Er VGD stengt permanent..?

Låst
Queenie

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 7:38 pm Aaah. Det er gamle backstagere som furter, da skjønner jeg.
Aldri plaget meg at det ble lagt ned, chattetråder har aldri vært det som gjør forum attraktivt. Men summa summarum så skadet de også vgd, det har gått nedover siden den gang.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er interessant å lese at det var "den makroøkonomiske situasjonen" som gjorde at VGD måtte legges ned. Omleggingen var genial, men man var litt uheldig med konjunkturene altså.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Skrev inn en liten hilsen og tok et farvel fra tiden som var

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

PapaSmurf skrev: man nov 28, 2022 7:28 pm
Sarasate skrev: man nov 28, 2022 7:23 pm Dette må nesten feires 🥳🍾
Jeg var fornøyd den dagen Maximo meldte oppbud.

Men dette er litt vemodig. VGD slik det er nå er ikke noe savn, men gamle VGD, de fleste av oss har lagt igjen mye tid og innsats der.
:musical_note: But if you close your eyes, does it almost feel like nothing changed at all? :musical_note:

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Backstage var vel et tullete navn for Off-Topic. Backstage er for VIP.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Denne her kommentaren er jo litt komisk i dag:

«Vi må igjen presisere at tallene som Journalisten siterer ikke er tall som vi kjenner oss igjen i. Vi ser flere feil med målemetoden. Antall innlegg i 2021 mot 2020 har ikke sunket med noe i nærheten av 98 %, og grafene peker for tiden raskt oppover. Det er nå flere aktive brukere enn det var før, innleggene blir lest av betydelig flere enn før, og det registreres ukentlig omtrent like mange nye brukere som det gjorde i hele 2020. Så tallene Journalisten siterer og konkluderer ut fra ser ikke vi noe sted i våre systemer. Det langsiktige fokuset ligger fremdeles til grunn, og vi vil jobbe hardt fremover for at VGD skal fortsette å være en inkluderende arena for diskusjon.»

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

vadefugl skrev: man nov 28, 2022 7:43 pm Skrev inn en liten hilsen og tok et farvel fra tiden som var
Det ser ut som innlegget ditt har blitt slettet.

Edit. Nå er det der igjen.
Sist redigert av Luna_mendax den man nov 28, 2022 8:04 pm, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

GoingKronos skrev: man nov 28, 2022 5:08 pm Min siste hilsen til VGD:


GoingKronos
i dag 16:59
Det måtte skje, og det er riktig avgjørelse - det har vært pinlig å sett aktiviteten på VGD de siste 16 månedene. Nye VGD var det ingen som ville ha og den arrogansen, udugeligheten og ynkelige småligheten som fulgte prosessen rundt nye VGD kommer til å gå inn i historiebøkene. Det trengte ikke ende sånn, men du og dine medsammensvorne valgte den ruten. Med dere kostet VG millioner av kroner og ødela Norges største debattforum. Det er faktisk ikke mulig å gjøre en dårligere jobb, og det bør eierne og aksjonærene få vite.

Så har VGD tråder som er historiske og som bør tas vare på for ettertiden. Jeg håper der er deres ansvar bevist når det kommer til f.eks 22.juli-tråden som er viktig tidsbilde av hvordan vanlige folk tenkte og reagerte til denne historiske dagen i norsk historie. Om det forsvinner så vil det være et betydelig tap. Så jeg foreslår at man tar kontakt med riktige myndigheter for å få bevart dette.

Jeg vil også takke de som har bygd opp fri_diskusjon som alternativ plattform, det er viktig å ha et tradisjonelt forum der folk kan være anonym og dele sine meninger og tanker. VGD-ledelsen sitt paranoia rundt fri_diskusjon viste hvor ynkelig og irrasjonelt mennesker kan opptre. Dere ville ikke ha oss som faste brukere, men likevel så gjorde der alt i deres makt for å hindre at folk fikk vite at det var lagd et alternativ. Den småligheten gjør at jeg ikke kan ønske dere alt godt fremover, og innlegget her viser jo at dere sannsynligvis ikke har lært noe som helst.
Rett og slett nydelig, GoingKronos. At innlegget har bare 9 svar sier ikke rent lite om aktiviteten der.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Men blir det gamle forumet arkivert? Er jo uhorvelig mye info der og mye som mange av oss har lagt ned mye tid på.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

GoingKronos skrev: man nov 28, 2022 8:01 pm Denne her kommentaren er jo litt komisk i dag:

«Vi må igjen presisere at tallene som Journalisten siterer ikke er tall som vi kjenner oss igjen i. Vi ser flere feil med målemetoden. Antall innlegg i 2021 mot 2020 har ikke sunket med noe i nærheten av 98 %, og grafene peker for tiden raskt oppover. Det er nå flere aktive brukere enn det var før, innleggene blir lest av betydelig flere enn før, og det registreres ukentlig omtrent like mange nye brukere som det gjorde i hele 2020. Så tallene Journalisten siterer og konkluderer ut fra ser ikke vi noe sted i våre systemer. Det langsiktige fokuset ligger fremdeles til grunn, og vi vil jobbe hardt fremover for at VGD skal fortsette å være en inkluderende arena for diskusjon.»
For en jævla bullshitgjeng. Selv når de vet at det har gått på dunken så står de på sitt. Holocaustbenekter-nivå, uten sammenligning ellers for øvrig.

Branneren

Legg inn av Branneren »

RIP in peace VGD!! Long time no see!!

(Ser noen kjente fra good old gamledager her...

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ser Øyvind Solstad har vært inne og stilt spørsmål om nedlasting av data.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Og så har vi denne da 😂
"Som lyn fra klar himmel bestemmes det å legge ned VGD.
Jeg synes det er beklagelig - og ikke lite overraskende.
Med VGD i ny drakt forsvant nedrige personlige kommentarer (fra venstresiden) - av en eller annen grunn. Og i ny drakt har vel aldri VGD vært mer hyggelig som forum for meningsutvekslinger.
Det er også vært mye ensidig (fortjent) kritikk av den nye regjering.
Jeg er redd det også ble med i vurderingene om nedleggelsen
Da gjenstår det bare å takke alle for hyggelige meningsutvekslinger etter VGD i den nye drakt. Og ønsker alle en God Jul og et godt liv videre."

Det lynet har bevegd seg i sneglefart!

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

missChance skrev: man nov 28, 2022 6:12 pm
SirJames skrev: man nov 28, 2022 6:08 pm
silkyglenjohnson skrev: man nov 28, 2022 5:45 pm Det var vel nødt til å ende slik etter katastrofen sist sommer, men det er uansett litt trist. Kvaliteten på VGD var både høyt og lavt, men på sitt beste var det fantastisk. Fy faen så mange morsomme brukere, tråder og kommentarer det var å finne der. Kongoherjingene har blitt nevnt, Old_Schools «ikke skryt, kun fakta» og totale hodemist en periode senere, torresLFChelt, googlegate på historiedelforumet, da backstage måtte stenges, VivaLV som mente at politiet hadde svikter under 22. juli fordi alle politihelikopter burde vært utstyrt med gummibåter osv. osv. Faen så mye jeg har ledd på den siden og nå forsvinner det. Ikke at jeg klarte å søke opp noe av det der nå etter ”oppgraderingen», men trist er det uansett.

Rip in Peace VGD og Phil#1.
Ser den og høyner med Xtragal3

Hvor ble det av ham?
Han ble opptatt med å spille i rollen som Benny i the julekalender.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Gaute65 skrev: man nov 28, 2022 3:42 pm VGD legges ned fra 2/12-22
VGD.no stenger
Det er krevende tider, og de har dessverre også truffet VGD.no. Vi er, i likhet med andre aktører, preget av den makroøkonomiske situasjonen i samfunnet. VGD har opplevd en god vekst de siste årene, men det har dessverre ikke vært nok for å dekke kostnadene. Når alt kom til alt så betyr det at vi nå dessverre må legge ned tjenesten.

Vi har valgt å holde forumet åpen for skriving på dagtid, frem til tirsdag kveld 29. november. Da vil forumet stenge for skriving av nye innlegg, men det er fortsatt åpent for lesning. 2. desember vil forumet slås av. All brukerdata vil bli slettet av personvernshensyn.
https://vgd.no/info/vgd-stenger
"VGD har opplevd en god vekst de siste årene, men det har dessverre ikke vært nok for å dekke kostnadene."

Hehe! Dette må være dagens :)

Nå burde dette være en trist dag, VGD var enormt bra i sin tid, og det finnes enormt mye gull i en rekke tråder. Håper virkelig det får karrieremessige konsekvenser for de løkene som ødela forumet.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Selv om VGD for lengst er ødelagt kjennes det litt trist det som nå skjer.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

GiPazzini_85 skrev: man nov 28, 2022 8:04 pm Men blir det gamle forumet arkivert? Er jo uhorvelig mye info der og mye som mange av oss har lagt ned mye tid på.
Ser at Øyvind Solstad har tagget Arkivverket på Twitter i et svar til tweeten hans. Mens en annen som svarer på akkurat denne tweeten har nevnt Nettarkivet som rette sted. Er først og fremst 22.juli tråden han var opptatt av.

Branneren

Legg inn av Branneren »

vadefugl skrev: man nov 28, 2022 7:43 pm Skrev inn en liten hilsen og tok et farvel fra tiden som var
Halloen Vade. Hvordan går med deg? Lenge siden jeg var innestengt på VGD.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ajay skrev: man nov 28, 2022 7:38 pm
vidar skrev: man nov 28, 2022 7:30 pm Fordi Øyvind Solstad er en erkenørd uten peiling på nettsamfunn og tilhørende sjargong. Han er nesten like skyldig som Brenne og Solaas i denne fadesen.
Hvorfor må selvhøytidelige nerder ødelegge alt?
Fordi de vil definere rett og galt og makt smaker godt. Bare spør Kliff-Arne

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Litt spesielt for meg personlig at VGD drar ut kontakten midt under et fotballmesterskap- for det var i starten av EM 2004 jeg entret VGD! I feltet for valg qv brukernavn trodde jeg man måtte bruke bare store bokstaver- så da ble det JODDEMM 🙂 Helt greit- da legger jeg mer merke til mine egne innlegg og andres siteringer når jeg leser enkelte tråder om igjen 😊

Alltid litt spesielt med forum som dette under VM og EM i fotball- da det virker som om "hele forumet" møtes i trådene som omhandler mesterskapet vs. til vanlig der man i litt større grad kjenner folk fra "det og det forumet"

Utrolig syns om alt som er skrevet der inne bare forsvinner! Alle mer eller mindre velformulerte innlegg og diskusjoner både fra meg selv og andre: til helgen kan alt være vekk/borte/forsvunnet/forduftet (!)

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Dette er bare tull.

VGD har vært synkende i over 10 år. Jeg sluttet å logge inn på VGD for mange år siden, for det var bare de samme surrehodene som overfylte trådene med trolling, pjatt, tull og vas. Og mange av de samme skipsrottene er her på FriDiskusjon nå :lol:


Hva i all verden gjør du her da?
Høres meningsløst ut å oppsøke samme folkene men bare på et nytt sted.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg skulle gjerne sett at Baneheia-tråden også ble lagret for ettertiden, jeg vil hevde at det er mange innlegg der av høyt nivå og mange brukere som var tidlig på ballen og så det som det tok det offentlige Norge og media mange år å innse.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Jack_Daniels skrev: man nov 28, 2022 4:40 pm
Hahah fy faen

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

keizersoze skrev: man nov 28, 2022 8:32 pm Dette er bare tull.

VGD har vært synkende i over 10 år. Jeg sluttet å logge inn på VGD for mange år siden, for det var bare de samme surrehodene som overfylte trådene med trolling, pjatt, tull og vas. Og mange av de samme skipsrottene er her på FriDiskusjon nå :lol:


Hva i all verden gjør du her da?
Høres meningsløst ut å oppsøke samme folkene men bare på et nytt sted.
Teknisk sett er dette forumet mye bedre enn VGD var.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

missChance skrev: man nov 28, 2022 8:08 pm Ser Øyvind Solstad har vært inne og stilt spørsmål om nedlasting av data.
Jeg har personlig mine egne innlegg lastet ned.

Sendte en mail til nasjonalbiblioteket om at det kan være en idé å arkivere VGD.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Branneren skrev: man nov 28, 2022 8:07 pm RIP in peace VGD!! Long time no see!!

(Ser noen kjente fra good old gamledager her...
Fant du hit pga innlegg om Fridiskusjon faktisk fikk stå i fred nå?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Branneren skrev: man nov 28, 2022 8:07 pm RIP in peace VGD!! Long time no see!!

(Ser noen kjente fra good old gamledager her...
Synes ikke de fortjener det..
Mye godsaker som forsvinner
Rest in Piss.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 8:47 pm
missChance skrev: man nov 28, 2022 8:08 pm Ser Øyvind Solstad har vært inne og stilt spørsmål om nedlasting av data.
Jeg har personlig mine egne innlegg lastet ned.

Hvordan gjør man det?

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Slettet da linken ikke virket
Sist redigert av virrvar den man nov 28, 2022 9:06 pm, redigert 1 gang totalt.

knurr84

Legg inn av knurr84 »

Hadde jo vært morsomt om vi fikk kjøpt domenenavnet vgd.no og linket hit om det nå skulle bli til salgs.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»