Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: man nov 14, 2022 2:56 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 2:48 pm
Gunnar88 skrev: man nov 14, 2022 2:29 pm

Takk for det, Harry. Vi får håpe Molde ikke kjøper Odin, Filip og Leo. Så tror jeg neste sesong blir bedre.
Enig, det hadde vært i overkant.
Må innrømme at jeg undervurderte Markus Kaasa. Kvalitetsspiller. Det kommer mye bra fra Heistad.
Vært gøy å se Kaasa i år. Tror han trengte komme seg videre og få litt nye impulser, så er glad for å se han har bidratt godt og spilt mye. Flott fyr og. Så blir det som nevnt spennende å se hva Molde blir å jakte i vinter. Risa, Kaasa og Zekhnini som eks-oddere der nå, og tror fort det kan bli flere i vinter, hvis Molde prøver på Bjørtuft igjen og i samme prisklasse som budene i sommer var ryktet til. da tror jeg Odd selger
Jeg både tror og håper det.

Deila

Legg inn av Deila »

Gunnar88 skrev: man nov 14, 2022 2:53 pm
Deila skrev: man nov 14, 2022 2:47 pm
Gunnar88 skrev: man nov 14, 2022 2:28 pm

Nja, for meg handler det primært om en flott 5. plass og at det gir ekstra penger til klubben som er i en litt kinkig situasjon økonomisk. Bitterheten til Fagermo er nok langt på vei over for min del. Men det er ikke mange ukene siden han uttalte til pressen at "Odd har revet ned alt jeg har bygd". Noe som er litt sprøtt å melde.

I tillegg er det ingen hemmelighet at han reiste fra Odd for å vinne noe. At man derfor tre år senere havner foran Fagermo smaker jo litt godt.

Når det gjelder måten Fagermo reiste på, så er det på en måte helt greit. Det var kanskje fornuftig for begge parter. Det jeg ikke likte var måten. Høsten 2019 insisterte Fagermo på å bruke mer penger enn klubben hadde til rådighet for å oppnå medalje og cupgull. Begge ting feilet, og Fagermo kommer seg så fort som mulig ut av klubben. Siden 2016 og frem til januar 2020 hadde Fagermo bygget Odd ned og forventer at han skal bli behandlet som en slags gud. Det rimer ikke.

Men Fagermo skal ha utrolig mye skryt for jobben han gjorde. All ære til han for det.
Virkelig en selvgod type denne Fagermo. Det er jo selvsagt litt gøy i medgang, men i motgang så er det bare pinlig. Det synes jeg han takler svært dårlig. Bare masse rare unnskyldninger om alt mulig.
Der er du inne på kjernen. Veldig morro når det går bra. 2014 med utvikling mot kapital var en gave og skapte et voldsomt engasjement. Men når han serverer direkte løgner og dårlige unnskyldninger så er det bare trist. Sier det meste om Fagermo. Flott type, men du får himmel/helvete med den mannen.



Bare så det er sagt så "gleder" jeg meg ikke over at enga feiler i år igjen, men han gikk vel veldig høyt ut selv og når han ble ansatt? "Hoppe etter Wirkola" og det der. Det som er kjernen er at alle vet hvordan Fagermo spiller og hvis maskineriet rusker så er det blitt forholdsvis greit å forsvare seg mot lagene han trener.
Ja for all del, nå er han i en klubb med forutsetninger og økonomi til å lykkes. Så nå kan han ikke skylde på det heller når det går dårlig. Da kommer det mye annet rart som unnskyldninger, og med ting som er hans egen feil.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gledelig å se en så herlig utveksling som dagens på denne klubbtråden! Og siden det var meg som lanserte Fagermo i dag så vil jeg få sagt at jeg på ingen måte bærer nag til Akkerhaugens store sønn for at han forlot kongedømmet sitt.
Tvert i mot, det løpet var sluttkjørt. Men herregud altså - fra første gang tilbake på Skagerak som Enga-trener til braktap og så like godt snike seg unna TV kameraer og et samlet pressekorps til (visste ikke hvor mixed zone var - ho ho ho!!!) til årets " Odd har revet ned alt JEG har bygd" så blir det ekstra gøy å se at han feile mot nettopp oss. 0 poeng innbyrdes og plassen bak sier årets tørre tall.

Kaasa aka Trikseprinsen har jeg hatt stor tro på fra debuten. En tvers gjennom herlig spiller som trengte et miljøskifte og en bedre klubb for å ta nye steg. Rett og slett gøy å observere.

Deila

Legg inn av Deila »

cpatton skrev: man nov 14, 2022 4:44 pm Gledelig å se en så herlig utveksling som dagens på denne klubbtråden! Og siden det var meg som lanserte Fagermo i dag så vil jeg få sagt at jeg på ingen måte bærer nag til Akkerhaugens store sønn for at han forlot kongedømmet sitt.
Tvert i mot, det løpet var sluttkjørt. Men herregud altså - fra første gang tilbake på Skagerak som Enga-trener til braktap og så like godt snike seg unna TV kameraer og et samlet pressekorps til (visste ikke hvor mixed zone var - ho ho ho!!!) til årets " Odd har revet ned alt JEG har bygd" så blir det ekstra gøy å se at han feile mot nettopp oss. 0 poeng innbyrdes og plassen bak sier årets tørre tall.

Kaasa aka Trikseprinsen har jeg hatt stor tro på fra debuten. En tvers gjennom herlig spiller som trengte et miljøskifte og en bedre klubb for å ta nye steg. Rett og slett gøy å observere.
Fagermo mangler klasse når det går dårlig. Han forsvant rett i garderoben når vi hadde en tøff periode i våres. I tillegg er han så ufattelig selvgod og går løs på alt og alle i motgang. Til og med vi supportere som møtte opp hver helg selv om vi ble pisset på fikk gjennomgå.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Gratulere med flott sesong.
Jeg trodde dere ville rykke ned, altså ingen tro på Paco sin 'underlige' fotball.
Men det var Paco sin vidunderlige fotball og gøyale kamper som er festet til netthinna ...
Overrasket ...det kan du trygt si.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

AcsOnFire skrev: man nov 14, 2022 8:15 pm Gratulere med flott sesong.
Jeg trodde dere ville rykke ned, altså ingen tro på Paco sin 'underlige' fotball.
Men det var Paco sin vidunderlige fotball og gøyale kamper som er festet til netthinna ...
Overrasket ...det kan du trygt si.
Takk for det!
Blir spennende å se om Paco gjør større endringer i spillestilen til neste år, selv om jeg ikke håper det.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Viktigste for neste sesong er å greie å skape entusiasme rundt klubben, få troen på klubben tilbake, snu oppmøte trenden, da oppmøte og entusiasmen ikke har vært så lav på år og dag. Så klubben må greie å snu den trenden, publikumssnittet denne sesongen er fullstendig uakseptabelt, og det fallet vi har hatt i oppmøte.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Canucks skrev: ons nov 16, 2022 12:39 pm Viktigste for neste sesong er å greie å skape entusiasme rundt klubben, få troen på klubben tilbake, snu oppmøte trenden, da oppmøte og entusiasmen ikke har vært så lav på år og dag. Så klubben må greie å snu den trenden, publikumssnittet denne sesongen er fullstendig uakseptabelt, og det fallet vi har hatt i oppmøte.
Helt enig. Dette er noe klubben må ta på største alvor. At det bare er ca. 4000 på kamp er skandaløst. I mange av kampene har det vært under 4000 også.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor så mange har sviktet Odd. Det er ikke lenge siden vi snittet 8000. Jeg mener at klubben som et minimum bør ha 5000 tilskuere på alle kamper.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Det er opplagt at Odd har en durabelig jobb å gjøre i vinter. Nå må Skilbred & co vise at de fortjener lønna. Det samme gjelder den topptunge markedsavdelingen. To deler av klubben unektelig knyttet sammen når det kommer til publikumstekke.

At ledelsen kunne gjort en langt bedre jobb med å selge inn produktet Odd lokalt vil de fleste være enige om. På den annen side - hva har de hatt å tilby? Paco gjorde verken gull eller annet edelt metall av gråstein, men altså en solid 5. plass (om enn noe flatterende). Sånn jeg ser det er dette sakens kjerne - dagens stall er så godt som fri for personligheter, enkeltspillere det snakkes om i lunch pauser, på kafeer, på div sosiale plattformer osv. 3/4 av sesongen har vært trist og grå og for egen del forstår jeg veldig godt at potensielle og tidligere trofaste publikummere har prioritert bort klubben. For egen del satt jeg og halvsov foran TV´n i lange perioder.
På de verste helgene har det vært anslått 1800 innenfor murene. Da hjelper det heller ikke at Håndlykken i en pause står og berømmer de 4500 som har kommet når Skagerak mest av alt ser ut som en spøkelsesarena. Folk gjennomskuer en grov bløff samtidig som det vitner om at ledelsen ikke helt forstår/tar inn over seg den helt spesielle dynamikken i møte med publikum som enten driver en klubb fremover eller nedover.

Ser i TA at klubben skal ha 6 unge på prøvespill neste uke, den eldste 23. Altså i kategorien kan slå til. Greit nok, men som Kristian Holtan også i TA skriver under overskriften «En advarsel til de som styrer og steller på Skagerak» -«Laget trenger forsterkninger, og det må skje i vinter. Der har Odd en stor jobb å gjøre - som er kjempeviktig. Klubben sitter på noen spennende og gode spillere, men stallen må forbedres.»

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Skal dere selge Bjørtuft til oss i vinter? Eller er han ikke god nok?

Ross

Legg inn av Ross »

Adan Hussein imponerte vel få på utlån i 2div i fjor, men spilte også på et lag i motvind.
Magnus Dahlby var spennende, men skader har ødelagt mye.

Synes dette var en lite spennende liste

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jobs99 skrev: tor nov 17, 2022 3:37 pm Skal dere selge Bjørtuft til oss i vinter? Eller er han ikke god nok?
Odin er dyktig han. Spørsmålet er om Molde er villige til å gi det som Odd krever. MFK har brukt mye penger gjennom året, så jeg vet ikke hvor mange millioner som er satt av til spillerkjøp?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: tor nov 17, 2022 4:10 pm Adan Hussein imponerte vel få på utlån i 2div i fjor, men spilte også på et lag i motvind.
Magnus Dahlby var spennende, men skader har ødelagt mye.

Synes dette var en lite spennende liste
Dahlby var enorm før han røk korsbåndet på lån i Grorud før EM for yngres landslag og mesterskap i Finnland 2018 og året etter Armenia? Etter det er øk andre gang gikk han i stykker mtp utvikling.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det drypper stadig informasjon om spillere. I Odd Fan-tv sin sending i går sa Paco at klubben gjorde med en "Magnus-løsning" for Flamur. Altså at han også skal over i en administrativ stilling.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

I tillegg til dette så vil klubben gi bort Sondre, mot at ny klubb overtar lønnsutgiftene. Dette er stort av klubben, men helt på sin plass. Sondre mistet 1. keeperplassen, men har ikke sutret i media ett sekund. Det er også klart at Jarstein signerer når saken med Herta er avklart.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Gunnar88 skrev: man nov 14, 2022 2:29 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 1:46 pm Gratulerer med en flott sesong! Jeg synes at Odd har vært et positivt innslag og spilt fin fotball. Kan bli enda bedre neste år hvis tendensen fortsetter.
Takk for det, Harry. Vi får håpe Molde ikke kjøper Odin, Filip og Leo. Så tror jeg neste sesong blir bedre.
Jeg ville trodd det er større risiko for Dennis enn Leo fra Molde sin side i alle fall da vi nok er på utkikk etter ung høyre vingback og vi er godt skodd på keeperplassen.

Skal innrømme at jeg ikke ser altfor mye Oddkamper, hvordan ville dere ratet og beskrevet disse?

Filip er en textbook Moldesignering, eneste som går i mot er at vi har mange midtbanespillere (men noen av de begynner å nærme seg salg). Regner selvsagt med at han ikke er billig.

hgb

Legg inn av hgb »

Leo: Har jo stått fantastisk i hele år, vanskelig å se for seg at han vil forlenge, så jeg blir ikke overraska om han selges
Dennis: Veldig lovende, har teft for mål og høy fart. Litt tidlig å si hvor god han kan bli (Filip Delaveris, *host*), men han virker å ha hodet på rett sted. Tviler vel litt på at Molde ville henta han allerede i år, da han tross alt ikke har spilt veldig mye ES-fotball ennå.
Filip: Har tatt enorme steg i år, og er i mine øyne Odds beste og viktigste spiller (kan diskutere om Leo har vært best i år, kanskje). Regner med at han selges enten nå, til sommeren eller etter neste sesong. Veldig god oversikt, strålende teknikk og pasninger. Scorer relativt lite, og mister innimellom ballen i farlige situasjoner, men sistnevnte har blitt bedre, og fordelen er at han tar risiko, og uten risiko skaper man ikke sjanser. Ganske sikker på at han er starten av veldig stor andel av sjansene Odd skaper. Håper virkelig han blir minst et år til, og at han så går til utlandet.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Veldig lite nyheter om dagen. Skulle ikke klubben ha en hel haug prøvespillere nå? Noen som vet hvem dette er?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Gunnar88 skrev: ons nov 23, 2022 9:49 am Veldig lite nyheter om dagen. Skulle ikke klubben ha en hel haug prøvespillere nå? Noen som vet hvem dette er?
Varden og Odd har hatt saker om det det siste døgnet men jeg har ikke abonnement.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lezah skrev: ons nov 23, 2022 10:10 am
Gunnar88 skrev: ons nov 23, 2022 9:49 am Veldig lite nyheter om dagen. Skulle ikke klubben ha en hel haug prøvespillere nå? Noen som vet hvem dette er?
Varden og Odd har hatt saker om det det siste døgnet men jeg har ikke abonnement.
Måtte lete litt, men fant det nå. Spillerne som er på prøvespill er disse:
Andrias Edmundsson, Leon Hien, Mohamed Junior Diabagate, Magnus Lankhof, Adan Hussein og Jakob Kjølsrud

Kan ikke si at jeg kjenner til de, men Paco skryter så får vi se hva prøvespillet resulterer i.
Jeg liker uansett den nye stilen Odd har på dette. Dette hadde aldri skjedd under Fagermo.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd har ikke blitt enige med Gilli om ny kontrakt. Kjipt, han er en flott squadplayer, som Odd absolutt hadde hatt behov for neste år.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Rossbach jaktes av Stabæk. Lite penger er involvert i tilbudet. Klubben har vel signalisert at de er villige til å la han gå rimelig som følge av lang og tro tjeneste.

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: tir nov 29, 2022 4:18 pm Rossbach jaktes av Stabæk. Lite penger er involvert i tilbudet. Klubben har vel signalisert at de er villige til å la han gå rimelig som følge av lang og tro tjeneste.
Tipper han går ~gratis, ja. Er vel bare spørsmål om at de må ta over kontrakten.

Men det neste spørsmålet er jo hva vi gjør neste år. Leo kan jo fort finne på å forsvinne, men det er kanskje på tide med en annen enn Sondre uansett.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

hgb skrev: tir nov 29, 2022 7:34 pm
Gunnar88 skrev: tir nov 29, 2022 4:18 pm Rossbach jaktes av Stabæk. Lite penger er involvert i tilbudet. Klubben har vel signalisert at de er villige til å la han gå rimelig som følge av lang og tro tjeneste.
Tipper han går ~gratis, ja. Er vel bare spørsmål om at de må ta over kontrakten.

Men det neste spørsmålet er jo hva vi gjør neste år. Leo kan jo fort finne på å forsvinne, men det er kanskje på tide med en annen enn Sondre uansett.
Ligger vel en Jarstein retur i kortene når Leo forsvinner.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: tir nov 29, 2022 7:34 pm
Gunnar88 skrev: tir nov 29, 2022 4:18 pm Rossbach jaktes av Stabæk. Lite penger er involvert i tilbudet. Klubben har vel signalisert at de er villige til å la han gå rimelig som følge av lang og tro tjeneste.
Tipper han går ~gratis, ja. Er vel bare spørsmål om at de må ta over kontrakten.

Men det neste spørsmålet er jo hva vi gjør neste år. Leo kan jo fort finne på å forsvinne, men det er kanskje på tide med en annen enn Sondre uansett.
Det er vel ingen hemmelighet at Jarstein signerer når saken med Herta er avgjort.

Så får vi håpe Leo selges for mye penger dette vinduet.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gunnar88 skrev: tir nov 29, 2022 11:07 pm
hgb skrev: tir nov 29, 2022 7:34 pm
Gunnar88 skrev: tir nov 29, 2022 4:18 pm Rossbach jaktes av Stabæk. Lite penger er involvert i tilbudet. Klubben har vel signalisert at de er villige til å la han gå rimelig som følge av lang og tro tjeneste.
Tipper han går ~gratis, ja. Er vel bare spørsmål om at de må ta over kontrakten.

Men det neste spørsmålet er jo hva vi gjør neste år. Leo kan jo fort finne på å forsvinne, men det er kanskje på tide med en annen enn Sondre uansett.
Det er vel ingen hemmelighet at Jarstein signerer når saken med Herta er avgjort.

Så får vi håpe Leo selges for mye penger dette vinduet.
Kjenner meg ikke trygg på at Jarstein og Klausen er en god duo å gå inn i en sesong med. Når sesongen sparkes i gang er Jarstein 38.5 år og har ikke spilt tellende kamp på 2 år. Redd nivået har falt drastisk på den tiden…

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Spenstig med Jarstein (38), Ruud (39) og Hagen (37) neste sesong. Det er hyggelig med disse ringrevene som holder nivået til 40-årsalderen, synes jeg.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Er ikke helt enig i det. Rune har trent godt over en lengere periode har jeg skjønt, så det vil overraske meg om han er veldig langt unna toppnivå.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Zanick skrev: ons nov 30, 2022 10:32 am Spenstig med Jarstein (38), Ruud (39) og Hagen (37) neste sesong. Det er hyggelig med disse ringrevene som holder nivået til 40-årsalderen, synes jeg.
Så lenge Ruud ikke knekker noen bein når han skater så bør han holde et par år til.

Lezah

Legg inn av Lezah »



Noen prøvespillere skal i aksjon, ref at det spurt om disse tidligere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»