Generell diskusjon om corona

Låst
William_S

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av William_S »

Enda flere protester i Kina mot zero covid. Samtidig settes smitterekorder på smitterekorder i landet
https://www.nrk.no/nyheter/smitterekord ... 1.16196886

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Litt morsomt med tanke på alle de som ble hånet og latterliggjort for å ha sammenlignet korona med influensa i sin tid. Da var man konspirasjonsteoretiker, rasist, “tenke sjæl”, osv.. også ville man at folk skulle dø, selvsagt.


Shine

Legg inn av Shine »

bundetrente skrev: søn nov 27, 2022 9:58 am Litt morsomt med tanke på alle de som ble hånet og latterliggjort for å ha sammenlignet korona med influensa i sin tid. Da var man konspirasjonsteoretiker, rasist, “tenke sjæl”, osv.. også ville man at folk skulle dø, selvsagt.

Influensa kan være alvorlig nok det, så fint hvis det er kommet hurtigtester som er lett tilgjengelig. At mange blander sammen forkjølelse og influensa er noe annet. Denne vinteren så blir sannsynligvis influensa en større trussel for folkehelsa enn Covid.

At Covid før vaksinene kom var noe langt mer alvorlig enn de årlige influensaepidemiene er også de fleste med litt innsikt enige i. Også at det var nødvendig med mer omfattende tiltak. Om ikke alle tiltakene har vært like fornuftige så har jeg også hatt store problemer med den grandiose tonen som har vært i debatten. Det er skrevet fantastisk mye dumt og uriktig både i denne tråden og tilsvarende på det tidligere vgd. Jeg har ikke spesielt mye til overs for martyrrollen som mange her inne inntar.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

William_S skrev: lør nov 26, 2022 12:21 pm Fine kommentarer fra Grødeland i Khrono . Er rett og slett mye vi ikke vet og hun har helt rett når hun sier at mange kommuner nærmest skrøt av strenge tiltak
https://khrono.no/vaksineforskar-gunnve ... ing/736559
Er par ting hun sier:

-Det andre spørsmålet er korleis ein best kan verna dei mest utsette eldre mot alvorleg sjukdom. Grødeland seier at så lenge vaksinen har effekt når det gjeld å hindra smittespreiing, noko vaksinane hadde godt ut i 2021, vil det truleg vera meir effektivt å vaksinera helsepersonell ved alders- og sjukeheimar for å beskytta dei mest utsette.

Vaksinen hadde beskyttelse mot smitte en god stund. Hvilket ikke er så rart. Vaksinen ble jo laget med Wuhan-viruset som utgangspunkt. Testene viste derfor 90% beskyttelse mot smitte av denne varianten. Men da vaksinen ble tilbudt folk flest hadde viruset mutert og gav dårligere (men fremdeles ganske høy) beskyttelse mot smitte. Men for hver mutering sank effekten mot smitte og nå er den tilnærmet null.

Det gledelige er likevel at vaksinen fremdeles beskytter godt mot alvorlig sykdom.

— Eg vert litt oppgitt når eg snakkar med menneske som bur andre stader i Noreg og fortel at «veit du kva, mine barn var to veker på heimeskule». Mine var i to år!


Her må hun være feilsitert. Ingen skoler i Norge var nedstengt i to år.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

oddvar_kjempebra skrev: søn nov 27, 2022 11:53 am
William_S skrev: lør nov 26, 2022 12:21 pm Fine kommentarer fra Grødeland i Khrono . Er rett og slett mye vi ikke vet og hun har helt rett når hun sier at mange kommuner nærmest skrøt av strenge tiltak
https://khrono.no/vaksineforskar-gunnve ... ing/736559
Er par ting hun sier:

-Det andre spørsmålet er korleis ein best kan verna dei mest utsette eldre mot alvorleg sjukdom. Grødeland seier at så lenge vaksinen har effekt når det gjeld å hindra smittespreiing, noko vaksinane hadde godt ut i 2021, vil det truleg vera meir effektivt å vaksinera helsepersonell ved alders- og sjukeheimar for å beskytta dei mest utsette.

Vaksinen hadde beskyttelse mot smitte en god stund. Hvilket ikke er så rart. Vaksinen ble jo laget med Wuhan-viruset som utgangspunkt. Testene viste derfor 90% beskyttelse mot smitte av denne varianten. Men da vaksinen ble tilbudt folk flest hadde viruset mutert og gav dårligere (men fremdeles ganske høy) beskyttelse mot smitte. Men for hver mutering sank effekten mot smitte og nå er den tilnærmet null.

Det gledelige er likevel at vaksinen fremdeles beskytter godt mot alvorlig sykdom.

— Eg vert litt oppgitt når eg snakkar med menneske som bur andre stader i Noreg og fortel at «veit du kva, mine barn var to veker på heimeskule». Mine var i to år!


Her må hun være feilsitert. Ingen skoler i Norge var nedstengt i to år.
No var det ein del som begynte å ta ungane sine ut av skulen før Norge stengte ned, ser ikkje vekk for at nokon ikkje lot ungane gå tilbake til skulen når dei kunne.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

MRSA skrev: søn nov 27, 2022 1:03 pm
oddvar_kjempebra skrev: søn nov 27, 2022 11:53 am
William_S skrev: lør nov 26, 2022 12:21 pm Fine kommentarer fra Grødeland i Khrono . Er rett og slett mye vi ikke vet og hun har helt rett når hun sier at mange kommuner nærmest skrøt av strenge tiltak
https://khrono.no/vaksineforskar-gunnve ... ing/736559
Er par ting hun sier:

-Det andre spørsmålet er korleis ein best kan verna dei mest utsette eldre mot alvorleg sjukdom. Grødeland seier at så lenge vaksinen har effekt når det gjeld å hindra smittespreiing, noko vaksinane hadde godt ut i 2021, vil det truleg vera meir effektivt å vaksinera helsepersonell ved alders- og sjukeheimar for å beskytta dei mest utsette.

Vaksinen hadde beskyttelse mot smitte en god stund. Hvilket ikke er så rart. Vaksinen ble jo laget med Wuhan-viruset som utgangspunkt. Testene viste derfor 90% beskyttelse mot smitte av denne varianten. Men da vaksinen ble tilbudt folk flest hadde viruset mutert og gav dårligere (men fremdeles ganske høy) beskyttelse mot smitte. Men for hver mutering sank effekten mot smitte og nå er den tilnærmet null.

Det gledelige er likevel at vaksinen fremdeles beskytter godt mot alvorlig sykdom.

— Eg vert litt oppgitt når eg snakkar med menneske som bur andre stader i Noreg og fortel at «veit du kva, mine barn var to veker på heimeskule». Mine var i to år!


Her må hun være feilsitert. Ingen skoler i Norge var nedstengt i to år.
No var det ein del som begynte å ta ungane sine ut av skulen før Norge stengte ned, ser ikkje vekk for at nokon ikkje lot ungane gå tilbake til skulen når dei kunne.
Tviler på at det gjelder Grødeland.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Shine skrev: søn nov 27, 2022 11:38 am Influensa kan være alvorlig nok det, så fint hvis det er kommet hurtigtester som er lett tilgjengelig. At mange blander sammen forkjølelse og influensa er noe annet. Denne vinteren så blir sannsynligvis influensa en større trussel for folkehelsa enn Covid.

At Covid før vaksinene kom var noe langt mer alvorlig enn de årlige influensaepidemiene er også de fleste med litt innsikt enige i. Også at det var nødvendig med mer omfattende tiltak. Om ikke alle tiltakene har vært like fornuftige så har jeg også hatt store problemer med den grandiose tonen som har vært i debatten. Det er skrevet fantastisk mye dumt og uriktig både i denne tråden og tilsvarende på det tidligere vgd. Jeg har ikke spesielt mye til overs for martyrrollen som mange her inne inntar.
Det er mange her inne som er mye mer balanserte enn gærningene som satt på toppen av pyramiden under pandemien. Spesielt Guldvog og Hdir har vært skremmende enspora.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Dere har fått corona på hjernen! Burde tatt vaksine.

William_S

Legg inn av William_S »

B.O.B. skrev: søn nov 27, 2022 1:27 pm Dere har fått corona på hjernen! Burde tatt vaksine.
Dette var jo et konstruktivt innlegg.

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: søn nov 27, 2022 8:21 am Enda flere protester i Kina mot zero covid. Samtidig settes smitterekorder på smitterekorder i landet
https://www.nrk.no/nyheter/smitterekord ... 1.16196886
Angivelig har en del av disse protestene faktisk oppstått fordi kineserne har fått anledning til å se på fotball-VM. Kinesiske TV-seere har lagt merke til at man her har hatt tusenvis av mennesker samlet uten munnbind og sosial distansering. Dette til tross for kinesiske myndigheters patetiske forsøk på å "blurre" publikum under kampene (ja, du leste riktig).

TV-bildene fra VM har har altså ført til at mange i Kina nå stiller spørsmål over hvor ærlig kinesiske myndigheter faktisk er i henhold til trusselen viruset medfører, samt behovet for tiltakene og den evinnelige testingen.

https://www.youtube.com/watch?v=zFA_c9PjBEI

(Se de siste minuttene av videoen).

SirJames

Legg inn av SirJames »

basillen skrev: søn nov 27, 2022 4:41 pm
William_S skrev: søn nov 27, 2022 8:21 am Enda flere protester i Kina mot zero covid. Samtidig settes smitterekorder på smitterekorder i landet
https://www.nrk.no/nyheter/smitterekord ... 1.16196886
Angivelig har en del av disse protestene faktisk oppstått fordi kineserne har fått anledning til å se på fotball-VM. Kinesiske TV-seere har lagt merke til at man her har hatt tusenvis av mennesker samlet uten munnbind og sosial distansering. Dette til tross for kinesiske myndigheters patetiske forsøk på å "blurre" publikum under kampene (ja, du leste riktig).

TV-bildene fra VM har har altså ført til at mange i Kina nå stiller spørsmål over hvor ærlig kinesiske myndigheter faktisk er i henhold til trusselen viruset medfører, samt behovet for tiltakene og den evinnelige testingen.

https://www.youtube.com/watch?v=zFA_c9PjBEI

(Se de siste minuttene av videoen).
:lol: :lol: :lol:

:shock:

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: søn nov 27, 2022 4:41 pm
William_S skrev: søn nov 27, 2022 8:21 am Enda flere protester i Kina mot zero covid. Samtidig settes smitterekorder på smitterekorder i landet
https://www.nrk.no/nyheter/smitterekord ... 1.16196886
Angivelig har en del av disse protestene faktisk oppstått fordi kineserne har fått anledning til å se på fotball-VM. Kinesiske TV-seere har lagt merke til at man her har hatt tusenvis av mennesker samlet uten munnbind og sosial distansering. Dette til tross for kinesiske myndigheters patetiske forsøk på å "blurre" publikum under kampene (ja, du leste riktig).

TV-bildene fra VM har har altså ført til at mange i Kina nå stiller spørsmål over hvor ærlig kinesiske myndigheter faktisk er i henhold til trusselen viruset medfører, samt behovet for tiltakene og den evinnelige testingen.

https://www.youtube.com/watch?v=zFA_c9PjBEI

(Se de siste minuttene av videoen).
Om det er Qatar VM som tilslutt skal få Kina ut av Zero covid så ler jeg litt må jeg innrømme. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe! Fotball er kjempestort i Kina og det er mange som følger vestlige ligaer der. De viste feks engelsk PL på en pub jeg var på i Guangzhou i 2018.

GoingKori

Legg inn av GoingKori »

Det er fortsatt høy overdødelighet i Europa, og september var sjette måned på rad hvor de mest vaksinerte landene opplevde vesentlig høyere overdødelighet enn de minst vaksinerte, men forskjellen er langt mindre enn tidligere i sommer:
Måned10 mest vaksinerte landDe i midten10 minst vaksinerte landForskjell i overdødelighet
April15,679,8811,2938,8%
Mai10,345,413,68181,0%
Juni12,048,265,24129,8%
Juli21,6513,1610,9997,0%
August13,158,4210,3327,3%
September11,169,407,2853,3%
Kilde for overdødelighet er Eurostat, mens tall for vaksinering er hentet fra VGs coronaspesial. Ungarn er utelatt fra statistikken, siden vaksinedata mangler. Septembertall for Romania mangler, det har neppe særlig betydning for tallene.

Tallene må tas med en god klype salt. Jeg har vektet alle land likt uavhengig av folketall, så land som Malta og Island vektes like mye som Tyskland og Frankrike. Det har også vært en del oppdatering av tallene i etterkant, så septembertallene er kanskje ikke helt endelige. Jeg vet heller ikke hvordan tallene vil se ut hvis de brytes ned etter aldersgrupper. Man bør neppe trekke noen klar konklusjon ut fra disse tallene, men en mulig årsak til at høyt vaksinerte land kommer såpass dårlig ut av denne statistikken, er at vaksinene har bidratt til å forsinke en del dødsfall med noen måneder.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

William_S skrev: søn nov 27, 2022 8:21 am Enda flere protester i Kina mot zero covid. Samtidig settes smitterekorder på smitterekorder i landet
https://www.nrk.no/nyheter/smitterekord ... 1.16196886
Det måtte bare komme. Man kan ikke stenge folk inne så lenge som helst, uten at det blir reaksjoner til slutt fra innbyggerne.
Spesielt ikke når folk brenner inne, mest sannsynlig, pga korona-restriksjoner.

William_S

Legg inn av William_S »

Når staten skal kutte kutter de selvsagt årsverk i FHI. Ikke hørt det samme om Hdir
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G ... eredskapen

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

William_S skrev: man nov 28, 2022 4:10 pm Når staten skal kutte kutter de selvsagt årsverk i FHI. Ikke hørt det samme om Hdir
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G ... eredskapen
Nakstad og Guldvog gjorde en god jobb med å holde folk hjemme de..

Klapp på skuldra der i gården..

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

I den seneste podkasten til Norsken, svensken og dansken referer Hilde Sandvik til en ny dansk undersøkelse om long covid. Denne undersøkelsen viser at en tredjedel av de som er rammet av long covid aldri har vært smittet av koronaviruset. Dette bare som et innspill i diskusjonen om hvorvidt koronasykdom også er psykosomatisk. her inne ble det hardnakket avvist av enkelte.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 9:17 am
William_S skrev: søn nov 27, 2022 8:21 am Enda flere protester i Kina mot zero covid. Samtidig settes smitterekorder på smitterekorder i landet
https://www.nrk.no/nyheter/smitterekord ... 1.16196886
Det måtte bare komme. Man kan ikke stenge folk inne så lenge som helst, uten at det blir reaksjoner til slutt fra innbyggerne.
Spesielt ikke når folk brenner inne, mest sannsynlig, pga korona-restriksjoner.
Interessant hvordan mediene dekker koronaprotestene i Kina i forhold til protestene her hjemme. I Vesten var det fæle, grusomme, antivitenskap, nazi, razi-beskrivelser av de som protesterte. Mens nå i Kina er det modige, taper sjeler som står opp mot staten..

Bilde

Bilde

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: tir nov 29, 2022 1:38 pm
pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 9:17 am
William_S skrev: søn nov 27, 2022 8:21 am Enda flere protester i Kina mot zero covid. Samtidig settes smitterekorder på smitterekorder i landet
https://www.nrk.no/nyheter/smitterekord ... 1.16196886
Det måtte bare komme. Man kan ikke stenge folk inne så lenge som helst, uten at det blir reaksjoner til slutt fra innbyggerne.
Spesielt ikke når folk brenner inne, mest sannsynlig, pga korona-restriksjoner.
Interessant hvordan mediene dekker koronaprotestene i Kina i forhold til protestene her hjemme. I Vesten var det fæle, grusomme, antivitenskap, nazi, razi-beskrivelser av de som protesterte. Mens nå i Kina er det modige, taper sjeler som står opp mot staten..
Dette har jeg også bitt meg merke i. Hykleriet når ingen grenser.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

basillen skrev: tir nov 29, 2022 3:28 pm
Maxus5 skrev: tir nov 29, 2022 1:38 pm
pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 9:17 am

Det måtte bare komme. Man kan ikke stenge folk inne så lenge som helst, uten at det blir reaksjoner til slutt fra innbyggerne.
Spesielt ikke når folk brenner inne, mest sannsynlig, pga korona-restriksjoner.
Interessant hvordan mediene dekker koronaprotestene i Kina i forhold til protestene her hjemme. I Vesten var det fæle, grusomme, antivitenskap, nazi, razi-beskrivelser av de som protesterte. Mens nå i Kina er det modige, taper sjeler som står opp mot staten..
Dette har jeg også bitt meg merke i. Hykleriet når ingen grenser.
Det skulle så klart være "tapre sjeler". Men ja , det er helt utrolig for en dobbeltmoral man viser her. Samtidig komme drassende med kritikk av brudd på menneskerettigheter. Vi har akkurat gått gjennom 2 år der vi ignorerte at land vi anser som "en av oss i godegjengen" begikk maktovergrep så det sang etter. Og opptredte som politistater under dekke av "smittevern" - Og samtidig har vi fått "lover mot hatytringer som selektivt fengsler folk fra alt fra vitser til fyllekrangler i toleransens navn. "

Vesten har ikke noe å komme med på det området lenger. Vi har vist verden at vi kan være like undertrykkende og diktatoriske som alle andre dersom vi finner en god unnskylding. Kina, Iran , Qatar og andre ser bare en gjeng hyklere fra små og middels store land med negativ befolkningsvekst som skal fortelle langt større land med massiv folkevekst at de må jammen skjerpe seg å bli litt snillere. Jeg tipper de gapskratter på bakrommet.

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: tir nov 29, 2022 3:36 pm
basillen skrev: tir nov 29, 2022 3:28 pm
Maxus5 skrev: tir nov 29, 2022 1:38 pm

Interessant hvordan mediene dekker koronaprotestene i Kina i forhold til protestene her hjemme. I Vesten var det fæle, grusomme, antivitenskap, nazi, razi-beskrivelser av de som protesterte. Mens nå i Kina er det modige, taper sjeler som står opp mot staten..
Dette har jeg også bitt meg merke i. Hykleriet når ingen grenser.
Det skulle så klart være "tapre sjeler". Men ja , det er helt utrolig for en dobbeltmoral man viser her. Samtidig komme drassende med kritikk av brudd på menneskerettigheter. Vi har akkurat gått gjennom 2 år der vi ignorerte at land vi anser som "en av oss i godegjengen" begikk maktovergrep så det sang etter. Og opptredte som politistater under dekke av "smittevern" - Og samtidig har vi fått "lover mot hatytringer som selektivt fengsler folk fra alt fra vitser til fyllekrangler i toleransens navn. "

Vesten har ikke noe å komme med på det området lenger. Vi har vist verden at vi kan være like undertrykkende og diktatoriske som alle andre dersom vi finner en god unnskylding. Kina, Iran , Qatar og andre ser bare en gjeng hyklere fra små og middels store land med negativ befolkningsvekst som skal fortelle langt større land med massiv folkevekst at de må jammen skjerpe seg å bli litt snillere. Jeg tipper de gapskratter på bakrommet.
Nettopp. Og flere av de som hang seg på Nyborg-retorikken lovpriste jo Kina sin Covid-håndtering i den ene kronikken etter den andre. Gunnar Hasle mente jo at vi burde sette opp karantenefasiliteter her i landet som smittede personer, og nærkontakter, burde interneres i.

https://tidsskriftet.no/2020/02/debatt/

Sitat: "Det bør nå etableres karantenefasiliteter, for eksempel i form av brakker med fjernsyn og internett, hvor friske kontakter av smittebærere kan isoleres om de ikke bor alene eller har en hytte de kan bo i i to uker. Det bør opprettes avdelinger der smittede med ingen eller lettere symptomer kan isoleres sammen."

Så har man selvsagt alle de som kastet seg på vaksinepassbølgen og ville ekskludere uvaksinerte fra samfunnet. Selv etter at katten for lengst var ute av sekken, og vi visste utmerket godt at vaksinerte også kunne smitte andre i hopetall, fortsatte man denne retorikken.

Alle ordførere som ivret etter å innføre vaksinepass bør, etter min mening, fratas mulighetene til å inneha maktposisjoner for all fremtid. Disse personene har nemlig vist at de overhodet ikke er egnet til å holde hodet kaldt i vanskelige situasjoner. Tvert i mot viste de at de fullstendig mistet gangsynet.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: tir nov 29, 2022 3:55 pm
Maxus5 skrev: tir nov 29, 2022 3:36 pm
basillen skrev: tir nov 29, 2022 3:28 pm

Dette har jeg også bitt meg merke i. Hykleriet når ingen grenser.
Det skulle så klart være "tapre sjeler". Men ja , det er helt utrolig for en dobbeltmoral man viser her. Samtidig komme drassende med kritikk av brudd på menneskerettigheter. Vi har akkurat gått gjennom 2 år der vi ignorerte at land vi anser som "en av oss i godegjengen" begikk maktovergrep så det sang etter. Og opptredte som politistater under dekke av "smittevern" - Og samtidig har vi fått "lover mot hatytringer som selektivt fengsler folk fra alt fra vitser til fyllekrangler i toleransens navn. "

Vesten har ikke noe å komme med på det området lenger. Vi har vist verden at vi kan være like undertrykkende og diktatoriske som alle andre dersom vi finner en god unnskylding. Kina, Iran , Qatar og andre ser bare en gjeng hyklere fra små og middels store land med negativ befolkningsvekst som skal fortelle langt større land med massiv folkevekst at de må jammen skjerpe seg å bli litt snillere. Jeg tipper de gapskratter på bakrommet.
Nettopp. Og flere av de som hang seg på Nyborg-retorikken lovpriste jo Kina sin Covid-håndtering i den ene kronikken etter den andre. Gunnar Hasle mente jo at vi burde sette opp karantenefasiliteter her i landet som smittede personer, og nærkontakter, burde interneres i.

https://tidsskriftet.no/2020/02/debatt/

Sitat: "Det bør nå etableres karantenefasiliteter, for eksempel i form av brakker med fjernsyn og internett, hvor friske kontakter av smittebærere kan isoleres om de ikke bor alene eller har en hytte de kan bo i i to uker. Det bør opprettes avdelinger der smittede med ingen eller lettere symptomer kan isoleres sammen."

Så har man selvsagt alle de som kastet seg på vaksinepassbølgen og ville ekskludere uvaksinerte fra samfunnet. Selv etter at katten for lengst var ute av sekken, og vi visste utmerket godt at vaksinerte også kunne smitte andre i hopetall, fortsatte man denne retorikken.

Alle ordførere som ivret etter å innføre vaksinepass bør, etter min mening, fratas mulighetene til å inneha maktposisjoner for all fremtid. Disse personene har nemlig vist at de overhodet ikke er egnet til å holde hodet kaldt i vanskelige situasjoner. Tvert i mot viste de at de fullstendig mistet gangsynet.
AH ja jeg husker jo den gjengen der Bjørg Marit, Nyborg, Klein, Svanæs osv. Flere av disse har blitt helt borte fra mediebildet bortsett fra Nyborg som fortsatt lever med sine tvangstanker med SIri Ann Mauseth. Og så var det vaksinepasskorstoget med Tromsø ordføreren som ledet an. Fy faen - vi var virkelig på ville veier en periode. Det var godt omikron kom og man forstod at det ikke var noen sammenheng mellom vaksine og smitte.

Bjørg Marit et al hadde vel ikke rett i noe som helst under pandemien. Husker en del fulgte godt med hva hun sa og så var det jo Nyborg på sterorider (Feigl-Ding).

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: tir nov 29, 2022 3:57 pm AH ja jeg husker jo den gjengen der Bjørg Marit, Nyborg, Klein, Svanæs osv. Flere av disse har blitt helt borte fra mediebildet bortsett fra Nyborg som fortsatt lever med sine tvangstanker med SIri Ann Mauseth. Og så var det vaksinepasskorstoget med Tromsø ordføreren som ledet an. Fy faen - vi var virkelig på ville veier en periode. Det var godt omikron kom og man forstod at det ikke var noen sammenheng mellom vaksine og smitte.

Bjørg Marit et al hadde vel ikke rett i noe som helst under pandemien. Husker en del fulgte godt med hva hun sa og så var det jo Nyborg på sterorider (Feigl-Ding).
Feigl-Ding holder fremdeles på med å, indirekte i hvert fall, hylle Kina sin Covid-strategi. Dette er fra i går:


Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

basillen skrev: tir nov 29, 2022 4:37 pm Feigl-Ding holder fremdeles på med å, indirekte i hvert fall, hylle Kina sin Covid-strategi. Dette er fra i går:
Hvis han hadde bodd i et høyhus, blitt skutt om du gikk ut, knapt få noe mat, er arbeidsledig og folk rundt deg kaster seg ut av vindu og tar selvmord. Hadde han nok tenkt seg om. Det er bare et liv for de som ikke har opplevd det. Kan godt tenkte jeg var en av de som forsvant ut av et vindu, dvs. hadde vel heller tatt et skudd.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Igår hørte jeg en kollega, relativt oppegående i en ansvarlig stilling si følgende: "Jeg går litt tidligere idag, jeg skal ta dose nummer 4 mot covid - (hadde sjuken i sommer også). Ikke pokker om jeg skal bli sjuk i jula så derfor tar jeg den " - Jøss, det finnes fortsatt mennesker som tror vaksinen hindrer smitte..

William_S

Legg inn av William_S »

Maxus5 skrev: tor des 01, 2022 10:18 am Igår hørte jeg en kollega, relativt oppegående i en ansvarlig stilling si følgende: "Jeg går litt tidligere idag, jeg skal ta dose nummer 4 mot covid - (hadde sjuken i sommer også). Ikke pokker om jeg skal bli sjuk i jula så derfor tar jeg den " - Jøss, det finnes fortsatt mennesker som tror vaksinen hindrer smitte..
Jeg for min del tar nok heller ikke dose fire selv om jeg har jobba mye med vaksinering. Det får holde med 3 doser og så fikk jeg jo coronaen i mars og.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

3 doser, fortsatt ikke hatt korona.

Viktigere å passe på økonomien nå enn om jeg blir forkjøla eller ei.

Champis

Legg inn av Champis »

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 6-d3224bff

Under pandemien fikk vi jo høre fra diverse forståsegpåere at det ikke var noe problemer med å ha tiltak. Antall selvmord holdt seg stabilt. Antall konkurser gikk til og med ned, så det kunne ikke være noe problemer for bedriftene! Til og med dødstallene gikk ned!

At alle tall nå går i gal retning, er det ikke så mange som bryr seg om…. Dette er syvende måneden på rad med økning i antall konkurser. Mest økning i serveringsbransjen. Hvilken bombe…

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Champis skrev: tor des 01, 2022 12:05 pm https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 6-d3224bff

Under pandemien fikk vi jo høre fra diverse forståsegpåere at det ikke var noe problemer med å ha tiltak. Antall selvmord holdt seg stabilt. Antall konkurser gikk til og med ned, så det kunne ikke være noe problemer for bedriftene! Til og med dødstallene gikk ned!

At alle tall nå går i gal retning, er det ikke så mange som bryr seg om…. Dette er syvende måneden på rad med økning i antall konkurser. Mest økning i serveringsbransjen. Hvilken bombe…
Tiltak har også satt igang inflasjons-helvete.

Men alt går jo så bra bare man stenger folk inne..

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Anekdotisk selvsagt; men kom nylig tilbake fra en ferietur i USA, og det var ekstremt slående å se forskjellen på maskebruk der kontra Europa.

Her på Malta ser jeg knapt noen bruke maske lengre (utenom et par eldre mennesker), og jeg regner med at det er omtrent utryddet i Norge også. Men på min lokasjon i USA, så føler jeg at det til tider var snakk om 5% maskebruk eller mer, alt etter hvilken setting en var i. Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at de med Asiatisk opphav var de mest ivrige, men en så det relativt utbredt hos alle raser.

Dette viser vel hvor galt det kan gå når dommedagsprofeter har fått herje nyhetsbildet i snart 3 år, samt at det øverste organet for helse (CDC) består av en gjeng tegneseriefigurer som ikke akkurat har befolkningens helse som sin første prioritet. Regner med at det tar noen år før denne galskapen er slutt, men etter hvert som folk har hatt Covid 6-7 ganger og fortsatt føler seg like fin, så bør de vel begynne å ta hintet.

(og selv er jeg selvsagt like frisk til tross for lange flyreiser og vandring gjennom enorme folkemengder uten maske).

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»