer? mellom forsvar/angrep og ballinnhav, men eksklusiv "i spill"?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

anbessa skrev: man nov 28, 2022 7:16 pm Grei kok på fremmearbeidernes fanzone-arena! Må være en herlig fristund fra mye hardt arbeid, og slikt vet man å sette pris på når man jobber på gølvet i "den tredje verden".
Men det mest pussige - TV2s reporter trasker rundt med trillekofferten sin. Merkelig.
Reportasjen fremstilte nok det med disse fremmedarbeiderne kanskje i litt annet lys enn hva andre medier har fremstilt det som.
Det er vel fremdeles mange som trur 6500 har dødt på stadionene de har bygget!

Det sagt. Mye tyder på at det selvsagt har vært uverdige forhold for fremmedarbeiderne og også mange dødsfall direkte knyttet til byggingen av stadionene.
Foruten alle de andre menneskerettighetsbruddene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»