Sportsvasking i PL (og fotball)

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Sportsvasking i PL (og fotball)

Legg inn av tbb »

MentalM skrev: man nov 28, 2022 7:31 am
tbb skrev: søn nov 27, 2022 8:15 pm Veldig beundringsverdig! Håper bare at det ikke skrives fra et produkt som er produsert i Kina. For da hadde jeg følt meg så ufattelig tåpelig dersom jeg var deg. Og den følelsen unner jeg deg ikke. Ikke når du har vært så flink med Viaplay, Qatar og alt!
Nå vil til og med jeg si det ble i overkant mye whataboutisme her.

Den logikken du bruker nå er det de som bedriver sportsvasking ønsker...
Jeg ser poenget ditt.

Essensen i artikkelen jeg var linket til (som burde være tilgjengelig for alle om en ikke har lest mye FT tidligere i uken) var jo nettopp å løfte noen av de utfordrende aspektene i disse typer diskusjoner. Ikke å si at VM i Qatar (eller sportsvasking for øvrig) er noe vi skal akseptere.

ElC gikk veldig høyt ut og hevdet blant annet at mine holdninger var bidrag til autoritære regimer (han gikk mye lenger faktisk). Samtidig smykket han seg med at han hadde sluttet å se fotball, og hevdet at det ikke var nyanser i en slik diskusjon. Da synes jeg det er rimelig fair å påpeke at det faktisk er det. Eksemplet med produkter fra Kina, antakelig den største trusselen mot det vestlige demokratiet i nyere historie, er en god illustrasjon og i så måte helt fair.

MentalM

Legg inn av MentalM »

tbb skrev: man nov 28, 2022 8:23 am
MentalM skrev: man nov 28, 2022 7:31 am
tbb skrev: søn nov 27, 2022 8:15 pm Veldig beundringsverdig! Håper bare at det ikke skrives fra et produkt som er produsert i Kina. For da hadde jeg følt meg så ufattelig tåpelig dersom jeg var deg. Og den følelsen unner jeg deg ikke. Ikke når du har vært så flink med Viaplay, Qatar og alt!
Nå vil til og med jeg si det ble i overkant mye whataboutisme her.

Den logikken du bruker nå er det de som bedriver sportsvasking ønsker...
Jeg ser poenget ditt.

Essensen i artikkelen jeg var linket til (som burde være tilgjengelig for alle om en ikke har lest mye FT tidligere i uken) var jo nettopp å løfte noen av de utfordrende aspektene i disse typer diskusjoner. Ikke å si at VM i Qatar (eller sportsvasking for øvrig) er noe vi skal akseptere.

ElC gikk veldig høyt ut og hevdet blant annet at mine holdninger var bidrag til autoritære regimer (han gikk mye lenger faktisk). Samtidig smykket han seg med at han hadde sluttet å se fotball, og hevdet at det ikke var nyanser i en slik diskusjon. Da synes jeg det er rimelig fair å påpeke at det faktisk er det. Eksemplet med produkter fra Kina, antakelig den største trusselen mot det vestlige demokratiet i nyere historie, er en god illustrasjon og i så måte helt fair.
Lov å melde litt

Jeg har kjøpt kinesisk bil, men synes fortsatt at styresmaktene i Abu Dhabi, Dubai, Saudi-Arabia og Qater sin innblanding i fotball er for ekkel til at jeg kan akseptere den. Vi velger alle våre kamper.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

MentalM skrev: man nov 28, 2022 8:45 am
tbb skrev: man nov 28, 2022 8:23 am
MentalM skrev: man nov 28, 2022 7:31 am

Nå vil til og med jeg si det ble i overkant mye whataboutisme her.

Den logikken du bruker nå er det de som bedriver sportsvasking ønsker...
Jeg ser poenget ditt.

Essensen i artikkelen jeg var linket til (som burde være tilgjengelig for alle om en ikke har lest mye FT tidligere i uken) var jo nettopp å løfte noen av de utfordrende aspektene i disse typer diskusjoner. Ikke å si at VM i Qatar (eller sportsvasking for øvrig) er noe vi skal akseptere.

ElC gikk veldig høyt ut og hevdet blant annet at mine holdninger var bidrag til autoritære regimer (han gikk mye lenger faktisk). Samtidig smykket han seg med at han hadde sluttet å se fotball, og hevdet at det ikke var nyanser i en slik diskusjon. Da synes jeg det er rimelig fair å påpeke at det faktisk er det. Eksemplet med produkter fra Kina, antakelig den største trusselen mot det vestlige demokratiet i nyere historie, er en god illustrasjon og i så måte helt fair.
Lov å melde litt

Jeg har kjøpt kinesisk bil, men synes fortsatt at styresmaktene i Abu Dhabi, Dubai, Saudi-Arabia og Qater sin innblanding i fotball er for ekkel til at jeg kan akseptere den. Vi velger alle våre kamper.
Nettopp! Jeg kommer aldri til å kjøpe meg kinesisk bil, men kommer ikke til å hevde du er årsaken til det vestlige demokratiets undergang av den grunn.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

taknina skrev: søn nov 27, 2022 11:26 pm
tbb skrev: søn nov 27, 2022 10:42 pm
markantovertak skrev: søn nov 27, 2022 10:34 pm

Hehe, det er ingen vits i å forsøke å endre fotball, fordi Kina.
Tynt.
Skal vi først begynne på svake og tynne analyser har jeg en høne eller to og plukke med deg vedrøende dette temaet. Og da løper du og gjemmer deg ganske fort, tenker jeg. Mer behagelig å mobbe taknina, ikke sant?
Jeg har aldri blitt mobbet i hele mitt liv.
Quite the opposite faktisk.


Jeg er faktisk litt overasket over den respekten jeg blir vist på ett daglig basis langt utenom de kretser jeg vanker og folk jeg ikke kjenner men som kjenner meg av omtale og ønsker å være venner med meg bla på sosiale media.

Ett titalls av dem er rimelig kjente artister og ofte også deres roadier samt folk jeg har møtt rundt om i verden iallefall fra 10 forskjellige land rundt om på konserter. På Facebook eksembelvis så skriver jeg nok mer på engelsk enn jeg skriver på norsk

Eksempelvis er jeg facebookvenn og har selvsagt vært på flere konserter og møtt dem personlig mange ganger I USA og andre plasser bare for å nevne fir gitarister i gruppa Steppenwolf. Michael Monarch. Bobby Cochran. Eddie Cohran var hans onkel. Og jeg har også snakket med hans far alså Eddie Cochrans bror som også er borte nå samt de to siste gitaristene i The Wolf Steve Fister som turnerer mye i Europa og Danny Johnson som vel er den jeg har festet mest med på turneene rundt om og også her i Norge. Han var jo bla en nær venn av Eddie van Halen bla og spilt med ham og Rick Derringer og andre. Jeg har stående invitasjoner til å besøke flere av disse musikerne og lydmenn rundt om i verden og blodfans som har kommet seg inn i den nære kretsen av musikkere som har blitt nære venner med kontakt i tiårsvis. Nå i nettets tidsalder omtrent hver dag noen av dem. Også konene til flere av dem, musikkere lydmenn og fans siden vi er som en stor familie.

IKKE SKRYT BARE FAKTA. Jeg kunne skrevet ei ganske lang og ikke minst interesann bok faktisk om livet på veien og konserter rundt om og ikk minst hotellfester etterpå, but as they say what happens on the road stays on the road.

Off topic naturligvis men siden du drog meg inn i diskusjonen.

Og ved veien:

Det som skjer her inne og enda verre på andre fora er selvsagt bare folk som trenger knagger å henge sin frustasjon på og er lite å ta notis av annet enn at en kan føle litt synd i dem. Bør være som å skvette vann på gåsa.
Dette MÅ være kødd! Ganske morsom kødd da.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Det er nok dessverre ikke det. Fyren lever i sin egen dimensjon...

taknina

Legg inn av taknina »

PerSmertesacker skrev: man nov 28, 2022 9:36 pm
taknina skrev: søn nov 27, 2022 11:26 pm
tbb skrev: søn nov 27, 2022 10:42 pm

Skal vi først begynne på svake og tynne analyser har jeg en høne eller to og plukke med deg vedrøende dette temaet. Og da løper du og gjemmer deg ganske fort, tenker jeg. Mer behagelig å mobbe taknina, ikke sant?
Jeg har aldri blitt mobbet i hele mitt liv.
Quite the opposite faktisk.


Jeg er faktisk litt overasket over den respekten jeg blir vist på ett daglig basis langt utenom de kretser jeg vanker og folk jeg ikke kjenner men som kjenner meg av omtale og ønsker å være venner med meg bla på sosiale media.

Ett titalls av dem er rimelig kjente artister og ofte også deres roadier samt folk jeg har møtt rundt om i verden iallefall fra 10 forskjellige land rundt om på konserter. På Facebook eksembelvis så skriver jeg nok mer på engelsk enn jeg skriver på norsk

Eksempelvis er jeg facebookvenn og har selvsagt vært på flere konserter og møtt dem personlig mange ganger I USA og andre plasser bare for å nevne fir gitarister i gruppa Steppenwolf. Michael Monarch. Bobby Cochran. Eddie Cohran var hans onkel. Og jeg har også snakket med hans far alså Eddie Cochrans bror som også er borte nå samt de to siste gitaristene i The Wolf Steve Fister som turnerer mye i Europa og Danny Johnson som vel er den jeg har festet mest med på turneene rundt om og også her i Norge. Han var jo bla en nær venn av Eddie van Halen bla og spilt med ham og Rick Derringer og andre. Jeg har stående invitasjoner til å besøke flere av disse musikerne og lydmenn rundt om i verden og blodfans som har kommet seg inn i den nære kretsen av musikkere som har blitt nære venner med kontakt i tiårsvis. Nå i nettets tidsalder omtrent hver dag noen av dem. Også konene til flere av dem, musikkere lydmenn og fans siden vi er som en stor familie.

IKKE SKRYT BARE FAKTA. Jeg kunne skrevet ei ganske lang og ikke minst interesann bok faktisk om livet på veien og konserter rundt om og ikk minst hotellfester etterpå, but as they say what happens on the road stays on the road.

Off topic naturligvis men siden du drog meg inn i diskusjonen.

Og ved veien:

Det som skjer her inne og enda verre på andre fora er selvsagt bare folk som trenger knagger å henge sin frustasjon på og er lite å ta notis av annet enn at en kan føle litt synd i dem. Bør være som å skvette vann på gåsa.
Dette MÅ være kødd! Ganske morsom kødd da.
Blir for mye off topic naturligvis men denne tråden er jo en vits uansett der alle denger hverandre i hodet med de samme innleggene argumentene gang på gang.

Jeg kan si så mye som at jeg har facebookvenner som oppererer her inne som vet at jeg bare kruser på overflaten her for jeg har lagt ut mye fra turer rundt om på face.

Det største øyeblikket opplevelsen var kanskje uansett da jeg kom ned til frokost hotell Krone i Sveits i litt bakrus og kom i snakke med mor enn sønn og mann ved nabobordet og det gikk noen sekunder før jeg innså at det var Rosannne Cash med barn og mann som spilte på samme festivalen som jeg var på men spilte dagen før og skulle videre til Tyskland. Fikk tatt bilde og en personlig hilsen på ei hotellbrosyre . Som jeg har i mitt musikkskattkammer. Joan Jett Steppenwolf Canned Heat bla spilte på denne festivalen. Men ei stund siden rundt 2010 :-)

MentalM

Legg inn av MentalM »

Der gikk faktisk nr 2 her inne på ignoreringslista...

Du bidrar med absolutt ingenting taknina, bortsett fra å avspore debatter fra temaet.

taknina

Legg inn av taknina »

MentalM skrev: man nov 28, 2022 10:25 pm Der gikk faktisk nr 2 her inne på ignoreringslista...

Du bidrar med absolutt ingenting taknina, bortsett fra å avspore debatter fra temaet.
[/quote




Løs øverste knappen i skjorta og løs litt på slipsknuten så går det nok bedre.

Det er faktisk ikke noen som har noe mer å bidra med i denne tråden om det noen gang har vært noen

Det er det samme gamle gnålet som i Newcastle og City tråden.

Og jeg kan heller ikke se ut fra din historikk at jeg mister noen berikende fotballkunnskap ved å slippe å lese dine bidrag og uansett:

Om en har ambisjoner om å redde verden så burde en funnet seg andre jaktmarker.

Moist

Legg inn av Moist »

taknina skrev: man nov 28, 2022 10:37 pm
Det er faktisk ikke noen som har noe mer å bidra med i denne tråden om det noen gang har vært noen
Bilde

taknina

Legg inn av taknina »

On the other hand så er det kanskje slik at eg overvurderte den generelle intelligensen hos mange her inne så de kanskje ikke tok den obviouse grunnen som trigget meg til å skrive de siste innleggene i tråden

Om de i det hele tatt leser alle innlegga og ser sammenhengen og konteksten de er skrevet i noe tydligvis flere ikke gjør.

Den feilen er nok å ta på si ega kappe ja.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: man nov 28, 2022 10:53 pm On the other hand så er det kanskje slik at eg overvurderte den generelle intelligensen hos mange her inne så de kanskje ikke tok den obviouse grunnen som trigget meg til å skrive de siste innleggene i tråden

Om de i det hele tatt leser alle innlegga og ser sammenhengen og konteksten de er skrevet i noe tydligvis flere ikke gjør.

Den feilen er nok å ta på si ega kappe ja.
Det er nok en stor mulighet for at dette utfordret intelligensen til alle andre.

Du har jo en sylskarp penn, og det er flere lag i alt du skriver. Helt på Sjeikspir-nivå!

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

taknina skrev: man nov 28, 2022 10:53 pm On the other hand så er det kanskje slik at eg overvurderte den generelle intelligensen hos mange her inne så de kanskje ikke tok den obviouse grunnen som trigget meg til å skrive de siste innleggene i tråden

Om de i det hele tatt leser alle innlegga og ser sammenhengen og konteksten de er skrevet i noe tydligvis flere ikke gjør.

Den feilen er nok å ta på si ega kappe ja.
Jeg har vært på fest med ikke bare en, men to ministere en gang. Snakket til og med de. Har også sett Kanu i Paris og trooor jeg så Steven Segal engang, men litt usikker. Er jeg kvalifisert til å mene ting da?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

PerSmertesacker skrev: tir nov 29, 2022 11:01 am
taknina skrev: man nov 28, 2022 10:53 pm On the other hand så er det kanskje slik at eg overvurderte den generelle intelligensen hos mange her inne så de kanskje ikke tok den obviouse grunnen som trigget meg til å skrive de siste innleggene i tråden

Om de i det hele tatt leser alle innlegga og ser sammenhengen og konteksten de er skrevet i noe tydligvis flere ikke gjør.

Den feilen er nok å ta på si ega kappe ja.
Jeg har vært på fest med ikke bare en, men to ministere en gang. Snakket til og med de. Har også sett Kanu i Paris og trooor jeg så Steven Segal engang, men litt usikker. Er jeg kvalifisert til å mene ting da?
Jeg så Eidur Gudjohnsen på Kastrup en gang. Tok et blurry bilde.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Orakelet skrev: fre nov 18, 2022 10:47 am
GatlingGun skrev: fre nov 18, 2022 9:52 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 7:02 am

Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?
Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.
Det angivelige "forsvaret" må sees i lys av "angrepet". Som du påpeker fremmes åpenbare løgner kontinuerlig. Det er noen brukere her som ikke har annet å fylle livet sitt med enn svertekampanjer mot andre klubber / fans (stakkars) og disse ønsker å skape et narrativ om at Roman er en sentral aktør i krigen, og at det "smitter" over på klubb og fans.

Realiteten er som du sier at alt tyder på at Roman er en aktiv motstander av krigen. I tillegg til det du nevner gir han pengene fra Chelsea-salget (4,25 mrd pund) til Ukraina og han ville åpenbart ikke gjort det hvis han var alliert med Putin. Det er også fryktelig lett å se at Roman ikke er til stede når Putin samler alle sine venner for taler og sermonier i Moskva. Isteden er han i eksil og bistår vestlige myndigheter. Det vil nok bli skrevet mye om Romans rolle når krigen er over. De av oss som forholder oss til fakta vil lese det og bli enda litt klokere, men disse Liverpool-trollene vil nok fortsatt forbli i sin boble av konstruert hat. De er en stakkarslig gjeng og jeg håper de etterhvert vil finne mer mening i livene sine enn denne kampanjen mot sportwashing Liverpools konkurrenter.
Slik går det med de som motarbeider Putin. Abramovich er nok ikke veldig i faresonen.

https://filternyheter.no/22-oligarker-d ... kritikere/

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Nok et bevis på at det er supporterne som har ansvaret, for det er de som kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber.

Back in 2003, the year that Abramovich bought the club, the rules governing football investment were virtually nonexistent and few observers queried the mystery man ready to save Chelsea from punishing debts.

In the end, the Office of Fair Trading waved through Abramovich’s takeover, in line with a broader climate in which the British establishment embraced new Russian money. “The red money carpet had been rolled out and people were welcome to bring their money to the UK,” Tom Keatinge, the director of the Centre for Financial Crime and Security Studies, said.

“Abramovich turned football from a millionaire’s plaything into a billionaire’s plaything,” Kieran Maguire, a football finance expert and the author of The Price of Football, said. “The acceleration in wages, transfers and management compensation set new benchmarks against which other clubs had to commit themselves.”

Meanwhile, UEFA, the European footballing authority, had become increasingly concerned about benefactor-backed clubs’ unsustainable spending, described by the then Arsenal manager Arsène Wenger as “financial doping”. The outcome of a Uefa review was financial fair play (FFP), a system of regulations introduced in 2011 that, in theory, would rein in spending. “Without Abramovich and [Manchester City owner] Sheikh Mansour we wouldn’t have financial fair play,” Maguire said. “They changed the industry.”

The Oligarch Files

Det står også noe om lojalitet til Putin.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Bevis for at det er supporterne, og ikke myndighetene, som kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?

https://www.theguardian.com/football/20 ... e-takeover

Champis

Legg inn av Champis »

Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 11:54 am Bevis for at det er supporterne, og ikke myndighetene, som kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?

https://www.theguardian.com/football/20 ... e-takeover

Så myndighetene kan ikke stoppe dette?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Champis skrev: tir apr 18, 2023 11:56 am Så myndighetene kan ikke stoppe dette?
Det var et forsøk på ironi. For selvsagt kan myndighetene stoppe det hvis de vil.
Istedet står hele England med ræva i været og lar seg kjøpe av utenlandske firmaer og milliardærer.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 11:54 am Bevis for at det er supporterne, og ikke myndighetene, som kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?

https://www.theguardian.com/football/20 ... e-takeover
Hvem har sagt at myndighetene ikke kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber? Det var myndighetene som tvang Roman og Putin til å selge Chelsea!

Hadde det vært opp til Chelsea-supporterne hadde jo det russiske flagget vaiet på brua i dag!

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: tir apr 18, 2023 1:53 pm Hvem har sagt at myndighetene ikke kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?
Ja det er noen myndigheter som har ansvaret. De arabiske, og de lytter jo ikke til folket.

Supporterne har all makt. De kan gjøre sportsvasking uinteressant for eierne.

Supporterne har også et ansvar, kanskje til og med et større ansvar enn myndighetene.

Supportere som vil ha bort disse eierne må naturligvis gå foran. Det er de som har makt, og det er deres klubber som dras ned i søla.

Det er de supporterne som gjør det eierne av City/Castle ønsker som er de desidert største medansvarlige her.

For å bli kvitt de som sportsvasker, altså først og fremst eierne av Man City og Newcastle så er det ingen som har mer makt enn supporterne av disse klubbene.

Det viktigste virkemidlet for å få endret lovene er at supporterne av disse klubbene sier at vi ikke aksepterer slike eiere.

Og problemet er altså de arabiske regimene. Ikke fotballorganisasjonene eller den jevne fotballinteresserte.

Fordi supportere i all hovedsak er kjøtthuer som forsvarer seg sjøl og klubben sin blindt.


Et lite utvalg gullkorn. Virker det kjent?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 4:26 pm
markantovertak skrev: tir apr 18, 2023 1:53 pm Hvem har sagt at myndighetene ikke kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?
Ja det er noen myndigheter som har ansvaret. De arabiske, og de lytter jo ikke til folket.

Supporterne har all makt. De kan gjøre sportsvasking uinteressant for eierne.

Supporterne har også et ansvar, kanskje til og med et større ansvar enn myndighetene.

Supportere som vil ha bort disse eierne må naturligvis gå foran. Det er de som har makt, og det er deres klubber som dras ned i søla.

Det er de supporterne som gjør det eierne av City/Castle ønsker som er de desidert største medansvarlige her.

For å bli kvitt de som sportsvasker, altså først og fremst eierne av Man City og Newcastle så er det ingen som har mer makt enn supporterne av disse klubbene.

Det viktigste virkemidlet for å få endret lovene er at supporterne av disse klubbene sier at vi ikke aksepterer slike eiere.

Og problemet er altså de arabiske regimene. Ikke fotballorganisasjonene eller den jevne fotballinteresserte.

Fordi supportere i all hovedsak er kjøtthuer som forsvarer seg sjøl og klubben sin blindt.


Et lite utvalg gullkorn. Virker det kjent?
Klassisk eksempel på moralsk sadisme fra hvem enn som har skrevet det. Freud ville anbefalt å søke profesjonell hjelp.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

tbb skrev: tir apr 18, 2023 4:35 pm
Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 4:26 pm
markantovertak skrev: tir apr 18, 2023 1:53 pm Hvem har sagt at myndighetene ikke kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?
Ja det er noen myndigheter som har ansvaret. De arabiske, og de lytter jo ikke til folket.

Supporterne har all makt. De kan gjøre sportsvasking uinteressant for eierne.

Supporterne har også et ansvar, kanskje til og med et større ansvar enn myndighetene.

Supportere som vil ha bort disse eierne må naturligvis gå foran. Det er de som har makt, og det er deres klubber som dras ned i søla.

Det er de supporterne som gjør det eierne av City/Castle ønsker som er de desidert største medansvarlige her.

For å bli kvitt de som sportsvasker, altså først og fremst eierne av Man City og Newcastle så er det ingen som har mer makt enn supporterne av disse klubbene.

Det viktigste virkemidlet for å få endret lovene er at supporterne av disse klubbene sier at vi ikke aksepterer slike eiere.

Og problemet er altså de arabiske regimene. Ikke fotballorganisasjonene eller den jevne fotballinteresserte.

Fordi supportere i all hovedsak er kjøtthuer som forsvarer seg sjøl og klubben sin blindt.


Et lite utvalg gullkorn. Virker det kjent?
Klassisk eksempel på moralsk sadisme fra hvem enn som har skrevet det. Freud ville anbefalt å søke profesjonell hjelp.
--- Han hadde nok hatt mere å si på ditt fantastisk,enorme superego.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 4:26 pm
markantovertak skrev: tir apr 18, 2023 1:53 pm Hvem har sagt at myndighetene ikke kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?
Ja det er noen myndigheter som har ansvaret. De arabiske, og de lytter jo ikke til folket.

Supporterne har all makt. De kan gjøre sportsvasking uinteressant for eierne.

Supporterne har også et ansvar, kanskje til og med et større ansvar enn myndighetene.

Supportere som vil ha bort disse eierne må naturligvis gå foran. Det er de som har makt, og det er deres klubber som dras ned i søla.

Det er de supporterne som gjør det eierne av City/Castle ønsker som er de desidert største medansvarlige her.

For å bli kvitt de som sportsvasker, altså først og fremst eierne av Man City og Newcastle så er det ingen som har mer makt enn supporterne av disse klubbene.

Det viktigste virkemidlet for å få endret lovene er at supporterne av disse klubbene sier at vi ikke aksepterer slike eiere.

Og problemet er altså de arabiske regimene. Ikke fotballorganisasjonene eller den jevne fotballinteresserte.

Fordi supportere i all hovedsak er kjøtthuer som forsvarer seg sjøl og klubben sin blindt.


Et lite utvalg gullkorn. Virker det kjent?
Ja! Mye bra. Takk!

taknina

Legg inn av taknina »

Salige er de fattige i ånden for himlenes rike er deres.

Champis

Legg inn av Champis »

Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 12:55 pm
Champis skrev: tir apr 18, 2023 11:56 am Så myndighetene kan ikke stoppe dette?
Det var et forsøk på ironi. For selvsagt kan myndighetene stoppe det hvis de vil.
Istedet står hele England med ræva i været og lar seg kjøpe av utenlandske firmaer og milliardærer.

Se der, ja - jeg klarte ikke å gjenkjenne ironien :) Men da er vi enige!

taknina

Legg inn av taknina »

Moist skrev: man nov 28, 2022 10:40 pm
taknina skrev: man nov 28, 2022 10:37 pm
Det er faktisk ikke noen som har noe mer å bidra med i denne tråden om det noen gang har vært noen
Bilde
The operator says 40 cents more

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

tbb skrev: tir apr 18, 2023 4:35 pm
Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 4:26 pm
markantovertak skrev: tir apr 18, 2023 1:53 pm Hvem har sagt at myndighetene ikke kan stoppe kjøp og salg av fotballklubber?
Ja det er noen myndigheter som har ansvaret. De arabiske, og de lytter jo ikke til folket.

Supporterne har all makt. De kan gjøre sportsvasking uinteressant for eierne.

Supporterne har også et ansvar, kanskje til og med et større ansvar enn myndighetene.

Supportere som vil ha bort disse eierne må naturligvis gå foran. Det er de som har makt, og det er deres klubber som dras ned i søla.

Det er de supporterne som gjør det eierne av City/Castle ønsker som er de desidert største medansvarlige her.

For å bli kvitt de som sportsvasker, altså først og fremst eierne av Man City og Newcastle så er det ingen som har mer makt enn supporterne av disse klubbene.

Det viktigste virkemidlet for å få endret lovene er at supporterne av disse klubbene sier at vi ikke aksepterer slike eiere.

Og problemet er altså de arabiske regimene. Ikke fotballorganisasjonene eller den jevne fotballinteresserte.

Fordi supportere i all hovedsak er kjøtthuer som forsvarer seg sjøl og klubben sin blindt.


Et lite utvalg gullkorn. Virker det kjent?
Klassisk eksempel på moralsk sadisme fra hvem enn som har skrevet det. Freud ville anbefalt å søke profesjonell hjelp.
Du som i ditt eget hode virker smartere enn alle andre mennesker tilsammen; hva er det som er feil med sitatene og som ikke kan gå sammen med at myndighetene KAN stoppe slike oppkjøp?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Kjøttpuck_1977 skrev: ons apr 19, 2023 9:24 am
tbb skrev: tir apr 18, 2023 4:35 pm
Hardy-guttene skrev: tir apr 18, 2023 4:26 pm
Ja det er noen myndigheter som har ansvaret. De arabiske, og de lytter jo ikke til folket.

Supporterne har all makt. De kan gjøre sportsvasking uinteressant for eierne.

Supporterne har også et ansvar, kanskje til og med et større ansvar enn myndighetene.

Supportere som vil ha bort disse eierne må naturligvis gå foran. Det er de som har makt, og det er deres klubber som dras ned i søla.

Det er de supporterne som gjør det eierne av City/Castle ønsker som er de desidert største medansvarlige her.

For å bli kvitt de som sportsvasker, altså først og fremst eierne av Man City og Newcastle så er det ingen som har mer makt enn supporterne av disse klubbene.

Det viktigste virkemidlet for å få endret lovene er at supporterne av disse klubbene sier at vi ikke aksepterer slike eiere.

Og problemet er altså de arabiske regimene. Ikke fotballorganisasjonene eller den jevne fotballinteresserte.

Fordi supportere i all hovedsak er kjøtthuer som forsvarer seg sjøl og klubben sin blindt.


Et lite utvalg gullkorn. Virker det kjent?
Klassisk eksempel på moralsk sadisme fra hvem enn som har skrevet det. Freud ville anbefalt å søke profesjonell hjelp.
Du som i ditt eget hode virker smartere enn alle andre mennesker tilsammen; hva er det som er feil med sitatene og som ikke kan gå sammen med at myndighetene KAN stoppe slike oppkjøp?
Det er mye som er feil med sitatene. Helt overordnet er motivet åpenbart. Å kunne utøve en form for moralsk sadisme i etterkant for å få utløp for egen frustrasjon. Noe vi har sett rimelig perverse eksempler på fra denne brukeren tidligere overfor City og Chelsea-supportere her inne. Det er lett å gå fullstendig Karl Marx og argumentere for en virkelighetsfjernteori. Men som historien bør ha lært oss, det er forskjell på teori og praksis.

Sist jeg forsøkte å ha en diskusjon med deg kuluminerte den i en rekke personangrep der du av alle ting avsluttet med at du skulle blokkere meg (tydeligvis løgn?!). Lignende oppførsel har jeg sett gjenta seg flere ganger med deg. En slik uredelig fremtoning gir liten mersmak for å ta en relativt tidkrevende debatt.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

tbb skrev: ons apr 19, 2023 11:38 am Det er mye som er feil med sitatene. Helt overordnet er motivet åpenbart. Å kunne utøve en form for moralsk sadisme i etterkant for å få utløp for egen frustrasjon.
Uten å gå inn på motivene, som er ganske åpenbare, eller moralen, som i bunn og grunn er god, så kan vi trygt si at din nemesis kan og vet mye om det som foregår på en fotballbane. Men å være ekspert på et område gir ikke automatisk ekspertise på et annet område. Når de gjelder det som foregår utenfor banen så er det mye vrangforestillinger og manglende forståelse.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hardy-guttene skrev: tor apr 20, 2023 8:45 am
tbb skrev: ons apr 19, 2023 11:38 am Det er mye som er feil med sitatene. Helt overordnet er motivet åpenbart. Å kunne utøve en form for moralsk sadisme i etterkant for å få utløp for egen frustrasjon.
Uten å gå inn på motivene, som er ganske åpenbare, eller moralen, som i bunn og grunn er god, så kan vi trygt si at din nemesis kan og vet mye om det som foregår på en fotballbane. Men å være ekspert på et område gir ikke automatisk ekspertise på et annet område. Når de gjelder det som foregår utenfor banen så er det mye vrangforestillinger og manglende forståelse.
Tja, det at han melder med samme skråsikkerhet innenfor alle temaene bør være en øyenåpner.

Veldig mange som er veldig interessert og kan/forstår mye fotball her inne. Markant skiller seg i liten grad ut der utovet at han selv har et betydelig behov for å hevde selv at han gjør det. Noe som nesten uten unntak er en refleksjon av at man ikke klarer få det frem på andre måter.

Langt viktigere enn om man kan noe, har et for stort ego eller ikke, er likevel at man oppfører seg. Den bøllete oppførselen, preget av hersketeknikker, å være nedlatende og «kanselleringsforsøk» av andre supportergrupper, er ikke akseptabel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»