Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: man nov 28, 2022 3:09 pm https://twitter.com/LondonBluePod?ref_s ... de%3Dfalse

Håper vi taper denne. Ingen av de engelske gutta har visst de kan dominere en midtbane. Håper vi bruker pengene på noen ordentlige vinger, en kreativ spiller og den neste Enzo, Caicedo, Lavia
Får ikke opp hvilken tweet du sikter til, er det Rice? Uansett - tipper vi får inn 2 sentralt, og om Rice ikke går for mer enn £70m er jeg positiv om den andre vi henter er en av de tre du nevner. Bellingham er også nevnt. Nå utgjør jo Rice/Bellingham en duo på England-midtbanen og selv om det er en ekstremt liten sample size, og at det selvsagt er mer kompleks enn CM vs CM, så var det litt spesielt å se England-duoen bli tidvis dominert av Adams/McKennie på fredag. Adams har imponert meg nesten hver gang jeg ser ham spille, Leeds hadde emm vært dønn nedrykkslag uten ham på den midtbanen der.

Det som er sikkert er at det kommer til å bli brukt en del penger i sommer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ting begynner å ta form på den administrative siden av klubbdriften nå. Jacobs melder at klubben begynner å bli happy og mener ting er på plass inn mot januar-vinduet. Boehly skal være komfortabel med å fortsette sommervikariatet sitt mens noen av disse fullfører forpliktelsene sine hos sin nåværende arbeidsgiver. Ikke sikker på at jeg elsker det, men greit.

Christopher Vivell - teknisk direktør. Ikke offisielt bekreftet av klubben, men ser ut til å være på plass. Litt usikker på hva han konkret kommer til å ha ansvar for. I The Athletic i oktober ble det meldt at han sannsynligvis skulle lede klubbens data- og speiderarbeid, men tror ikke det er den jobben han faktisk vil ha. I de siste sakene som er skrevet meldes det at han skal ha et mer generelt ansvar for spillerlogistikk og planlegging av stallen.

Laurence Stewart - teknisk direktør ''to focus on football globally''. Bekreftet av klubb. Litt usikker på hva den beskrivelsen faktisk innebærer, men det er jo sannsynligvis spillerlogistikk. Hadde lignende rolle i Monaco, før det var han leder for Red Bull sitt speidernettverk, leder for prestasjonsanalyse i Manchester City osv.'

Paul Winstanley - Director of Global Talent and Transfers, bekreftet av klubb. Som Independent så enkelt beskriver det - ''transfer chief''. Veldig imponerende arbeid i Brighton.

Joe Shields - Co-Director of Recruitment and Talent, bekreftet av klubb. Strålende jobb i Southampton (Head of recruitment) og går vel inn og gjør noe av det samme i Chelsea. Litt usikker hvem andre han deler denne stillingen med, er det Kyle Macaulay som blir omtalt som Potter sin ''transfer guru'' og kom med på lasset allerede i september?

Mye kokker, og vanskelig å vite noe om hvordan disse kommer til å fordele arbeidsoppgavene og hvordan beslutningsprosessene kommer til å koordineres. Uansett, nå begynner ting å sette seg. I viktige roller ellers har vi jo selvsagt sjef for akademiet Neil Bath og den nye treneren der Mark Robinson, som har imponert meg i år. Andy Myers har ansvar for lånespillere sammen med Cudicini, mens Makelele har en (gallionsfigur?) rolle som såkalt ''technical mentor''.
Sist redigert av Lew_Ashby den man nov 28, 2022 4:05 pm, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Matt Law har visstnok sagt følgende i London Is Blue-podcasten (basert på deres egen twitter-konto):

- Forventer at Mount signerer ny kontrakt, forholdet med de ny eierne er bra men ting tar litt tid fordi flere nøkkelpersoner var opptatt før VM

- West Ham forlanger rundt £70M for Rice og han kommer til å skifte klubb i sommer. To PL-klubber foran Chelsea i køa som har gjort "big plays" per dags dato (City og United tipper jeg).

- Chelsea vil matche alle bud på Bellingham, men er det er ikke bare pengene som avgjør og Chelsea er ikke blant favorittene per dags dato.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 4:05 pm - West Ham forlanger rundt £70M for Rice og han kommer til å skifte klubb i sommer.
Fryktet prisen skulle ligge enda høyere, men han har bare et år igjen på kontrakten.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 4:03 pm Ting begynner å ta form på den administrative siden av klubbdriften nå. Jacobs melder at klubben begynner å bli happy og mener ting er på plass inn mot januar-vinduet. Boehly skal være komfortabel med å fortsette sommervikariatet sitt mens noen av disse fullfører forpliktelsene sine hos sin nåværende arbeidsgiver. Ikke sikker på at jeg elsker det, men greit.

Christopher Vivell - teknisk direktør. Ikke offisielt bekreftet av klubben, men ser ut til å være på plass. Litt usikker på hva han konkret kommer til å ha ansvar for. I The Athletic i oktober ble det meldt at han sannsynligvis skulle lede klubbens data- og speiderarbeid, men tror ikke det er den jobben han faktisk vil ha. I de siste sakene som er skrevet meldes det at han skal ha et mer generelt ansvar for spillerlogistikk og planlegging av stallen.

Laurence Stewart - teknisk direktør ''to focus on football globally''. Bekreftet av klubb. Litt usikker på hva den beskrivelsen faktisk innebærer, men det er jo sannsynligvis spillerlogistikk. Hadde lignende rolle i Monaco, før det var han leder for Red Bull sitt speidernettverk, leder for prestasjonsanalyse i Manchester City osv.'

Paul Winstanley - Director of Global Talent and Transfers, bekreftet av klubb. Som Independent så enkelt beskriver det - ''transfer chief''. Veldig imponerende arbeid i Brighton.

Joe Shields - Co-Director of Recruitment and Talent, bekreftet av klubb. Strålende jobb i Southampton (Head of recruitment) og går vel inn og gjør noe av det samme i Chelsea. Litt usikker hvem andre han deler denne stillingen med, er det Kyle Macaulay som blir omtalt som Potter sin ''transfer guru'' og kom med på lasset allerede i september?

Mye kokker, og vanskelig å vite noe om hvordan disse kommer til å fordele arbeidsoppgavene og hvordan beslutningsprosessene kommer til å koordineres. Uansett, nå begynner ting å sette seg. I viktige roller ellers har vi jo selvsagt sjef for akademiet Neil Bath og den nye treneren der Mark Robinson, som har imponert meg i år. Andy Myers har ansvar for lånespillere sammen med Cudicini, mens Makelele har en (gallionsfigur?) rolle som såkalt ''technical mentor''.
Vi jakter visstnok fortsatt en sportsdirektør (Sporting Director), men det blir etter Januarvinduet da Boehly er komfortabel med rollen sin per dags dato. Også har det vært snakk om at Neil Bath skal involveres mer i strategi og rekrutteringsarbeidet til førstelaget også.

Mer komfortabel med at Boehly er en slags forhandler i januarvinduet når teamet rundt er styrket, men han skal ikke ha en slik rolle på permanent basis uansett tenker jeg. Så lenge man ikke stjeler Neil Bath bort fra akademiet, men gir han større innflytelse så har jeg ikke noe imot at han er involvert i større grad "oppover" i klubben heller. Gjort en fantastisk jobb med akademiet.

Men jeg er også redd for at dette kan bli mye kokker mye søl. Vi har altså ansatt 4 personer (med Vivell) som har direktør i stillingstittelen sin, som skal jobbe med rekruttering, talenter og overganger på ulike vis. I tillegg har vi Neil Bath som er "Director of Football Development and Operations", mens Kyle Mcaulay bare har tittelen Recruitment på Chelsea sine nettsider. Også jakter vi visstnok en "Sporting Director" som sagt. Her har det vært mye rykter, men etter at han i Leipzig til slutt takket nei tror jeg klubben jobber med Edwards og derfor har styrket teamet rundt før Januarvinduet for å være bedre rustet til da samt ha litt ting på stell når en evt. sportsdirektør blir ansatt og dermed slipper den personen å bygge opp alt fra grunnen av.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

På en skala fra 1 til 10, hvor nærme seppuku tror dere Alex Goldberg er hvis Rice går til en annen klubb for 70 millioner? 70 millioner er for øvrig en grei pris, dog litt dyr med tanke på at han går inn i sitt siste år av kontrakten sin. 10-15 millioner av det er nok engelsk skatt, men han har blitt en bra spiller som helt sikkert vil bli bedre. Prisen er såpass grei at hvis vi ikke melder oss på her så tror jeg egentlig ikke vi har hatt noe særlig interesse for fyren, til tross for at han er manges ønske nummer 1.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

£70 millioner sommeren 2023 tror jeg at med tiden kommer til å bli sett på som meget billig. Skal nok ikke lenger enn til sånn typ 2026 eller 2027 før en klubb som West Ham bruker £110 millioner på kjøp av en spiss fra Frankfurt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Inbetweener skrev: man nov 28, 2022 6:03 pm På en skala fra 1 til 10, hvor nærme seppuku tror dere Alex Goldberg er hvis Rice går til en annen klubb for 70 millioner? 70 millioner er for øvrig en grei pris, dog litt dyr med tanke på at han går inn i sitt siste år av kontrakten sin. 10-15 millioner av det er nok engelsk skatt, men han har blitt en bra spiller som helt sikkert vil bli bedre. Prisen er såpass grei at hvis vi ikke melder oss på her så tror jeg egentlig ikke vi har hatt noe særlig interesse for fyren, til tross for at han er manges ønske nummer 1.
Nesten så jeg ønsker å se Rice signerer for en annen klubb for den prisen bare for å se Goldberg sin meltdown. Men jeg vil heller se Rice i Chelsea-drakt dog.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »



Liker ikke dette med at Boehly er komfortabel i rollen sin. Han har egentlig ingenting i den rollen å gjøre spør du meg. Håper klubben fokuserer på å ansette en skikkelig kandidat etter januar-vinduet er ferdig.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 8:19 pm

Liker ikke dette med at Boehly er komfortabel i rollen sin. Han har egentlig ingenting i den rollen å gjøre spør du meg. Håper klubben fokuserer på å ansette en skikkelig kandidat etter januar-vinduet er ferdig.
Det er hvertfall slik jeg tolker det. Boehly er komfortabel nok i rollen nå som han har kompetanse rundt seg, noe som tillater han å sitte rolig i båten til den rette kandidat dukker opp, i stedet for å kaste seg etter første og beste alternativ.

Blir ikke overrasket dersom han beholder rollen frem til Michael Edwards’ velkjente sabbatical er overstått.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

City borte i FA-cupen. Helvete heller da.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 8:19 pm Liker ikke dette med at Boehly er komfortabel i rollen sin. Han har egentlig ingenting i den rollen å gjøre spør du meg. Håper klubben fokuserer på å ansette en skikkelig kandidat etter januar-vinduet er ferdig.
Jeg tror at det i praksis er null forskjell på om han kaller seg "Interim sporting director" eller det som er alternativet; CEO eller chairman. Uansett vi han lytte til fotballfolkene som nå er ansatt og uansett vil han være over de i hierarkiet og det vil være han som bestemmer hvis det er uenigheter.

Jeg syns egentlig det er positivt hvis han blir lenger for det viser interesse for å lære mer om klubben og sporten. Han er en smart kar og når han lærer seg det skikkelig vil han ta riktige beslutninger. Heller det enn en eier som aldri tar seg bryet med å lære klubben og sporten og som blir en Glazer-type eier i årevis.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 8:24 pm City borte i FA-cupen. Helvete heller da.
Da PL ser ut til å gå til helvete, vi røk i Carabao og nå ser ut til å ryke i FA-cupen blir det lite fotball å glede seg til framover

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 8:24 pm City borte i FA-cupen.
Den er fin. Burde jo gått videre da vi møtte dem tidligere i høst.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

05.01 City (h)
08.01 City (b)
15.01 Palace (h)
21.01 Liverpool (b)

Digg start på 2023.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: man nov 28, 2022 8:33 pm
Lew_Ashby skrev: man nov 28, 2022 8:24 pm City borte i FA-cupen.
Den er fin. Burde jo gått videre da vi møtte dem tidligere i høst.
Kjenner jeg heller hadde tatt en enkel kamp mot Boreham Wood altså.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 2:40 pm Takk! Dette er en kar jeg ikke har bitt meg merke i, så denne typen tips er det jeg virkelig setter pris på. Da ender han nok opp på talentlisten min skal du se. : P

Tudor har jeg ståltro på. Gjennomført profesjonell type. Eneste aberet er som du sier at man ikke har klare tall som backer opp inntrykket enda.
Om du har tid kan du se begge (sannsynligvis) når Chelsea U18 møter ubeseirede West Ham kl 14 i dag på feks 5th Stand appen (gratis). Det er ikke sikkert at begge starter dog, Chelsea gjør nok noen utskiftninger etter å ha blitt maltraktert 1-7 (!) mot Fulham for noen dager siden. Rimelig flaut selv for et ungdomslag.

Denne hadde jeg forresten ikke fått med meg. U21-laget vårt slo Dulwich 6-3 i det jeg tror var en treningskamp for noen dager siden. Ingen offisielle høydepunkter fra kampen, men Casadei scoret hattrick som er filmet med et mobilkamera eller noe. Fyren er en forbanna målmaskin. Burstow (2) og Silko Thomas scoret de andre målene.

Ser ut som ene målet til Casadei mangler, men han scoret altså ett høyrefot fra corner, en heading (ikke med i filmen) og med venstrefoten. I tillegg var han involvert i 1-0 og burde hatt straffe mot slutten av kampen. Grei opptreden med nr 10 på ryggen.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 9:45 am
Jolla skrev: man nov 28, 2022 2:40 pm Takk! Dette er en kar jeg ikke har bitt meg merke i, så denne typen tips er det jeg virkelig setter pris på. Da ender han nok opp på talentlisten min skal du se. : P

Tudor har jeg ståltro på. Gjennomført profesjonell type. Eneste aberet er som du sier at man ikke har klare tall som backer opp inntrykket enda.
Om du har tid kan du se begge (sannsynligvis) når Chelsea U18 møter ubeseirede West Ham kl 14 i dag på feks 5th Stand appen (gratis). Det er ikke sikkert at begge starter dog, Chelsea gjør nok noen utskiftninger etter å ha blitt maltraktert 1-7 (!) mot Fulham for noen dager siden. Rimelig flaut selv for et ungdomslag.

Denne hadde jeg forresten ikke fått med meg. U21-laget vårt slo Dulwich 6-3 i det jeg tror var en treningskamp for noen dager siden. Ingen offisielle høydepunkter fra kampen, men Casadei scoret hattrick som er filmet med et mobilkamera eller noe. Fyren er en forbanna målmaskin. Burstow (2) og Silko Thomas scoret de andre målene.

Ser ut som ene målet til Casadei mangler, men han scoret altså ett høyrefot fra corner, en heading (ikke med i filmen) og med venstrefoten. I tillegg var han involvert i 1-0 og burde hatt straffe mot slutten av kampen. Grei opptreden med nr 10 på ryggen.

Skeptisk til nivået. Dulwich hadde ikke en gang et ungdomslag for et år siden, om ikke du mener A-laget deres da. Uansett så holder de til hele fem nivåer under PL, i National League: South.

Ikke akkurat en målestokk for noe som helst.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 11:10 am Ikke akkurat en målestokk for noe som helst.
A-laget ja. Altså, det er ikke kjempekvalitet, men akademilag som slår A-lag er alltid greit. Og Casadei fortsetter å vise det han har vist i hele høst - fyren er en målmaskin fra midtbanen. Var nære nr 2 mot Peterborough også.

For de som har tid og ønsker å se ungguttene til Chelsea kl 14:

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 11:13 am
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 11:10 am Ikke akkurat en målestokk for noe som helst.
A-laget ja. Altså, det er ikke kjempekvalitet, men akademilag som slår A-lag er alltid greit. Og Casadei fortsetter å vise det han har vist i hele høst - fyren er en målmaskin fra midtbanen. Var nære nr 2 mot Peterborough også.

For de som har tid og ønsker å se ungguttene til Chelsea kl 14:
Har fri idag så tenkte å se på jeg også. Blir nok litt kommentarer i tråden også tenker jeg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 11:42 am Har fri idag så tenkte å se på jeg også. Blir nok litt kommentarer i tråden også tenker jeg.
Jeg tar på i bakgrunnen og ser litt sporadisk. Litt avhengig av lineup også.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 12:10 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 11:42 am Har fri idag så tenkte å se på jeg også. Blir nok litt kommentarer i tråden også tenker jeg.
Jeg tar på i bakgrunnen og ser litt sporadisk. Litt avhengig av lineup også.
Hvor og når kommer lagoppstillingen?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 12:15 pm Hvor og når kommer lagoppstillingen?
Tipper rundt en time før. Kan poste den her.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 12:15 pm Hvor og når kommer lagoppstillingen?
Flust av landslagsspillere, men tror vi er underdogs mot et meget sterkt West Ham.

Dyer, Runham, Akomeah, Castledine og Rak-Sakyi er på ungdomslandslag. I tillegg er tidligere nevnte Mendel-Idowu veldig underholdende spiller. 3 U17-landslagsspillere på benk i Curd, Golding og George.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 1:37 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 12:15 pm Hvor og når kommer lagoppstillingen?
Flust av landslagsspillere, men tror vi er underdogs mot et meget sterkt West Ham.

Dyer, Runham, Akomeah, Castledine og Rak-Sakyi er på ungdomslandslag. I tillegg er tidligere nevnte Mendel-Idowu veldig underholdende spiller. 3 U17-landslagsspillere på benk i Curd, Golding og George.

Her var veldig lite kjente spillere. Castledine har jeg sett du har skrevet en del om. Hvilken posisjon og rolle på banen har han?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:40 pm Her var veldig lite kjente spillere. Castledine har jeg sett du har skrevet en del om. Hvilken posisjon og rolle på banen har han?
Ja, dette er jo U18-laget vårt, ikke U21. Så Casadei, Hutchinson, Hall, Webster, Burstow osv er ikke med. Men som nevnt er det allikevel en del spennende navn, særlig Dyer og Castledine. Sistnevnte er potet, men er opprinnelig kant/angrepsspiller. Men har faktisk spilt stopper også, kan se ut til at han plasseres defensivt i dag.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 1:51 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:40 pm Her var veldig lite kjente spillere. Castledine har jeg sett du har skrevet en del om. Hvilken posisjon og rolle på banen har han?
Ja, dette er jo U18-laget vårt, ikke U21. Så Casadei, Hutchinson, Hall, Webster, Burstow osv er ikke med. Men som nevnt er det allikevel en del spennende navn, særlig Dyer og Castledine. Sistnevnte er potet, men er opprinnelig kant/angrepsspiller. Men har faktisk spilt stopper også, kan se ut til at han plasseres defensivt i dag.
Ser at West Ham er soleklare enere i U18-ligaen. Om de røk 1-7 for Fulham(som er 10p bak West Ham) kan dette bli virkelig stygt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:58 pm Ser at West Ham er soleklare enere i U18-ligaen. Om de røk 1-7 for Fulham(som er 10p bak West Ham) kan dette bli virkelig stygt.
Sendingen funker ikke, men Chelsea med tidlig ledelse Mendel-Iwodu -> McNeilly. Førstnevnte lever opp til hyllesten fra @Jolla og undertegnede der. Pen assist.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 2:07 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:58 pm Ser at West Ham er soleklare enere i U18-ligaen. Om de røk 1-7 for Fulham(som er 10p bak West Ham) kan dette bli virkelig stygt.
Sendingen funker ikke, men Chelsea med tidlig ledelse Mendel-Iwodu -> McNeilly. Førstnevnte lever opp til hyllesten fra @Jolla og undertegnede der. Pen assist.
Funker den på appen?

Edit: Installerte appen nå men finner ikke kampen noen plass. Finner previewen der det står at kampen vises der, men kampen er intet sted å finne.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»