Test av mat, drikke og godis

Svar
SirJames

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av SirJames »

Denne sklir inn til terningkast 4+, ønsket litt mer variasjon i smakene, men Lindt er alltid kvalitet:
► Show Spoiler

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

SirJames skrev: tir nov 29, 2022 4:49 pm Denne sklir inn til terningkast 4+, ønsket litt mer variasjon i smakene, men Lindt er alltid kvalitet:
Luke 1 er ikke før torsdag, så hvordan kan du vite hvordan det smaker? :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ka9nen skrev: tir nov 29, 2022 4:54 pm
SirJames skrev: tir nov 29, 2022 4:49 pm Denne sklir inn til terningkast 4+, ønsket litt mer variasjon i smakene, men Lindt er alltid kvalitet:
Luke 1 er ikke før torsdag, så hvordan kan du vite hvordan det smaker? :lol:
Bare selvplagere som åpner 1 luke pr dag 8-)

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Den kalenderen hører hjemme i høy/lav pris-tråden. Koster alt fra 60 kroner hos kaffekapslen.no til 640 kr (!) hos ninelife.no. Hos lindt sin egen side koster den 289.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sulfat skrev: tir nov 29, 2022 5:09 pm Den kalenderen hører hjemme i høy/lav pris-tråden. Koster alt fra 60 kroner hos kaffekapslen.no til 640 kr (!) hos ninelife.no. Hos lindt sin egen side koster den 289.
Haha, 640 kr for 170 gram sjokolade er jo bare hinsides galskap, hva er det den nettsiden prøver på..?

Kjøpte den til halv pris i dag, 39 kr.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

SirJames skrev: tir nov 29, 2022 5:12 pm
Sulfat skrev: tir nov 29, 2022 5:09 pm Den kalenderen hører hjemme i høy/lav pris-tråden. Koster alt fra 60 kroner hos kaffekapslen.no til 640 kr (!) hos ninelife.no. Hos lindt sin egen side koster den 289.
Haha, 640 kr for 170 gram sjokolade er jo bare hinsides galskap, hva er det den nettsiden prøver på..?

Kjøpte den til halv pris i dag, 39 kr.
Hehe. Trodde 60 var et skikkelig kupp, men du slår til med 39. Trodde det kanskje var litt eksklusive saker, siden lindt selv selger den for 289 (1700,- kilopris.)

Den er forøvrig satt ned fra 96 euro til 59 euro hos disse ninelife.no, så her kan man gjøre et kupp!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

SirJames skrev: tir nov 29, 2022 5:12 pm
Sulfat skrev: tir nov 29, 2022 5:09 pm Den kalenderen hører hjemme i høy/lav pris-tråden. Koster alt fra 60 kroner hos kaffekapslen.no til 640 kr (!) hos ninelife.no. Hos lindt sin egen side koster den 289.
Haha, 640 kr for 170 gram sjokolade er jo bare hinsides galskap, hva er det den nettsiden prøver på..?

Kjøpte den til halv pris i dag, 39 kr.
En liten plastboks med salt koster visstnok nesten 500 kr. De må jo ha mikset euro med kroner.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sulfat skrev: tir nov 29, 2022 5:17 pm
SirJames skrev: tir nov 29, 2022 5:12 pm
Sulfat skrev: tir nov 29, 2022 5:09 pm Den kalenderen hører hjemme i høy/lav pris-tråden. Koster alt fra 60 kroner hos kaffekapslen.no til 640 kr (!) hos ninelife.no. Hos lindt sin egen side koster den 289.
Haha, 640 kr for 170 gram sjokolade er jo bare hinsides galskap, hva er det den nettsiden prøver på..?

Kjøpte den til halv pris i dag, 39 kr.
Hehe. Trodde 60 var et skikkelig kupp, men du slår til med 39. Trodde det kanskje var litt eksklusive saker, siden lindt selv selger den for 289 (1700,- kilopris.)

Den er forøvrig satt ned fra 96 euro til 59 euro hos disse ninelife.no, så her kan man gjøre et kupp!
:lol:

Var ikke så veldig eksklusivt innhold til Lindt å være, mer verdi å kjøpe de andre "vanlige" produktene deres.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Rexwiller skrev: tir nov 29, 2022 5:21 pm
SirJames skrev: tir nov 29, 2022 5:12 pm
Sulfat skrev: tir nov 29, 2022 5:09 pm Den kalenderen hører hjemme i høy/lav pris-tråden. Koster alt fra 60 kroner hos kaffekapslen.no til 640 kr (!) hos ninelife.no. Hos lindt sin egen side koster den 289.
Haha, 640 kr for 170 gram sjokolade er jo bare hinsides galskap, hva er det den nettsiden prøver på..?

Kjøpte den til halv pris i dag, 39 kr.
En liten plastboks med salt koster visstnok nesten 500 kr. De må jo ha mikset euro med kroner.
Eller visst du er sugen på salsa, så har de denne på tilbud: https://www.ninelife.no/products/casa-m ... ted-salsa . Førpris: €10.778, nå får du den for bare 67.000 kroner. Eller to poser Lays chips til 34.000 kr. https://www.ninelife.no/products/lays-w ... rom-canada

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Sulfat skrev: tir nov 29, 2022 5:28 pm
Rexwiller skrev: tir nov 29, 2022 5:21 pm
SirJames skrev: tir nov 29, 2022 5:12 pm

Haha, 640 kr for 170 gram sjokolade er jo bare hinsides galskap, hva er det den nettsiden prøver på..?

Kjøpte den til halv pris i dag, 39 kr.
En liten plastboks med salt koster visstnok nesten 500 kr. De må jo ha mikset euro med kroner.
Eller visst du er sugen på salsa, så har de denne på tilbud: https://www.ninelife.no/products/casa-m ... ted-salsa . Førpris: €10.778, nå får du den for bare 67.000 kroner. Eller to poser Lays chips til 34.000 kr. https://www.ninelife.no/products/lays-w ... rom-canada
Haha på tibud til og med ja. Sparer jo 40000, ikke hver dag man sparer så mye.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Elgen skrev: tir nov 29, 2022 2:19 pm Plukket med meg disse på Meny i dag, Julebrus er nyhet men Nidar smågriser har jeg heller ikke sett før
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Terningkast 4 til Smågriser (godt i små mengder)
Terningkast 6 til Julebrus-gele

startelver

Legg inn av startelver »

Har enda ikke mottatt noe fra Coopers candy, dem er treige!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Som nevnt i annen tråd, Fjordland kalkunfilet med fløtesaus, poteter og rødkål kjøpt til billige 34 kr på Coop Extra. Vel, vel - det var ikke store stykket med kalkun. Og potetene er av type kokt og smaker ingenting, kanskje litt vann... Selve kjøttet var ikke veldig tørt, og greit nok - men problemet her var totalt fravær av kalkunsmak - kalkun har jo en ganske tydelig egensmak, men her var den visket helt bort - så det smakte som et stykke grovt kyllingkjøtt...

Terningkast 2.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tor des 01, 2022 6:32 pm Som nevnt i annen tråd, Fjordland kalkunfilet med fløtesaus, poteter og rødkål kjøpt til billige 34 kr på Coop Extra. Vel, vel - det var ikke store stykket med kalkun. Og potetene er av type kokt og smaker ingenting, kanskje litt vann... Selve kjøttet var ikke veldig tørt, og greit nok - men problemet her var totalt fravær av kalkunsmak - kalkun har jo en ganske tydelig egensmak, men her var den visket helt bort - så det smakte som et stykke grovt kyllingkjøtt...

Terningkast 2.
Herregud... Hvorfor utsetter du deg selv for disse jævlige måltidene?

startelver

Legg inn av startelver »

Da har jeg fått inn en del godis og her er terningkastene:

1 kilo med Franssons XL sjokolade skumbananer
Fyldig og god smak , ikke for søte. Disse er ekstra store. Terningkast 5 av 6.

Bilde

Delafaille Orange Kakao Trøfler

Disse kommer fra Belgia og har en herlig sjokoladesmak med orange. Dette er ekte kakao som smelter på tungen. Terningkast 5 av 6 !

Bilde

Og sist men ikke minst :
Schoko Bananen fra Sir Charles med ekte bananpure og bringebærsmak.

Terningkast 6 og toppscore! Herlig smak av banan og bringebær!

Bilde

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

startelver skrev: fre des 02, 2022 1:51 pm

Og sist men ikke minst :
Schoko Bananen fra Sir Charles med ekte bananpure og bringebærsmak.

Terningkast 6 og toppscore! Herlig smak av banan og bringebær!

Bilde
Artig hvor forskjellig smak man har.
Disse har jeg også nettopp kjøpt fra Coopers, og det var noe av det verste jeg har smakt. :?
Ga hele kartongen til en bekjent.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: fre des 02, 2022 1:51 pm Da har jeg fått inn en del godis og her er terningkastene:

1 kilo med Franssons XL sjokolade skumbananer
Fyldig og god smak , ikke for søte. Disse er ekstra store. Terningkast 5 av 6.

Bilde

Delafaille Orange Kakao Trøfler

Disse kommer fra Belgia og har en herlig sjokoladesmak med orange. Dette er ekte kakao som smelter på tungen. Terningkast 5 av 6 !

Bilde

Og sist men ikke minst :
Schoko Bananen fra Sir Charles med ekte bananpure og bringebærsmak.

Terningkast 6 og toppscore! Herlig smak av banan og bringebær!

Bilde
Bare smakt den siste av disse, og den er god, ja

Må prøve orange trøflene, ser DIGG ut

Og det blir aldri feil med skumbananer med sjokoladetrekk

kibby

Legg inn av kibby »

Elgen skrev: tir nov 29, 2022 2:19 pm
► Show Spoiler
Da har jeg prøvd denne. God på smak (begge to), men julebrus smaker det ikke.

Terningkast 4.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

SirJames skrev: fre des 02, 2022 5:28 pm Må prøve orange trøflene, ser DIGG ut
Salt karamell av samme type er enda mer digg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 5:52 pm
SirJames skrev: fre des 02, 2022 5:28 pm Må prøve orange trøflene, ser DIGG ut
Salt karamell av samme type er enda mer digg.
Notert.

startelver

Legg inn av startelver »

Winnowill skrev: fre des 02, 2022 2:17 pm
startelver skrev: fre des 02, 2022 1:51 pm

Og sist men ikke minst :
Schoko Bananen fra Sir Charles med ekte bananpure og bringebærsmak.

Terningkast 6 og toppscore! Herlig smak av banan og bringebær!

Bilde
Artig hvor forskjellig smak man har.
Disse har jeg også nettopp kjøpt fra Coopers, og det var noe av det verste jeg har smakt. :?
Ga hele kartongen til en bekjent.
Ja , jeg har noen barn i slekta som fikk disse i gave en gang, de likte det ikke i det hele tatt.

Dette er jo ikke vanlige søtsaker, inneholder bananpure som sammen med sjokolade får en litt særegen smak. Jeg digger det, andre hater det. Bare mer til meg da.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Schoko Bananen er herlige! Kjøper de alltid når jeg kommer over disse. Har dog ikke fått testet de med bringebær...

... denne lette jeg etter i Wien sist jeg var der, men fant dessverre ikke:
https://www.expert24.com/en/11313/casal ... 15-vol-05l

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Chazz chips har jo fått mye oppmerksomhet for deres chips med smak av fitte.

Ser at de har lansert en ny variant med smak av kuk.

Det frister noe innåt helvetes mye å bestille en pose for å sette frem på julaften

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Ale skrev: ons nov 30, 2022 1:03 pm Bilde

TK4.
De har klart å ødelegge disse også! Bare tørr kjeks med et mikroskopisk lag med krem!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dessverre ingen nyhet, med den 7-8 kroners billig Julebrus utgaven dem selger hos Kiwi og Meny, er like fæl som alltids, og smaker mest som utvanna saft, med noe ekkel besk tannpasta produkt slengt inn, for å "sprite" opp smaken, og nei ikke verdt den prisen en gang, og heldigvis har en vel enda Grans sin Julebrus på Rema 1000, som smaker så vanvittig mye bedre, og koster vel knapt 4-5 kroner mer.

Someone

Legg inn av Someone »

Finnes det julebrus som ikke er fæl? Ennå tilgode å smake :p

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: fre des 02, 2022 1:51 pm Da har jeg fått inn en del godis og her er terningkastene:



Terningkast 6 og toppscore! Herlig smak av banan og bringebær!

Bilde
smaker denne det samme som "den gode gamle" søte, klissete banansjokoladen?

startelver

Legg inn av startelver »

Guttorm123 skrev: tir des 06, 2022 6:21 pm
startelver skrev: fre des 02, 2022 1:51 pm Da har jeg fått inn en del godis og her er terningkastene:



Terningkast 6 og toppscore! Herlig smak av banan og bringebær!

Bilde
smaker denne det samme som "den gode gamle" søte, klissete banansjokoladen?
Litt annerledes, ikke like rennende som denne. Men smaken kan minne litt om det.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Guttorm123 skrev: tir des 06, 2022 6:21 pm
startelver skrev: fre des 02, 2022 1:51 pm Da har jeg fått inn en del godis og her er terningkastene:



Terningkast 6 og toppscore! Herlig smak av banan og bringebær!

Bilde
smaker denne det samme som "den gode gamle" søte, klissete banansjokoladen?
Nei, jeg kjøpte den i tro på at det skulle være det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Winnowill skrev: tir des 06, 2022 6:36 pm

Nei, jeg kjøpte den i tro på at det skulle være det.
Du ble altså skuffet (?). Det virker på bilde som om denne schoko-greia har mørkere sjokolade.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»