Strømsgodset

Svar
Champis

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av Champis »

stc887 skrev: tir nov 29, 2022 1:42 am
Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:17 am
stc887 skrev: man nov 28, 2022 1:07 pm

Hva er den røde tråden her? Mange navn men for meg er dette som å fiske med trollgarn hvor du drar med seg alt.

BjarneB er pensjonist, Johnsen er heavy metal fotball i lengderetning, Pereira spiller 4-2-2-2, Sandstø har ikke brukt en eller fått frem en egen spiller i Jerv og baserer seg på gambling av utenlandske spillere, Tjelmeland burde aldri være aktuell for noen etter Ull-Kisa osv.

Kun Isnes som stikker seg ut soleklart på den lista og kanskje Michelsen. Resten ganske meh. Bergdølmo setter jeg i ca samme kategori altså meh. Kan være noe med de rette folkene i rett klubb. Om det er SIF (tviler jeg på) men er nok på lista langt nok ned.

Jeg har ikke tatt utgangspunkt i noe rød tråd, jeg har tatt utgangspunkt i hvem jeg mener er en bedre trener enn Bergdølmo. Og uansett, hva er den røde tråden i Godset? Har det vært noen rød tråd mtp. de siste 4-5 treneransettelsene?
Det er jo håpløst å diskutere kandidater om det bare et å si at kandidat X er bedre enn Y selv om klubben har en strategi/sportsplan som går på tvers av hva klubben ser etter. En stopper i forsvars 3/5 typ Risa er ikke nødvendigvis bedre i Glimt sin 4-3-3 selv om Risa er bedre spiller enn Høibråten.

Strategiplanen ble utformet i 2021 så hva som har skjedd før det er vann under brua ref de 4-5 siste trenerne.

https://www.godset.no/nyheter/strategip ... 20NYTT.jpg

Eh, nei - det er ikke håpløst, så lenge man skal sammenligne med et random navn. Hvis du mener at Bergdølmo er skreddersydd for den røde tråden i Godset, så hadde du hatt et poeng. Men jeg tillater meg å tvile på det.

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: tir nov 29, 2022 8:19 am Som utenforstående kan jeg kaste inn et navn i miksen - ex raufoss trener Christian Johnsen. Han er bosatt i Sandefjord og er etter min mening en ganske spennende kandidat. Har gjort det veldig bra med minimale ressurser i Raufoss. 433 mann som burde passe Godset utmerket.

Tja. Enig i at ingen kan ta han på resultatene i Raufoss. Men der har han vært mr. Raufoss, og ingen har stilt spørsmål ved han eller hvordan han jobber. Sånn vil det ikke være i andre klubber. Han er visstnok en kødd som type og en som spillerne stort sett misliker, men dette har ikke fått særlige konsekvenser i Raufoss. Faglig sett synes jeg han virker ganske middels. Men har fått en del erfaring på et visst nivå nå, som ikke skal undervurderes.

Ross

Legg inn av Ross »

Jaja, da får vi se hva Isnes får til i klubb uten penger, for det er han ikke vant til

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Litt merkelig og veldig dedikert er stort sett beskrivelsen fra elever på NTG/Stabæk :)

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Da er i allefall Isnes en smule nærmere. Får lov til å møte Strømsgodset iflg ryktene...
En god dag, altså!

https://www.tv2.no/sport/fotball/kilder ... /15313324/

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Fitforfight skrev: tir nov 29, 2022 2:20 pm Da er i allefall Isnes en smule nærmere. Får lov til å møte Strømsgodset iflg ryktene...
En god dag, altså!

https://www.tv2.no/sport/fotball/kilder ... /15313324/
Ja, dette er jo den kandidaten flest har sagt de ønsker seg, så skulle vi lande han er jo det godt gjort for en klubb som har skrapet kasse

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:31 pm
stc887 skrev: tir nov 29, 2022 1:42 am
Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:17 am


Jeg har ikke tatt utgangspunkt i noe rød tråd, jeg har tatt utgangspunkt i hvem jeg mener er en bedre trener enn Bergdølmo. Og uansett, hva er den røde tråden i Godset? Har det vært noen rød tråd mtp. de siste 4-5 treneransettelsene?
Det er jo håpløst å diskutere kandidater om det bare et å si at kandidat X er bedre enn Y selv om klubben har en strategi/sportsplan som går på tvers av hva klubben ser etter. En stopper i forsvars 3/5 typ Risa er ikke nødvendigvis bedre i Glimt sin 4-3-3 selv om Risa er bedre spiller enn Høibråten.

Strategiplanen ble utformet i 2021 så hva som har skjedd før det er vann under brua ref de 4-5 siste trenerne.

https://www.godset.no/nyheter/strategip ... 20NYTT.jpg

Eh, nei - det er ikke håpløst, så lenge man skal sammenligne med et random navn. Hvis du mener at Bergdølmo er skreddersydd for den røde tråden i Godset, så hadde du hatt et poeng. Men jeg tillater meg å tvile på det.
Jeg har ALDRI sagt Bergdølmo er skreddersydd. Jeg har derimot sagt at han trolig er på lista langt nok ned (forskjell på hva du vil ha og kan få) og at han i rett setting i en klubb kan være en ressurs om det er som hovedtrener, assistent eller whatever veit jeg ikke men nå blir det heldigvis Isnes etter alle solemerker (hurra) så da kan vi legge Bergdølmo død.

Neste store spørsmålet er om Godset klarer 2 for 1 signering fra Kåffa.

Ross

Legg inn av Ross »

stc887 skrev: tir nov 29, 2022 2:40 pm
Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:31 pm
stc887 skrev: tir nov 29, 2022 1:42 am

Det er jo håpløst å diskutere kandidater om det bare et å si at kandidat X er bedre enn Y selv om klubben har en strategi/sportsplan som går på tvers av hva klubben ser etter. En stopper i forsvars 3/5 typ Risa er ikke nødvendigvis bedre i Glimt sin 4-3-3 selv om Risa er bedre spiller enn Høibråten.

Strategiplanen ble utformet i 2021 så hva som har skjedd før det er vann under brua ref de 4-5 siste trenerne.

https://www.godset.no/nyheter/strategip ... 20NYTT.jpg

Eh, nei - det er ikke håpløst, så lenge man skal sammenligne med et random navn. Hvis du mener at Bergdølmo er skreddersydd for den røde tråden i Godset, så hadde du hatt et poeng. Men jeg tillater meg å tvile på det.
Jeg har ALDRI sagt Bergdølmo er skreddersydd. Jeg har derimot sagt at han trolig er på lista langt nok ned (forskjell på hva du vil ha og kan få) og at han i rett setting i en klubb kan være en ressurs om det er som hovedtrener, assistent eller whatever veit jeg ikke men nå blir det heldigvis Isnes etter alle solemerker (hurra) så da kan vi legge Bergdølmo død.

Neste store spørsmålet er om Godset klarer 2 for 1 signering fra Kåffa.
Aaron K Olsen du vil ha?

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Kan bli bra det. Håper han tar med Aaron Kiil Olsen og Nosakare Dahl.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: tir nov 29, 2022 2:47 pm
stc887 skrev: tir nov 29, 2022 2:40 pm
Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:31 pm


Eh, nei - det er ikke håpløst, så lenge man skal sammenligne med et random navn. Hvis du mener at Bergdølmo er skreddersydd for den røde tråden i Godset, så hadde du hatt et poeng. Men jeg tillater meg å tvile på det.
Jeg har ALDRI sagt Bergdølmo er skreddersydd. Jeg har derimot sagt at han trolig er på lista langt nok ned (forskjell på hva du vil ha og kan få) og at han i rett setting i en klubb kan være en ressurs om det er som hovedtrener, assistent eller whatever veit jeg ikke men nå blir det heldigvis Isnes etter alle solemerker (hurra) så da kan vi legge Bergdølmo død.

Neste store spørsmålet er om Godset klarer 2 for 1 signering fra Kåffa.
Aaron K Olsen du vil ha?
Vet de har scoutet på Kåffa spillere.
Ikke vanskelig å tenke seg hvem det er når Godset skal rekruttere spillere i og rundt u21 alder for videresalg da det kun er en håndfull i Kåffa. Det er ikke Robin Rasch som er på lista selv om han er for god for Obos.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Fontolan skrev: tir nov 29, 2022 8:19 am Som utenforstående kan jeg kaste inn et navn i miksen - ex raufoss trener Christian Johnsen. Han er bosatt i Sandefjord og er etter min mening en ganske spennende kandidat. Har gjort det veldig bra med minimale ressurser i Raufoss. 433 mann som burde passe Godset utmerket.
Jeg vet han har vært nevnt både her inne og av styremedlemmer

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Nå nærmer vintervinduet seg og Hove og Gulliksen er ettertraktet.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Big George skrev: tir nov 29, 2022 3:41 pm Nå nærmer vintervinduet seg og Hove og Gulliksen er ettertraktet.
Snakk om sjokk i adventstiden!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

En litt tidlig julegave

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: tir nov 29, 2022 2:14 pm Litt merkelig og veldig dedikert er stort sett beskrivelsen fra elever på NTG/Stabæk :)

Ja, han er hvert fall en skrue. Og en som bruker mye kjeft som et pedagogisk virkemiddel. Men ja, dedikert er han nok.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Om det blir Isnes, så tror jeg ikke at jeg kan huske en ansettelse i Godset noen gang som supportere så unisont har stilt seg bak. Han vil få et unikt utgangspunkt i vår historie der så og si en samlet flokk drammensere er positive og stiller seg bak ansettelsen. Skaper også mye optimisme og gjør at man våger glede seg mer til seriestart. Det er da noe!

Har for det meste opplevd å ha følelsen av at dette er feil man ved så og så alle ansettelser jeg personlig har opplevd siden kristoffersen, søten, dokken, Davidsen, Jacobsen, deila (ble jo tidenes trener, men tror både jeg og folk flest ønsket oss noe mer rutinert der og da) Nielsen, Toro, BP og wibe. Pedersen viste jeg ingen ting om og Fagermo var jeg veldig fornøyd med da han ble ansatt.

Personlig har jeg luftet noen navn jeg kanskje kunne ønsket leg før Isnes, melder er først og fremst fordi jeg er skeptisk til steget opp fra en liten bydelsklubb som feks kfum til godset med mye mer press. Men satt akkurat det til side kjenner jeg at det nå skal bli veldig spennende å se hva som skjer videre. Håper virkelig han rydder i støtteapparatet og får inn sine folk, og gjerne kutter en del i antallet!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

@Idrettsforeningen. Du var veldig fornøyd da Fagermo ble ansatt, og det var vel en ganske unison stemning den gangen også om at dette var rette mann, så jeg vil si at sist gang supporterne unisont stilte seg bak en ny treneransettelse var ved Fagermo. Landes Isnes skjer det igjen.
Så får vi håpe det ikke blir en like unison enighet om at Isnes må bort som det ble med Fagermo. Det verste var at han rakk å ta saken i egne hender og melde at han gikk til en mye større klubb før vi hadde fått presset han ut selv

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Idrettsforeningen skrev: ons nov 30, 2022 7:03 am Om det blir Isnes, så tror jeg ikke at jeg kan huske en ansettelse i Godset noen gang som supportere så unisont har stilt seg bak. Han vil få et unikt utgangspunkt i vår historie der så og si en samlet flokk drammensere er positive og stiller seg bak ansettelsen. Skaper også mye optimisme og gjør at man våger glede seg mer til seriestart. Det er da noe!

Har for det meste opplevd å ha følelsen av at dette er feil man ved så og så alle ansettelser jeg personlig har opplevd siden kristoffersen, søten, dokken, Davidsen, Jacobsen, deila (ble jo tidenes trener, men tror både jeg og folk flest ønsket oss noe mer rutinert der og da) Nielsen, Toro, BP og wibe. Pedersen viste jeg ingen ting om og Fagermo var jeg veldig fornøyd med da han ble ansatt.

Personlig har jeg luftet noen navn jeg kanskje kunne ønsket leg før Isnes, melder er først og fremst fordi jeg er skeptisk til steget opp fra en liten bydelsklubb som feks kfum til godset med mye mer press. Men satt akkurat det til side kjenner jeg at det nå skal bli veldig spennende å se hva som skjer videre. Håper virkelig han rydder i støtteapparatet og får inn sine folk, og gjerne kutter en del i antallet!
Så Fagermo med en sesong i Nøttodden betegnes som et bedre utgangspunkt enn flere år med suksess i bydelsklubben kåffa?
Den klarer ikke jeg å se.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: ons nov 30, 2022 7:43 am
Idrettsforeningen skrev: ons nov 30, 2022 7:03 am Om det blir Isnes, så tror jeg ikke at jeg kan huske en ansettelse i Godset noen gang som supportere så unisont har stilt seg bak. Han vil få et unikt utgangspunkt i vår historie der så og si en samlet flokk drammensere er positive og stiller seg bak ansettelsen. Skaper også mye optimisme og gjør at man våger glede seg mer til seriestart. Det er da noe!

Har for det meste opplevd å ha følelsen av at dette er feil man ved så og så alle ansettelser jeg personlig har opplevd siden kristoffersen, søten, dokken, Davidsen, Jacobsen, deila (ble jo tidenes trener, men tror både jeg og folk flest ønsket oss noe mer rutinert der og da) Nielsen, Toro, BP og wibe. Pedersen viste jeg ingen ting om og Fagermo var jeg veldig fornøyd med da han ble ansatt.

Personlig har jeg luftet noen navn jeg kanskje kunne ønsket leg før Isnes, melder er først og fremst fordi jeg er skeptisk til steget opp fra en liten bydelsklubb som feks kfum til godset med mye mer press. Men satt akkurat det til side kjenner jeg at det nå skal bli veldig spennende å se hva som skjer videre. Håper virkelig han rydder i støtteapparatet og får inn sine folk, og gjerne kutter en del i antallet!
Så Fagermo med en sesong i Nøttodden betegnes som et bedre utgangspunkt enn flere år med suksess i bydelsklubben kåffa?
Den klarer ikke jeg å se.
Her er dog kontekst viktig. DEF var årets unge trener 3-4 år i forkant og han hadde et navn. Det var Klondike med DP og vi skulle ikke bare rykke opp men vinne hele jævla Adecco og hypen var der. Bare det at Godset skulle betale 500k for en trener var jo oppsiktsvekkende.

Isnes har mye større fallhøyde med Godset selv om det har vært tråe år. Er kun RBK og VIF som ikke har tatt turen nedom Obos sammen med oss siden opprykket. Økonomien er på et helt annet sted og det er større press for Isnes å levere i hvert fall vs DEF sin første sesong som var walk in the park så utgangspunktet til DEF var mer hyggelig. I hvert fall om vi tenker første sesong.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Fitforfight skrev: ons nov 30, 2022 7:43 am
Idrettsforeningen skrev: ons nov 30, 2022 7:03 am Om det blir Isnes, så tror jeg ikke at jeg kan huske en ansettelse i Godset noen gang som supportere så unisont har stilt seg bak. Han vil få et unikt utgangspunkt i vår historie der så og si en samlet flokk drammensere er positive og stiller seg bak ansettelsen. Skaper også mye optimisme og gjør at man våger glede seg mer til seriestart. Det er da noe!

Har for det meste opplevd å ha følelsen av at dette er feil man ved så og så alle ansettelser jeg personlig har opplevd siden kristoffersen, søten, dokken, Davidsen, Jacobsen, deila (ble jo tidenes trener, men tror både jeg og folk flest ønsket oss noe mer rutinert der og da) Nielsen, Toro, BP og wibe. Pedersen viste jeg ingen ting om og Fagermo var jeg veldig fornøyd med da han ble ansatt.

Personlig har jeg luftet noen navn jeg kanskje kunne ønsket leg før Isnes, melder er først og fremst fordi jeg er skeptisk til steget opp fra en liten bydelsklubb som feks kfum til godset med mye mer press. Men satt akkurat det til side kjenner jeg at det nå skal bli veldig spennende å se hva som skjer videre. Håper virkelig han rydder i støtteapparatet og får inn sine folk, og gjerne kutter en del i antallet!
Så Fagermo med en sesong i Nøttodden betegnes som et bedre utgangspunkt enn flere år med suksess i bydelsklubben kåffa?
Den klarer ikke jeg å se.
Nei det har jeg ikke prøvd å si heller. Jeg mente bare at sist det var en «unison» mening om at vi hentet rett mann var da fagermo ble hentet. Også må man ta med hvor vi kom fra den gang. Jeg tror heller ikke han hadde noe bedre utgangspunkt en Isnes, men han ga vel bare de fleste en følelse av å være rett mann til rett tid. Slik jeg også mener Isnes gjør nå.

Så får jeg beklage noen skrivefeil og dårlige formuleringer i forrige innlegg. Det var jævlig tidlig på mårran

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

seriemester2013 skrev: ons nov 30, 2022 7:13 am @Idrettsforeningen. Du var veldig fornøyd da Fagermo ble ansatt, og det var vel en ganske unison stemning den gangen også om at dette var rette mann, så jeg vil si at sist gang supporterne unisont stilte seg bak en ny treneransettelse var ved Fagermo. Landes Isnes skjer det igjen.
Så får vi håpe det ikke blir en like unison enighet om at Isnes må bort som det ble med Fagermo. Det verste var at han rakk å ta saken i egne hender og melde at han gikk til en mye større klubb før vi hadde fått presset han ut selv
Det var det jeg prøvde få frem ja. At fagermo var sist gang av alle de overnevnte det var tilnærmet god stemning over hele fjøla for en ansettelse.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Ser Kåffa stort sett har stilt i 3-4-3, på papiret i alle fall. Har dessverre ikke hatt tid til å følge OBOS på flere år nå. Noen som har noen tanker rundt Isnes sin tilnærming til fotball og hvordan det evt. passer hos oss mtp. spillerstall? Det eneste jeg veit er at vi har sett ut som totalt søppel de gangene vi har prøvd oss på 3-backslinje i år.

Mange som får mann av huse pga. navnet, og resultatene til Kåffa er det ikke noe å si på, men jeg veit for lite om fyren til å mene noe som helst. Det er nok tilfellet for de aller fleste, men mange lar seg rive med av hypen og navnet.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Isnes har spilt med 3 bak de to(?) siste sesongene med en noe mer kynisk og direkte fotball enn når han hadde Sortevik i 10n og de heppet ball. Liker at man er pragmatisk og kan flere aspekter av fotballen både formasjon men også stiler.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Tror ikke Isnes er låst til noe formasjon, han bruker stallen for det den er god til. Og tallkombinasjoner betyr også F*ck all i den store sammenhengen, hvordan man løser det er det som betyr noe. Det var jo det som var problemet til WL og BP, de brukte folk ute av posisjon og alt ble bare surr

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: ons nov 30, 2022 4:22 pm Tror ikke Isnes er låst til noe formasjon, han bruker stallen for det den er god til. Og tallkombinasjoner betyr også F*ck all i den store sammenhengen, hvordan man løser det er det som betyr noe. Det var jo det som var problemet til WL og BP, de brukte folk ute av posisjon og alt ble bare surr
Det har jo vært tradisjon siden BP 1.0 når man i enkeltsamtale før sesongen ville omskolere Kastrati til back. Har blitt etterfulgt av helt idiotiske forsøk etterpå både i enkeltkamper men også permanent fiks. Tokstad som ev to i sentral midt. Part/Ringstad i enkelte tilfeller tøffe bortekamper, Ringstad sentral midt, Nico omskolert til back på feil side, PVM som innoverkant. Listen er utømmelig. Kun Skjegget som ble midtstopper det har vært i nærheten av suksess.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Det skjer nok ikke mye på Isnes-fronten med det første. Hovedpersonen aner en grisefest i det fjerne og ser fram til en San Miguel eller tre.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Fitforfight skrev: tor des 01, 2022 10:19 am Det skjer nok ikke mye på Isnes-fronten med det første. Hovedpersonen aner en grisefest i det fjerne og ser fram til en San Miguel eller tre.
Den er god, sitter å ser etter oppdateringer hvert kvarter jeg, da trenger jeg ikke det lenger

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: tor des 01, 2022 2:05 pm
Fitforfight skrev: tor des 01, 2022 10:19 am Det skjer nok ikke mye på Isnes-fronten med det første. Hovedpersonen aner en grisefest i det fjerne og ser fram til en San Miguel eller tre.
Den er god, sitter å ser etter oppdateringer hvert kvarter jeg, da trenger jeg ikke det lenger
Bare å vente til Isnes observeres på Snappys.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: tor des 01, 2022 7:16 pm
seriemester2013 skrev: tor des 01, 2022 2:05 pm
Fitforfight skrev: tor des 01, 2022 10:19 am Det skjer nok ikke mye på Isnes-fronten med det første. Hovedpersonen aner en grisefest i det fjerne og ser fram til en San Miguel eller tre.
Den er god, sitter å ser etter oppdateringer hvert kvarter jeg, da trenger jeg ikke det lenger
Bare å vente til Isnes observeres på Snappys.
Han leser FD og reiser ikke hjem fra Granca.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Sørum på nytt prøvespill i Ajax. Får håpe han imponerer nok til at vi kan skvise noen millioner ut av Ajax.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»