Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »

Pulisic slår bedre cornere for USA enn det vi har gjort i hele høst.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Saliph

Legg inn av Saliph »

GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 8:27 pm Hazard kunne jeg tenkt meg tilbake.

Men det spiller ingen rolle for meg egentlig da jeg har svært dalende interesse for klubben og toppfotball generelt.

Regner med alle er blitt klar over at vi har treningsleir i Abu Dhabi i vinter..
Du mener ikke det? 32 år i januar, og har ikke levert noen verdens ting av betydning for Real. For et latterlig bra salg det var av dere, og et tilsvarende grusomt kjøp av Real. Det lover ikke akkurat bra når din nye stjernespiller møter opp til sin første pre-season sykelig overvektig. Vi snakker vel tidenes største flopp her? Edit: får vel god konkurranse fra Coutinho og Lukaku.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Saliph skrev: lør nov 26, 2022 2:00 pm
GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 8:27 pm Hazard kunne jeg tenkt meg tilbake.

Men det spiller ingen rolle for meg egentlig da jeg har svært dalende interesse for klubben og toppfotball generelt.

Regner med alle er blitt klar over at vi har treningsleir i Abu Dhabi i vinter..
Du mener ikke det? 32 år i januar, og har ikke levert noen verdens ting av betydning for Real. For et latterlig bra salg det var av dere, og et tilsvarende grusomt kjøp av Real. Det lover ikke akkurat bra når din nye stjernespiller møter opp til sin første pre-season sykelig overvektig. Vi snakker vel tidenes største flopp her? Edit: får vel god konkurranse fra Coutinho og Lukaku.
Det er nok mer med hjertet enn hjernen skal sies.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Apropos hjertet..


VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Casadei med hattricko.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Veldig glad jeg slipper å forholde meg til Hazard nå som han kom med VMs nest dårligste uttalelse, kun slått av Infantino. For en løk. Drittperson, og det er i grunn ganske skuffende.

Casadei virker til å finne seg til rette nå. I fyr og flammer, og det kan vel diskuteres at han, i likhet med Hall og Hutchinson, nå begynner å bli altfor god for nivået han spiller på. Spennende å se hva slags planer det er videre for han. Håper han blir med på treningssamlingen vår til ... drittlandet Saudi-Arabia i desember.

Leser også at han tekniske direktøren fra Leipzig er all but confirmed. Nå begynner i hvert fall støtteapparatet og ta form, og en del av våre skadete spillere ser ut til å være tilbake i trening igjen.

Saliph

Legg inn av Saliph »

GatlingGun skrev: lør nov 26, 2022 4:30 pm
Saliph skrev: lør nov 26, 2022 2:00 pm
GatlingGun skrev: ons nov 23, 2022 8:27 pm Hazard kunne jeg tenkt meg tilbake.

Men det spiller ingen rolle for meg egentlig da jeg har svært dalende interesse for klubben og toppfotball generelt.

Regner med alle er blitt klar over at vi har treningsleir i Abu Dhabi i vinter..
Du mener ikke det? 32 år i januar, og har ikke levert noen verdens ting av betydning for Real. For et latterlig bra salg det var av dere, og et tilsvarende grusomt kjøp av Real. Det lover ikke akkurat bra når din nye stjernespiller møter opp til sin første pre-season sykelig overvektig. Vi snakker vel tidenes største flopp her? Edit: får vel god konkurranse fra Coutinho og Lukaku.
Det er nok mer med hjertet enn hjernen skal sies.
Ser den! Vi har vel alle vært der - selv jeg, som vanligvis er tilnærmet feilfri.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør nov 26, 2022 7:10 pm Casadei virker til å finne seg til rette nå. I fyr og flammer, og det kan vel diskuteres at han, i likhet med Hall og Hutchinson, nå begynner å bli altfor god for nivået han spiller på. Spennende å se hva slags planer det er videre for han. Håper han blir med på treningssamlingen vår til ... drittlandet Saudi-Arabia i desember.

Jeg syns de virker - ganske klart - for gode for U21 og den eneste logikken jeg finner i manglende utlån er treningssamlingen du viser til. Jeg tipper at planen hele tiden har vært at disse skal sørge for at vi har nok spillere av et visst nivå på treningene under VM, og at de deretter skal på utlån.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Casadei ble jo hentet i sommer, så planen der har nok også vært å bli kjent med han før han lånes ut og at han også skal få bli kjent med klubben først.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

thewaterfall skrev: lør nov 26, 2022 8:23 pm Casadei ble jo hentet i sommer, så planen der har nok også vært å bli kjent med han før han lånes ut og at han også skal få bli kjent med klubben først.
Joda, men hvis det ikke hadde vært VM pause denne sesongen tror jeg han hadde vært utleid til tross for at man da ikke hadde blitt bedre kjent.
Å bli bedre kjent er "nice to have", mens spilletid på høyeste nivå er "need to have".

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: lør nov 26, 2022 1:59 am
James godtar 250k og er vår beste spiller. Han her godtar ikke noe under 300k hahahhaha ler meg ihjel. Dette er takken for å fostre deg frem med uendeløse tillit.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: lør nov 26, 2022 8:18 pm
Inbetweener skrev: lør nov 26, 2022 7:10 pm Casadei virker til å finne seg til rette nå. I fyr og flammer, og det kan vel diskuteres at han, i likhet med Hall og Hutchinson, nå begynner å bli altfor god for nivået han spiller på. Spennende å se hva slags planer det er videre for han. Håper han blir med på treningssamlingen vår til ... drittlandet Saudi-Arabia i desember.

Jeg syns de virker - ganske klart - for gode for U21 og den eneste logikken jeg finner i manglende utlån er treningssamlingen du viser til. Jeg tipper at planen hele tiden har vært at disse skal sørge for at vi har nok spillere av et visst nivå på treningene under VM, og at de deretter skal på utlån.
Jeg har et håp om at at Hall sine to siste kamper fra start mot City og Newcastle, hvor han mest sannsynlig var vår beste spiller, kan overbevise Potter om at de ikke trenger og lånes ut. Nivået er der jo. Det å treffe gode utlån er langt vanskeligere enn å la gutta prøve seg i en og annen kamp fra start, samt gode innhopp. Potter har hittil vist at han har vært villig til å gi Chukwu sjansen når vi trenger mål som mest. Bare fortærlig at han ble skadet når han endelig var inne i varmen. Hall har vist det samme. Når spillerne er tilbake fra VM er det igjen to kamper i uka. Hvis det noensinne var en mulighet til å blø inn våre aller mest talentfulle er det nå.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »


KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Mounts kontrakt nå er jo følgene av å kjøpe spillere og gi disse grisehøye lønninger før de i det hele tatt har prestert i klubben, jfr. Sterling og Kouliably. Og tidligere Lukaku og Werner.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

KongOlav2 skrev: søn nov 27, 2022 2:35 pm Mounts kontrakt nå er jo følgene av å kjøpe spillere og gi disse grisehøye lønninger før de i det hele tatt har prestert i klubben, jfr. Sterling og Kouliably. Og tidligere Lukaku og Werner.
Mount fortjener jo mye høyere lønn enn Sterling og de fleste andre som har blitt hentet inn. Ofte slik at de som har alltid vært i klubben havner bakpå. Det lønner seg å skifte klubb.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 12:38 pm Akademiet
Siden du ser endel U-21 PL (og jeg ser litt) så hadde jeg lyst til å spørre deg angående sesongen så langt.

Hvem synes du at har vært mest imponerende i ligaen så langt? Hvem har overrasket deg mest (positivt)? Og hvilke yngre spillere synes du fremstår som veldig store talenter på sikt - altså ikke nødvendigvis førstevalg denne sesongen grunnet alder, men som gjerne kan spille PL-fotball når de er 18 år, og ikke U-21?

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Kovacic med en veldig bra førsteomgang mot Canada nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: søn nov 27, 2022 3:07 pm Siden du ser endel U-21 PL (og jeg ser litt) så hadde jeg lyst til å spørre deg angående sesongen så langt.

Hvem synes du at har vært mest imponerende i ligaen så langt? Hvem har overrasket deg mest (positivt)? Og hvilke yngre spillere synes du fremstår som veldig store talenter på sikt - altså ikke nødvendigvis førstevalg denne sesongen grunnet alder, men som gjerne kan spille PL-fotball når de er 18 år, og ikke U-21?
Jeg ser nesten kun Chelsea U21, og dessverre ikke så mange kamper som jeg skulle ønske. Så jeg har nok ikke god oversikt over talentene i PL2 sånn generelt. Et annet problem er jo at man har denne idiotiske regelen om at man ikke kan sende Dev.kamper samme dag som A-laget spiller. Av den grunn er det for få Chelsea-kamper som sendes.

Pga jobb har jeg ikke tid til å skrive mer utfyllende om spillerne, men for Chelsea er det jo de åpenbare: Hall, Hutchinson og Casadei (i den rekkefølgen) tror jeg alle kunne klart seg bra i PL i dag. Hall mener jeg bør starte mot Bournemouth når PL starter igjen i desember. Det er også spillere jeg mener kan bli landslagsspillere for sine respektive landslag i fremtiden. Jeg var ikke solgt på Casadei da vi hentet ham, men han har virkelig imponert for U-laget vårt. Webster er jo også omtalt som ett av våre største talenter, personlig er jeg ikke like solgt på ham som de tre førstnevnte. Håper allikevel vi får på plass ny kontrakt.

Av yngre spillere som enda ikke er fast på U21 er det nok Castledine jeg har mest tro på. Ganske komplett spiller.

Av andre spillere jeg har sett i år (dog kun mot Chelsea) er det helt klart Bobb, Borges og Luke Harris som har imponert meg mest. Det førstnevnte viste mot Chelsea U21 er noe av det bedre jeg har sett i Dev.ligaen på en stund og nordmannen er åpenbart klar for større oppgaver. Om han kan bli en stjerne på øverste nivå er jeg mer usikker på. Da har jeg kanskje mer tro på Borges som har noen latterlige ferdigheter. Såvidt jeg husker har han også fått vært med i CL-troppen til City i etterkant?

Luke Harris har jo allerede vært med i PL-tropp for Fulham som 17-åring, og drepte Chelsea U21 fullstendig da vi møttes i høst med hattrick. Gjerne ikke blendende teknikk, men bare en tilstedeværelse som oste fremtidig stjerne. Nå skal jo Chelsea også være interessert i å kjøpe ham.

For øvrig blytungt å se Musiala herje nå. Hva som kunne vært... Men han hadde vel vært lånt ut til Hull om han fortsatt var i klubben. Emm bør vi helt seriøst innlemme Hall dønn i A-laget nå og spille ham fremover som Munchen gjorde med Musiala som 17-åring. Musiala selvsagt bedre ferdigheter, men Hall er god nok til å bli en viktig bidragsyter for Chelsea i dag som 18-åring. Bare gjør ham til en fast brikke i førstelagstroppen og spill ham mye.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: søn nov 27, 2022 3:07 pm Siden du ser endel U-21 PL (og jeg ser litt) så hadde jeg lyst til å spørre deg angående sesongen så langt.

Hvem synes du at har vært mest imponerende i ligaen så langt? Hvem har overrasket deg mest (positivt)? Og hvilke yngre spillere synes du fremstår som veldig store talenter på sikt - altså ikke nødvendigvis førstevalg denne sesongen grunnet alder, men som gjerne kan spille PL-fotball når de er 18 år, og ikke U-21?
Beklager nå leste jeg litt bedre hva du mente i andre setning der. For Chelsea er det ingen 18 år eller yngre foruten Hall som jeg tror kan stikke rett til A-laget (han har jo forsåvidt allerede vist at han mestrer det). Castledine er 17 år hele denne sesongen, men tror ikke han har ferdighetene til at han kan gå rett forbi U21 feks neste sesong. Mulig han kunne fått et innhopp eller to i enkle Carabao-kamper i 23/24-sesongen om utviklingen fortsetter.

Den mest spennende Chelsea-spilleren jeg har sett i YCL i år, foruten Castledine og Hall, er helt klart Kiano Dyer som kom fra West Brom i fjor vinter. Fylte 16 år for en uke siden men var tidvis dritgod mot 18-19-åringer da han startet sentralt for oss mot feks Milan hjemme i høst. Fantastisk balanse og en intensitet i spillet sitt, og selv om han er liten så har han ferdigheter som tilsier at han kunne tatt ''en Musiala''. Det er mulig han får debuten sin for U21-laget allerede denne sesongen, men er vel kanskje for tidlig. Du vet jeg liker Tudor Idowu også, men må se ham fortsette spillet litt til før jeg tør å felle en dom. Fikk debuten sin for U21 for en uke siden, fyller 18 år i januar.

Leo Cardoso er vel karakterisert som et enda større talent, men har vært skadet hele høst og spilte første kamp tilbake for en uke siden. Har ikke sett ham spille. Kjipt for West Brom å miste alle sine stortalenter før de er fylt 17 år.

Mheuka har jeg ikke sett spille en hel kamp enda, men etter alle solemerker er vel han vårt største talent som ikke har spilt U18-fotball. Han får mye gratis pga fysikken mot spillere som er 10-15kg lettere, men samtidig synes jeg han ser overraskende god ut med ball og tror at ferdighetene hans kan videreføres når han møter eldre spillere som matcher ham på fysikk. Håper han får spille for U18-laget denne sesongen og at kampen da vises.

Her er forresten U17-laget til England som knuste Georgia for en drøy måned siden. 5(!) Chelsea-spillere fra start i tillegg til Dibling (2 mål) som dessverre ikke fant seg til rette i Chelsea og stakk tilbake til Southampton etter kun en måned. Vi noterer oss at Nwaneri er en type spiller du sikter til i innlegget ditt, debuterte som kjent for Arsenal i høst som 16-åring. Lewis-Skelly synes jeg for øvrig også var fantastisk i den kampen. Speller.

Bilde

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 1:44 pm Castledine er 17 år hele denne sesongen, men tror ikke han har ferdighetene til at han kan gå rett forbi U21 feks neste sesong. Mulig han kunne fått et innhopp eller to i enkle Carabao-kamper i 23/24-sesongen om utviklingen fortsetter.
Simon Johnson og The Athletic kjørte forresten sak på Castledine for noen dager siden. Generelt mye bra stoff fra The Athletic, nesten et must om man ønsker å følge klubben sin tett.

https://theathletic.com/3924067/2022/11 ... -from-dad/

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Nkunku praktisk talt i boks ifølge Romano.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 2:06 pm Nkunku praktisk talt i boks ifølge Romano.
Det der må være en av de dårligste photoshopene jeg har sett i mitt liv.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: man nov 28, 2022 2:11 pm Det der må være en av de dårligste photoshopene jeg har sett i mitt liv.
Romano gir helt faen, burde funnet seg en ny photoshop-fyr.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 2:06 pm Nkunku praktisk talt i boks ifølge Romano.
Tror jeg så Ben Jacobs mene det er snakk om €70m, men jeg vet ikke om det er noe jeg har drømt eller ikke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 11:51 am U21
Godt innlegg!

Enig i veldig mye. Vil si at Carlos Borges har stått frem som den mest dominante skikkelsen i U21-PL, men det er vanskelig å ikke nevne Luke Harris som du også gjør, som statistisk har vært enda bedre ut ifra spilletid. Han har jo hatt mange helger hvor han har vært på benken til Fulham, dermed ikke like mye spilletid.

Det sagt så er jo Carlos Borges en 04-årgang, og blant hans jevnaldrende så er de mest lovende stort sett allerede på benken eller banen i PL eller Championship.

Manchester City har jo venstrebacken Rico Lewis, som gjerne hadde spilt endel mer hvis han var i en klubb som ikke hadde Cancelo. Southampton har Roméo Lavia og Juan Larios som er i førstelagstroppen (Lavia bør jeg jo egentlig ikke ta med, ettersom at han knapt har vært i U21-PL i det hele tatt). Liverpool-gjengen er høye på Stefan Bajcetic som har varmet deres benk i store deler av sesongen, mens Manchester United har Atléticogutten Alejandro Garnacho som også er født samme år.
Dere har som du nevnte Lewis Hall, som utover sesongen nok kommer til å tilbringe mindre og mindre tid på U21-laget og mer og mer bli inkludert i førstelaget. Mens Brighton har Julio Enciso som er en kar som jeg mener at burde få mer spilletid i førsteelleveren.

Jeg vil si at jeg ikke har blitt blown away av Omari Hutchinson denne sesongen. Jeg føler at hvis han virkelig skal bli en stor spiller så burde han ha spilt på samme nivå som Carlos Borges. Jeg hadde store forventninger etter fjorårssesongen, men jeg synes ikke at han har vært nevneverdig bedre denne sesongen kontra forrige, og det er noe bekymringsverdig med tanke på at han nå er blant de eldre i toppen av ligaen. Casadei har imponert meg mer (men det kan igjen være på grunn av at jeg hadde lavere forventninger.) Jeg synes han har løftet laget i de kampene jeg har sett av ham.

Det mest interessante for meg er å se på hvilke spillere som er født i 2005 og senere som har fått spilletid - og ut ifra skriverier har imponert.
På listen min så har jeg navn som Bobby Clark, Leo Castledine, Ben Doak, Joel Ndala, Oliver Scarles, Jimmy-Jay Morgan, Ethan Nwaneri og selvfølgelig Luke Harris som allerede er nevnt (og som jeg ikke kommer til å skrive om på nytt).
Hvis jeg begynner med de som har vist seg mest frem spesifikt i U21-klassen så har Jimmy-Jay Morgan for Southampton og Oliver "den neste Rice" Scarles for West Ham vært et par som jeg har bitt meg merke i som mindre kjente men lovende karer. Begge ser jeg på som kandidater til å spille endel i PL når de er 18 - selv om det skal nevnes at Southampton muligens ikke er i PL når Jimmy-Jay blir 18 år.
Fra Liverpool så har både Bobby Clark og Ben Doak fått muligheten på A-laget slik som Bajcetic, og selv om han muligens(?) er den som har flydd mest under radaren i Liverpool så har jeg vært mest imponert av Ben Doak av ungdommene til Liverpool. Veldig imponerende i Youth League, og det kan være at han ikke er altfor langt unna en landslagsplass i Skottland.
Leo Castledine kan du skrive mer om enn meg, det eneste jeg vil nevne er at det er kjekt å se at vi (stort sett) velger de samme spillerne.
Megatalentet Ethan Nwaneri har jeg ikke sett spille enda, men der har du altså en 07-årgang som fikk debuten sin for Arsenal mot Brentford i september. Jeg får nok flust av muligheter til å se ham i årene som kommer, og det hadde vært kult hvis han hadde etablert seg på U21-laget senere i sesongen.
Hos Manchester City så er Joel Ndala det talentet som jeg har valgt ut fra en veldig talentfull gruppe. Toppscorer i U18-ligaen som 16-åring, og har også fått godt med spilletid i Youth League til tross for alderen sin.

Og når vi snakker om U18-ligaen og Youth League og spillere som er veldig unge så kan man jo alltids nevne Chelsea sitt megatalent Shumaira Mheuka samt Frankie Runham (begge født i 2007). Runham er nesten et år eldre enn Mheuka, men har til gjengjeld allerede fått spilt endel på Youth League-laget til Chelsea (og scoret), noe som ikke skjer med mindre du er veldig, veldig talentfull. Han er faktisk den 4. yngste spilleren med et mål i Youth League denne sesongen. Og av de tre som var yngre så er det kun Luka Vuskovic som jeg vurderer som et større talent enn Runham.



(Jeg baserer meg på de kampene jeg har sett, samt statistikk, rapporter og skriverier fra folk/speidere som jeg stoler på.)


Edit: Ser nå at du har kommet med et nytt innlegg, strålende!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 1:44 pm
Den mest spennende Chelsea-spilleren jeg har sett i YCL i år, foruten Castledine og Hall, er helt klart Kiano Dyer
Takk! Dette er en kar jeg ikke har bitt meg merke i, så denne typen tips er det jeg virkelig setter pris på. Da ender han nok opp på talentlisten min skal du se. : P

Tudor har jeg ståltro på. Gjennomført profesjonell type. Eneste aberet er som du sier at man ikke har klare tall som backer opp inntrykket enda.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: man nov 28, 2022 2:11 pm Det der må være en av de dårligste photoshopene jeg har sett i mitt liv.
Ikke akkurat David Villa til Atlético-nivå på den nei!

Bilde

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

https://twitter.com/LondonBluePod?ref_s ... de%3Dfalse

Håper vi taper denne. Ingen av de engelske gutta har visst de kan dominere en midtbane. Håper vi bruker pengene på noen ordentlige vinger, en kreativ spiller og den neste Enzo, Caicedo, Lavia

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 2:34 pm Runham er nesten et år eldre enn Mheuka, men har til gjengjeld allerede fått spilt endel på Youth League-laget til Chelsea (og scoret), noe som ikke skjer med mindre du er veldig, veldig talentfull. Han er faktisk den 4. yngste spilleren med et mål i Youth League denne sesongen. Og av de tre som var yngre så er det kun Luka Vuskovic som jeg vurderer som et større talent enn Runham.
Glemte Runham, takk for påminnelsen! Et par måneder yngre enn Dyer, og holder sistnevnte foran ut fra det jeg har sett av de to. Men absolutt en spennende type ja.

Det kule med Castledine er forresten at fyren kan bekle i en drøss forskjellige posisjoner. Hadde alltid sett på ham som en angriper type Grealish (ligner litt i både utseende og spillestile), men plutselig spilte han høyre stopper i en trebackslinje. Har spilt på begge kanter, offensiv midtbane, indreløper, midtspiss, vingback og høyre stopper. Greit anvendelig men han ender nok opp som en offensiv indreløper/kantspiller.
Sist redigert av Lew_Ashby den man nov 28, 2022 3:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»