Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Limpar91 skrev: man nov 28, 2022 11:31 am
MentalM skrev: tir nov 15, 2022 9:40 am Lov med tynn stall. Liverpool var ekstremt heldige med skader den sesongen de vant ligaen.

Stort spørsmål: Hvorfor rater dere Koscielny så høyt? Alt jeg husker av han var at ga bort straffespark hele tiden. Var han så god?

OG: har dere mulighet til å hente noe særlig i januar? Er ikke dere rimelig presset mtp FFP før CL er sikret?
Welle svarer godt, men jeg vil legge til at jeg alltid sa: "iIngen stoppere kommer på Årets Lag om de spiller bak midtbanen til Arsenal, og selv Terry virket jo avskiltet når han sto høyt i Villas-Bojas' system, før han ble Årets spiller." Koscielny kom vel faktisk på Årets Lag også, mener jeg å ha fått med meg ... (uten at jeg fulgte med på sånt.)

Det var langt fra gode arbeidsforhold bak Arsenals midtbane, hvor vi jevnlig hadde "holding players" som trodde de var offensive driblevinger (Song), og ellers var det vel bare Denilson som hadde disiplin til å holde seg og sende korte pasninger uten fare imens de andre 'bombet' fremover og skulle ha mål. Jeg husker Ramsey kostet oss en 3-0-ledelse mot Anderlecht fordi han var så ivrig på å score og ikke bare kunne vært disiplinert og kontrollere inn 3 poeng.

Koscielny reddet mye pga farten sin, fikk etter hvert litt tyngde (og kapteinsbind) som gjorde at disiplinen fremover på banen ble litt bedre, og jammen meg scoret han ikke en del viktige mål for oss også (bl.a. 1-0 mot Newcastle slik at Fulham-supporterne kunne synge "1-nil to The Arsenal" i kampen sin mot Tottene...)

Jævlig synd det gikk som det gikk, men jeg synes også han hadde rett i å ville forlate klubben, for jeg er sikker på at han hadde spilt altfor lenge og uforsvarlig med den akillesskaden som revnet mot Atleticó Madríd, og gjort det for klubbens del. Kostet ham vel fort ett mesterskap for Frankrike også.
Han scoret en del viktige mål. Bl.a. hadde han en utligning borte mot City i en periode de basically aldri avgav poeng hjemme.

Og mener han scoret et superviktig mål i en kamp borte (mot Burnley?) som vi vant 2-3 og sikret 4. plassen i siste serierunde.

Jeg ratet aldri Kosc så høyt som gjennomsnittet av Arsenal-supporterne. Men det er et godt poeng at han spilte under forferdelige forhold med en kaos-midtbane foran seg. Han var jo midtstopper også da Wenger kom med det famøse "There are no defensive midfielders" da Song forsvant til Barcelona og Wenger satte dagens manager inn i den dype rollen på midten. "Song was physically strong, but Arteta is tactically strong.

Som du skriver reddet farten hans oss veldig mange ganger, når vi stod (alt for) høy med hele laget.

Jeg synes til tider han ble avslørt på litt for dårlig fysikk i tøffe hodedueller i feltet hvor han ofte ble grundig gruset av de største og mest fysiske spissene i PL.

Men langs bakken synes jeg han var en av de aller beste midtstopperne Arsenal har hatt så lenge jeg har vært supporter.


Til det siste spørsmålet @MentalM:

Jeg tror det er en misforståels at vi er presset på FPP. Vi var det i en liten periode etter at vi røyk ut av CL og så EL, fordi kostnadene var tilpasset CL-spill. Og det var vel de lokale reglene i England som begrenset oss da, ikke FPP reglene.

Nå er en haug av alt for dyre lønnskostnader shippet ut av klubben, og vi har lavere lønnsnivå. I tillegg er vi i motstatt situasjon på inntektssiden, da disse nå er på vei opp i steden for ned, når vi gikk fra ikke noe spill i Europa til EL. Men selvsagt vil handlefriheten bli enda større hvis vi ender opp topp 4 i ligaen i år og CL neste sesong, noe det foreløpig ser veldig lovende ut at vi skal klare.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Financial Pair Play.

Edit: Skulle til å si at jeg nå fikk revansje for Sammy Watkins-blemmen min. Men det var vel Wellé det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 1:19 pm Financial Pair Play.

Skulle til å si at jeg nå fikk revansje for Sammy Watkins-blemmen min. Men det var vel Wellé det.
Jupp, har en svak erindring at jeg rettet på deg der. Hvis husken er riktig så snakket vi om potensielle spissigneringer til Brighton.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: man nov 28, 2022 1:08 pm Til det siste spørsmålet @MentalM:

Jeg tror det er en misforståels at vi er presset på FPP. Vi var det i en liten periode etter at vi røyk ut av CL og så EL, fordi kostnadene var tilpasset CL-spill. Og det var vel de lokale reglene i England som begrenset oss da, ikke FPP reglene.

Nå er en haug av alt for dyre lønnskostnader shippet ut av klubben, og vi har lavere lønnsnivå. I tillegg er vi i motstatt situasjon på inntektssiden, da disse nå er på vei opp i steden for ned, når vi gikk fra ikke noe spill i Europa til EL. Men selvsagt vil handlefriheten bli enda større hvis vi ender opp topp 4 i ligaen i år og CL neste sesong, noe det foreløpig ser veldig lovende ut at vi skal klare.


Fant igjen tråden fra Twitter om Arsenal. Den som er grunnlaget for spørsmålet

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: man nov 28, 2022 1:59 pm
Enzino skrev: man nov 28, 2022 1:08 pm Til det siste spørsmålet @MentalM:

Jeg tror det er en misforståels at vi er presset på FPP. Vi var det i en liten periode etter at vi røyk ut av CL og så EL, fordi kostnadene var tilpasset CL-spill. Og det var vel de lokale reglene i England som begrenset oss da, ikke FPP reglene.

Nå er en haug av alt for dyre lønnskostnader shippet ut av klubben, og vi har lavere lønnsnivå. I tillegg er vi i motstatt situasjon på inntektssiden, da disse nå er på vei opp i steden for ned, når vi gikk fra ikke noe spill i Europa til EL. Men selvsagt vil handlefriheten bli enda større hvis vi ender opp topp 4 i ligaen i år og CL neste sesong, noe det foreløpig ser veldig lovende ut at vi skal klare.


Fant igjen tråden fra Twitter om Arsenal. Den som er grunnlaget for spørsmålet
Swiss Ramble lager gode analyser.

Her virker det dog om om han har falt for fristelsen til å bli litt for tabloid i overskriften. For når jeg leser gjennom analysen, klarer jeg ikke se at vi er i trøbbel mot P&S-reglene.

Jeg savner også en oppsumering og konklusjon. Analysen avslutter med å henge i luften etter en del estimerte tall for etter siste regnskapsavslutning, uten å bli konkludert.

Det er mulig at jeg mistet oversiktien utover i analysen, men han sier jo at alle justeringsfaktorene gir oss et veldig mye bedre utgangspunkt en regnskapet skulle tilsi. Og jeg klarte ikke å se at estimatene hans for fra etter siste regnskapsavleggelse endret den konklusjonen.

Vi kan nok ikke gå på en shopping spree i januar, men at vi kan kjøpe en til to spillere tror jeg går helt greit.

Og så er det jo nytt ball-game hvis vi når CL, for da kommer det massivt med mere inntekter derfra. Skulle vi misse CL igjen, kan det tenkes at reglene vil begrense noe.

Det er vel godt nytt for Villa, for da går vi for en mindre svindyr løsning på DCM og er sterkt linket til Danilo i Palmeiras (i stedet for nytt forsøk på Douglas Costa).

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: man nov 28, 2022 2:31 pm Swiss Ramble lager gode analyser.

Her virker det dog om om han har falt for fristelsen til å bli litt for tabloid i overskriften. For når jeg leser gjennom analysen, klarer jeg ikke se at vi er i trøbbel mot P&S-reglene.

Jeg savner også en oppsumering og konklusjon. Analysen avslutter med å henge i luften etter en del estimerte tall for etter siste regnskapsavslutning, uten å bli konkludert.

Det er mulig at jeg mistet oversiktien utover i analysen, men han sier jo at alle justeringsfaktorene gir oss et veldig mye bedre utgangspunkt en regnskapet skulle tilsi. Og jeg klarte ikke å se at estimatene hans for fra etter siste regnskapsavleggelse endret den konklusjonen.

Vi kan nok ikke gå på en shopping spree i januar, men at vi kan kjøpe en til to spillere tror jeg går helt greit.

Og så er det jo nytt ball-game hvis vi når CL, for da kommer det massivt med mere inntekter derfra. Skulle vi misse CL igjen, kan det tenkes at reglene vil begrense noe.

Det er vel godt nytt for Villa, for da går vi for en mindre svindyr løsning på DCM og er sterkt linket til Danilo i Palmeiras (i stedet for nytt forsøk på Douglas Costa).
Vi har fortsatt ikke en spiller som heter Douglas Costa <3

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man nov 28, 2022 2:31 pm
MentalM skrev: man nov 28, 2022 1:59 pm
Enzino skrev: man nov 28, 2022 1:08 pm Til det siste spørsmålet @MentalM:

Jeg tror det er en misforståels at vi er presset på FPP. Vi var det i en liten periode etter at vi røyk ut av CL og så EL, fordi kostnadene var tilpasset CL-spill. Og det var vel de lokale reglene i England som begrenset oss da, ikke FPP reglene.

Nå er en haug av alt for dyre lønnskostnader shippet ut av klubben, og vi har lavere lønnsnivå. I tillegg er vi i motstatt situasjon på inntektssiden, da disse nå er på vei opp i steden for ned, når vi gikk fra ikke noe spill i Europa til EL. Men selvsagt vil handlefriheten bli enda større hvis vi ender opp topp 4 i ligaen i år og CL neste sesong, noe det foreløpig ser veldig lovende ut at vi skal klare.


Fant igjen tråden fra Twitter om Arsenal. Den som er grunnlaget for spørsmålet
Swiss Ramble lager gode analyser.

Her virker det dog om om han har falt for fristelsen til å bli litt for tabloid i overskriften. For når jeg leser gjennom analysen, klarer jeg ikke se at vi er i trøbbel mot P&S-reglene.

Jeg savner også en oppsumering og konklusjon. Analysen avslutter med å henge i luften etter en del estimerte tall for etter siste regnskapsavslutning, uten å bli konkludert.

Det er mulig at jeg mistet oversiktien utover i analysen, men han sier jo at alle justeringsfaktorene gir oss et veldig mye bedre utgangspunkt en regnskapet skulle tilsi. Og jeg klarte ikke å se at estimatene hans for fra etter siste regnskapsavleggelse endret den konklusjonen.

Vi kan nok ikke gå på en shopping spree i januar, men at vi kan kjøpe en til to spillere tror jeg går helt greit.

Og så er det jo nytt ball-game hvis vi når CL, for da kommer det massivt med mere inntekter derfra. Skulle vi misse CL igjen, kan det tenkes at reglene vil begrense noe.

Det er vel godt nytt for Villa, for da går vi for en mindre svindyr løsning på DCM og er sterkt linket til Danilo i Palmeiras (i stedet for nytt forsøk på Douglas Costa).
Douglas Costa har jeg mine tvil på at vi skal prøve oss på, og det er heller ikke noe som ville påvirket Aston Villa ettersom brassen de har er Douglas Luiz.

Douglas Luiz er nok uansett uaktuell etter at han signerte en kontraktsforlengelse. Det var nok kun aktuelt på tampen i sommer ettersom man trodde man kunne få han relativt billig siden han kun hadde et år igjen. Når AV nektet å rikke noe særlig på prisen så valgte man heller å ta sjansen på at Partey kunne holde seg relativt skadefri. Jeg tror ikke Luiz heller kvalitativt var noe førstevalg og det var derfor man ikke var villig til å strekke seg spesielt langt.

Basert på alt av rykter så tror jeg Danilo er førstevalegt vårt for kjøp på midtbanen og at vi også er villig til å betale mer for han nå i januar enn det vi var for Luiz i sommer. Noe av det skyldes kanskje at vi var litt kneblet med fleksibilitet på betalingsløsningen, ref diskusjonen som foregår over her. Hvis jeg husker riktig så var Aston Villa rigide både mtp pris og struktur, mens Arsenal nok ønsket å backloade dealen hvis vi ikke hadde så mye fleksibilitet. Etter at vi har signert forlengelse med Adidas har vi nok mer økonomisk fleksibilitet mtp FFP enn det vi hadde i sommer, og nå som CL virker nesten som en garanti så kan man også ta litt mer sjanser i januar.

Ref den tråden til Swiss så husker jeg den fra i sommer, og at jeg ikke helt klarte å skjønne om vi var i problemer eller ikke, men det ble skrevet ganske mye om det før den tråden kom så det var nok kanskje litt ild sammen med den røyken
Sist redigert av Wellé den man nov 28, 2022 2:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: man nov 28, 2022 2:38 pm
Enzino skrev: man nov 28, 2022 2:31 pm Swiss Ramble lager gode analyser.

Her virker det dog om om han har falt for fristelsen til å bli litt for tabloid i overskriften. For når jeg leser gjennom analysen, klarer jeg ikke se at vi er i trøbbel mot P&S-reglene.

Jeg savner også en oppsumering og konklusjon. Analysen avslutter med å henge i luften etter en del estimerte tall for etter siste regnskapsavslutning, uten å bli konkludert.

Det er mulig at jeg mistet oversiktien utover i analysen, men han sier jo at alle justeringsfaktorene gir oss et veldig mye bedre utgangspunkt en regnskapet skulle tilsi. Og jeg klarte ikke å se at estimatene hans for fra etter siste regnskapsavleggelse endret den konklusjonen.

Vi kan nok ikke gå på en shopping spree i januar, men at vi kan kjøpe en til to spillere tror jeg går helt greit.

Og så er det jo nytt ball-game hvis vi når CL, for da kommer det massivt med mere inntekter derfra. Skulle vi misse CL igjen, kan det tenkes at reglene vil begrense noe.

Det er vel godt nytt for Villa, for da går vi for en mindre svindyr løsning på DCM og er sterkt linket til Danilo i Palmeiras (i stedet for nytt forsøk på Douglas Costa).
Vi har fortsatt ikke en spiller som heter Douglas Costa <3
Er du sikker? :lol:

Tror han er et kjælighetsbarn mellom Douglas Luiz og Diego Costa faktisk.

Det er beyond me, hvorfor jeg har fått det for meg at Douglas Luiz heter Douglas Costa.

Hodet mitt har virkelig ikke normalisert seg etter det post-covid dritten. Jeg gjør sånne feil mye oftere enn for 2 år siden, før de 2 rundene. :roll:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

TO BLEMMER PÅ KORT TID FRA ENZINO!

Douglas Costa er jo mer kjent enn Douglas Luiz (og var en bedre spiller), så jeg skjønner den.

Wellé

Legg inn av Wellé »


Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Straks trekning i FA-cupen

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

City-Chelsea 8-)

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Borte mot Oxford

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: man nov 28, 2022 8:19 pm Borte mot Oxford
Kanskje gutta kan dra innom universitetet og få seg en rask utdannelse når de først er i byen?

Flott trekning. Fin anledning til å la hele stallen få spilletid.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Sånne trekninger er faktisk litt viktig mtp tynn stall og tøft kampprogram fremover. Man Utd feks får det tøft etter jul. To kamper mot Barca og nå Everton i FA-cupen osv.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man nov 28, 2022 5:15 pm
Det bør vi være ganske så fornøyd med, mellom Brentford og Villa.

Hadde FA vært i det umulige hjørnet hadde de lagt den i midtuken mellom Tottenham og ManU 18/19 januar.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir nov 29, 2022 9:32 am
Wellé skrev: man nov 28, 2022 5:15 pm
Det bør vi være ganske så fornøyd med, mellom Brentford og Villa.

Hadde FA vært i det umulige hjørnet hadde de lagt den i midtuken mellom Tottenham og ManU 18/19 januar.
Ja, syns vi var greit heldige med både trekning i FA-cup og plassering av denne kampen.

Blir spennende å se hvor de plasserer Everton-kampen. Mtp at både vi og Everton er ute av CC så kunne jo den sloten 20/21 desember vært nice, men eierne av CC er kanskje ikke så gira på at en PL-kamp spilles på konkurrerende tidspunkt. Samtidig så kan det kanskje være et "dårligere" tidspunkt for oss enn for Everton. Vi har flere (førstelags)spillere det er forventet skal komme langt i mesterskapet i:
Ramsdale, White, Saka, Martinelli, Jesus og Saliba.

Har ikke tro på at Xhaka og Partey er med fryktelig mye lenger, mens jeg ikke bryr meg nevneverdig om Elneny eller Turner skulle gå langt (noe jeg heller ikke tror)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir nov 29, 2022 9:42 am
Enzino skrev: tir nov 29, 2022 9:32 am
Wellé skrev: man nov 28, 2022 5:15 pm
Det bør vi være ganske så fornøyd med, mellom Brentford og Villa.

Hadde FA vært i det umulige hjørnet hadde de lagt den i midtuken mellom Tottenham og ManU 18/19 januar.
Ja, syns vi var greit heldige med både trekning i FA-cup og plassering av denne kampen.

Blir spennende å se hvor de plasserer Everton-kampen. Mtp at både vi og Everton er ute av CC så kunne jo den sloten 20/21 desember vært nice, men eierne av CC er kanskje ikke så gira på at en PL-kamp spilles på konkurrerende tidspunkt. Samtidig så kan det kanskje være et "dårligere" tidspunkt for oss enn for Everton. Vi har flere (førstelags)spillere det er forventet skal komme langt i mesterskapet i:
Ramsdale, White, Saka, Martinelli, Jesus og Saliba.

Har ikke tro på at Xhaka og Partey er med fryktelig mye lenger, mens jeg ikke bryr meg nevneverdig om Elneny eller Turner skulle gå langt (noe jeg heller ikke tror)
Jeg håper virkelig ikke vi får den kampen da. Juleprogrammet er akkurat passe tøft som det er. Og det er en del midtuker som er tomme i januar og februar. Er vel ikke umulig at den kampen kan bli lagt i den midtuken jeg nevnte. Det vil ikke være ideelt, men ingen krise. Da blir det 3 kamper i London på en uke, og vi får i hvert fall ikke 3 stk big 6 lag på rappen.

Jeg tror det hadde vært bra for Arsenal om England ryker senest i kvarten. White og Rams spiller jo ikke, så de kunne fint fått seg en treningskamp eller to før oppstart. Og Saka vil antakelig trenge hvile. Tipper dog han starter på benken mot Wales.

Men det England-laget er ikke mer imponerende enn at de faktisk kan ryke mot Nederland/Ecuador i 8-dels, og at de mest sannsynlig ryker mot Frankrike i kvarten. Med mindre de klarer å røre vekk gruppeseieren da, men det tror jeg faktisk ikke. Wales har vel sett ut som et av VMs svakere lag.

Jesus kommer til å få en del spilletid og holder seg varm.

De to jeg er mest "bekymret" for er Martinelli (som fikk noen få min mot Serbia og som forventet null min mot Sveits, men som jeg håper kanskje til og med kan starte mot Kamerun, hvis Vini skal hviles før cupspillet), og Saliba som jeg virkelig håper kan starte siste gruppespillskamp så han får litt spilletid.

For jeg tror både Frankrike og Brasil går til finale eller bronsefinale. Og p.t. ser ikke Martinelli og Saliba ut som hverken preferte startere eller innbyttere.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

[/quote]

Har ikke tro på at Xhaka og Partey er med fryktelig mye lenger, mens jeg ikke bryr meg nevneverdig om Elneny eller Turner skulle gå langt (noe jeg heller ikke tror)
[/quote]
Tror heller ikke Elneny går langt i VM. Så da er vi to.

Edit: sletting av quotes på mobil blir bare tull. Men prøvde å svare på innlegg fra @Wellé

startelver

Legg inn av startelver »

Arsenal har flyt med trekninger også ja, det er den sesongen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: tir nov 29, 2022 4:01 pm Arsenal har flyt med trekninger også ja, det er den sesongen.
Gode lag har flaks.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ikke noe spilletid på Saliba i dag heller. Synd med tanke på kampform, for Frankrike går nesten garantert helt til siste helgen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: ons nov 30, 2022 4:04 pm Ikke noe spilletid på Saliba i dag heller. Synd med tanke på kampform, for Frankrike går nesten garantert helt til siste helgen.
Ja, ikke ideelt mtp kampform, men forhåpentligvis så betyr det også at lønnskrav og interesse fra andre klubber ikke er like ekstreme etter mesterskapet som hvis han hadde fått en del spilletid.

Litt ironisk at laget som leder den beste objektivt beste ligaen i verden har kun én spiller som er førstevalg (og er Saka fortsatt førstevalg?) for et lag som har vinnerpotensialet. Menmen, jeg tror ikke det kommer til å være veldig detrimentalt for oss at ikke flere av spillerne våre er førstevalg. De får heldigvis ikke de samme fysiske og mentale påkjenningene som de som spiller får, samtidig som at de trener med høy intensitet (periodisering) som er bra for skadeforebygging.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons nov 30, 2022 4:17 pm
Enzino skrev: ons nov 30, 2022 4:04 pm Ikke noe spilletid på Saliba i dag heller. Synd med tanke på kampform, for Frankrike går nesten garantert helt til siste helgen.
Ja, ikke ideelt mtp kampform, men forhåpentligvis så betyr det også at lønnskrav og interesse fra andre klubber ikke er like ekstreme etter mesterskapet som hvis han hadde fått en del spilletid.

Litt ironisk at laget som leder den beste objektivt beste ligaen i verden har kun én spiller som er førstevalg (og er Saka fortsatt førstevalg?) for et lag som har vinnerpotensialet. Menmen, jeg tror ikke det kommer til å være veldig detrimentalt for oss at ikke flere av spillerne våre er førstevalg. De får heldigvis ikke de samme fysiske og mentale påkjenningene som de som spiller får, samtidig som at de trener med høy intensitet (periodisering) som er bra for skadeforebygging.
Det har jo litt å gjøre med at Artetas system har klikket på plass og funker veldig forsterkende på spillere i riktige roller. Men også med å gjøre at mange av dem er unge og på vei opp. Det vil jo se veldig rart ut hvis ikke spillere som Saliba, Martinelli og Saka er faste om 4 år i USA. Dvs. Martinelli skal vel enten slå ut Vinicius som er den eneste unge spilleren med større potensial i posisjonen, eller slå ut unge og talentfulle Anthony på motsatt ving. Så det er en litt spesiell situasjon.

P.S. Jeg tror Saka er førstevalg når motstanden blir tøff. Southgate viste i EM at han liker Sakas disiplin. Kanskje ikke mot Senegal, selv om jeg tror det. Men i kvarten (gitt at de ikke skreller ut i 8.dels) så tror jeg han spiller.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: ons nov 30, 2022 6:20 pm
Wellé skrev: ons nov 30, 2022 4:17 pm
Enzino skrev: ons nov 30, 2022 4:04 pm Ikke noe spilletid på Saliba i dag heller. Synd med tanke på kampform, for Frankrike går nesten garantert helt til siste helgen.
Ja, ikke ideelt mtp kampform, men forhåpentligvis så betyr det også at lønnskrav og interesse fra andre klubber ikke er like ekstreme etter mesterskapet som hvis han hadde fått en del spilletid.

Litt ironisk at laget som leder den beste objektivt beste ligaen i verden har kun én spiller som er førstevalg (og er Saka fortsatt førstevalg?) for et lag som har vinnerpotensialet. Menmen, jeg tror ikke det kommer til å være veldig detrimentalt for oss at ikke flere av spillerne våre er førstevalg. De får heldigvis ikke de samme fysiske og mentale påkjenningene som de som spiller får, samtidig som at de trener med høy intensitet (periodisering) som er bra for skadeforebygging.
Det har jo litt å gjøre med at Artetas system har klikket på plass og funker veldig forsterkende på spillere i riktige roller. Men også med å gjøre at mange av dem er unge og på vei opp. Det vil jo se veldig rart ut hvis ikke spillere som Saliba, Martinelli og Saka er faste om 4 år i USA. Dvs. Martinelli skal vel enten slå ut Vinicius som er den eneste unge spilleren med større potensial i posisjonen, eller slå ut unge og talentfulle Anthony på motsatt ving. Så det er en litt spesiell situasjon.

P.S. Jeg tror Saka er førstevalg når motstanden blir tøff. Southgate viste i EM at han liker Sakas disiplin. Kanskje ikke mot Senegal, selv om jeg tror det. Men i kvarten (gitt at de ikke skreller ut i 8.dels) så tror jeg han spiller.
Saliba fikk 35 minutter i dag da. Det er jo noe. Var som vanlig solid.
Men et ganske skuffende VM for han, dersom han ikke får mer spilletid videre.

Ja, litt rart at Arsenal ikke har flere spillere som starter i VM-kampene. F.eks. United har jo plenty av spillere, uten at klubblaget er spesielt godt for tiden. Det er det lenge siden de har vært.

Absolutt enig, at Arsenal ligger der de ligger nå, beror nok mye på Arteta, og hans sammensetning av laget. At flere spillere ikke slipper til på landslaget beror naturligvis på at Arsenal har en del unge spillere i utvikling, så om noen år er nok flere med i startoppstillingene.
Og om 4 år har vi kanskje Ødegaard som starter for oss i et VM også ;)

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Jeg mener det er positivt at de ikke får all verdens spilletid, men mulig man blir noe kamprusten.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ons nov 30, 2022 6:27 pm
Enzino skrev: ons nov 30, 2022 6:20 pm
Wellé skrev: ons nov 30, 2022 4:17 pm
Ja, ikke ideelt mtp kampform, men forhåpentligvis så betyr det også at lønnskrav og interesse fra andre klubber ikke er like ekstreme etter mesterskapet som hvis han hadde fått en del spilletid.

Litt ironisk at laget som leder den beste objektivt beste ligaen i verden har kun én spiller som er førstevalg (og er Saka fortsatt førstevalg?) for et lag som har vinnerpotensialet. Menmen, jeg tror ikke det kommer til å være veldig detrimentalt for oss at ikke flere av spillerne våre er førstevalg. De får heldigvis ikke de samme fysiske og mentale påkjenningene som de som spiller får, samtidig som at de trener med høy intensitet (periodisering) som er bra for skadeforebygging.
Det har jo litt å gjøre med at Artetas system har klikket på plass og funker veldig forsterkende på spillere i riktige roller. Men også med å gjøre at mange av dem er unge og på vei opp. Det vil jo se veldig rart ut hvis ikke spillere som Saliba, Martinelli og Saka er faste om 4 år i USA. Dvs. Martinelli skal vel enten slå ut Vinicius som er den eneste unge spilleren med større potensial i posisjonen, eller slå ut unge og talentfulle Anthony på motsatt ving. Så det er en litt spesiell situasjon.

P.S. Jeg tror Saka er førstevalg når motstanden blir tøff. Southgate viste i EM at han liker Sakas disiplin. Kanskje ikke mot Senegal, selv om jeg tror det. Men i kvarten (gitt at de ikke skreller ut i 8.dels) så tror jeg han spiller.
Saliba fikk 35 minutter i dag da. Det er jo noe. Var som vanlig solid.
Men et ganske skuffende VM for han, dersom han ikke får mer spilletid videre.

Ja, litt rart at Arsenal ikke har flere spillere som starter i VM-kampene. F.eks. United har jo plenty av spillere, uten at klubblaget er spesielt godt for tiden. Det er det lenge siden de har vært.

Absolutt enig, at Arsenal ligger der de ligger nå, beror nok mye på Arteta, og hans sammensetning av laget. At flere spillere ikke slipper til på landslaget beror naturligvis på at Arsenal har en del unge spillere i utvikling, så om noen år er nok flere med i startoppstillingene.
Og om 4 år har vi kanskje Ødegaard som starter for oss i et VM også ;)
Jeg fulgte Danmark, siden det primært var der spenningen var. Så fikk faktisk ikke med meg at han ble byttet inn. Mye bedre enn ikke noe.

Men som nevnt tidligere, kan det føre til at de det gjelder er litt kamprustne med en gang de kommer tilbake, men at de også vil ha mer jevn form utover våren.

Arsenals viktigste måned er uten sammenligning April. Det er da laget må være i toppform. Fra 8. april til 6. mai har vi 6 ligakamper. Fem av dem er: Liverpool (B), West-Ham (B), City (B), Chelsea (H) og Newcastle (B). Det er helt ekstremt. Blir veldig få poeng der om ikke laget er helt på maksimalt nivå.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Ben White dratt hjem pga personlige årsaker. Dødsfall/sykdom i familien kanskje.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: ons nov 30, 2022 7:51 pm Ben White dratt hjem pga personlige årsaker. Dødsfall/sykdom i familien kanskje.
Vi får håpe alt går bra med ham og familien. Han hadde neppe fått spille et minutt uansett, så rent sportslig utgjør det liten forskjell. Faktisk antakelig positivt hvis han kan joine laget. Men det sportslige er selvsagt underordnet i en slik situasjon.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Wengerist skrev: ons nov 30, 2022 7:05 pm Jeg mener det er positivt at de ikke får all verdens spilletid, men mulig man blir noe kamprusten.
Jeg ser det har vært noen diskusjoner om dette. Det snakkes en del om formen når man starter opp igjen. Jeg vil tro at den store fordelen kommer i mars/april/mai. Da er det naturlig å tro at spillerne som har hatt lavere kampbelastning i perioden vi er inne i nå kommer til å stå bedre enn de som har hatt fullt kjør gjennom hele sesongen. Det passer jo veldig fint om vi er så heldige at seriemesterskapet ikke er avgjort før den tid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»