VG stenger fra desember av VGD.

Svar
Frode57
Innlegg: 1235

VG stenger fra desember av VGD.

Legg inn av Frode57 »

Det er ganske bekvemmelig å stenge et diskusjonsforum som så mange er inne på og leser. Men da blir andre fora viktigere.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Frode57 skrev: man nov 28, 2022 10:39 pm Det er ganske bekvemmelig å stenge et diskusjonsforum som så mange er inne på og leser. Men da blir andre fora viktigere.
Mange på VGD ???

Corvus

Legg inn av Corvus »

Frode57 skrev: man nov 28, 2022 10:39 pm Det er ganske bekvemmelig å stenge et diskusjonsforum som så mange er inne på og leser. Men da blir andre fora viktigere.
Mange er inne og leser? Var inne for få måneder siden, var jo steindødt.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Frode57 skrev: man nov 28, 2022 10:39 pm Det er ganske bekvemmelig å stenge et diskusjonsforum som så mange er inne på og leser. Men da blir andre fora viktigere.
Bekvemmelig betyr omtrent det motsatte av det du bruker det som her.
Hvis du hadde skrevet ubekvemmelig så hadde setningen gitt en slags mening. Riktigere hadde det vært hvis du beholdt bekvemmelig og byttet ut "mange" med "få".

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

VGD døde vel den dagen de endret på hele VGD til det som ble dagens løsning. Disse nye kokkene som skulle finne opp kruttet på nytt mislyktes totalt. VGD vil uansett ikke bli savnet slik det nå er.

12dd

Legg inn av 12dd »

Vgd har vært død lenge, på tide med begravelsen.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Kul_Djevel skrev: tir nov 29, 2022 4:38 pm VGD døde vel den dagen de endret på hele VGD til det som ble dagens løsning. Disse nye kokkene som skulle finne opp kruttet på nytt mislyktes totalt. VGD vil uansett ikke bli savnet slik det nå er.
Utrolig merkelig at de valgte den løsningen og ikke angret, med fare for å tape ansikt, når de så hvor det bar. For det må de ha skjønt tidlig.
Har ikke vært der siden endringene.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Frode57 skrev: man nov 28, 2022 10:39 pm Det er ganske bekvemmelig å stenge et diskusjonsforum som så mange er inne på og leser. Men da blir andre fora viktigere.
Det var på høy tid å stenge. Etter de ødela hele forumet var det jo bare noen få tullinger igjen, som i stort sett satt og diskuterte med seg selv :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

MacanT skrev: tir nov 29, 2022 5:00 pm
Frode57 skrev: man nov 28, 2022 10:39 pm Det er ganske bekvemmelig å stenge et diskusjonsforum som så mange er inne på og leser. Men da blir andre fora viktigere.
Det var på høy tid å stenge. Etter de ødela hele forumet var det jo bare noen få tullinger igjen, som i stort sett satt og diskuterte med seg selv :lol:
De blir man aldri kvitt ;)

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

12dd skrev: tir nov 29, 2022 4:38 pm Vgd har vært død lenge, på tide med begravelsen.
Sant nok. VGD døde når de la om. Det var på høy tid med begravelsen nå.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Kunne like godt ha stengt i stedet for å bruke 1 millioner kroner på dette tøvet. Det så jo alle. Men var noen IT-folk som tjente gode penger da?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg droppa ut fra VGD da de ødela forumet.
Heldigvis kom noen og hanket meg inn hit.
VG endret et konsept som fungerte.
Slikt straffer seg.
Det vanker julegave til FD fra meg i år.
Sist redigert av fargerik den tir nov 29, 2022 5:11 pm, redigert 1 gang totalt.

joplina

Legg inn av joplina »

"VG stenger fra desember av VGD."

Bye bye og Bon Voyage

Visa

Legg inn av Visa »

Dette har jeg forventet helt siden VG kjøpte diskusjon

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

@Visa Bare ikke VG tukler med diskusjon også, det ville vært skikkelig katastrofe. Mange viktige tråder fra data til mobilen som man kan få råd av og hjelpe en stakkar

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

"Det er krevende tider, og de har dessverre også truffet VGD.no. Vi er, i likhet med andre aktører, preget av den makroøkonomiske situasjonen i samfunnet. VGD har opplevd en god vekst de siste årene, men det har dessverre ikke vært nok for å dekke kostnadene. "

Javisst. God vekst, som i 98% nedgang.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Dette er vel ikke akkurat en overraskelse. VGD ble jo totalt rasert. Takk og liv fant jeg veien hit.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Snakk om å grave sin egen grav. De kan kun skylde på seg selv.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

fargerik skrev: tir nov 29, 2022 5:10 pm Jeg droppa ut fra VGD da de ødela forumet.
Heldigvis kom noen og hanket meg inn hit.
VG endret et konsept som fungerte.
Slikt straffer seg.
Det vanker julegave til FD fra meg i år.
Er dette et dikt?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Håper folk arkiverer alt av innhold der. Er ekstremt mye historikk som ikke må forsvinne.

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Morna, VGD.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Bakkus skrev: tir nov 29, 2022 8:42 pm Håper folk arkiverer alt av innhold der. Er ekstremt mye historikk som ikke må forsvinne.
Legg inn kandidater her:
viewtopic.php?t=4836

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

De hyret inn noen glupinger som trudde de ta facebook comments og implementere det inn i ett diskusjonsforum.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Baguette skrev: tir nov 29, 2022 9:20 pm De hyret inn noen glupinger som trudde de ta facebook comments og implementere det inn i ett diskusjonsforum.
Facebook, Reddit, forum, kommentarfelt alt i en bastard løsning

Downlight

Legg inn av Downlight »

Brenne må gå.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Sitter og leser litt fra gamle tråder og klarer til tider ikke å se hvem som svarer hva i diverse innlegg. Siteringshelvete det nye VGD opplegget.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Bakkus skrev: tir nov 29, 2022 8:42 pm Håper folk arkiverer alt av innhold der. Er ekstremt mye historikk som ikke må forsvinne.
Det var lignende i Blabladet og i Aftenposten; hele arkivet som var bygget opp - ble gjort utilgjengelig. Jeg klaget til Aftenposten og fikk som svar at de ikke hadde slettet det. Men når bare Aftenposten hadde tilgang, var det som om de hadde slettet det.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Frode57 skrev: man nov 28, 2022 10:39 pm Det er ganske bekvemmelig å stenge et diskusjonsforum som så mange er inne på og leser. Men da blir andre fora viktigere.
Det var ikke annet å vente seg. VGD var Norges største, viktigste og meste betydningsfulle forum for fri og anonyme debatt på norsk i hele nettet, så kom den katastrofale avgjørelsen om å ødelegge forumfunksjonene som var med vilje gjort så enkelt og praktisk som mulig. Da var VGD bokstavelig i dødens forrom siden den gang.

Trist at et forum som var en del av hverdagslivet for hundretusener i tjue år, skulle bli borte i slutten. Og at det ikke hendt på grunn av økonomi eller foreldring, men på grunn av inkompetanse og hybris...!

lsklars

Legg inn av lsklars »

Skal dere delta i begravelsen?

Toreinar1986

Legg inn av Toreinar1986 »

vadefugl skrev: tir nov 29, 2022 7:41 pm Bare ikke VG tukler med diskusjon også
Etter en titt rundt på diskusjon.no så mistenker jeg at det er nettopp det som er i ferd med å skje.
Først gikk inn på profilen til Øystein Solaas og la merke til at flere av de øvrige moderatorene som plutselig hadde begynt å følge profilen hans i helga, inkludert en hjertemelding fra en av dem. Deretter så fant jeg en deppetråd på helseforumet hvor flere av moderatorene i helga begynte å legge inn innlegg, gjerne med triste videoer og musikk. Likeså det samme i tråden hva lytter du til nå-tråden på musikkforumet der. Alternativt kan det være noe med Solaas personlig, men jeg tolker det mer i retning av en nedleggelse av forumet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»