Diskriminerende ransakning?

Svar
StormEagle
Innlegg: 388

Re: Diskriminerende ransakning?

Legg inn av StormEagle »

Ikke akkurat overaskende at feministene joplina og Gardsdattra forsvarer denne diskriminerende praksisen mot menn. Og jeg tror nok INGEN ville ha forsvart et tilsvarende tilak mot f.eks mørkhudede, el. da diskrimineringen jo er åpenbar.

Så joplina og Gardsdattra dere som er feminister, og som her altså åpenlyst forsvarer diskriminering av menn. Hvordan i alle dager kan dere si at feminisme handler om noe som helst annet enn mannehat, og å gi kvinner fordeler på bekostning av gutter og menn?

Og som en kuriositet til alle andre her hvis dere har stavekontrollen på: Skriv ordene mannehat og kvinnehat og se om en av dem får en rødmarkering under seg. Hvorfor det mon tru?

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Gårdsdattra skrev: fre nov 19, 2021 8:34 pm
FjodorDVD skrev: fre nov 19, 2021 8:27 am
Gårdsdattra skrev: tor nov 18, 2021 10:24 pm



Jeg er altså ikke meningsberettiget i denne tråden, skjønner jeg.

Meningsberettiget? Det er du absolutt. Det må da være en menneskerett. Kvinner med og uten kniv i håndveska, er det lovlig av politiet å foreta diskriminerende random kroppsvisitering på gata? Og for eksempel velger ut bare damegarderober i jakten på falske merkevarer? Dårlig eksempel, det er åpenbart.


Du skrev i åpningsinnlegget at du ville høre hva kvinner uten kniv i håndveska mener. Da jeg har kniv i håndveska, så ble det nå litt uklart om jeg kan mene at slike massevisiteringer av folk uten grunn nok er ulovlig. Jeg skjønner ikke hvorfor politiet evt skulle beslaglegge foldekniven min. Den gjør ikke noe galt, den ligger faktisk helt i ro. Og så lenge jeg ikke er mistenkt for noe, så har ikke politiet lov til å visitere meg eller beslaglegge mine eiendeler.
Eh, å bære kniv er ulovlig. Mener du at kvinner er unntatt denne loven?
I så fall hvorfor?

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

PapaSmurf skrev: ons nov 17, 2021 8:44 am Det er jo synd at det er så mange tilfeller at man mener dette er nødvendig.

Men for meg er jeg mer skeptisk til hele prosjektet enn at de bruker erfaringsbasert utsiling av hvilket kjønn de ransaker. Å bli stoppet på gaten helt random av politiet og få tingene sine gjennomgått i offentligheten hadde jeg følt var ganske ubehagelig. La oss si det er en forretningsforbindelse eller en dame man er interessert i som passerer deg mens du står der og politiet går gjennom sakene dine. De tenker neppe at dette var en random greie.

Jeg forstår at de mener hensikten helliger middelet, men dette fremstår så ineffektivt at de negative aspektene virker langt større enn de positive. Det hele virker fryktelig amerikansk.
Hvordan mener dere politiet skal få arrestert 3000 anslåtte pesoner som svirrer rundt i landet uten oppholdtilatelse?? de har stukket av. Bare å sjekke og sjekke det og få de sendt ut av landet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Likestilling»