Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Svar
aderyn

Re: Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Legg inn av aderyn »

thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 11:40 am
aderyn skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm Alle som har mulighet, husk å delta på ekstraordinært årsmøte på onsdag og stem NEI til sammenslåing. Har dessverre ikke mulighet selv, bor i en annen del av landet men håper at nok folk tar turen til at dette ikke går igjennom. Er viktig at alle som kan går.
Kan jeg spørre hvorfor du er i mot en sammenslåing? Har ikke satt meg inn i situasjonen hos LSK, men sammenslåing virker å være den veien de fleste klubber går nå.
Fordi LSK kvinner ikke egentlig er en klubb, det er et franchise som har reist rundt på Romerike og flyttet seg dit pengene er. De har ingen historisk forankring i Lillestrøm. Alt de vil er å ha en del av kaka som LSK og herrelaget har bygd opp.

Nå som LSK for første gang på mange år har en stabil og god økonomi ville det vært håpløst å riskiere dette ved at man drar en ekstra elitesatsning inn i klubben, som trengs å bli subsidiert. Man kan snakke om delte budsjetter osv men det er ingen tvil om at dette sannsynligvis vil gå utover A-lag herrer. Sponsorpengene vil måtte bli fordelt (Etter press av sponsorer) som ville ødelagt for herresatsningen. Hvis kvinnesatsningen taper penger må dette dekkes inn av den delen av klubben som herrelaget er en del av, og det er ikke akseptabelt. Dette er et lag som tar 200 pers i snitt på kamper. Interessen er bare ikke der. Det er ikke herrelaget og supporterne av LSK sin oppgave å subsidiere for LSK kvinner.

Så skal det også nevnes at LSK pdd faktisk har et eget kvinnelag, så det at vi ikke har det stemmer ikke. De spiller bare litt lenger nede i systemet.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

aderyn skrev: man nov 28, 2022 3:26 pm
thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 11:40 am
aderyn skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm Alle som har mulighet, husk å delta på ekstraordinært årsmøte på onsdag og stem NEI til sammenslåing. Har dessverre ikke mulighet selv, bor i en annen del av landet men håper at nok folk tar turen til at dette ikke går igjennom. Er viktig at alle som kan går.
Kan jeg spørre hvorfor du er i mot en sammenslåing? Har ikke satt meg inn i situasjonen hos LSK, men sammenslåing virker å være den veien de fleste klubber går nå.
Fordi LSK kvinner ikke egentlig er en klubb, det er et franchise som har reist rundt på Romerike og flyttet seg dit pengene er. De har ingen historisk forankring i Lillestrøm. Alt de vil er å ha en del av kaka som LSK og herrelaget har bygd opp.

Nå som LSK for første gang på mange år har en stabil og god økonomi ville det vært håpløst å riskiere dette ved at man drar en ekstra elitesatsning inn i klubben, som trengs å bli subsidiert. Man kan snakke om delte budsjetter osv men det er ingen tvil om at dette sannsynligvis vil gå utover A-lag herrer. Sponsorpengene vil måtte bli fordelt (Etter press av sponsorer) som ville ødelagt for herresatsningen. Hvis kvinnesatsningen taper penger må dette dekkes inn av den delen av klubben som herrelaget er en del av, og det er ikke akseptabelt. Dette er et lag som tar 200 pers i snitt på kamper. Interessen er bare ikke der. Det er ikke herrelaget og supporterne av LSK sin oppgave å subsidiere for LSK kvinner.

Så skal det også nevnes at LSK pdd faktisk har et eget kvinnelag, så det at vi ikke har det stemmer ikke. De spiller bare litt lenger nede i systemet.
Skjønner, jeg vet at LSK Kvinner har hatt mange forskjellige navn (Team Strømmen blant annet vel) og sånn sett ikke har en tilknytting til LSK. Men hverken Sandviken eller Trondheims-Ørn hadde en tilknytting til hhv Brann eller Rosenborg annet enn å være fra samme område/by før sammenslåingene.

aderyn

Legg inn av aderyn »

thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 3:56 pm
aderyn skrev: man nov 28, 2022 3:26 pm
thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 11:40 am

Kan jeg spørre hvorfor du er i mot en sammenslåing? Har ikke satt meg inn i situasjonen hos LSK, men sammenslåing virker å være den veien de fleste klubber går nå.
Fordi LSK kvinner ikke egentlig er en klubb, det er et franchise som har reist rundt på Romerike og flyttet seg dit pengene er. De har ingen historisk forankring i Lillestrøm. Alt de vil er å ha en del av kaka som LSK og herrelaget har bygd opp.

Nå som LSK for første gang på mange år har en stabil og god økonomi ville det vært håpløst å riskiere dette ved at man drar en ekstra elitesatsning inn i klubben, som trengs å bli subsidiert. Man kan snakke om delte budsjetter osv men det er ingen tvil om at dette sannsynligvis vil gå utover A-lag herrer. Sponsorpengene vil måtte bli fordelt (Etter press av sponsorer) som ville ødelagt for herresatsningen. Hvis kvinnesatsningen taper penger må dette dekkes inn av den delen av klubben som herrelaget er en del av, og det er ikke akseptabelt. Dette er et lag som tar 200 pers i snitt på kamper. Interessen er bare ikke der. Det er ikke herrelaget og supporterne av LSK sin oppgave å subsidiere for LSK kvinner.

Så skal det også nevnes at LSK pdd faktisk har et eget kvinnelag, så det at vi ikke har det stemmer ikke. De spiller bare litt lenger nede i systemet.
Skjønner, jeg vet at LSK Kvinner har hatt mange forskjellige navn (Team Strømmen blant annet vel) og sånn sett ikke har en tilknytting til LSK. Men hverken Sandviken eller Trondheims-Ørn hadde en tilknytting til hhv Brann eller Rosenborg annet enn å være fra samme område/by før sammenslåingene.
Sandviken og Trondheims Ørn hadde hvert fall lange og gode tradisjoner med kvinnefotball, så har de holdt seg på ett sted. Så en sammenslåing var mer naturlig på det settet. Pluss at Brann og Rosenborg har vært økonomisk langt sterkere enn LSK i mange år.

Hater også hvordan debatten om sammenslåing har blitt. Der noen som fronter for sammenslåing har prøvd å gjøre dette til en likestillingsdebatt, virkelig håpløst hvordan mange rundt LSK kvinner har utalt og argumentert i denne saken. Når det var snakk om dette tidligere i år (Før det vanlige årsmøtet) så gikk det så langt at en sponsor for LSK gikk ut å meldte at de ville trekke seg om sammenslåingen ikke gikk igjennom fordi det var i mot likestilling eller noe sånt pisspreik. Når alt dette handler om er at man ikke skal risikere A-laget sin sportslige satsning for å absolutt ha inn et kvinnlag som også trenger midler for å drive sin satsning. LSK har allerede et kvinnlag, så likestilling blir et dumt argument.

Jeg er for så vidt ikke helt i mot en muig sammenslåing på sikt. Men altfor tidlig nå, spesielt når den økonomiske situasjonen i klubben akkurat har kommet på bedringens vei etter mange skakkjørte år.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

aderyn skrev: man nov 28, 2022 5:04 pm
thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 3:56 pm
aderyn skrev: man nov 28, 2022 3:26 pm

Fordi LSK kvinner ikke egentlig er en klubb, det er et franchise som har reist rundt på Romerike og flyttet seg dit pengene er. De har ingen historisk forankring i Lillestrøm. Alt de vil er å ha en del av kaka som LSK og herrelaget har bygd opp.

Nå som LSK for første gang på mange år har en stabil og god økonomi ville det vært håpløst å riskiere dette ved at man drar en ekstra elitesatsning inn i klubben, som trengs å bli subsidiert. Man kan snakke om delte budsjetter osv men det er ingen tvil om at dette sannsynligvis vil gå utover A-lag herrer. Sponsorpengene vil måtte bli fordelt (Etter press av sponsorer) som ville ødelagt for herresatsningen. Hvis kvinnesatsningen taper penger må dette dekkes inn av den delen av klubben som herrelaget er en del av, og det er ikke akseptabelt. Dette er et lag som tar 200 pers i snitt på kamper. Interessen er bare ikke der. Det er ikke herrelaget og supporterne av LSK sin oppgave å subsidiere for LSK kvinner.

Så skal det også nevnes at LSK pdd faktisk har et eget kvinnelag, så det at vi ikke har det stemmer ikke. De spiller bare litt lenger nede i systemet.
Skjønner, jeg vet at LSK Kvinner har hatt mange forskjellige navn (Team Strømmen blant annet vel) og sånn sett ikke har en tilknytting til LSK. Men hverken Sandviken eller Trondheims-Ørn hadde en tilknytting til hhv Brann eller Rosenborg annet enn å være fra samme område/by før sammenslåingene.
Sandviken og Trondheims Ørn hadde hvert fall lange og gode tradisjoner med kvinnefotball, så har de holdt seg på ett sted. Så en sammenslåing var mer naturlig på det settet. Pluss at Brann og Rosenborg har vært økonomisk langt sterkere enn LSK i mange år.

Hater også hvordan debatten om sammenslåing har blitt. Der noen som fronter for sammenslåing har prøvd å gjøre dette til en likestillingsdebatt, virkelig håpløst hvordan mange rundt LSK kvinner har utalt og argumentert i denne saken. Når det var snakk om dette tidligere i år (Før det vanlige årsmøtet) så gikk det så langt at en sponsor for LSK gikk ut å meldte at de ville trekke seg om sammenslåingen ikke gikk igjennom fordi det var i mot likestilling eller noe sånt pisspreik. Når alt dette handler om er at man ikke skal risikere A-laget sin sportslige satsning for å absolutt ha inn et kvinnlag som også trenger midler for å drive sin satsning. LSK har allerede et kvinnlag, så likestilling blir et dumt argument.

Jeg er for så vidt ikke helt i mot en muig sammenslåing på sikt. Men altfor tidlig nå, spesielt når den økonomiske situasjonen i klubben akkurat har kommet på bedringens vei etter mange skakkjørte år.
Ja, det kreves baller til å stå imot maktmisbruket som frontes av Woke. Håper for deres del at det ikke blir sammenslåing.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

aderyn skrev: man nov 28, 2022 5:04 pm Når det var snakk om dette tidligere i år (Før det vanlige årsmøtet) så gikk det så langt at en sponsor for LSK gikk ut å meldte at de ville trekke seg om sammenslåingen ikke gikk igjennom fordi det var i mot likestilling eller noe sånt pisspreik. ´
Samme skjedde i forkant av årsmøtet i RBK. En uting.

https://www.nrk.no/trondelag/sparebank1 ... 1.15901292

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Zanick skrev: man nov 28, 2022 5:38 pm
aderyn skrev: man nov 28, 2022 5:04 pm Når det var snakk om dette tidligere i år (Før det vanlige årsmøtet) så gikk det så langt at en sponsor for LSK gikk ut å meldte at de ville trekke seg om sammenslåingen ikke gikk igjennom fordi det var i mot likestilling eller noe sånt pisspreik. ´
Samme skjedde i forkant av årsmøtet i RBK. En uting.

https://www.nrk.no/trondelag/sparebank1 ... 1.15901292
Hvordan kan dette være lovlig?
Hvordan hadde det sett ut om en rik onkel hadde gått ut før er folkevalg i en kommune f.eks å sagt at om det ikke ble som han ville så kutter han støtten til kommunen?
Det er jo korrupsjon, bare at de går ut i avisen med det.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Zanick skrev: man nov 28, 2022 5:38 pm
aderyn skrev: man nov 28, 2022 5:04 pm Når det var snakk om dette tidligere i år (Før det vanlige årsmøtet) så gikk det så langt at en sponsor for LSK gikk ut å meldte at de ville trekke seg om sammenslåingen ikke gikk igjennom fordi det var i mot likestilling eller noe sånt pisspreik. ´
Samme skjedde i forkant av årsmøtet i RBK. En uting.

https://www.nrk.no/trondelag/sparebank1 ... 1.15901292
For mange sponsorer som prøver å presse dette igjennom så de booster egen PR ved å fremstille seg selv som likestillingsforkjempere i media. Selv om det ikke er det saken egentlig handler om. Sponsorer bør holde seg unna hva klubbens medlemmer velger å stemme over. Hvis de ikke velger å forlenge avtalen noen år senere er det greit nok men hold det greiene unna media. Orker ikke sponsorer som skal ødelegge klubben for å sette seg selv I et bedre lys. Spesielt ikke gjennom å stjele herrelaget og klubbens supportere sine penger, for å så gi dette bort til noen som ingen gidder å se spille fotball. Det er ikke likestilling, det er tyveri.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

I ytterste konsekvens kan en sammenslåing føre til et LSK i framtiden blir en breddeklubb. Lillestrøm er landets minste storklubb. Klubben lever i toppen av norsk fotball utelukkende på egne meritter, og at folk spredd rundt på Romerike trekkes mot det sterke engasjementet og supportermiljøet som finnes rundt klubben. Det er ingen selvfølge at folk i Lørenskog, Gjerdrum, Nittedal, Kløfta, Eidsvoll, Hurdal og Aurskog ender opp med å holde med Lillestrøm. Vi får ingenting gratis i kraft av å være det største laget i en storby.

En sammenslåing og påfølgende satsning på LSK Kvinner vil skje på bekostning av konkurransedyktigheten til den desidert største interessedrivende virksomheten i klubben. På sikt frykter jeg at vi ikke lenger klarer å henge med i eliteserien, interessen daler, og vi sitter igjen med to elitesatsinger som skal krangle internt om fordelingen av en stadig krympende budsjettpose. Om du synes det er ubehagelig at klubben blir omtalt som mørkemenn av folk som Leif Welhaven nå, vent og se kritikken som kommer dagen kvinnelaget må ta kutt for å berge elitesatsingen til herrelaget.

Jeg merker at det som tidligere var en likegyldighet overfor LSKKFK har beveget seg mer i retning av å aktivt ønske dem ulykke. Fra dagen de dro sirkuset sitt med seg over brua har det vært brede skuldre og en sutrende framtoning om at folk på Romerike skylder dem noe. Det siste året har de kjørt på med full emosjonell utpressing for å tvinge klubbens medlemmer til å begå selvsabotasje. Med seg til forhandlingsbordet har de kun en liste med forventninger og krav om hva LSK må gjøre for dem om de går med på å overta driften av det skakkjørte, sjelløse og pengedopede makkverket de kaller en sportsklubbfotballklubb.

Nei takk, jeg er for glad i denne klubben til å ville gamble med hele dens framtid for å i et øyeblikk framstå som tidsriktig og få en klapp på skuldra av noen glatthjerner i Akersgata. En kvinnesatsing i LSK må skje innenfra, og det vil være essensielt at den bærer sin egen vekt og ikke bruker herrelaget som melkeku. Det samme gjelder en eventuell gjenopprettelse av en ishockeyavdeling i klubben som jeg ser at flere har uttrykt et ønske om. Enig i at det kunne vært fett, men det måtte vært en tydelig adskilt greie.

Måtte det bli et knusende nederlag for LSKKFK på onsdag, og måtte det bli starten på en serie med nederlag som ikke opphører før hele klubben er oppløst.

Laban

Legg inn av Laban »

Bakke og Myhre forlenger sine trener-avtaler. Det er utrolig viktig med kontinuitet på trenersiden. De har imponert meg

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Forslaget om å innlemme LSK Kvinner FK i LSK fikk kun 7 stemmer. Trengte 106/158 stemmer for å gå gjennom. Også opprinnelige forslagsstiller hadde snudd.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ble lettere enn forventa det der. Med så knusende seier så håper jeg vi slipper mer av det gnålet i overskuelig fremtid

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Kjøtteter skrev: ons nov 30, 2022 7:09 pm Forslaget om å innlemme LSK Kvinner FK i LSK fikk kun 7 stemmer. Trengte 106/158 stemmer for å gå gjennom. Også opprinnelige forslagsstiller hadde snudd.
Meget bra, det eneste riktige, og samtidig en positiv overraskelse.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Mathew skal visstnok ha funnet seg en ny klubb skal man tro ryktebørsen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

lsklars skrev: lør des 03, 2022 9:29 pm Mathew skal visstnok ha funnet seg en ny klubb skal man tro ryktebørsen.
Hvor skal han?

Laban

Legg inn av Laban »

Matthew ut. Holst er ferdig. Helland, Taylor, Pettersson og Holmbert ut, muligens Kairinen, pluss Simsir og et par til. LSK må ut å handle på nyåret gitt

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Idag kl.1400 blir spilleplanen for neste års Eliteserie kunngjort. Kan følges på TV2 Sport 2.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ble ikke en lett start det nei

Bilde

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Første derby er i runde 4. En MANDAG KL 1800!!! God bedring a

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Real-_- skrev: fre des 09, 2022 2:10 pm Første derby er i runde 4. En MANDAG KL 1800!!! God bedring a
Hvorfor kan man ikke ha denne på søndag med fri dagen etter??

Laban

Legg inn av Laban »

Nøff har aldri vært på supportenes side, så der er ikke veldig overraskende.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Real-_- skrev: fre des 09, 2022 2:10 pm Første derby er i runde 4. En MANDAG KL 1800!!! God bedring a
Derbyet er første mai...
Tipper de fleste har fri da. Kanskje ikke ute på landet?
😋

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Henningsen skrev: fre des 09, 2022 10:37 pm
Real-_- skrev: fre des 09, 2022 2:10 pm Første derby er i runde 4. En MANDAG KL 1800!!! God bedring a
Derbyet er første mai...
Tipper de fleste har fri da. Kanskje ikke ute på landet?
😋
Tror jeg snakker for mange som ikke bor nærme at en derbykamp med fridag etter er en sjeldent god mulighet for mange til å kunne dra uten å måtte ta fri og bruke opp feriedagene.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Bud på Tønnessen ifølge fvn.

Champis

Legg inn av Champis »

lsklars skrev: ons des 14, 2022 11:01 pm Bud på Tønnessen ifølge fvn.

Bra spiller. Vet ikke om man henter han som stopper eller vingback? Han har spilt mest back, men jeg har mest sansen for han som stopper.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Champis skrev: tor des 15, 2022 12:27 am
lsklars skrev: ons des 14, 2022 11:01 pm Bud på Tønnessen ifølge fvn.
Bra spiller. Vet ikke om man henter han som stopper eller vingback? Han har spilt mest back, men jeg har mest sansen for han som stopper.
Venstre sidestopper 100%, aldri at han tar venstre vingbackplassen til Dragsnes.

Champis

Legg inn av Champis »

aderyn skrev: tor des 15, 2022 1:26 am
Champis skrev: tor des 15, 2022 12:27 am
lsklars skrev: ons des 14, 2022 11:01 pm Bud på Tønnessen ifølge fvn.
Bra spiller. Vet ikke om man henter han som stopper eller vingback? Han har spilt mest back, men jeg har mest sansen for han som stopper.
Venstre sidestopper 100%, aldri at han tar venstre vingbackplassen til Dragsnes.

Nei, men kan hende han er hentet som back up for begge posisjoner. Roseth er vel fortsatt ute en stund også. Synes dessuten ikke at Dragsnes er SÅ god.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: tor des 15, 2022 8:20 am
aderyn skrev: tor des 15, 2022 1:26 am
Champis skrev: tor des 15, 2022 12:27 am

Bra spiller. Vet ikke om man henter han som stopper eller vingback? Han har spilt mest back, men jeg har mest sansen for han som stopper.
Venstre sidestopper 100%, aldri at han tar venstre vingbackplassen til Dragsnes.

Nei, men kan hende han er hentet som back up for begge posisjoner. Roseth er vel fortsatt ute en stund også. Synes dessuten ikke at Dragsnes er SÅ god.
Tønnessen fremdeles soleklart svakere enn Dragsnes.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Tønnesen mulig bedre venstrefot, men det er og det. Dragsnes en bedre speller på alle andre måter

Champis

Legg inn av Champis »

stc887 skrev: tor des 15, 2022 10:40 am
Champis skrev: tor des 15, 2022 8:20 am
aderyn skrev: tor des 15, 2022 1:26 am

Venstre sidestopper 100%, aldri at han tar venstre vingbackplassen til Dragsnes.

Nei, men kan hende han er hentet som back up for begge posisjoner. Roseth er vel fortsatt ute en stund også. Synes dessuten ikke at Dragsnes er SÅ god.
Tønnessen fremdeles soleklart svakere enn Dragsnes.

Soleklart vet jeg ikke, men har er nok bedre. Var mer bare at jeg ikke synes Dragsnes er så god som mange skal ha det til. Han er en spiller som er veldig avhengig av et godt kollektiv. Men det var ikke noe forsøk på å sammenligne han og Tønnessen. Jeg synes uansett Tønnessen er bedre som stopper.

Champis

Legg inn av Champis »

Salihovic91 skrev: tor des 15, 2022 10:51 am Tønnesen mulig bedre venstrefot, men det er og det. Dragsnes en bedre speller på alle andre måter

Ja, og den foten gjør at han slår bedre dødballer bedre innlegg, er en bedre avslutter, slår bedre langpasninger. I tillegg synes jeg Tønnessen er mer bevegelig. Dragsnes mer stor fysisk, muligens bedre i lufta og muligens hakket hurtigere. I pasningsspillet og på forståelse tror jeg Tønnessen er minst like bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»