Siste filminnkjøp

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Siste filminnkjøp

Legg inn av Frank.N.Steen »

LondoMollari skrev: tor okt 27, 2022 2:42 pm Operation Mindcrime er litt av en klassiker. En av tidenes beste plater faktisk.
Fint å høre, for burde vel ha sjekket opp litt nærmere, særlig angående band man har liten kjennskap til, men plata var såpass rimelig i pris, og de går vel litt under prog-symfoni rock genren?
Tror det var via ei større Progrock magasin fra midten 00-tallet, hvor en ble gjort oppmerksom på bandet, men kanskje en bomma litt med skiva en handlet inn den gang.
Noen skrev i en eller annen omtale, om at de var litt "Pink Floyd møter Judas Priest og Queen", usikker på om det er noen sannheten her, men virket nå interessant der og da.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Skal folket storhandle filmer på black friday/week? Har ingen store handleplaner selv, men hvis cdon eller platekompaniet kommer opp med noen spenstige tilbud ,så..

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre nov 18, 2022 2:18 pm Skal folket storhandle filmer på black friday/week? Har ingen store handleplaner selv, men hvis cdon eller platekompaniet kommer opp med noen spenstige tilbud ,så..
Stor handlet flere ganger i år, men det er jo utenom Black Friday måneden, og fint lite som frister av tilbud for tiden, enten lite å juble over i pris eller utvalg, og så har man jo ventetid og er produktet tilgjengelig osv. Platekompaniet virker å være "trygt" dersom en kjøper varer med leveringstid mellom 24-48 timer, men alt over det, ja, da kan det fort bli interessant. Og er jo nettopp den type underholdning man oftest er mest interessert i, import utgaver og da blir det fort dyrt og mye venting.

CDON imponerte meg i fjor, hvert fall på tilbud av import film på DVD og Blu-ray, men gjaldt jo å være tidlig ute, for særlig Arrow Video titlene deres, som det var mye å spare på, ble raskt rivd ut av "hyllene" deres.

Kjekt om noen har noen gode tips å komme med, dersom de skal fokusere på film i fysisk format.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: lør nov 19, 2022 2:22 pm
John Garfield skrev: fre nov 18, 2022 2:18 pm Skal folket storhandle filmer på black friday/week? Har ingen store handleplaner selv, men hvis cdon eller platekompaniet kommer opp med noen spenstige tilbud ,så..
Stor handlet flere ganger i år, men det er jo utenom Black Friday måneden, og fint lite som frister av tilbud for tiden, enten lite å juble over i pris eller utvalg, og så har man jo ventetid og er produktet tilgjengelig osv. Platekompaniet virker å være "trygt" dersom en kjøper varer med leveringstid mellom 24-48 timer, men alt over det, ja, da kan det fort bli interessant. Og er jo nettopp den type underholdning man oftest er mest interessert i, import utgaver og da blir det fort dyrt og mye venting.

CDON imponerte meg i fjor, hvert fall på tilbud av import film på DVD og Blu-ray, men gjaldt jo å være tidlig ute, for særlig Arrow Video titlene deres, som det var mye å spare på, ble raskt rivd ut av "hyllene" deres.

Kjekt om noen har noen gode tips å komme med, dersom de skal fokusere på film i fysisk format.
Hvis du skal handle noe fra cdon, så kan jeg anbefale Lars Molin boksen. Den koster 299 kr, nedsatt 100 kr. Redd for at platekompaniet kjører i kjent stil med filmfest..savner den tiden hvor de hadde 25-40 % på all film, da kunne vi som liker film utenfor allfarvei også forsyne oss av godteposen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: lør nov 19, 2022 5:21 pm Hvis du skal handle noe fra cdon, så kan jeg anbefale Lars Molin boksen. Den koster 299 kr, nedsatt 100 kr. Redd for at platekompaniet kjører i kjent stil med filmfest..savner den tiden hvor de hadde 25-40 % på all film, da kunne vi som liker film utenfor allfarvei også forsyne oss av godteposen.
Kjenner jeg har fått disse "filmfestene" til Platekompaniet, langt oppi halsen. Nå er det 80 prosent de smeller til med, men selv ikke da har jeg noe lyst eller interesse av å bla meg gjennom tusenvis av sider, fylt med søppel, middelmådigheter og fullstendig uinteressante titler, kun for kanskje å finne en eller to potensielt gode filmer. Så har man også de en har lenge sett an, om vil senke i pris, kun for å bli påminnet "jippi!, de har redusert produktet med hele 5 kroner!" her skal det virkelig storhandles, not.

Mulig jeg får legge den Molin boksen til vurdering. Virker interessant, men vil forsøke å holde igjen litt til. Må jo nærmest sette av flere dager for å tråle gjennom alt CDON og Platekompen har å by på, og søkefunksjonene deres har blitt enda mer knotete siden i fjor, noe som sikkert ikke er noen "tilfeldighet", slik at folk blir værende lenger på sidene deres, og sjansen for impulsiv handel blir dermed større.

Synd de ikke lenger har disse filmfestene også i den eneste gjenlevende fysiske butikken deres, for pleide å være mye god film og penger man sparte, ved å ta seg turen ned til Oslo for en nærmere kikk.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Da er første handel i boks. 1100 kr på platekompaniet, visste hva jeg skulle ha, så det ble minimalt med blaing gjennom ørten sider.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det ble unnagjort ei noe vel impulsiv filmhandel, men også en frustrerende sådan, hvor veldig mye av de man virkelig ønsket seg, enten var priset såpass høyt, og i heller tvilsomme utgaver, at nei, lot flere bli værende igjen, for brenner ikke 500-600 kroner på ei 20 år gammal brukt DVD, hvor selgere knapt oppgir noe annet enn et dårlig coverbilde, og under er det masse sinte kommentarer om feil region/koder og språk/tekst, så håper flere vil bli gjenutgitt, og i langt snillere prisklasser.

Vurderte å holde igjen litt til, men hyggelig om en del ankomme før jul, selv om det ikke er noe hastverk, men også spent på Platekompen, for dette med varer utenom 24-48 timers virkedager, kan ofte leve sine egne liv.

Amazon.com:

The Night Before (1988) - DVD

Keaunu Reeves og Lori Loughlin komedie som var del av Lionsgate og deres "Lost Collection", med mindre kjente 80 og tidlig 90-talls utgivelser, der ble utgitt i vinter og våren 2009. Alltids vært stive i pris, selv når de var splitter nye, men har litt sansen for denne kortlevde samlingen, og har allerede en 4-5 andre fra før.

Side Out (1990) - DVD

Ei nylig sluppet Mill Creek Retro VHS Artwork rølpe komedie, med tidligere barne og ungdomstjerna C. Thomas Howell. Sikkert ingen stor film, men er nå litt svak for slike type strand og babes 80 og tidlig 90-talls filmer.

One Crazy Summer (1986) - DVD

Forsøk nummer 2, der man fikk denne i fjor, men kun DVD coveret, for selve filmen var ikke inkludert, så det var jo nedtur. Så Platekompen hadde ei til prisen av svimlende 390 kroner, og det våget dem å kalle "tilbud", hva ligger før prisen på? 500-600 kroner? Aldri sett filmen, men gikk her for ei mye billigere bruktversjon, men John Cusack og 80-talls film, skuffer sjeldent.

Pirates of Silicon Valley (1999) - DVD

Er vel egentlig ei tv-film, men en meget god og sjarmerende drama-komedie om Apple og Bill Gates suksessen på tampen av 70 og utover 80-tallet. Alltid ønsket å se igjen, da den gikk en periode som nattfilm på ulike norske kanaler, men må være evigheter siden nå.

Just One of the Guys (1985) - DVD

Enda ei 80-talls film, som huskes godt fra den gang det å holde seg oppe utover nettene, ofte ga igjen i ren underholdningsverdi på norsk tv. Slikt er det ikke lenger, men Just One of the Guys huskes som ei søt og sexy tenåringskomedie, og tror dem prøvde å melke den, men ei alt annen enn "imponerende" fortsettelse med Corey Haim og Just One of the Girls, en del år senere. Den ligger alltids oppe på Youtube, helt gratis, men ser fryktelig ut, og nei, vil heller få meg et gjensyn med åttitallsversjonen.

Dead Bang (1989) - DVD

Don Johnson fikk det aldri til som svær leading man, men lagde nå noen kule filmer utover 90-tallet, og har siden hatt et fint comeback siste 10 årene. Men denne action-thrilleren har jeg aldri sett, og virker som en spennende film for fans av Johnson og 80-tallet.

Ernest Saves Christmas (1989) - DVD

Har kun sett en Ernest film, og det var den med Halloween som tema, og siden julen nærmer seg, og fint lite nyere julerealterte filmer frister, må en jo gi denne ei sjanse, da virker som en der har kult-appeal over i Statene, men tror aldri en har sett den på norsk tv.

Amazon.uk:

The Principal (1987) - Blu-ray

Ei tysk Blu-ray, ettersom den var langt rimeligere i pris, og tyskerne skuffer sjeldent med tanke på kvalitet, og kommer jo med engelsk tale, og mulig tekst. Uti fra plottet, virker det som ei litt Class of 1984 møter The Substitute (1996), og innehar James Belushi og Louis Gossett Jr i hovedrollene.

The Seventh Curse (1986) - Blu-ray

Ei stilig 88 Films spesial utgave, litt dyr, men hadde helt glemt bort, for en stund, og mens en satt å bladde seg gjennom film på film, ankom denne, og måtte nesten gå for den. Virker rimelig vill.

Undercover Blues (1993) - Blu-ray

Nok ei tysk utgave, da også denne var snillere i pris, og nyeste versjon. Alltids likt Kathleen Turner, og blant de tidlig 90-talls filmene en aldri har vært innom.

Meridian: Kiss of the Beast (1990) - DVD

Tror dette er ei Full Moon Features utgave, husker noe med masse nakenhet, ei smellheit Sherilyn Fenn og et slott, så tja, aldri sett i sin helhet, og følte det var på tid, ettersom den har ligget i wathclista mi, snart ei evighet.

Folks! (1992) - DVD

Tom Selleck var også en som slet med å finne virkelig gode roller utover 90-tallet, hvert fall de mer kommersielle, Her Alibi gjorde han nok ingen tjeneste, og hørt mye negativt om Folks, men ja, liker nå Selleck og Don Ameche, så villig til å gi den ei sjanse.

Hollywood Knights (1980) - DVD

Handlet inn i siste liten, mye grunnet Michelle Pfeiffer, men kikka på traileren, og fikk litt godstemning, så tja, kan gå begge veier, men kosta ikke all verden.

Dream A Little Dream (1989) - Blu-ray

Ei nylig utgitt Vestron Classics utgave, der de to Coreyene gjør nok ei film i hop, og aldri sett, men virker som en interessant komedie, og håper den er bedre enn tidligere skuffelser ala License to Drive.

Clean Slate (1994) - DVD

Dana Carvey imponerte meg verken i den fæle 2002 filmen, (glemt tittelen) med "TURTLE, TURTLE, TURTLE!" og masse forkledninger og nei, så dårlig, at det ble små fascinerende. Prøvde hans mye tidligere Opportunity Knocks (1989), men heller ikke den falt i smak, noe med hans humor forsøk som bare prellet av på meg, og tja, Clean Slate er forhåpentligvis litt mer givende i underholdningen, enn de to andre.

Fled (1996) - DVD

Erketypisk midten av 90-talls buddy-cop action, der en svart mann og en hvit mann må jobbe sammen på flukt fra loven, og ble ofte sendt på nattetid utover tidlig 00-tallet. Tror Salma Hayek eller ei ung Jennifer Lopez også medvirket, mens Laurence Fishburne og en av de yngre Baldwin brødrene også spilte her. Sikkert ikke all verden, men kunne ikke la den bli værende, da den kom til nærmest gi bort pris.

Fools Rush in Love (1997) - DVD

Nok ei meget billig DVD, og kun kjøpt inn grunnet Salma Hayek, Matthew Perry ble tungt forsøkt solgt som ei potensiell filmstjerne, men tja, han slet nok med litt for mye og var kanskje heller ikke et sterkt nok trekkplaster, men fikk nå suksess et par år senere i gangster-komedien med Bruce Willis.

Platekompaniet:

Tammy And The T-Rex (1994) - Blu-ray

På tid at man får sett denne, da hørt kun positive omtaler, og nei, traileren får den til å se ut som en av de beste kult-komediene fra 90-tallet, og til den rimelig høye prisen, håper jeg nå det blir rikelig med Denise Richards dinosaurgalskap i vente.

Club Paradise (1986) - DVD

En av få 80-talls filmer med Robin Williams eller Rick Moranis, som en aldri har sett før.

Firewalker (1984) - DVD

Hadde ei tidligere SME utgave, men elendig bilde og lyd, og ingen tekst, så greit å gi den en ny runde, for liker Chuck Norris og Lois Gossett Jr, og var vel en av mange Indiana Jones kloner fra det tiåret.

Greystoke - The Legend Of Tarzan, Lord Of The Apes (1984) - DVD

En Christopher Lambert film, man ikke var kjent med før for knapt 1 eller 2 år tilbake, og mulig her inne man ble tipsa om den. Virker som ei interessant vri på den kjente karakteren, og ikke minst historien.

Revenge (1990) - DVD

Ny runde med potensiell generisk Kevin Costner thriller, selv om en håper på det motsatte.

Kvarnvideo.se:

Horror Express (1972) - Blu-ray

Legendende Peter Cushing og Christopher Lee, tror også kanskje Donald Pleasence er med her, men ja, lenge hatt lyst til å se, og vet jo at den ligger stadig vekk gratis på Youtube, men Arrow Video utgaven ble for fristende.

Mannen Från Hongkong (1975) - DVD

Eller The Man From Hong Kong, og kjøpt ene og alene grunnet bitene fra Ozploitation dokumentaren (glemt navnet) man så i fjor, der tok for seg australske b-filmer fra 70 og 80-tallet, og få fremsto like ville som denne 1975 actionfilmen. Kommer vel også med George Lazenby som skurk.

Cold Sweat (1970) og The White Buffalo (1977) - DVD

2 stykk tidligere usette Charles Bronson filmer, og begge virer rimelig tøffe, og gikk for Retrofilm.se sine stilige utgaver.

Besökarna (1988) - Blu-ray

Svensk overnaturlig grøsser, aldri sett, men hørt en del om, så håper jo at det blir bra underholdning ut av det.

Cop (1988) og Little Nikita (1989) - Blu-ray

To stykk tyske Blu-rays, ettersom ja, prisene og tilgjengeligheten fristet mer, enn de eldre DVD utgavene.

James Woods i Cop er i slaget, og sett før via Youtube, men vil helst ha slike i samlingen, og Little Nikita er er i siste øyeblikk impulskjøp, grunnet Sidney Poitier, og at en liker litt slike kald krig thrillere fra 80-tallet.

Ble også et stykk CD album kjøpt inn, av synthbandet Book of Love med skiva Book of Love (1984), der en kun har den fine låta Modigliano (Lost In Your Eyes) fra Planes, Trains and Automobiles (1987) å gå uti fra, men ja, da var nå dagens og forhåpentligvis årets siste filmkjøp, over nett, ferdig.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Revenge har ei heit Madeleine Stowe å hvile øynene på om filmen ellers ikke innfrir. La inn ei bestilling hos powermaxx på 6-7 filmer og et spill til den nette sum av 891 kr. Fikk så mail senere idag at pakken var underveis! Har aldri handlet fra de før, men det var jammen meg noen raske folk.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

The Principal
med James Belushi,Lou Gossett jr oooog ikke minst Rae Dawn Chong

The Kwames

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre nov 25, 2022 7:00 pm Revenge har ei heit Madeleine Stowe å hvile øynene på om filmen ellers ikke innfrir. La inn ei bestilling hos powermaxx på 6-7 filmer og et spill til den nette sum av 891 kr. Fikk så mail senere idag at pakken var underveis! Har aldri handlet fra de før, men det var jammen meg noen raske folk.
Ja, da ble en plutselig litt mer positiv, selv om flere av 80 og tidlig 90-talls thrillerne til Costner sjeldent har vært altfor imponerende, så har han et hyggelig talent i å jobbe med flotte damer som Sean Young, Whitney Houston og Madeleine Stowe.
Aldri benyttet meg av Powermaxx, men får kanskje vurderes til neste handel.

Angående filmhandel, vurderer jeg å legge inn et par siste i retning noen filmer man allerede eier fra før, men er i såpass eldre og slitne utgaver, samt et par uten tekst, og ser at Platekompen har ei versjon av 80-talls sci-fi-slasher komedien Chopping Mall (1986), og den hevder de innehar tekst, men den jeg allerede eier, kommer uten, og er utgitt nøyaktig samme år (2004) og fra Lionsgate.

Er jo glad i filmen, men ikke såpass at en villig blåser av 200-250 kroner, dersom en kun får den man allerede eier.
Mulig de har ei okei kundeservice, men nå er jo tilbudet antageligvis kun ut helgen, så nei, får sjekke opp litt nærmere, da har dummet meg ut tidligere, kjøpe ny for tekst eller bedre bilde/lyd/bonus materiale, og endte opp med akkurat samme gamle versjon.

Edit:

Prøvde ut type DVD Compare, men der får en kun opp nøyaktig samme 2004 Region 1 utgave, som en allerede eier.
The Kwames skrev: lør nov 26, 2022 4:04 am The Principal
med James Belushi,Lou Gossett jr oooog ikke minst Rae Dawn Chong

The Kwames
Ja, glemte henne nesten, og enda ei flott dame å se frem til.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Ale skrev: lør nov 26, 2022 1:49 pm Lasse & Geir på blu-ray. Klassiker.
Jeg har etterlyst en Wam og Wennerød boks på dvd eller blu-ray, men det er kanskje ikke marked for en boks til 500 kr pluss? Uansett hyggelig med Lasse og Geir, kommer til å kjøpe den selv etterhvert.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Ellers vurderer jeg to små innkjøp på cdon og platekompaniet og på Mandag er det cyber monday..

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Ale skrev: lør nov 26, 2022 2:13 pm
John Garfield skrev: lør nov 26, 2022 2:07 pm
Ale skrev: lør nov 26, 2022 1:49 pm Lasse & Geir på blu-ray. Klassiker.
Jeg har etterlyst en Wam og Wennerød boks på dvd eller blu-ray, men det er kanskje ikke marked for en boks til 500 kr pluss? Uansett hyggelig med Lasse og Geir, kommer til å kjøpe den selv etterhvert.
Som jeg skrev i en annen tråd:

For øvrig en sinnsyk pris på den Oslo-trilogien til Joachim Trier på blu-ray. 900 kr. Reprise, Oslo. 31. august og VVM.

Så tror ikke det er noe marked for en Wam og Wennerød-samleboks på blu-ray. Selv om bonusmaterialet hadde vært helt episk. Man ville vært nødt til å prise den i Trier-klassen.
Hedigvis er de fleste filmene på you tube, men tror jeg har 2-3 usette.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, brant meg på et par kjøp til, mye grunnet et par titler som ikke var så lette å finne, men etter litt om og men, dukket de omsider opp.

Platekompaniet:

The Beastmaster (1982) - DVD

Alltids hatt lyst til å se, da en digger tidlig 80-talls sword & sorcery/fantasy filmer, gjerne av de mer cheesy utgavene, og denne virker jo meget lovende. Kommer i en nyutgitt versjon, og prisen var overraskende rimeligere enn de som utenlandske Amazon sjappene skulle ha for samme produkt.

The Lou Ferrigno Cult Collection - DVD

Ferrigno er likandes fyr, men kanskje ingen fantastisk skuespiller, men ikke noe en forventer mye av, bare disse 3 Sword & Sorcery og eventyrfilmene fra 80-tallet er moro, så er jeg fornøyd. Snill pris for 3 "klassikere", og utgitt av 101 Films, både i Blu-ray, DVD og der samtlige også er utgitt i egne enkelt versjoner, så ja, gadd selvsagt ikke å kaste bort 300-500 kroner på alle 3, når en kunne få dem samla på ei, til under hundrelappen.

Amazon.uk:

Hideaway (1995) - DVD

En thriller med Jeff Goldblum og Alicia Silverstone, husker kun enkeltscener, men at den falt i smak som typisk nattfilm på sene kvelder, og ikke sett siden midten av 00-tallet.

The Unnamable (1988) - DVD

Denne var fullstendig ukjent, før man så den via Youtube i Oktober, og likte stemningen og skuespillerne, og glad den har nylig blitt utgitt i ei 2018 DVD/Blu-ray versjon, men siden det virker som at sistnevnte byr på mulig knot for Europeiske skrekkfans, gikk valget mot DVDen i stedet.

Synd oppfølgeren, som også var like underholdende, ikke er like lett å få tak i, hvert fall om en ikke vil blåse bort 500 kroner eller mer, på ei for lengst utgått DVD versjon. Mulig den kanskje en dag vil bli gjenutgitt den også.

Ja, da ble det 3 til, og vurderte å bestille 2 av dem fra Kvarn, men da fant en noe hos CDON også, til en slettes ikke gæren pris:

The Bad Guys (2022) - DVD

Aldri hørt om, men plottet og enkelte av figurene/animasjonen minnet meg en del om Sly Cooper spillene.

Marvel Classics Volume 1 - DVD

Marvel Classics Volume 2 - DVD

De to svenske filmboksene, innehar The Punisher (1989) og Howard The Duck (1986), som en allerede eier fra før, og liker veldig godt. De andre Marvel filmene er sikkert milevis og et par universer unna dagens Marvel CGI storfilmer, men sistnevnte gir meg null og niks igjen, og Reb Brown og Lou Ferrigno som Captain America og Hulken, det høres nå langt mer ut som min type underholdning.

Holdt på å slenge til et par til, helt på tampen, men det får holde nå, ettersom det er svært få fristelser som virkelig skriker "KJØP MEG, KJØP MEG, KJEMPEKUPP!", og klart, kommer sikkert et par man har glemt, og tja, får tenke at det kommer flere tog, eller "filmfester".

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

La inn ei lita bestilling på platekompaniet, drøyt 850 kr.De har gratis frakt idag med kode (BLACK)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Holdt på smelle til på et par siste kjøp, men dessverre sjeldent "suksess" med Platekompen og varer som de ikke har på lager, og attpåtil er under ubekreftet leveringstid, eller de vet ikke når produktet kommer tilbake igjen.

Litt kjipt når de har 2-3 ulike utgaver av det ene produktet man gjerne vil ha, og alle er da kategorisert som ubekreftet leveringstid.

Men mulig en vurdere ei helt siste impulsive kjøp, selv om en burde ha nok film og musikk, til en god stund fremover.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: søn nov 27, 2022 4:22 pm Holdt på smelle til på et par siste kjøp, men dessverre sjeldent "suksess" med Platekompen og varer som de ikke har på lager, og attpåtil er under ubekreftet leveringstid, eller de vet ikke når produktet kommer tilbake igjen.

Litt kjipt når de har 2-3 ulike utgaver av det ene produktet man gjerne vil ha, og alle er da kategorisert som ubekreftet leveringstid.

Men mulig en vurdere ei helt siste impulsive kjøp, selv om en burde ha nok film og musikk, til en god stund fremover.
Cyber monday idag. Snart julesalg og nyttårssalg..Skal legge inn ei lita bestilling hos cdon som har black friday noen dager til.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Så dem nettopp starta salget, men eneste man hadde interesse for, er ei film man allerede eier på DVD fra før, Chopping Mall (1986). Ei region 1 utgave fra 2004. Den kommer med ingen tekst, mens Platekompen hevder deres gjør så, men forsøkt å sende dem en melding via kundeservice, så håper på svar om ikke lenge.

Tviler på at den de har liggende, kommer med engelsk tekst, da ingen av DVDene man finner på nettet har noe hinter om noe slikt.
Ville selvsagt vært hyggelig om det stemte overens med hva de reklamerer for, men skjedd før, at produkter som skal komme med engelsk tekst, ikke gjør så, og da ser jeg ingen grunn til å kun kjøpe ei man allerede har stående i hylla mi.

CDon imponerer dessverre ikke, ting de hadde senest i går, er plutselig borte i dag. Mulig bare uflaks og dårlig timing fra min side, men ja, dropper noe mer handel for denne gang.

Basert på hva en selv var mest interessert av, i utvalg og pris fra spesielt import film/musikk, vil jeg si at Platekompen og Amazon.uk sto igjen som "vinnerne" denne gang. Men kjekt at en hvert fall har litt flere alternativer å gå etter, selv om det sikkert er mulig å spore opp mye av de samme titlene, til mye billigere pris.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: man nov 28, 2022 12:39 pm Så dem nettopp starta salget, men eneste man hadde interesse for, er ei film man allerede eier på DVD fra før, Chopping Mall (1986). Ei region 1 utgave fra 2004. Den kommer med ingen tekst, mens Platekompen hevder deres gjør så, men forsøkt å sende dem en melding via kundeservice, så håper på svar om ikke lenge.

Tviler på at den de har liggende, kommer med engelsk tekst, da ingen av DVDene man finner på nettet har noe hinter om noe slikt.
Ville selvsagt vært hyggelig om det stemte overens med hva de reklamerer for, men skjedd før, at produkter som skal komme med engelsk tekst, ikke gjør så, og da ser jeg ingen grunn til å kun kjøpe ei man allerede har stående i hylla mi.

CDon imponerer dessverre ikke, ting de hadde senest i går, er plutselig borte i dag. Mulig bare uflaks og dårlig timing fra min side, men ja, dropper noe mer handel for denne gang.

Basert på hva en selv var mest interessert av, i utvalg og pris fra spesielt import film/musikk, vil jeg si at Platekompen og Amazon.uk sto igjen som "vinnerne" denne gang. Men kjekt at en hvert fall har litt flere alternativer å gå etter, selv om det sikkert er mulig å spore opp mye av de samme titlene, til mye billigere pris.
Dvd city (dansk) Har 35% rabatt på all film idag. Jeg handler ikke hos de lenger grunnet forrige gang jeg bestilte gikk pakka i retur. Nye tollregler og jeg skjønte ikke opplegget..

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: man nov 28, 2022 12:47 pm Dvd city (dansk) Har 35% rabatt på all film idag. Jeg handler ikke hos de lenger grunnet forrige gang jeg bestilte gikk pakka i retur. Nye tollregler og jeg skjønte ikke opplegget..
Huff, den nettsiden/butikken deres så jo ufattelig utdatert ut, og minnet en del om gamle DVDStrax, som også virket å gi opp nettdesign biten, og så akkurat likt ut, i årevis, før de trakk ut pluggen for godt, rundt 2011-12.
Sistnevnte, hadde meget mye fristende region 1 og utenlandske DVDer, men ja, tross den vanvittige "utvalget" de smelte til med, var prisene stive, og laaaang ventetid, da mesteparten kom vel fra ei lager i Amerika/England, og hendte også jevnt og trutt, at de sendte fullstendig feil film, som var litt kjipt, når en har venta 5-6 uker eller mer, og nei, artig å oppdage tidlig ut, men ble sjeldnere og sjeldnere at en handlet særlig mye av gangen.

Men takk for tipset om DVD City, mulig en har besøk den før, bare gått litt i glemmboka.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ble et litt et par impulsive kjøp til, i ulike fysiske sjapper, og ja, dyrt, men når en står med filmer og skiver man lenge har hatt lyst på, er det vanskelig å la dem blir igjen.

Film:

Action Packed Double Feature (MGM) Presents: The Barbarians (1987) og The Norseman (1978) - DVD

To stykk Sword and Sorcery eventyrfilmer, og aldri hørt om The Norseman, men The Barbarian brothers var vel store Wrestling stjerner på den tid, og mulig ønsket å følge i sporene til Hogan, Piper og Ventura over i filmens verden. Aldri sett ei film med brødrene, men kanskje like greit å starte opp med ei cheesy b-film. Likte forresten disse Dobbelt utgavene som MGM ofte hadde på 00-tallet og utover, særlig innafor skrekk, kult, biker, sci-fi og ikke minst action genrene.

One Crazy Summer (1986) - DVD

Greide å kjøpe denne for tredje gang, på under et år, nøyaktig samme region 1 (2003) utgave. Og har jo en allerede på vei (vil jeg tro) fra forrige ukes netthandel, men husker så altfor godt hva som møtte meg under fjorårets handling, og et par uker senere var alt man fikk igjen, et tomt cover. Så nei, lenge hatt lyst til å se, og joa, ligger sikkert gratis oppe flere steder, men hvor er moroa med det? Føles lit t som å bruke ei cheat kode, blir for lett tilgjengelig, og nei, så er man jo samler attpåtil.

Aske og Diamanter (1958) - DVD

Ei polsk krigs-drama, som en var nære å kjøpe i våres (samme utgave), men den var i en helt annen prisklasse, og den man kom over i dag, var tja, langt mer rundere i kantene.

Orgazmo (1997) - DVD

Ei parodisk superhelt-porno komedie, fra skaperne av South Park. Aldri sett, men lenge ønsket å gjøre så.

Alt for Norge (2022) - DVD

Enkelte ting kan ikke overmelkes nok, og "hvor var du Sankthans aften i sommeren 1998?" går stadig igjen, og ja, som "alle" andre, godt benka foran tven, når det begynte å gå opp for folk at Norge kunne faktisk slå Brasil, igjen, og gå videre i VM.

Freaky (2020) - DVD

Vince Vaughn er fyr jeg mislikte, sterk, gjennom mange år, men har likevel overrasket positivt, spesielt via filmer som Brawl in Cellblock 99 og Dragged Across Concrete, og tja, er jo glad i skrekkfilmer, så slo til på Platekompens 3 filmer for et eller annet, tilbud.

Pretty Boy (2021) - DVD

Impulskjøp, fikk litt gode 80-talls slasher vibber av denne, og tja, fyren/maska på coveret, ligna nå litt på ingen ringere enn Clint Howard, som tvilsomt skjuler seg bak den "maskenissen".

Haunted Honeymoon (1986) - DVD

En av disse filmene man alltids utsetter, da de virker å være meget dyre, selv i godt brukte utgaver. Så når Final Cut Entertainment nylig gjenutga den, så måtte jeg nesten slå til. Likevel, den kosta nå pæng, og vil tippe den klistrelappen på coveret "Spesial import" alene, trakk prisen litt ekstra høyt oppat.

Murder by Decree (1979) - DVD

Forsøker meg for andre gangen, da ble kjøpt inn via en annen og meget skuffende DVD utgave, der lyd og bilde (selvsagt ingen tekst) gjorde seeropplevelsen meget frustrerende, for et imponerende galleri og ønsket så gjerne å få mer utbytte av filmen, enn det man dessverre fikk sist.
Forhåpentligvis kan Studio Canals Vintage Classics 2021 DVD versjon, være en langt bedre måte å se den igjen på.

Zone Troopers (1985) - Blu-ray

Oj, ja denne kan fort bli en kjip blemme, men dæven, latterlige romvesen, nazier og nei, virker som en meget interessant 80-talls sci-fi/action b-film, og ikke overraskende er Charles Band involvert, som ikke er noe minus. Virker som enda ei low budget film man aldri har hørt om, men 88 Films skuffer sjeldent i kvalitet, hvert fall DVD og Blu-rayene sine, så hyggelig om også filmen viste seg å være ei liten godbit.

Supercool (2021) - Blu-ray

Kun kjøpt, grunnet nevnte film deal, og trengte ei siste, og gikk impulsivt for den som så mest ut som retro 80-talls tenårings rølpete ut.
Sikkert ingen perle, men tja, greit å ta noen sjanser, av og til.

Electric Jesus (2020) - DVD

Også ei som hadde noe 80-talls over seg, Judd Nelson og neonlys, samt handling der foregår på midten av det tiåret, så joa, enda en helt i siste liten film, slengt på lasset.

Edge of Sanity (1989) - Blu-ray

Denne Anthony Perkins thrilleren, hadde man til vurdering å se i høst, men tja, ville nok gjort så, før eller senere. Men når en fikk se den stilige og splitter nye Arrow Video utgaven av filmen, måtte den med hjem.

Tammy and the T-Rex (1994) - Blu-ray

Som med One Crazy Summer (1986), har man allerede lagt denne (også fra Platekompen), til bestilling, men der de hadde 3 ulike utgaver (hva forskjellen egentlig går ut på, tja, noen er dyrere enn andre, og særlig mer gadd jeg ikke å bry meg om) og ingen tilgjengelig hos leverandør, så når den først lå foran nesa på meg, måtte en gyve på, selv om en står i fare for å ende opp med to utgaver. Kan sikkert sende den andre tilbake og få igjen pengene, men vil så gjerne ha filmen, og nå er den jo endelig min, bare min!

The Long Good Friday (1980) - Blu-ray

Nok ei Arrow Video utgave, og eier filmen fra før, i to mye eldre DVD versjoner. Men denne britiske gangsterklassikeren, fortjener å bli nytt i bedre bilde og lydkvalitet.

In the Aftermath (1988) - Blu-ray

Og ny Arrow utgivelse, denne gang en man hadde til vurdering siden våren 2017, men prisen på den eldre utgaven, var helt spinnvill, så lot det være.
Dette er ei nyere og rimeligere prisa versjon, men håper på ei positiv post-apokalyptisk opplevelse.

Edge of the Axe (1987) - Blu-ray

Og ja, nesten glemt bort denne, igjen ei Arrow Video tittel, også en man holdt på å se i Oktober måned, men lot være, da video og lydkvaliteten på Youtube versjonen, var ikke mye å juble over.
Tror vi snakker ei spansk film, men hørt en del gode lovord om den, så håper det blir ei interessant slasherreise.

CD:

Thin Lizzy - Johnny The Fox (1977) og Live and Dangerous (1978)

Like greit å fortsette ferden videre, selv om en angrer litt på at man ikke handlet inn et par til der og da, men regner med at det kommer alltids nye forsøk.

John Barry - Goldfinger (2003) og Thunderball (2003)

Av en eller annen grunn, er mange av disse klassiske Bond soundtrackene, ute av produksjon, og meget stivt prisa, heldigvis kom en nå over to man har lenge ønsket seg, og til helt andre prisklasser.
Om bare en snart finner Moonraker, så vil jeg si meg fornøyd med min lille Barry/Bond filmmusikk samling.

Twins Peaks - Fire Walk With Me (1992)

Lenge ønsket, men aldri funnet i et fysisk utgave/butikk før, og nok en gang til en meget hyggelig pris.

Fra Lippo Lippi - Light and Shade (1987)

Aldri funnet noe særlig av CDer fra dem, men på tide en får bryna seg på dem, og usikker på hvilken skive som er best, men tja, dette var nå eneste man fant, og får håpe det vil være grei musikk i vente.

The Pretenders - Learning to Crawl (1984)

Ikke vært spesielt imponert over de andre utgivelsene deres, utenom debuten, så tja, denne kosta knapt verdens ting, og faller ikke det heller i smak, så får jeg bare holde meg til førsteplata, og la det være med det.

Bok:

The Dirt: Confessions of the World's Most Notorious Rock Band (2001)

Lenge hatt på lista over rocke/metal biografier man gjerne vil lese, og tja, til knappe femtilappen, så har en hvert fall ikke betalt blodprisene bokforhandlerne oftest ligger oppom, med 450-500 kroner boka.
Kan vel ikke si meg å være noen kjempefan av Motley Crue, men hørt mye sitater og rykter der visstnok hentet fra boka, så burde jo bli en interessant reise til 80-tallets ville og "elegante" puddelrock heydays.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Three colours box (Blue - white - red) Blu-ray

Krzystof Kieslowski

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Frank.N.Steen skrev: tor des 01, 2022 3:23 pm Ble et litt et par impulsive kjøp til, i ulike fysiske sjapper, og ja, dyrt, men når en står med filmer og skiver man lenge har hatt lyst på, er det vanskelig å la dem blir igjen.
Har du noen bilder av samlingen og oppsettet ditt? Hadde vært interessant å se.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

tomi skrev: tir des 06, 2022 10:48 pm Har du noen bilder av samlingen og oppsettet ditt? Hadde vært interessant å se.
Ikke umulig en får vurdere å legge ut noen bilder til nyåret, men da må jeg nok få litt mer orden, ettersom nå er det litt for mye hulter-til-bulter, og ennå ikke kommet i gang med julevasken og opprydning, da det blir alltids utsatt helt til det siste.

Oppsettet mitt er nok mer kategorisert uti fra sjangere og årstall som: klassisk film, drama, utenlandsk, action, thrillere, science fiction, kult-filmer, grøssere, musikk relaterte filmer og konserter, komedier, animerte filmer, julefilmer, western, krigsfilmer, mafia/gangster filmer, eventyr og fantasi filmer, komedier og ja, sikkert noen en har glemt.
Har låst meg selv fast tidligere, med de utallige undersjangrene, der enkelte genre kommer med så ufattelig mange ulike varianter, at en bare prøver å gjøre ting litt enklere, enn å over komplisere ting, da blir en aldri ferdig.

Prøvde tidligere med regissører/skuespillere osv, men det ble bare rot, og så ikke noe særlig ut. Vet om flere som har filmene etter alfabetisk rekkefølge, og noen har også sortert dem etter farge på coveret, så folk er nå heldigvis forskjellige, men kan bli litt knotete når en er vant med å ha ting i et visst system, og man er innom ei butikk eller lokale, som har et helt annet opplegg gående.
Da blir en fort små frustrert, og gjelder kanskje mer innafor musikk og bøker, der har en funnet mye rart.

Vel, har begynt å få inn en del av siste ukenes innkjøp fra både netthandel og fysiske butikker, så kan jo poste noe av det som har dukket opp siste tiden:
Bilde
Disse ankom postkassa mi i går fra Kvarnvideo, og rimelig godt fornøyd med den videosjappa. Alltids god leveringstid og aldri noe problem med skader på cover/diskene.

Litt mer blanda drops av diverse DVD og Blu-ray kjøp:
Bilde
Bilde
Og helt på tampen, fikk en melding om å hente to filmer på lokale post i butikk, kunne venta til i dag, men tja, var spent på hvilke filmer som en skulle plukke opp. Imponert over en del av butikkene fra utlandet, ikke bare prismessig, men leveringstid kan ofte være som natt og dag, kontra norske butikker:
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Flott med bilder, Frankenstein!
Jeg har en egen hylle med klassikere. Men sliter med å finne et effektivt system på de (få) filmene jeg har

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons des 07, 2022 11:13 am Flott med bilder, Frankenstein!
Jeg har en egen hylle med klassikere. Men sliter med å finne et effektivt system på de (få) filmene jeg har
Har vel ikke tenkt særlig på å ta bilder av filmer og musikk en har kjøpt inn, men når en omsider har fått oppgradert fra 200 kroners mobilen (uten kamera og egentlig det meste), til en litt mer nyere utgave, så får en jo brukt den til andre ting enn kun ringe og sende meldinger med.

Var mer rot når en skulle sortere/kategorisere de eldre VHS kassettene, da de tok mye plass, og enkelte plastikkcover, var jo mye høyere/større (som oftest de mye etterspurte Big Box og utleie versjonene) enn de vanlige kjøpekassettene. Så en måtte stadig romstere og bygge om filmhyllene, og når DVD/Blu-ray har fått dominere i et par tiår, så har man jaggu meg greid å bli bitt av VHS nostalgien, og begynt å kjøpe inn litt, her og der.
Men disse får stå mest i filmboden, da er ikke mye plass til dem i vanlige hyller.

Hender man går inn på Youtube eller diverse film forum, med folk som har lasta opp bilder/videoer av samlingen sin, for potensielle tips og mulig løsning for skapplass og omjustering av kategorier og slikt, men skjønner ikke hvordan enkelte har råd og plass til å ha 10, 000 filmer eller skiver i hjemmet, og ikke minst tiden til å kunne se eller høre på alt. Noen virker å kun handle inn for å vise frem, men aldri ta ut av plasten, og mer museum enn privat filmsamling.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Aske og diamanter er siste del av Wajda's 1950 talls krigstriologi. Kjøpte den på dvd engang og den er nå ganske nylig utgitt på blu-ray.
De andre filmene i boksen er a generation og kanal. Absolutt verdt å få med seg disse filmene.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lot meg tidligere imponere av folk sine store samlinger av filmer og eller musikk. Men selv hadde fått nærmest angst av en velge hvilken man skal se eller lytte til

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

vadefugl skrev: lør des 10, 2022 1:49 pm Lot meg tidligere imponere av folk sine store samlinger av filmer og eller musikk. Men selv hadde fått nærmest angst av en velge hvilken man skal se eller lytte til
Ja, mye vil ha mer type samlemani, samt dårlig med plass, da ender man kjapt opp med at tingene til slutt eier deg, ikke omvendt. Likevel er det vanskelig å ikke kjenne på fristelsen, når en er innom de få fysiske film og musikksjappene som fortsatt holder det gående, og forlate tomhendt.

Er derimot imponert over de som stadig har ei stor kjærlighet til fysisk film og musikk, uansett format, og som ikke kun samler for samlingens skyld, men som både ser og lytter til det de handler, og attpåtil har et godt system som funker for dem, fremfor å ende i det totale kaos, hvor en må nærmest frem med kart og kompass, for å finne frem i alt sammen.

Men det er jo litt av moroa også, noen ganger har en glemt at man faktisk eier den og den skiva/filmen, og lite er mer givende enn å da gjenoppdage kanskje en bortgjemt perle, som en knapt var klar over at eide til å begynne med.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor des 08, 2022 11:38 am Aske og diamanter er siste del av Wajda's 1950 talls krigstriologi. Kjøpte den på dvd engang og den er nå ganske nylig utgitt på blu-ray.
De andre filmene i boksen er a generation og kanal. Absolutt verdt å få med seg disse filmene.
Aske og diamanter var nok ikke helt slik AWE DVD coveret ga inntrykk av, og ikke så lett å vite helt hva man skulle få igjen.
Synes den åpnet meget lovende, men så dabba det mer og mer av, mulig en film som gir noe mer igjen, ved et senere besøk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»